• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dwie oferty na podniesienie trakcji przy wiadukcie nad al. Hallera

Szymon Zięba
21 września 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 

Ciężarówka uderza w wiadukt na al. Hallera.

Dwie firmy chcą przebudować trakcję na al. HalleraMapka, by nie zrywały jej jeżdżące tędy ciężarówki. Jedna z ofert mieści się w finansowych oczekiwaniach miasta, które zaplanowało na to 585 tys. zł.



Wypadki i kolizje w Trójmieście. Nagrania czytelników



Czy stałe(a)ś w korku przez zerwaną trakcję na al. Hallera?

Okolica wiaduktu kolejowego nad al. Hallera to jeden z newralgicznych punktów w układzie drogowym Gdańska. Nie każdy pojazd może pod nim swobodnie przejechać. Aby móc bezpiecznie "zmieścić" się pod budowlą, samochód nie może być wyższy niż 3,4 metra.

Kierowców informują o tym umieszczone na wiadukcie znaki. W osi zamontowany jest znak "zakaz wjazdu pojazdów o wysokości 3,4 m", natomiast na prawym pasie ruchu zamontowany jest znak "zakaz wjazdu pojazdów o wysokości 2,6 m".

Nierzadko zdarzają się jednak sytuacje, kiedy kierowcy lekceważą oznakowanie, a duże pojazdy zrywają wiszące przewody trakcyjne, paraliżując ruch w okolicy na kilka godzin.

  • Zrywanie trakcji przez zbyt duże pojazdy zdarza się w rejonie wiaduktu na al. Hallera dość regularnie.
  • Zrywanie trakcji przez zbyt duże pojazdy zdarza się w rejonie wiaduktu na al. Hallera dość regularnie.
  • Zrywanie trakcji przez zbyt duże pojazdy zdarza się w rejonie wiaduktu na al. Hallera dość regularnie.
  • Zrywanie trakcji przez zbyt duże pojazdy zdarza się w rejonie wiaduktu na al. Hallera dość regularnie.
Rozwiązaniem problemu ze zrywaną trakcją może być jej przebudowa, którą już wcześniej zapowiadali przedstawiciele Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni. W ubiegłym roku sporządzona została dokumentacja techniczna przebudowy sieci trakcyjnej w rejonie wiaduktu, następnie ogłoszono przetarg na wykonanie tej inwestycji.

Dwie oferty, jedna trafia w finansowe oczekiwania miasta



Teraz urzędnicy otworzyli oferty, które złożyły firmy zainteresowane przebudową. Jedna z propozycji mieści się w finansowych oczekiwaniach miasta, które oszacowano na 585 tys. złotych.

Oferty złożone w odpowiedzi na przetarg ws. przebudowy trakcji al. Hallera. Oferty złożone w odpowiedzi na przetarg ws. przebudowy trakcji al. Hallera.
- Trwa sprawdzanie i analiza ofert. Komisja ma na to pięć dni. Po sprawdzeniu może zostać ogłoszony wybór wykonawcy. Kolejnym krokiem jest podpisanie umowy z wykonawcą - podsumowuje Magdalena Kiljan z Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.

Rozkłady ZTM w Gdańsku



Przypomnijmy: zadanie będzie polegało na podniesieniu trakcji w rejonie wiaduktu o około 5 cm, wymianie całej konstrukcji sieci (przewód jezdny, poprzeczki, izolatory itp.) oraz zamontowaniu izolatorów sekcyjnych sieci trakcyjnej, które mają pozwolić na ruch tramwajowy w relacji Hallera - Kliniczna w przypadku zerwania sieci trakcyjnej pod wiaduktem Hallera.

Ciężarówka zerwała trakcję na al. Hallera. Materiał archiwalny.

Opinie (122) 4 zablokowane

  • podnieść 5cm :))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))) (3)

    • 22 1

    • Jak się chce (prowizja) to cena oferowana z kwotą zaplanowaną (1)

      Zgadza się idealnie
      Podobnie za drugim przetargiem na tramwaje Pesa trafiła idealnie.
      Takie przypadki

      A nowa warszawska od kilku lat ma przestrzelone przetargi. Widocznie nikt nie ma interesu zeby to wybudowac. ( poza mieszkańcami oczywiscie, ale z nimi nikt się w Gdansku nie liczy)

      A 5 cm to robi róznicę, ale w sypialni

      • 6 2

      • Trafione w punkt :)

        • 0 0

    • Główna sprawa to izolatory pozwalające na jazdę przez węzeł Kliniczna. I naprawa polatanej sieci

      • 1 0

  • trakcja (1)

    W przypadku przekroczenia wysokości - automatycznie wysuwają się kolce. Zestaw opon do tira to parę tysi w plecy + mandaciki , hol lawety itp. Gwarantuję zamknięcie tematu.

    • 20 0

    • Tylko żeby były tak długie, żeby zabiły od razu kierowce, skoro już rozmawiamy o nielegalnych rozwiązaniach.

      • 1 1

  • 5cm

    Jak podniosa o 5cm to jak tir sie w wiadukt wbije to sieci nie zerwie. Nie no zart za tyle pieniedzy

    • 27 0

  • wystarczy postawić tam jakąś wyrzutnię rakiet

    jak pojazd za wysoki strzelać i już, przynajmniej trakcja będzie cała

    • 8 0

  • podnoszenie trakcji o 5cm jest tak idotyczne, że aż niewiarygodne (1)

    za taką kasę? efekt będzie mierny, a kasa pójdzie w błoto. Czyj znajomy ma wygrać przetarg? Kto dostał kasę pod stołem? Wystarczyłoby zamontować bramy w odpowiednich miejscach, na które zbyt wysokie pojazdy mogłyby się nadziać i byłoby z głowy.

    Już dawno były takie rozwiązania, oni będą trakcje o 5 cm podnosić. Ja prd...

    • 39 0

    • Izolatory! To główny powód remontu

      • 0 0

  • To nic nie da. Beda sie wbijac tak jak poprzednio. W tym kraju nic lepiej nie dziala niz ogromne kary finansowe

    • 14 0

  • Jak zwykle problem łatwy do rozwiązania... (2)

    Wystarczy zrobić mikropale wokół fundamentów i obniżyć jezdnię...

    • 4 11

    • a co z tramwajem?

      to by kosztowało miliony wg miejskiego cennika...

      • 4 1

    • I jeszcze zbudować stację pomp

      Na odpompowanie deszczówki.

      • 4 1

  • Oferty wyglądaja standardowo jak w sektorze publicznym

    pierwsza - z góry upatrzona - tak żeby sie zmieścić w budżecie
    druga - dla zmylenia że niby był przetarg

    • 19 0

  • Szanowni państwo. (2)

    Tu chodzi tylko o to, żeby ktoś zarobił. W kwestii komunikacyjnej to niczego nie zmieni.

    • 19 1

    • Niezrozumiałeś, czy jesteś trolem i manipulujesz ? (1)

      Przecież to zmienia wszystko, jak zamontują te izolatory to po zerwaniu sieci tramwaje będą nadal normalnie kursować

      • 1 3

      • w jaki sposób?

        nie będą normalnie kursować tylko pojada przez Kliniczną.
        Ograniczą sekcję

        • 1 0

  • Ale przecież tam most jest za niski, podniesienie trakcji nic nie zmieni...

    • 11 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane