- 1 Mała uliczka, duży problem (185 opinii)
- 2 Rezerwiści idą na ćwiczenia. Kto najpierw? (460 opinii)
- 3 Zbiórka na leczenie psów z pseudohodowli (95 opinii)
- 4 Nowe podziemne zbiorniki w Akwarium (124 opinie)
- 5 Był senator skazany na więzienie (82 opinie)
- 6 Odliczanie sekund na skrzyżowaniach. Za czy przeciw? (287 opinii)
Dwie oferty na podniesienie trakcji przy wiadukcie nad al. Hallera
Ciężarówka uderza w wiadukt na al. Hallera.
Dwie firmy chcą przebudować trakcję na al. Hallera, by nie zrywały jej jeżdżące tędy ciężarówki. Jedna z ofert mieści się w finansowych oczekiwaniach miasta, które zaplanowało na to 585 tys. zł.
Wypadki i kolizje w Trójmieście. Nagrania czytelników
Kierowców informują o tym umieszczone na wiadukcie znaki. W osi zamontowany jest znak "zakaz wjazdu pojazdów o wysokości 3,4 m", natomiast na prawym pasie ruchu zamontowany jest znak "zakaz wjazdu pojazdów o wysokości 2,6 m".
Nierzadko zdarzają się jednak sytuacje, kiedy kierowcy lekceważą oznakowanie, a duże pojazdy zrywają wiszące przewody trakcyjne, paraliżując ruch w okolicy na kilka godzin.
Rozwiązaniem problemu ze zrywaną trakcją może być jej przebudowa, którą już wcześniej zapowiadali przedstawiciele Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni. W ubiegłym roku sporządzona została dokumentacja techniczna przebudowy sieci trakcyjnej w rejonie wiaduktu, następnie ogłoszono przetarg na wykonanie tej inwestycji.
Dwie oferty, jedna trafia w finansowe oczekiwania miasta
Teraz urzędnicy otworzyli oferty, które złożyły firmy zainteresowane przebudową. Jedna z propozycji mieści się w finansowych oczekiwaniach miasta, które oszacowano na 585 tys. złotych.
- Trwa sprawdzanie i analiza ofert. Komisja ma na to pięć dni. Po sprawdzeniu może zostać ogłoszony wybór wykonawcy. Kolejnym krokiem jest podpisanie umowy z wykonawcą - podsumowuje Magdalena Kiljan z Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Rozkłady ZTM w Gdańsku
Przypomnijmy: zadanie będzie polegało na podniesieniu trakcji w rejonie wiaduktu o około 5 cm, wymianie całej konstrukcji sieci (przewód jezdny, poprzeczki, izolatory itp.) oraz zamontowaniu izolatorów sekcyjnych sieci trakcyjnej, które mają pozwolić na ruch tramwajowy w relacji Hallera - Kliniczna w przypadku zerwania sieci trakcyjnej pod wiaduktem Hallera.
Ciężarówka zerwała trakcję na al. Hallera. Materiał archiwalny.
Opinie (122) 4 zablokowane
-
2020-09-21 20:08
jedyne rozwiazanie, ktore rozwiaze definitywnie ten problem to obnizenie jezdni
ale to kosztuje ...
- 3 9
-
2020-09-21 20:24
(1)
ciezarowka brakuje z pol metra a oni wpadli na pomysl podniesc o 5cm ,inzynier miasta musi miec glowe nieodparady
- 20 0
-
2020-09-22 08:13
i na dodatek to podniesienie trakcji o 5cm pewnie bedzie kosztowalo 10 mln
- 1 0
-
2020-09-21 20:26
co to jest 5 cm... zamontowali by specjalną bramę to by rozwiązało problem a tak nic sie nie zmieni
- 10 0
-
2020-09-21 20:46
pół miliona a za kilka dni ktoś zerwie (2)
tam trzeba pogłębić przejazd z metr w głąb
- 9 2
-
2020-09-21 22:51
tramwaj ma ponad 40 metrów długości (1)
jak planujesz to zrobić ?
co z instalacjami pod ziemią, co z kanalizacją?
jak połączysz to z tramwajem na Klinicznej, też ją przebudujesz ?- 0 0
-
2020-09-22 07:48
dla chcącego - teraz to juz nawet piramowicza nie przeszkadza.
można ryć a nie marnować pół miliona.
- 1 0
-
2020-09-21 21:03
Będzie nudno ....
- 0 0
-
2020-09-21 21:17
Przed wiaduktem trzeba postawić stalowe bramki.
Koszt nie będzie duży. Po co podnosić trakcję ?
- 8 0
-
2020-09-21 21:23
to nie moj problem
- 1 1
-
2020-09-21 21:32
Nie można tego starego wiaduktu rozwalić i zbudować nowy wyższy.
- 5 5
-
2020-09-21 22:23
Aby taniej
Co za dziadostwo.
- 2 0
-
2020-09-21 22:24
Wystarczy zrobić zakaz wjazdu powyżej 3,5 tony i problem z głowy
- 4 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.