• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dwa weekendy bez tramwajów na al. Hallera w Gdańsku

Ewelina Oleksy
5 grudnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Trwają prace przy modernizacji sieci trakcyjnej pod wiaduktem na al. Hallera. W ten i kolejny weekend nie pojadą tam tramwaje. Trwają prace przy modernizacji sieci trakcyjnej pod wiaduktem na al. Hallera. W ten i kolejny weekend nie pojadą tam tramwaje.

Przez dwa najbliższe weekendy przez al. HalleraMapka nie będą jeździły tramwaje. Powód? Modernizacja sieci trakcyjnej pod wiaduktem, gdzie regularnie dochodzi do jej zrywania przez ciężarówki, które się tam nie mieszczą.



Odczujesz brak tramwajów na al. Hallera?

Jak informuje Zarząd Transportu Miejskiego, przez dwa najbliższe weekendy, 05. i 06.12.2020 r. oraz 12 i 13.12.2020 r. al. Hallera, na odcinku od al. ZwycięstwaMapka do ul. KlinicznejMapka, w obu kierunkach, nie będą jeździły tramwaje.

- Przeprowadzona zostanie tam modernizacja sieci trakcyjnej, co pozwoli zminimalizować ewentualne utrudnienia dla pasażerów, w przypadku uszkodzenia sieci pod wiaduktem kolejowymMapka - informuje ZTM.
Najważniejsze zmiany dotyczą linii 2, 3 i 5.

  • Tramwaje linii 2 i 3 nie będą obsługiwać przystanków przy al. Zwycięstwa
  • Tramwaje linii 5 będą kursować na trasie Nowy Port - Brzeźno - Wyspiańskiego - Węzeł Kliniczna


Zmiany dotyczą także linii 8 i 12.

- Pierwsze zmiany w kursowaniu tramwajów wprowadzone zostaną tuż po północy, w nocy z piątku na sobotę 04/05.12.2020 r. Kurs linii 8 o godz. 23:47 z pętli "Stogi" do przystanku "Strzyża PKM", zostanie wykonany przez al. Zwycięstwa, bez obsługi przystanków Pl. Solidarności, Stocznia SKM, Stocznia Północna, Twarda i Kliniczna - podaje ZTM.

Rozkład jazdy Gdańsk



Informacje o organizacji komunikacji tramwajowej w związku z modernizacją sieci trakcyjnej można również uzyskać od Centrali Ruchu ZTM w Gdańsku - telefon całodobowy 58 520-57-75.

Kłopotliwy, ale konieczny remont



Przedstawiciele ZTM tłumaczą, że wstrzymanie ruchu tramwajowego aż na dwa weekendy "wynika wprost z procesu technologicznego".

ZTM dostosowuje się w ten sposób do woli wykonawcy prac związanych z podniesieniem trakcji przy wiadukcie na al. Hallera. Choć początkowo wykonawca deklarował, że będzie przeprowadzał remont bez wstrzymywania ruchu tramwajowego, czyli głównie w godzinach nocnych. Jak widać, okazało się to niemożliwe.

Prace związane z przebudową sieci trakcyjnej pod wiaduktem na al. Hallera rozpoczęły się w listopadzie. Według harmonogramu ich zakończenie przewidywane jest na koniec grudnia tego roku. Inwestycja pochłonie blisko 560 tys.zł.

Film z listopada tego roku, gdy rozpoczynały się prace



Problem, z którym miasto walczy od lat



Zrywanie trakcji tramwajowej pod wiaduktem kolejowym na al. Hallera przez nieprzepisowo przejeżdżające tamtędy pojazdy ciężarowe to problem, który Gdańsk próbuje rozwiązać od lat. Trwająca właśnie przebudowa ma sprawić, że w przypadku uszkodzenia sieci przez ciężarówki, tramwaje nie będą już z automaty unieruchamiane.

- Głównym założeniem przebudowy jest montaż na sieci trakcyjnej od strony ul. Klinicznej dodatkowych izolatorów sekcyjnych. Dzięki takiemu rozwiązaniu, w przypadku uszkodzenia sieci trakcyjnej pod wiaduktem, ruch tramwajowy na głównych ciągach komunikacyjnych, czyli na al. Zwycięstwa i ul. Klinicznej będzie mógł odbywać się bez zakłóceń - informuje Magdalena Kiljan z Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.

Wszystko o podnoszeniu trakcji na al. Hallera



Ponadto wymienione zostaną elementy konstrukcyjne sieci trakcyjnej, m.in. przewody jezdne, zawieszenia poprzeczne oraz izolatory. To one były najczęściej uszkadzane przez przejeżdżające pod wiaduktem ciężarówki. Z kolei dzięki montażowi dodatkowego słupa przy wiadukcie od strony ul. PiramowiczaMapka oraz wymianie osprzętu sieciowego, cała sieć trakcyjna w rejonie wiaduktu zostanie maksymalnie podniesiona.

- Poskutkuje to zwiększeniem skrajni dla przejeżdżających pojazdów i zmniejszeniem ryzyka jej uszkodzenia - wskazuje Kiljan.

Do tego typu zdarzeń regularnie dochodziło pod wiaduktem. Film archiwalny

Dwa weekendy bez tramwajów na al. Hallera

Linia 2 W kierunku Łostowic od przystanku "Wyspiańskiego" 02 do przystanku "Dworzec Główny" tramwaje pojadą trasą: al. Hallera - ul. Kliniczna - Marynarki Polskiej - Jana z Kolna - Wały Piastowskie - Podwale Grodzkie. W kierunku Oliwy od przystanku "Dworzec Główny" 01 do przystanku "Wyspiańskiego" 01 trasa ulicami: Podwale Grodzkie - Wały Piastowskie - Jana z Kolna - Marynarki Polskiej - Kliniczna - al. Hallera. Tramwaje zatrzymywać będą się na wszystkich przystankach na trasie objazdowej.

Linia 3 W kierunku Chełmu od przystanku "Wyspiańskiego" 02 do przystanku "Dworzec Główny" 02 obowiązywać będzie trasa: al. Hallera - ul. Kliniczna - Marynarki Polskiej - Jana z Kolna - Wały Piastowskie - Podwale Grodzkie. W kierunku Brzeźna od przystanku "Dworzec Główny" 01 do przystanku "Wyspiańskiego" 01 tramwaje pojadą ulicami: Podwale Grodzkie - Wały Piastowskie - Jana z Kolna - Marynarki Polskiej - Kliniczna - al. Hallera. Tramwaje zatrzymywać będą się na wszystkich przystankach na trasie objazdowej.

Linia 5 Linia będzie funkcjonować na trasie Nowy Port - Brzeźno - Wyspiańskiego - Węzeł Kliniczna. Wprowadzony zostanie specjalny rozkład jazdy.

Linia 8 Kursy ze Stogów do przystanku "Strzyża PKM" będą wykonane stałą trasą do przystanku "Kliniczna" 01, a następnie trasą objazdową przez Zaspę i Oliwę.

Linia 12 W zamian za skróconą trasę linii 5, tramwaje linii 12 będą dojeżdżać nie jak obecnie do Oliwy, a do pętli Zaspa przez Żabiankę i Przymorze.
14:20 6 GRUDNIA 20

Trwa modernizacja trakcji na Hallera (10 opinii)

Chodzi podwyższenie sieci trakcyjnej dla tramwajów pod wiaduktem kolejowym na Hallera, która często jest zrywana przez ciężarówki.


Chodzi podwyższenie sieci trakcyjnej dla tramwajów pod wiaduktem kolejowym na Hallera, która często jest zrywana przez ciężarówki.


Miejsca

Opinie (101) 4 zablokowane

  • (1)

    A wystarczyłoby zagłębić tam ulicę powiedzmy o 30 -40 cm na odcinku 100 metrów i byłoby po kłopocie.

    • 3 2

    • bzdura totalna

      • 0 0

  • A nie lepiej podnieść most

    od razu o metr to nawet piętrowe ciężarówki by jeździły

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane