• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dwa ronda w Kiezmarku korkują "siódemkę". Czy można temu zaradzić?

Maciej Naskręt
11 kwietnia 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Kolejne kilometry ekspresówki do Warszawy gotowe
  • Problemowe rondo przed mostem w Kiezmarku od strony Gdańska.
  • Problemowe rondo przed mostem w Kiezmarku od strony Gdańska.
  • Problemowe rondo przed mostem w Kiezmarku od strony Gdańska.
  • Problemowe rondo przed mostem w Kiezmarku od strony Gdańska.
  • Widok na budowę drogi ekspresowej w kierunku Elbląga z wału przy Wiśle.

Przed nami kolejne weekendy - m.in. majówka, a potem jeszcze wakacje. Tysiące kierowców przyjadą nad morze, ale niestety mogą wtedy utknąć w korkach przed mostem w Kiezmarku. Przedsmak tego mieliśmy w minione święta wielkanocne - korki miały po 10 km. Paraliż krajowej "siódemki" wywołują dwa ronda wprowadzone na czas budowy drogi ekspresowej. Sprawdzamy, czy korkom można jakoś zaradzić.



Czy obawiasz się korków do mostu w Kiezmarku z powodu robót?

Kierowcy, którzy korzystają (głównie w weekendy) z drogi krajowej nr 7, muszą liczyć się z trwającymi przez najbliższe dwa lata utrudnieniami. Przedsmak tego, co będzie działo się w ciągu kilkunastu najbliższych miesięcy, kierowcy mieli w minione święta.

W piątek po południu przed Wielkanocą kierowcy do mostu w Kiezmarku jechali nawet godzinę. Natomiast w świąteczny poniedziałek, kiedy wracali do Trójmiasta, korek zaczynał się 10 km przed mostem w Kiezmarku.

Winne dwa ronda po obu stronach mostu

Powodem weekendowych korków jest wprowadzenie dwóch rond po obu stronach mostu nad Wisłą w Kiezmarku. Wytyczono je po to, by kierowcy mogli zjechać na drogi prowadzące do Mikoszewa (przy wschodnim brzegu Wisły), a także do Cedr Wielkich i właśnie Kiezmarku (przy zachodnim brzegu Wisły).

Ronda powstały, by zachować wszystkie relacje ruchu na dotychczasowych węzłach, bowiem zlikwidowano zjazdy na północ od drogi krajowej. Powodem są prace prowadzone przy budowie dwóch nowych mostów drogi ekspresowej S7 z Gdańska do Elbląga.

  • Problemowe rondo przed mostem w Kiezmarku od strony Elbląga.
  • Problemowe rondo przed mostem w Kiezmarku od strony Elbląga.
  • Problemowe rondo przed mostem w Kiezmarku od strony Elbląga.
  • Przejazd w kierunku Mikoszewa pod drogą krajową nr 7.
GDDKiA: nie udało się zrobić tego inaczej

Urzędnicy z gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad przekonują, że wprowadzili optymalne rozwiązanie we wspomnianych miejscach.

- Tu musiała zajść równowaga między potrzebami kierowców, mieszkańców i wykonawcy budowy, a także bezpieczeństwem ruchu. Nie można było zorganizować ruchu w inny sposób. Gdybyśmy zapewnili sprawny przejazd wyłącznie kierującym na trasie z Gdańska do Elbląga, skutkowałoby to spowolnieniem prac budowlanych - m.in. ciężarówki musiałyby korzystać z dróg okrężnych. A chcemy przecież wszyscy pojechać ekspresówką jak najszybciej - w październiku 2018 r. - mówi dyrektor gdańskiego oddziału GDDKiA, Robert Marszałek.
Kierowcy muszą się zatem uzbroić w cierpliwość i to na ponad dwa lata.

  • Budowa dwóch mostów nad Wisłą w Kiezmarku.
  • Budowa dwóch mostów nad Wisłą w Kiezmarku.
  • Budowa dwóch mostów nad Wisłą w Kiezmarku.
  • Budowa dwóch mostów nad Wisłą w Kiezmarku.
  • Budowa dwóch mostów nad Wisłą w Kiezmarku.
Budowa dwóch mostów nad Wisłą potrwa do końca kontraktu

Pod koniec zeszłego roku ruszyła budowa drogi ekspresowej S7 na odcinku od Gdańska i Elbląga. Wykonawcami są firmy Budimex i Metrostav. Inwestycja pochłonie z budżetu państwa 3,2 mld zł. Inwestorem jest właśnie gdański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Przypomnijmy, że przy moście w Kiezmarku powstają dwa nowe obiekty - oba będą obsługiwały ruch drogi ekspresowej. Natomiast stary, istniejący obiekt, który został wyremontowany w 2003 r., po oddaniu ekspresówki będzie służył rolnikom i mieszkańcom.

Co ważne, budowa dwóch nowych przepraw nie zakończy się wcześniej, niż zaplanowano.

- Oba obiekty mają być gotowe pod koniec kontraktu, więc na nieco szybszą zmianę organizacji ruchu w obrębie Wisły nie ma za bardzo szans - mówi Marszałek.
Zabarykadowany zjazd z drogi krajowej nr 7 przy moście w Kiezmarku od strony Elbląga. Zabarykadowany zjazd z drogi krajowej nr 7 przy moście w Kiezmarku od strony Elbląga.
Likwidacja barier przy moście upłynniłaby ruch do Elbląga

Kierujący pojazdami dopytują także, czy jest szansa uczynnienia przejazdu na wał dla tych, którzy zmierzają m.in. do miejscowości położonych w sąsiedztwie mostu. Chodzi o dawną drogę prowadzącą na most od strony miejscowości Dworek.

- By samochody nie rozjeżdżały leciwej, brukowanej drogi, wystarczyłoby ustawić tam wyłącznie zakaz ruchu pojazdów powyżej 3,5 t. To by nieco odkorkowało ruch na tej trasie - mówi pan Łukasz, nasz czytelnik.
Jak ustaliliśmy w gdańskim oddziale GDDKiA, nie ma jednak szans na uczynnienie wspomnianego fragmentu jezdni. I to z dwóch powodów: droga jest w złym stanie technicznym, a ponadto prowadzi po wale, co zagrażałoby jego konstrukcji.

Wizualizacja drogi ekspresowej S7 na Żuławach

Lekarstwem na korki mogą być objazdy

Skoro niewiele można poprawić w kwestii organizacji ruchu, to jedynym lekarstwem jest próba objechania zatorów. Czy jest jakiś sposób? Oczywiście, ale nie gwarantujemy, że objazdy będą zawsze przejezdne.

Jadąc z Trójmiasta w kierunku Elbląga, możemy zjechać z Południowej Obwodnicy Gdańska w Przejazdowie i pojechać przez Bogatkę, Wiślinkę do Trzciniska nad Martwą Wisłą i stamtąd wąską drogą powiatową do Kiezmarka. Możemy zyskać nawet 20 minut, ale droga jest wąska i nieco wyboista.

Propozycja objazdu korka w kierunku Kiezmarka od strony Gdańska. Propozycja objazdu korka w kierunku Kiezmarka od strony Gdańska.
Do Gdańska przez Ostaszewo

Natomiast jadącym drogą krajową nr 7 w kierunku Trójmiasta zalecamy jazdę trasą, którą był prowadzony objazd w czasie przebudowy "siódemki".

W Nowym Dworze Gdańskim na węźle przy barze McDonald zjeżdżamy na Nowy Staw i jedziemy do miejscowości Lubiszynek. Stamtąd kierujemy się na Ostaszewo i główną drogą dojeżdżamy do miejscowości Dworek. Jadąc tak można skrócić czas podróżny nawet o pół godziny.

Propozycja objazdu korka do Kiezmarka od strony Elbląga. Propozycja objazdu korka do Kiezmarka od strony Elbląga.

Miejsca

Opinie (101) 2 zablokowane

  • Przerobić na turbinowe (6)

    • 10 1

    • jeszcze bardziej się zakorkuje przez inteligencję weków z NKE, NBA i innego NMR (5)

      tam takich "udziwnień" w ruchu nie masz

      • 13 4

      • Ma to swoje zalety

        zanim dojadą do Gdańska, to poćwiczą po drodze cywilizowane rozwiązania drogowe. Jak się rozwalą, to gdzieś w polu między sobą a nie u nas.

        • 2 4

      • Mam rejstracje NBA, i co? (1)

        • 4 4

        • i jesteś słoikiem :D

          • 5 2

      • Akurat w takim Kętrzynie rondo turbinowe jest od kilku lat, "światowcu" (1)

        • 2 2

        • Dużo wam to nie dało :D

          • 1 0

  • Ciemniaki i BURAKI z GDDKiA

    Wystarczy zrobić normalną krzyżowkę i dać pętle indukcyjne na wyjeździe z budowy.
    I niech nie mowią, że się nie dało inaczej bo jeszcze 10 lat temu nie budowali rond wszędzie jak popadnie.

    • 20 4

  • (3)

    A ja myslalam, ze to tylko piesi i rowerzysci tworza korki. A tu prosze - wredne ronda dolaczyly haahaha.

    A tak serio - korki tworzy nadmiar samochodow. Nie zadni kosmici.

    • 13 4

    • W artykule pisza o duzej ilosci samoxhodow, chodzi o przepustowosc tego miejsca (1)

      • 3 1

      • dla mnie przepustowosc to jak pogon Don Kichota za nierealnymi wiatrakami.

        Dlaczego tak soba dajecie manipulowac??

        • 2 0

    • Czyli wy rowerzyści uważacie że ludzie spoza Gdańska którzy tu np pracują też powinni dojeżdżać do Gdańska rowerami

      jak można się zapisać do waszej sekty rowera ?

      • 2 1

  • mają A1 to po co się pchają na plac budowy S7 ? (3)

    • 5 5

    • Taniej i mniej km do zrobienia z Warszawy.

      Nie wszystkim sie spieszy kolego.

      • 6 5

    • (1)

      jakoś A1 nie dojadę nad Pasłękę.

      • 7 2

      • Z Elbląga można zjechać na Malbork i do DK91 albo na A1 w Swarożynie. Różnice w odległości wcale nie jest jakaś duża, a jak się jedzie z okolic Ostródy czy Olsztynka to praktycznie wychodzi na to samo.

        • 1 3

  • Kierowcy muszą przestać się gapić ....

    .... i cały problem zniknie. Zamiast zwalniać do 20km/h już 100m przed rondem - jechać płynnie i po kłopocie

    • 5 2

  • jakby niektórzy nie zatrzymywali się jak zobaczą samochód po drugiej stronie ronda to inaczej by to wyglądało !!!! Więcej płynności, przy jeździe 20 km/h nie potrzebny jest 30m odstęp.

    • 9 0

  • Buracznym kierowcom (1)

    wszystko przeszkadza. Ronda, samochody, rowerzyści i piesi.

    • 10 5

    • NBA

      Jak ktoś potrafi jedynie zapitalać 200 km/h po obwodnicy 3M, to takie rondo sprawia delikwentowi problemy

      • 3 1

  • dlaczego ?...

    np. w takiej rzeszy niemieckiej , oznakowania i jakość jazdy w całym Państwie jest jednakowa ? - bez niespodzianek i pułapek . Unas natomiast co województwo , co miasto i dzielnica co wiocha - inne oznakowanie inaczej zorganizowany i pokierowany ruch samochodowy ,Cyrk na kółkach !!! , już nie zdziwi pewni nikogo jak którego razu trafi na kwadratowe rondo na którym ruch będzie kierowany w odwrotną stronę ! ,jeżdżący po Polsce kierowcy śmieją się i twierdzą ,że Wójtowie i zarządcy gminni którzy byli we Francji {która jest stolicą rond !} zaraz po powrocie nakazali u siebie w gminie zbudować też minimum z dwa ronda- a co ? ... Jakoś tak przyjęło się twierdzić ,że wszystkim złym rzeczom zdarzającym się na polskich drogach są winni tylko kierowcy , a to wcale nieprawda !!!- czy kto zrozumie w końcu ,że większość rożnych wypadków powstaje w skutek istniejących i niestety wciąż powstających Bubli drogowych !!!

    • 9 2

  • "Jak ustaliliśmy w gdańskim oddziale GDDKiA, nie ma jednak szans na uczynnienie wspomnianego fragmentu jezdni. I to z dwóch

    Hahahahahahhhhahahaa. Zamknijcie w takim razie dziesiątki ulic w Gdańsku. Przecież ich stan techniczny jest gorszy od wspomnianej drogi koło mostu w Kiezmarku. Żenada takie tłumaczenia.

    • 11 1

  • "Jak ustaliliśmy w gdańskim oddziale..."

    "Jak ustaliliśmy w gdańskim oddziale GDDKiA, nie ma jednak szans na uczynnienie wspomnianego fragmentu jezdni. I to z dwóch powodów: droga jest w złym stanie technicznym..."

    Hahahahahahhhhahahaa. Zamknijcie w takim razie dziesiątki ulic w Gdańsku. Przecież ich stan techniczny jest gorszy od wspomnianej drogi koło mostu w Kiezmarku. Żenada takie tłumaczenia.

    • 7 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane