- 1 Majaland: znamy termin otwarcia i cennik (315 opinii)
- 2 Rezerwiści idą na ćwiczenia. Kto najpierw? (538 opinii)
- 3 Kolejni Terytorialsi złożyli przysięgę (197 opinii)
- 4 Duży gmach w centrum powstał w 8 miesięcy (22 opinie)
- 5 Nie wiedzą, kto leży w tych grobach (113 opinii)
- 6 Były senator skazany na więzienie (375 opinii)
Dwie kamienice w centrum do kupienia za 2,6 mln zł
2,6 mln zł za kamienice w centrum Gdańska - taka jest cena wywoławcza dwóch przylegających do siebie budynków nad kanałem Raduni w sąsiedztwie Hotelu Mercure. Obiekty są w złym stanie technicznym. Wcześniejsze plany ich zamiany na mieszkania komunalne nie doszły do skutku.
Zbudowane zostały najpewniej w dwudziestoleciu międzywojennym w technologii murowano-drewnianej. Znajduje się w nich łącznie 17 niewyodrębnionych lokali mieszkalnych, w pomieszczeniach są jeszcze piece kaflowe.
Obiekty stoją puste od kilku lat, wszystkie instalacje zostały jakiś czas temu odłączone, a stan techniczny obu budynków jest zły.
Stare kamienice za nowe mieszkania
W 2018 r. były wiceprezydent Wiesław Bielawski podjął decyzję o przekazaniu kamienic przez miasto firmie deweloperskiej Projekt Rajska (należącej do firmy Moderna, która po drugiej stronie kanału Raduni miała stawiać budynek, do czego ostatecznie nie doszło), w zamian za dwa mieszkania przy ul. Niepołomickiej 47 oraz dopłatę. Łączna wartość wymiany miała wtedy wynieść 607 tys. zł. Takie rozwiązanie krytykował ówczesny kandydat na prezydenta Gdańska Kacper Płażyński a także prezydent Paweł Adamowicz, o czym pisaliśmy cztery lata temu.
Do zamiany, po nagłośnieniu sprawy przez media, ostatecznie nie doszło.
Kolejna próba zbycia kamienic
Teraz sprawa kamienic nad kanałem Raduni powróciła. Na stronach internetowych Urzędu Miejskiego pojawiła się informacja dotycząca kolejnej próby sprzedaży budynków.
- Obecnie prowadzone są działania związane z przygotowaniem nieruchomości do zbycia. Procedurę prowadzi Wydział Skarbu Urzędu Miejskiego w Gdańsku - informuje Jędrzej Sieliwończyk z biura prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
Cena wywoławcza: 2,6 mln zł.
Przetarg ustny na dwie kamienice zaplanowano na 28 listopada br. Cena wywoławcza nieruchomości to 2,6 mln zł. Przedmiotem transakcji są dwa przylegające do siebie budynki.
- Kamienica przy ul. Mniszki 1 - budynek podpiwniczony z nieużytkowym poddaszem o powierzchni użytkowej prawie 328 m kw. i ośmioma niewyodrębnionymi lokalami.
- Kamienica przy ul. Brygidki 13 - budynek podpiwniczony z poddaszem i o powierzchni użytkowej prawie 259 m kw. Jest tam dziewięć niewyodrębnionych lokali mieszkalnych
Teren pod nadzorem konserwatora zabytków
Stan techniczny zabudowy jest zły. Kamienice znajdują się jednak na terenie wpisanym do rejestru zabytków. Same budynki nie są wpisane do rejestru zabytków, ale trwa procedura ujęcia ich w Wojewódzkiej Ewidencji Zabytków.
Więc wszelkie prace będą wymagać zezwoleń pomorskiego wojewódzkiego konserwatora zabytków.
PWKZ negatywnie zaopiniował zamierzenie wyburzenia kamienic. Nabywcę będzie więc czekać kompleksowy remont obu obiektów.
Z kamienicami, które chce zbyć miasto, sąsiaduje hostel znajdujący się w charakterystycznym budynku. Właściciel obiektu wystawił go na sprzedaż za 10,9 mln zł.
Miejsca
Opinie (152) 7 zablokowanych
-
2022-11-14 11:33
Opinia wyróżniona
przygotowanie do inwestycji (12)
Nie rozumiem, dlaczego kupujący musi się zastanawiać nad tym, co może zrobić z daną nieruchomością dopiero po fakcie nabycia? Towar wystawiony na sprzedaż powinien mieć jasno określone parametry. Jeśli kamienica się wali, mury są zagrzybione, stropy zgniłe, to powinna być przed sprzedażą wystawiona zgoda konserwatora na zrobienie dokumentacji, zburzenie i postawienie kamienicy od nowa w tym samym kształcie, albo wykonanie w tym miejscu zupełnie nowego budynku o określonych cechach.
- 276 12
-
2022-11-14 19:04
Dokladnie. Budynki tam powinny miec dokladnie okreslone warunki zabudowy i wygladu, ale nie ze niewiadomo czy mozna je wyburzyc. inaczej to mina pulapka dla inwestora.
- 7 0
-
2022-11-14 13:59
Gdańskie Nieruchomości to taki wyjątkowy urząd ! Większość ich nieruchomości to RUINA ! (4)
Gdzie nieruchomość jest zapuszczona, zrujnowana, zapyziała, to tą nieruchomością zarządza urząd *Gdańskie Nieruchomości* ! Mamy już 75 lat od zakończeniu II wojny światowej i 30 lat od upadku komuny ! Ludzie ! Jeżeli nie potraficie zarządzać takim bogactwem, to podajcie się do dymisji ! Inne rozwiązanie, to po prostu prywatyzacja ! Takie opuszczone, walące się ruiny można licytować od zarządów miast w Hiszpanii, Włoszech, Francji czy nawet w USA za 1 Euro !!! Na co wy czekacie ! ?
- 31 2
-
2022-11-14 14:26
(2)
Cokolwiek Polak dostanie to rozkradnie, zaniedba i doprowadzi do ruiny. Byle się nachapać. Pokutuje to we wszystkim, ponad 75 lat po wojnie, niezależnie od położenia w drabinie społecznej ;) Dostaniesz władzę nad zasobami- ułożysz się z kim trzeba, żeby przypadkiem nie robić konkurencji deweloperce. Dostaniesz zasób komunalny- nie będziesz o niego
Cokolwiek Polak dostanie to rozkradnie, zaniedba i doprowadzi do ruiny. Byle się nachapać. Pokutuje to we wszystkim, ponad 75 lat po wojnie, niezależnie od położenia w drabinie społecznej ;) Dostaniesz władzę nad zasobami- ułożysz się z kim trzeba, żeby przypadkiem nie robić konkurencji deweloperce. Dostaniesz zasób komunalny- nie będziesz o niego dbać i płacić za czynsz.
Rozwinięty, dobrze zorganizowany system mieszkań komunalnych to domena miast zachodu. U nas musiało być byle jak, żeby system mieszkalnictwa komunalnego nie robił konkurencji deweloperce, stopniowo też robiąc jej miejsce przestrzennie, bo co zaniedbane to się zawali, oczywiście są to "prestiżowe" lokalizacje atrakcyjne inwestycyjnie...- 9 7
-
2022-11-15 13:41
A Ty kto? (1)
Jak Ci się Polacy nie podobają, to żegnam.
- 0 3
-
2022-11-28 18:05
Ależ ty jesteś niemądry, misiu:)
- 0 0
-
2022-11-14 14:17
nie rzucaj takich pomysłów
bo UM w Gdańsku chętnie skorzysta.....a na serio tam tak jest, tyle, że musisz kwit podpisać, że doprowadzisz budynek do odpowiedniego stanu w ciągu określonego czasu i nie sprzedaż go, w przeciwnym razie musisz dopłacić różnicę zakupu do ceny rynkowej. A jak to działa w Gdańsku to widać na przykładnie dworca PKS
- 9 4
-
2022-11-14 12:23
Racja. Ale z tym wojewódzkim konserwatorem (4)
to jeszcze 10 lat
- 16 5
-
2022-11-14 16:58
Przez ten czas może samo się zawali (3)
Lub też ewentualnie dozna samozapłonu ;)
- 16 0
-
2022-11-14 23:13
ciekawe, dlaczego (1)
wpisuje się do rejestru zabytków zwykłe czynszówki, jeszcze rozpadające się, które nie przedstawiają żadnej większej wartości i nie są takie stare.
być może niedługo zaczną wpisywać bloki na przymorzu, czy zaspie...- 5 1
-
2022-11-29 09:32
niektore zasluguja na to bardziej niz te opisywane tandetne bieda budynki
- 0 0
-
2022-11-14 23:11
konserwator
niestety ale jego działania to powodują, bo koleś jest odklejony od rzeczywistości i nie dochowuje żadnych terminów. Natomiast remont zagrzybiałej, rozpadającej się kamienicy to olbrzymie koszty i trudności. Jak ktoś wyżej pisał, najlepiej byłoby to wyburzyć i odbudować od nowa - koszt też będzie niemały - patrząc na trudności techniczne budowy w
niestety ale jego działania to powodują, bo koleś jest odklejony od rzeczywistości i nie dochowuje żadnych terminów. Natomiast remont zagrzybiałej, rozpadającej się kamienicy to olbrzymie koszty i trudności. Jak ktoś wyżej pisał, najlepiej byłoby to wyburzyć i odbudować od nowa - koszt też będzie niemały - patrząc na trudności techniczne budowy w takim miejscu. Powinna być opinia konserwatora, która dokładnie określa, co można i w jaki sposób, ale obawiam się, że dla urzędników pozyskanie opinii od konserwatora to "mission imposible", a konserwator zamiast sprawę ułatwić, żeby potencjalny kupiec miał jasno wyklarowane co i jak powinno być zrobione, to jeszcze utrudnia i przeciąga terminy. I niestety w konsekwencji zabytki nam płoną.
- 7 2
-
2022-11-14 12:14
Ale wtedy nie mógł byś kupić w okazyjnej cenie. Chociaż teraz to i tak po ptakach. PRasa się w końcu zainteresoeała.
- 7 8
-
2022-11-14 16:20
Opinia wyróżniona
Koleżanka mojej mamy mieszkała tam na parterze z oknami na Radunię :) (1)
Jako dzieciak tam bywałem (czyli pewnie jakoś końcówka lat 90-tych), zawsze lubiłem ten widok na wodę tuż za oknem w centrum miasta.
Jak teraz pomyślę, to wilgoć tam też pewnie była konkretna, ale to mnie wtedy oczywiście nie interesowało ;)
No a dużo później bywałem też w barze Vinifera po drugiej stronie, też już wspomnienie, ale klimacik był konkretny :)- 39 2
-
2022-11-15 19:38
Lokatorzy
Mój kolega Kaziu mieszkal w tym budynku =)
- 0 0
Wszystkie opinie
-
2022-11-14 11:02
Jakie fajne ! Można od razu z okna skoczyć do rzeki :)
- 18 3
-
2022-11-14 11:03
(7)
Takie grosze?Przy inflacji 25% to będzie zaraz 1,5mln warte...ankieta...gdybyś miał pieniądze...w sytuacji kiedy 90% żyje od pierwszego do pierwszego a Kowalski po utracie pracy jest w stanie przeżyć tydzień...bez komentarza.Wiadomo że to oferta dla konsorcji i dużych firm zagranicznych.
- 12 15
-
2022-11-14 11:06
O`Bajtek kupi - `dobra zmiana` dała mu kasę :))) Ludzie żyją od 1-go do 1-go ale jeszcze 7 lat temu żyli lepiej :))) (4)
I ciepła woda w kranie nie była taka droga jak teraz :)))
- 12 4
-
2022-11-14 11:09
(3)
Oj tak,za 3 zł/h jedząc szczaw i mirabelki i zbierając szparagi.
- 4 13
-
2022-11-14 11:13
To ty nawet cieciem nie byłeś wtedy? Każdy cieć zarabiał co najmniej 10 PLN za godzinę pracy :))) (1)
A chleb był po 1,15 a nie po 5 jak teraz :)))
- 12 5
-
2022-11-14 18:22
przestań gadać głupoty, 10 zł/h miałem na kasie w markecie i nie była to najniższa krajowa
- 1 1
-
2022-11-15 05:54
Gdy pytam swoich pracowników to twoerdzą, że teraz wystarcza już tylko na szczaw.
- 1 0
-
2022-11-14 11:08
??
Czy Ty kiedyś będziesz zadowolony?
Wszystkie twoje komentarze są na nie.
W każdej sprawie.- 12 0
-
2022-11-15 05:51
Gdyby nie d**il konserwator.....
Tak na marginesie; całe życie puszki zbierasz, że oceniasz tak nisko zasobność krajanów?- 0 0
-
2022-11-14 11:04
(1)
Tam nie było hostelu jakiegoś?
- 7 19
-
2022-11-14 11:30
hostel jest obok, nie doczytałeś do końca i już komentujesz
- 13 0
-
2022-11-14 11:05
Idealne miejsce na nowe 2 wieże :))) Atrakcyjna cena zachęca - tylko jak zmienić plan zagospodarowania ? :))) (2)
- 17 15
-
2022-11-14 12:36
Tam jest przecież konserwator zabytków. Jedyne co można z tym zrobić to samozapłon deweloperski...
- 9 0
-
2022-11-14 14:13
Wystarczy dać "zniżkę" na mieszkanie.
- 3 2
-
2022-11-14 11:05
Czyli będzie kolejny klasyk - chcemy mieć zabytki
ale niech "jacyś inni" za to płacą - a że inni to nie jelenie, to będzie pewnie jakiś samozapłon albo będzie stało tak długo, aż będzie można legalnie zburzyć.
- 62 5
-
2022-11-14 11:05
(7)
miasto powinno zburzyć i wybudować nowe
- 33 28
-
2022-11-14 11:11
A może Orlen niech wyremontuje lub wybuduje - w końcu napasł się naszym kosztem :)))
- 14 8
-
2022-11-14 11:13
Tak, ale w takiej samej recepturze architektonicznej, a nie jakieś koszmarki-klocki co wyglądają jak najtańsze budownictwo spod obwodnicy z "prestiżowym" dodatkiem 'v" i premium w nazwie.
- 9 0
-
2022-11-14 11:25
(1)
i przeznaczyć na mieszkania socjalne lub komunalne ;) dla Dżesiki z bombelkami
- 7 5
-
2022-11-14 11:31
Patrycja komunistyczne pisowskie dziecko resortowe.
- 7 4
-
2022-11-14 11:30
(1)
Nikt normalny w tym stanie nie kupi tych budynków. Zawa się całkowicie i taki będzie efekt wpisania do rejestru zabytków.
- 10 0
-
2022-11-14 11:33
trafna uwaga
- 4 1
-
2022-11-14 15:40
no i oto chodzi
- 1 1
-
2022-11-14 11:06
Może ktoś bardzo bogaty się zlituje nad miastem i kupi te ruiny (2)
Nabywcy już współczuję kontaktów z najlepszym konserwatorem zabytków na świecie
- 49 13
-
2022-11-14 12:04
Przecież nad Gdańskiem ciągle jakiś deweloper się' lituje" (1)
I kupuję jak nie działki to zniszczone kamienice!
- 7 4
-
2022-11-14 14:14
Jaki problem ? Bierz hipotekę, kupuj i remontuj / buduj , sprzedawaj mieszkanka ! Ile tu mądrali w tym Gdańsku !
Kasą za sprzedane mieszkanka spłacasz pożyczkę , co pozostanie to twoje na hulajnogę, albo Porshe ! Proste ? Proste jak konstrukcja cepa !
- 3 5
-
2022-11-14 11:06
(8)
Czemu miasto nie zrobi remontu i wyda mieszkania młodym? A po prawdzie cena 2,6 mln ale w remont trzeba wsadzić 20 mln...
- 27 14
-
2022-11-14 11:10
Dlaczego nie zrobi? Bo ` dojna zmiana` wydrenowała kasę Miasta. Ty się chłopie ciesz że jeszcze latarnia na twoim ROD się pali. (4)
- 13 6
-
2022-11-14 14:16
A to dojna zmiana nakazuje kupować przysłowiowe "rydwany"?
- 5 5
-
2022-11-14 14:21
Miasto robi wszystko dla deweloperów (2)
Dlaczego budynki się nie dawały do zamieszkania? kiedy był ostatni remont?
Dlaczego miasto pozbywa się zasobów które powinny służyć mieszkańcom a będą nowe z betonu,w którym nawet świnie nie chciałyby zamieszkać? Wiedeń np skupuje mieszkania spadkobierców i udostępnia nowym mieszkańcom!- 6 2
-
2022-11-15 06:00
Jak " miasto" podniesie wszelkie haracze, które zwiększą jego zasobność to pewnie podejmie takie działania. Tylko wtedy nie wyj na drożyznę!
- 1 0
-
2022-11-29 15:40
inwestowanie w takie kurniki to topienie pieniedzy w bloto, tam jak oprzesz sie o sciane to mozesz wypasc na zewnatrz
- 0 0
-
2022-11-14 11:10
Ponownie
Narzekasz.
- 6 2
-
2022-11-14 16:16
Właśnie
- 1 0
-
2022-11-15 05:57
Miast zrobi, miasto odda!! Ty bardziej taki komunista jesteś!
- 0 0
-
2022-11-14 11:09
Stawiam 10 tys (1)
Pewnie dojdzie do pożaru
- 46 7
-
2022-11-14 11:19
Strażak O`Bajtek ten pożar ugasi a potem jak zwykle kupi za grosze :)))
- 6 4
-
2022-11-14 11:11
(6)
Znowu będzie samozapłon lub lokata w ziemi? Przecież wiadomo, że będzie albo jedno albo drugie... Potem cyk, nagła zmiana planu miejscowego(pod dewelopera), potem budowa jakiegoś duuuużego klocka na wynajem dobowy, z elewacją projektowaną przez kogoś na poziomie 5 latka.
Na pewno będzie beton. Serdeczności;)- 68 8
-
2022-11-14 11:27
Będą pięknie się paliły.... (4)
Cegła + cement + metalowe krokwie w środowisku z odłączoną instalacją elektryczną to proszenie się o pożar przy takiej konfiguracji samozapłon to kwestia dni...
- 10 4
-
2022-11-14 12:34
nie teraz jeszcze - trzeba kilka przetargów odwołać, obniżyć cenę i wreszcie znajdzie się dziewczynka z zapałkami
- 8 4
-
2022-11-14 12:55
(1)
jaki problem,na bezdomnych sie zgani.
- 6 3
-
2022-11-14 18:38
Przecież już się palił. Tam bezdomni wkolo urzedowali
- 2 0
-
2022-11-14 21:24
Zmiana budynków
patodeweloper już szuka podpalaczy. a później będzie beton
ale nie prawdziwy lecz patodewelopera czyli byle co oraz zbiera tektury by coś później zrobić
pokoje niewielkie 4 lub 5 metrowe
itd. a cena będzie ok. 30 tysięcy zlotych za m2 a najem ok 5000 zl
miediecznie.- 2 0
-
2022-11-15 06:02
Oczekiwałbyś budowli z desek i płyt w stylu usa?
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.