• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dwa nowe buspasy powstają w Gdańsku

Maciej Korolczuk
24 czerwca 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Prace na Schuberta już trwają. Buspas ma być gotowy najpóźniej do końca wakacji. Prace na Schuberta już trwają. Buspas ma być gotowy najpóźniej do końca wakacji.

Do końca wakacji mają być gotowe dwa nowe buspasy w Gdańsku. Pierwszy powstaje na ul. Schuberta zobacz na mapie Gdańska między Nowolipiem a rondem przy Parku Naukowo-Technologicznym. Drugim pojedziemy na Trakcie św. Wojciecha zobacz na mapie Gdańska przy węźle Lipce, o czym już informowaliśmy na początku lutego.



Czy odczuwasz wpływ buspasów na lepsze funkcjonowanie komunikacji miejskiej?

W ciągu najbliższych kilku tygodni pasażerowie odczują poprawę w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej w Gdańsku. W dwóch miejscach powstaną buspasy, które szczególnie w porannym szczycie komunikacyjnym przyspieszą kilka linii autobusów zmierzających do Wrzeszcza i centrum Gdańska.

Pierwszy buspas powstaje przy ul. Schuberta na Suchaninie. Od kilku dni toczą się prace drogowców między Nowolipiem a ul. Beethovena. Autobusy zajmą tam prawy pas, a ruch w stronę Wrzeszcza zostanie przełożony z jezdni prawej na środkową (dotąd była ona wyłączona z ruchu lub na krótkich odcinkach służyła jako lewoskręt).

Choć fragment jezdni w tym miejscu ma zaledwie kilkaset metrów, to drogowcy wraz z ZTM szacują, że buspas przyspieszy autobusy - głównie w porannym szczycie - nawet o 3-4 minuty. Zmiany odczują głównie pasażerowie linii 115 i 168 kursujących między południem Gdańska a Wrzeszczem.

Buspas ma być gotowy maksymalnie do końca wakacji, ale drogowcy nie wykluczają, że jeśli na etapie prac nie wydarzy się nic niespodziewanego, to uda się usprawnić ruch autobusów nieco wcześniej.

  • Buspas na Schuberta powstanie najpóźniej do końca wakacji.
  • W tym samym czasie gotowy ma być też buspas na Trakcie św. Wojciecha.
W tym samym czasie ma być też gotowy buspas na Trakcie św. Wojciecha. O tym, że powstanie, informowaliśmy już na początku lutego. Wówczas urzędnicy o planach związanych z jego budową wypowiadali się ostrożnie i zakładali, że uda się go uruchomić dopiero z końcem roku. Ostatecznie prace zajmą mniej czasu i pasażerowie dojeżdżający do centrum Gdańska od strony Pruszcza Gdańskiego pojadą dedykowanym pasem w ciągu najbliższych kilku tygodni.

W dalszej kolejności urzędnicy chcą wytyczyć buspasy na al. Żołnierzy Wyklętych zobacz na mapie Gdańska między Chrzanowskiego a Potokową oraz na Słowackiego zobacz na mapie Gdańska od końca leśnego odcinka do zatoki autobusowej za rondem św. Jana de La Salle w kierunku Wrzeszcza.

W nieco dłuższej perspektywie czasowej rozważane są kolejne buspasy na Spacerowej i Czarnym Dworze.

Opinie (196) ponad 10 zablokowanych

  • A Havla?

    Kiedy na Havla? Szkodą, że nie pomyślano żeby buspas zrobić na torach tramwajowych. Ale to Gdańsk. Dobre pomysły wydmuchuje wiatr.

    • 7 9

  • ..

    No się nie dziwie, że przy ulicy Schuberta buspas ruszy od końca wakacji jak od dobrego tygodnia nikt tam nic nie robi. Dobra organizacja pracy i dobre tempo to podstawa!

    • 12 1

  • Buspasy powinny być budowane jako dodatkowy pas jezdni a nie pomalowany kawałek jezdni (2)

    buspasy generują tylko korki - na szczęście na Dwowskiego we Wrzeszczu sami kierowcy ZTM poprosili pana Warzonka o likwidację buspasa - i zlikwidował - obiecał za to spowalniacze na Grunwaldzkiej

    • 15 11

    • I dzięki temu ponownie każdy autobus na drugim przystanku jest w plecy 10 minut.

      • 5 5

    • Ten warzonek to d**il!

      • 2 2

  • Ale jak oni chcą zeobić BUS pas na Trakcie, gdzie? chyba po nasypie po wale

    • 7 6

  • Czy odczuwasz.. (1)

    Czy odczuwasz wpływ buspasów na lepsze funkcjonowanie komunikacji miejskiej?
    Nie, ale za to mocno odczuwam jałowość i absurdalność pytań zadawanych w ankietach trójmiasto.pl.
    Szanowni, podnieście lekko pułap lotu.

    • 16 1

    • Na Dworcu Gł. akurat efekty widać.

      • 0 0

  • A kiedy bezwzględny priorytet dla tramwajów w okolicach przystanków Cebertowicza i Cieszyńskiego? Nie rozumiem jakim sposobem tramwaj wiozący ok 200 ludzi ustępuje miejsca 7-8 samochodom gdzie jedzie max 20 osób? A potem ludzie z tramwaju nie zdążają na przesiadki z pętli.

    • 17 3

  • Tak narzekaja na Dulkiewicz a tutaj widac ze rozwoj i inwestycje ida pelna para. (4)

    Brawo. Jestesmy za Pania.

    • 8 25

    • Bez pomysłu cd (2)

      Bus pas to nie inwestycja. To rozpaczliwe malunki na jezdniach.

      • 5 5

      • Są też inne inwestycję ignorancie

        • 2 2

      • Ty jestes malunkiem.

        • 4 2

    • Mariolka !

      Gdzie ciebie tak słoneczko przygrzało, że piszesz takie bzdety ? Idź POd drzewo, tam jest cień !

      • 1 0

  • (1)

    może w ogóle zakażmy wjeżdżania aut do miast wszystkich taka strefa 15 km, będzie więcej miejsc na apartamentowce i beton :) Po co auta kiedyś chodziło się pieszo i ludzie byli zdrowsi, a i przy okazji zlikwiduje się spaliny w mieście, nie będzie kolizji.
    Auta na prąd też nie wpuszczać, wyprodukowanie takiej baterii i jej utylizacja jest bardzooo nie ekologiczne

    • 10 3

    • nie no skoro tak, to idźmy na całość...

      po co nam miasta - wróćmy do jaskiń...

      • 4 0

  • Kiedy linia tramwajowa nowa Politechniczna? (3)

    Kiedy? W planach od blisko 20lat! Ta linia w znacznym stopniu rozwiąże problem transportu osob z południa w strone Wrzeszcza, Przymorza i dalej!

    • 12 5

    • Ale nie Wileńską tylko pierwotnie pod wiaduktem Rakoczego (1)

      Bo inaczej na Morenie wszystko stanie.

      • 2 3

      • I tak stanie.

        Wystarczy że puszczą ruch na Nowej Bulońskiej - na Morenie będzie jeden wielki korek.

        • 2 0

    • Kiedy 5 osób z bohaterów getta przestanie blokować 100 tys. Osob

      • 1 0

  • Wyjazd z osiedli gdzie mieszkało kilka lat temu po 2 tys ludzi (1)

    Nie da załatwić się buspasami dzisiaj gdzie mieszka 15 tysięcy. Tylko inwestycje na nowe drogi rozwiążą problem. Kiedyś miasta budowano w sposób zrównoważony dzisiaj rządzą deweloperzy

    • 15 3

    • Kiedyś miasta budowano w sposób zrównoważony

      Racja. 1 miejsce parkingowe na 10 mieszkań. Za to wszędzie zieleń.

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane