• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dwa warianty budowy Nowej Politechnicznej

Krzysztof Koprowski
22 listopada 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Nowa Politechniczna: w tym roku przetarg na budowę
W tzw. decyzji środowiskowej pod uwagę brane są tylko dwa warianty, które różnią się przebiegiem w pobliżu al. Grunwaldzkiej. W tzw. decyzji środowiskowej pod uwagę brane są tylko dwa warianty, które różnią się przebiegiem w pobliżu al. Grunwaldzkiej.

Budowa trasy tramwajowej Nowej Politechnicznej wymusi wyburzenie od 27 do 34 nieruchomości w zależności od wybranego przebiegu. Brak zgody Politechniki Gdańskiej na poprowadzenie tramwaju ul. Siedlicką oznacza zrównanie z ziemią budynków wzdłuż ul. Do Studzienki.



Co należy zrobić z pozostałą rezerwą ul. Nowej Politechnicznej po zbudowaniu tramwaju?

Budowa tramwaju w ramach trasy Nowej Politechnicznej (zwanej też Gdańsk Południe - Wrzeszcz) wkracza w kolejny etap - wydania tzw. decyzji środowiskowej. Ponieważ wciąż nie ma ostatecznej decyzji co do przebiegu trasy na odcinku najbliżej al. Grunwaldzkiej, w dokumentacji rozważane są dwa warianty: na całej długości przez ul. Do Studzienki zobacz na mapie Gdańska lub z wykorzystaniem ul. Bohaterów Getta Warszawskiego zobacz na mapie Gdańska.

Politechnika nie chce tramwaju, więc będą wyburzenia

Niezależnie od wybranego wariantu, do wyburzenia przeznaczono budynki wzdłuż ul. Do Studzienki zobacz na mapie Gdańska po stronie kampusu Politechniki Gdańskiej. To efekt braku zgody uczelni na poprowadzenie tramwaju przez ul. Siedlicką zobacz na mapie Gdańska, który pozwoliłby uratować przed rozbiórką istniejącą zabudowę.

Czytaj też: Tramwaj z Południa przez kampus Politechniki Gdańskiej

Przesuń aby
porównać

Dodatkowo, przy prowadzeniu torów przez ul. Do Studzienki aż do skrzyżowania z al. Grunwaldzką, do wyburzenia przeznaczone zostaną trzy kamienice między ul. Fiszera a aleją. W tym wariancie zaplanowano też poszerzenie jezdni, która otoczy torowisko na odcinku Pileckiego - Grunwaldzka.

W wariancie przebiegu tramwaju przez ul. Bohaterów Getta Warszawskiego nie przewidziano wprawdzie tak dużej przestrzeni dla samochodów, ale pozostawione zostają rezerwy niezagospodarowanego terenu, które pozwolą w bliżej nieokreślonej przyszłości na poszerzenie ul. Do Studzienki.

Czytaj też: Do Studzienki: od wiejskiej drogi po szeroką arterię?

Materiał archiwalny

Materiał archiwalny


Ograniczenie drgań

W obu wariantach, na odcinkach najbliżej al. Grunwaldzkiej, dla ograniczenia drgań zastosowana zostanie "najnowocześniejsza zintegrowana nawierzchnia torowo - drogowa z szyną tramwajową w otulinie z mas poliuretanowych". Dodatkowo w wariancie przez ul. Boh. Getta Warszawskiego postuluje się ograniczenie ruchu samochodowego tylko do pojazdów mieszkańców.

Możliwa budowa jezdni obok torów

Dalszy przebieg, oddalony od al. Grunwaldzkiej, nie posiada już wariantów. Tramwaj wprowadzony zostaje w tzw. rezerwę ul. Nowej Politechnicznej zobacz na mapie Gdańska, choć jeszcze niedawno brano pod uwagę zbliżenie go do ul. Sobieskiego zobacz na mapie Gdańska, wzdłuż której koncentruje się zabudowa w tej części Wrzeszcza.

Ułożenie szyn w rezerwie ul. Nowej Politechnicznej ma pozwolić w przyszłości na "rozbudowę [rezerwy] o dodatkowe jezdnie". To oznacza, że wbrew wcześniejszym zapowiedziom urzędników, nadal brane jest pod uwagę doprowadzenie do zatłoczonego już Wrzeszcza szerokiej drogi, którą wjedzie więcej aut z górnego tarasu.

Czytaj też: Biuro Rozwoju Gdańska: Nowa Politechniczna nie będzie miejską autostradą przez Wrzeszcz oraz Nowa Politechniczna: kameralna ulica czy szeroka arteria?

Wizualizacja ul. Boh. Getta Warszawskiego z torowiskiem tramwajowym. Tramwaje odcinek ten pokonywałyby na zasilaniu akumulatorowym. Wizualizacja ul. Boh. Getta Warszawskiego z torowiskiem tramwajowym. Tramwaje odcinek ten pokonywałyby na zasilaniu akumulatorowym.
Tunelem na Morenę

Na wysokości zbiornika retencyjnego Wileńska zobacz na mapie Gdańska tramwaj będzie skręcał w kierunku ul. Wileńskiej i wjeżdżał na Morenę (Piecki-Migowo) tunelem, który jest niezbędny dla pokonania znacznych różnic wysokości, a przy okazji ograniczy hałas pojazdów.

Od ronda Pana Cogito zobacz na mapie Gdańska do włączenia się w istniejącą sieć tramwajową wzdłuż ul. Rakoczego zobacz na mapie Gdańska tory przewidziano w pasie rozdziału ul. Jaśkowa Dolina. Będzie to tzw. pas autobusowo-tramwajowy, a więc poruszać się po nim będą mogły również autobusy (na wzór pobliskiego rozwiązania wokół przystanku Warneńska).

Smoluchowskiego ma zmienić się w ulicę dwukierunkową. Nz. odcinek zaraz przy al. Zwycięstwa. Smoluchowskiego ma zmienić się w ulicę dwukierunkową. Nz. odcinek zaraz przy al. Zwycięstwa.
Smoluchowskiego w obu kierunkach

W ramach realizacji nowego odcinka sieci tramwajowej, zgodnie z decyzją środowiskową, planowana jest także przebudowa ul. Smoluchowskiego zobacz na mapie Gdańska. Na odcinku od ul. Sobieskiego przez tzw. ul. Nową Medyków zobacz na mapie Gdańska do al. Zwycięstwa stanie się ona ulicą dwukierunkową. Wymusi to wyburzenie niewielkiego budynku przy al. Zwycięstwa 40 zobacz na mapie Gdańska.

Łącznie na całym przebiegu do wyburzenia przewidziano 27 obiektów przy wariancie przez ul. Bohaterów Getta Warszawskiego i 34 obiekty w wariancie przez ul. Do Studzienki aż do al. Grunwaldzkiej.

Zgodnie z dotychczasowymi zapowiedziami, inwestycja ma być realizowana w ciągu najbliższych kilku lat z wykorzystaniem dofinansowania unijnego. Uzyskanie tzw. decyzji środowiskowej jest jednym z kilku etapów przygotowań do projektu budowlanego i wreszcie uzyskania pozwolenia na budowę, a następnie rozpoczęcia prac w terenie.

Opinie (251) 6 zablokowanych

  • wariant Sobieskiego - Traugutta - przez park obok szpitala studenckiego (3)

    dlaczego nie bierze się pod uwagę by tramwaj skręcał z Sobieskiego w prawo w ul. Traugutta a następnie w lewo przez park w kierunku Opery Bałtyckiej?

    • 31 13

    • Tramwaj powinien w ogóle biec Smoluchowskiego po lewym poboczu patrząc w dól czyli po terenach przy parkanie Lechii. Tam jest jeden syf i przy okazji by się to uporządkowało. Dalej powienien skręcać przed szkołą nr15 i przecinać te idiotyczne ogródki działkowe przy ZOZ "Studenckim) i jak pisze przedmówca prosto do przez park do skrzyżowania przy operze bałtyckiej. To najlepszy, najszybszy i najtańszy wariant.
      Linia taka obsłużyłaby Carrefour'a, Szkołay Rzemiosł, UCK, Lechię, Hematologię, SP15, ZOZ Studencki i ten na przeciwko PG i jej Kampus.
      Znikłyby korki w rejonie UCK o samochodach pracowników i pacjentów, zastawiających całą okolicę nawet na Sobieskiego nie wspominając.

      • 0 0

    • Bo opera przenosi się na Młode Miasto.

      • 3 5

    • Bo pracowników Opery jest mniej niż miejsc pracy w centrum Wrzeszcza, a nikt dokoła jeździć nie chce.

      • 9 7

  • Budynki - ładnie powiedziane

    Wiele z tych budynków, które chcecie ochronić to obiekty już nieeksploatowane, rudery, pawilony zabite dechami, lub na siłe podtrzymywane do życia, z okładzinami z eternitu - czy tek ma nadal wyglądać zaplecze kampusu PG?
    Może 2/3 budynki mają jakaś wartość historyczną.
    A ruch tędy idzie do górnego tarasu ogromny - proszę się przejechać w godzinach szczytu komunikacyjnego.

    • 1 1

  • Uprzejmie proszę redakcje o nienazywanie tej trasy Gdańsk Południe - Wrzeszcz, tylko Piecki-Migowo - Wrzeszcz, ta trasa, dla Jasienia, Szadółek, Ujeściska nie ma znaczenia przez slalom, który jest sobie szanowni projektanci założyli.

    • 2 0

  • Jak pójdą tory przez Do Studzienki do końca

    i poszerzą tam jezdnię, to z bloków na skarpie będzie tylko wyjazd w prawo - na Zaspę i Przymorze tylko jakimiś idiotycznymi objazdami będzie można wyjechać i kto będzie ludziom za to płacił (czas i paliwo)? Ci z Bohaterów Getta?

    • 0 0

  • Bardzo dobrze (6)

    Zróbcie ile można z górnym tarasem, problemy z komunikacją są okropne, nic dziwnego że ludzie wybierają samochody, też buspasy na spacerowej jak najszybciej

    • 74 22

    • A kto wam kazał tam kupować mieszkania? (4)

      • 6 9

      • (2)

        Jest ładniej niż w blokerniach na dole, tyle

        • 6 2

        • i jak to jest, ze mieszkania tej blokerni sa drozsze? hmmm (1)

          i jak to jest, ze tu sama blokernia, a tyle osob chce tu przyjezdzac?

          • 1 2

          • Nie zawsze jest... Zależy od osiedla i od stanu budynku, nie ma co wrzucac do jednego worka

            • 0 0

      • nikt nie kazał. To nie te czasy.

        a kto ci kazał wynajmować do końca życia? a kto ci kazał się urodzić? Takie pytania jak dziecka ze szkoły specjalnej.

        • 8 2

    • a jak tam się wprowadziłes/łaś, to problemów nie było?

      były od zawsze, i dlatego tam jest taniej. Znacznie taniej. Teraz płacisz w czymś innym...ważniejszym (własnym czasie i nerwach)

      • 6 2

  • tramwaj powinien jeździć ul Boh . getta (13)

    To najrozsądniejsza opcja.

    • 178 76

    • najrozsądniejsza (2)

      to opcja przez Smoluchowskiego.

      "Smoluchowskiego ma zmienić się w ulicę dwukierunkową."
      Jakież to wielkie udogodnienie dla pieszych!

      • 5 2

      • mysle, ze mozna bylo pomyslec o dwoch rzeczach (1)

        1. Skomunikowaniu Poludnia z Wrzeszczem szybkim tramwajem
        2. Skomunikowaniu tramwajem Gumedu

        1 i 2 nie mogly byc zrobione w jednej inwestycji.

        • 2 0

        • A niby dlaczego nie w jednej?

          • 0 1

    • Jesteś śmieszny (5)

      To chyba najbardziej debilna możliwa opcja

      • 16 12

      • debilniejsze są pomysły mieszkańców BGW (4)

        na przykład tunel pod albo wiadukt nad Grunwaldzką

        • 16 7

        • Debilniejsze to jest (2)

          wpychanie tramwaju w tę uliczkę.

          Powstanie Mazurska 2 I będziemy potem planować jak się tego pozbyć. Od lat jest plan po Do Studzienki I nagle orientujemy się, że jednak nie. Co to za planowanie?

          • 10 8

          • Plan do Studzienki nie przewidywal tramawaju (1)

            to jedno.

            A po drugie swiat idzie do przodu. Nauczylismy sie (choc widac nie wszyscy) troche o budowie miasta, walce z korkami i o jakosc zycia w miescie.

            Obie wersje sa slabe, bo nie daja da facto szybkiego polaczenia Poludnia z Wrzeszczem. Moze lepiej i taniej byloby zrobic buspasy na calej dlugosci.

            Problemem technicznym dla BGW bylo rzekomo za waski promien skretu (formalnie niemozliwe zatem).

            Problemem technicznym dla DS bylo rzekomo brak mozliwosci lewoskretu (uformowanie terenu), czyli de facto calkowity nonsens. Co wiecej tramwaj wlaczajacy sie w DS bedzie powodowal duze korki na tym juz dzisiaj zapchanym skrzyzowaniu.

            A ja nadal nie widze kompletne wizji rozwoju komunikacji w Gdansku. Brak analizy czasowej obu przebiegow. Po co budowac tramwaj, ktory dla ludzi z Poludnia bedzie wolniejszy niz tramwaj do SKM Srodmiescie i przesiadka?

            Po co budowac tramwaj, ktory dla ludzi z "Moreny" bedzie wolniejszy niz autobus lub rower! Mozna bylo wydac polowe tej kwoty i zapewnic dobra komunikacje, ale do tego trzeba podchodzic metodycznie. Tego tu zabraklo.

            • 7 3

            • ... to nie tylko dla ludzi z Moreny, to dla mnie żeby z Żabianki było prędzej w tamtą stronę. Poniał.

              • 1 0

        • Akurat tunel nie jest zlym rozwiazniem.

          W 350 tys. Karlsruhe obecnie ładują tramwaj pod ziemię.

          • 3 7

    • (1)

      Jestem za!

      • 13 14

      • chyba przez twoją kuchnie z aneksem w przedpokoju w falowcu durniu

        • 10 18

    • Dokładnie tak,

      a jak mieszkańcom się to nie podoba to zawsze moga sprzedać mieszkania i sie wyprowadzić

      • 21 16

    • Rozumiem ze to żart ...

      • 7 11

  • No i dobrze, że będą wyburzenia

    Na tym odcinku są same rudery przy Do Studzienki

    • 2 1

  • A gdzie Nowa Świętokrzyska?

    • 0 0

  • Czy politechnika podaje jakiekolwiek argumenty? (72)

    Czy tylko "nie bo nie"? Co z dobrem publicznym? Studenci mieliby bezpośredni przystanek na terenie kampusu, a nie trzba by było wyburzać tylu budynków.

    • 271 53

    • Nie rozumiem tu czegoś (1)

      Skoro można wywłaszczać osoby fizyczne pod budowę dróg to dlaczego Polibudy nie można wywłaszczyć z niewielkiego, zbędnego terenu? A tym ludziom, którzy aktualnie mieszkają przy ulicach gdzie ma biec tramwaj trzeba będzie zapewnić mieszkania. Fakt, że przy Do Studzienki nie ma nic wartościowego.

      • 15 8

      • lol, bo ich nie stać na wywłaszczenie polibudy

        • 2 0

    • Politechnikę trzeba kopnąć w dudę albo zaszantarzować (4)

      co za wsteczne łby! Co za mętny element techniczny!

      • 24 12

      • co za wsteczny łeb napisał? (2)

        skńczyło toto jakąś szkołę czy żona utrzymuje? albo partnerka?

        • 4 3

        • stara Niemka

          • 0 0

        • ... mamusia !!!

          • 1 0

      • Zaszantazowac piszemy przez Z anie przez RZ-cymbale bez szkoly !!!

        • 9 3

    • Niestety ale PG podaje argumenty. (16)

      Jako student bardzo chętnie bym widział tramwaj, którego trasa biegłaby bezpośrednio przez kampus - to rozwiązanie wygodne i bezpieczne - jednakże politechnika nie chce się zgodzić na taki przebieg ze względu na bliskość laboratoriów o bardzo czułym sprzęcie. Drgania spowodowane poruszającymi się tramwajami zakłóciły by pracę skomplikowanej aparatury pomiarowej.

      • 53 25

      • nie tłumacz tego komuś (3)

        dla kogo jedyne badania to piwo i kiełbaska z grila

        • 6 3

        • oni w ogóle tego nie rozumieją więc zazdroszczą (2)

          pomysłów na badania, wdrożenia, itp. silnik elektryczny pewnie wynalazł janusz przy grillu, a nadprzewodnictwo to przechodzenie nad liną stalową. O rany, ale przygłupy. Aha. a internet to co? też małpy wytworzyły?

          • 4 4

          • Wymień choć jeden wynalazek (1)

            tego samego formatu, co silnik elektryczny albo nadprzewodnictwo, stworzony od podstaw na Polibudzie.

            • 1 2

            • Wymień choć jeden wynalazek tego samego formatu wymyślony po 1960 roku stworzony od podstaw na jakiejkolwiek uczelni. Łatwe rzeczy się skończyły, trzeba szukać nowych zastosowań i nowych możliwości.

              • 2 0

      • Bezpieczne? Żartujesz sobie.

        • 0 1

      • Psu na budę te "badania" (5)

        i ten cały gmach Nanotechnologii zresztą też. Prochu tam nie wymyślą.

        A zresztą - polibuda ma w cholerę terenu wzdłuż Traugutta, gdzie teraz rosną krzaczory, żule opalają kable i walają się skradzione w okolicy torebki. Niech tam postawią klocek i przeniosą swoje mikroskopy.

        Całą pierzeję wyburzać, zamiast jeden budyneczek postawić - gdzie tu rozum?

        • 60 24

        • człowieku gdzie ty masz rozum? (4)

          czy ty w ogóle wiesz co robi się na politechnice? Jakie badania? jakie granty? jakie konsorcja? Wracaj do podstawówki nieuku. Pała, jak pewnie z więkoszości przedmiotów w SP.

          • 19 16

          • Przypadkiem wiem (3)

            A tobie można wybaczyć naiwność, skoro studentem jesteś.
            Z punktu widzenia studenta to faktycznie nieźle jeszcze wygląda.
            Podobnie jak sejm, zwiedzany z wycieczką szkolną.

            • 12 3

            • przypadlkiem? (2)

              no to powiedz co wiesz, przypadkiem. ;) śmiech na sali. spadal ignorancie do traktora na polu.

              • 2 5

              • (1)

                podpisujesz się dumnie "student" a z wpisu wynika że masz problemy z pisaniem na klawiaturze.Należy domniemać że z długopisem mogą być jeszcze większe kłopoty a sposób opiniowania i zwracania do drugiej osoby świadczy o tym że twoje miejsce jest przy łopacie a nie na uczelni, nie obrażając łopaciarza

                • 5 1

              • Ale pier...isz

                Lord się w Tobie odezwał?

                • 2 3

      • Politechnika cię okłamuje, drogi studencie (4)

        Twoi mentorzy to idioci z lat 70-tych, siedzą tam głęboko i grają w cymbergaja pod biurkiem.

        • 34 12

        • Widać lumpenproletariat nawet w Gdańsku mocno obsadzony. Aż dziw, że Jarosław tutaj nie rządzi jeszcze. (3)

          • 9 6

          • możę to jarosław pisze. (2)

            zawiść albo walka pis-du z inteligencją. skąd ja to znam.

            • 4 6

            • inteligencja technicza zniknęła wraz z 89'. Zostały tam tylko zakute pały (1)

              co widać przy sprzeciwie dla Siedlickiej.

              • 6 5

              • rzeczywiście masz zakutą pałę

                pewnie jesteś mieszkańcem tych ruin przy siedlickiej. Dlatego tak pieninisz bezmyślnie. idź protestuj do urzędu bo jak zwykle źle panowano i urządzono na początku miasto.

                • 0 3

    • Miasto cacka sie (3)

      ze swoimi uczelniami.Wylęgarnia tzw "artystów"postawiła na swoim i nie otworzyła pasażu dla" ciagu pieszego".Mało tego,nijaki profesorek prowadzący swój prywatny biznesik o mało nie zablokował budowy PKM-ki.Teraz "techniczni" komplikują mieszkańcom życie w imię własnych interesów.Qźwa ....przecież oni tych terenów nie kupili sobie !

      • 77 14

      • my się cackamy z takimi jak ty. (2)

        nie profesorek, tylko profesor. Jacyś "techniczni" tzn. kto? pomocnicy misiewicza? co ty bredzisz? Idź spać i wytrzeźwiej.

        • 8 22

        • profesorek, profesorek a jak sie nie podoba to zakichany profesorek (1)

          techniczni - czyli profesorki z narutowicza POpaprańcu

          • 8 1

          • lol, trzeba się było uczyć, to może sam byś profesorkiem został

            • 1 0

    • Nie ma czegoś takiego jak dobro publiczne, komunizm dawno się skończył, ale widzę, że niektórzy tęsknią.

      • 1 1

    • (11)

      Politechnika jest uczelnią Państwową i chyba nie powinna mieć dużo do powiedzenia.
      Jeżeli wysiedlaja ludzi i całe miasteczka ponieważ budują autostrady to dlaczego uczelnie nie może wykroić kawałka dla dobra mieszkańców.
      Co to jest jakaś święta krowy.

      • 46 17

      • (3)

        Które to ostatnio miasteczko wysiedlono aby wybudować autostradę?

        • 1 1

        • Stare Babki (1)

          Ale to wioska była

          • 1 0

          • No i

            nie to będzie autostrada a ekspresówka

            • 0 0

        • Całkiem sporo wysiedlono i wyburzono w okolicach Miałkiego Szlaku, pod budowę zjazdu z Trasy Sucharskiego, czy jak tam...

          • 0 0

      • (3)

        Jesteś obywatelem Polski. Nie miałbyś najmniejszego problemu, żeby dla dobra ogółu wykroić ze swojej własności miejsce na torowisko, np przez środek ogrodu albo podwórko.

        • 5 10

        • Czy ty prostych zdań po polsku nie rozumiesz? (2)

          Politechnika to nie jest prywatne podwórko. Jak sobie rektor z profesorami kupią działkę i zbudują prywatną uczelnię, to wtedy będą mieli prywatne podwórko. Na Politechnice są urzędnikami państwowymi i administratorami państwowego majątku.

          • 17 5

          • o rany. ależ ty tępy.

            zacytuj jakieś przepisy, bo aż nie mogę się doczekać. Ale tępak z ciebie. nie dziwię się że żyjesz w komunalnym. kiedy zapukasz do prawnika to pewnie na sam widok ciebie rezygnuje.

            • 3 3

          • A wiesz co to jest Campus?

            • 2 10

      • Polibuda powinna szcz*ć z zachwytu za ten tramwaj pod nos (2)

        Ta żenada jest aż śmieszna. Tymczasem okolice PB zawalone samochodami braci studencko-asystenckiej. Kogo oni szkolą na architekturze i urbanistyce? Zabrać pozwolenia na prowadzenie kierunku!

        • 37 11

        • Troll Jarosława? (1)

          • 3 16

          • głupek ze wsi. i tyle.

            bezropbotny, z 500+ się utrzymuje i pisze co mu brak-mózgu podpowiada.

            • 3 9

    • Jeden z powodów (8)

      Tramwaj jeździłby pod budynkiem nanotechnologii B zakłócając pracę wielu urządzeń badawczych co zniwelowałoby miliony włożone w tą inwestycję. I niech ludzie nie gadają o specjalnych technikach budowy torów tłumiących drgania. Mamy system najniższej ceny a to daje zawsze największy szajs jaki można ....

      • 38 22

      • (7)

        Dziwne, że tym ultraczułym urządzeniom nie przeszkadza tramwaj czy pociąg czy nawet auta krążące wokół. To jest zwykła ściema dla motłochu. Taki ośrodek powinien być w środku puszczy, jeżeli mają się tam naprawdę dokładne badania.

        • 42 12

        • A dajże spokój, jakie badania...? (2)

          Dorobili się w drugiej dekadzie XXI wieku swojego pierwszego porządnego mikroskopu i im sodówa odwala. We wiodących ośrodkach, czy to na zachodzie czy na wschodzie, taki sprzęt mają od dziesięcioleci i wszystko już zbadali.

          Jak na razie, to w tym NanoB głównie wiatr hula. Mają tam całkiem fajne audytorium i to by było na tyle.

          • 32 6

          • tobie w głowie coś hula. (1)

            chyba wiatr. nie ma żadnych hamulców. poskarż się mamie.

            • 2 6

            • Argumenty jakieś? Przykłady?

              Skoro się mylę, to nie powinno być problemu z ich wskazaniem, prawda, uczony mędrcze?

              • 0 0

        • (2)

          Dziwne jest to, że budynek nano-A dało się zbudować koło lapidarium, tzn. gdzieś między chemią a szpitalem studenckim, czyli praktycznie na (byłym) cmentarzu, natomiast nano-B z tą swoją że niby mega-czułą aparaturą postawiono na Siedlickiej, gdzie z całą pewnoscią przewidywano linię tramwajową. A jeśli nie przewidywano, to nie wiem, co miłościwie nam panujące władze uczelni mają w głowach

          • 25 4

          • "z całą pewnością"

            no i sam sobie odpowiedziałeś. idź spoczywac na byłym cmentarzu. tylko uważaj żeby cię nie wykopali i na wawel nie przenieśli.

            • 3 6

          • od dawna siano..

            • 6 0

        • "To jest zwykła ściema dla motłochu"

          Czy dokładnie dla ciebie.

          • 5 3

    • To jest bzdura, to jest kampus PG (16)

      mają i prawo i rację.

      • 26 82

      • A co z właścicielami budynków przy ul. Do Studzienki? (4)

        Oni mają prawa? Im można wyburzyć?

        • 17 3

        • niech się miasto wypowie jak mądrze planuje. (2)

          najpierw domy a później komunikacja. tak jest od wielu lat w Polsce.
          Ale warto też dodać, że te "budynki" to wielkiej wartości nie mają. Ja na miejscu pani sąsiadki z tej ruiny cieszyłbym się gdyby dali mi taki sam metraż w normalnym domu a nie z kiblem na korytarzu ze zgniłymi ścianami i niedogrzanymi ścianami. nie mówiąc już o odpadających tynkach, huk od ulicy Do studzienki od transportu samochodóœ osiłków z moreny. P:owinni się cieszyć.
          Te "domy" to nie domy, to ruina.

          • 8 3

          • (1)

            Te domy są zaniedbane - ale nie są ruinami. Na pewno mają większą wartość architektoniczną, niż wiele obłożonych styropianem współczesnych "potworków".
            Ponadto w Gdańsku - w porównaniu z innymi miastami - jest mało autentycznej zabytkowej zabudowy choćby z przełomu XIX i XX w. Więc po co ją jeszcze niszczyć? W imię tramwaju, który być może wcale nie załatwi problemów komunikacyjnych?

            • 8 3

            • A na boh getta piękna secesyjna zabudowa i ja można zniszczyć?

              • 4 3

        • Juz wyburzyli trzy budynki i dali w zamian na jasieniu czy ujescisku. Tylko raptem rok temu nagły zwrot akcji ze jednak nie przy ul. Do studzienki pomimo poniesionych juz nakladow

          • 1 0

      • Jaką rację? Typowe polactwo ludzi, którzy myślą krótkowzrocznie. (6)

        Zamiast niwelować ruch samochodowy przez promocję komunikacji miejskiej to zachęćają do wsiadania do samochodów. Przykro na to patrzyć.

        • 31 5

        • własność. to jest racja wystarczająca (3)

          i tyle. ale jest wiel innych normalnych i logicznych argumentóœ. cvzęśc wynika z mapy. i tyle.

          • 7 21

          • A czyją własnością jest Politechnika? Czy nie tych samych mieszkańców którym będzie służył tramwaj, i z których podatków jest utrzymywana?

            • 12 3

          • czyli jakich argumentów...

            bo jakieś niby są, ale nikt nie wie jakie...sama własność nie jest wystarczająca. Trochę się dziwię, że inżyniery i profesory na PG wymyślają jakieś cuda mając gotowe rozwiązania które daje im miasto. Bo będzie niebezpiecznie? W wielu miastach tramwaje jeżdżą po rynku wśród masy ludzi i nic się nie dzieje.

            • 9 3

          • jak kurka własność

            W związku z decyzją o pozbawieniu ul. Siedlickiej kategorii drogi publicznej z dniem 1 grudnia br ul. Siedlicka zostaje zamknięta dla ruchu ogólnego. Wjazd na tę jezdnię będzie możliwy tylko dla posiadaczy identyfikatorów Politechniki Gdańskiej. Ulica ta, na mocy podpisanego porozumienia zawartego pomiędzy Miastem Gdańsk i Politechniką Gdańską z dnia 18 lipca 2005 roku oraz Uchwały nr XLII/1498/05 Rady Miasta Gdańska z dnia 29 września 2005 roku, przestała być drogą gminną i weszła w skład dróg wewnętrznych Politechniki Gdańskiej. Miasto zachowało prawo dostępu do ulicy w sytuacjach awaryjnych oraz w razie uzasadnionych potrzeb komunikacyjnych. - ZACHODZI TAKA POTRZEBA i koniec gadki , inny cytat "...Jak nie ukrywa Politechnika Gdańska, chodzi o studentów wracających z klubu, który jest na ul. Siedlickiej...." czyli pijane żaki ważniejsze niż kilka tysi mieszkańców....

            • 19 6

        • błagam "patrzeć" nie "patrzyć" (1)

          • 9 3

          • patrzyć jest również formą poprawną ;)

            mła lolita ;)

            • 3 1

      • (2)

        studenci bardzo by się ucieszyli z linii tramwajowej przy kwadracie

        • 28 6

        • i tak w pobliżu będzie. (1)

          więc nie ma co płakać. nada patrzeć na mapę.

          • 6 3

          • "w pobliżu" to jednak nie to samo co "przy"

            a ludzie są leniwi i jak mają parę kroków przejść to wybierają samochód

            • 3 2

      • eeeee?

        Czyli jakie są te argumenty?

        • 40 6

    • Drgania

      Za duże drgania zakłócają pomiary.

      • 3 2

    • Tym samym wejście w ul. Getta... (1)

      co oznaca wybudowanie w niewielkiej odległości od skrzyżowania z ul. Miszewskiego kolejnego skrzyżowania tak aby tramwaje mogły włączyć się do ruchu... To już jest poroniony pomysł....

      • 3 2

      • dlatego lepszy jest moim zdaniem wariant przez Do Studzienki do konca

        tak jak miało być na początku. Pewnie ci mieszkańcy tych slamsów protestują i dlatego tak się to ciągnie. Niech już przestaną bo pienią, przecież dostaną nowe lepsze mieszkania, z dala od hałasu i w ludzkich warunkach.

        • 2 2

    • Świeżo wyremontowana nawierzchnia oraz budynki. Pieniądze otrzymane z uni w raziekolwiek zmian, przebudowy zwrot pobranej dotacji.

      • 3 0

    • a kim jesteś by z tobą rozmawiać?

      • 5 4

  • Wstyd mi, że studiowałem na PG. (7)

    Kompletnie nie rozumiem tej decyzji. Wg mnie szkodliwa dla PG i kompletnie nieuzasadniona.
    Lepiej kluczyć dookoła, wyburzyć wiele budynków, oby tylko tramwaj nie jechał przez nasz teren. A prawda jest taka, że PG by na tym bardzo zyskała.
    Uczelnie na całym świecie zabiegają o dobre skomunikowanie kampusów, a tutaj odwrotnie. Żenada.

    • 39 15

    • bo sie boją, że krowy przestaną dawać mleko od tego tramwaju (1)

      mentalność wsiuńska na tej PG

      • 7 7

      • Ale, jak widać, niczego nie nauczyło... :\

        • 0 0

    • Mi też wstyd że tam studiowałeś

      • 2 0

    • Przystanek tramwajowy kilkadziesiąt metrów od terenu PG nazywasz złym skomunikowaniem? (3)

      Poza tym jestem w stanie wyobrazić sobie dlaczego PG nie chce tramwajów:
      - hałas
      - zwiększenie ruchu przez teren PG
      - zwiększenie zagrożenia dla studentów

      • 6 11

      • Paranoja

        Zwiększenie zagrożenia dla studentów? To jak studenci się poruszają w innych częściach miasta? Z opiekunem za rękę? Każdy z tych argumentów to prywatne lobby paru osób i tyle. A ta część miasta jest jedną z kluczowych i w pierwszej kolejności jest ważne dobro mieszkańców/spoleczności a nie małej kliki uprawiającej prywate. Zresztą, żeby to jeszcze chociaż były faktycznie prywatne tereny tej lobbującej kliki....

        • 3 3

      • zagrożenie dla studentów? boszsz, to co to za studenci...

        papudraki jakieś granatem od pługa oderwane? tramwaju się bać?

        • 8 2

      • jakiego zagrożenia? Co wy bierzecie?

        • 10 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane