• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dwa razy zbudują te same zatoki postojowe

Maciej Naskręt
18 maja 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
Drogowcy po raz drugi w ciągu jednego roku będą układać nawierzchnię zatoczki przy ul. Rybackiej w Gdańsku. Drogowcy po raz drugi w ciągu jednego roku będą układać nawierzchnię zatoczki przy ul. Rybackiej w Gdańsku.

Robotnicy budujący na zlecenie DRMG Drogę Zieloną rozebrali zatoki postojowe przy ul. Rybackiej na Żabiance. Powstały rok temu, na zlecenie ZDiZ.



Skrzyżowanie ul. Czyżewskiego, al. Grunwaldzkiej i Drogi Zielonej na granicy Gdańska i Sopotu. Skrzyżowanie ul. Czyżewskiego, al. Grunwaldzkiej i Drogi Zielonej na granicy Gdańska i Sopotu.
W marcu ruszyła budowa Drogi Zielonej, która ma połączyć al. Grunwaldzką z rondem przy Ergo Arenie zobacz na mapie Gdańska. Częściowo pokrywa się ona z ulicami, które były remontowane w ubiegłym roku, w ramach budowy tzw. małej obwodnicy Żabianki. Wtedy, na zlecenie Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku, na ul. Rybackiej wykonano nową nawierzchnię oraz wydzielono zatoczki parkingowe. Teraz te nowe miejsca postojowe są rozbierane na zlecenie Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.

Dlaczego znika nawierzchnia, która ma zaledwie rok? Włodzimierz Bartosiewicz, dyrektor naczelny DRMG tłumaczy, że starano się tego uniknąć. - Przebudowa ul. Rybackiej i budowa Drogi Zielonej na Żabiance pierwotnie były zaplanowane w tym samym terminie - wyjaśnia.

Kto najbardziej skorzysta na tym odcinku Drogi Zielonej?

Niestety, budowa Drogi Zielonej została wstępnie odsunięta w czasie: raz - że protestowali mieszkańcy, dwa - że brakowało pieniędzy. Ponieważ na jej budowę mieliśmy czekać do lat 2013-2014 r., ul. Rybacka została przebudowana według pierwotnego planu.

- ZDiZ nie czekał z inwestycją, tym bardziej, że miała ona zapewnić dogodny dojazd do hali - tłumaczy Bartosiewicz.

Na szczęście budowa Drogi Zielonej przyspieszyła dzięki zdobyciu dofinansowania z Unii Europejskiej. Efekt jest jednak taki, że robotnicy wchodzą na teren, który rok wcześniej został już przebudowany.

Dodatkowy problem polega na tym, że rozebranie przez drogowców istniejących zatok parkingowych może sprawić, że ZDiZ utraci gwarancję, jaką na ich budowę dał wykonawca - firma Strabag. Taka groźba była, ale i na to udało się znaleźć rozwiązanie.

- Wykonawca Drogi Zielonej obejmie gwarancją przebudowaną część miejsc postojowych wzdłuż ul. Rybackiej. Nawierzchnia miejsc postojowych na ul. Rybackiej została zaprojektowana i wykonana z polbruku. Łatwo ją rozebrać i po wykonaniu sieci podziemnej odtworzyć - uspokaja Mieczysław Kotłowski, dyrektor gdańskiego ZDiZ

Mieszkańcy Żabianki odzyskają miejsca parkingowe przy ul. Rybackiej do końca sierpnia.

Budowa Drogi Zielonej na Żabiance pochłonie 61,6 mln zł. W tej cenie kierowcy i mieszkańcy zyskają dwujezdniową drogę o długości 800-metrów. Trasa pobiegnie tunelem pod torami kolejowymi i połączy się z al. Grunwaldzką. Wykonawcą drogi jest polsko-hiszpańskie konsorcjum Mostostalu Warszawa i Acciona Infraestructuras. Inwestycja ma być gotowa pod koniec 2012 r.

Jeszcze w maju poznamy zwycięzcę przetargu na budowę innego odcinka tej samej trasy, między al. Hallera a ul. Marynarki Polskiej (ten odcinek jest też fragmentem Trasy Słowackiego).

Zobacz, jak będzie wyglądała Droga Zielona na Żabiance.



21 maja w związku z budową Drogi Zielonej zostanie zmieniona organizacja ruchu między Gdańskiem i Sopotem.

Zmiany dotyczyć będą skrzyżowania al. Grunwaldzkiej, al. Niepodległości i ul. Czyżewskiego. Prace przeprowadzane będą w dwóch etapach i potrwają do 30 września.

ETAP I - termin realizacji: 21 maja 2011 - 30 lipca 2011

Założenia ruchu:
- z ruchu zostanie wyłączony 300 m odcinek jezdni w kierunku Gdańska (ok. 150 m na terenie Gdańska i 150 m na terenie Sopotu),
- ruch będzie się odbywał poszerzonym pasem jezdni w kierunku Gdyni (jezdnia zostanie poszerzona płytami),
- w każdą stronę ruch będzie się odbywał na 2 pasach ruchu - 2 i 3 m,
- na terenie całej przebudowy dozwolona prędkość zostanie ograniczona do 30 km/h,
- ruch na ul. Czyżewskiego w okolicach przebudowanego skrzyżowania będzie się odbywał jednokierunkowo - wyłącznie w kierunku al. Grunwaldzkiej i al. Niepodległości,

ETAP II - termin realizacji: 30 lipca 2011 - 30 września 2011

Założenia ruchu:
- z ruchu zostanie wyłączony 300 m odcinek jezdni w kierunku Gdyni,
- ruch będzie się odbywał nowym pasem jezdni w kierunku Gdańska,
- w każdą stronę ruch będzie się odbywał po 2 pasach ruchu - 2 i 3 m,
- na terenie całej przebudowy dozwolona prędkość zostanie ograniczona do 30 km/h,
- ruch ul. Czyżewskiego będzie możliwy w dwóch kierunkach

Zmiany w kursowaniu linii 117

Autobusy linii 117 z Sopotu do Jelitkowa pojadą trasą objazdową przez ul. Opacką i dalej stałą trasą do Jelitkowa. Na trasie objazdu obowiązują przystanki "Nadwodna" i "Górskiego". Przystanek "Tatrzańska" (Cm. Oliwski) zostanie przeniesiony z ul. Czyżewskiego na ul. Opacką (przed skrzyżowanie z ul. Czyżewskiego).

Trasa linii 117 z Jelitkowa do Sopotu pozostaje bez zmian.

Dodatkowo, przystanek "Czyżewskiego" na al. Niepodległości w kierunku Sopotu dla linii 117, 122, 622 i N1 zostanie przesunięty o ok. 100m w kierunku Sopotu.

Miejsca

Opinie (133) ponad 10 zablokowanych

  • Polska... (6)

    Nikt nic nie wie. Nikt za nic nie odpowiada...

    • 133 10

    • e tam (2)

      stać nas widocznie.

      • 9 1

      • "oraz wydzielono zatoczki parkingowe." NIE ŁGAĆ!! (1)

        Prosimy nie łgać.

        Żadnych zatoczek nie wydzielono, ponieważ zatoczki były w tym miejscu od początku istnienia osiedla Żabianka. Natomiast przy okazji 'poprawiania' z wygodnych, głębokich zatoczek zrobiono płytkie.

        Efekt tej 'modernizacji' jest taki, że dawniej można było bezpiecznie wysunąć samochód z pomiędzy pozostałych i bez wjeżdżania na jezdnię rozejrzeć się, czy jakiś pojazd nie nadjeżdża. Teraz wyjeżdża się praktycznie na ślepo, bez widoczności pojazdów jadących Rybacką.

        Jak widać, za komuny projektowano lepiej...

        • 4 2

        • z większym rozmachem :)

          • 0 0

    • Tak wybraliście, Tak macie (1)

      już ty się nie martw, POlityczni koledzy Adamowicza nieźle na tym zarabiają

      • 5 3

      • kolesie z pisu byliby lepsi i działaliby charytatywnie

        • 4 3

    • takich miejsc jest więcej

      To samo działo się na Łostowickiej, gdzie na górnym odcinku dwa razy robili zatoczkę, bo im się przypomniało, że mieli zrobić dźwiękochłonne ekrany, więc rozebrali to co zrobili i zrobili jeszcze raz.

      • 0 0

  • tylko w Polsce nie można sie dogadać i budować drogę dwa razy (1)

    za taką niegospodarność z miejsca powinien być prokurator

    • 148 9

    • żebyście widzieli, jak powstają drogi przy hali - to jest dopiero cyrk.

      jedna ekipa kładzie chodnik, druga zdejmuje i wkopuje kabel albo inną rurę, potem znowu układają chodnik, i znowu jakaś rura...

      Istny cyrk i totalny burdl.

      • 4 0

  • (3)

    bo u nas tak się robi bo tak się lubi, kawałek nowej łostowickiej też zerwali bo przyszedł czas na ciąg dalszy remontu, a drogę do prawoskrętu na piekarniczej też mieli robic i rozkopali, szumu było co nie miara a teraz wszystko ucichło robotnicy i sprzęt zaginęli chyba w akcji:D można nam pozazdrościc organizacji przebudowy starych i budowy nowych dróg.

    • 60 6

    • i oni chcą Łostowicką skończyć jeszcze w tym roku? hmm (2)

      • 4 1

      • (1)

        Łostowicką raczej spokojnie skończą w tym roku.
        Coprawda burdel jaki robią do okoła to daje wiele do życzenia.

        Pewnie w Czerwcu oddadzą część nowej Łostowickiej, aby kolejną część starej Łostowickiej zrównać z ziemią. Najbardziej mnie jednak ciekawi kiedy i na ile zamkną Łostowicką, aby te kawałki budowane połączyć. Bo jest jedno miejsce którego nie zrobią bez zamknięcia Łostowickiej, tam gdzie stara się krzyżuje z dwoma nowo robionymi kawałkami.

        A tak apropo pamięta ktoś kiedy otworzą połączenie Witosa Wilanowska, bo z tego co widzę samo połączenie jest już gotowe, ale nie sądzę żeby je otworzyli do czasu kiedy nie zakończą przebudowy samej Witosa, aby nie zrobić tam mega korków.

        • 1 0

        • a po co otwierac witosa/wilanowska?? wszyscy już się przyzwyczaili do objazdów, objazdów objazdów, itp itd,:)

          • 4 2

  • kasa (2)

    jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o kase

    • 41 4

    • bo nie sztuka jest zbudować drogę sztuka jest budować drogę

      • 5 0

    • a jak nie o kase, to o pupe

      • 1 0

  • Panie Kotłowski a nie jest pan zdziwiony? Bo zazwyczaj o niczym pan nie wie... (1)

    Gdyby za wszystkie błędy przyszło panu zapłacić z własnej kieszeni lub odpowiedzieć przed sądem?

    • 76 4

    • A niby za co on ma płacić?

      Za zdziwienie? Przecież to robi od lat i to doskonale. Nie można komuś zabierac kasy za doskonale wykonaną pracę.
      Nie myślałeś chyba, że jemu płacą za myślenie?

      • 6 0

  • Pokazuje to doskonale jak władze miasta panują nad sytuacją (4)

    Kompletny brak wizji rozwoju miasta, brak nowych inwestorów, brak logiki ... niestety władze miasta wiedzą że to ich ostatnia kadencja więc mają w to "wyrąbane".

    • 69 4

    • Żebyś się nie zdziwł (3)

      Ciemnota elektoratu PO i strach przed PiSem jest silniejszy od instynktu samozachowawczego. A poza tym - będziemy mieli dwudniowe wybory. A w takim przypadku - parafrazujac pewnego klasyka - nie ważne kto i jak głosuje, lecz kto i jak liczy głosy. 1,5 mln nieważnych głosów w ostatnich wyborach nic wam nie mówi?

      • 8 3

      • a co ma mówić? jakiś spisek?

        bo ja na ten przykład poszedłem głosować i *świadomie* oddałem nieważny głos, ponieważ kandydaci byli g*wn..ni ale przywilej demokratycznego głosowania sobie cenię.

        • 2 2

      • samochody wiozące urny znikną we mgle...

        • 0 0

      • a Twój instynkt, co mówi? Jak każe ci się zachować?

        • 0 0

  • Ile ma trwać przebudowa skrzyżowania z Czyżewskiego? (1)

    dziś postawili słupki, pojawiły się tablice o zmianie organizacji ruchu od 21 maja

    • 17 5

    • do 30 września

      patrz ramka pod tekstm i filmem

      • 4 0

  • JAK SIE NIE MA CO SIĘ LUBI TO SIĘ LUBI CO SIĘ MA..HA HA HA

    • 2 10

  • Chore, znowu najtańszy wariant :/! (15)

    Znowu budowana jest droga którą trzeba będzie w późniejszym czasie przebudowywać, no tak grunt to teraz zaoszczędzić i później zapłacić jeszcze raz. Typowa polska prowizorka.

    W planach droga zielona maiła biegnąć w dole, przejścia i skrzyżowania miały przebiegć nad nią, a sama trasa miała mieć kategorię dorgi szybkiego ruchu, docelowo połączona z trasą sucharskiego oraz spacerową (tunelem przez las) czyli poczekamy na to kolejne 30 lat.

    • 45 2

    • typowe.

      ...miała też być budowana łokietka 2x2 (bedzie 1x1), gospody 2x2 (jest 1x1) i wszystko połlaczone z chłopska (2x2), a mamy znowu 1x1 i full parkingów przy drodze :/

      • 8 0

    • Marzyciel (13)

      Ten wariant o którym mówisz od samego początku był nie realny.

      Raczej szkoda, że nie udało się aby Gospody i Łokietka była 2x2, ale o to możemy mieć tylko do osób tam mieszkających, które nie wyraziły zgody na tak wyglądającą drogę.

      Przerobienie Czyżeskiego na 2x2 raczej jest nie realne, więc robienie mega inwestycji z drogi zielonej biegnącej do ronda przy Ergo nie ma żadnego sensu. Droga zielona bez powiększenia Gospody i Łokietka nie ma już takiej rangi jak wcześniej planowano.

      Wszyscy narzekamy, że czegoś nie zrobiono, a jak tylko coś chcą zrobić pod naszym blokiem lub w jego pobliżu zaraz to oprotestowujemy. Chcemy mieć szybsze drogi i lepiej rozwiązane skrzyżowania to akceptujmy te zmiany co są koło nas.

      Wszędzie pretensje, że czegoś tam nie zrobiono, ale spójżmy że prawie wszędzie jest jakiś protest odnośnie poszerzania drug, o to że droga może biec ale nie tędy. Przez takie protesty wszędzie robiony jest plan minimum, a potem sie dziwimy, że stoimy w korkach.

      • 8 4

      • Droga zielona (4)

        A przypadkiem ona nie ma przechodzić pod halą od strony ronda przy Hestii?

        • 3 1

        • (3)

          Obstawiłbym, że pójdzie bokiem przez praking przy Ergo niż, że pójdzie tunelem.

          Pytanie tylko czemu droga przy Hestii też jest 1x1, czyli tak naprawdę droga zielona sporo łączy ale ulic 1x1 i będzie tylko lekkim udrążnieniem nie współmiernym do zwiększającej się dużo szybciej liczby samochodów.

          Problem w tym, że nie długo Sopot będzie zakorkowany do n i kompletnie nie przejezdnym miastem. Jeżeli Sopot się nie weźmie za ten tunel o którym wszyscy póki co marzymy, to żadne udogodnienia w ruchu po stronie Gdańska i Gdyni i tak nie pomogą. Wszystko będzie walić na obwodnicę, która i tak jest za korkowana.

          Ponadto Ukończenie W-Z, Słowackiego, obwodnicy Południowej jeszcze bardziej zwiększy ruch na obwodnicy trójmiasta i trzeba będzie się przyzwyczaić, że wypadek jest tam kilka razy dziennie i jest kompletnie nie przejezdne non stop.

          • 1 0

          • to jest początek Drogi Zielonej (2)

            docelowo 2 jezdnie Drogi Zielonej mają przechodzić tunelem pod nowo wybudowanym rondem przy Ergo Arenie (tunel oczywiście będzie kopany metodą odkrywkową, więc nowe rondo trzeba będzie znowu przekopać :) Trawniki i część miejsc postojowych pod kładką przy hali (między parkingiem a halą), to tereny zarezerwowane pod główne jezdnie Drogi Zielonej. Następnie Droga Zielona pobiegnie łukiem przez Jelitowo, Przymorze do skrzyżowania Al. Jana Pawła II z Trasą Słowackiego przy Molo w Brzeźnie/Przymorzu. Odcinek od Grunwaldziej do hali to pierwszy etap budowy całej drogi, kiedy będą następne tego nikt nie wie.

            • 3 1

            • (1)

              No właśnie mam pytanie wie ktoś jakim łukiem jest ona planowana. Czy Gospody, czy jednak jakoś ma ominąć bloki bliżej plaży, bo jeżeli tak to jest szansa, że się uda ją przeprowadzić w jakimś rozsądnym kształcie bez ciągłego oprotestowywania przez mieszkańców.

              • 1 0

              • przebieg Drogi Zielonej

                Droga Zielona łukiem od nowego ronda biegnie przed Ergo Areną, aż do ul. Pomorskiej. Miedzy pętlą tramwajową a domkami jednorodzinnymi ma przeciąć ul. Pomorską, a następnie wzdłuż parku nadmorskiego, równolegle do ulicy Dąbrowszczaków (miedzy morzem a ulicą Dąbrowszczaków) dotrze do skrzyżowania Dąbrowszczaków / Obrońców Wybrzeża / Czarny Dwór. Potem już w śladzie ul. Czarny Dwór do skrzyżowania z Jana Pawła II. Generalnie patrząc na zdjęcia na Zumi widać zarezerwowane pod Drogę Zieloną pasy zieleni. Czasem można napotkać garaże lub ogródki działkowe.

                • 4 1

      • Dla minusujących mieszkam przy trasie W-Z i mimo, że przez ten tranzyt jest dużo głośniej to i tak podpisałbym się pod tą drogą za każdym razem. Dzięki niej dużo mniej czasu marnuje na dojazdy niż kiedyś jak była tylko część WZ od 3 Maja do Sikorskiego.

        • 5 1

      • nierealny? niekoniecznie... (6)

        Droga Zielona ma stanowić jeden z kręgosłupów komunikacyjnych Gdańska (tzw. północną obwodnice gdańska), rozpoczynając się od Południowej obwodnicy Gdańska, przez Trasę Sucharskiego (most wantowy do tulenu pod martwą wisłą), trasę Słowiackiego w Brzeńnie (koło PGE Areny), oraz przez Przymorze i Jelitkowo, aż do Ergo Areny, omawianego w artekule odcinka, i w daszej prespektywie do obwodnicy trójmiasta (przez las, i wzdłóż drogi spacerowej.

        Wystarczy by każdy z budowanych odcinków budować w wariancie drogi ekspresowej ze skrzyżowaniami bezkolizyjnymi, i krok po kroku za parę lat można by to zcalić w jedną całość bez zbędnych wydatków na tymczasówki.

        • 3 0

        • (5)

          Przyznałbym ci rację gdybyśmy mieszkali w innym kraju, ale w naszym to wiem, że się nie uda.

          Problemem póki co jest, że Sopot nie zaplanował budowy Tunelu. Ludzie z Gospody opretestowali odcinek 2x2 bezkolizyjny, bo wolą mieć to co mają.

          Ponadto jakoś sobie nie wyobrażam przebudowy skrzyżowania Grunwaldzka Czyżeskiego tak aby stało się bezkolizyjne. Brak drogi alternatywnej w tym miejscu uniemożliwia puszczenia aut objazdem. Gdyby Łokietka zrobić 2x2 to uznałbym to za realne, bo cały ruch by poleciał tamtendy tymczasowo.

          Dlatego to co planują i tak uważam za sporo. Utrudnienia będą i tak takie, że pewnie za tydzień będziemy mieli masę protestujących i wyzywających, że oni nie chcą tych zmian, bo było dobrze.

          • 0 1

          • (4)

            Droga Zielona (cała, a nie tylko jej fragment, który jest teraz budowany) ma przejąć główne potoki pojazdów z rozprowadzeniem ich po dzielnicach Przymorze, Brzeźno i dalej w połączeniu z Trasą Słowackiego i Sucharskiego wyprowadzić ruch na Obwodnicę Południową i dalej na Łódź A1 i Warszawę S7

            Przebieg całej Drogi Zielonej wygląda następująco

            Droga Zielona łukiem od nowego ronda biegnie przed Ergo Areną, aż do ul. Pomorskiej. Miedzy pętlą tramwajową a domkami jednorodzinnymi ma przeciąć ul. Pomorską, a następnie wzdłuż parku nadmorskiego, równolegle do ulicy Dąbrowszczaków (miedzy morzem a ulicą Dąbrowszczaków) dotrze do skrzyżowania Dąbrowszczaków / Obrońców Wybrzeża / Czarny Dwór. Potem już w śladzie ul. Czarny Dwór do skrzyżowania z Jana Pawła II. W tym miejscu łączy się z Trasą Słowackiego, a przez nią i tunelem pod Martwą Wisłą z Trasą Sucharskiego i Obwodnicą Południową. Generalnie patrząc na zdjęcia na Zumi widać zarezerwowane pod Drogę Zieloną pasy zieleni. Czasem można napotkać garaże lub ogródki działkowe.

            W przypadku skrzyżowania Czyżewskiego Grunwaldzka to Droga Zielona ma iść tunelem pod skrzyżowaniem

            • 3 1

            • pożyteczny idioto GB (3)

              skoro tak zachwalasz i sam przyznajesz, że to będzie wyprowadzenie ruchu tranzytowego na Warszawę i Łódź, to jak widzisz poprowadzenie tej drogi 18 metrów od zabudowy mieszkaniowej, bez jakiejkolwiek szansy na ekrany akustyczne chociażby?

              Rozumiem, że tam nie mieszkasz i masz to w d.?

              • 0 2

              • (2)

                I po co takie epitety w stylu „idioto”? proszę o konstruktywną polemikę bez wyzwisk w stylu piaskownicy, proszę podać swoje argumenty za i przeciw do dyskusji i podyskutować jak dorośli ludzie.

                Mieszkam w centrum Wrzeszcza przy trasie tranzytowej zwanej Al. Grunwaldzką w okolicach CH Manhattan. Tak więc nie mów mi co to znaczy ruch samochodów i tramwajów pod oknami prawie 24h na dobę.

                Niestety to są uroki mieszkania w mieście. Miasto rozbudowuje się i przychodzi również do Was na Żabiankę, Przymorze, Brzeźno. Powstaje nowa zabudowa mieszkaniowa i usługowa (zabudowa starego pasa startowego, okolice marketu przy Obrońców Wybrzeża, zabudowa pasa nadmorskiego). Niestety te dzielnice przestaną być wioską na peryferiach miasta gdzie tylko morza szum i ptaków śpiew. Przybędzie mieszkańców, zwiększy się ruch drogowy i nie tylko indywidualny, ale i również zbiorowy. Takie arterie zbierające i rozprowadzające ruch są potrzebne, w innym przypadku Żabianka, Przymorze, Zaspa, Brzeźno utknie w korkach jeżeli nie w samych dzielnicach to na wyjeździe z tych dzielnic, żeby przedostać się przez śródmieście Gdańska do dzielnic południowych i południowo wschodnich. Śródmieście Gdańska i węzeł okopowa już teraz jest bardzo wąskim gardłem. Dodatkowo budowa Młodego Miasta zwiększy ruch w okolicach Zieleniaka, Jana z Kolna, Al. Zwycięstwa. Dlatego potrzebna jest trasa alternatywna, skracająca połączenie północnego Gdańska z Gdańskiem południowo wschodnim. Powstaną tam centra logistyczne i rozbudowa portu, co oznacz więcej ludzi dojeżdżających do pracy. Trasa taka skróci również drogę dla komunikacji zbiorowej, zamiast dookoła przez śródmieście, autobusy mogą jechać skrótem, Drogą Zieloną, Słowackiego, Tunelem, Sucharskiego

                Pytanie tylko w jaki sposób mają być wykonane te trasy

                Czy w postaci alei z jednopoziomowymi skrzyżowaniami z sygnalizacją świetlną spowalniającą ruch, ale bez dzielenia dzielnic płotami typu ekrany akustyczne

                Czy w formie tras przyspieszonego ruchu z bezkolizyjnymi skrzyżowaniami i ekranami akustycznymi, ale dzielącymi tkankę miejską na części i utrudniającymi poruszanie się pieszych.
                Niestety, projektanci miejscy widzą tylko takie dwa rozwiązania.

                Jeśli o mnie chodzi to dla mnie optimum jest wariant pierwszy, ale z wybudowaniem tuneli pod skrzyżowaniami dla samochodów jadących głównym ciągiem np. Drogą Zieloną. Spowoduje to szybsze przejeżdżanie ruchu tranzytowego, mniejszą emisję spalin i hałasu niż w przypadku zatrzymywania i spowalniania tych samochodów na skrzyżowaniach ze światłami. Rozwiązanie to nie zakłóca tkanki miejskiej, nie stawia płotów w postaci ekranów akustycznych dzielących mieszkańców.

                Używając słowa tranzytowy nie chodzi mi o ruch ciężkich samochodów typu TIR, dla tego ruchu budowane są obwodnice, lecz tranzyt lokalny samochodów osobowych między dzielnicami i miastami Trójmiasta.

                Oczywiście, można nie budować takich dróg, zmusić mieszkańców do jazdy tramwajami, SKM i autobusami wprowadzając na terenie Gdańska projekt prezydenta Budynia pod nazwą TEMPO 30 i jazda po całym Gdańsku z prędkością 30 km/h.

                • 3 0

              • GB noi widzisz teraz czemu mamy problem w Gdańsku (1)

                Bo większość ludzi bojkotujących jakiekolwiek rozwiązania nie ma zielonego pojęcia do czego służą drogi. Dla nich tranzyt to tiry. A zapominają o tym, że miasto musi zrobić kilka dróg alternatywnych, aby ułatwić poruszanie wszystkim mieszkańcom.

                Właśnie przez takich ludzi w Gdańsku powstają same tymczasowe drogi korkując coraz bardziej główne arterie drogowe.

                Ta trasa napewno by nie była dla Tirów, bo pytanie po co miałby tam Tir jechać. Jedynie jakie tiry tam będą jeździły to te z zaopatrzeniem do sklepów tych osiedli i Sopotu. Sopot nie posiada żadnego centrum logistycznego, aby tam jakieś tiry kierować. Podobnie okoliczne osiedla także ich nie posiadają.

                Dzięki tej drodze np mieszkańcy Osowy mogliby pojechać Czyżewskiego, a potem w trasę zieloną aby dotrzeć do Pracy omijając korki w Gdańsku.

                Mieszkańcy zapominają, że drogi 2x2 często generują mniej spalin i hałasu niż drogi 1x1, bo powodują mniejsze zakorkowanie. Ponadto przez to, że jest tam 1x1 to dłużej trwa opuszczenie hali Ergo Arena czyli potęgują korek na ich osiedlu. Droga 2x2 umożliwiłaby dużo szybsze opuszczenie hali i mniejszą uciążliwość dla mieszkańców.

                Ale u nas jest dalej komuna, każdy chce jeździć drogą 2x2 ale aby byłą ona jak najdalej od naszego domu, bloku. Powinno być jasne prawo, że miasto ma prawo wybudować drogę większą jeżeli jest to z pożytkiem dla całego miasta. A ludzie którzy chcą ciszę przenoszą się po za centrum miasta. Bo albo się decydujemy na mieszkanie w mieście ze wszystkimi jego mankamentami, albo kupujemy mieszkanie poza miastem z jego mankamentami.

                • 2 0

              • Zgadzam się z Tobą całkowicie i nie musisz mi tłumaczyć dlaczego w Gdańsku jest taki problem wybudować drogi, ale dobrze, że to napisałeś (-łaś), może ludzie zrozumieją o co chodzi. Choć pewnie mało, kto to przeczyta, bo te nasze wypowiedzi to za długie teksty są. Patrząc na ilość opinii to duże wzięcie mają krótkie teksty opluwające wszystko dookoła niż konstruktywne wypowiedzi wnoszące coś do tematu.

                Duży jest ten problem z protestami, a w związku z tym wyborem nawet koncepcji drogi.

                Jeżeli wybierzemy wariant typu „Aleja”, który uważa się teraz za bardziej nowoczesny, europejski i niezacofany, aby nie dzielić miasta na kawałki, nie utrudniać ruchu pieszym, to mamy protest, że będzie hałas, huk samochodów - budujcie ekrany akustyczne, odgrodźcie mieszkańców od drogi.
                W przypadku budowy dróg typu „Aleja” i jednopoziomowych skrzyżowań o mniejszej przepustowości, to sieć takich dróg powinna być gęstsza., aby rozłożyć ruch samochodów na więcej ulic. Ale wtedy mamy więcej protestów

                Jeżeli zaś wybierzemy wariant trasy o przyspieszonym ruchu, z bezkolizyjnymi skrzyżowaniami, ekranami akustycznymi, to wtedy mamy protest, że przez miasto idzie droga szybkiego ruchu, że będą jeździć „Tiry”, że dzieli się miasto na fragmenty, że z ludzi robi się szczury i wpycha ich w tunele albo każe łazić po kładkach, że projekt zacofany

                • 0 0

  • marnujecie moje pieniądze patałachy! (4)

    ciekawe czy u siebie w domu też wyrywacie wannę i zrywacie płytki 2 miesiące po remoncie, za który zapłaciliście z własnej kieszeni :/

    • 85 4

    • Pocoś na tych patałachów głosował? (1)

      • 6 5

      • Skąd wiesz, że na nich głosował. Przeczytałeś między wierszami?

        • 8 0

    • Te płytki to mały pikuś! Budują kolejny za niski wiadukt pod torami. (1)

      • 1 0

      • pod torami to tunel

        Nad torami to wiadukt :)

        • 1 0

  • Tylko, że teraz widze kolejny problem, bo parkingi są bliżej niż narysowano do drogi Zielonej. Ponadto ludzie teraz chodzą przez przyszłą drogę Zieloną na Halę. Noi póki co nie ma tego rękawa w użytku dla ludzi wychodzących z hali. Kasę zropbiono na dole, przez co wszyscy chodza na około.

    No nic zobaczymy jak im to wyjdzie.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane