• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dworzec w Gdańsku: gdzie powstaną przejścia naziemne?

bra
4 grudnia 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Wizualizacja jednego z wariantów przejścia naziemnego przez Podwale Grodzkie zgłoszonego do tegorocznego budżetu obywatelskiego. Wizualizacja jednego z wariantów przejścia naziemnego przez Podwale Grodzkie zgłoszonego do tegorocznego budżetu obywatelskiego.

Miasto szuka wykonawcy wielowariantowej koncepcji, która będzie zawierała lokalizację jednego lub więcej przejść naziemnych przez Podwale Grodzkie. Dodatkowo rozstrzygnie ona, gdzie w centrum i we Wrzeszczu mają stanąć parkingi kubaturowe na 500 rowerów każdy oraz miejsca postojowe typu kiss&ride. Wnioski będą znane w maju przyszłego roku.



O pomyśle stworzenia naziemnego przejścia przez Podwale Grodzkie na wysokości dworca głównego mówi się już od dawna. Teraz przyszedł czas na pierwsze konkrety. Pojawią się one po opracowaniu wielowariantowej koncepcji. Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska właśnie szuka wykonawcy, który przeanalizuje, gdzie oraz ile powinno być tych przejść.

To jednak nie będzie jego jedynym zadaniem. W ramach zamówienia będzie musiał wykonać wielobranżową koncepcję obejmującą realizację kolejnych elementów:

  • Budowę kubaturowych parkingów rowerowych w okolicach dworca głównego i dworca we Wrzeszczu, po 500 miejsc każdy
  • Budowę miejsc postojowych w systemie kiss&ride (po 5 w każdym kierunku wzdłuż Podwala Grodzkiego i 15 w sąsiedztwie dworca we Wrzeszczu)
  • Budowę nowych wiat na przystankach przy dworcu Gdańsk Główny (autobusowych ok. 160 m i tramwajowych ok. 200 m)
  • Montaż nowych tablic systemu informacji pasażerskiej w centrum (5 sztuk) oraz we Wrzeszczu (3).


Firmy chcące zgarnąć ten kontrakt muszą złożyć swoją ofertę do 11 stycznia 2018 roku. Zwycięzca będzie miał cztery miesiące na opracowanie koncepcji, a potem kolejne dwa na zarekomendowanie tej optymalnej.
bra

Opinie (412) 9 zablokowanych

  • Miasta dla samochodów! (1)

    Piesi do tuneli!

    • 8 9

    • miasto dla pociagow

      samochody na tory

      • 7 0

  • przejście przy dworcu (2)

    Wyniki głosowanie pokazują,że 63 % jest przeciwnych a budyń i tak zrobi swoje.Już czas budyń zwijać się prokurator czeka.Ciekawe kto poniesie winę za przyszłe ofiary na pasach.To po to jest w planach budowa drugiego tunelu a kretyni wymyślają inwestycję jak w Gdyni puszka farby i pędzel.

    • 24 10

    • Proponuję zadać na 3 city pytanie:
      Czy jesteś za darmowym parkowanie u zainteresowanego na działce. 99% tak, 1% (zainteresowany) nie. No to malujemy pasy na trawie i parkujemy.

      • 9 2

    • Za ofiary na pasach poniosą odpowiedzialność kierujący pojazdami, którzy zbliżając się do przejścia dla pieszych zobowiązani są do zachowania szczególnej ostrożności, a najwyraźniej im to nie wychodzi, skoro zabijają ludzi.

      • 5 4

  • To ja poproszę o bus pas (3)

    Mowa o rowerach, o wózkach i samochodach, a pomyślał ktoś o pasażerach autobusów? Nie, po co. Po co PKM bezposrednio do Głownego, starczy do Wrzeszcza, a potem zdziwienie, ze komunikacją nikt nie jezdzi.

    • 14 2

    • (2)

      tam jest tramwaj, a większość lini busowych i tak zostanie skrócona do węzła przy forum radunia. także buspas nie będzie potrzebny

      • 1 1

      • Zmuście ludzi do jeszcze większej liczby przesiadek (1)

        To szybciej się przekonają, że jazda samochodem w systemie door-to-door ma większy sens. Dobra robota.

        • 2 0

        • Dokładnie

          • 1 0

  • O ja p@#$%^ co za debilne pomysły!!!

    Może tak trzymajcie się rozkładów jazdy a nie twórzcie nowe korki!!! Tramwaje, które mają wydzielone torowiska jeżdża jak chcą!!! Te rozkłady jazdy to dla wierzących w nie!!! Zajmojcie się realnymi problemami a nie twórzcie nowe!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • 14 8

  • Co za głupota (4)

    Zobaczymy, jak wzrośnie śmiertelność na pasach jak zetrą się ze sobą dwie grupy: kierowców na "późnym żółtym" i pieszych na "późnym zielonym".

    • 22 6

    • (2)

      Wcale, bo żeby doszło do wypadku musi dojść do konfrontacji pieszego na wczesnym zielonym i kierowcy na późnym żółtym.

      • 2 3

      • (1)

        Raczej pieszej k...wy drepczacej wesoło na czerwonym z ryjem w smartfonie

        • 3 3

        • Łał, błyskotliwe, wysłałeś to już kolegom, czy jeszcze piszesz SMSa jedną ręką na kierownicy?

          • 1 0

    • Judyta, nie dramatyzuj.

      We wrzeszczu takie przejścia funkcjonują od lat i oprócz niesławnego przykładu sprzed paru dni, potrącenia zdarzają się tam na szczęście bardzo rzadko.

      • 2 6

  • Pieniądze na zbędne przejście przydadzą się gdzie indziej..

    Po*ebało się w główkach coniektórym. Tunel dla pieszych się korkuje? A może się zużył? Za mało wypadków z udziałem pieszych? Ruch jest zbyt płynny? Turystom zrobi to różnicę? Miasto ma za dużo pieniedzy? Nie chcę tego przejścia, mam dość czekania w korkach.

    • 19 12

  • Paraliż calego centrum zrobią. Teraz jest prawie nie przejezdne a co dopiero jak to przejscie powstanie. Masakra

    • 22 5

  • Pomysł z księżyca

    Nie ma słów żeby to ocenić,pomysł z księżyca,urzędnicy bawią się w malowanie pasów ,a ludzie będą ginąć pod kołami.Tylko tunel podziemny dla samochodów i tramwajów.Duża inwestycja ale to projekt z przyszłością.Gdańsk to duże miasto,w Sopocie sobie poradzili i już myślą od tunelu pod Al.Niepodległości ,a w Gdańsku tworzą projekty ze średniowiecza.Smutne

    • 11 5

  • Artykuł naszego czytelnika

    Na początek wysadźcie wiadukt koło ckume/uw i ten koło uop, a także most nad motławą, zwalcie kładki nad jezdnią na nowej trasie, i wiadukt przy zieleniaku. Z przejść podziemnych zróbcie rowy przeciwczołgowe. Tym sposobem zlikwidujecie korki.

    • 8 1

  • Przecinaki

    Przecinaki zbiora swoje krwawe zniwo.Wedlog mnie to przejscie to bardzo zly pomysl.A jak myslicie ze tunelik przy torach rozwiaze problem korkow w centrum to sie mylicie.Juz kto troche jezdzi po Gdansku sie orientuje.Bedzie w tuneliku korek i u gory korek

    • 9 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane