• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dzieci nie pojadą za darmo po całym Trójmieście

Krzysztof Koprowski
30 czerwca 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Torba na siedzeniu ważniejsza niż pasażer
Brak pełnego porozumienia międzygminnego ogranicza możliwość bezpłatnych podróży w Trójmieście. Brak pełnego porozumienia międzygminnego ogranicza możliwość bezpłatnych podróży w Trójmieście.

Za kilka tygodni dzieci i młodzież z Sopotu będą mogły podróżować bezpłatnie kilkoma liniami autobusowymi na terenie Gdańska. To efekt uchwały przyjętej na ostatniej sesji Rady Miasta Gdańska. Być może podobne rozwiązanie zostanie również wprowadzone w Gdyni. Wciąż jednak będzie brakowało bezpłatnych przejazdów uczniów na wszystkich liniach w całym Trójmieście.



Czy bezpłatne przejazdy dla uczniów powinny obowiązywać na wszystkich liniach w Trójmieście?

Od 1 czerwca bezpłatnymi przejazdami zostali objęci uczniowie zameldowani w Sopocie i Gdyni. W Gdańsku to rozwiązanie taryfowe będzie funkcjonowało od 1 lipca br.

Nadal problematyczna pozostaje kwestia przekraczania granic miast w ramach Trójmiasta. Brak pełnego porozumienia międzygminnego sprawia, że obowiązują różne zasady taryfowe.

Młodzi mieszkańcy Gdyni mogą jeździć autobusami i trolejbusami wyłącznie w granicach Gdyni. Wyjątkami są linie 105 (do przystanku Kosakowo-Cmentarz) oraz 194 na całej długości trasy.

Ponadto Gdańsk, w ramach porozumienia międzygminnego na realizację przewozów, nie wymaga od gdyńskich uczniów biletów na liniach 171 i nocnej N1. Co ciekawe, zdaniem gdyńskich urzędników, uczeń zameldowany w Gdyni na odcinkach tych linii poza granicami administracyjnymi Gdyni, powinien posiadać skasowany odpowiedni bilet.

Gdańsk: bez ograniczeń do innych miast



W zdecydowanie lepszej sytuacji są uczniowie z Gdańska, którzy mogą swobodnie podróżować wszystkimi liniami Zarządu Transportu Miejskiego, nawet poza granice administracyjne miasta.

- Gdańscy uczniowie szkół podstawowych i ponadpodstawowych w wieku od 7 do 24 lat, posiadający Kartę Mieszkańca, mogą bezpłatnie podróżować wszystkimi liniami organizowanymi przez ZTM, w tym również w Sopocie oraz 171 i N1 na terenie Gdyni - mówi Alicja Bittner z Referatu Prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku.

Sopot: tylko w granicach kurortu i wkrótce do Gdańska



W najmniej korzystnym położeniu są uczniowie z Sopotu, którzy obecnie z opłat zwolnieni są tylko w granicach tego najmniejszego miasta Trójmiasta. Wkrótce jednak będą mogli bez biletów dotrzeć do Gdańska. Prawo do bezpłatnych przejazdów będzie im przysługiwać na całej długości linii: 117, 122, 143 i nocnej N1.

W czwartek Rada Miasta Gdańska przyjęła stosowną uchwałę, która na to pozwoli. Wejdzie ona w życie w ciągu 14 dni od ogłoszenia jej w Dzienniku Urzędowym Województwa Pomorskiego, czyli przypuszczalnie jeszcze przed początkiem roku szkolnego.

- Z wnioskiem o zwolnienie z opłat za przejazd dzieci i młodzieży zam. w Sopocie na tych liniach w granicach Gdańska wystąpił prezydent Sopotu, a koszty tych zwolnień będą finansowane przez Sopot. Jeżeli inne gminy [Żukowo, Kolbudy, Pruszcz Gdański, do których docierają gdańskie autobusy - dop. red.] zwrócą się do nas z wnioskiem o zwolnienie z opłat na liniach międzygminnych, to skierujemy do Rady Miasta analogiczne projekty uchwał - dodaje Bittner.
Czytaj też: Radni przyjęli nowe ceny taksówek w Gdańsku

Być może wkrótce porozumienie Sopotu z Gdynią



Niewykluczone, że w przyszłości uczniowie z Sopotu będą mogli podróżować na wybranych liniach bez opłat również w Gdyni.

- Rozmowy z Sopotem na ten temat trwają. Żadne decyzje jednak jeszcze nie zapadły - informuje Agata Grzegorczyk, rzecznik prasowy Urzędu Miasta Gdyni.
Przypomnijmy, że bezpłatne przejazdy nie obowiązują w pociągach SKM oraz PolRegio.

Opinie (331) 5 zablokowanych

  • cyrk :D (20)

    trzeba przewietrzyć ten trójmiejski beton ale szczura pierwszego

    • 213 50

    • szczur zakala miasta! (6)

      • 19 10

      • Wulgarni antygdynscy hejterzy to plaga tego portalu (4)

        Smutne życie hejtera odcinek 19367

        • 15 23

        • Ooo kmiot czyli wyborca szczura dał głos (3)

          • 15 18

          • i znów wyzwiska zamiast argumentów, cały schamiały PiS (2)

            • 10 11

            • Paradne

              Zniesmaczony chamstwem na tym portalu, ale od razu wie kto winien. Siedzisz w ich głowach, ze znasz ich polityczne poglądy?

              • 3 7

            • Partia Oszustów

              Odcinek 9

              • 2 1

      • Wolisz Horałę?

        • 7 1

    • szczurek niszczy, betonuje, sprzedaje nasze miasto :(! (1)

      • 10 9

      • Może jakieś szczegóły?

        • 2 0

    • (1)

      Ale trollu jakbyś umiał czytać to byś wiedział, że to w Gdańsku są problemy. W Gdyni wszyscy uczniowie jeżdżą za darmo a Gdańsk robi problemy dla uczniów z Gdyni i Sopotu

      • 6 10

      • No to przeczytaj raz jeszcze...

        a potem kolejny i kolejny i ...

        • 6 2

    • ludzie sa za glupi, by zrozumiec ze im wiecej "za darmo" od miatsa, tym wiecej z naszych kieszeni na podatki (1)

      widac to po ankiecie i komentarzach, gdzie wiekszosc jest za

      • 11 5

      • Wystarczy podatków nie płacić i masz prawdziwe za darmo.

        • 0 0

    • trojmiasto

      A może by tak wreszcie ruszyć i zacząć lobbować aby połączyć trójmiasto, w jedną prawdziwą aglomeracje . Jeden prezydent jedna ekipa. Ale nie, hejterzy by nie mogli narzekać, że słoiki z Gdańska pracują w Gdyni i vice versa.

      • 4 1

    • a czy karły (1)

      też będą jeździć za darmo? Kiedy to się zmieni? Już mi ciężko przebierać tymi małymi nóżkami:(

      • 2 5

      • Naśmiewanie się z niepełnosprawności to dno. Spadaj.

        • 4 2

    • Cyrk to będzie jak pójdzie podwyższka biletów

      Ktoś w końcu będzie musiał zapłacić za wojaże dzieci sąsiada ;))

      • 7 1

    • Taxi Gratis! Kto jest za?

      Darmo już było i co z tego wynikło? Zmiana ustroju, powrót do kapitalizmu.

      • 1 2

    • Problemem jest to że kontrkadydatami Szczura są przeważnie kmioty bałwany

      • 0 2

    • W najmniej korzystnym położeniu są uczniowie z Sopotu, którzy obecnie z opłat zwolnieni są tylko w granicach tego najmniejszego

      Bzdura. W najgorszej sytuacji są mieszkańcy Kowal, Żukowa i Pruszcza, którzy do Gdańska za free nie wjadą, Co ciekawe, gdańszczanie w drugim kierunku przeszkód nie mają. I teraz pytanie za 200 punktów: JAK Gdańsk zrekompensuje tym gminom straty ochodów na dotowanych przez nie liniach?

      • 2 1

  • Autobus Plus (12)

    Wszystko w narodowym socjalizmie jest teraz plus. Ciekawe kiedy to wszystko drugą Grecją się skończy i kto z nas będzie minus.

    • 246 63

    • Jesienią będzie budyń plus (2)

      • 8 13

      • będzie Budyń plus cela (1)

        • 19 12

        • Od trzech lat to słyszę..

          A budyń dalej nie pierdzi w pasiaki....

          • 1 1

    • Nie dają - źle. Dają - jeszcze gorzej. (5)

      • 17 19

      • Głupia uwaga (4)

        Nikt nie powinien za darmo nikomu dawać. Natomiast pewne ulgi dla najbardziej potrzebujących to co innego, i to najbardziej potrzebujących, którzy znaleźli się w trudnej sytuacji pomimo tego, że się starają uczciwie pracować lub mają problem ze zdrowiem. Nikt inny.

        • 31 13

        • Tyle ameb minusuje czy to te słynne wynajęte trolle?

          • 9 3

        • Popieramy

          Związek Zawodowy Cór Koryntu

          • 1 3

        • Wszyscy tylko chcą patologia

          jak tak dalej będzie dzięki pis nieroby i patole dostana podbieracza d*p* zeby nic nie musieli już robić . Co dalej taxi plus, restauracja plus,czynsz chata plus wszyscy normalni powinni stad wyjechać nie utrzymywać tego kures*twa

          • 9 1

        • Bredzisz, jak najbardziej powinno być wszystko za darmo, niech Unia płaci, w końcu do czegos sie niech przyda ta Ewropa..

          • 0 0

    • Chcieliście żeby było jak za granicą... To bedzie

      • 1 0

    • Jeśli wskazujesz na PIS, to jest to strzał kulą w płot. (1)

      Darmową komunikację dla dzieci i młodzieży w Gdańsku wymyślił Adamowicz

      • 1 3

      • Komunikacja akurat powinna być darmowa.

        To daje wymierne zyski dla wszystkich mieszkańców.

        Co innego program patola+...

        • 2 1

  • (6)

    Ile mandatów się posypie jak rodzice albo starsze dzieci nie ogarną że w innym mieście trzeba bilet kupić.

    • 159 16

    • (1)

      To że trzeba kupić bilet to norma. Jak chcesz za darmo to sprawdź czy ci przysługuje

      • 19 11

      • Zlikwidować bilety, taryfy, opłaty i po problemie..

        • 0 0

    • to po co te dzieciaki do szkoły chodzą jak wiedzy nie potrafią przyswoić?

      Chodzisz do szkoły to powinieneś umieć czytać i korzystać z tego. Taryfa wszędzie w Polsce i nie tylko jest zależna od miasta więc nie spodziewajmy się cudów - jak się chce za darmo jeździć to trzeba trochę rozumieć.

      • 18 10

    • Właśnie na takich już zaczynamy polowanie

      • 9 4

    • I o to w tym wszystkim chodzi. Tak skomplikowane, żeby nie sposób było tego ogarnąć a potem walić mandaty!

      • 12 2

    • Może o to tu właśnie chodzi ;) I na to oni liczą . Bo tak naprawde nigdzie nie jest dokładnie opiaane co jak itp

      • 4 3

  • Darmowe (14)

    Nie ma czegoś takiego jak darmowa komunikacja, fajnie się wydaje cudze pieniądze.

    • 341 42

    • Kampania wyborcza, przykładowo taki szczurek rozdał wszystko żeby tylko być przy korycie. (3)

      • 14 10

      • Przedewszwszytkim Budynia i Wałęsy

        • 12 11

      • masz na myśli 500+? (1)

        tak, masz na myśli 500+

        • 6 0

        • dojna krowa dojnej zmiany lux veritas

          • 1 0

    • (6)

      Bezpłatna komunikacja miejska jest słuszna. Niemniej o tym była mowa już w 2010 roku. Dlaczego Budyń wtedy jej nie zaczął wprowadzać? Bo wtedy wiedział że wygra wybory a teraz mu się pupa pali... nie dość że wybory przegra, to jeszcze grozi mu program Cela+

      • 34 20

      • Mam nadziej że razem z nim cała jego świta np. pan Lisicki

        • 13 0

      • Bezpłatna będzie zawsze dziadowska (4)

        Normalny bilet miesięczny rzędu 90zł to nie jest duży koszt.
        Teraz mamy ceny miesięcznego
        - dla dzieciaków 0zł
        - normalny 90zł
        - normalny z SKM 150zł
        - normalny na wszystko na 3miasto 230zł.

        • 6 10

        • Spokojnie (1)

          Za chwile podwyższą pozostałym , w końcu darmowe muszą si zwrócić i bilans wyjdzie na zero.

          • 8 0

          • a ajk tam po podwyżcę wody i ścieków ?? protestowałeś ? złozyłeś zażalenie ?

            • 0 0

        • Przede wszystkim, bardziej opłaca się mieć samochód, niż bilet miesięczny

          Jeżeli tak nie będzie, ludzie zastanowią się, czy naprawdę potrzebują prywatnych samochodów.

          • 1 0

        • skąd te dane?

          Narodowego Biura Propagandy Bangladeszu Europy?

          • 0 0

    • nie ma czegoś takiego jak darmowy parking

      ale fajnie się zostawia swojego grata na chodniku albo rozjeżdża trawniki, co?

      • 9 17

    • Właśnie

      Od dziecka prztzwyczajają ludzi że coś im się należy za sam fakt istnienia, a potem będzie bolało, gdy zderzą sie z rzeczywistością.

      • 2 0

    • Twoje na pewno...

      • 0 0

  • (7)

    Przecież to jest kabaret.

    • 149 19

    • Super opinia. (6)

      Jakieś uzasadnienie?
      Nie?
      Tak myślałem.
      Pisać by pisać każdy umie , argumentów brak.

      • 5 17

      • (1)

        Musisz mieć uzasadnienie bo nie rozumiesz artykułu.

        • 12 6

        • twoja "wypowiedź" to jest kabaret

          nie rozumiesz artykułu i udajesz głupa

          • 6 3

      • Uzasadnienie? (3)

        A tych 10 autobusów, które nie wyjeżdża w przeciętny dzień roboczy z Hallera, bo nie ma komu ich prowadzić, wystarczającym uzasadnieniem nie jest?

        • 6 0

        • (2)

          a co to ma do darmowych przejazdó ?
          Pozsłowie i inni urzędnicy też mają darmowe przejazdy - im też robisz aferę ? w przeciwieństwoe do patologicznych rodzin posłowie maja pieniadze na bilet - dziecko ? jak nae.any tata ma akurat na bilet a nie hardego

          • 1 1

          • Ma to do tego - (1)

            że wkrótce będziesz miał prawo do bezpłatnych przejazdów czymś, co nie wyjedzie z braku personelu czy taboru. Bo na tracenie przychodów nas stać, a realizację kosztów nie?

            • 0 0

            • dlaczego uwzięliście się na uczniów ? - do darmowych przejazdów niezbędna jest aktualna legitymacja szkolna, więc trzeba się uczyć. dlaczego nie przeszkadza wam, że od lat patologiczne rodziny mają w całości sfinansowane korzystanie z komunikacji miejskiej i nie dotyczy to tylko dzieci, ale też rodziców?

              • 0 0

  • (11)

    Szkoda ze 19 letni student nie może skorzystać z oferty

    • 70 74

    • Wez sie do roboty

      • 33 20

    • jak widzisz socjalizm skutecznie uczy że nie warto pracować i uczyć się

      • 29 11

    • do 24 roku życia, czytac sie nauczyć (3)

      • 10 12

      • (1)

        Jeśli jesteś przyjezdny, z poza Trójmiasta to nie może.

        • 2 10

        • I słusznie

          Rodzice przyjezdnych nie płacą podatków w Trójmieście.

          • 34 4

      • To Ty się naucz czytać.

        Owszem, do 24 roku życia, ale uczniowie szkół podstawowych i ponadpodstawowych. Student to nie uczeń, a jego szkoła się inaczej nazywa.

        • 18 3

    • (3)

      Studenta stac na piwo to i stac na bilet.

      • 31 7

      • Stidenta stać na piwo

        Na bilet nie.

        • 6 2

      • czytaj ze zrozumieniem (1)

        uczniowie a nie studenci, ponadto student ma racje dlaczego uczeń 20 letni ma darmowe przejazdy a student nie?

        • 2 0

        • Bo tamę głupocie gdzieś trzeba postawić

          bo jak przebije się 20, to gdzie będzie kolejna granica? 30? A dlaczego nie 40?

          • 0 1

    • Idź do roboty zebraku

      • 6 12

  • przestańcie nazywać to Trójmiastem... (8)

    Bo z trójmiastem nie ma to nic wspólnego. W najprostszej sprawie nie potrafią się porozumieć, na molo mogą wejść tylko Sopocianie to co to za Trójmiasto?? Nie wspominając już, że ten pomysł z darmowymi przejazdami to zwykłe kupowanie głupiego ludu, który dla 50zł poleci na wybory jak mucha do gnoju

    • 288 18

    • Dokładnie (2)

      Ten beton musi się rozpaść. Bo na tle innych miast poznan Wrocław Warszawa gdansk nic się nie rozwija

      • 23 7

      • Rozumiem że Gdańsk z małej litery (1)

        to przeoczenie a nie...

        • 3 8

        • Celowo..na wielka literę trzeba zasłużyć.

          • 0 0

    • Co do sopockiego mola (2)

      W Gdańsku (Brzeźno) i w Orłowie też są mola i to za darmo dla wszystkich.

      • 23 6

      • no i co z tego? (1)

        skoro Trójmiasto to Trójmiasto to dlaczego molo w Sopocie na być tylko dla Sopocian, a w Gdańsku już dla wszystkich?

        • 31 4

        • Czyli sopocianie powinni też na przykład uczestniczyć w loterii PIT w Gdańsku czy Gdyni, albo korzystać z gdańskiej karty miejskiej z którą można pójść do 10 różnych miejsc za darmo? No ale Sopocianie mogą wejść na molo... wow, ale super, zabrać im!

          • 1 2

    • polecam termin trojmiasto z wikipedii (1)

      a potem się wypowiadać

      • 1 9

      • Wikipedia to twoje źródło informacji?

        • 6 0

  • Kogo stać na te darmowe gesty? (13)

    Która komunikacja publiczna w trojmiescie jest na plusie w skali roku? Która przynosi dochody? Proszę portal o zainteresowanie się tym tematem i zbadanie tematu. Proszę tez o wyniki skm i przewoźników kolejowych regionalnych, do których samorząd województwa rok w rok dopłaca ok. 70 mln zł. Zróbcie analizę ale taka bez kreatywnej księgowości.

    • 137 17

    • Dotacje od Marszałka (4)

      Do przewozów kolejowych dopłaca sie w przedziale od 130 do 150 mln zł rocznie plus zakupy taboru. Obecnie realizowana umowa zakupu 5ciu pojazdow kolejowych to kwota 123 mln brutto plus kolejne 123 mln z prawa opcji za kolejne 5 pojazdow. Planowane zakupy SKM, których koszty rowniez ponosi podatnik to kwota ok 320 mln zł netto.

      • 7 1

      • Dziękuję za uzupełnienia i dodatkowe informacje (3)

        Ciekawym tematem jest tez PKM i inwestycje wokół niej, czy to kiedyś zarobi na siebie?

        • 1 1

        • Wiadomo, że nie tak jak inna komunikacja tego nie robi. (1)

          Nawet SKM na liniach dolnego tarasu nie zarabia na siebie, a gdzie forsa na nowy tabor itp.
          Gdańsk dopłaca do autobusów/tramwajów ponad 100mln rocznie.
          Podpowiem, że A1 też nie zarabia na siebie.

          • 2 0

          • I nie tylko A1

            Tak samo można by zapytać, czy jakakolwiek nowo wybudowana droga (albo jakakolwiek inna) zarobi na siebie? Co więcej - też trzeba będzie wykładać pieniądze na jej remonty. PKM może nie jest idealnie zrealizowana i nie najlepiej obsługiwana, ale ma wielki potencjał i już ułatwia życie tysiącom ludzi. O setkach samochodów mniej na ulicach nie wspomnę.

            • 1 0

        • Inwestycje kolejowe

          PKM to jest jedna linia kolejowa, która jest połączona z innymi liniami kolejowymi z Koscierzyny do Gdyni czy do Kartuz, ktore do 2023 r. Zostaną zmodernizowane i zelektryfikowane. Zwiększy sie ich przepustowość i nastąpi skrócenie czasów przejazdu. To jest kolejny imPuls do rozwoju tego regionu. Korzyści uzyskają właściciele gruntów, gdyż zwiększy sie w tym regione budownictwo. Gminy z poza trojmiasta zwiększa liczbę mieszkańców. Ceny mieszkan sa niższe poza Trójmiastem. Inwestycje samorządów i państwa nie sa w tym zakresie realizowane aby one bezpośrednio przynosiły zysk. To gospodarka ma sie rozwijać i przynosić dodatkowe dochody.

          • 1 0

    • Do specjalisty (1)

      Nie proś tylko wykonaj sam wszelkie analizy i zaprezentuj.

      • 3 5

      • Specjalista, ale sam analiz wykonać nie potrafi.

        • 0 0

    • Źle postawione pytanie. (1)

      To nie pora i miejsce na szczegółowe opisywanie dlaczego nie masz racji, więc krótko:
      Dobra (nie taka jak jest, a dobra!) komunikacja miejska służy mieszkańcom danego miasta, a finansowana jest zawsze z pieniędzy mieszkańców, niezależnie od tego, czy z biletów czy z budżetu, bo to mieszkańcy składają się na budżet miasta.
      Brakuje nam dobrych polityków, którzy rozumieliby tę zależność. Jeśli miastu (nam) zależałoby na transporcie indywidualnym, to powinno wprowadzić się drogie bilety, ale jeśli chcemy (a chcemy) ograniczyć ruch aut, to powinno wprowadzić się komunikację finansowaną z budżetu. To dalej nasze pieniądze, tu nie ma nic darmowego... ale osiągamy efekt jaki chcemy.

      • 1 1

      • dziękuję za wyjaśnienia

        komunikacja publiczna jest dotowana z budżetu, ale przecież osiąga również przychody z innych źródeł aniżeli dotacja celowa z budżetu, m.in. wpływy ze sprzedaży biletów indywidualnych i okresowych. w tej części przychodów można określić czy w dłuższym horyzoncie czasu komunikacja publiczna przyciąga klientów korzystających z usługi czy raczej zniechęca i w danym okresie korzystających jest mniej. wpływ na to będzie miała oczywiście cena usług, ale również ich jakość. jeśli jakość będzie spełniała oczekiwania, to liczba korzystających powinna rosnąć, a wraz z ich liczbą przychody ze sprzedaży biletów, zatem jeśli komunikacja tym kanałem zarobi więcej w sensie przychodu, to mniejsza będzie dotacja z budżetu, którą notabene również finansują ci mieszkańcy, którzy nie podróżują komunikacją publiczną wcale, natomiast ci którzy korzystają, to nie dość że płacą za usługę z własnej kieszeni, to również w części płacąc podatki do budżetu dotują ten transport (powiedzmy że podwójne finansowanie). jestem ciekaw jak wyglądają te przychody z części rynkowej działalności transportu publicznego, czy w ostatnich latach jest zachęta do korzystania z transportu zbiorowego czy wpływy są mniejsze a dotacje większe. i kogo stać w tym sensie na zwalnianie kolejnych grup społecznych z kupowania biletów na przejazdy, to sprawia, że osoby które jeżdżą nie płacą za przejazd, a reszta społeczeństwa w tym osoby które nie korzystają z transportu dokładamy się w ich miejsce więcej. ja finansuję transport publiczny podwójnie, zarówno miejski, jak i regionalny (wojewódzki). myślę, że warto się temu tematowi przyjrzeć bliżej, liczby mogą wiele powiedzieć o gospodarowaniu środkami publicznymi.

        • 0 1

    • sopocka komunikacja hahhaha

      • 0 0

    • Transport publiczny jest dotowany (1)

      Transport publiczny zawsze jest dotowany, z definicji, bo jest z mocy ustawy tzw. zadaniem własnym gminy (ustawa o samorządzie gminnym), które gmina musi zrealizować, szanowny Specjalisto ds. Rynku Pracy. Jeżeli w Gdańsku jest dotowany na poziomie nieco ponad 50% to o tyle powinny wzrosnąć ceny biletów, aby miasto wyszło na zero. Natomiast ustawa o publicznym transporcie zbiorowym określa rodzaje przewozów (np. gminne, komunikacja miejska, powiatowe, wojewódzkie) i kto jest za nie odpowiedzialny (kto je organizuje i finansuje).

      • 1 0

      • dzięki za wyjaśnienia

        zerknij wyżej, odpowiedziałem Radek68 w podobnym temacie, dzięki za zabranie głosu.

        • 0 0

    • znajdź dochodową komunikację publiczną gdziekolwiek w Polsce...

      Nie ma czegoś takiego jak dochodowa komunikacja publiczna. Jeśli chciałbyś aby była dochodowa to:
      a) nie narzekaj jak ceny biletów skoczą kilkukrotnie,
      b) nie narzekaj jak wszelkie ulgi zostaną zniesione (emeryci zapłacą 100% ceny biletu)

      Komunikacja zbiorowa "publiczna" różni się od wolnorynkowej tym, że ma być ogólnodostępna. Nie wymagaj aby była dochodowa, jeśli ma zostać publiczna. Ideałem byłoby wyjście na "zero" w skali roku...

      • 0 0

  • Dwa lata (5)

    Dwa lata zajęło mi proszenie budynia o
    darmowe przejazdy dziwci niepelnosprawnych.
    Tak dwa lata!
    Kak tetaz ma ciepło pod czterema literami to dawaj jak pis festiwal rozdawnictwa trwa.
    Nie mam nic przeciwko darmowym przejazdom dzieciaków, ale chciałem ten fakt przypomnieć budyniowi.
    Wtedy robił wyliczanke ile to bedzie kosztować, dzisiaj już nie liczy pieniedzy?
    I to ma być dobry gospodarz?
    Już nigdy nie zagłosuję na budynia.
    Jarek Wałęsa będzie moim prezydentem.

    • 88 103

    • Nie chcemy żadnych Bolków! Ani młodych ani starych!

      • 43 19

    • A mozesz podac kiedy to bylo (1)

      Bo dzieci niepelnospwne jezdza w gdansku za darmo do 20 lat!

      • 16 13

      • kłamie i tyle. tak samo jak wrzeszczacy litanie pod Radą Miasta przetykając je obelgami

        • 6 6

    • po polsku się pisze "Jak" a nie "Kak", a poza tym już dość dobrze opanowałeś nasz język

      • 13 7

    • A kto to jest Jarosław Wałęsa? Taki budyń bez cukru i tłuszczu.

      Koleś siedzi w brukselce i nic nie wie o Gdańsku no moze jak mu ojciec przyśle smsa.
      Rodzina patologii skompromitowana która ma problemy we własnym domu i teraz chce zarządzać dużym miastem. Czyli co kolejny układ świeżej krwi dla ośmiornicy deweloperów?

      • 10 2

  • Jak to możliwe, że przez 20 lat rządów szczurka i adamowicza (7)

    nie udało im się stworzyć jednej spójnej taniej komunikacji publicznej??? Tym panom już dziękujemy ! Dno!!

    • 231 20

    • Byli zajeci

      Dyskutowaniem uchwał o równouprawnieniu, niedyskryminowaniu, o nazwie ulic, rond i pomników.

      • 30 8

    • Jak to możliwe, że przez 20 lat rządów szczurka i adamowicza

      Zapytaj Karnowskiego.( wiesz kto to ? )

      • 11 3

    • Bardzo Dobre pytanie i sluszna odpowiedz. W tym roku po raz pierwszy, niestety nie bede glosowal na Szczurka (2)

      • 16 6

      • Rozumiem Cię i popieram. Nie rozumiem dlaczego głosowałam na niego wcześniej. (1)

        • 8 7

        • Bo pierwsze dwie kadencje byl bardzo efektywnym prezydentem. Kolejne dwie juz nie

          • 10 4

    • musieli się najpierw dorobić : (1)

      adamowicz kilkadziesiąt mieszkań i kont bankowych a szczurek zapobiegliwy wszystko przepisał na żonę :)

      • 13 4

      • Petru też to zrobił

        a potem poszedł w tango :)
        i zostały 2 walizki :D

        • 9 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane