- 1 Ugaszono pożar na budowie osiedla (171 opinii)
- 2 Cmentarzysko traficarów w sopockim lesie (190 opinii)
- 3 Podsuwają pomysły na kary dla śmieciarzy (50 opinii)
- 4 Obwodnica Witomina: ogłoszono przetarg na budowę (153 opinie)
- 5 Na lotnisku pojawił się kwiatomat (100 opinii)
- 6 Zajrzyj do międzywojennych witryn (37 opinii)
Dworzec SKM w Gdyni odzyska wygląd sprzed 60 lat
62 mln zł wyda SKM na przebudowę Dworca Podmiejskiego w Gdyni, montaż monitoringu i informacji pasażerskiej na odcinku Rumia Janowo - Gdańsk Główny oraz remont peronów i torowiska w Gdyni Głównej. Cenę poznaliśmy jesienią, ale umowa - przez odwołania - została podpisana dopiero w zeszłym tygodniu.
Przypomnijmy:
- W kwietniu 2018 r. SKM ogłosiła pierwszy przetarg na inwestycję.
- Później był on ponawiany w kwietniu 2019 r. i 2020 r., ale oferty wciąż były za wysokie.
- W trzecim pojawiły się dwie oferty, jedna T4B i MAXTO Technology znów wyższa od możliwości SKM.
- Budżet inwestycji został jednak podniesiony i oferta firm opiewająca na nieco ponad 62 mln zł została we wrześniu 2020 r. przyjęta.
Rozkład SKM Trójmiasto
Sęk w tym, że umowa pozwalająca na rozpoczęcie prac projektowych nie została podpisana. Podpisanie kontraktu opóźniły odwołania. Procedura odwoławcza trwała kilka tygodni, przez co umowa została podpisana dopiero kilka dni temu.
Monitoring, informacja pasażerska oraz prace na Gdyni Głównej
Głównym przedmiotem zamówienia jest rozbudowa i zintegrowanie systemów monitorowania bezpieczeństwa oraz zarządzania informacją pasażerską na całej linii nr 250, czyli linii SKM. Na peronach pomiędzy Gdańskiem Głównym i Rumią Janowo zostaną wymienione lub zamontowane kamery monitoringu oraz tablice informujące o nadjeżdżających pociągach.
Dodatkowo zaplanowano modernizację peronów i infrastruktury torowej na stacji Gdynia Główna. Na peronie zostaną wymienione płyty krawędziowe oraz nawierzchnia, a także część poszycia wiaty. Teren ma być przystosowany dla osób niepełnosprawnych.
Powrót do wyglądu z 1959 roku
Najważniejszą informacją dla pasażerów jest zaplanowany w ramach inwestycji remont Dworca Podmiejskiego w Gdyni. Zabytkowemu budynkowi zostanie przywrócony wygląd z czasów jego powstania, czyli z 1959 roku.
Najważniejsze zobowiązania wykonawcy remontu dworca Podmiejskiego:
- Zachowanie oryginalnej, drewnianej stolarki drzwiowej i okiennej - ewentualną wymianę dopuszcza się w wypadku stwierdzenia wyjątkowo złego stanu technicznego.
- Zachowanie dworcowego zewnętrznego zegara w okulusie na kwadratowym tle i konserwacja.
- Likwidacja dwóch lokali usługowo-handlowych - "Skup i lombard" i "Loveat" - oraz tymczasowego pawilonu z kurczakami z rożna.
- Odtworzenie trzecich drzwi wejściowych z podcienia wejściowego do hallu głównego.
- Pozostawienie napisu "Dworzec Podmiejski", który ma być podświetlony.
- Zachowanie najcenniejszych elementów wystroju hallu kasowego.
- Modernizacja pomieszczenia kas.
- Montaż szklanych automatycznych drzwi pomiędzy holem a wejściem na peron SKM.
- Wymiana nawierzchni na placu przed dworcem.
Nie obędzie się bez utrudnień. Wybrane konsorcjum zadeklarowało, że przez cały okres realizacji, maksymalnie przez 34 dni, trwać będą całodobowe zamknięcia torowe.
Na czas trwania robót powstanie tymczasowy dworzec wykonany z kontenerów.
W budynku dworca ma powstać centrum zarządzania monitoringiem oraz systemem informacji pasażerskiej na wszystkich przystankach SKM.
Prace do marca 2023 roku
Podpisanie umowy oznacza na razie rozpoczęcie prac projektowych, bo zamówienie jest realizowane w formule "zaprojektuj i wybuduj". Opóźnienie związane z procedurami odwoławczymi ma pozostać bez wpływu na anonsowany wcześniej termin zakończenia remontu. Wykonawca będzie musiał nadrobić stracony przez odwołania czas.
- Inwestycja powinna zostać zakończona do końca marca 2023 roku - informuje Tomasz Złotoś, rzecznik SKM w Trójmieście.
Tymczasowy dworzec SKM w kontenerze zamiast w lokalach dworca PKP (8 opinii)
Jak się okazuje, jedna spółka PKP zarządzająca dworcem dalekobieżnym, nie dogadała się z inną spółką PKP - SKM Trójmiasto, by ta druga na czas remontu swojego dworca, mogła korzystać z jej nieużytkowanej infrastruktury, zapewne płacąc za to. Jak informuje sama SKM "Był rozważany taki pomysł (skorzystania z lokali pod arkadami). Nie wiemy, dlaczego nie został zrealizowany." Zobacz więcej
Jak się okazuje, jedna spółka PKP zarządzająca dworcem dalekobieżnym, nie dogadała się z inną spółką PKP - SKM Trójmiasto, by ta druga na czas remontu swojego dworca, mogła korzystać z jej nieużytkowanej infrastruktury, zapewne płacąc za to. Jak informuje sama SKM "Był rozważany taki pomysł (skorzystania z lokali pod arkadami). Nie wiemy, dlaczego nie został zrealizowany." Zobacz więcej
Opinie (160) 2 zablokowane
-
2021-02-15 15:00
(1)
O nie kurczaki likwidują, trzeba jescze wpaść i zjeść porzegnalnego kurczaka
- 10 2
-
2021-02-15 19:43
Zamiast się zajadać kurczakami proponuję kupić słownik ortograficzny.
- 2 0
-
2021-02-15 15:14
Jak już będą go ponownie remontować, niech koniecznie nie zapomną o kostce zamiast równego chodnika
ta nierówna, stylizowana kostka bardzo ułatwia pchanie lub ciągnięcie toreb i walizek na kółkach. Mamy prawdziwych projektantow - geniuszy .....
- 24 2
-
2021-02-15 15:15
Wyburzyc dopoki mozna. Po co koleji miejskiej dworzec? Ktos czeka tam 3h na przesiadke?
- 9 7
-
2021-02-15 15:17
(1)
Ciekawa sprawa był remontowany już za dużą kasę to co należy teraz rozumieć tamten projekt nie dokończony ładujemy następne miliony bo ktoś na lepszą wizję. Mamy kogoś kto nad czymś panuje w tym mieście bo chyba najlepiej deweloperzy tu się obracają jak ryby w wodzie.
- 11 3
-
2021-02-15 15:28
Dworzec SKM nie był remontowany - remontowany był był dworzec Gdynia Główna. Naprawdę nie odróżniasz tych dwóch budynków?
- 4 0
-
2021-02-15 15:18
Rozpoczynając "remont" należy koniecznie zamknąć parking dla samochodów, tzn. te kilka miejsc i zrobić parking dla rowerów,
cargorowerów i ryksz. niech naród w końcu doceni genialne i wizjonerskie decyzje sokołów urbanistyki z magistratu!
- 17 2
-
2021-02-15 15:19
oryginał oczywiście ciekawszy od obecnego stanu, ale...
gdy odnawiano dworzec (PKP), to oczywiście spieprzyli okna, które teraz są toporne
polecam sprawdzenie zdjęć teraz i sprzed lat, to niestety bije po oczach- 11 1
-
2021-02-15 15:23
Fajnie, u góry będzie mozna zrobić fajną restaurację dworcowa. Juz nie mogę się doczekać pysznego jedzenia!
- 6 3
-
2021-02-15 15:24
Ale tanio
A co z menelami i brudaskami którzy urzędują na parterze budynku? Mam nadzieję że ich nie wyrzucicie bo tworzą klimat tego miejsca. W 1959 ich nie bylo ale wpasowują sie w pejzaż robotniczej Gdyni.
- 9 2
-
2021-02-15 15:25
????????
Remont dworca Podmiejskiego w Gdyni ma potrwać dwa lata.
Toć dopiero co się skończył.- 12 3
-
2021-02-15 15:30
No to jeszcze niech przywrócą "modraki" z berlińskiego metra.
Pamiętam je jako dziecko. Jeździły na 800V, miały więcej drzwi i drewniane ławki. Drzwi otwierało się i zamykało ręcznie. Przynajmniej na początku. Stylowe mosiężne klamki. Jak przerabiali linię na 3000V to pr,zesiadka była w Rumi, potem Gdynia Stocznia. Potem nastąpiła era EN i wieczne problemy z wsiadaniem i wysiadaniem bo drzwi było mniej.
- 9 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.