- 1 Słupki na środku drogi, znaki nie pomogły (196 opinii)
- 2 Gdzie są wrota Bramy Nizinnej? (57 opinii)
- 3 Cmentarzysko traficarów w sopockim lesie (212 opinii)
- 4 Ugaszono pożar na budowie osiedla (184 opinie)
- 5 Podsuwają pomysły na kary dla śmieciarzy (108 opinii)
- 6 Obwodnica Witomina: ogłoszono przetarg na budowę (182 opinie)
Dwa warianty budowy Nowej Politechnicznej
Budowa trasy tramwajowej Nowej Politechnicznej wymusi wyburzenie od 27 do 34 nieruchomości w zależności od wybranego przebiegu. Brak zgody Politechniki Gdańskiej na poprowadzenie tramwaju ul. Siedlicką oznacza zrównanie z ziemią budynków wzdłuż ul. Do Studzienki.
Politechnika nie chce tramwaju, więc będą wyburzenia
Niezależnie od wybranego wariantu, do wyburzenia przeznaczono budynki wzdłuż ul. Do Studzienki po stronie kampusu Politechniki Gdańskiej. To efekt braku zgody uczelni na poprowadzenie tramwaju przez ul. Siedlicką , który pozwoliłby uratować przed rozbiórką istniejącą zabudowę.
Czytaj też: Tramwaj z Południa przez kampus Politechniki Gdańskiej
porównać
Dodatkowo, przy prowadzeniu torów przez ul. Do Studzienki aż do skrzyżowania z al. Grunwaldzką, do wyburzenia przeznaczone zostaną trzy kamienice między ul. Fiszera a aleją. W tym wariancie zaplanowano też poszerzenie jezdni, która otoczy torowisko na odcinku Pileckiego - Grunwaldzka.
W wariancie przebiegu tramwaju przez ul. Bohaterów Getta Warszawskiego nie przewidziano wprawdzie tak dużej przestrzeni dla samochodów, ale pozostawione zostają rezerwy niezagospodarowanego terenu, które pozwolą w bliżej nieokreślonej przyszłości na poszerzenie ul. Do Studzienki.
Czytaj też: Do Studzienki: od wiejskiej drogi po szeroką arterię?
Materiał archiwalny
Materiał archiwalny
Ograniczenie drgań
W obu wariantach, na odcinkach najbliżej al. Grunwaldzkiej, dla ograniczenia drgań zastosowana zostanie "najnowocześniejsza zintegrowana nawierzchnia torowo - drogowa z szyną tramwajową w otulinie z mas poliuretanowych". Dodatkowo w wariancie przez ul. Boh. Getta Warszawskiego postuluje się ograniczenie ruchu samochodowego tylko do pojazdów mieszkańców.
Możliwa budowa jezdni obok torów
Dalszy przebieg, oddalony od al. Grunwaldzkiej, nie posiada już wariantów. Tramwaj wprowadzony zostaje w tzw. rezerwę ul. Nowej Politechnicznej , choć jeszcze niedawno brano pod uwagę zbliżenie go do ul. Sobieskiego , wzdłuż której koncentruje się zabudowa w tej części Wrzeszcza.
Ułożenie szyn w rezerwie ul. Nowej Politechnicznej ma pozwolić w przyszłości na "rozbudowę [rezerwy] o dodatkowe jezdnie". To oznacza, że wbrew wcześniejszym zapowiedziom urzędników, nadal brane jest pod uwagę doprowadzenie do zatłoczonego już Wrzeszcza szerokiej drogi, którą wjedzie więcej aut z górnego tarasu.
Czytaj też: Biuro Rozwoju Gdańska: Nowa Politechniczna nie będzie miejską autostradą przez Wrzeszcz oraz Nowa Politechniczna: kameralna ulica czy szeroka arteria?
Tunelem na Morenę
Na wysokości zbiornika retencyjnego Wileńska tramwaj będzie skręcał w kierunku ul. Wileńskiej i wjeżdżał na Morenę (Piecki-Migowo) tunelem, który jest niezbędny dla pokonania znacznych różnic wysokości, a przy okazji ograniczy hałas pojazdów.
Od ronda Pana Cogito do włączenia się w istniejącą sieć tramwajową wzdłuż ul. Rakoczego tory przewidziano w pasie rozdziału ul. Jaśkowa Dolina. Będzie to tzw. pas autobusowo-tramwajowy, a więc poruszać się po nim będą mogły również autobusy (na wzór pobliskiego rozwiązania wokół przystanku Warneńska).
Smoluchowskiego w obu kierunkach
W ramach realizacji nowego odcinka sieci tramwajowej, zgodnie z decyzją środowiskową, planowana jest także przebudowa ul. Smoluchowskiego . Na odcinku od ul. Sobieskiego przez tzw. ul. Nową Medyków do al. Zwycięstwa stanie się ona ulicą dwukierunkową. Wymusi to wyburzenie niewielkiego budynku przy al. Zwycięstwa 40 .
Łącznie na całym przebiegu do wyburzenia przewidziano 27 obiektów przy wariancie przez ul. Bohaterów Getta Warszawskiego i 34 obiekty w wariancie przez ul. Do Studzienki aż do al. Grunwaldzkiej.
Zgodnie z dotychczasowymi zapowiedziami, inwestycja ma być realizowana w ciągu najbliższych kilku lat z wykorzystaniem dofinansowania unijnego. Uzyskanie tzw. decyzji środowiskowej jest jednym z kilku etapów przygotowań do projektu budowlanego i wreszcie uzyskania pozwolenia na budowę, a następnie rozpoczęcia prac w terenie.
Opinie (251) 6 zablokowanych
-
2016-11-23 19:08
to publiczna uczelnia czy prywatny folwark?
wywłaszczyć leszczy i tyle. Z drugiej strony tramwaj tutaj to podobnie chora inwestycja jak estakada na Rakoczego. Na siłę bez względu na otoczenie. Nie potrafią odpuśćić. Autobus elektryczny byłby tu lepszy, ale za bardzo przypominałby Gdynię :)
- 3 2
-
2016-11-23 19:55
A gdzie wizualizacja
końcowego odcinka Do Studzienki z tramwajem? Ktoś to przemyślał? Przecież to byłby koszmar, z tych bloków na skarpie już teraz trudno wyjechać, Matejki się kompletnie zakorkuje... A skrzyżowanie na dole jak by miało wyglądać?
- 4 2
-
2016-11-23 20:05
a do szpitala jak bylo tak bylo po gore i piechota
planisci 37 domow.... jak sie nazywaja te nowe budowle w szpitalu... jak tam dojechac? to sie nazywa lobby galerii bo ich plany sa takie zeby kazda cipcia miala 3 kroki od kupna ciuszka w pieknej galerii.
- 6 0
-
2016-11-23 21:10
Żadnych tramwajów, autobusów i samochodów
tylko rowery i kolej linowa - ekologicznie panowie i panie. Siedzisz w takiej kolejce, zaciągasz się cigaretem, patrzysz na nogi koleżanki z boku, piękne widoki wokoło a ty w ciszy ciągniesz na Morenę i marzysz jakie piękne jest życie. Niestety potem się budzisz i mówisz ku..a czas do pracy a po drodze 3 przesiadki
- 4 1
-
2016-11-23 22:30
Jaka szkoda że
się Niemcom nie udało wybudować tej autostrady do Gdańska. Miała ona prowadzić przez Migowo do Wrzeszcza mniej więcej taką trasą jak ten planowany tramwaj i łączyć się z obecną Grunwaldzką właśnie przez Siedlicką i rondo na miejscu Chińskiego konsulatu. Pomyślmy ile mniej byłoby dziś bicia tej piany...
- 5 1
-
2016-11-24 07:11
A gdzie Nowa Świętokrzyska?
- 0 0
-
2016-11-24 08:35
No i dobrze, że będą wyburzenia
Na tym odcinku są same rudery przy Do Studzienki
- 2 1
-
2016-11-24 22:00
Jak pójdą tory przez Do Studzienki do końca
i poszerzą tam jezdnię, to z bloków na skarpie będzie tylko wyjazd w prawo - na Zaspę i Przymorze tylko jakimiś idiotycznymi objazdami będzie można wyjechać i kto będzie ludziom za to płacił (czas i paliwo)? Ci z Bohaterów Getta?
- 0 0
-
2016-11-26 10:03
Uprzejmie proszę redakcje o nienazywanie tej trasy Gdańsk Południe - Wrzeszcz, tylko Piecki-Migowo - Wrzeszcz, ta trasa, dla Jasienia, Szadółek, Ujeściska nie ma znaczenia przez slalom, który jest sobie szanowni projektanci założyli.
- 2 0
-
2016-11-26 15:57
Budynki - ładnie powiedziane
Wiele z tych budynków, które chcecie ochronić to obiekty już nieeksploatowane, rudery, pawilony zabite dechami, lub na siłe podtrzymywane do życia, z okładzinami z eternitu - czy tek ma nadal wyglądać zaplecze kampusu PG?
Może 2/3 budynki mają jakaś wartość historyczną.
A ruch tędy idzie do górnego tarasu ogromny - proszę się przejechać w godzinach szczytu komunikacyjnego.- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.