• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dworzec w Gdyni: nowi najemcy przed wakacjami

Patryk Szczerba
19 kwietnia 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Na dworcu od końca marca czynne jest biuro, w którym można uzyskać informację o obiekcie oraz możliwości wynajęcia lokalu na dworcu. Na dworcu od końca marca czynne jest biuro, w którym można uzyskać informację o obiekcie oraz możliwości wynajęcia lokalu na dworcu.

Nowy menadżer gdyńskim dworcem zarządza od marca. Choć na razie niewiele się zmieniło, władze PKP zapowiadają, że do wakacji znacząca część lokali w obiekcie będzie wreszcie zapełniona.



Jak twoi bliscy/znajomi spoza Gdyni oceniają dworzec PKP?

Marazm, jaki zapanował w wyremontowanym blisko rok temu obiekcie, nie sprzyja nikomu. Pasażerowie narzekają, że na dworcu nadal nie można zrobić zakupów ani zjeść posiłku czy kupić gazety, natomiast PKP nie czerpie zysków z powierzchni komercyjnych.

Do tej pory dworce miały rejonowych zarządców, ale - jak to często w spółkach PKP - nikt do końca nie wiedział, kto za co odpowiada. Dochodziło nawet do tego, że z jedną osobą najemcy uzgadniali warunki, a umowę podpisywali z kim innym. Nowy menadżer miał być osobą, która spowoduje, że dworzec zacznie tętnić życiem. Podobne stanowiska funkcjonują na 10 dworcach w całym kraju.

- Pracuję od kilkunastu dni i na razie ciężko mówić o efektach. Mam nadzieję, że wkrótce pasażerowie będą mogli korzystać z punktów usługowych i handlowych- mówi Janusz Kowalczyk, menadżer dworca, po więcej informacji odsyłając do przełożonych z PKP.

Ci z pracy menadżera są zadowoleni, nie dziwiąc się zniecierpliwieniu pasażerów czekających na moment, kiedy dworzec nie będzie opustoszały, z jedną kawiarnią oraz kantorem i małą restauracją. Do dyspozycji najemców pozostaje kilkanaście tysięcy metrów kwadratowych.

- Nie ukrywam, że w przeszłości zostało popełnionych wiele błędów przy projektowaniu, podpisywaniu umów, co rzutuje na stan obecny. Teraz trzeba sporo spraw rozpatrywać na nowo i robimy to. Zdaję sobie sprawę, że odwiedzający dworzec chcieliby efektów natychmiast, ale, niestety, procedury, uzgodnienia trwają. Tym niemniej dzięki menadżerowi łatwiej jest zadbać o wiele kwestii, ponieważ jest on na miejscu i może na bieżąco reagować, jak choćby w przypadku czystości i awarii na dworcu- opowiada Krzysztof Piekarski, dyrektor regionalny ds. eksploatacji nieruchomości PKP.

Efekty mają być widoczne w ciągu kilkunastu tygodni. Za kilka dni na dworcu otworzy się sklep Virgin, który zaoferuje książki, płyty CD, filmy oraz inne produkty multimedialne. W kolejce na otwarcie czeka sześć kolejnych punktów, w tym punkt bukmacherski, salon prasowy oraz drogeria Rossmann. Wszystkie mają zostać otwarte przed wakacjami. Czy tym razem obędzie się bez opóźnień i poślizgów?

- Oby. W przypadku Rossmanna udało się nam ostatecznie zakończyć wszystkie formalności budowlane i robotnicy powinni niebawem zacząć aranżację obiektu. Wiem, że firmie również zależy, by rozpocząć działalność jak najszybciej, dlatego liczę, że stanie się to w ciągu kilku tygodni - zapewnia Piekarski.

Na dworcu równocześnie z menadżerem rozpoczęło działalność biuro dworca. Coraz chętniej zaglądają do niego pasażerowie, którzy mogą dowiedzieć się wszystkiego na temat budynku i jego przestrzeni, a także zaproponować rozwiązania czy zgłosić uwagi do funkcjonowania obiektu. Trafia tu także wielu obcokrajowców, mających problem z porozumieniem się podczas rozmów przy okienku informacji kolejowej.

- Wiele osób przychodzi, by po prostu uzyskać tam konkretną informację na temat komunikacji wokół obiektu lub dowiedzieć się, jak najłatwiej dojechać w dane miejsce w Gdyni, rozpoczynając podróż na dworcu czy zgłosić, że w danym miejscu byli zaczepiani przez bezdomnego. Punkt zaczyna powoli pełnić rolę specyficznej informacji dworcowej. O to nam chodziło i chcemy, żeby w tym kierunku ewoluował - zaznacza Krzysztof Piekarski.

Materiał archiwalny. Od otwarcia dworca minęło już ponad 10 miesięcy.

Miejsca

Opinie (88) 2 zablokowane

  • "Trafia tu także wielu obcokrajowców, mających problem z porozumieniem się podczas rozmów przy okienku informacji kolejowej" ;-)

    Zatem jedną z pierwszych decyzji MANAGERA powinna być wymiana osób pracujących w tej INFORMACJI (na kompetentne i znające przynajmniej 2 języki). Przecież zrozumiałe, że w dużej części chcą z niej korzystać obcokrajowcy...

    • 10 0

  • no tak!- ale jaj je wymienić jak one są właśnie od tego Antka śwagra kuzyna brata !...

    • 4 1

  • Ceny czynszu

    Chciałem wynająć lokal pod gastronomię...w kolumnadach...cena wyjściowa za m2 to 150 zł netto (wyjściowa gdyż rozmowy negocjacyjne odbywały się w Warszawie i ta cena to wyjściowe minimum), plus szereg dodatkowych kosztów!!! Ceny jak w Galerii Bałtyckiej! Cieszę się, że może w końcu to się zmieni!

    • 4 0

  • Szanowny Panie Dyrektorze Piekarski

    Osoby odpowiedzialne za "błędy z przeszłości" są nadal Pana współpracownikami, dostają premie i żyją jak pączek w maśle, tj. państwowej firmie. W ramach restrukturyzacji utworzono w Gdańsku kolejne, chyba już piąte stanowisko dyrektora. Menadżer dworca jest potrzebny, ale co z tego, gdy potencjalny najemca natrafia na mur biurokracji i niekompetentnych urzędników. Nie jest żadną tajemnicą, że "uprzejma" pani naczelnik od marketingu traktuje potencjalnych najemców jak Urząd Skarbowy petentów. Pozostali urzędnicy, podobnie. W normalnej firmie osobom tego pokroju już dawno by podziękowano, ale nie w PKP S.A., gdzie mimo niekończących się restrukturyzacji ludzie pracują po staremu.

    • 8 0

  • Gdynia Miasto Upadle (1)

    Gdynia tu sie Wszystko Likwiduje

    • 9 1

    • O nieee, znowu wylewanie frustracji

      • 1 0

  • najemców nie ma ale manager jest
    wot logika

    • 5 0

  • Zapominalski

    "Nie ukrywam, że w przeszłości zostało popełnionych wiele błędów przy projektowaniu, podpisywaniu umów, co rzutuje na stan obecny" - powiedział dyr Piekarski. Biedny tylko jakoś zapomniał, że jako były dyrektor Oddziału Dworców w Warszawie, któremu podlegały wybrane dworce w całej Polsce w tym również Gdynia miał wpływ na stan obecny obiektu oraz obecny kształt umów.Więc co zwala sam na siebie ?

    • 5 0

  • do Menadżera dworca

    Bardzo proszę uważnie przyjrzeć się posadzce wewnątrz wyremontowanego(za ciężkie pieniądze)naszego dworca,a konkretnie na wysokości pierwotnie usytuowanego bankomatu PKO BP-na myśli szczególnie mam stronę od Placu Konstytucji. Skandal to mało powiedziane...

    • 0 1

  • Zarządca dworca pracuje na dworcu

    Oszałamiająca innowacja, bardzo w stylu PKP.

    • 1 0

  • Prośba do PKP

    Przenieście swoje centralne biura do Krynicy Górskiej. Przedsiębiorcy i tak nic u was nie załatwią, ale przynajmniej będą mieli fajne widoki po 19 godzinach podróży.

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane