• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dwie oferty na podniesienie trakcji przy wiadukcie nad al. Hallera

Szymon Zięba
21 września 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 

Ciężarówka uderza w wiadukt na al. Hallera.

Dwie firmy chcą przebudować trakcję na al. HalleraMapka, by nie zrywały jej jeżdżące tędy ciężarówki. Jedna z ofert mieści się w finansowych oczekiwaniach miasta, które zaplanowało na to 585 tys. zł.



Wypadki i kolizje w Trójmieście. Nagrania czytelników



Czy stałe(a)ś w korku przez zerwaną trakcję na al. Hallera?

Okolica wiaduktu kolejowego nad al. Hallera to jeden z newralgicznych punktów w układzie drogowym Gdańska. Nie każdy pojazd może pod nim swobodnie przejechać. Aby móc bezpiecznie "zmieścić" się pod budowlą, samochód nie może być wyższy niż 3,4 metra.

Kierowców informują o tym umieszczone na wiadukcie znaki. W osi zamontowany jest znak "zakaz wjazdu pojazdów o wysokości 3,4 m", natomiast na prawym pasie ruchu zamontowany jest znak "zakaz wjazdu pojazdów o wysokości 2,6 m".

Nierzadko zdarzają się jednak sytuacje, kiedy kierowcy lekceważą oznakowanie, a duże pojazdy zrywają wiszące przewody trakcyjne, paraliżując ruch w okolicy na kilka godzin.

  • Zrywanie trakcji przez zbyt duże pojazdy zdarza się w rejonie wiaduktu na al. Hallera dość regularnie.
  • Zrywanie trakcji przez zbyt duże pojazdy zdarza się w rejonie wiaduktu na al. Hallera dość regularnie.
  • Zrywanie trakcji przez zbyt duże pojazdy zdarza się w rejonie wiaduktu na al. Hallera dość regularnie.
  • Zrywanie trakcji przez zbyt duże pojazdy zdarza się w rejonie wiaduktu na al. Hallera dość regularnie.
Rozwiązaniem problemu ze zrywaną trakcją może być jej przebudowa, którą już wcześniej zapowiadali przedstawiciele Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni. W ubiegłym roku sporządzona została dokumentacja techniczna przebudowy sieci trakcyjnej w rejonie wiaduktu, następnie ogłoszono przetarg na wykonanie tej inwestycji.

Dwie oferty, jedna trafia w finansowe oczekiwania miasta



Teraz urzędnicy otworzyli oferty, które złożyły firmy zainteresowane przebudową. Jedna z propozycji mieści się w finansowych oczekiwaniach miasta, które oszacowano na 585 tys. złotych.

Oferty złożone w odpowiedzi na przetarg ws. przebudowy trakcji al. Hallera. Oferty złożone w odpowiedzi na przetarg ws. przebudowy trakcji al. Hallera.
- Trwa sprawdzanie i analiza ofert. Komisja ma na to pięć dni. Po sprawdzeniu może zostać ogłoszony wybór wykonawcy. Kolejnym krokiem jest podpisanie umowy z wykonawcą - podsumowuje Magdalena Kiljan z Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.

Rozkłady ZTM w Gdańsku



Przypomnijmy: zadanie będzie polegało na podniesieniu trakcji w rejonie wiaduktu o około 5 cm, wymianie całej konstrukcji sieci (przewód jezdny, poprzeczki, izolatory itp.) oraz zamontowaniu izolatorów sekcyjnych sieci trakcyjnej, które mają pozwolić na ruch tramwajowy w relacji Hallera - Kliniczna w przypadku zerwania sieci trakcyjnej pod wiaduktem Hallera.

Ciężarówka zerwała trakcję na al. Hallera. Materiał archiwalny.

Opinie (122) 4 zablokowane

  • Skoro gait ma fachowców od utrzymania sieci (12)

    To nie lepiej żeby nie robić żadnego przetargu tylko żeby pracownicy to zrobili?
    Przecież to nie jest budowanie całej infrastruktury od nowa tylko podniesienie o kilka cm trakcji.

    • 120 8

    • (2)

      o panie. widac ze nigdy nie pracowales w urzedzie. takie rozwiazania jak ty proponujesz to prywaciaz moze robic. tanio, szybko i dobrze.

      tutaj urzednicy maja do wydania pieniadze niczyje (podatnikow),

      • 57 0

      • (1)

        Urząd nie da swoim ludziom zarobić. Intratne zlecenia na zewnątrz wypycha. Nie raz nie dwa by sie wzielo robote, nawet dodatkowo.

        • 9 0

        • Bo mu nie wolno: ma pieniądze na przetarg, a nie na premie dla pracowników. A pracownicy zleceniodawcy w przetargu startować nie mogą. Za to pewnie niedługo wystartują w jakimś przetargu we Wrocławiu...

          • 0 0

    • za połowę (1)

      tej kwoty wyrąbał bym asfalt, położył bym kostkę i było by 10cm niżej

      • 6 1

      • za tą kwotę umieściłbym pod jezdna ładunek wybuchowy niszczacy każdego TiRa który tam podjedzie

        • 2 0

    • (2)

      Nastąpi efekt pewnej zależności, panujących w tkance o równowadze sił - albo po naszemu - co się polepszy, to się pochrzani.
      Każdy z nas zna efekt mierzenia w domu...planujemy, myślimy, mierzymy, Ciach! Przykładamy element, wkręcamy śruby i .... krzyczymy ... Osz Kurde Morelowe z bordowym szlaczkiem !!! Bo nazajutrz w czasoprzestrzeni pod wiaduktem zawiśnie kolejna ciężarówka ;)

      • 1 0

      • Bo wiadukt za nisko albo ulica za wysoko ale co, jak Ziemia jest płaska! (1)

        Więc co zmierzysz to wyjdzie za mało. Ot cała filozofia!

        • 0 0

        • zamiast podnosić linię ...

          to nie lepiej na wzór rosyjkich przejazdów kolejowych - umieścić uruchamiane fotokomórką na wys. TiRa stalowe płyty z zębami wysuwane z jezdni - tak skonstruowane aby trwale uszkadzały każdą ciężarówkę która tam podjedzie

          • 1 1

    • a kto prowzije skosi ? o panie drogi (1)

      nie tak się w tym platformeskim kraju buduje drogi

      • 27 2

      • nie chcę ci przypominać jak to szyszko wycinał zdrowe starodęby w Puszczy

        w czasie gdy milion kubików drewna sosnowego leżało pokotem na Pomorzu

        • 3 1

    • Miasto czyli GAIT

      ma fachowców od sieci to niech zrobi ofertę na wykonanie podniesienia trakcji i po sprawie będzie taniej i o gwarancje bliżej na nie to Tczewa czy do Wrocławia jeździć
      Zacznijmy doceniać naszych wykonawców bo zaraz wszyscy wyjada za granice i zostaną nam przybysze za wschodniej granicy.

      • 9 1

    • przecież oni to zrobią poprzez firmę pośrednią.

      jako weekendowa fucha. Będzie się czym POdzielić.

      • 7 7

  • (4)

    Wystarczy dawać po 5000zł mandatu i problem zniknie w sekundę.

    • 46 6

    • (2)

      Za taki maner dowalić 10.000zł mandatu to problem zniknie w sekundę, bo nikomu takie chojrakowanie sie po prostu nie opłaci. Do tego postawić w widocznych miejscach ostrzegające zakazy wjazdu dla pojazdów powyżej określonej wysokości które są podstawką prawną do wystawienia mandatu, a, że monitoring już tam jest, więc problem rozwiązany? Jeśli ktoś jest baranem bez wyobraźni, czy d**ilem to często jedyną rzeczą która skutecznie go odstraszy od popełnienia czynu zabronionego, wykroczenia itp. to jest nią właśnie nieuchronność kary. Tak samo z piratami drogowymi plus leśnymi śmieciarzami. Skoro ostatnio podjęto uchwałę o podniesieniu kar ze śmiesznych 500zł do 5000zł to czemu nie postąpić tak samo z naćpanymi/pijanymi kierowcami, jeżdżącymi bez uprawnień, również piratami bo to zwykłe grupy potencjalnych drogowych morderców? Swoją drogą ten wiadukt to piękna robota, zauważcie, że nadal jest w dobrej kondycji mimo swojego wieku i konstrukcji na nity. Swoją drogą przypomnę, że nic nie jest niezniszczalne. Któregoś razu przeciążony tir może go trwale uszkodzić, a zastanawialiście się co wtedy? Przypominam, że biegną nad nim tory kolejowe, stwarza więc to zagrożenie wstrzymania ruchu do czasu naprawy torowiska którego konstrukcja też się może naruszyć, nie mówiąc o potencjalnej katastrofy w ruchu lądowym... Na co więc czekamy?

      • 41 5

      • kogoś, kto jest skłonny skasować ciężarówkę wartą dużo więcej taka kara nie przestraszy

        • 0 0

      • Wcześniej pisałeś że dowalić 5000 mandatu to się zdecyduj

        • 0 1

    • No tak....najlepiej a potem wprowadzić jeszcze karę śmierci

      • 0 0

  • Fizyka

    Cóż mam wrażenie że kierowcy ciężarówek naczytali się fizyki kwantowej ale trochę nie do końca, albo pojawiły się deficyty intelektualne. Mam na myśli efekt tunelowy. Przy odpowiedniej predkosci można się przebić przez barierę potencjału. No i usiłują rozpędzić swoje bolidy by przeniknąć na drugą stronę wiaduktu.

    • 0 0

  • szkoda roboty!

    Tam powinna byc obniżona jezdnia o pół metra ! Wiadukt jest nietypowy bo tzw 'skoszony'. Przęsło z jednej strony ma inną wysokość niz z drugiej. Wysokie auta zawsze beda się klinować pod wiaduktem

    • 0 0

  • Zastanówmy się na bardzo poważnie nad tym

    czy tam koniecznie muszą jeździć ciężarówki skoro przejazd nie jest dostosowany do wymagań? To jest cały czas proszenie się o kłopoty!

    • 0 0

  • Podniesienie trakcji "aż" o ok. 5 cm. Oprócz odwrócenia kierunku ruchu na ul. Piramowicza to druga najgłupsza inwestycja w tym rejonie.

    • 2 0

  • Motorniczy mu macha, żeby się zatrzymał

    A ten dzwon jedzie jak czołgiem, aż walnął...

    • 1 0

  • Obniżyć ciężarówki !!

    • 1 0

  • państwo prawa ,które nie jest w stanie prawa egzekwować

    • 1 1

  • To jest zalosne. (1)

    Aż mi się już nie chce komentować.... Nie komentujcie, nic to nie zmieni. Krew mnie juz zalewa jak widzę te durne zawsze nie udane pomysły. Oczywiste jest że podniesienie sieci o 5 cm nic nie da bo to wiadukt jest za nisko. Ludzie... przecież ci eksperci o tym doskonale wiedzą... Czy Wy naprawdę nie rozumiecie że to jest właśnie praca władz Gdańska? Muszą jakoś sobie wypracować premie na koniec roku za jakże ciężką calo roczna pracę.... teraz podniosą trakcje za pół banki A za pół roku okaże się że trzeba przerobić wiadukt za 50 baniek. Oczywiście coś pójdzie nie tak, będzie opóźnienie itp, itd.

    • 5 0

    • tu chodzi o izolatory glownie o to

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane