- 1 Rezerwiści idą na ćwiczenia. Kto najpierw? (346 opinii)
- 2 Odliczanie sekund na skrzyżowaniach. Za czy przeciw? (194 opinie)
- 3 Po wyborach chcą zbudować ruch miejski (76 opinii)
- 4 Zabójca z Jagatowa przyznał się do winy (160 opinii)
- 5 Śmierć w stoczni: zabójstwo, a nie wypadek (293 opinie)
- 6 Kandydaci o rowerzystach w Gdyni (150 opinii)
Dwa warianty budowy Nowej Politechnicznej
Budowa trasy tramwajowej Nowej Politechnicznej wymusi wyburzenie od 27 do 34 nieruchomości w zależności od wybranego przebiegu. Brak zgody Politechniki Gdańskiej na poprowadzenie tramwaju ul. Siedlicką oznacza zrównanie z ziemią budynków wzdłuż ul. Do Studzienki.
Politechnika nie chce tramwaju, więc będą wyburzenia
Niezależnie od wybranego wariantu, do wyburzenia przeznaczono budynki wzdłuż ul. Do Studzienki po stronie kampusu Politechniki Gdańskiej. To efekt braku zgody uczelni na poprowadzenie tramwaju przez ul. Siedlicką , który pozwoliłby uratować przed rozbiórką istniejącą zabudowę.
Czytaj też: Tramwaj z Południa przez kampus Politechniki Gdańskiej
porównać
Dodatkowo, przy prowadzeniu torów przez ul. Do Studzienki aż do skrzyżowania z al. Grunwaldzką, do wyburzenia przeznaczone zostaną trzy kamienice między ul. Fiszera a aleją. W tym wariancie zaplanowano też poszerzenie jezdni, która otoczy torowisko na odcinku Pileckiego - Grunwaldzka.
W wariancie przebiegu tramwaju przez ul. Bohaterów Getta Warszawskiego nie przewidziano wprawdzie tak dużej przestrzeni dla samochodów, ale pozostawione zostają rezerwy niezagospodarowanego terenu, które pozwolą w bliżej nieokreślonej przyszłości na poszerzenie ul. Do Studzienki.
Czytaj też: Do Studzienki: od wiejskiej drogi po szeroką arterię?
Materiał archiwalny
Materiał archiwalny
Ograniczenie drgań
W obu wariantach, na odcinkach najbliżej al. Grunwaldzkiej, dla ograniczenia drgań zastosowana zostanie "najnowocześniejsza zintegrowana nawierzchnia torowo - drogowa z szyną tramwajową w otulinie z mas poliuretanowych". Dodatkowo w wariancie przez ul. Boh. Getta Warszawskiego postuluje się ograniczenie ruchu samochodowego tylko do pojazdów mieszkańców.
Możliwa budowa jezdni obok torów
Dalszy przebieg, oddalony od al. Grunwaldzkiej, nie posiada już wariantów. Tramwaj wprowadzony zostaje w tzw. rezerwę ul. Nowej Politechnicznej , choć jeszcze niedawno brano pod uwagę zbliżenie go do ul. Sobieskiego , wzdłuż której koncentruje się zabudowa w tej części Wrzeszcza.
Ułożenie szyn w rezerwie ul. Nowej Politechnicznej ma pozwolić w przyszłości na "rozbudowę [rezerwy] o dodatkowe jezdnie". To oznacza, że wbrew wcześniejszym zapowiedziom urzędników, nadal brane jest pod uwagę doprowadzenie do zatłoczonego już Wrzeszcza szerokiej drogi, którą wjedzie więcej aut z górnego tarasu.
Czytaj też: Biuro Rozwoju Gdańska: Nowa Politechniczna nie będzie miejską autostradą przez Wrzeszcz oraz Nowa Politechniczna: kameralna ulica czy szeroka arteria?
Tunelem na Morenę
Na wysokości zbiornika retencyjnego Wileńska tramwaj będzie skręcał w kierunku ul. Wileńskiej i wjeżdżał na Morenę (Piecki-Migowo) tunelem, który jest niezbędny dla pokonania znacznych różnic wysokości, a przy okazji ograniczy hałas pojazdów.
Od ronda Pana Cogito do włączenia się w istniejącą sieć tramwajową wzdłuż ul. Rakoczego tory przewidziano w pasie rozdziału ul. Jaśkowa Dolina. Będzie to tzw. pas autobusowo-tramwajowy, a więc poruszać się po nim będą mogły również autobusy (na wzór pobliskiego rozwiązania wokół przystanku Warneńska).
Smoluchowskiego w obu kierunkach
W ramach realizacji nowego odcinka sieci tramwajowej, zgodnie z decyzją środowiskową, planowana jest także przebudowa ul. Smoluchowskiego . Na odcinku od ul. Sobieskiego przez tzw. ul. Nową Medyków do al. Zwycięstwa stanie się ona ulicą dwukierunkową. Wymusi to wyburzenie niewielkiego budynku przy al. Zwycięstwa 40 .
Łącznie na całym przebiegu do wyburzenia przewidziano 27 obiektów przy wariancie przez ul. Bohaterów Getta Warszawskiego i 34 obiekty w wariancie przez ul. Do Studzienki aż do al. Grunwaldzkiej.
Zgodnie z dotychczasowymi zapowiedziami, inwestycja ma być realizowana w ciągu najbliższych kilku lat z wykorzystaniem dofinansowania unijnego. Uzyskanie tzw. decyzji środowiskowej jest jednym z kilku etapów przygotowań do projektu budowlanego i wreszcie uzyskania pozwolenia na budowę, a następnie rozpoczęcia prac w terenie.
Opinie (251) 6 zablokowanych
-
2016-11-22 22:03
Tylko przez Bohaterów Getta Warszawskiego to ma sens.
- 15 22
-
2016-11-22 22:42
Weźcie odpuśćcie ten tramwaj, coraz mniej ludzi chce tym badziewiem jeździć..
- 18 10
-
2016-11-22 22:45
oryginalna niemiecka i przemyslana (3)
Trasa Szla i jest wyznaczona wzdłuż ul Schuberta. Az do sadu ... A ta nowa ma liczyć nowo przejęte tereny swissmedu z miastem i nic poza tym. Nikomu nie pasuje.
- 23 0
-
2016-11-22 23:01
(1)
Komuś pasuje. Wszystko koncentruje się wokół przebiegu Do Studzienki i Boh. Getta, a tymczasem po cichu kombinacje alpejskie z Piecek weszły do decyzji środowiskowej pomimo, że od dawna tak jak piszesz trasa Nowa Politechniczna była wytyczona od Nowej Bulońskiej Północnej obok sądu i dalej wzdłuż Schuberta jako najszybsze połączenie. Trasa Gdańsk-Południe-Wrzeszcz tym samym przestaje funkcjonować.
- 15 2
-
2016-11-23 12:36
wszystko w tunel
Niech wpuszczą całą trasę w tunel. Po co iść po rezerwie terenowej trzymanej dziesiątki lat, łączącej najkrótszą drogą Bulońską z wrzeszczem, lepiej kręcić się pod ziemią. I przy okazji ominąć nowe ogromne osiedla przy piekarniczej gdzie mieszka kilka tysięcy głównie młodych ludzi...
- 1 1
-
2016-11-23 00:33
Nie wzdłuż Schuberta, ale w świetle ulicy Powstańców Warszawskich przez Suchanino i włączyć się w Nowe Ogrody.
Tak właśnie miało być...
- 9 2
-
2016-11-22 23:14
super tramwaj z moreny do Wrzeszcza
Brawo
- 9 11
-
2016-11-22 23:16
Politechnika najpierw zamknęła ulicę
a teraz fikają w kwestii poprowadzenia tramwaju.
Widać Lobby PG i UG w urzędach.- 20 11
-
2016-11-22 23:23
(1)
Żal miasta. Architektoniczne dno, urbanistyczny syf. Mierni studenci, c.u.owe pomysły. Najlepiej wszystko wyburzyć. Pobudować autostrady, po których bedą jeździć z galerii do galerii idioci dla których sukcesem jest kupić croxy w przecenie. Za 20 lat Gdańsk będzie przykładem miasta - " jakich błędów nie popełniać przy planowaniu".
- 33 4
-
2016-11-23 20:15
Smutna prawda.
Przez następne 100 lat nie naprawimy błędów planowania z ostatnich 50.
- 2 0
-
2016-11-23 00:23
W Gdansku jak zwykle duzo gadania a molo roboty
Budyn przestan gadac a zabierz sie do roboty
Pokazywanie ciagle nowych wizualizacji czy nowych rozwizan to robienie na pokaz my chemy w realu widziec a nie tylko ogladac kolejne warianty- 6 7
-
2016-11-23 00:27
Potok Wiewiorcza dalej bez zbiornika retencyjnego
Jak powstanie Nowa Bulonska to wody opadowe/deszczowe zaleja osiedle przy ul Wiewiorczej
- 7 0
-
2016-11-23 01:03
czy ja wiem
Takie połączenie tramwajowe fajnie się zapowiada, ale ciągnie torów przez PG i bloki trochę marny pomysł według mnie. Z ul. Bohaterów Getta na ul. Do Studzienki jest 3 minut drogi żadna różnica. Na bohaterów getta i politechnicznej jest ciasno, ludzi tam pełno, ruch samochodowy by się dużo nie zmniejszył a tory by miały prowadzić kilkanaście metrów przed budynkami uczelni i mieszkańców. Jak dla mnie to schemat na wypadek.
- 11 4
-
2016-11-23 01:34
czyli cala dyskusja o przebiegu trasy to była sciema (2)
chodzi tylko o ulice dla samochodow na styl radziecki , tramwaj tylko po to zeby unia dala kase. Dajcie jeszcze ekrany i bedzie druga slowackiego tyle ze z tramwajem. Tylko na takie rozwiazania stac gdanskich planistów. Jakby nigdy nigdzie w swiecie nie byli i nie mieli neta i telewizora.
W tej sytuacji mam nadzieje, ze ten potworek nie powstanie.- 28 6
-
2016-11-23 20:17
Smutna prawda.
Przez ostatnie 50 lat tylko niszczymy polskie miasta, bo nie chodzi tu tylko o Gdańsk.
- 3 1
-
2016-11-23 21:54
Na stogach, jadąc rowerem wyprzedzałem tramwaj, który jechał w porywach max 25km/h. I to jest ten szybki środek transportu. Komu oni to wciskają?
- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.