- 1 "Lex deweloper" pomoże na Przymorzu? (75 opinii)
- 2 Nadal szukają nurka przy Westerplatte (81 opinii)
- 3 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (216 opinii)
- 4 Kandydaci z KO do Europarlamentu (249 opinii)
- 5 Martwe dziki z Karwin miały ASF (309 opinii)
- 6 4- i 7-latek opuścili mamę. Pojechali do parku (25 opinii)
Dwie oferty na podniesienie trakcji przy wiadukcie nad al. Hallera
Ciężarówka uderza w wiadukt na al. Hallera.
Dwie firmy chcą przebudować trakcję na al. Hallera, by nie zrywały jej jeżdżące tędy ciężarówki. Jedna z ofert mieści się w finansowych oczekiwaniach miasta, które zaplanowało na to 585 tys. zł.
Wypadki i kolizje w Trójmieście. Nagrania czytelników
Kierowców informują o tym umieszczone na wiadukcie znaki. W osi zamontowany jest znak "zakaz wjazdu pojazdów o wysokości 3,4 m", natomiast na prawym pasie ruchu zamontowany jest znak "zakaz wjazdu pojazdów o wysokości 2,6 m".
Nierzadko zdarzają się jednak sytuacje, kiedy kierowcy lekceważą oznakowanie, a duże pojazdy zrywają wiszące przewody trakcyjne, paraliżując ruch w okolicy na kilka godzin.
Rozwiązaniem problemu ze zrywaną trakcją może być jej przebudowa, którą już wcześniej zapowiadali przedstawiciele Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni. W ubiegłym roku sporządzona została dokumentacja techniczna przebudowy sieci trakcyjnej w rejonie wiaduktu, następnie ogłoszono przetarg na wykonanie tej inwestycji.
Dwie oferty, jedna trafia w finansowe oczekiwania miasta
Teraz urzędnicy otworzyli oferty, które złożyły firmy zainteresowane przebudową. Jedna z propozycji mieści się w finansowych oczekiwaniach miasta, które oszacowano na 585 tys. złotych.
- Trwa sprawdzanie i analiza ofert. Komisja ma na to pięć dni. Po sprawdzeniu może zostać ogłoszony wybór wykonawcy. Kolejnym krokiem jest podpisanie umowy z wykonawcą - podsumowuje Magdalena Kiljan z Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Rozkłady ZTM w Gdańsku
Przypomnijmy: zadanie będzie polegało na podniesieniu trakcji w rejonie wiaduktu o około 5 cm, wymianie całej konstrukcji sieci (przewód jezdny, poprzeczki, izolatory itp.) oraz zamontowaniu izolatorów sekcyjnych sieci trakcyjnej, które mają pozwolić na ruch tramwajowy w relacji Hallera - Kliniczna w przypadku zerwania sieci trakcyjnej pod wiaduktem Hallera.
Ciężarówka zerwała trakcję na al. Hallera. Materiał archiwalny.
Opinie (122) 4 zablokowane
-
2020-09-21 15:38
podnieść 5cm :))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))) (3)
- 22 1
-
2020-09-21 15:45
Jak się chce (prowizja) to cena oferowana z kwotą zaplanowaną (1)
Zgadza się idealnie
Podobnie za drugim przetargiem na tramwaje Pesa trafiła idealnie.
Takie przypadki
A nowa warszawska od kilku lat ma przestrzelone przetargi. Widocznie nikt nie ma interesu zeby to wybudowac. ( poza mieszkańcami oczywiscie, ale z nimi nikt się w Gdansku nie liczy)
A 5 cm to robi róznicę, ale w sypialni- 6 2
-
2020-09-21 20:40
Trafione w punkt :)
- 0 0
-
2020-09-21 16:09
Główna sprawa to izolatory pozwalające na jazdę przez węzeł Kliniczna. I naprawa polatanej sieci
- 1 0
-
2020-09-21 15:40
trakcja (1)
W przypadku przekroczenia wysokości - automatycznie wysuwają się kolce. Zestaw opon do tira to parę tysi w plecy + mandaciki , hol lawety itp. Gwarantuję zamknięcie tematu.
- 20 0
-
2020-09-21 15:47
Tylko żeby były tak długie, żeby zabiły od razu kierowce, skoro już rozmawiamy o nielegalnych rozwiązaniach.
- 1 1
-
2020-09-21 15:41
5cm
Jak podniosa o 5cm to jak tir sie w wiadukt wbije to sieci nie zerwie. Nie no zart za tyle pieniedzy
- 27 0
-
2020-09-21 15:45
wystarczy postawić tam jakąś wyrzutnię rakiet
jak pojazd za wysoki strzelać i już, przynajmniej trakcja będzie cała
- 8 0
-
2020-09-21 15:51
podnoszenie trakcji o 5cm jest tak idotyczne, że aż niewiarygodne (1)
za taką kasę? efekt będzie mierny, a kasa pójdzie w błoto. Czyj znajomy ma wygrać przetarg? Kto dostał kasę pod stołem? Wystarczyłoby zamontować bramy w odpowiednich miejscach, na które zbyt wysokie pojazdy mogłyby się nadziać i byłoby z głowy.
Już dawno były takie rozwiązania, oni będą trakcje o 5 cm podnosić. Ja prd...- 39 0
-
2020-09-21 16:09
Izolatory! To główny powód remontu
- 0 0
-
2020-09-21 15:55
To nic nie da. Beda sie wbijac tak jak poprzednio. W tym kraju nic lepiej nie dziala niz ogromne kary finansowe
- 14 0
-
2020-09-21 16:01
Jak zwykle problem łatwy do rozwiązania... (2)
Wystarczy zrobić mikropale wokół fundamentów i obniżyć jezdnię...
- 4 11
-
2020-09-21 16:04
a co z tramwajem?
to by kosztowało miliony wg miejskiego cennika...
- 4 1
-
2020-09-21 16:11
I jeszcze zbudować stację pomp
Na odpompowanie deszczówki.
- 4 1
-
2020-09-21 16:04
Oferty wyglądaja standardowo jak w sektorze publicznym
pierwsza - z góry upatrzona - tak żeby sie zmieścić w budżecie
druga - dla zmylenia że niby był przetarg- 19 0
-
2020-09-21 16:19
Szanowni państwo. (2)
Tu chodzi tylko o to, żeby ktoś zarobił. W kwestii komunikacyjnej to niczego nie zmieni.
- 19 1
-
2020-09-21 16:41
Niezrozumiałeś, czy jesteś trolem i manipulujesz ? (1)
Przecież to zmienia wszystko, jak zamontują te izolatory to po zerwaniu sieci tramwaje będą nadal normalnie kursować
- 1 3
-
2020-09-21 21:51
w jaki sposób?
nie będą normalnie kursować tylko pojada przez Kliniczną.
Ograniczą sekcję- 1 0
-
2020-09-21 16:23
Ale przecież tam most jest za niski, podniesienie trakcji nic nie zmieni...
- 11 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.