• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dwie oferty na podniesienie trakcji przy wiadukcie nad al. Hallera

Szymon Zięba
21 września 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 

Ciężarówka uderza w wiadukt na al. Hallera.

Dwie firmy chcą przebudować trakcję na al. HalleraMapka, by nie zrywały jej jeżdżące tędy ciężarówki. Jedna z ofert mieści się w finansowych oczekiwaniach miasta, które zaplanowało na to 585 tys. zł.



Wypadki i kolizje w Trójmieście. Nagrania czytelników



Czy stałe(a)ś w korku przez zerwaną trakcję na al. Hallera?

Okolica wiaduktu kolejowego nad al. Hallera to jeden z newralgicznych punktów w układzie drogowym Gdańska. Nie każdy pojazd może pod nim swobodnie przejechać. Aby móc bezpiecznie "zmieścić" się pod budowlą, samochód nie może być wyższy niż 3,4 metra.

Kierowców informują o tym umieszczone na wiadukcie znaki. W osi zamontowany jest znak "zakaz wjazdu pojazdów o wysokości 3,4 m", natomiast na prawym pasie ruchu zamontowany jest znak "zakaz wjazdu pojazdów o wysokości 2,6 m".

Nierzadko zdarzają się jednak sytuacje, kiedy kierowcy lekceważą oznakowanie, a duże pojazdy zrywają wiszące przewody trakcyjne, paraliżując ruch w okolicy na kilka godzin.

  • Zrywanie trakcji przez zbyt duże pojazdy zdarza się w rejonie wiaduktu na al. Hallera dość regularnie.
  • Zrywanie trakcji przez zbyt duże pojazdy zdarza się w rejonie wiaduktu na al. Hallera dość regularnie.
  • Zrywanie trakcji przez zbyt duże pojazdy zdarza się w rejonie wiaduktu na al. Hallera dość regularnie.
  • Zrywanie trakcji przez zbyt duże pojazdy zdarza się w rejonie wiaduktu na al. Hallera dość regularnie.
Rozwiązaniem problemu ze zrywaną trakcją może być jej przebudowa, którą już wcześniej zapowiadali przedstawiciele Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni. W ubiegłym roku sporządzona została dokumentacja techniczna przebudowy sieci trakcyjnej w rejonie wiaduktu, następnie ogłoszono przetarg na wykonanie tej inwestycji.

Dwie oferty, jedna trafia w finansowe oczekiwania miasta



Teraz urzędnicy otworzyli oferty, które złożyły firmy zainteresowane przebudową. Jedna z propozycji mieści się w finansowych oczekiwaniach miasta, które oszacowano na 585 tys. złotych.

Oferty złożone w odpowiedzi na przetarg ws. przebudowy trakcji al. Hallera. Oferty złożone w odpowiedzi na przetarg ws. przebudowy trakcji al. Hallera.
- Trwa sprawdzanie i analiza ofert. Komisja ma na to pięć dni. Po sprawdzeniu może zostać ogłoszony wybór wykonawcy. Kolejnym krokiem jest podpisanie umowy z wykonawcą - podsumowuje Magdalena Kiljan z Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.

Rozkłady ZTM w Gdańsku



Przypomnijmy: zadanie będzie polegało na podniesieniu trakcji w rejonie wiaduktu o około 5 cm, wymianie całej konstrukcji sieci (przewód jezdny, poprzeczki, izolatory itp.) oraz zamontowaniu izolatorów sekcyjnych sieci trakcyjnej, które mają pozwolić na ruch tramwajowy w relacji Hallera - Kliniczna w przypadku zerwania sieci trakcyjnej pod wiaduktem Hallera.

Ciężarówka zerwała trakcję na al. Hallera. Materiał archiwalny.

Opinie (122) 4 zablokowane

  • Większość starych wiaduktów jest za niska. Trzeba budować nowe!

    • 5 5

  • Ja nie rozumiem. (1)

    Dlaczego, w tym miejscu, nie pojawił się jeszcze wiadukt zwodzony. Elementy konstrukcji podnosiłyby się przed przejeżdżającą ciężarówką.

    • 4 8

    • Juz ci tłumacze.

      Gdybyśmy mieli tam zbudować wiadukt zwodzony to przez korupcję w mieście nie starczyło by na niego pieniędzy.... wyobraź sobie.... podniesienie trakcji za 500 tysięcy, makieta miasta za 3 miliony, złote dylizanse.... błagam tylko nie wiadukt zwodzony za 10000000000

      • 0 0

  • 5 cm robi różnicę, ale w sypialni

    • 17 1

  • (1)

    5 cm i 500 tys zl wydaje... co za marnotrawstwo.... tam trzeba szukac rozwiazania lepszego a nie wydawać z kasy podatnikow lekka reka srodki... tam tzreba obnizyc jezdnie i tory przynajmniej o 30 cm i to bedzie właściwe rozwiązanie a nie bawic sie w 5 cm

    • 7 4

    • a co zmieni 30 cm ?

      na Armii Krajowej wiadukt ma około 5 - 6 metrów wysokości i też ktoś w niego trafił...

      • 0 0

  • Na filmie ewidentnie widać, że tir uderza w wiadukt (2)

    Efektem tego jest zerwanie trakcji. Czyli te 5 cm nic nie da. Nawet laik to dostrzega ale uczeni nie. Obniżenie drogi o 0,5 metra to rozumiem.

    • 8 3

    • ty jesteś laikiem bo nie widzisz, że bezpośrednie naruszenie trakcji jest tu problemem (1)

      niech tir wali sobie w niższą część łuku wiaduktu. Kable będą wyżej i nie zahaczy. Problem jest w tym, ze gdańskie służby są nieporadne w sytuacjach awaryjnych. Powinny być kamery i szybkie uprzątnięcie terenu na koszt sprawcy - ustalonego na podstawie zapisu zdarzenia.

      • 0 2

      • Widzę, że że wzrokiem coś nie tak.

        Dlatego ważna jest edukacja, jeżeli tir nie mieści się pod wiaduktem, o żeby trakcja nie została uszkodzona musiała by wisieć wyżej niż wiadukt. A to nie wykonalne.

        • 1 1

  • Ale to nie kwestia trakcji

    tylko kierowców, którzy ją zrywają. Czemu mamy płacić tyle za rozwiązanie, które prawdopodobnie nic nie zmieni

    • 15 0

  • Czemu bie postawią wcześniej silnych bramownic? (1)

    Bo za tanie i za skuteczne?

    • 11 1

    • Taka brama moglaby mieć identyczne wymiary jak wiadukt

      • 1 0

  • myśliciele...

    no w końcu...

    • 1 1

  • g. to da

    po co to całe zamieszanie? zacznijcie myśleć. Ach chcecie dać zarobić swoim ziomkom. a to sorry.

    Duża solidna metalowa brama przed i sprawa załatwiona.

    • 12 1

  • A poco podnosić, żeby TIR-y z Portu na skróty zapier......y

    Plaga TIR-ów w Gdańsku. Przez nowo wybudowany port kontenerowy bandy w nocy jadą na skróty przez miasto do obwodnicy. Policja i Straż Miejska śpi albo porno ogląda. Kategoryczne zakazy wjazdu do miasta TIR-om i autom powyżej 6 ton. Dulkiewicz , Alanku, Grzelak do roboty lenie.

    • 14 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane