• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dwa nowe buspasy powstają w Gdańsku

Maciej Korolczuk
24 czerwca 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Prace na Schuberta już trwają. Buspas ma być gotowy najpóźniej do końca wakacji. Prace na Schuberta już trwają. Buspas ma być gotowy najpóźniej do końca wakacji.

Do końca wakacji mają być gotowe dwa nowe buspasy w Gdańsku. Pierwszy powstaje na ul. Schuberta zobacz na mapie Gdańska między Nowolipiem a rondem przy Parku Naukowo-Technologicznym. Drugim pojedziemy na Trakcie św. Wojciecha zobacz na mapie Gdańska przy węźle Lipce, o czym już informowaliśmy na początku lutego.



Czy odczuwasz wpływ buspasów na lepsze funkcjonowanie komunikacji miejskiej?

W ciągu najbliższych kilku tygodni pasażerowie odczują poprawę w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej w Gdańsku. W dwóch miejscach powstaną buspasy, które szczególnie w porannym szczycie komunikacyjnym przyspieszą kilka linii autobusów zmierzających do Wrzeszcza i centrum Gdańska.

Pierwszy buspas powstaje przy ul. Schuberta na Suchaninie. Od kilku dni toczą się prace drogowców między Nowolipiem a ul. Beethovena. Autobusy zajmą tam prawy pas, a ruch w stronę Wrzeszcza zostanie przełożony z jezdni prawej na środkową (dotąd była ona wyłączona z ruchu lub na krótkich odcinkach służyła jako lewoskręt).

Choć fragment jezdni w tym miejscu ma zaledwie kilkaset metrów, to drogowcy wraz z ZTM szacują, że buspas przyspieszy autobusy - głównie w porannym szczycie - nawet o 3-4 minuty. Zmiany odczują głównie pasażerowie linii 115 i 168 kursujących między południem Gdańska a Wrzeszczem.

Buspas ma być gotowy maksymalnie do końca wakacji, ale drogowcy nie wykluczają, że jeśli na etapie prac nie wydarzy się nic niespodziewanego, to uda się usprawnić ruch autobusów nieco wcześniej.

  • Buspas na Schuberta powstanie najpóźniej do końca wakacji.
  • W tym samym czasie gotowy ma być też buspas na Trakcie św. Wojciecha.
W tym samym czasie ma być też gotowy buspas na Trakcie św. Wojciecha. O tym, że powstanie, informowaliśmy już na początku lutego. Wówczas urzędnicy o planach związanych z jego budową wypowiadali się ostrożnie i zakładali, że uda się go uruchomić dopiero z końcem roku. Ostatecznie prace zajmą mniej czasu i pasażerowie dojeżdżający do centrum Gdańska od strony Pruszcza Gdańskiego pojadą dedykowanym pasem w ciągu najbliższych kilku tygodni.

W dalszej kolejności urzędnicy chcą wytyczyć buspasy na al. Żołnierzy Wyklętych zobacz na mapie Gdańska między Chrzanowskiego a Potokową oraz na Słowackiego zobacz na mapie Gdańska od końca leśnego odcinka do zatoki autobusowej za rondem św. Jana de La Salle w kierunku Wrzeszcza.

W nieco dłuższej perspektywie czasowej rozważane są kolejne buspasy na Spacerowej i Czarnym Dworze.

Opinie (196) ponad 10 zablokowanych

  • Super!!! Oby jak najwięcej bus pasów!!!

    • 8 11

  • Buspasy to prezenty dla Złotów taksówkarskich i nic więcej. Urząd ugina się przed złotówkami.

    • 10 7

  • kiedy buspas na Havla?

    • 7 4

  • Totalny bezsens, tak jak te wszystkie strefy 30 na przelotówkach a nie wewnątrz osiedli

    i skrzyżowania równorzędne w miejscach prowokujących wypadki i kolizje drogowe.

    • 13 6

  • Czy po tych buspasach będzie jeździć pani Dulkiewicz na swoim nowym nabytku - rydwanie za 147 tys. zł? (5)

    • 9 7

    • czemu podjudzasz ,a co twoi guru pisowscy hulajnogami się poruszają miastem a skąd wiesz (4)

      ile kosztowało tej kobiety auto ,co? płatny ,pisowski trolu z pampersem w kroku , pamiętaj gdańszczanie to nie wiocha i cienką manipulką się ośmieszasz, co na okrągło wstawiasz tekst negatywny do tej kobiety ,pewnie właśnie za to ci płacą . Weż się do prawdziwej roboty ,a nie smarkaj jadem opłaconym , frustracie

      • 4 7

      • ewa,

        najpierw trzeba się orientować co dzieje się w mieście, a dopiero potem krytykować czyjeś wpisy. Rydwan za 147 tys. zł nie jest autem "tej kobiety", tylko wątpliwym "dziełem sztuki" kupionym ostatnio przez miasto

        • 5 2

      • Czemu wyborcy PO są tacy tępi? Władze miasta kupiły dosłownie rydwan. (2)

        Wiesz co to jest rydwan? Jak w tym mieście ma być dobrze, jak tacy mają głos.

        • 3 4

        • jak ktoś ma inne poglądy jak Pisowe wsiowe to zaraz musi być z PO lecz się i nie zapominaj ,że (1)

          wyborcy Pisu to wieś

          • 3 3

          • A jak ktoś ma inne niż PO, to jest od razu z PiSu i w dodatku płatnym trolem?

            Zacznij od siebie, a nie innych pouczasz.

            • 2 3

  • (2)

    W każdym normalnym kraju BUS-pasy się dobudowuje a nie wytycza zabierając pas innym użytkownikom dróg w Polsce to jest chora polityka ........ ktoś kto to wymyślił powinien być krojony i sypany solą ! a jeśli nie ma na to miejsca to chyba logiczne nie może być BUS- pasa w tym miejscu zresztą jeszcze parę lat i nawet BUS- pasy nic nie dadzą i nie pomogą !!!!!

    • 12 10

    • Tu akurat nikomu niczego nie zabierają (1)

      za to ty udowadniasz właśnie swym wrzaskiem, jak roszczeniową grupą sobą kierowcy samochodów.

      • 1 2

      • A zastanowiłeś się , po co bus pas, skoro rondo nie ma dwupasmowej przepustowości ????

        • 0 2

  • (1)

    Spacerową trzeba poszerzyć i korki się skoñczą. A potem nauczyć mieszkańców Osowej co robić a czego nie w czasie jazdy.

    • 4 4

    • sens poszerzania jak cholera. W Oliwie to ciekawe gdzie i jak chcesz poszerzać.

      • 0 3

  • 80% spraw w mieście można załatwiać komunikacją, pod warunkiem, że jest punktualna, szybka i bezpieczna (3)

    20% to dostawy, przeworzenie dużych zakupów, ciężkich przedmiotów etc. Ale te czynności nie wymagają wielkiego pośpiechu i jeżdżenia w godzinach szczytu. Dlatego powienien być absolutny priorytet na komunikację miejską. Miasta muszą ją zapewniać, bo inaczej wszyscy staną w korkach. Tak jak państwo zabezpiecza opiekę zdrowotna i edukację, tak powinna też zabezpieczać nierentowną komunikację. W ostatecznym rozrachunku (sumując koszt infrastruktury, utrzymania, obsługi wypadków i ich kosztów społecznych, ekologii i zdrowia, prywatnych aut, ich napraw, ubezpieczeń i paliwa etc. ) komunikacja publiczna wychodzi taniej.

    • 10 8

    • Zapewniona opieka zdrowotną i edukacja? Chyba miał być to żart?

      • 3 0

    • W Gdańsku taka nie jest i nie będzie nigdy, do tego jest bardzo droga. Gdańsk to nie Warszawa, niestety , tam można tu się nie da

      • 2 0

    • nie stać mnie na jazdę komunikacją

      gdybym tracił czas w autobusach, moja firma by padła

      • 5 0

  • Pan da swojemu ludowi BUS pasy zamiast jezdni ogólnodostępnych, Pan da swojemu ludowi torowiska z niesprawnymi tramwajami

    • 4 3

  • Następna Myśliwska i Nowa Bulońska (2)

    Kolejna na liście powinna być Myśliwska. Osiedle rozrasta się w zatrważającym tempie a miasto wymyśliło jednopasmową Nową Bulońską. Przecież z ulicy Myśliwskiej która będzie podporządkowaną już nie wyjedziemy! Buduje się również Nową Wołkowyską. Dlaczego nikt w tym urzędzie nie myśli i już na etapie projektowania nie uwzględni buspasa?! Liczy się tylko pieniądz od deweloperów...

    • 4 1

    • Od Nowej Wołkowyskiej będą już dwie jezdnie po dwa pasy.Ale głupotą jest, że na Myśliwskiej nie zrobili tramwaju.

      • 2 1

    • Kupiliście tanie mieszkania to teraz cierpcie :)

      • 0 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane