- 1 Był senator skazany na więzienie (188 opinii)
- 2 Rezerwiści idą na ćwiczenia. Kto najpierw? (482 opinie)
- 3 Mała uliczka, duży problem (211 opinii)
- 4 Nie wiedzą, kto leży w tych grobach (41 opinii)
- 5 Zbiórka na leczenie psów z pseudohodowli (106 opinii)
- 6 Nowe podziemne zbiorniki w Akwarium (132 opinie)
Dworzec SKM w Gdyni odzyska wygląd sprzed 60 lat
62 mln zł wyda SKM na przebudowę Dworca Podmiejskiego w Gdyni, montaż monitoringu i informacji pasażerskiej na odcinku Rumia Janowo - Gdańsk Główny oraz remont peronów i torowiska w Gdyni Głównej. Cenę poznaliśmy jesienią, ale umowa - przez odwołania - została podpisana dopiero w zeszłym tygodniu.
Przypomnijmy:
- W kwietniu 2018 r. SKM ogłosiła pierwszy przetarg na inwestycję.
- Później był on ponawiany w kwietniu 2019 r. i 2020 r., ale oferty wciąż były za wysokie.
- W trzecim pojawiły się dwie oferty, jedna T4B i MAXTO Technology znów wyższa od możliwości SKM.
- Budżet inwestycji został jednak podniesiony i oferta firm opiewająca na nieco ponad 62 mln zł została we wrześniu 2020 r. przyjęta.
Rozkład SKM Trójmiasto
Sęk w tym, że umowa pozwalająca na rozpoczęcie prac projektowych nie została podpisana. Podpisanie kontraktu opóźniły odwołania. Procedura odwoławcza trwała kilka tygodni, przez co umowa została podpisana dopiero kilka dni temu.
Monitoring, informacja pasażerska oraz prace na Gdyni Głównej
Głównym przedmiotem zamówienia jest rozbudowa i zintegrowanie systemów monitorowania bezpieczeństwa oraz zarządzania informacją pasażerską na całej linii nr 250, czyli linii SKM. Na peronach pomiędzy Gdańskiem Głównym i Rumią Janowo zostaną wymienione lub zamontowane kamery monitoringu oraz tablice informujące o nadjeżdżających pociągach.
Dodatkowo zaplanowano modernizację peronów i infrastruktury torowej na stacji Gdynia Główna. Na peronie zostaną wymienione płyty krawędziowe oraz nawierzchnia, a także część poszycia wiaty. Teren ma być przystosowany dla osób niepełnosprawnych.
Powrót do wyglądu z 1959 roku
Najważniejszą informacją dla pasażerów jest zaplanowany w ramach inwestycji remont Dworca Podmiejskiego w Gdyni. Zabytkowemu budynkowi zostanie przywrócony wygląd z czasów jego powstania, czyli z 1959 roku.
Najważniejsze zobowiązania wykonawcy remontu dworca Podmiejskiego:
- Zachowanie oryginalnej, drewnianej stolarki drzwiowej i okiennej - ewentualną wymianę dopuszcza się w wypadku stwierdzenia wyjątkowo złego stanu technicznego.
- Zachowanie dworcowego zewnętrznego zegara w okulusie na kwadratowym tle i konserwacja.
- Likwidacja dwóch lokali usługowo-handlowych - "Skup i lombard" i "Loveat" - oraz tymczasowego pawilonu z kurczakami z rożna.
- Odtworzenie trzecich drzwi wejściowych z podcienia wejściowego do hallu głównego.
- Pozostawienie napisu "Dworzec Podmiejski", który ma być podświetlony.
- Zachowanie najcenniejszych elementów wystroju hallu kasowego.
- Modernizacja pomieszczenia kas.
- Montaż szklanych automatycznych drzwi pomiędzy holem a wejściem na peron SKM.
- Wymiana nawierzchni na placu przed dworcem.
Nie obędzie się bez utrudnień. Wybrane konsorcjum zadeklarowało, że przez cały okres realizacji, maksymalnie przez 34 dni, trwać będą całodobowe zamknięcia torowe.
Na czas trwania robót powstanie tymczasowy dworzec wykonany z kontenerów.
W budynku dworca ma powstać centrum zarządzania monitoringiem oraz systemem informacji pasażerskiej na wszystkich przystankach SKM.
Prace do marca 2023 roku
Podpisanie umowy oznacza na razie rozpoczęcie prac projektowych, bo zamówienie jest realizowane w formule "zaprojektuj i wybuduj". Opóźnienie związane z procedurami odwoławczymi ma pozostać bez wpływu na anonsowany wcześniej termin zakończenia remontu. Wykonawca będzie musiał nadrobić stracony przez odwołania czas.
- Inwestycja powinna zostać zakończona do końca marca 2023 roku - informuje Tomasz Złotoś, rzecznik SKM w Trójmieście.
Tymczasowy dworzec SKM w kontenerze zamiast w lokalach dworca PKP (8 opinii)
Jak się okazuje, jedna spółka PKP zarządzająca dworcem dalekobieżnym, nie dogadała się z inną spółką PKP - SKM Trójmiasto, by ta druga na czas remontu swojego dworca, mogła korzystać z jej nieużytkowanej infrastruktury, zapewne płacąc za to. Jak informuje sama SKM "Był rozważany taki pomysł (skorzystania z lokali pod arkadami). Nie wiemy, dlaczego nie został zrealizowany." Zobacz więcej
Jak się okazuje, jedna spółka PKP zarządzająca dworcem dalekobieżnym, nie dogadała się z inną spółką PKP - SKM Trójmiasto, by ta druga na czas remontu swojego dworca, mogła korzystać z jej nieużytkowanej infrastruktury, zapewne płacąc za to. Jak informuje sama SKM "Był rozważany taki pomysł (skorzystania z lokali pod arkadami). Nie wiemy, dlaczego nie został zrealizowany." Zobacz więcej
Opinie (160) 2 zablokowane
-
2021-02-15 15:41
Wygląd dworca sprzed 60 lat a wyglad dworca 60-letniego to chyba spora różnica?
Jak ktoś nie wierzy tylko trolluje dla trollowania to może niech spojrzy w lustro. Ja widzę pewną różnicę pomiędzy mną teraż a sprzed kilkudziesieciu laty
- 3 9
-
2021-02-15 16:11
Wszystkie dworce ciągle w remontach (1)
Ja jako podróżny chcę spędzić na dworcu jak najmniej czasu - 10 minut przed odjazdem szybkie kupno butelki wody i drożdżówki, na czytelnym wyświetlaczu sprawdzam peron i zaraz odjeżdżam czystym, wygodnym i nowoczesnym pociągiem.
Bilet kupiłem wcześniej przez internet, nie zabiłem się na peronie, bo podłoże jest proste i równe a od deszczu i wiatru ochroniła prosta, estetyczna ale przede wszystkim skuteczna wiata.
Od chyba 15 lat ciągle tylko informacje o remontach dworców (planach, projektach, budżetach, opóźnieniach, zakończeniach), jak nie SKM to PKP, Gdynia, Gdańsk albo wiecznie planowane Orłowo. W Trójmieście co chwilę idą dziesiątki milionów na remonty kolejnych dworców, wyburzanie/odtwarzanie antresoli, witraże, sklepienia, ławeczki z epoki itd. A potem i tak mega kolejka do jedynej otwartej kasy, na środku poczekalni kałuża a schody na peron krzywe, bo konserwator zabronił zrobić nowych prostych.- 19 2
-
2021-02-15 16:49
Wolisz zapyziałe i zniszczone dworce? A co do czasu na dworcu - o przesiadkach kiedyś słyszałeś? Takich trwający godzinę, a czasem dłużej?
Co chwilę remonty dworców w Trójmieście? Jakie "co chwilę"? Ponadto mamy tu po prostu sporo dworców i tyle- 1 0
-
2021-02-15 16:26
Gdynia Skansen Osobowa
- 11 1
-
2021-02-15 16:29
I czym on się różni od teraźniejszego? Xd
- 5 2
-
2021-02-15 16:40
Obiecanki cacanki
Ile to już lat temu miało być zrobione
- 8 1
-
2021-02-15 16:41
Powinni otworzyć w końcu aptekę 24h na dworcu (1)
- 12 1
-
2021-02-15 19:42
I jeszcze kasyno do tego
- 0 2
-
2021-02-15 17:06
Do Marca 2023 r.? Znając realia w Gdyni to prędzej w 2032 r.!
- 11 1
-
2021-02-15 17:12
Prace do marca 2023 roku
"Wybrane konsorcjum zadeklarowało, że przez cały okres realizacji, maksymalnie przez 34 dni"
Czyli zabiora sie za ten skansen w styczniu 2023 roku? Czy ja snie czy ktos zle cos napisal? O koszcie nawet nie wspomne, bo to kpina. Rozumiem, ze na ziemi beda marmury.- 5 3
-
2021-02-15 17:15
Przecież on wygląda jak 60 lat temu
- 8 3
-
2021-02-15 17:20
LOT (1)
A co tu ma PIS do gadania skoro i tak PEŁO robi swoje co chce. A na ten bałagan po drugiej stronie kto pozwolił ? PEŁO zrobiło co chciało i konserwator nic nie zrobił ?bałagan jest tam dalej.
- 6 8
-
2021-02-15 17:23
LOT
to nie tu ta opinia , sory
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.