- 1 Nie wiedzą, kto leży w tych grobach (68 opinii)
- 2 Rezerwiści idą na ćwiczenia. Kto najpierw? (496 opinii)
- 3 Był senator skazany na więzienie (254 opinie)
- 4 Mała uliczka, duży problem (226 opinii)
- 5 Zbiórka na leczenie psów z pseudohodowli (114 opinii)
- 6 Nowe podziemne zbiorniki w Akwarium (134 opinie)
Dwa nowe buspasy powstają w Gdańsku
Do końca wakacji mają być gotowe dwa nowe buspasy w Gdańsku. Pierwszy powstaje na ul. Schuberta między Nowolipiem a rondem przy Parku Naukowo-Technologicznym. Drugim pojedziemy na Trakcie św. Wojciecha przy węźle Lipce, o czym już informowaliśmy na początku lutego.
Pierwszy buspas powstaje przy ul. Schuberta na Suchaninie. Od kilku dni toczą się prace drogowców między Nowolipiem a ul. Beethovena. Autobusy zajmą tam prawy pas, a ruch w stronę Wrzeszcza zostanie przełożony z jezdni prawej na środkową (dotąd była ona wyłączona z ruchu lub na krótkich odcinkach służyła jako lewoskręt).
Choć fragment jezdni w tym miejscu ma zaledwie kilkaset metrów, to drogowcy wraz z ZTM szacują, że buspas przyspieszy autobusy - głównie w porannym szczycie - nawet o 3-4 minuty. Zmiany odczują głównie pasażerowie linii 115 i 168 kursujących między południem Gdańska a Wrzeszczem.
Buspas ma być gotowy maksymalnie do końca wakacji, ale drogowcy nie wykluczają, że jeśli na etapie prac nie wydarzy się nic niespodziewanego, to uda się usprawnić ruch autobusów nieco wcześniej.
W tym samym czasie ma być też gotowy buspas na Trakcie św. Wojciecha. O tym, że powstanie, informowaliśmy już na początku lutego. Wówczas urzędnicy o planach związanych z jego budową wypowiadali się ostrożnie i zakładali, że uda się go uruchomić dopiero z końcem roku. Ostatecznie prace zajmą mniej czasu i pasażerowie dojeżdżający do centrum Gdańska od strony Pruszcza Gdańskiego pojadą dedykowanym pasem w ciągu najbliższych kilku tygodni.
W dalszej kolejności urzędnicy chcą wytyczyć buspasy na al. Żołnierzy Wyklętych między Chrzanowskiego a Potokową oraz na Słowackiego od końca leśnego odcinka do zatoki autobusowej za rondem św. Jana de La Salle w kierunku Wrzeszcza.
W nieco dłuższej perspektywie czasowej rozważane są kolejne buspasy na Spacerowej i Czarnym Dworze.
Opinie (196) ponad 10 zablokowanych
-
2019-06-24 09:59
Super!!! Oby jak najwięcej bus pasów!!!
- 8 11
-
2019-06-24 10:01
Buspasy to prezenty dla Złotów taksówkarskich i nic więcej. Urząd ugina się przed złotówkami.
- 10 7
-
2019-06-24 10:21
kiedy buspas na Havla?
- 7 4
-
2019-06-24 10:34
Totalny bezsens, tak jak te wszystkie strefy 30 na przelotówkach a nie wewnątrz osiedli
i skrzyżowania równorzędne w miejscach prowokujących wypadki i kolizje drogowe.
- 13 6
-
2019-06-24 11:40
Czy po tych buspasach będzie jeździć pani Dulkiewicz na swoim nowym nabytku - rydwanie za 147 tys. zł? (5)
- 9 7
-
2019-06-24 12:47
czemu podjudzasz ,a co twoi guru pisowscy hulajnogami się poruszają miastem a skąd wiesz (4)
ile kosztowało tej kobiety auto ,co? płatny ,pisowski trolu z pampersem w kroku , pamiętaj gdańszczanie to nie wiocha i cienką manipulką się ośmieszasz, co na okrągło wstawiasz tekst negatywny do tej kobiety ,pewnie właśnie za to ci płacą . Weż się do prawdziwej roboty ,a nie smarkaj jadem opłaconym , frustracie
- 4 7
-
2019-06-24 13:39
ewa,
najpierw trzeba się orientować co dzieje się w mieście, a dopiero potem krytykować czyjeś wpisy. Rydwan za 147 tys. zł nie jest autem "tej kobiety", tylko wątpliwym "dziełem sztuki" kupionym ostatnio przez miasto
- 5 2
-
2019-06-24 13:43
Czemu wyborcy PO są tacy tępi? Władze miasta kupiły dosłownie rydwan. (2)
Wiesz co to jest rydwan? Jak w tym mieście ma być dobrze, jak tacy mają głos.
- 3 4
-
2019-06-24 15:50
jak ktoś ma inne poglądy jak Pisowe wsiowe to zaraz musi być z PO lecz się i nie zapominaj ,że (1)
wyborcy Pisu to wieś
- 3 3
-
2019-06-24 16:38
A jak ktoś ma inne niż PO, to jest od razu z PiSu i w dodatku płatnym trolem?
Zacznij od siebie, a nie innych pouczasz.
- 2 3
-
2019-06-24 12:43
(2)
W każdym normalnym kraju BUS-pasy się dobudowuje a nie wytycza zabierając pas innym użytkownikom dróg w Polsce to jest chora polityka ........ ktoś kto to wymyślił powinien być krojony i sypany solą ! a jeśli nie ma na to miejsca to chyba logiczne nie może być BUS- pasa w tym miejscu zresztą jeszcze parę lat i nawet BUS- pasy nic nie dadzą i nie pomogą !!!!!
- 12 10
-
2019-06-24 22:45
Tu akurat nikomu niczego nie zabierają (1)
za to ty udowadniasz właśnie swym wrzaskiem, jak roszczeniową grupą sobą kierowcy samochodów.
- 1 2
-
2019-06-24 22:52
A zastanowiłeś się , po co bus pas, skoro rondo nie ma dwupasmowej przepustowości ????
- 0 2
-
2019-06-24 12:47
(1)
Spacerową trzeba poszerzyć i korki się skoñczą. A potem nauczyć mieszkańców Osowej co robić a czego nie w czasie jazdy.
- 4 4
-
2019-06-24 22:46
sens poszerzania jak cholera. W Oliwie to ciekawe gdzie i jak chcesz poszerzać.
- 0 3
-
2019-06-24 12:53
80% spraw w mieście można załatwiać komunikacją, pod warunkiem, że jest punktualna, szybka i bezpieczna (3)
20% to dostawy, przeworzenie dużych zakupów, ciężkich przedmiotów etc. Ale te czynności nie wymagają wielkiego pośpiechu i jeżdżenia w godzinach szczytu. Dlatego powienien być absolutny priorytet na komunikację miejską. Miasta muszą ją zapewniać, bo inaczej wszyscy staną w korkach. Tak jak państwo zabezpiecza opiekę zdrowotna i edukację, tak powinna też zabezpieczać nierentowną komunikację. W ostatecznym rozrachunku (sumując koszt infrastruktury, utrzymania, obsługi wypadków i ich kosztów społecznych, ekologii i zdrowia, prywatnych aut, ich napraw, ubezpieczeń i paliwa etc. ) komunikacja publiczna wychodzi taniej.
- 10 8
-
2019-06-24 17:05
Zapewniona opieka zdrowotną i edukacja? Chyba miał być to żart?
- 3 0
-
2019-06-24 19:03
W Gdańsku taka nie jest i nie będzie nigdy, do tego jest bardzo droga. Gdańsk to nie Warszawa, niestety , tam można tu się nie da
- 2 0
-
2019-06-24 20:09
nie stać mnie na jazdę komunikacją
gdybym tracił czas w autobusach, moja firma by padła
- 5 0
-
2019-06-24 14:21
Pan da swojemu ludowi BUS pasy zamiast jezdni ogólnodostępnych, Pan da swojemu ludowi torowiska z niesprawnymi tramwajami
- 4 3
-
2019-06-24 16:43
Następna Myśliwska i Nowa Bulońska (2)
Kolejna na liście powinna być Myśliwska. Osiedle rozrasta się w zatrważającym tempie a miasto wymyśliło jednopasmową Nową Bulońską. Przecież z ulicy Myśliwskiej która będzie podporządkowaną już nie wyjedziemy! Buduje się również Nową Wołkowyską. Dlaczego nikt w tym urzędzie nie myśli i już na etapie projektowania nie uwzględni buspasa?! Liczy się tylko pieniądz od deweloperów...
- 4 1
-
2019-06-24 17:03
Od Nowej Wołkowyskiej będą już dwie jezdnie po dwa pasy.Ale głupotą jest, że na Myśliwskiej nie zrobili tramwaju.
- 2 1
-
2019-06-24 18:44
Kupiliście tanie mieszkania to teraz cierpcie :)
- 0 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.