• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dwóch chętnych na kupno rowerów Mevo. 707 jednośladów sprzedanych

Maciej Korolczuk
24 stycznia 2023, godz. 14:10 
Opinie (224)
Na początku ubiegłego roku rowery Mevo 1.0 trafiły do Szczecina i to tam w poniedziałek odbyła się wizja lokalna. We wtorek Obszar otworzył dwie oferty, jakie wpłynęły w przetargu. W sumie nabywców znajdzie 707 z 800 wystawionych rowerów. Na początku ubiegłego roku rowery Mevo 1.0 trafiły do Szczecina i to tam w poniedziałek odbyła się wizja lokalna. We wtorek Obszar otworzył dwie oferty, jakie wpłynęły w przetargu. W sumie nabywców znajdzie 707 z 800 wystawionych rowerów.

Dwie oferty wpłynęły w przetargu na sprzedaż rowerów metropolitalnych Mevo. 704 rowery chce kupić firma spoza Trójmiasta, a 3 sztuki osoba prywatna. Cena za jeden rower wyniosła 430 zł.



430 zł za używany rower Mevo to cena:

O niespodziewanej decyzji o wystawieniu na sprzedaż rowerów z pierwszej edycji Mevo informowaliśmy przed dwoma tygodniami.

Na sprzedaż wystawiono 800 spośród 1200 rowerów należących do Obszaru Metropolitalnego. Jednoślady zostały wyprodukowane w 2017 r., a zakupione przez Obszar dwa lata później. Średnio każdy z nich był eksploatowany przez ok. 4 tys. godzin w okresie od marca do października 2019 r.

Rowery przed sprzedażą zostały odchudzone o silniki i baterie. Część tych ostatnich (10 sztuk) zostało przekazane do badań naukowych prowadzonych przez studentów z Politechniki Gdańskiej, pracujących nad budową nowoczesnego samochodu elektrycznego. Po wstępnych testach okazało się jednak, że baterie nie będą mogły być wykorzystane w tym projekcie.

Pozostałe rowery, które nie zostały wystawione na sprzedaż, będą służyć urzędnikom do wykonywania czynności służbowych na terenie Trójmiasta.

Rowery wystawiono za 430,50 zł.

Pierwotnie rowery miały zostać wyremontowane przez nowego operatora Mevo 2.0 i dołączone do systemu. Ostatecznie spółka City Bike Global uznała, że wszystkie rowery będą fabrycznie nowe.

Powrót rowerów Mevo na ulice metropolii planowany jest wiosną. Rozruch systemu ruszy w kwietniu, a na pełnych obrotach system wróci do początku lipca. Powrót rowerów Mevo na ulice metropolii planowany jest wiosną. Rozruch systemu ruszy w kwietniu, a na pełnych obrotach system wróci do początku lipca.

Dwie oferty na 707 rowerów



Jednym z warunków przystąpienia do przetargu była obowiązkowa obecność oferenta na wizji lokalnej, podczas której można było zapoznać się ze stanem technicznym rowerów. Wizja odbyła się w poniedziałek w Szczecinie, gdzie trafiły na początku ubiegłego roku.

Ostatecznie w postępowaniu wpłynęły dwie oferty. Pierwsza od firmy spoza Trójmiasta, która chce odkupić 704 rowery. Druga oferta pochodzi od osoby prywatnej, zainteresowanej trzema rowerami Mevo. Oznacza to, że Obszar pozyska w przetargu ok. 304 tys. zł.

Przypomnijmy, że trwają prace nad powrotem rowerów Mevo na ulice Metropolii. Ma to nastąpić najpóźniej do początku lipca, a rozruch systemu ma ruszyć już wiosną. W sumie na ulicach Trójmiasta i gmin zrzeszonych w OMGGS pojawi się ponad 4 tys. rowerów, z czego 3 tys. będzie posiadać napęd elektryczny. Miesięczny abonament ma kosztować 29,99 zł.

Miejsca

Opinie (224) ponad 10 zablokowanych

  • Mnie to zainteresowanie (po takiej cenie) zastanawia (15)

    Słyszałem, że te rowery sa ciężkie konstrukcyjnie, mniejsza o silnik i baterię.

    Skoro sa sprzedawane bez tych elementów, to na ile mogą być atrakcyjne?

    • 63 5

    • To jest piękny wał z tym mevo. Miś na miarę naszych czasów. (2)

      Bezkarność i głupota urzędników -to znak rozpoznawczy Gdańskiego magistratu. Szkoda ze za nasze pieniądze
      Ale ciemny lud się nie przejmuje ze za całą ich nieudolność my płacimy.
      W nagrodę zbudują sobie nowy gmach ,zatrudnią kolejnych bezużytecznych nierobów i tak się kręci karuzela 100 baniek w tą czy w tą kto by się tym przejmował.

      • 42 7

      • Mevo to nie jest Gdański projekt (1)

        To projekt Urzędu Marszałkowskiego, a oni mają kasę oj mają.....

        • 12 0

        • przecież Mevo było dofinansowywane z UE

          • 8 1

    • Naprawdę 45% uważa, że ciężki, używany rower BEZ silnika i akumulatora za 430PLN to tanio? (3)

      • 28 4

      • 45% głosujących na tym portalu (1)

        • 3 0

        • ja wiem, że tu piszą dziwni ludzie, ale mimo wszystko...

          • 10 0

      • oni myślą że jednak jest z baterią i silnikiem

        ludzie nie czytają zbyt uważnie...

        • 12 0

    • Do tego trzeba dodać, że części są mocno wyeksploatowane, a do tego na bank dętki i opony do wyrzucenia.

      • 19 3

    • Ktoś sobie włoży do magazynu

      i będzie sprzedawał na sztuki jako kolekcjonerską pamiątkę z wielkiego wału - tak jak dziś powodzeniem cieszą się pamiątki z PRLu to za 10 lat te "mewki" mogą mieć całkiem niezłą wartość na aukcjach.
      Kupi sobie np. właściciel kawiarni i postawi przed wejściem jako potykacz :)

      • 20 5

    • Ważą 32 kilo. (2)

      Mieszkam na 3 piętrze, nie wyobrażam sobie codziennego wnoszenia tego roweru

      • 7 3

      • rowerem masz jezdzic a nie nosic po pietrach.

        • 0 2

      • A po co?

        Zostawić pod blokiem. Takiej kłody nikt nie ruszy

        • 0 0

    • Jak bez

      To nie są atrakcyjne

      • 5 1

    • Może kupujący wstawi nowe silniki i baterie.

      • 1 1

    • Moze na zlom ktos kupil?

      Kola sprzeda oddzielnie i moze wyjdzie na swoje

      • 7 1

  • Rowery? (5)

    Owszem, ale tylko na jezdniach i ścieżkach rowerowych. Rowery na chodnikach, to groźne niebezpieczeństwo dla pieszych. Rowery - won z chodników!

    • 47 26

    • największym osiągnięciem lobby samochodowego jest przekonanie wielu ludzi (1)

      że bezproblemowe współistnienie ruchu rowerzystów i pieszych na chodnikach, placach i ulicach uwolnionych od jeżdżących i parkujących samochodów nie jest możliwe (a jest - czego można doświadczyć w wielu rejonach miasta Gdańska i innych miast naszego kraju i UE).

      • 3 17

      • To nie przekonanie z sufitu

        To smutna rzeczywistość dla pieszych, których kalesoniarze traktują paskudnie.

        • 3 3

    • (1)

      Piesi won ze ścieżek rowerowych !

      • 4 3

      • ścieżki powstały a) kosztem chodników (najczęściej), b) są od nich szersze c) mają lepszą, równiejszą nawierzchnie

        pieszy jest białym murzynem w tym mieście

        • 3 3

    • Rowery won z ulic

      • 0 1

  • Skoro nie mamy miliona własnych elektrycznych aut to niech chociaż będą elektryczne rowery :))) (3)

    Te stare kąpały się w morzu, Motławie - już była na nie pora - teraz nadchodzą nowe :)))

    • 16 21

    • POdobno sikorski juz pogratulował prezydentowej w Gdańsku udanego interesu :) zadowolony ze kolejny raz ruska propaganda podaje (2)

      ) zadowolony ze kolejny raz ruska propaganda podaje go za wzór wiarygodnych informacji działań Polski i NATO

      • 6 1

      • Sikorski jako naczelny dzban PO (1)

        Podał, ze Polska chciała rozebrać zachodnia Ukrainę. Pół Europy juz sie z niego śmieje. A Ławrow nazywa go przyjacielem, jak putin tuska

        • 4 1

        • Sikorski byl ministrem w rzadzie AWSUW, byl ministrem w rzadzie PiS, byl ministrem w rzadzie PO.

          Czyli wszystkie warianty nazwy szajki POPiS zaliczyl. A dlaczego jest wspolnym mianownikiem? Bo jest narzucony naszym chlocpom w przykrotkich spodenkach z gory, a rozkazy wydaje mu jego oficer prowadzacy, oj, pardon, rozkazy wydaje Radziowi zona.

          • 4 2

  • Trójmiasto = byle jakość (1)

    Brak rowerów miejskich, tabor SKM archaiczny i wiecznie spóźniony.
    Dziurawe drogi, przeszacowane koszty nieruchomości i jeszcze zimne morze.

    • 65 10

    • i piasek nad morzem zasyfiony od miału węglopodobnego,zagranicznego.

      • 5 0

  • (2)

    Jakość tych rowerów jest adekwatna do jakości pomieszczenia w którym stoją na zdjęciu. Idealnie to do siebie pasuje. Cały system od A do Z byl takim socjalistycznym nierentownym dotowanym odrealnionym ekonomicznie paździerzem jak ta piwnica z PRL w której te trupy spoczeły.

    • 73 8

    • (1)

      Ty, ale Nextbike Polska to spółka córka niemieckiego Nextbike'a. Dizajn i działanie systemu jest opracowane w Niemczech na całą Europę. Także ten PRL-owski paździerz służy cudnie wszystkim europejczykom.

      • 0 0

      • Ty, ale po co się odzywasz, gdy nie masz o czymś pojęcia?

        • 0 0

  • Fala, Mevo 2.0 (4)

    Rok 2023 rokiem dojenia mieszkańców Trójmiasta...

    • 99 10

    • Rok 2023 jest ósmym rokiem dojenia mieszkańców Polski :))) (2)

      • 15 21

      • Za tuska nie bylo z czego doić mieszkańców

        Wiec zabrali ofe

        • 14 3

      • Niech ten PiS wreszcie przestanie rządzić w Trójmieście!

        A nie, poczekaj...

        • 4 0

    • POPiS rzadzi Polska od cwierc wieku.

      I tylko raz w tym okresie Polacy wpadli na to, ze mozna jednak zaglosowac na kogos innego - w 2001 roku, kiedy to AWSUW (prototyp POPiS) zaplanowal wydatki budzetowe na poziomie okolo 160% przychodow budzetowych. Po czterech latach juz o tym nie pamietali i ochoczo zaglosowali na ten sam POPiS, ktory dokonal do dzisiaj najwiekszej i najbardziej kontrowersyjnej prywatyzacji w dziejach Polski (Pekao, tpsa, pzu itp. itd.), a mimo to nie mial pieniedzy na przetrwanie kolejnego roku. Wystarczylo, ze przyszedl Rywin do Michnika, a madry Polak zapomnial, kto go chwile wczesniej koncertowo wydy al.

      • 6 2

  • za 2 lata będzie przetarg na złom z Mevo2.0 (4)

    • 97 6

    • ciekawe czy przyznasz się do błędów prognozy jeśli to nie będzie miało miejsca (3)

      • 3 13

      • to ty Grzelak, będziesz znowu posypywał głowę popiołem na konferencji

        • 9 2

      • pisowskie łajzy nigdy sie do niczego nie przyznaja zawsze bedzie winna innych

        • 2 14

      • Nie będzie miało miejsca za dwa lata, to pewne

        Obstawiam, że to będzie już za rok.

        • 4 0

  • Kolejne przykłady okradania mieszkanców przez władze miasta i ich urzedników szkodników! Jedyne wyjście to na wyborach im (1)

    to im podziękować na wyborach !
    Ludzie zagłosujecie na kogo chce cie byle przeciwko nim !!

    • 72 10

    • Jakiego miasta?

      MEVO nie było miejskie.

      • 1 11

  • To podsumujmy (8)

    Ile pieniędzy poszło w błoto ?

    • 90 9

    • Spoko to tylko kilkadziesiat milionów z kasy mjieszkanców Gdańska jak zawssze urzednicy bezkarni jeszcze dostali od (1)

      tez naturalnie z kasy mieszkanców Gdąńska a od grudnia podwyzki zarobków o 500-1500zł

      • 27 4

      • To nie jest projekt UM w Gdańsku

        Przeczytaj artykuł ze zrozumieniem

        • 0 10

    • poznaj pojęcie "nadwyżki konsumenta" i wtedy porozmawiamy (3)

      korzyści z tytułu kilkuset tysięcy przejazdów rowerami MEVO wtedy, gdy one funkcjonowały, są trudne do przecenienia.

      • 1 23

      • Dzielenie się dobrocią.

        W dodatku karma się pomnożyła.

        • 10 0

      • Rzeczywiście, trudne do przecenienia jest coś, co nie istnieje.

        Co tam, uważasz pewnie, że mniej samochodów przez te pół roku jeździło, mniej komunikacji miejskiej? I to pewnie skalkulowało się z kosztami środowiskowymi(baterie, stacje, rowery - mniej więcej na złom) , finansowymi (kilkadziesiąt milionów) i wizerunkowymi (zmarnowany entuzjazm mieszkańców) , jakie wynikają z tego poronionego systemu, jakim było Mevo? Fajnie, że masz w piórniku takie fajne pojęcia maskujące spektakularne porażki.

        • 7 0

      • Ale za to ile zdrowej beki

        Szkoda tylko, że za moje pieniądze ten bal.

        • 3 0

    • a czemu sugerujesz że poszły w błoto?

      • 0 17

    • wszystkie

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane