- 1 15 mln zł wygrane w Eurojackpot w Gdańsku (57 opinii)
- 2 Flipper dał się oszukać i stracił 15 tys. zł (292 opinie)
- 3 Paraliż drogowy na północy Gdyni (107 opinii)
- 4 Chciała kupić Bitcoiny, straciła 200 tys. (57 opinii)
- 5 Co z pociągami SKM do Pruszcza i Tczewa? (201 opinii)
- 6 Przestępca seksualny wpadł w porcie (93 opinie)
Dwa warianty budowy Nowej Politechnicznej
Budowa trasy tramwajowej Nowej Politechnicznej wymusi wyburzenie od 27 do 34 nieruchomości w zależności od wybranego przebiegu. Brak zgody Politechniki Gdańskiej na poprowadzenie tramwaju ul. Siedlicką oznacza zrównanie z ziemią budynków wzdłuż ul. Do Studzienki.
Politechnika nie chce tramwaju, więc będą wyburzenia
Niezależnie od wybranego wariantu, do wyburzenia przeznaczono budynki wzdłuż ul. Do Studzienki po stronie kampusu Politechniki Gdańskiej. To efekt braku zgody uczelni na poprowadzenie tramwaju przez ul. Siedlicką , który pozwoliłby uratować przed rozbiórką istniejącą zabudowę.
Czytaj też: Tramwaj z Południa przez kampus Politechniki Gdańskiej
porównać
Dodatkowo, przy prowadzeniu torów przez ul. Do Studzienki aż do skrzyżowania z al. Grunwaldzką, do wyburzenia przeznaczone zostaną trzy kamienice między ul. Fiszera a aleją. W tym wariancie zaplanowano też poszerzenie jezdni, która otoczy torowisko na odcinku Pileckiego - Grunwaldzka.
W wariancie przebiegu tramwaju przez ul. Bohaterów Getta Warszawskiego nie przewidziano wprawdzie tak dużej przestrzeni dla samochodów, ale pozostawione zostają rezerwy niezagospodarowanego terenu, które pozwolą w bliżej nieokreślonej przyszłości na poszerzenie ul. Do Studzienki.
Czytaj też: Do Studzienki: od wiejskiej drogi po szeroką arterię?
Materiał archiwalny
Materiał archiwalny
Ograniczenie drgań
W obu wariantach, na odcinkach najbliżej al. Grunwaldzkiej, dla ograniczenia drgań zastosowana zostanie "najnowocześniejsza zintegrowana nawierzchnia torowo - drogowa z szyną tramwajową w otulinie z mas poliuretanowych". Dodatkowo w wariancie przez ul. Boh. Getta Warszawskiego postuluje się ograniczenie ruchu samochodowego tylko do pojazdów mieszkańców.
Możliwa budowa jezdni obok torów
Dalszy przebieg, oddalony od al. Grunwaldzkiej, nie posiada już wariantów. Tramwaj wprowadzony zostaje w tzw. rezerwę ul. Nowej Politechnicznej , choć jeszcze niedawno brano pod uwagę zbliżenie go do ul. Sobieskiego , wzdłuż której koncentruje się zabudowa w tej części Wrzeszcza.
Ułożenie szyn w rezerwie ul. Nowej Politechnicznej ma pozwolić w przyszłości na "rozbudowę [rezerwy] o dodatkowe jezdnie". To oznacza, że wbrew wcześniejszym zapowiedziom urzędników, nadal brane jest pod uwagę doprowadzenie do zatłoczonego już Wrzeszcza szerokiej drogi, którą wjedzie więcej aut z górnego tarasu.
Czytaj też: Biuro Rozwoju Gdańska: Nowa Politechniczna nie będzie miejską autostradą przez Wrzeszcz oraz Nowa Politechniczna: kameralna ulica czy szeroka arteria?
Tunelem na Morenę
Na wysokości zbiornika retencyjnego Wileńska tramwaj będzie skręcał w kierunku ul. Wileńskiej i wjeżdżał na Morenę (Piecki-Migowo) tunelem, który jest niezbędny dla pokonania znacznych różnic wysokości, a przy okazji ograniczy hałas pojazdów.
Od ronda Pana Cogito do włączenia się w istniejącą sieć tramwajową wzdłuż ul. Rakoczego tory przewidziano w pasie rozdziału ul. Jaśkowa Dolina. Będzie to tzw. pas autobusowo-tramwajowy, a więc poruszać się po nim będą mogły również autobusy (na wzór pobliskiego rozwiązania wokół przystanku Warneńska).
Smoluchowskiego w obu kierunkach
W ramach realizacji nowego odcinka sieci tramwajowej, zgodnie z decyzją środowiskową, planowana jest także przebudowa ul. Smoluchowskiego . Na odcinku od ul. Sobieskiego przez tzw. ul. Nową Medyków do al. Zwycięstwa stanie się ona ulicą dwukierunkową. Wymusi to wyburzenie niewielkiego budynku przy al. Zwycięstwa 40 .
Łącznie na całym przebiegu do wyburzenia przewidziano 27 obiektów przy wariancie przez ul. Bohaterów Getta Warszawskiego i 34 obiekty w wariancie przez ul. Do Studzienki aż do al. Grunwaldzkiej.
Zgodnie z dotychczasowymi zapowiedziami, inwestycja ma być realizowana w ciągu najbliższych kilku lat z wykorzystaniem dofinansowania unijnego. Uzyskanie tzw. decyzji środowiskowej jest jednym z kilku etapów przygotowań do projektu budowlanego i wreszcie uzyskania pozwolenia na budowę, a następnie rozpoczęcia prac w terenie.
Opinie (251) 6 zablokowanych
-
2016-11-22 21:15
Totalna głupota, jedynym sensownym wariantem jest ten "stary" czyli (4)
... pod wiaduktem na Morenę, łączący się z Nową Bulońską Północną, na której o ironio ma być nawet przystanek tramwajowy "Nowa Politechniczna"
- 42 9
-
2016-11-22 22:31
no chyba dla Ciebie (3)
na Morenie mieszka trochę więcej osób niż na Jasieniu
- 2 12
-
2016-11-22 23:12
I tak w godzinach szczytu nikt z Moreny nie da rady dosiąść się do tramwaju. Poza tym to miała być trasa Gdańsk-Południe - Wrzeszcz, a nie Morena - Wrzeszcz.
- 13 2
-
2016-11-23 06:30
Morena ma autobusy na Jaskowej ktorymi zjedzie do Wrzeszcza (1)
szybciej od planowanego tramwaju
- 10 0
-
2016-11-23 07:26
chyba nigdy tym autobusem "szybciej" nie zjeżdżałeś do Wrzeszcza...
- 2 9
-
2016-11-22 21:18
Jeśli zrobicie kolejny tramwaj na morenę to zapomnijcie że przyciagniecie kogoś z Południa i Zachodu Gdańska... (1)
...do komunikacji miejskiej. Tylko zaplanowany Wiele lat temu wariant obok Sądu ma sens.... to co chcecie zrobić (linia w stronę Jaśkowej Doliny) to jakiś ponury żart.
- 46 17
-
2016-11-23 10:16
dokładnie, którykolwiek z powyższych wariantów sprawi, że Gdańsk Południe i tak nie przesiądzie się do tramwaju (po to, żeby objechać wokół całą Morenę/Piecki-Migowo i stanąć na parunastu/dziesięciu przystankach). Dla mnie, jako mieszkanki Gdańska Południe, najkorzystniejszy był wariant koło sądu (powiększający zakres obsługiwania linią tramwajową o nowe osiedla typu Słoneczna Morena), ale jak widzę on już kompletnie przepadł. Teraz to tylko kolejna trasa Morena-Wrzeszcz, nie żaden Gdańsk Południe-Wrzeszcz.
- 12 1
-
2016-11-22 21:19
(5)
Skąd Gdańsk ma na to wszystko kasę??!!
- 9 12
-
2016-11-22 21:28
Z podatkow w paliwie. Loll
- 6 6
-
2016-11-22 22:39
sie umie zdobywac unijne dotacje
to się ma ;)
- 12 3
-
2016-11-22 22:46
Bo nie wydaje na openera
- 15 2
-
2016-11-23 00:20
Adam Pawłowicz sprzedaje swoje mieszkania i z własnej kiesy sypie na inwestycje
- 10 1
-
2016-11-23 07:27
jest bogatym miastem, bo ma poorty i stocznie i inne firmy
a nie festiwale, nieczynne lotniska i infoboxy do wystawiania własnych fantazji
- 7 3
-
2016-11-22 21:23
Tramwaj przez Boh. Getta na akumulatorach i wygłoszone torowisko (5)
Oto klucz do sukcesu. Ul. Bohaterów Getta Warszawskiego to najlepsza opcja, bo tramwaj wpuszczony w skrzyżowanie z Miszewskiego/Grunwaldzką zakorkowałby to miejsce na Amen. Mieszkańcy kamienic nie mają się czego obawiać, bo dzisiejsze technologie ograniczą negatywne skutki przejazdu tramwaju przez ich ulicę. Nie trzeba nawet wieszać sieci trakcyjnej (tramwaj mógłby jechać na zasilaniu akumulatorowym), a wygłuszone torowisko dopełniłoby szczęścia.
- 29 28
-
2016-11-22 21:58
I kupowac specjalnie na jedna linie kilkakrotnie drozsze tramwaje akumulatorowe (4)
bezsens .
Od lat 30 tych jest przygotowana przez Niemcow rezerwa pod tramwaj i teraz powinno ja się wykorzystać a nie słuchac się jakichś organizacji którzy chcą zapobiec rozbiorce zabudowy tymczasowej przewidzianej do rozbiórki już w momencie jej budowy..- 14 10
-
2016-11-22 22:07
Kto mówi, że kilkukrotnie? (2)
Tramwaje z akumulatorami na przejechanie max. 500 metrów nie są wcale kilkukrotnie droższe, jedynie np. zamiast 16 wozów bez akumulatorów kupiłoby się 15 z akumulatorami. Kilkukrotnie to gdybyśmy mówili o zasilaniu na kilka kilometrów. A linię i tak i tak zbudować trzeba, więc tramwaje pewnie będą wliczone w budowę trasy.
- 9 3
-
2016-11-22 22:18
(1)
Chcesz kupić o jeden tramwaj mniej niż potrzeba?! Tym samym zabrać 200 miejsc dla pasażerów?!
Tylko nie płacz potem że w pozostałych będzie tłok i nie proś wtedy o więcej kursów- 2 11
-
2016-11-23 07:29
a nawet 350 osób, bo maja kupować już 7 członowe
- 3 0
-
2016-11-22 22:08
Każdy nowy tramwaj ma akumulatory, które pozwolą pokonać ten odcinek. To raptem kilkadziesiąt metrów.
- 12 3
-
2016-11-22 21:24
(3)
Dlaczego idioci upierają się z tym wariantem zakładającym godzinną wycieczkę tramwajem przez cały Piecki ? Dla kogo to ma być linia ? Dla LWSM Morena ? Przecież z tego dziwacznego tworu nikt z Południa nie skorzysta. Od razu odpuście sobie tramwaj na Nowej Bulońskiej bo szkoda kasy.,,
- 42 19
-
2016-11-22 21:55
Co ciekawe - LWSM Morena też takiego przebiegu nie chce. (1)
- 10 4
-
2016-11-22 22:43
LWSM Morena nie chce takiego przebiegu bo wie, jak duża jest ilość mieszkańców Gdańska-Południe i nawet jeśli tylko część z nich mimo wszystko skusi się na podróż tą linią do Wrzeszcza to i tak z Moreny nikt już się nie dosiądzie, więc ta linia tylko spotęguje ruch na Morenie niewiele wnosząc. Tak samo było, jak skrócono na początku linie autobusowe na Kartuskiej i wysiadający ze 167 nie mieli już miejsca, aby wsiąść do pełnego tramwaju jadącego przez Siedlce z Moreny. Podobnie jak Chełm nie miał już gdzie się dosiadać jak wydłużono linie po pętli Łostowice-Świętokrzyska.
- 11 0
-
2016-11-23 08:51
Odpowiedź
Odpowiedź znajdziesz DRMG.
- 0 0
-
2016-11-22 21:29
Morena za słabo protestowała
Można mieć jedynie nadzieję, że beznadziejne wciśnięcie tramwaju na Jaśkówkę tunelem nigdy nie nastapi.
- 21 11
-
2016-11-22 21:34
radni PiS są przeciwni (1)
- 7 12
-
2016-11-22 21:52
Oni sa zawsze przeciwni wszystkiemu co ma powstac na Pomorzu
Takie maja dyspozycje po audiencjach o 1,30 .
- 21 1
-
2016-11-22 21:54
Wygląda na to, że władze miasta chcą uszczęśliwić wszystkich, (2)
a tak naprawdę to wtopią kupę milionów I niewiele zmienią w komunikacji miejskiej. Gratuluję :/ Myślę, że osoby, które decydują o przebiegu linii, powinny co najmniej pół roku pojeździć autobusami i tramwajami.
Niestety, ale wszyscy na tym stracimy.- 34 10
-
2016-11-23 21:50
(1)
Tym bardziej że linie tramwajowe i tory nie tak łatwo zmodyfikować. Gdyby zrobili zwykłe, wydzielone buspasy dla autobusów, to nie byłoby problemu aby modyfikować przebieg tras w miarę potrzeby. Ale co zrobisz, uparli się na ten prehistoryczny środek transportu jakim jest tramwaj...
- 2 1
-
2016-11-23 21:53
Akurat teraz są dotacje na tramwaj z unii i dlatego. A ile kasy przy okazji moga przytulic kuzyni i szwagry którzy dostaną zlecenia to inna sprawa
- 3 0
-
2016-11-22 21:57
Wszyscy chća korzystać z infrastruktury, ale nikt nie chce tramwaju u siebie. (1)
Budować w jak najlepszej dla ogółu wersji i kropka.
- 17 9
-
2016-11-23 21:51
Chętnie przygarnę pod oknem zwykły autobus, który będzie się poruszać po wydzielonym buspasie, a nie złośliwy tramwaj.
- 1 1
-
2016-11-22 22:03
wariant Sobieskiego - Traugutta - przez park obok szpitala studenckiego (3)
dlaczego nie bierze się pod uwagę by tramwaj skręcał z Sobieskiego w prawo w ul. Traugutta a następnie w lewo przez park w kierunku Opery Bałtyckiej?
- 31 13
-
2016-11-22 22:09
Bo pracowników Opery jest mniej niż miejsc pracy w centrum Wrzeszcza, a nikt dokoła jeździć nie chce.
- 9 7
-
2016-11-22 22:20
Bo opera przenosi się na Młode Miasto.
- 3 5
-
2016-12-23 11:40
Tramwaj powinien w ogóle biec Smoluchowskiego po lewym poboczu patrząc w dól czyli po terenach przy parkanie Lechii. Tam jest jeden syf i przy okazji by się to uporządkowało. Dalej powienien skręcać przed szkołą nr15 i przecinać te idiotyczne ogródki działkowe przy ZOZ "Studenckim) i jak pisze przedmówca prosto do przez park do skrzyżowania przy operze bałtyckiej. To najlepszy, najszybszy i najtańszy wariant.
Linia taka obsłużyłaby Carrefour'a, Szkołay Rzemiosł, UCK, Lechię, Hematologię, SP15, ZOZ Studencki i ten na przeciwko PG i jej Kampus.
Znikłyby korki w rejonie UCK o samochodach pracowników i pacjentów, zastawiających całą okolicę nawet na Sobieskiego nie wspominając.- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.