Fakty i opinie

Dwa ronda w Kiezmarku korkują "siódemkę". Czy można temu zaradzić?

Przed nami kolejne weekendy - m.in. majówka, a potem jeszcze wakacje. Tysiące kierowców przyjadą nad morze, ale niestety mogą wtedy utknąć w korkach przed mostem w Kiezmarku. Przedsmak tego mieliśmy w minione święta wielkanocne - korki miały po 10 km. Paraliż krajowej "siódemki" wywołują dwa ronda wprowadzone na czas budowy drogi ekspresowej. Sprawdzamy, czy korkom można jakoś zaradzić.



Czy obawiasz się korków do mostu w Kiezmarku z powodu robót?

tak, jeżdżę tam, tracę cenny czas 46%
tak, ale próbuje zawsze objechać wspomniane korki 9%
nie, ale w wakacje przejazd tam będzie utrudniony 20%
nie, nie jeżdżę tam lub od dawna wybieram objazdy 25%
zakończona Łącznie głosów: 479
Kierowcy, którzy korzystają (głównie w weekendy) z drogi krajowej nr 7, muszą liczyć się z trwającymi przez najbliższe dwa lata utrudnieniami. Przedsmak tego, co będzie działo się w ciągu kilkunastu najbliższych miesięcy, kierowcy mieli w minione święta.

W piątek po południu przed Wielkanocą kierowcy do mostu w Kiezmarku jechali nawet godzinę. Natomiast w świąteczny poniedziałek, kiedy wracali do Trójmiasta, korek zaczynał się 10 km przed mostem w Kiezmarku.

Winne dwa ronda po obu stronach mostu

Powodem weekendowych korków jest wprowadzenie dwóch rond po obu stronach mostu nad Wisłą w Kiezmarku. Wytyczono je po to, by kierowcy mogli zjechać na drogi prowadzące do Mikoszewa (przy wschodnim brzegu Wisły), a także do Cedr Wielkich i właśnie Kiezmarku (przy zachodnim brzegu Wisły).

Ronda powstały, by zachować wszystkie relacje ruchu na dotychczasowych węzłach, bowiem zlikwidowano zjazdy na północ od drogi krajowej. Powodem są prace prowadzone przy budowie dwóch nowych mostów drogi ekspresowej S7 z Gdańska do Elbląga.

GDDKiA: nie udało się zrobić tego inaczej

Urzędnicy z gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad przekonują, że wprowadzili optymalne rozwiązanie we wspomnianych miejscach.

- Tu musiała zajść równowaga między potrzebami kierowców, mieszkańców i wykonawcy budowy, a także bezpieczeństwem ruchu. Nie można było zorganizować ruchu w inny sposób. Gdybyśmy zapewnili sprawny przejazd wyłącznie kierującym na trasie z Gdańska do Elbląga, skutkowałoby to spowolnieniem prac budowlanych - m.in. ciężarówki musiałyby korzystać z dróg okrężnych. A chcemy przecież wszyscy pojechać ekspresówką jak najszybciej - w październiku 2018 r. - mówi dyrektor gdańskiego oddziału GDDKiA, Robert Marszałek.
Kierowcy muszą się zatem uzbroić w cierpliwość i to na ponad dwa lata.

Budowa dwóch mostów nad Wisłą potrwa do końca kontraktu

Pod koniec zeszłego roku ruszyła budowa drogi ekspresowej S7 na odcinku od Gdańska i Elbląga. Wykonawcami są firmy Budimex i Metrostav. Inwestycja pochłonie z budżetu państwa 3,2 mld zł. Inwestorem jest właśnie gdański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Przypomnijmy, że przy moście w Kiezmarku powstają dwa nowe obiekty - oba będą obsługiwały ruch drogi ekspresowej. Natomiast stary, istniejący obiekt, który został wyremontowany w 2003 r., po oddaniu ekspresówki będzie służył rolnikom i mieszkańcom.

Co ważne, budowa dwóch nowych przepraw nie zakończy się wcześniej, niż zaplanowano.

- Oba obiekty mają być gotowe pod koniec kontraktu, więc na nieco szybszą zmianę organizacji ruchu w obrębie Wisły nie ma za bardzo szans - mówi Marszałek.
Zabarykadowany zjazd z drogi krajowej nr 7 przy moście w Kiezmarku od strony Elbląga.
Zabarykadowany zjazd z drogi krajowej nr 7 przy moście w Kiezmarku od strony Elbląga. fot. Maciej Naskręt/Trojmiasto.pl
Likwidacja barier przy moście upłynniłaby ruch do Elbląga

Kierujący pojazdami dopytują także, czy jest szansa uczynnienia przejazdu na wał dla tych, którzy zmierzają m.in. do miejscowości położonych w sąsiedztwie mostu. Chodzi o dawną drogę prowadzącą na most od strony miejscowości Dworek.

- By samochody nie rozjeżdżały leciwej, brukowanej drogi, wystarczyłoby ustawić tam wyłącznie zakaz ruchu pojazdów powyżej 3,5 t. To by nieco odkorkowało ruch na tej trasie - mówi pan Łukasz, nasz czytelnik.
Jak ustaliliśmy w gdańskim oddziale GDDKiA, nie ma jednak szans na uczynnienie wspomnianego fragmentu jezdni. I to z dwóch powodów: droga jest w złym stanie technicznym, a ponadto prowadzi po wale, co zagrażałoby jego konstrukcji.

Wizualizacja drogi ekspresowej S7 na Żuławach

Lekarstwem na korki mogą być objazdy

Skoro niewiele można poprawić w kwestii organizacji ruchu, to jedynym lekarstwem jest próba objechania zatorów. Czy jest jakiś sposób? Oczywiście, ale nie gwarantujemy, że objazdy będą zawsze przejezdne.

Jadąc z Trójmiasta w kierunku Elbląga, możemy zjechać z Południowej Obwodnicy Gdańska w Przejazdowie i pojechać przez Bogatkę, Wiślinkę do Trzciniska nad Martwą Wisłą i stamtąd wąską drogą powiatową do Kiezmarka. Możemy zyskać nawet 20 minut, ale droga jest wąska i nieco wyboista.

Propozycja objazdu korka w kierunku Kiezmarka od strony Gdańska.
Propozycja objazdu korka w kierunku Kiezmarka od strony Gdańska. graf. Trojmiasto.pl
Do Gdańska przez Ostaszewo

Natomiast jadącym drogą krajową nr 7 w kierunku Trójmiasta zalecamy jazdę trasą, którą był prowadzony objazd w czasie przebudowy "siódemki".

W Nowym Dworze Gdańskim na węźle przy barze McDonald zjeżdżamy na Nowy Staw i jedziemy do miejscowości Lubiszynek. Stamtąd kierujemy się na Ostaszewo i główną drogą dojeżdżamy do miejscowości Dworek. Jadąc tak można skrócić czas podróżny nawet o pół godziny.

Propozycja objazdu korka do Kiezmarka od strony Elbląga.
Propozycja objazdu korka do Kiezmarka od strony Elbląga. graf. Trojmiasto.pl

Opinie (101) 2 zablokowane

  • Po co te ronda? Nie lepiej ciec z budowy który kieruje ruchem?? (10)

    Pracują do 15 więc po tej godzinie ruch byłby płynny.

    • 43 37

    • Cieć? Uciec?

      • 8 10

    • (3)

      Rondo to generator korków. Gorzej niż światła.
      Gdzie nie było korka a zrobili rondo, to już mają korki.

      • 9 23

      • samochody generują korki (2)

        • 17 5

        • korek generuje korki (1)

          A samochody to nie ludzie.

          • 10 0

          • korek zależy od liczby samochodów a nie od liczby ludzi w nich.

            więc masz rację - samochody to nie ludzie, tylko co to ma do rzeczy?

            • 7 1

    • Buraki cebulaki

      Sam jesteś cieciem z budowy .
      Nie umiesz się wypowiadać o ludziach z szacunkiem to proponuje się nie udzielać . Widać , że mało wiesz .

      • 11 7

    • a jak myślisz po co te ronda

      a jak myślisz po co te ronda ? nie wiesz? nie łapiesz?

      • 2 4

    • Zgadzam sie

      Niech ci co się nie zgadzają postoja w korkach to zmienia zdanie i to szybko

      • 1 0

    • chyba nie jezdzisz tam czesto . pracuja do pozna w nocy . w sobote nawet o 24 pracowali .

      • 2 0

    • Korki na rondach generują kierowcy, którzy nie potrafiś się poruszać po tego typu skrzyżowaniach. Koniec tematu.

      • 1 0

  • (3)

    Uwielbiam jak urzędnicy mówią, ze lepiej sie nie da, i to dla naszego dobra.

    Ja mogę pojechać ekspresówka trzy miesiące pózniej, jeśli oznacza to niezablokowanie wyjazdu siódemką najbliższe półtora roku.

    A objazdy? Śmiechu warte. Ronda powodują korki? Dojedzcie do nich z innej strony, dzięki temu będzie więcej korków!

    To naprawdę byłby dramat, gdyby mieszkańcy takich aglomeracji jak Leszkowy czy Błotnik musieli sie wybrać aż do skrzyżowania z dk227. To przecież kilka kilometrów, nie można tych stu osób tak ganiać.

    • 85 23

    • lepszy polaczek (1)

      • 6 8

      • Najlepszy Polaczek. Nie ma jak wypowiedź merytoryczna.

        • 13 4

    • te ronda są zrobiona pod wykonawcę a nie ludzi tam mieszkających

      • 10 2

  • prom w Mikoszwie (3)

    Kolejny objazd, to przez prom w Świbnie/Mikoszewie. Na pewno ciekawiej, szybciej pewnie nie.

    • 49 4

    • (1)

      Do Elbląga przez autostradę i berlinkę będzie najszybciej, choć może nie najkrócej.

      • 8 0

      • Czyli przez Malbork?

        • 3 2

    • prom jest czynny dopiero od maja.

      • 2 0

  • rondo to największa głupota (7)

    Ronda skutecznie zakorkowały wiele miejsc- Chwaszczyno, Żukowo...

    • 40 73

    • (3)

      A Kościerzyna, miasto tysiąca rond? Póki ich nie było, korków tam nie znali.

      • 11 5

      • Ale jak każda metropolia musi mieć swoje korki -:)

        Inaczej mieszkańcy czują się jak obywatele 2 kategorii

        • 13 1

      • Siedział burmistrz i myślał "jak tu zrobić z Kościerzyny metropolię?" Zwołał Radę Miasta i Przyjaciół Miasta. I uradzili! Zrobimy najwięcej rond w przeliczeniu na mieszkańca i pierdykniemy do tego 2 centra handlowe. Wtedy będzie jak w metropolii. Korki, syf i galerianki.

        • 13 3

      • kaszuby w zeżartych golfach i paseratti nie ogarniają normalnych skrzyżowań, to trzeba rondo :P

        • 1 0

    • za małe ronda

      Opisywane ronda posiadają zbyt małą średnicę i są przez to trudne wr włączaniu się na nich do ruchu - przez to także ruch jest mniej płynny i generuje "korki".

      • 11 0

    • pytanie (1)

      Ronda zakorkowały Żukowo, czy samochody?

      • 5 2

      • Samochody przez zbyt małe ronda

        Gdyby ronda w Żukowie były większe to korki były by zdecydowanie mniejsze a tak tir ma problem z wjazdem, ba nawet osobówka jest ciężko ,bo jak kierowca na rondzie nie da znaku kierunkowskazem ,że zjeżdża to ciężko ruszyć. A jak da znać to też nie jest powiedziane ,że pojedzie inaczej. Wczoraj stałem na jednym skrzyżowaniu kierunkowskaz samochodu przedemną był na lewo a kierowca pojechał w prawo

        • 4 1

  • teza że rondo coś korkuje jest tak idiotyczna że zęby bolą (13)

    korki tworzy nadmiar samochodów, tak samo jak otyłość nie powstaje z powodu pełnych półek w sklepie tylko z powodu obżarstwa

    • 94 48

    • (4)

      Tiaa, tak jak tama nie powoduje wezbrania wody, tylko ta rzeka co płynie...

      • 28 11

      • (3)

        w sumie bez wody było by ciężko, do tego tama ma za zadanie spiętrzać wodę, rondo nie ma za zadania korkowania drogi
        twój argument jest inwalida

        • 8 8

        • Rondo (2)

          ma za zadanie spowalniać ruch, a tym samym zmniejszenie przepustowości drogi i tworzenie zatorów. To taka tama, za którą tworzy się "zbiornik retencyjny" w postaci kilkukilometrowego korka.

          • 5 3

          • Rondo jest najlepszym rozwiązaniem ....

            .... pod warunkiem, że jest odpowiednio duże. Jakby ronda były 3-4 razy większe niż są obecnie, to wtedy spełniłoby swoja rolę.

            (http://mojafirma.infor.pl/moto/prawo-na-drodze/manewry/314043,Skrzyzowania-o-ruchu-okreznym-ronda-klasyczne.html)

            • 3 1

          • spowolnienie ruchu do poziomu 30-50 km/h zwiększa przepustowość pasa drogowego

            samochody to nie woda: między cząsteczkami wody nie potrzeba odstępów.

            Jak samochody jeżdżą "na zderzakach" z prędkością ponad 40 km/h to często pojawiają się stłuczki i z tego powodu mega korki.

            • 0 0

    • Pojedz do Władysławowa w sezonie tam jest jedno rondo a korek do Redy! (2)

      Masz okazję sprawdzić z natury, a nie pisać bzdury!

      • 14 6

      • (1)

        to zrob tam inne skrzyzowanie to zobaczysz jakie beda dopiero korki

        • 10 5

        • Można zrobić dwupoziomowe bezkolizyjne :)

          • 3 1

    • Kolego, zapomniałeś, że (1)

      rondo ma swoją przepustowość.

      • 7 1

      • Ronda powinny byc duzo wieksze jak we Włoszech. Największy problem to ludzie nie potrafiący poradzić sobie na rondach nie włączający kierunkowskazów wodpowiednich miejscach to oni generują największe korki

        • 23 3

    • jasne (1)

      może jakbyś jeździł wcześniej ta droga to byswiedział. Nigdy tam nie było korków(chyba że wypadek jakiś) a samochodów zawsze tyle samo. A odkąd sa ronda to i sa korki, ruch sie zwalnia

      • 7 4

      • :)

        Z tym nigdy to bym nie przesadzal, bo chocby w zeszle wakacje bylo gesto. Te korki akurat spowodowane byly swiatlami. A teraz i swiatla i ronda sa...

        • 3 0

    • .

      Teza jest jak najbardziej prawdziwa. Skoro na drodze ekspresowej pojawia sie robdo, to ludzie zwalniaja. Wiwlu z nich zwalnia duzo wczesniej niz powinni. Kolejni za nimi zwalniaja bo widza, ze nie ma sie gdzie spieszyc bo sa auta. I tak robi sie korek bo kazdy zwalnia, a przy duzym ruchu odczuwa sie to bardziej. Zwykla reakcja lancuchowa, tak jak ktos wolno ruszy ze swiatel w zakorkowanym miescie. Wszystko od razu odbija sie na ruchu za tym autem

      • 4 1

  • Naskręt (2)

    Nie masz juz o czym pisać

    • 16 53

    • Dobrze, ze Ty masz o czym pisac

      • 21 3

    • nie mówi się naskręt

      tylko zjazd z obwodnicy albo że skręcam.... villadżersi spod Kolbud ..... ehhh...:)

      • 3 0

  • ja mm czarnego opla insignie, dokupiłem na allegro niebieskiego koguta (3)

    I jak widzę korek to go wlaczam- wszyscy mi zjeżdżają z drogi

    • 31 31

    • Spryciula

      Ale uwazaj, mam Twoja rejstracja GKA ...

      • 15 1

    • Kiedyś tak robiłem, ale z zielonym kogutem - mam Busa T-4

      I to na tej trasie, od strony Warszawy, przed Kiezmarkiem... Na koniec machnąłem drogowcom łapką i dalej wio...

      a ty picujesz z tym niebieskim , chociaż i ja miałem niebieskiego także, ale leżał w kabinie by złodziei odstraszał...

      • 1 6

    • Brawo ty

      • 0 0

  • By pojazdy nie rozjeżdżały.... (2)

    By pojazdy nie rozjeżdżały leciwej, brukowanej drogi nie wystarczy znak zakazu wjazdu pojazdom powyżej 3,5t.
    Wszelkiej maści kurierzy w pojazdach powyżej 3,5t pierwsi by uciekali z korka w taką drogę. Zresztą nie tylko oni. Taki znak stał przy wiadukcie przy Braci Lewoniewskich w Gdańsku. I co on dawał? Kompletnie nic. Dopiero fizyczne bariery ograniczające wysokość dozwolonych pojazdów pomogły. A i tak co o rusz jeden z drugim w te bariery wjeżdżał.

    • 29 3

    • na ogół kurierzy mają dostawczaki do 3,5t

      bo nie posiadają prawka innego niż na B

      • 15 0

    • Wzdłuż Armii Krajowej też stoją znaki zakazujące wjazdu pojazdom o nacisku na oś powyżej 10 ton.

      A co tamtędy jeździ i o jakiej masie, to każdy widzi. Albo kierowcy nie znają znaków, albo mają je w aż tak głębokim poważaniu.

      • 0 0

  • Spokojnie, nie jeden remont, budowę przeżyliśmy (4)

    Za półtorej roku zapomnimy o utrudnieniach jakie były prze przebudową i w trakcie przebudowy.

    • 48 11

    • półtora

      • 17 1

    • Ktos wie dlaczego przetarg na trase kaszubska S6 beda rozstrzygac przez rok? (2)

      Podobno miala byc juz w marcu 2016 koncrpcja programowa. Tak przez powolnosc GDDiKA Gdansk bedzie opozniona budowa ktora juz ma duzy poslizg.

      Pamietajmy, ze odcinek 6 do Leborka jest najwolniejszy na calej trasie do Szczecina z powodu wielu miejscowosci na trasie.

      • 2 5

      • Bo PIS blokuje kase na lewackie programy 500+przeznaczył (1)

        A ,ze kasa z nieba się nie bierze to na drogi zabrakło

        • 6 8

        • Nie na temat kolego

          • 1 2

  • Wczoraj włączałem się do ruchu wracając z Mikoszewa... (3)

    gdyby nie to rondo, to bym czekał do usr.... śmierci. Zresztą nawet z rondem nie jest łatwo, bo ci zjeżdżający z mostu uważają, że sa szybsi więc mają pierwszeństwo. Trzeba i tak ię wbijać. Nie zmieniać tego@@!!

    • 51 18

    • (2)

      Co ty opowiadasz... tam nigdy nie było problemu z wjazdem od strony Mikoszewa. No chyba że ktoś jeździć nie umie. Od zawsze mówię, że nie każdy musi mieć prawo jazdy i samochód.

      • 8 12

      • (1)

        Dawno tam nie byłeś - nie ma bezkolizyjnego wjazdu z Mikoszewa (od strony Elbląga) na most - tam budują nową drogę, więc kierują ruch pod most i na rondo (słusznie zresztą).

        • 5 0

        • Istotnie, dawno. Od stycznia.

          • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.