• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dwa miesiące utrudnień w centrum Gdyni

Michał Sielski
24 lipca 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Najważniejsze zmiany w ruchu w pierwszej fazie przebudowy. Najważniejsze zmiany w ruchu w pierwszej fazie przebudowy.

Zwężony jedyny dojazd z centrum Gdyni do ul. Morskiej, parking zamieniony w kontrapas dla autobusów, rowerzyści wyrzuceni na chodnik i wiele innych zmian czeka uczestników ruchu od wtorkowego poranka. Część z nich już wprowadzono, a będzie jeszcze trudniej. Na dobre rusza przebudowa skrzyżowania przy dworcu zobacz na mapie Gdyni.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone


Zwracasz uwagę na zmiany oznakowania w okresie remontów?

Pierwsze zmiany zaczęły się pod koniec poprzedniego tygodnia, gdy niespodziewanie dla wszystkich na ul. Władysława IV zobacz na mapie Gdyni pojawiła się Straż Miejska i zaczęła upominać kierowców za parkowanie w miejscu, w którym do tej pory można było zostawiać samochód.

Czytaj więcej: Kierowcy zaskoczeni zmianami w Gdyni.

Największe zmiany - i z pewnością towarzyszące im korki - zobaczymy jednak we wtorek rano. W nocy z poniedziałku na wtorek zamknięte zostaną bowiem dwa pasy ruchu ul. Podjazd w kierunku ul. 10 Lutego. Jezdnia w kierunku ul. Morskiej będzie natomiast dwukierunkowa - po jednym pasie w każdą stronę. Po ok. miesiącu i zmianie geometrii drogi oraz wykonaniu nowej nawierzchni, zamknięta zostanie druga jezdnia ulicy Podjazd. Według warunków określonych w przetargu, wykonawca ma dwa miesiące na całkowite udrożnienie drogi, będącej jedynym połączeniem ul. Morskiej z centrum miasta.

  • Nie wszyscy kierowcy zauważyli zmiany w oznakowaniu.
  • Część korekt będzie zaskoczeniem dla kierowców.
  • Kontrapas dla autobusów umożliwi łatwiejszy wyjazd ze Śródmieścia.
  • Przypominamy, że przekroczenie podwójnej linii ciągłej to mandat w kwocie 200 zł i 5 punktów karnych.
Na tym utrudnienia się jednak nie skończą. Zawężona będzie też ul. Dworcowa, a ruch po niej odbywać się będzie tylko w kierunku ul. Starowiejskiej. Nie będzie można z niej wjechać w ul. Podjazd, więc z pewnością zakorkuje się ul. 3 Maja, a także Janka Wiśniewskiego. Kontrapas rowerowy na ul. 3 Maja zostanie czasowo zlikwidowany, a rowerzyści mają legalnie jeździć tam po chodniku, na którym stoją zaparkowane samochody.

Aby w korkach nie stały autobusy, na ul. Wójta Radtkego zobacz na mapie Gdyni powstały już dwa buspasy, a na ul. Władysława IV nawet autobusowy kontrapas na odcinku od ul. Wójta Radtkego do 10 Lutego. Wiąże się to z ograniczeniami w parkowaniu, których - jak dotąd - niemal nikt nie przestrzega. Urzędnicy twierdzą, że możliwe jest też stworzenie dodatkowych przystanków i niewielkie korekty w tymczasowej organizacji ruchu.

Zobacz zmiany w funkcjonowaniu komunikacji publicznej.

Co zmieni inwestycja?

Tak będzie wyglądało skrzyżowanie przy dworcu po przebudowie. Tak będzie wyglądało skrzyżowanie przy dworcu po przebudowie.
Po zakończeniu prac na skrzyżowaniu zmieni się jego geometria. Skręty będą bardziej czytelne, pojawią się też dodatkowe pasy przeznaczone do zjazdów oraz sygnalizacja świetlna. Wzdłuż ulicy Podjazd powstanie chodnik i przejazd dla rowerzystów do ulicy Morskiej. Piesi i rowerzyści będą mogli także skorzystać z kładki łączącej al. 17 Grudnia z ul. Dworcową (wzdłuż torów). Wymieniona zostanie nawierzchnia, by nie było wątpliwości, którą stroną poruszać się rowerem, a którą pieszo.

Inwestycję wykonuje firma MTM, która za prace trwające 45 tygodni zainkasuje nieco ponad 20 mln zł.

Opinie (249) ponad 10 zablokowanych

  • pisowska samorządność z szczurem na czele kompletnie odleciała (6)

    trzeba ty pajaców wywieść z Gdyni i jakie 2 miesiące utrudnień jak remont ma trwać 315 dni !

    • 26 9

    • jakbyś czytał ze zrozumieniem,

      to byś wiedział, że w 2 miesiące ma być przywrócona pełna drożność tego przejazdu pod wiaduktem.

      • 8 3

    • oho, i pisowski jagot i puste ujadanie (3)

      kwik PiSowskich troli jest przezabawny

      • 7 2

      • Cos widac ze z (2)

        psychika u ciebie szwankuje idioto. Nie mozesz przestac myslec o POlityce ty muflonie?

        • 3 5

        • he he wyszło Szydło z worka :-)

          • 5 1

        • i typowe dla PiSu wyzwiska gdy zabrakło argumentów

          • 4 0

    • Ulżyło analfabeto?

      Tylko idiota i nieuk przezywa i wyzywa innych, zniekształcając ich nazwiska. Postępujesz identycznie jak ten drabinkowy krzykacz, czyli twój ( celowo z małej) guru.

      • 4 3

  • ana cholete te bus pasy a tym bardzie rowero pasy to korkuje tylko miasto bedzie wybory nei glosujemy na samorzadnosc dosc teroru rowerowego w gdyni !!!!!!!!!!

    • 11 10

  • Rowerzysci wyrzuceni na chodnik... (2)

    Matko kochana, swiat sie wali. Jak oni mogli tych biednych cyklistow tak wziac i wyrzucic...? To nic, ze rowerzysta moze pojechac kilkoma innymi drogami, wazne, ze przez remont zostal wyrzucony na chodnik. Redaktorze, czy naprawde nie mozna pisac artykulow przy uzyciu jakiegos normalnego, neutralnego slownictwa?

    • 25 10

    • (1)

      te kilka inne dróg to gdzie?

      • 4 2

      • w chorym deklu M3m

        • 1 2

  • dawno nie widziałem (1)

    równie popobanego :) skrzyżowania

    brawo Gdynia! czekam na filmiki z wypadków na YT

    • 13 10

    • Czekaj tatka latka, aż kobyłka zdechnie.

      • 5 0

  • Skręt w lewo od dworca

    Skręt w lewo jadąc od dworca w projekcie jest słaby. Tam jeżdżą autobusy o każdy skręcając będzie blokował jezdnię do wjazdu pod wiadukt, bo nie ma tam miejsca na zatrzymanie.

    • 9 7

  • jaki jest dokładna data zakończenia prac??? (3)

    Dwa miesiące to trochę za mało dokładne informacje... Proszę o podanie dokładnej daty zakończenia prac, żebym mógł zaplanować dokładnie od kiedy należy wrócić do Gdynia po sezonie. Przeczekam ten czas w Daczy na Pojezierzu Kaszubskim, ale chciałbym dokładnie zaplanować od kiedy będę mógł wrócić do mieszkania w Gdynii Centrum???

    • 11 5

    • 45 tygodni, czyli śmiało możesz przezimowac w Daczy do przyszłych wakacji i Open'era :) (2)

      • 5 4

      • tak zrobię, ale daty i tak sie nie dowiedzialem

        • 1 2

      • Nie w daczy, ale w Daci 1310.

        Jak jesteś lenie , to poczytaj za karę całość artykułu od nowa. Tam jest wszystko opisane wystarczająco dokładnie.

        • 0 3

  • A autobusy będą miały swój sygnalizator?

    Plan zmian organizacji ruchu choć trochę komplikuje życie to całościowo może nie jest zły ale zastanawiam się, czy w momencie uruchomienia tymczasowego bus-pasa dołożony zostanie sygnalizator dla autobusów na skrzyżowaniu 10 Lutego i Władysława IV. Teraz w takiej relacji nikt tam nie jeździ więc obawiam się czy bez sygnalizatora wyjazd autobusów nie będzie stwarzać utrudnień.

    Dobrze, że redakcja opublikowała ten artykuł z całym zakresem zmian, bo wcześniejszy artykuł nie poruszał wielu kwestii i wytyczenie jedynie bus-pasa na fragmencie Władysława IV wydawało się bezcelowe.

    • 5 0

  • Ok.10 000 000 (3)

    kosztuje 1 kilometr autostrady A w Gdyni przebudowa 200 metrowego odcinka 20 000 000

    • 29 4

    • tak, autostradę w centrum miasta kładą

      kolejny miszcz dał głos

      • 6 6

    • ta przebudowa (1)

      powinna się zamknąć góra w 10 000 000 i trwać góra miesiąc

      • 8 3

      • Łącznie z pracami ziemnymi?

        Uzbrojenie terenu i zagęszczenie zasypu wymaga czasu.

        • 2 2

  • Pasy namalowali Ale wszyscy jeżdżą zagubieni nawet nie ma znaków

    Informujących o zmianie ruchu i od kiedy.

    • 11 4

  • Zupełny bezsens (1)

    Powiększanie przepustowości takich skrzyżowań owocuje tylko i wyłącznie zwiększeniem natężenia ruchu i zakorkowaniem (jeszcze większym) wszystkiego wokoło.

    W cywilizowanych krajach, jeśli w ścisłym centrum jakaś ulica się korkuje to po pierwsze - likwiduje się przy niej miejsca parkingowe, a jak to nie pomoże to robi się zwężenie takiej drogi (ewentualnie wydziela pasy dla komunikacji miejskiej). A jeśli i to nie pomoże, to ulicę taką zamyka się dla ruchu pojazdów.

    a u nas rozwiązania znane z Bangladeszu - święta przepustowość i modły do niej.

    • 6 11

    • No pewnie jak w Paryżu

      Gdzie zamknęli bulwary i momentalnie zakorkowały się nawet dzielnice oddalone od centrum, gdzie korków wcześniej nie było. A "odzyskanymi" bulwarami jakoś piesi nie chcą chodzić i świecą pustkami. Ciekawostka - od momentu wprowadzenia zmian znacząco WZROSŁO zanieczyszczenie powietrza ponieważ prędkość podróżna zmalała a czasy przejazdu zwiększyły się od 30min do 1h. Zresztą po ostatniej wizycie tam zastanawiam się czy Paryż jest bardziej cywilizowany niż Trójmiasto. Śmiem wątpić. Tam jest rozwój wsteczny. Polskie miasta w porównaniu do Paryża są czyste, estetyczne i dają poczucie bezpieczeństwa. Naprawdę Warszawa obecnie robi dużo ale to dużo lepsze całościowe wrażenie niż stolica Francji.

      W Rzymie z kolei faktycznie jedną drogę zamknęli ale w zamian za to wybudowany został tunel wraz z trasą o ruchu przyspieszonym. w Sztokholmie w ogóle jest sieć dróg szybkiego ruchu w tunelach pod miastem więc na powierzchni pojedyncze drogi można sobie zamykać. Tak więc radzę pewne rzeczy zweryfikować przed napisaniem a najlepiej pojechać i samemu zobaczyć.

      • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane