• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dwa piętra do Warszawy. Autobusy coraz popularniejsze

Borys Kossakowski
27 kwietnia 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Autobusem dwa razy dziennie z Trójmiasta do Pragi

Dwupiętrowe autobusy Polskiego Busa

Linia Gdańsk-Warszawa obsługiwana jest już 15 razy dziennie. Od piątku także takimi dwupiętrowymi autobusami, jak ten w naszym filmie.



Piętrowe autobusy nie muszą już kojarzyć się wyłącznie z Londynem. Firma Polski Bus, która od niemal roku wozi po kraju tysiące pasażerów, właśnie wprowadziła do eksploatacji dwupoziomowe autokary. Już w piątek pojawiły się one na najpopularniejszej trasie przewoźnika: Gdańsk-Warszawa.



Skąd sukces komunikacji autobusowej w Polsce?

W sumie na polskich drogach pojawi się dwadzieścia tzw. "double-deckerów". Każdy z nich ma nieco ponad 14 metrów długości i 89 miejsc siedzących. Wewnątrz autokary wyglądają bardzo podobnie do pojazdów obsługujących linię Polskiego Busa do tej pory. Skórzane siedzenia wyposażone są w pasy bezpieczeństwa i gniazdko elektryczne. W autobusach dostępne jest bezprzewodowe połączenie z internetem, które (prócz ceny biletu) jest prawdopodobnie największym atutem linii.

Nowością w autokarach dwupokładowych jest miejsce dla niepełnosprawnych - po złożeniu siedzeń na dolnym pokładzie zmieszczą się tam dwa wózki inwalidzkie. Ponadto pasażerowie mogą skorzystać z miejsc przy stoliku, gdzie cztery osoby mogą usiąść twarzą w twarz.

Na linii P1 (Gdańsk-Warszawa-Gdańsk) od kwietnia będzie dostępny catering. Pasażerowie mogą liczyć na ciepłe lub zimne napoje, rogaliki, przekąski i lody.

- Połączenie Gdańsk-Warszawa to nasz największy sukces - mówi Brian Souter, Prezes Zarządu PolskiBus.com oraz Souter Holdings Poland. - Kiedy ruszaliśmy, liczyliśmy na powodzenie, ale nie aż takie. Dziś nasze autokary kursują na tej trasie piętnaście razy dziennie. Wśród pasażerów są turyści szukający wypoczynku nad morzem, biznesmeni oraz młodzi ludzie, dla których atrakcją jest łącze wi-fi.

Szef linii twierdzi, że Polskim Busem jeździ 100 tys. osób miesięcznie. Z pewnością powodem są bardzo konkurencyjne ceny - linią można pojechać do Warszawy za 2 zł. Po przesiadce w stolicy czerwonym autobusem można dotrzeć m.in. także do Krakowa, Pragi, Bratysławy czy Wiednia.

Polski Bus jest jedną z firm, które w ostatnich miesiącach zrewolucjonizowały rynek transportu pasażerskiego między Trójmiastem a resztą Polski. Swoją cegiełkę dorzuciły też linie OLT Express, które latają po kraju już od 99 zł za bilet w jedną stronę, a także konkurujący z nimi Eurolot. O ofercie wszystkich tych firm możesz przeczytać w artykule pt. Jak podróżować z Trójmiasta?

Miejsca

Opinie (138) 9 zablokowanych

  • i dobrze! niech PKP padnie! (13)

    Polski Bus + OLT - jest alternatywa... a jak padną to ktoś kupi trupa i postawi na nogi. Wtedy dopiero będzie w Polsce normalna kolej.

    • 262 22

    • (6)

      No to wtedy mieszkańcy małych miejscowości już całkowicie stracą jakakolwiek komunikację, ale kogo to obchodzi skoro widzi się tylko koniec własnego nosa, czyli nie dalej niż granice Gdańska.

      • 22 36

      • Przesiądą się na samochody (4)

        Jeśli w małych miejscowości nie ma wystarczająco dużo chętnych do podróżowania, to nie opłaca się tworzyć tam połączeń kolejowych i autobusowych. Jak jest potrzeba to i znajdzie się jakaś firma która ją zaspokoi, a tam gdzie nie ma potrzeby albo jest taka mała, że to nie opłacalne to po co jakiś pociąg czy autobus ma tam jeździć?

        • 36 11

        • No w końcu ktoś z głową!

          • 15 2

        • (2)

          na tej samej zasadzie po co uczyć osoby upośledzone umysłowo, przecież i tak niewiele pojmą. nie opłaca się.

          wyobraź sobie, że dzieci ze wsi raczej się na samochody masowo nie przesiądą.

          • 12 12

          • Tak, i wobec tego (1)

            nikt tych dzieci nie uczy mechaniki kwantowej czy biologi molekularnej tylko podstaw do zachowania się w społeczeństwie i w miarę samodzielnego życia. A dzieci ze wsi mają rodziców, którzy zapewnią im transport. Jeśli tak się bardzo martwisz o te dzieci możesz oczywiście dopłacając do tego z własnych pieniędzy prowadzić firmę autobusową albo założyć jakąś fundację.

            • 9 6

            • BUSOMAT.PL

              Bardzo fajne autokary. Zawsze jest to jakas atrakcja turystyczna.

              • 1 0

      • Mieszkańcy małych miejscowości ro kolej widzieli tylko w TV.

        Linie lokalne od wielu lat zostały zredukowane, niektóre stacje kolejowe już od kilku dekad się sypią, a szyny zostały rozkradzione, zaś torowisko zarosły krzaki i drzewa.
        Koleje do wiosek to jakaś chora fantazja. Tam od zawsze dojeżdżały autobusy i minibusy.

        • 15 2

    • polski bus to super opcja na transport!
      Korzystałem, jestem zadowolony!
      Polecam!

      • 14 2

    • Racja, nawet na Białorusi

      jest lepsza kolej.

      • 4 1

    • PKP najlepiej sprzedać DB albo jakimś Anglikom (1)

      w Gdyni ten remont dworca (peronów), to kpina! nie dość ,że robia syf, to jeszcze nikogo tam nie ma...

      • 10 8

      • Ej, no bez przesady

        Pracować to tam pracują. Natomiast koncepcja samych peronów to dla mnie jest jakaś porażka. Jedyny ich plus to to, że są wyższe więc człowiek ma mniejsze szanse się zabić przy wysiadaniu.

        Ale to nie zmienia faktu, że perony są koszmarnie wykonane. Zarówno estetycznie jak i praktycznie. Przecież bez zamykanych drzwi wyjściowych na perony znów spowoduje, że w zimie znów nie da się wytrzymać bo wyjścia będą działać jak wiatrołapy. Do tego to zimno będzie się ładować prosto do hali dworca, bo przecież przejście podziemne nie ma być jakoś odizolowane od samego dworca.

        • 4 1

    • no nie do końca kolego masz racje... (1)

      jesli załóżmy Niemcy wykupią PKP to oczywiście pierwsze lata wszyscy bedziemy zadowoleni, linie i sklady zostana odnowione, ceny biletow beda niskie, ale po czasei to sie zmieni i ceny bioletow na pociągi beda diametralnie wysokie (oczywiscie wtedy, gdy panie Polskibus i OLT.)

      • 2 3

      • "diametralnie" to one mogą być różne. Wysokie mogą być "horrendalnie".

        • 7 0

  • Polska kolej to hańba tego kraju-brudno,drogo,długo i jeszcze te katastrofy (4)

    jechałem ostatni raz pare lat temu z Gdańska do Łodzi to myślałem że mnie rozsadzi wściekłość oczywiście i obiecałem sobie że już wiecej nie wsiądę

    • 124 9

    • Drogo??? (3)

      DROGO??

      Chłopie, wyjdź za granice Polski, a poznasz co to wysoka jakość kolei, ale poznasz też ile taka wysoka jakość kosztuje!

      DROGO! Pffffffff

      • 5 8

      • (1)

        To przelicz sobie to jeszcze do zarobków. Bilet z Gdańska do Krakowa to 100 kilka zł, bilet z Berlina do Monachium 120 euro, czyli przeciętnego Niemca bilet kosztuje tyle samo, co przeciętnego Polaka, z tą różnicą, że Niemiec dystans o 50 km większy niż trasa Gdańsk-Kraków jedzie o ponad 2 godziny krócej.

        • 9 1

        • czy tych cholernych filmików na trojmiasto.pl

          nie można obejrzeć normalnie tylko 13 razy się ładują od początku i skończyć nie mogą?!? co 2 sekundy zawiecha. ŻAL

          • 3 0

      • Pewnie że drogo skoro autobusem i samolotem taniej i szybciej(czas to pieniądz-również ten stracony)

        A co do zagranicy to u Czechów ceny są porównywalne do polskich a standard usług o niebo wyższy więc co tu ględzić po próżnicy o zagranicy

        • 2 1

  • Dla kogo tak na prawdę to ma być??? (5)

    j.w

    • 10 82

    • dla mnie

      jeżdżę Polskim Busem co dwa tygodnie i powiem, że tak za..ego połączenia nigdy nie było. a w czasie studiów co dwa tygodnie bujałem się PKP. Nigdy więcej!

      • 41 2

    • Samolot (2)

      Ja wolę samolotem

      • 7 5

      • Wielka przyjemność jest w powietrzu (1)

        A pani, pani Regino, jak się czuje w powietrzu?

        • 9 2

        • bo człowiek czasami musi sobie polatać

          • 2 2

    • tak "na prawdę" jest dla ludzi, którzy o słowniku ortograficznym słyszeli tylko w telewizji. Naprawdę jest to dla wielu osób, które korzystają z tych usług.

      • 10 0

  • i po co zgapiac od innych?? (1)

    • 2 57

    • Żeby zarobić.

      • 7 0

  • oby tylko nie wjechał do tunelu ;] (1)

    • 20 28

    • hahaha

      Debilstwo nie zrozumiało - Sopot się kłania.
      Swoją drogą niezły kretyn to projektował i jeszcze większy kretyn zaaprobował.

      • 2 1

  • Brawo, nareszcie można komfortowo i szybko do W-wy (9)

    Szybciej niż pociągiem, komfort nieporównywalnie lepszy. Szybko, zczysto, TV, barek. Żadnych żuli i cuchnących tytoniem palaczy tak jak w pociągu...

    • 113 8

    • "linią można pojechać do Warszawy za 2 zł" (2)

      chyba redaktora fantazja poniosla. wchodze na strone - cena biletu za 1os to 45zl

      • 3 9

      • No tak, to strasznie drogo! Wszystkie bilety powinny być po 2zł

        z wliczonym poczęstunkiem, napojami, a kierowca powinien po rękach całować, że ktoś zdecydował się "dać zarobić" firmie

        • 8 2

      • jak zarezerwujesz z dużym wyprzedzeniem (ale nie koniecznie kilkumiesięcznym), to bilet faktycznie tyle kosztuje

        • 2 0

    • Szybciej niż jakim pociągiem? Do czego porównujesz? (3)

      Do aktualnej kryzysowej PKP? czy do standardowego połączenia Gdańsk-Warszawa? Pamiętam jako nastolatek jeździłem w l.90 do Wawy w 3,5h !
      Od kiedy komfort w pociągu jest niższy niż w autokarze? Generalnie bredzisz Monia

      • 13 11

      • Zamilcz sokistysynu!

        Bedzie nam tu pkp wychwalal.

        • 6 7

      • sam bredzisz

        jezdze do wawy co drugi weekend od 4 lat. wszystkimi mozliwymi srodkami transportu i pociag jest najbardziej syfiasty, najdrozszy i najbardziej niewygodny. i nigdy nie przewiozl mnie szybciej niz w 5 i pol godziny.

        • 7 4

      • Racuch, w latach 90 to ja też pamiętam

        jak Kaszub po odjechaniu z Głównego w Gdańsku po dwóch filmach w wagonie video meldował sie na Centralnym w Warszawie, to BYŁY lata świetności kolei.
        Ale rozmowa jest o TU i TERAZ.

        • 6 0

    • dobrze ze w ostrodzie jest przystanek na papierosa glupia d*po :E

      • 1 2

    • ech

      komfortowo zależy dla kogo... ciężko niestety mają osoby z chorobą lokomocyjną. Te autobusy są super jak dla mnie ale tylko jeśli załapie się na miejsce z przodu bo inaczej kiepsko by było.

      • 1 0

  • Autobusy

    coraz popularniejsze
    Z tego, co wiem, to nie za bardzo jest po polsku.. powinno być w tytule: Autobusy coraz bardziej popularne!!! ech, ta dzisiejsza młodzież...

    • 35 7

  • Takie 2 pietrowe busy nie sa bezpieczne (2)

    taka prawda

    • 18 67

    • człowieku takie busy jeżdżą w ANGLII ,jak nie masz wiedzy na temat to milcz bo żal czytać takie coś a głupota twoja nie zna granic

      • 4 2

    • za to pociągi są bardzo bezpieczne.

      Nie licząc tych czołówek :-)

      • 0 0

  • Kraj niemal w kwadracie, stolica w środku, duże miasta równomiernie rozłożone (8)

    a my nie mamy porządnej kolei. Przecież jakby otworzyć rynek kolejowy to zachodni przewoźnicy by się pozabijali o taki rynek

    • 119 3

    • A co by się stało z ciepłymi posadkami prezesów

      i członków zarządu wszystkich spółek i spółeczek?

      Odpowiedz sobie to będziesz wiedział, dlaczego nie stanie się tak jak piszesz.

      • 40 2

    • heh (5)

      wszystko pięknie, ale kto wtedy miałby budować tory, zarządzać i je naprawiać? każdy wie, że to jest największy problem. nieudana prywatyzacja kolei była w UK, bo nikt nie pomyślał o samym podtorzu. wątpię, żeby jakikolwiek przewoźnik podjął by się tego, choć pewnie ceny biletów pozostałyby na takim samym poziomie jak teraz

      • 4 3

      • Jeśli nie podjął by się tego, (4)

        to oznacza, że część z tych połączeń jest ekonomicznie nieuzasadniona więc nie powinny istnieć. Wcześniej przed nacjonalizacją kolei w WB były prywatne i jakoś to działało.

        • 6 1

        • heh (3)

          w żadnym kraju infrastruktura nie powstała i nie powstanie z prywatnych pieniędzy, bo jest za kosztowna. z tego co się orientuję to pani Margaret Thatcher sprzedała tabory kolejowe, a nie uregulowała sprawy budowy torów (tak jak piszesz: jakoś to funkcjonowało do momentu rozpieprzenia się podtorza) i Anglicy zostali na lodzie... prywatne firmy kasowały od ludzi za przejazdy, a państwo naprawiało szyny.
          Sobrino (pod spodem) dobrze napisał

          • 4 2

          • Proszę lepiej poczytać historię (2)

            Koleje na początku w USA i w Anglii były prywatne, infrastruktura także. Argument o zbytniej kosztowności jest łatwy do obalenia, po pierwsze z powodu, że już budowano prywatne tory, a po drugie wiele dużych inwestycji powstaje za prywatne pieniądze, wysokie wieżowce, kopalnie, linie lotnicze (samoloty są bardzo drogie). Taki jest naturalny stan wolnej gospodarki

            • 0 2

            • heh (1)

              no proszę Cie... może przywołasz jeszcze przykład dróg morskich bo statki też kosztują? przykład początku kolei w USA jest akurat bardzo nietrafiony-budowa kosztowała praktycznie materiał, bez robocizny (praca za darmo afro-amerykanów).
              nie twierdzę, że jest to niewykonalne, tylko nierentowne. na zwrot inwestycji trzeba by czekać 10 lat, a w międzyczasie znowu inwestycja w tabór, podtorze...

              • 0 1

              • Myli się Pan

                W niektórych przypadkach jest to rentowne, a tam gdzie nie jest (i nigdy nie będzie) nie powinno się tego typu inwestycji przeprowadzać. To jest złe alokowanie zasobów. Inne środki transportu są bardziej ekonomiczne. Przykład miał pokazywać, że duże inwestycję mogą podejmować prywatne firmy i jest to naturalne. Co z tego, że na zwrot trzeba czekać 10 lat, w badania naukowe i różnego rodzaju inwestycje infrastrukturalne firmy inwestują podejmując ryzyko i spodziewając się zwroty po kilku a nawet kilkudziesięciu latach np. Play w Polsce pierwsze zyski przewidywał dopiero po kilku latach, a co dopiero zwrot zainwestowanych środków. Polecam jeszcze trochę lektury z dziedziny ekonomii dla Pana

                • 1 1

    • Żeby się zabijać, to trzeba mieć o co (albo o kogo)..

      Nie problem zapełnić pociągi/samoloty/autobusy pasażerami sprzedając bilety poniżej kosztów, sztuką jest zarobić na takiej działalności... A kolej to obłędne koszty utrzymania infrastruktury, szczególnie w polskiej rzeczywistości gdzie każda belka w podkładzie należy do innej spółki, z jej prezesem, zarządem i administracją.

      Dopóki płacą za to podatnicy, to jeszcze coś jeździ w Polsce po szynach, jakby się okazało, że trzeba utrzymywać kolej jedynie z biletów to prędko by się okazało, jaki to cudowny interes.

      • 4 1

  • kolesie rozparcelowali PKP natworzyli spółek, spółeczek i doją budżet kolei (1)

    to już zakrawa na śmieszność - spółka od lewego toru, sp. od prawego, jeszcze inna od nasypów itd itp

    • 66 5

    • koniec z oszustami

      Nie tylko budżet PKP ale tez nasz podatników . Ciągłe dopłaty do PKP. A kolesie i spółki doją dalej i nikt za to się nie weżmie.Ale niedawno tak się darliście ze rozkład jazdy PKP to wina Premiera.Jeszcze się przekonacie co zrobią te spółki.

      • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane