• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dwa tygodnie zwężenia ul. Morskiej

Michał Sielski
4 września 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
aktualizacja: godz. 09:55 (4 września 2018)

Od 15 (a nie, jak wcześniej zapowiadano od 5) września, przez dwa tygodnie zwężona będzie ul. Morska na wysokości ul. Grabowo zobacz na mapie Gdyni w kierunku centrum. Korki murowane, więc w tym terminie lepiej wybierać inną trasę do centrum.



Wiedząc o zwężeniu dróg wybierasz alternatywne trasy?

Aktualizacja, godz. 9:54. Wykonawca robót poinformował o przesunięciu terminu zamknięcia pasa ruchu na ulicy Morskiej na termin około 15 września 2018 roku.


- Zamknięcie jednego pasa konieczne jest ze względu na wymianę konstrukcji jezdni podczas budowy buspasów wzdłuż ul. Morskiej - informuje Jan Ziarnicki z gdyńskiego magistratu.
Już teraz występują tam utrudnienia w postaci zawężenia prawego pasa, a także częściowych ubytków w nawierzchni, zastąpionych płytami yomb. Rozkopane są też chodniki i drogi rowerowe. Niemal na całym odcinku od centrum Gdyni do Estakady Kwiatkowskiego rowerzyści muszą jechać jezdnią, bo ciągi pieszo-rowerowe po obu stronach są placem budowy z zakazem jazdy.

Prace warte 21,5 mln zł wykonuje Eurovia. Całość ma zająć 47 tygodni, czyli skończyć się na początku przyszłego roku. Oprócz buspasów o szerokości 3,5 metra, odnowione zostaną chodniki na odcinku ok. 2,5 km oraz droga rowerowa o długości niemal 1 km. Zmodernizowane będą również zatoki autobusowe, trakcja trolejbusowa, sygnalizacja świetlna. Odnowione mają być też trawniki, które zostaną wzbogacone o 1,5 tys. krzewów utrudniających nielegalne parkowanie oraz 8 drzew.

Tutaj jezdnia zostanie zwężona do jednego pasa. Tutaj jezdnia zostanie zwężona do jednego pasa.

Buspasy na Morskiej bez ciągłości w Gdyni



Ciągłości buspasów na ul. Morskiej niestety nie będzie, ale rozwiązanie - jak zapewniają urzędnicy - i tak znacząco ułatwi przejazd pojazdom komunikacji miejskiej, pozwalając zaoszczędzić czas wybierającym transport publiczny.

Przypomnijmy, że nowych odcinków buspasów na Morskiej nie byłoby, gdyby nie wsparcie unijne. Prace są realizowane w ramach projektu "Rozwój zrównoważonego transportu publicznego w Gdyni poprzez inwestycje infrastrukturalne, m.in. utworzenie węzła integracyjnego Gdynia Chylonia".

Schemat planowanych buspasów na Morskiej w Gdyni



Buspasy, które powstają na ul. Morskiej. Buspasy, które powstają na ul. Morskiej.
Odcinki buspasów w stronę centrum:
  • Na jezdni prawej w kierunku centrum, rozpoczynający się w rejonie skrzyżowania ul. Morskiej z ul. Zakręt do Oksywia w śladzie istniejących prawoskrętów do posesji, następnie po istniejącym prawoskręcie na skrzyżowaniu z ul. Kalksztajnów i z "otwarciem" istniejącej zatoki autobusowej;
  • Na jezdni prawej w kierunku centrum, w okolicach skrzyżowania ul. Morskiej z ul. Mireckiego z wykorzystaniem prawoskrętu i otwarciem zatoki autobusowej od strony najazdowej;
  • Na jezdni prawej w kierunku centrum, w okolicy skrzyżowania ul. Morskiej z ul. Grabowo z wykorzystaniem prawoskrętu i otwarciem zatoki autobusowej od strony najazdowej;

Odcinki buspasów w stronę Rumi:
  • Na jezdni lewej w kierunku Rumi rozpoczynający się przed skrzyżowaniem ul. Mireckiego z ul. Morską dalej w śladzie prawoskrętu z otwarciem zatoki autobusowej od strony najazdowej;
  • Na jezdni lewej w kierunku Rumi, rozpoczynający przed skrzyżowaniem ul. Morskiej z ul. Grabowo, od prawoskrętu za budynkiem przy ul. Morskiej 42, w śladzie istniejących prawoskrętów i z otwarciem zatoki autobusowej od strony najazdowej.

Opinie (169) 5 zablokowanych

  • farbą go panie

    kiedy jakiś fajny festyn będzie ?

    • 32 1

  • Remonty po gdyńsku (1)

    Mizeria drogowa to jedno, natomiast totalna ignorancja wobec innych obowiązków samorządu to drugie. Szanowni Państwo - w szkole podst. nr 6 jak gdyby nigdy nic-remont. Ano Wojciechowi urzędnicy zajęci byli koncertami, pokazami lotniczymi itp. akcjami charakterystycznymi dla naszego miasta, że zapomnieli że ze znacznym wyprzedzeniem należy ogłosić przetarg na roboty remontowe w szkole. Te zaczęły się dopiero w sierpniu i mimo trwającego od wczoraj roku szkolnego, nie szybko ulegną zakończeniu. Tak więc szanowni Państwo - głosujcie dalej na tę bandę nieudaczników.

    • 43 4

    • Na pustkach w 16 tce to samo zaczęli w sierpniu

      • 6 0

  • Na Kamiennej Gorze trzy miesiace temu układano kostke przy naorawie systemu wodnego, Nie nazywam tego kanalizacja , bo to tylko atrapa, bez kanalzacji deszczowej. Teraz te kostek się demontuje / od dzisiaj/ , bo UM zaczyna budowe windy. To nie mozna b ylo od razu ? Dzieki Panie Dr. Szczurek/. Jest Pan niezastapiony i juz nawet nie wyobrazam sobie ze w tym miescie moze byc normalnie. Gdynie zbudowano w dwadziescia lat. Panu tyle zajmuje remont jednej ulicy

    • 38 4

  • (2)

    Transport publiczny trzeba wybrac, nareszcie cos zostanie zrobione. proponuje nastepny odcinek do remontu GdyniaGlowna -Gdynia Stocznia bo tam same koleiny.

    • 9 8

    • Zapomni. Tamtędy nie jeździ żaden urzędnik więc nie ma tematu.

      Musi się zdarzyć jakaś tragedia np. jezdnia się tam zapadnie jak w Chinach, żeby się za to wzięli.

      • 3 2

    • przecież tam jest nowy asfalt od kilku miesięcy.
      Moim zdaniem obraz nędzy to ul 10 Lutego.

      • 3 1

  • Pytanie (5)

    Wytłumaczy mi ktoś dlaczego na ul. Morskiej w Gdyni co kilkanaście metrów w jezdni jest dziura a następnie wsadzona w nią płyta, przypominająca płytę jumbo? Okolice Kauflanda, teraz nawet i stacji Shell. Pytam całkiem poważnie, wcześniej tego nigdy nie było

    • 39 5

    • a czytałeś tekst powyżej? (1)

      • 3 9

      • Przeczytałem. Chodzi mi o samą technologię, po co właściwie wykopują dziurę pośrodku ulicy, aby wsadzić w nią płytę jumbo, a nie o to, że za pół roku / rok, będzie wymiana całej jezdni

        • 9 1

    • Taki jest standard gdyńskich ulic.

      Jeśli dziur nie było a teraz są tzn. że dostosowano jakość ulicy do poziomu całej reszty ulic w Gdyni. Ot i cała tajemnica. Jeżeli jadę i nie czuję dziur to znaczy że wyjechałem już z Gdyni.
      Sprawa ulic w Gdyni zakopana jest głęboko pod ziemią. Dla włodarzy nie ma tematu. Nawet prezydent miasta dojeżdża codziennie do pracą ulicą po której się jedzie jak po drabinie I nic. Pasuje mu.

      • 16 2

    • wdrażamy nowe technologie

      • 3 0

    • Prawdopodobnie wymiana przyłączy sieci. Sieć biegnie w ulicy a od niej odchodzą przyłącza do pobliskich budynków. Stąd wymiana przyłączy skutkuje poprzecznym (w stosunku do biegu drogi) wykopem, który nie został załatany na stałe (np. wylany asfaltem), tylko wyłożony płytami yomb - aby tymczasowo można korzystać z drogi, bo w domyśle zamierzają "za chwilę" wymienić całą nawierzchnię.

      • 2 0

  • Na Starowiejskiej nie zmieniło się NIC od przedwojny. (3)

    napaćkali tylko trochę farby.
    Dno. Kompletne dno panie S.
    A Chwarznieńska? Dobrze się panu jedzie??
    Już niedługo nie będzie pan musiał dojeżdżać.

    • 35 6

    • A to się zdziwisz...... (2)

      • 3 8

      • Nie. Nie zdziwię się. (1)

        Jego siłą jest brak konkurencji.

        • 3 0

        • konkurencja jest tylko ludzie mają wyprane mózgi od festynowej propagandy.

          • 7 1

  • Remont po gdyńsku, niestety. (3)

    1. Bus-pasy wykonane zostaną bez ciągłości i po każdym przystanku autobusy/trolejbusy i tak będą musiały zjeżdżać na wspólną jezdnię. Moim zdaniem - korzyść będzie znikoma.
    2. Ścieżki rowerowe - bez ciągłości i z koniecznością zmiany strony jazdy prawie co skrzyżowanie - szczerze mówiąc nie dziwię się rowerzystom, że nie chcą nimi jeździć. Poza tym paradoksalnie rowerzysta na jezdni jest bezpieczniejszy i lepiej widoczny niż na ścieżce w obrębie skrzyżowań.
    3. Remontowane są odcinki, które albo były w relatywnie dobrym stanie albo wręcz były niedawno remontowane jak np. zatoczki dla autobusów wyremontowane już uprzednio z dotacją unijną.
    4. Wymieniana jest sygnalizacja świetlna, która była już wymieniana podczas wykonania instalacji Tristar.
    5. Przez całe wakacje paprali się z jakimiś płytami yomb i przewężeniami na pół dnia a zamknięcie jednego pasa akurat dzień po pierwszym dniu szkoły - geniusz planowania!
    6. Ciekawe czy wymienią nawierzchnię w stronę Chyloni na wysokości dworca PKP Gdynia Główna za skrzyżowaniem z Warszawską. Jakieś 2 tygodnie temu widziałem jak niezbyt szybko jadący samochód totalnie ochlapał wodą rowerzystę jadącego czymś co wcześniej było chodnikiem a teraz w zamyśle ma być chyba ścieżką rowerową (w sumie, kto to wie jak jest naprawdę? Oznakowania brak, przy dworcu ciągle stoją biało-czerwone słupki choć od dawna nikt nic nie robi). Koleiny są tam jak na wschodniej Ukrainie.

    • 45 4

    • Rzeczywiście ten odcinek Morskiej przy dworcu to istny dramat!

      • 13 0

    • W Chyloni nie zrobią nic. (1)

      tam nikt z urzędników nie mieszka.

      • 12 0

      • Wybierzcie Horałę - on jest z Chylonii. Na pewno coś zrobi ;)

        • 1 1

  • przecież to zwężenie trwa już pół roku!

    • 36 0

  • uniwerystet morski?

    • 6 6

  • Buspas (1)

    Takimi krótkimi odcinkami buspasa - więcej korków niż pożytku. Autobus na takim krótkim odcinku wyprzedzi 4 samochody, a potem narobi zamieszania wciskając się z powrotem.
    Podobnie na Władysława IV - kiedyś nie było tam korków, a teraz jest chaos i zamieszenie na wylocie Władysława IV i Piłsudskiego !!!

    • 31 1

    • Dokładnie

      Buspas na Władysława IV służy do omijania korków, których nie było przed wyznaczeniem buspasa.

      Swoją drogą tam przy okazji powinien zostać zmodyfikowany układ na skrzyżowaniu w kierunku Redłowa (podpowiadam - w tym przypadku naprawdę wystarczy puszka farby!):
      - skrajny lewy pas powinien przechodzić w środkowy za skrzyżowaniem,
      - środkowy w skrajny prawy za skrzyżowaniem,
      - obecny prawy pas na wysokości zatoczki powinien przejąć funkcję prawoskrętu,
      - autobusy miałyby możliwość skrętu w prawo w WFC bezpośrednio z zatoczki,
      - za skrzyżowaniem uzyskany zostałby wydzielony lewoskręt w Świętojańską, który nie byłby kontynuacją pasa do jazdy na wprost z Władysława IV.
      Powyższe rozwiązanie praktycznie nie generowałoby konieczności przebudowy infrastruktury a uporządkowałoby ruch na tum skrzyżowaniu. Obecnie dochodzi tam do różnych dziwnych sytuacji a autobusy i samochody skręcające w WFC wzajemnie się blokują.

      • 12 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane