- 1 Słupki na środku drogi, znaki nie pomogły (222 opinie)
- 2 Gdzie są wrota Bramy Nizinnej? (69 opinii)
- 3 Cmentarzysko traficarów w sopockim lesie (215 opinii)
- 4 Ugaszono pożar na budowie osiedla (184 opinie)
- 5 Podsuwają pomysły na kary dla śmieciarzy (109 opinii)
- 6 Obwodnica Witomina: ogłoszono przetarg na budowę (183 opinie)
Dworzec PKP ma promować Gdynię
Jeden wspólny przystanek autobusowy dla turystów wysiadających z pociągu na gdyńskim dworcu oraz promocja miasta i lokalnych firm na jego terenie, to główne założenia unijnego projektu Enter.Hub. Za ponad dwa lata plany mogą stać się rzeczywistością.
Jeszcze rok temu odstraszał także wygląd okolic dworca. Za 600 tys. zł udało się jednak, tuż przed oddaniem dworca do użytku, wyremontować ulice, chodniki, pojawiły się nowe klomby z kwiatami. Jeszcze wcześniej, bo w 2010 roku, nową fasadę zyskał budynek Sądu Rejonowego.
Czytaj też: Dzięki unijnemu projektowi w Gdyni będą buspasy i piesza strefa?
W Gdyni chcą, by dworzec i okolice przeszły kolejne zmiany. Dziewięć europejskich miast oraz dwa regiony zobowiązały się do tego samego, biorąc udział w unijnym projekcie Enter.Hub. Cel? Promocja węzłów kolejowych dla odpowiedniego rozwoju miast o liczbie mieszkańców podobnej do Gdyni.
- Miasta partnerskie będą realizowały zadania uzależnione od roli ich węzła w sieci transportowej. Założenia są różne. Łódź chce poprawić funkcjonowanie komunikacji w okolicy węzła, niemieckie Ulm jego wizerunek, a szwedzkie Orebro stawia na rozwój usług logistycznych. Gdynia ma wykorzystać dworzec do pokazania turystom potencjału miasta - wyjaśnia Dorota Gajda z gdyńskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Nad rozwiązaniami będzie pracował zespół złożony z miejskich urzędników oraz przedstawicieli m.in. SKM, ZKM Gdynia i PKS Wejherowo. Przez dwa lata mają się spotkać siedmiokrotnie, by wypracować odpowiednią koncepcję zagospodarowania węzła i terenów wokół dworca. W planach jest m.in. uporządkowanie kursowania komunikacji miejskiej.
- Chcemy doprowadzić do tego, by spod budynku można było odjeżdżać do centrum z jednego przystanku, a nie jak to jest do tej pory z kilku, oddalonych od siebie. Projekty w tej sprawie są już w dziale uzgodnień Zarządu Dróg i Zieleni. Zaprosiliśmy też do współpracy Agencję Rozwoju Gdyni. Mam nadzieję, że dzięki temu uda się stworzyć miejsce na dworcu, gdzie firmy z Gdyni będą mogły się promować, przy okazji wspomagając marketingowo miasto. To ważne, by podróżni utożsamiali nowy dworzec z nowoczesnym miastem, za jakie chcemy uchodzić - zaznacza Dorota Gajda.
W przyszłości planowane jest także udostępnienie pasażerom nowych usług typu: Bike&Ride, Park&Ride, Rent a Bike. Tu jednak wiele zależy od woli współpracy ze strony PKP, które jeszcze nie odpowiedziały na zaproszenie do udziału w projekcie.
Całość zakończy się w kwietniu 2015 roku. Wtedy tez mają pojawić się pierwsze efekty. Całkowity koszt projektu Enter.Hub to ok. 717 tys. euro, z czego ponad 40 tys. euro przeznaczone zostało na realizację części gdyńskiej.
Zobacz otwarcie wyremontowanego dworca w Gdynia.
Miejsca
Opinie (125) 3 zablokowane
-
2013-04-04 21:24
wejśćia na perony
Wejścia na perony na miarę XXI wieku! To chyba jakiś niesmaczny żart.Remont dworca, tylko PODRÓŻNI zostali potraktowani na tym dworcu jak piąte koło u wozu. Żadnych wind, ruchomych schodów czy taśmociągów.Jak podróżny ma pokonać schody z walizami, nie wspominając o niepełnosprawnych i rodzicach z wózkami.Za komuny, to byli BAGAŻOWI.Na pytanie do pani z Dworca jak podróżny z ciężką walizką ma pokonać schody odpowiedź brzmi:jak wszyscy!Mało tego, tak samo zostały wykonane wejścia na perony na dworcu Wa-wa Wschodnia i Katowice.To chyba jakaś zmowa. A co na to przepisy prawa budowlanego, nie wspominając o brukselce.
- 0 0
-
2013-03-20 06:03
Pasażerowie (3)
Dopóki w dworcowym barze albo sklepie nie będzie można kupić piwa - wszyscy będą niezadowoleni i nieszczęśliwi
- 27 59
-
2013-03-20 06:58
"Bike&Ride, Park&Ride, Rent a Bike" (1)
I od razu wzrasta prestiż!;-) Z tymi angielskimi nazwami to jakaś choroba.
- 16 3
-
2013-03-21 19:39
to jest dworzec kolejowy!
byłeś kiedyś poza Polską? każdy cywilizowany kraj informacje dla turystów podaje również, a nawet przede wszystkim po angielsku. autochtony poradzą sobie bez żadnych napisów.- 0 0
-
2013-03-21 10:56
najpierw taki sklep musi powstać
- 0 0
-
2013-03-20 08:28
"woli współpracy ze strony PKP" (9)
No własnie na dzisiaj takiej współpracy nie ma bo POlityczne PKP realizuje wolę nie współpracy,a żeby się przekonać wystarczy zobaczyć jak remontują gdyńskie perony jeśli w ogóle remontują o modernizacji możemy pomarzyć.
Jedyna nadzieja, że społeczeństwo się obudzi i wybiorą inne władze państwowe.
To wcale nie oznacza, że Gdynia jest cacy, choć po tym projekcie widać, że jednak coś fajnego robi. Tylko, aby ten dworzec był faktycznym promotorem to jak już tu pisałem, należy wpompować min. 185 mln. zł. a w tym;
- wykonać przed dworcem a właściwie na całej długości Dworcowej trzy-poziomowy układ komunikacyjny.
0 - część spacerowa, rowerowa, wrotkarska ew. miejskie busy,
-1 cały transport z możliwością przejazdu łącznikiem pod torami pomiędzy Wiśniewskiego a Morską z mozliwoscią wysadzenia potróznika przy odpowiednim peronie (podziemne zatoczki)
-2 parking podziemny, Park&Ride, Rent a Bike & Car i inne usługi,
- osłonić ciekawymi budynkami handlowymi i usługowymi ścianę vis a vis, która by w szkle budynków odbijała piękny socrealistyczny dworzec i ruch przed nim,
- odpowiednio zagospodarować drugą cześć od strony Morskiej,
- zrobić odpowiednie przygotowania projektowe i pozyskać partnerów do faktycznej rozbudowy w ramach PPP Największego Centrum Przesiadkowego ( z całonocnymi galeriami handlowymi, kinami, hotelem, ....- 5 13
-
2013-03-21 16:58
Grafoman na chaju (1)
Zygmunt Z-T daruj sobie wazeliniarskie wypowiedzi, jesteś typowym czopkiem obecnej władzy. Jeszcze nie zauważyłeś, że twoje wypowiedzi zawsze są negatywnie oceniane.
- 1 1
-
2013-03-21 17:17
goń się łazęgo,
bo w Gdyni nam durni nie potrzeba
- 0 1
-
2013-03-20 09:20
najlepiej gdyński komunistyczny (3)
dworzec główny zaorać!
- 1 4
-
2013-03-20 11:57
do Gdańszczanin (2)
Najlepiej to Twoją gdańską (komunistyczną) "starówkę" z 1955 r zaorać !! :) Kompleksy.....
- 2 3
-
2013-03-20 17:59
jeśli multimodalne węzły komunikacyjne to też i Port Lotniczy Gdynia-Kosakowo (1)
Konieczne jest wypracowanie dobrego modelu komunikacyjnego dla tego strategicznego terenu komunikacyjnego(European Network Exploiting Territorial Effects of Railway Hubs and their Urban Benefits)
Gdyńska multimodalność ma polegać na połączeniu komunikacji kolejowej, SKM PKM, trolejbusu, ale także w odległym Gdańsku tramwajowej i autobusowej, zarówno miejskiej, jak i dalekobieżnej linii, ale także tramwaju wodnego, promów,.. i dwóch lotnisk.
Ważne, że będą się spotykać praktycy i będzie prowadzony w ramach programu URBACT II i rozwijany zgodnie z filozofią głównych dokumentów obowiązujących w Unii Europejskiej,a w szczególności: Strategii Europa 2020, Strategii Lizbońskiej, Białej Księgi: Europejska Polityka Transportowa, Traktatów Rzymskich, Funduszu "Łącząc Europę", Europejskiej Konwencji Krajobrazowej, itp.
Już należy myśleć uwagę nad "HUB-em lotniczym" w Terminalu Gdynia-Kosakowo, który będzie miał strategiczną rolę w przedstawieniu atutów miasta, regionu, kraju i europy i czym prędzej do niego przystapić.- 2 4
-
2013-03-20 21:05
Chłopie - weź coś na uspokojenie
Majaczysz jak po dragach
- 1 3
-
2013-03-20 10:24
"należy wpompować min. 185 mln. zł." (2)
dużo tekstu, a wszystko sprowadza się do tej kwoty...
- 6 3
-
2013-03-20 10:37
Tak to moim zdaniem kwota minimalna i przy dzisiejszym parytecie. (1)
Bo jak napisałem dalej to będzie zaraz po założenia unijnego projektu Enter.Hub, a moim zdaniem winno być równolegle jak ma to miejsce w Łodzi Fabrycznej.
Silny i ogromny Węzeł Przesiadkowy(Dwa lotniska, Prom, Statki wycieczkowe, Wypożyczalnie w tym yachtów, samolotów,....) No i następnie zabudowa na Międzytorzu "ramach PPP Największego Centrum Przesiadkowego ( z całonocnymi galeriami handlowymi, kinami, hotelem, .... tu koszt liczyłbym na co najmniej 950 mln. "- 3 3
-
2013-03-20 11:01
a zapomniałem dodać,
że konstrukcja finansowa całości oparłaby się także w części o wykonanie tunelu pod torami. W zadaniu Nowej Węglowej "pod torami pomiędzy Wiśniewskiego a Morską z możliwością wysadzenia podróżnika przy odpowiednim peronie (w czasowej podziemnej zatoczce parkingowej")
Tak więc całość wadziłbym tak;
- projektu Enter.Hub 40 tys. euro,
- przebudowa przed dworcowa 50 mln f. unijne przy najgorszym układzie stosunek 50/50% publiczne do unijnych
- 80% unijnych na Węglową i tunel,
- 100% kap. komercyjny prywatny na PPP
I pozostaje mi tylko zyczyć POWODZENIA- 2 4
-
2013-03-21 12:06
mieszkanka Gdańska-urodzona w Gdyni
- 0 0
-
2013-03-20 18:43
(6)
To jest już niesmaczne i przestaje być zabawne. Kolejne opowieści z mchu i paproci z cyklu, że coś tam kiedyś będzie w Gdyni zrobione. Krzysiu Romański z Urzędu Miasta gdzieś informuje media, że trzeba będzie jeszcze poczekać. Na co mamy czekać? Aż ta nieudolna zbieranina kolesiów pw. "samorządność" dowiezie swoje przysłowiowe 4 litery do emerytury? Wystarczy! Czas na zmiany rządzących w Gdyni. Czas zakończyć erę Śzczurka z jego utopijnymi wizjami i GENETYCZNYM BRAKIEM SKUTECZNOŚCI. Śzczurek to zwykła wydmuszka - kolorowa skorupka z zewnątrz mieniąca się barwami tęczy a w środku pustka i nicość. Pustka na dworcu w Gdyni dobitnie to potwierdza. Po szumnych zapowiedziach - nic. I tak jest zawsze.
- 7 1
-
2013-03-21 11:38
Racja. Skoro Jacek Tarnowski z pobliskiego Sopotu potrafi, to dlaczego Wojciechowi Szczurkowi wciąż się nie udaje? Nie ma "szczęśliwej ręki" chłop najwyraźniej.
- 0 1
-
2013-03-20 19:30
Pustka na dworcu w Gdyni dobitnie to potwierdza. (4)
- no tak za nieróbstwo brak doświadczenia i merytorycznego przygotowania w (PKP) spółce skarbu państwa obarczasz Szczurka?
To już trzeba być paperem - debilem do kwadratu.- 3 2
-
2013-03-20 19:47
A Kim Dzong Gryzoń i jego przydupasy nie wiedzieli co w obejściu się dzieje? (1)
Nie wiedziało towarzystwo jakiego babola im PKP podkłada?
Niby-gospodarz terenu nie wie co w obejściu się dzieje?
Ale pewno - robić głupawe uśmiechy do kamer,
jaki problem?
Miał być dworzec cudów a wyszły jaja jak berety,
teraz z jaj Gdynia chce zrobić omleta,
z bitą śmietaną, którą oczywiście zliże Nadzorca UM Gdynia- 4 3
-
2013-03-20 20:34
ostro ....-:)
- 2 0
-
2013-03-20 19:43
A kto jak nie Gdynia Szczurka zabiegała, żeby to był zabytek ? (1)
Bezstronny ? Można było to zburzyć i wybudować nowoczesny dworzec. No jak się chciało mieć peerel z liftingiem szumnie zwany modernizmem tzw. gdyńskim no to takie są efekty.
- 6 1
-
2013-03-20 19:54
zacytuje klasyka spiep.aj dziadu!!
jesteś głupszy niż ustawa przewiduje.
- 1 1
-
2013-03-20 20:32
trochę z innej beczki. Już dwa lata minęły od ostatniego gdyńskiego TED-a (2)
Wierząc, że istnieją idee warte rozprzestrzeniania nie tylko dot. transportu, dworców, międzynarodowa organizacja TED będzie w tych dniach organizować go w W-wie, jako samodzielne organizowane wydarzenie łączące ludzi, którzy chcą wspólnie dzielić twórczą atmosferę TED. Nasza gdyńska konferencja była bardzo udaną tym bardziej, że nie dostało się na nią 100% ludzi, wiec TEDxGdynia, chcielibyśmy jeszcze oglądać gdzie x oznacza niezależnie organizowane wydarzenie TED. Wspaniałe wydarzenie w czasie TEDxGdynia a w nim wideo i wystąpienia na żywo połączy żar głębokiej dyskusji osób zebranych w małych grupach były strzałem w dziesiątkę.
Dlatego b.stęskniłem się za konferencja TED a inni etatowi narzekacze i tak będą psioczyć, zazdrościć i złorzeczyć. Ale pozytyw tego jest jeden nic w przyrodzie nie pozostaje niezauważalne i to właśnie im zapisywane są frustracje, stresy,... i tak czy inaczej czeka ich psychiatra w najlepszym razie psycholog i paskudne życie.
A dworzec nasz czy malkontenci chcą czy też nie i tak będzie promował nasz kolejowy Hub, a z czasem obok Łodzi Fabrycznej będzie godzien naśladowania w całej Europie;))- 2 4
-
2013-03-21 06:57
widać prostactwo i wiocha opanowała Gdynie (1)
jeśli po negatywnych znakach uważają, że TED im zagraża
- 2 0
-
2013-03-21 08:46
negują tylko Gdańszczanie,
bo tak naprawdę nie wiedzą o co chodzi? To napływowe społeczeństwo z b.wschodnich rubieży Polski, sto lat za murzynami!
- 0 0
-
2013-03-20 23:46
Jest olbrzymia poprawa, no może inaczej znacząca poprawa
teraz kibice Lechii nie powinny juz mówić
" po peronie lata świnia
czas wysiadać
to już Gdynia "
A co do loklai usługowych. jeżeli ryteruium wyboru to wysokość czynszu, to te lokale zawsze będą drogie i nie będą słuzyc zbyt wielu pasażerom , nie rozwiążą ich problemów. To głupota. jeśli dworzec jest dla podróżnych o różnym portfelu, to powinny byc tez tu obecne tanie lokale wynajmowane za grosze pod warunkiem, że utrzymają niskie ceny. jak podwyższki to won z dworca. Dotyczyłoby to tylko części lokali, bo wiadomo, że ludzi z kasa też trochę jest i oni moga mieć inne oczekiwania.- 0 0
-
2013-03-20 08:43
Zatem, znajdzie się wiaderko farby, aby wymalować pasy na "rondzie" (2)
między dworcem a sądem.
- 10 2
-
2013-03-20 08:59
może nawet zmoderniuzją całe rondo? (1)
- 2 0
-
2013-03-20 21:51
nic nie zrobią
za te pieniądze to będzie: kilka "meetings"(Ulm,Łódź,Orebro), 2 wypasione konferencje, 1 wypasione seminarium, płace dla "zaangażowanych"w projekt.Najwięcej zarobił gość który "załatwił"aplikację,czyli Szwed bądź Niemiec.Efektem 2-letniej ciężkiej pracy będzie pierwsze zdanie z drugiej cytowanej wypowiedzi ZDiZ.Szkoda czasu i pieniędzy publicznych.PKP w tym przypadku zachowuje się bardzo rozsądnie.
- 0 1
-
2013-03-20 21:35
Caloroczny Autobus na koniec alei Jana Pawła II poproszę
- 1 0
-
2013-03-20 21:18
Bezduszne miasto
Wszystko cudne, piękne, ale coraz bardziej bezduszne, wiejące pustką i nieprzyjazne dla ludzi - jakoś ta Gdynia ostatnio coraz częściej mi się jawi.
- 4 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.