- 1 Tatuaż jak wskaźnik zamożności społeczeństwa (321 opinii)
- 2 Agresywny mężczyzna skoczył do Motławy (358 opinii)
- 3 Gdańsk: 30 "elektryków" za 90 mln zł (387 opinii)
- 4 Ktoś ostrzelał z wiatrówki okna szkoły (133 opinie)
- 5 Utrudnienia dla pasażerów SKM (105 opinii)
- 6 Auto dachowało na placu Komorowskiego (115 opinii)
Dwie trójmiejskie firmy walczą o kontrakty za 8 mld zł
Dwa biura projektowe z Gdańska są w gronie ponad 30 firm z Polski i świata, które zgłosiły się do przetargu na zaprojektowanie linii kolejowych prowadzących do Centralnego Portu Komunikacyjnego. Chodzi w sumie o 29 projektów obejmujących 1,8 tys. km nowych tras. Wartość samych prac projektowych szacowana jest na 8,6 mld zł.
Prowadzić do niego będą nowe linie kolejowe z różnych stron Polski o łącznej długości 1789 km. Wśród nich znajdą się odcinki z prędkością projektową do 350 km/h.
Z 12 budowanych tras kolejowych 10 odcinków głównych nazywanych jest "szprychami". Wszystkie trasy mają zostać wybudowane do 2034 r. Baranów z Trójmiastem i Pomorzem połączy szprycha nr 1. Dzięki temu z Gdańska do CPK dojedziemy w 1 godz. 45 min, a do Warszawy w 2 godz. (obecnie najkrótszy czas to 2 godz. 45 min.)
Oczywiście, zanim będzie mogło dojść do realizacji, potrzebne są projekty. Spółka CPK ogłosiła przetarg, który dotyczy łącznie 29 projektów podzielonych na 82 odcinki. Stanęło do niego 12 konsorcjów złożonych w sumie z 31 firm z Polski, Hiszpanii, Francji, Niemiec, Belgii, Szwecji, Norwegii i Korei Południowej.
Projekty kolejowe CPK - lista firm
- Konsorcjum Sweco Polska (Poznań), Técnica y Proyectos (Hiszpania),
- Konsorcjum Multiconsult Polska (Warszawa), Transprojekt Gdański, Torprojekt (Warszawa), TPF (Warszawa),
- Konsorcjum Egis Poland (Warszawa), Egis Rail (Francja), Jaf-Geotechnika (Trzcinica),
- Konsorcjum Systra (Francja), Biuro Projektowo-Konsultingowe BPK Mosty Sławomir Biegański, Jerzy Broś (Wrocław),
- Databout (Warszawa),
- Konsorcjum Biuro Projektów Komunikacyjnych w Poznaniu, Biuro Projektów Kolejowych i Usług Inwestycyjnych (Łódź), FONON (Warszawa),
- Konsorcjum SSF Ingenieure (Niemcy), Europrojekt Gdańsk, Saitec (Hiszpania), Schuessler Plan Inżynierzy (Warszawa), Schüßler - Plan Ingenieurgesellschaft mbH (Niemcy),
- Konsorcjum Dohwa Engineering i Korea National Railway (Koreańskie Koleje Państwowe),
- Konsorcjum BBF (Poznań), IDOM Inżynieria, Architektura i Doradztwo (Wrocław),
- Konsorcjum ELKOL (Bytom), Mosty Katowice,
- Konsorcjum MGGP (Tarnów), Voessing Polska (Bydgoszcz),
- Konsorcjum Biuro Projektów Metroprojekt (Warszawa) i SUD Architekt Polska (Warszawa).
Według CPK jest to największy projekt tego typu prowadzony aktualnie w Europie. Szacowana wartość samych prac projektowych to ponad 8,6 mld zł brutto.
Na razie firmy nie składały jeszcze konkretnych ofert cenowych.
- Na obecnym etapie postępowania weryfikujemy wszystkie oferty, m.in. badając ich zgodność z wymaganiami dokumentacji przetargowej i sprawdzając wykaz personelu pod kątem oczekiwań zamawiającego. Oferty cenowe będą brane pod uwagę podczas uproszczonych zamówień wykonawczych kierowanych do zakwalifikowanych wykonawców, z którymi zostanie zawarta umowa ramowa - wyjaśnia Konrad Majszyk, rzecznik prasowy CPK.
Z wybranymi firmami podpisywane będą 8-letnie kontrakty na projektowanie.
Zakładany harmonogram prac na odcinku Gdańsk - CPK
- 2021-2024 przygotowanie do budowy odcinka CPK - Grudziądz,
- 2022-2024 przygotowanie do budowy odcinka Grudziądz - Gdańsk,
- 2025 rozpoczęcie budowy odcinka CPK - Włocławek,
- 2026 rozpoczęcie budowy odcinka Włocławek - Grudziądz,
- 2029 gotowy odcinek CPK - Grudziądz i rozpoczęcie budowy odcinka Włocławek - Gdańsk,
- 2030 gotowy odcinek CPK - Grudziądz,
- 2032 gotowy odcinek Grudziądz - Gdańsk, czyli cała trasa z lotniska w Baranowie.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2022-01-08 12:25
(21)
Ma obsłużyć 45 mln pasażerów a jak będzie obsługiwać 18 mln to co wtedy.
- 101 52
-
2022-01-09 13:30
to wtedy
zrobi się protokół zniszczenia ! Koniaczku...?
- 1 1
-
2022-01-08 22:16
Po co nam lotnisko skoro jest w Berlinie?? (1)
- 11 9
-
2022-01-09 14:24
Po co Ci mózg...
...skoro myśli za Ciebie Prezes?
- 3 0
-
2022-01-08 17:28
Warto policzyć (1)
"W całym 2019 roku pasażerów było w sumie 5 376 120 pasażerów przylatujących i odlatujących z Gdańska"
+ Warszawa, Poznań, Kraków, Wrocław
no i Radom:)- 17 6
-
2022-01-09 22:33
Tak, i wszyscy latający do i z Gdańska koniecznie chcą pozwiedzać koleją całą Polskę. :D
- 0 0
-
2022-01-08 17:15
A przewidział ktoś jakby Meksykanie chcieli przylecieć (2)
To by w sombrerach nie weszli do pociągu, który jedzie 1.45 minut do trójmiasta.
- 19 1
-
2022-01-08 22:06
Albo eskimosi w rakietach snieżnych - jak rozprostują nogi? (1)
- 17 1
-
2022-01-09 00:21
nie da sie
- 2 2
-
2022-01-08 16:33
(1)
To bedziemy dokładać jak zwykle My
- 21 7
-
2022-01-09 09:55
Już dokladamy
Na pensje pastuchów pilnujących pastwiska wokół CPK
- 16 4
-
2022-01-08 12:54
(10)
Ciekawe z kąd oni wezmą tyle ludzi ?? Z łapanki??
- 32 23
-
2022-01-09 11:45
Z Kęt a nie z kąd...
- 1 0
-
2022-01-09 00:22
to bardzo proste....
za kilka lat malo kogo bedzie stac na wlasny samochod... takze ten....
- 13 3
-
2022-01-08 20:10
(4)
w 2019 przed covidem polskie lotniska obslużyły 49 mln pasażerów, w przeciągu kilku lat (gdyby nie covid) ta ilość wzrastałaby rdr o około 20%
sam pomysł CPK nie jest głupi, centralne olbrzymie lotnisko, z którego 2-3h superszybkim pociągiem jesteś w każdym mieście wojewódzkim, niestety
primo przyszedł covid
secundo nie stać nas
tertio robi to państwo (i do tego jeszcze nieudaczny pisowski rząd)- 43 11
-
2022-01-09 20:57
Podobno nierentowne są takie huby
- 1 0
-
2022-01-08 23:04
Po co nam lotnisko (2)
jak pod Berlinem zrobił już to udaczny rząd niemiecki. Tak udacznie, że aż strach
- 14 15
-
2022-01-09 09:30
Aha, więc machniemy drewnianą szabelką i zrobimy to samo. (1)
Doprawdy mądre.
- 12 6
-
2022-01-09 13:31
Teraz Polska!
czyli: głupiej nie można.....
- 6 2
-
2022-01-08 15:31
(2)
Pisze się skąd a nie z kad
- 31 6
-
2022-01-09 00:41
Weź sie nie wysmiewaj z opozycji (1)
On tylko UG skończył
- 5 20
-
2022-01-09 10:55
Super
Jak już ukończył
- 1 1
-
2022-01-08 12:02
(58)
Pięknie,oczywiście zaraz zacznie się biadolenie po co nam CPK skoro wszystko jest w Niemczech.Po co tunel w Świnoujściu,po co przekop mierzei po co nowe drogi...wszystko to już jest za granicą....nigdy nie zrozumiem komu przeszkadza rozwój Polski.
- 205 218
-
2022-01-10 07:23
Przestań się już wypowiadać na tematy o których nie masz pojęcia.
- 0 0
-
2022-01-09 18:26
Bo to ruiny
Ta władza nie jest w stanie niczego zbudować.
- 2 0
-
2022-01-09 14:19
masz rację, lewactwo myśli im gorzej tym lepiej
zaściankowi są, mało widzieli, mało rozumieją, po co nam p e l o jak jest CDU?
- 1 3
-
2022-01-09 13:56
W sumie zgodzę się z autorem komentarza. Nie lubię pisu ale rozwój kolei jest nam potrzebny tak jak nam był potrzebny rozwój autostrad. I tak, w ciągu 20 lat wiele się zmieniło na plus jeśli chodzi o transport samochodowy. Myślę że dobrym przykładem są Chiny które inwestują w transport. wiem, inny poziom gospodarki ale architektura transportowa jest motorem gospodarki. Co do lotniska narazie nie mam zdania :/
- 2 0
-
2022-01-09 10:45
Kto będzie chciał
jechać pociągiem dwie godziny aby następnie odbyć godzinny lot? Z tego lotniska tylko państwowy LOT może będzie latał. Inne linie nadal będą latać do miast takich jak dziś.
- 7 2
-
2022-01-09 10:26
Rozwój Polski TAK,ale nie w tak podły,bezwzględny sposób!
- 9 2
-
2022-01-09 01:52
Czy CPK jest teraz najważniejszy? (1)
Potrzebujemy na gwałt elektrowni atomowych, rząd zaorał fotowoltaikę, bo nie mamy odpowiednio wydolnych linii przesyłowych. Za chwilę prąd będziemy kupować za granicą, a PiS uważa za konieczne i sensowne wywalić 100 mld na lotnisko i to właśnie teraz! W dodatku te 100 mld to szacunki sprzed 2 lat, a przy narastającej inflacji, to zanim skończą zrobi się z tego jakieś 250. Inwestycje - TAK, ale sensowne i w to co jest potrzebne tu i teraz.
- 13 1
-
2022-01-09 08:56
Problem w tym że motłoch chce mieć lotnisko wyglądające jak baza kosmiczna
bo takie ładne i "będą nam zazdrościć".
A nie jakąś atomówkę która brzydko wygląda, promieniuje i w końcu pewnie wybuchnie.
Wiadomo przecież, że celem nadrzędnym nie jest dobro kraju, tylko utrzymanie się przy stołkach na kolejne lata. Dlatego robi się to co imponuje większości.- 13 2
-
2022-01-09 01:25
CPK... (2)
CPK nie ma ekonomicznej racji bytu w przypadku chociażby dużego hubu jakim jest obecnie pobliskie nowe lotnisko w Berlinie.... A tunel to lokalna inwestycja bardzo akurat sensowna. To już naprawdę nie potrzeba być geniuszem żeby zrozumieć jak ten świat funkcjonuje... Około 30% w Pl ma z tym niestety duży problem. PS a CPK to akurat typowy MIŚ
- 14 4
-
2022-01-09 14:24
człoewieczku nic nie widziałeś, nic nie rozumiesz
jedz do Holandii, ale nie wyrywać tulipany, zobacz lotnisko, i nie pisz głupot, i nie przynoś wstydu dla Orłowa
- 0 1
-
2022-01-09 14:22
lotniko w Berlinie nie jest hubem!
hubem jest lotnisko w Monachium
- 2 0
-
2022-01-08 20:53
Polska rośnie w siłę (2)
Przykro czytać jak zakompleksione osoby o zaściankowych tzw. poglądach nic zapewne w życiu nie osiągnąwszy, uważają że skoro sami nic w życiu nie osiągnęli dzięki swojej nieudolnoscii i tym samym ściągnęli wiele nieszczęść na siebie samych i swoją rodzinę krytykują właściwe perspektywy rozwoju naszej ojczyzny - wyprowadźcie się zatem za naszą wschodnią granicę, zastoju cywilizacyjnego i żyjcie tam w tym zastoju i ciemnocie adekwatnej do waszego poziomu intelektualnego - Ricardo.
- 5 16
-
2022-01-08 21:44
Buuauauaua (1)
Polska rośnie w siłę, to kiedy pykniemy chińczyków, ruskich, amerykanów... No dobra popatrzmy na Europę, kiedy pykniemy Wlk Brytanię, Francję, Niemcy?
- 13 6
-
2022-01-09 10:12
jak sprowadzimy więcej czarnych do ciężkiej pracy
- 0 4
-
2022-01-08 19:42
Jak komu przeszkadza ?
P. latformie i jej guru ryżemu z Brukseli na etacie niemieckim
- 3 15
-
2022-01-08 15:25
Rozwój Polski przeszkadza POKOlitykom bo im Niemcy za to płacą!!silna gospodarczo Polska to mniejsze zyski dla Niemców,Francji (5)
Mierny ale wierny dlatego Tusk był przewodniczącym UE choc było jeszczedwóch a on tylko marionetka!!
I dlatego jest szefem najwiekszej w UE parti ludowej choc tez nic nie morze i sie z niego smieją ze to pacynka!- 14 36
-
2022-01-09 14:21
dokłądnie masz rację
Niemcy nie kazali to nie można - tak myślę lewaki. raz włączyłem TVN24 to pytali DW co myśleć w sprawie zakazu wpuszczania migrantów.
- 1 0
-
2022-01-09 09:35
Jak to jest, że najpolszy z polskich wyborca PiS ma zawsze problemy z poprawną pisownią?
- 5 2
-
2022-01-08 19:06
Dziwnie napisałeś "rozbój PiSki", ale pewnie słownik w telefonie poprawił.
- 7 1
-
2022-01-08 16:07
Dzisiejsza RP i jej ,,władza,,bardzo odpowiada Moskalą (1)
Rozwalają unie od środka
- 22 10
-
2022-01-08 19:00
Jak będzie tak dalej to się sama rozwali.
Powstała z myślą o wolnym handlu a zajmuje się d*perelami typu : co jeść, czym opalać, kto ma rządzić w danym kraju. Urzędnicy nie zmądrzeją nawet wtedy jak z mrozu im łapki zsinieją.
- 8 7
-
2022-01-08 13:16
(6)
No właśnie, po co przekop mierzei jeśli w okolicy nie ma żadnego portu? I proszę mi nie mówić o Elblągu, bo to co tam jest na pewno nie jest portem. Nie wspominam już o głębokości toru wodnego w Zalewie.
- 25 17
-
2022-01-08 15:42
Nie wiesz po co przekop mierzei? (4)
Bo w tej chwili, zeby wyplynac na Baltyk, musimy przeplywac przez obce panstwo (sprawdz jakie), mysimy za to placic i czekac 3-7 dni, zeby zalatwic u nich formalnosci. Jest to w tej chwili kompletnie nieekonomiczne, ale potrzeby na to sa, wiec po to jest przekop mierzei
- 9 29
-
2022-01-10 10:51
Musimy? My? chyba wy!
bo my w Gdańsku mamy dostęp do morza i nie musimy za niego płacić obcemu państwu.
- 0 0
-
2022-01-08 16:20
Idac tym torem (2)
Wykopmy jeszcze kanał do Malborka bo też chce mieć dostęp do morza !
- 27 10
-
2022-01-08 18:51
Nogat wpływa do zalewu więc kanał jest nie potrzebny.
Turystów zapraszamy.
- 7 5
-
2022-01-08 17:32
Nogat
Na lekcji geografii !w statki się grało?
- 8 8
-
2022-01-08 13:33
Do portu w gda masz pół h i połączenie do portu s7 i tunelem pod Wisła
Mało?
- 19 9
-
2022-01-08 12:49
Swebson- ogarnij się!!!!!!
- 10 9
-
2022-01-08 12:39
Jprd co za bzdury. (8)
Mamy kilkanaście lotnisk regionalnych. W pobliżu są Chopina, Modlin, Radom, Łódź. Radom w pewnym momencie miał okrągłe zero połączeń. Wiec kryształy z Nowogrodzkiej wpadli na pomysł wyburzenia kilkuletniego lotniska i zbudowania nowego. Lotniska są nierentowne, padają jak muchy. W Polsce padła Gdynia, Radom, w Szczecinie, Łodzi, Olsztynie, Zielonej
Mamy kilkanaście lotnisk regionalnych. W pobliżu są Chopina, Modlin, Radom, Łódź. Radom w pewnym momencie miał okrągłe zero połączeń. Wiec kryształy z Nowogrodzkiej wpadli na pomysł wyburzenia kilkuletniego lotniska i zbudowania nowego. Lotniska są nierentowne, padają jak muchy. W Polsce padła Gdynia, Radom, w Szczecinie, Łodzi, Olsztynie, Zielonej hula wiatr aż milutko. Budowa CPK nie ma żadnego logicznego sensu. Nikt nie będzie jeździł na wiochę gdzieś w centralnej Polsce choćby miał tak jechać darmowy TGV. Tym bardziej nie będą tego robiły osoby latające biznesowo bo to strata czasu. Jest to tylko stworzenie spółki celowej żeby dalej drenować budżet, bo skończyły się już stanowiska kierownicze w innych spółkach oraz trzeba kasę dać na przetargach kumplom
- 49 23
-
2022-01-08 22:34
Gdynia w ogóle nie nie rozpoczęła działalności (5)
Jak mówią na mieście, dzięki sprawnej kontrze sąsiada i niedoszłego wspólnika...
- 5 8
-
2022-01-09 09:33
Szczurek mógł nie kłamać w papierach, że lotnisko jest potrzebne. (1)
- 8 2
-
2022-01-09 11:48
jakoś wieloma innymi klamstwami w przewaloną kasą UE
Nikt się nie interesuje...
Dopiero Ukraińcy musieli wymusić porządki na naszym podwórku.- 4 1
-
2022-01-08 22:54
Szkoda ze nikt nie doszukuje się winy samego Szczurka (2)
- 13 4
-
2022-01-09 11:54
w tej sprawie Szczurek został wystawiony jak prawiczek
Wobec spółdzielni władzy wszystkich szczebli nie miał najmniejszych szans i został pogoniony od stołu jak bura suka.
Co nie oznacza, że jest krynicą mądrości i intelektu. Po prostu został wyryćkany z interesu, bo ktoś nie chciał mieć kłótliwego balastu.- 2 1
-
2022-01-09 11:43
nie trzeba się doszukiwać, bo ją widać jak na dłoni
Ale oba głąby są/były siebie warte.
Jak przyszło co do czego, to się towarzycho za łby wzięło z powodu przyszłej kasy i wpływów.
Nie bez powodu Adamowicz brylował we wszystkich mediach, ze tryumfalnym schadenfreunde tocząc sobie bekę z niepowodzeń sąsiadów...- 1 0
-
2022-01-08 16:33
Przyszłość (1)
Przyszłość należy do transportu kolejowego i lotniczego. Ten port jest pomysłem na to co będzie za 10, 20 i więcej lat. Centralny port to nie tylko port pasażerski ale również cargo. Osobiście na chwilę obecná teź nie widzę sensu ale nie wiem co będzie za dwadzieścia lat. Wolałbym za te pieniądze kilka elektrowni jądrowych. Cofnij się myślowo dwadzieścia lat wstecz i może zmienisz zdanie.
- 9 14
-
2022-01-08 22:26
My już mamy kilkanaście lotnisk! Kur co w tym jest niezrozumiałego?
To tak jakbym na Saharze pierd ze zasługujemy na jeszcze więcej piasku i stworzył spółkę piaskowa i rozpisał przetarg na jego dowóz
- 16 2
-
2022-01-08 12:25
ten miś otwiera oczy niedowiarkom (2)
tu na polu jest ściernisko
ale będzie San Francisco
a tam gdzie to kretowisko
będą dwie srebrne wieże- 35 22
-
2022-01-08 16:19
Dwie wieże to prywatna inwestycja PISU. (1)
Budowana miała być na ich działce, ale cóż komuś bardzo zależało by nie dać zgody na budowę mimo, że inni koledzy królika je w pobliżu dostali.
- 11 27
-
2022-01-09 11:49
To wybudowali je w Ostrołęce żeby potem dojść do wniosku że to jednak nieopłacalne...
- 7 1
-
2022-01-08 12:27
(3)
...Niemcom i ich rezydentom w Polsce
- 14 17
-
2022-01-08 15:01
Zachodnia Polska to praktycznie Niemcy (2)
- 5 21
-
2022-01-08 22:32
obecnie bardziej Ameryka
z domieszką Holandii i Danii.
- 3 3
-
2022-01-08 15:23
A wschodnia to Rosja, południowa to Czechosłowacja haha
- 22 3
-
2022-01-08 12:30
Bo nie mamy żadnej linii lotniczej, (3)
która miałaby to obsługiwać.
- 14 22
-
2022-01-08 17:29
To ją trzeba zbudować
- 0 5
-
2022-01-08 16:21
??? (1)
Jest lotnisko, będą linie lądowały. Konkurencja .
- 4 12
-
2022-01-08 23:16
Polacy korzystają głównie z tanich linii
Ryanair już zapowiedział, że nie jest zainteresowany korzystaniem z tego lotniska, a na razie wśród innych linii nie widać tłumu chętnych. Poza tym przez pandemię coraz mniej ludzi lata, linie tną siatki połączeń i nikt nie jest w stanie przewidzieć jak długo taki stan się utrzyma.
- 12 5
-
2022-01-08 12:23
Mylisz rozwój z rozrzutnością. Brzmi podobnie, ale to nie to samo.
- 35 14
-
2022-01-08 12:20
Ponieważ ta kasa zostanie wyrzucona w błoto :) Ale przy okazji na budowie tego `Misia` zarobią znajomi króliczka :) (7)
Bo po co jest ten Miś? Nikt nie wie więc nikt nie spyta :)
- 72 41
-
2022-01-09 14:31
Wystarczy że przed Euro 2012 zarobili POplecznicy . (1)
I to za ich czasów padło bardzo dużo firm współpracujących przy budowie stadionów i potrzebnej infrastruktury a niektóre z tych inwestycji już po 10 latach się sypią - tak dobrze i uczciwie zostały zrobione !!! Jakoś obecnie nie słyszy się o bankrutujących firmach którym główni wykonawcy nie płacą faktur za wykonaną robotę .
- 1 5
-
2022-01-09 18:52
I to jest powód żeby kradli nastepni
Piękna logika
- 3 0
-
2022-01-08 16:15
Tak samo myśleli przeciwnicy budowy portu w Gdyni.
Jak widać Ty z pewnością nie dopingujesz tej inwestycji. Nie spodziewałem się czegoś innego.
- 17 27
-
2022-01-08 15:25
w błoto to wyleciał ci mózg,
- 14 24
-
2022-01-08 12:28
(2)
...czyli Dulkiewicz?
- 27 48
-
2022-01-08 17:24
(1)
Oczywiście to Dulkiewicz razem z Tuskiem buduję CPK, przekop mierzei promy, drony i elektryczne samochody + 300000 mieszkań. Z tych inwestycji mieli wygospodarować pieniądze na wybudowanie dwóch wież biurowych w Warszawie, ale uczciwy prezes im w tym przeszkodził.
- 51 8
-
2022-01-09 21:00
taaa.bo ta Dulkiewicz i Tusk to cwaniaki
A psiorki zaraz po smierci zasilą grono aniołów...Nie kradli, nepotyzmu i propagandy nie uprawiali
- 2 0
-
2022-01-08 15:12
Niech mi ktoś to wyjaśni (21)
Taki centralny port jest w Niemczech, co z punktu widzenia lotnictwa jest rzutem beretem. Jaki jest sens budować drugie takie megalotnisko praktycznie obok innego?? To trochę jak z lotniskiem pasażerskim w Gdyni, podczas gdy już jedno porządne jest w Gdańsku.
- 106 167
-
2022-01-09 14:15
Panie Trzaskowski
niech już da Pan spokój!
- 2 4
-
2022-01-09 12:08
Polska od lat była konkurencją dla zachodu dlatego Tusk uparcie walczył o jej likwidacje na rozkaz Merkel!
Inwestycje w Polsce moga byc konkurencja dla zachodu i na tym zarabiać krocie stracą naturalnie firmy zachodnie Niemieckie ,Francuskie itp!
Dlatego Bruksela za pomoco POKOlityków bombarduje wszelkie inwestycje w Polsce !!Bo mamy byc tylko tanim rynkiem zbytu po wysokich cenach a Polacy maja byc tania siła niewolniczą w niemieckich marketach i zakładach!- 2 5
-
2022-01-09 02:12
To już było
Cytujesz Trzaskowskiego. Polacy nie gęsi i swój port komunikacyjny też będą mieli co nas interesują niemieckie porty
- 2 8
-
2022-01-08 22:18
Jest lotnisko w Berlinie, jest stocznia w Hamburgu. (1)
Po co nam to wszystko??
- 5 9
-
2022-01-10 10:41
i jeszcze jest
port w Rotterdamie!!!!
- 0 0
-
2022-01-08 20:36
Twoje serce i POrtfel też są w Niemczech.... i dla takich POlaków ginęli Polacy w XX wieku
- 9 13
-
2022-01-08 17:13
Po co nam porty morskie? (10)
Przecież jest większy port w Hamburgu...
Po co nam autostrady, są drogie lepiej po piaskowych drogach furmankami jeździć.
Kolej też nie jest potrzebna, piechotą zdrowiej.- 21 13
-
2022-01-09 12:23
Po co nam Białoruś ? Przecież tam już mieszkają tylko sarny ?
- 0 1
-
2022-01-08 18:39
Ale glupi jesteś (5)
Co ma handel do transportu pasażerskiego. Ilu Polaków będzie latało na trasach dalekobieżnych aby budować coś takiego. My bogaty i duży kraj potrzebujemy czegoś takiego? Przykładu można szukać niedaleko , RADOM, jest port nie ma samolotów.Inwestycja dla wypompowania pieniędzy z budżetu i to na tyle.
- 19 7
-
2022-01-09 22:32
inwestycje państwowe zawsze będą błędne
bo oni nie liczą zysków dlatego że te ewentualne zyski nie przekładają się na ich benefity. Mamy chory system i od lat de*ili u władzy
- 0 0
-
2022-01-08 20:40
Prowincjonalne myslenie(?) - to bedzie hub dla całej Europy środkowej i wschodnie
Ilu Polakom polskojęzyczne me(n)dia zaszczepiły taki zaściankowe (bez)myślenie - po co nam cokolwiek, skoro wszystko jest już w Niemczech czy Rosji albo Brukseli
- 7 8
-
2022-01-08 18:47
Radom... a co z Łodzią, Szczecinem, Zieloną Górą, Gdynią? (2)
- 16 2
-
2022-01-09 06:21
Akurat Szczecin ma spory ruch pasażerski. (1)
- 4 2
-
2022-01-09 17:03
Jak prom w Szczecinie
- 1 0
-
2022-01-08 17:16
Elbląg będzie większy od Hamburga i Rotterdamu (2)
A jak rozbudują Frombork i Tolkmicko to Rosja padnie
Na Zalewie będzie taki ruch że ryby pozdychają z tłoku statków i łodzi podwodnych- 26 11
-
2022-01-09 22:30
po co zjeść kawałek tortu skoro można go oddać komu innemu
geniusz inwestycji się odezwał po twojej stronie
- 0 0
-
2022-01-08 19:06
Kiepska ironia.
Czy Ty chcesz wchodzić do swojego mieszkania przez przedpokój sąsiada ?
- 12 13
-
2022-01-08 15:44
Po to, zebysmy my na tym zarabiali a nie Niemcy (1)
- 26 16
-
2022-01-08 16:22
Pominales fakt ze berlin
Mial dwa przeciążone lotniska i sam jest mega metropolia... z liczba mieszkańców grubo ponad 10mln...
- 11 9
-
2022-01-08 15:26
ale poco skoro ty jestes odporny na widze co własnie potwierdziłe
- 8 13
-
2022-01-08 15:26
Bo na tym polega Miś Horałowy
Z łąki zrobimy lotnisko i będziemy zmuszać samoloty do lądowania
Jak nie wyląduje to go ściągniemy za pomocą laserów hybrydowych
Jak na Białorusi- 24 15
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.