• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dwa nowe buspasy powstają w Gdańsku

Maciej Korolczuk
24 czerwca 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Prace na Schuberta już trwają. Buspas ma być gotowy najpóźniej do końca wakacji. Prace na Schuberta już trwają. Buspas ma być gotowy najpóźniej do końca wakacji.

Do końca wakacji mają być gotowe dwa nowe buspasy w Gdańsku. Pierwszy powstaje na ul. Schuberta zobacz na mapie Gdańska między Nowolipiem a rondem przy Parku Naukowo-Technologicznym. Drugim pojedziemy na Trakcie św. Wojciecha zobacz na mapie Gdańska przy węźle Lipce, o czym już informowaliśmy na początku lutego.



Czy odczuwasz wpływ buspasów na lepsze funkcjonowanie komunikacji miejskiej?

W ciągu najbliższych kilku tygodni pasażerowie odczują poprawę w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej w Gdańsku. W dwóch miejscach powstaną buspasy, które szczególnie w porannym szczycie komunikacyjnym przyspieszą kilka linii autobusów zmierzających do Wrzeszcza i centrum Gdańska.

Pierwszy buspas powstaje przy ul. Schuberta na Suchaninie. Od kilku dni toczą się prace drogowców między Nowolipiem a ul. Beethovena. Autobusy zajmą tam prawy pas, a ruch w stronę Wrzeszcza zostanie przełożony z jezdni prawej na środkową (dotąd była ona wyłączona z ruchu lub na krótkich odcinkach służyła jako lewoskręt).

Choć fragment jezdni w tym miejscu ma zaledwie kilkaset metrów, to drogowcy wraz z ZTM szacują, że buspas przyspieszy autobusy - głównie w porannym szczycie - nawet o 3-4 minuty. Zmiany odczują głównie pasażerowie linii 115 i 168 kursujących między południem Gdańska a Wrzeszczem.

Buspas ma być gotowy maksymalnie do końca wakacji, ale drogowcy nie wykluczają, że jeśli na etapie prac nie wydarzy się nic niespodziewanego, to uda się usprawnić ruch autobusów nieco wcześniej.

  • Buspas na Schuberta powstanie najpóźniej do końca wakacji.
  • W tym samym czasie gotowy ma być też buspas na Trakcie św. Wojciecha.
W tym samym czasie ma być też gotowy buspas na Trakcie św. Wojciecha. O tym, że powstanie, informowaliśmy już na początku lutego. Wówczas urzędnicy o planach związanych z jego budową wypowiadali się ostrożnie i zakładali, że uda się go uruchomić dopiero z końcem roku. Ostatecznie prace zajmą mniej czasu i pasażerowie dojeżdżający do centrum Gdańska od strony Pruszcza Gdańskiego pojadą dedykowanym pasem w ciągu najbliższych kilku tygodni.

W dalszej kolejności urzędnicy chcą wytyczyć buspasy na al. Żołnierzy Wyklętych zobacz na mapie Gdańska między Chrzanowskiego a Potokową oraz na Słowackiego zobacz na mapie Gdańska od końca leśnego odcinka do zatoki autobusowej za rondem św. Jana de La Salle w kierunku Wrzeszcza.

W nieco dłuższej perspektywie czasowej rozważane są kolejne buspasy na Spacerowej i Czarnym Dworze.

Opinie (196) ponad 10 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Opinia wyróżniona

    buspasy tak - ale tam gdzie jest to konieczne i ma uzasadnienie (29)

    buspasy powinno budować się tam gdzie jest duży ruch - przede wszystkim tam, gdzie jeździ dużo autobusów. Po Schuberta jadą dwie linie z częstotliwością około 5-6 autobusów na godzinę. Czyli bus pas będzie przez większość czasu bezużyteczny. W autobusach teraz mniej ludzi jeździ. Licząć około 20-30 na autobus wychodzi około max 200 pasażerów w godzinę. Myślę że gdyby zmienić buspas na normalny pas to przez godzinę przepustowość by się zwiększyła a i na pewno więcej niż 200 osób w samochodach by przejechało.

    • 104 115

    • nie tylko buspasy

      Wprowadzić zakaz wjazdu samochodom do centrum miasta

      • 0 0

    • źle kombinujesz (3)

      rondo i dalsze ulice są jednopasowe, wiec nic więcej by nie przejechało. Autobus pojedzie po pasie dotychczas nie istniejącym.

      • 15 4

      • (1)

        dobrze kombinujesz namaluja buspas w powietrzu

        • 5 1

        • Dotychczas była powierzchnia wyłączona z ruchu. Mówi Ci to coś?

          • 1 1

      • 2 pasy w stronę Rakoczego a nie ronda

        • 1 4

    • (1)

      wlasnie o to chodzi zeby autobus mial lepiej niz auto, bo ludzie nie chca inaczej sie przesiasc do autobusu...

      • 5 1

      • to moze jechac inna trasa. Tam tyle lat nie bylo autobusowych przystankow bo sa zupelnie zbedne

        ale jakis ignorant musial sie wykazac.

        • 2 0

    • (5)

      20 osób w autobusie? Widać, jak bardzo jesteś przyspawany do swojego szrota. Jak nie masz pojęcia, to lepiej milcz.

      • 16 9

      • (1)

        widziałes tam wiecej niz 20-tu ? wiesz w ogole gdzie te linie jezdza ? ze sie wypowiadasz

        • 2 0

        • nie wie.

          ja wiem i chodze tam piechota. wystarczy zabrac stamtad autobusy i sa przystanki przed centrum morena. Jakis glupek popsul komunikacje z kartuskiej ucinajac linie do dworca i potem zrobil te calkiem bezsensowne przystanki na koncowce schuberta.

          • 1 0

      • To powiedz ile ludzi tam jeździ poza godzinami szczytu? (2)

        • 4 6

        • 4 + kierowca i renoma

          • 3 0

        • no spoko, spoko

          jak cię pytają o autobusy czy buspasy to wtedy cię interesują godziny poza szczytem
          ale jak mowa o samochodach, to oczywiście tylko godziny szczytu się liczą!

          • 4 0

    • fajne te gdańskie buspasy - takie nie połączone w całość ...

      • 4 2

    • postawiłeś wszystko na głowie. (3)

      Po pierwsze buspas robić tam, gdzie mieszka dużo ludzi. Jak jest duży ruch, to już po ptakach.

      Po drugie - przecież to jest zamknięty cykl. Mało ludzi w autobusie, bo autobus stoi w korku. Zrobisz sprawny i szybki autobus, to wypełni się ludźmi. Będzie wypełniony, to zagęszczą kursy.

      • 22 8

      • Nic nie zagęszczą bo dla ztm będzie to nierentowne... (2)

        • 3 7

        • ZTM z założenia nie jest rentowne (1)

          Do każdej komunikacji miejskiej na świecie się dokłada ;-)

          • 9 2

          • chyba że jest to trójmiasto wtedy brak na autobusy i kierowców mimo ze miasto dokłada

            • 4 2

    • Trzy linie! (3)

      Nie dwie, tylko trzy linie. I nie 5-6 autobusów na godzinę, tylko 8. A będzie więcej.

      • 14 5

      • 115, 168 i 283 (1)

        A można się spodziewać, że 115 i 168 będą kursować częściej niż teraz

        • 6 1

        • ale to już było, 115 częsciej

          • 0 2

      • a samochodów bedzie mniej jak buspasy namaluja ? Ktos tu chyba zdulczał do końca

        • 5 5

    • więcej (6)

      dosyć aut w mieście!

      • 19 27

      • wincej koni (3)

        dosyć traktorów na wsi!

        • 17 9

        • Ale wy wszyscy jesteście tępi :D (1)

          Tam nie ma korków dlatego, że jest za mało pasów, tylko dlatego, że rondo na górze ma taką a nie inną przepustowość ;]]]]]

          • 15 0

          • Dlatego że jest za dużo samochodów. Samochody tworzą korki, nie za wąskie ulice czy złe skrzyżowania.

            • 9 12

        • ale tych WSI to maciarewicz już polikwidował

          • 0 1

      • masz dosyć tego wszystkiego? dosyć?

        • 4 1

      • Dosyć aut w Spółdzielni Mieszkaniowej Morena!

        • 12 4

  • Zaczynają się inwestycje jak w Gdyni przy pomocy pędzla i farby. (9)

    • 96 68

    • (1)

      No nie, jak widzisz kładziony jest nówka sztuka asfalt, a buspasy powstają bez zmniejszania obecnego przekroju drogi dla aut.
      Tak więc chybiony argument, ale zaistniałeś i dostałeś trochę plusów.

      • 16 0

      • Czy buspas na żołnierzy wyklętych tez powstanie w tej formie?

        • 0 0

    • masz rację

      zgadzam się z tobą ale tu w Gdańsku jest tak. W twoim piśmie o godz.18:46 masz 68+ i 90- tzn .większość gdańszczan jest przeciwko tobie .I jak tu ma być dobrze ludzie którzy piszą z sensem są minusowani bo to jest Gdańsk i platfusy minusy obojętnie czy źle czy dobrze byle przeciw

      • 2 0

    • a czego byś chciał, koziołeczku-matołeczku? (5)

      Poprawę komunikacji miejskiej przez stawianie huty stali? To by była dla ciebie godna "inwestycja"?
      No ale jasne, najłatwiej wkleić wyświechtane hasełko o pędzlu i się poczuć najmądrzejszy w całej wiosce.

      • 16 2

      • jestem za buspasem na Łostowickiej (1)

        • 6 1

        • Może tramwaj

          Jak chciał Kacperek?

          • 0 2

      • (2)

        Huty stali to nie wiem po co, ale może wybudowanie nowych dróg to już tak.

        • 2 8

        • równolegle, czy może przez budynki? (1)

          a może się estakada jaśnie panu marzy? Nie wiem czy zauważyłeś, ale suchanino jest tak dość gęstawo zabudowane...

          • 13 2

          • W tunelu do Radomia.

            • 3 0

  • Koniecznie na Havla

    • 0 0

  • Nie wpuszczajcie GST i GDA do Gdańska, (2)

    jeżdżą pod prąd. Dzisiaj parę razy widziałem na Głównym Mieście. Czy oni mają prawko za masło czy kurczaki?

    • 5 0

    • nie radzą sobie. u siebie to rajdowcy

      • 0 0

    • i do tego jak zjeżdzaja z ronda nie wlaczaja kierunkowskazu. oba tak maja i GST i GDA

      • 0 0

  • Fajnie ze w abgli doszli do wniosku ze bus pasy spowalniają ruch i korkują jeszcze bardziej miasta i z nich rezygnują zostają tylko tam gdzie jest to niezbędne a w Polsce jak w Polsce lepiej uczyć się na błędach swoich niż na cudzych

    • 0 0

  • Fajny pomysł tylko szkoda, że cwaniaki mają gdzieś przepisy i jeżdżą Buspasem...

    Policja ma to generalnie w nosie...

    • 2 0

  • (2)

    W każdym normalnym kraju BUS-pasy się dobudowuje a nie wytycza zabierając pas innym użytkownikom dróg w Polsce to jest chora polityka ........ ktoś kto to wymyślił powinien być krojony i sypany solą ! a jeśli nie ma na to miejsca to chyba logiczne nie może być BUS- pasa w tym miejscu zresztą jeszcze parę lat i nawet BUS- pasy nic nie dadzą i nie pomogą !!!!!

    • 12 10

    • Tu akurat nikomu niczego nie zabierają (1)

      za to ty udowadniasz właśnie swym wrzaskiem, jak roszczeniową grupą sobą kierowcy samochodów.

      • 1 2

      • A zastanowiłeś się , po co bus pas, skoro rondo nie ma dwupasmowej przepustowości ????

        • 0 2

  • POruta ! (1)

    Buspasy tylko zwiększą zatory. Buspasy wolne, autobusów na nich nie widać a samochody stoją w długich korkach. Zabieranie jednego pasa z dwóch tylko dla autobusów to delikatnie mówiąc bardzo kiepski pomysł. Ot, brak wyobraźni i kreatywności władzy lokalnej.

    • 3 3

    • Kolejny z wybujałą wyobraźnią

      Gdzie ty tu cokolwiek tracisz?

      • 1 0

  • Ha, ha, ha ! (1)

    Tak mają wyglądać nowe inwestycje drogowe w Gdańsku ? Wyłączenie jednego pasa z ruchu tylko dla autobusów i taksówek to zły POmysł nowych władz Gdańska. A właściwie to brak POmysłu na coraz bardziej zakorkowane miasto. Jeśli zajmuje się wojenką i pyskówkami z rządem to nie ma czasu ani środków na odkorkowanie Gdańska. Wywieźć Ole na POdole !

    • 4 1

    • O, pis dzielec się ujawnił

      Napisz łzyryju, kto tu cokolwiek stracił.

      • 0 0

  • A rondo to na dwupasmowe przerobią ? Bo inaczej korki dalej będą .Trzeba trochę myśleć a potem robić tzw. modernizację

    • 3 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane