• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dwaj oskarżeni ws. manewru "Danuty" pod kładką na Ołowiankę

Piotr Weltrowski
19 marca 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 

Nagranie niebezpiecznego manewru pod kładką na Ołowiankę pochodzi z lipca 2017 roku.

Dwie osoby - kierujący statkiem oraz operator kładki - odpowiedzą za sprowadzenie bezpośredniego niebezpieczeństwa katastrofy wodnej. To wynik śledztwa w sprawie zdarzenia, do którego doszło w lipcu 2017 roku, kiedy to pasażerska "Danuta" przepłynęła pod opuszczaną właśnie kładką na Ołowiankę.



Do zdarzenia doszło 25 lipca 2017 roku. W trakcie opuszczania ruchomej kładki dla pieszych przepłynął pod nią statek pasażerski "Danuta". Na pokładzie - poza załogą - znajdowało się 139 pasażerów.

Według ustaleń prokuratury statek znacznie przekroczył dozwoloną prędkość, do tego płynął pomimo opuszczania kładki, a kierujący nim szyper zbyt późno podjął manewr hamowania, wpływając bezpośrednio pod opuszczane przęsło.

Błędy popełnić miał też operator kładki, który pomimo zbliżania się do niej z nadmierną prędkością statku pasażerskiego, kontynuował manewr jej opuszczania, a w sytuacji kolizyjnej zaniechał awaryjnego wstrzymania ruchu przęsła opadającego bezpośrednio na przepływający pod nim statek.

- W toku postępowania uzyskano opinię biegłego z zakresu żeglugi. Z jej treści wynika, że zarówno kierownik statku pasażerskiego, jak i operator kładki umyślnie naruszyli zasady bezpieczeństwa w ruchu wodnym - mówi Grażyna Wawryniuk z Prokuratury Okręgowej w Gdańsku.
Prokurator przedstawił obu mężczyznom zarzut sprowadzenia bezpośredniego niebezpieczeństwa katastrofy w ruchu wodnym, zagrażającego życiu lub zdrowiu wielu osób. Grozi za to kara od 6 miesięcy do 8 lat więzienia.

Obaj oskarżeni nie przyznają się do popełnienia przestępstwa. Sprawę rozstrzygnie sąd, do którego właśnie wysłano akt oskarżenia.

Opinie (134) 5 zablokowanych

  • (2)

    Śmiało! Zmieścisz się!

    • 8 1

    • Panowie, pomysly .. pull up, pull up.

      • 4 1

    • Ha

      Co, ty nie dasz rady? Cała naprzód!!

      • 1 0

  • 2 lata potrzebuja zeby bylo oskarzenie???? Zart (2)

    • 26 4

    • Bardzo dlugo czeka się na opinie bieglych

      • 2 3

    • To nie żart to Ziobro .

      • 3 0

  • co ? ja się nie zmieszczę ? potrzymaj mi piwo

    • 12 1

  • Bardzo szybko i sprawnie przeprowadzone postępowanie

    • 6 5

  • Większość katastrof w ruchu wodnym, powietrznym czy lądowym to splot wielu zdarzeń. (2)

    Żadna procedura nie jest w stanie przewidzieć wszystkich możliwych zdarzeń i błędów. Bo procedury układają ludzie, którzy też są omylni. Jakie były procedury? Jaka była łączność pomiędzy statkiem a obsługą kładki? Jakie są sygnały ostrzegawsze przy opuszczaniu kładki? To tylko kilka pytań na które należy odpowiedzieć, zanim się kogoś oskarży, bo być może cały system bezpieczeństwa jest źle opracowany.

    • 21 3

    • Krzychu@ na prezydenta!

      To prawdziwy mędrzec i mąż opatrznościowy!

      • 0 2

    • Ale kozioł musi się zawsze gdzieś znaleźć.

      W każdej sytuacji.

      • 1 1

  • Pojawiają się opinie, że krypa złom (1)

    No ale chyba są przeglądy z pieczątką, czy jak za obwodnicą za napój?

    • 11 3

    • som pszeglondy , jak przed obwodnicom z kopertom

      • 3 0

  • (1)

    Dwa koguciki... Dobrze, że nikt z pasażerów nie ucierpiał przez ten nadmiar testosteronu...

    • 7 4

    • Ty mówisz o jakimś nadmiarze ja bym powiedział o braku.....

      • 0 0

  • Czyli wszystkie wypadki samochodowe to też wina obustronna. Każdy mógł nie jechać. (1)

    • 13 4

    • Wszystkie nie, ale często tak jest.

      Jeden nie ustąpi pierwszeństwa, ale drugi jedzie za szybko i nie zdąży wyhamować. Z jednej strony gdyby ustąpił nic by się nie stało, z drugiej gdyby jechał przepisowo, to by spokojnie zdążył wyhamować.

      • 3 1

  • Słyszałem , że ta kładka to nie taka zwykła kładka.. (3)

    ...ponoć jest to część wyrzutni która w razie potrzeby może być wykorzystana przez wojsko...psss to tajemnica.

    • 5 4

    • widzę kolega jeszcze przed pobraniem tabletek

      • 1 1

    • A w którą stronę świata jest skierowana?

      • 0 1

    • Do wyrzucania

      na orbitę d**ili komentatorów, żeby tam umarli z głodu.

      • 0 0

  • zwolnić (1)

    w trybie natychmiastowym !

    • 0 3

    • Kogo?

      Obsługę kładki? Szypra? Ludzi, którzy nie dopracowali procedur?

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane