Dzieci sprzedawały lemoniadę pod kościołem. Proboszcz je przegonił
13-latek z kolegą chcieli dorobić, sprzedając lemoniadę pod kościołem na Chełmie w czasie niedzielnej mszy. Przegonił ich stamtąd proboszcz Adam Kalina. - Nie mieli zaświadczenia z Sanepidu, a plac jest w mojej jurysdykcji. Gdyby komuś zaszkodził napój, ja bym za to odpowiadał - tłumaczy ksiądz.
Ksiądz miał też grozić, że zgłosi sprawę do urzędu skarbowego.
Koledzy dzień wcześniej sprzedawali lemoniadę na terenie Pasażu Chełmskiego. Tam nikt się ich nie czepiał. Udało im się w ten sposób zarobić 100 zł.
Często się zdarza, że latem dzieci próbują dorobić, sprzedając lemoniadę. W Raporcie z Trójmiasta pojawiło się wiele takich przykładów.
Lemoniadowy szał na Grabówku (25 opinii)
Mam nadzieję że nie znajdzie się jakaś "życzliwa" osoba i doniesie tam gdzie nie trzeba!
Powodzenia :)
Mam nadzieję że nie znajdzie się jakaś "życzliwa" osoba i doniesie tam gdzie nie trzeba!
Powodzenia :)
Dzieci zarabiają sprzedając lemoniadę (60 opinii)
Zapytaliśmy księdza o powody przegonienia chłopców.
- Nie zapytali się, czy mogą, nie mieli zaświadczenia z Sanepidu, a plac jest w mojej jurysdykcji. Gdyby komuś zaszkodził napój, ja bym za to odpowiadał - tłumaczy Adam Kalina. - Na moim ternie są budki z lodami czy pizzą, ale właściciele mają stosowne zaświadczenia.
Na dowód, że "warunki sprzedaży lemoniady były uwłaczające zasadom Sanepidu", ksiądz wysyłał nam zdjęcie.
Na pytanie, czy użył wobec chłopców niecenzuralnych słów, zaprzecza i dodaje, że nigdy ich nie używa.
Opinie wybrane
-
2024-09-04 07:15
(102)
Szkoda że ten ksiądz nie kupił wszystkich lemoniad, chociaż PR by sobie lepszy zrobił. A tak potwierdza sie po raz kolejny jacy są księża.
- 963 444
-
wczoraj 14:07
Czarna mafia i sekta Niebo ma się bardzo dobrze.
Dzieci kradły? nie! więc każdy normalny człowiek nie miałby żadnych problemów ale czarna mafia ma zawsze problem!
- 0 0
-
2024-09-05 08:55
A ty byś kupił jakby i ciebie pod blokiem sprzedawali? (1)
- 11 3
-
2024-09-05 14:41
On by kupił
Zazdrości księdzu pozycji i wykształcenia
- 0 1
-
2024-09-05 06:45
A po co miał je kupować skoro nie miał ochoty ich pić? (1)
Bez sensu
- 13 5
-
2024-09-05 08:21
Bo tak chce ich dziadek
- 5 2
-
2024-09-04 22:16
Akurat jemu nic to by nie poprawiło...
- 3 4
-
2024-09-04 11:54
U bolszewika na pewno PR nie poprawi (16)
Niezależnie co by zrobił ... Caritas czy Domy Samotnej Matki to mało? Organnizacje lewicowe nic takiego nie mają.
- 24 35
-
2024-09-04 19:55
Caritas pomaga wybiórczo i nie zawsze tym, którzy tego najbardziej potrzebują... . (4)
- 11 11
-
2024-09-06 07:48
A którzy tego najbardziej potrzebują?
Nie da się tego jednoznacznie stwierdzić, a pomoc to pomoc.
- 0 1
-
2024-09-04 21:20
Będąc kilka lat temu w skrajnym ubóstwie ileś lat, dostałem od nich opłacenie zakupu okularów do czytania, klawiatury i myszy (2)
Torby na laptopa, ale tak naprawdę na noszenie teczek z dokumentami np. dokumentacja lekarska co do prób załatwiania orzeczenia o niepełnosprawności. Nie Gdańsk.
- 6 2
-
2024-09-05 08:23
No tak, orzeczenie o niepelnosprawnosci ... Powod przepicie? (1)
- 1 4
-
2024-09-05 17:59
To jest bezczelne
Co napisałeś
- 0 0
-
2024-09-04 16:59
Od kiedy księża się przejmują?
Losem samotnych matek, a Caritas to dla nich czysty zarobek
- 21 11
-
2024-09-04 15:00
(5)
Swoje już narobili przez 2 tyś. lat
- 10 11
-
2024-09-04 18:23
Nie tyś., tylko tys.
Nieuku! Całe słowo to tysiąc, a nie tyśiąc!- 13 0
-
2024-09-04 15:21
Teraz czas zrobić miejsce.. (3)
...muzułmanom. Prawda?
- 10 12
-
2024-09-04 17:00
Po prostu czas na świeckie panstwo (2)
Klechy są dobre w mówieniu co kto ma jest z kim spać i na kogo głosować :)
- 14 10
-
2024-09-04 18:29
(1)
To komunistka Nowacka, Żukowska, Wielgus, i innekobiece szatany nakazują nam z kim mamy sypiać, z kim się spotykać, itp. Według nich mamy tworzyć homo-niewiadome związki jednopłciowe. Tusk niszczy demokrację, i tym samym zmusza Polaków na głosowanie tylko na partie lewicowo-liberalne, w tym na po, psl, 2050, i lewicę komunistyczną. Obóz konserwatywny, patriotyczny ma być zakazany lub ograniczony do partii tzw. kanapowych.
- 12 9
-
2024-09-06 07:53
No tak
Właściwie najwięcej to PIS nam mówił z kim mamy spać i jak mamy żyć, do tego jak Robin Hood, dawał swoim wyborcom, a zabierał innym i swoim wyborcom.
- 0 0
-
2024-09-04 13:39
Domy samotnej matki np. Markot (2)
Istnieją i pomagają
- 14 7
-
2024-09-04 17:30
tobie to tylko psychiatra może pomóc (1)
- 4 6
-
2024-09-05 14:42
Jak juz pojawiają się fakty
Które przeczą narracji to nie dajesz rady być merytorycznym?
- 1 0
-
2024-09-04 12:06
Dzban
Jesteś
- 12 4
-
2024-09-04 10:48
Szkoda to, że sam ich nie kupiłeś
Tylko mówisz komuś co kto ma kupić. Sobie zakupy ustawiaj.
- 39 8
-
2024-09-04 10:01
Prawidłowe (5)
posługiwanie się językiem ojczystym to pierwszy i najważniejszy przejaw patriotyzmu. A przy okazji: podaj mi definicję słowa "lewak".
- 12 8
-
2024-09-04 11:12
(4)
Lewak, to skrajny, zbrodniczy, fanatyk odłamu lewicy komunistycznej, stalinowiec, marksista i jeszcze o innych nazwach morderców i ludobójców.
- 16 9
-
2024-09-04 17:31
ŁaŁ ! To teraz dla równowagi napisz jak zbrodniczy jest prawak.
- 5 2
-
2024-09-04 17:01
Ty zapewne prawak
I katolik plujący na wszystkich jadem tylko nie na jedyna słuszna partie. I kipisz patriotyzmem
- 5 4
-
2024-09-04 13:04
a to pis jak ulał definicja tej partii wypisz wymaluj
- 13 7
-
2024-09-04 11:24
Wychodzi na to że cały (K)PO-PiS to lewaki
- 6 3
-
2024-09-04 08:44
Eeeee, a jacy?
Wpuść do siebie do ogródka sprzedawców, niech handlują. Poza tym, gdyby to były dzieciaki, które mają po drodze z kościołem katolickim, myślę, że wszystko było by ok. Tutaj widzę jakąś babcię-adwokata, która chyba też do kościoła nie chodzi. Cała sprawa dęta, jak wiara Tuska.
- 26 36
-
2024-09-04 08:55
Amebko umysłowa teren koscioła to nie bazar i ksiadz mial racje mogli stanac w poblizu i niebyło by problemu!! (8)
- 34 43
-
2024-09-05 17:52
Kalins
Ty chyba Kaliny nie znasz albo glupa palisz.
- 1 0
-
2024-09-05 10:38
Jak nie bazar jak sam ksiądz mówi, że inni z pozwoleniami u niego sprzedają na placu. Chłopcy po prostu nie mieli pozwolenia, pieczątki z sanepidu i nie zapłacili za dzierżawę księdzu.
- 1 2
-
2024-09-04 09:59
Idz sie wyspowiadaj z tego :-)
- 9 15
-
2024-09-04 09:45
Racja tutaj można tylko sprzedawać dewocjonalia z Chin ,a dzieciaki zabierają przez to kasę od spragnionych wiernych (1)
Dziwne że na wielu innych parafiach mający Boga w sercu ksieza takowych dzieci nie przeganiają o czym można poczytać i popatrzeć w sieci
- 26 19
-
2024-09-04 10:42
Powiedz ale tak szczerze, po ludzku.
Wypilbys coś od dwóch nieznanych dzieciaków? Przecież to aż się prosi o tragedię.
- 22 11
-
2024-09-04 09:21
chyba ze odpust (2)
to wtedy owszem można handlować najgorszym badziewiem.
- 18 12
-
2024-09-04 09:59
Odpust to nie znaczenie handlowe to święto, "imeniny" parafii,
Nie ma to nic wspólnego z kiczowatym handlowaniem, który stworzyli handlarze polując na biednych prostaków:(
- 12 10
-
2024-09-04 09:43
odpustowi handlarze odpalają zwyczajową ,,działkę" proboszczowi
- 15 7
-
2024-09-04 08:57
Zdegenerowany egoistyczny ksiądz mój pies ma więcej empatii dla dzieci niż on,, (7)
- 28 49
-
2024-09-05 14:44
A kupiłabyś to i wypiła?
- 0 1
-
2024-09-04 13:03
Myślisz, że
Gdyby postawili na terenie sali królestwa świadków Jehowy, na terenie meczetu czy zwykłej placówki handlowej to nikt by nie zapytał co robią? Dobrze jest wystąpić o zgodę, choć mi do głowy też by to pewnie nie przyszło w takiej sprawie - szczególnie jak się jest dzieckiem. Może więcej wyrozumiałości dla obu stron.
- 24 5
-
2024-09-04 09:38
A dzieci masz również czy tylko psa ? (4)
Czy kupujesz i pijesz taką lemoniadę nawet w upał ?
- 18 13
-
2024-09-04 10:10
mam jedno i drugie (3)
A pochwalających takie skandaliczne zachowanie klechy szczuję moim psem z dziką satysfakcją
- 9 25
-
2024-09-04 17:03
Podaj swój adres, niech tam sprzedają. A najlepiej kup od nich cały zapas (zdziwisz się, ile tego ma ich szef)
- 13 2
-
2024-09-04 15:29
Współczuję (1)
Dzieciom i psu.
Sprawdza się słynne powiedzenie, że do posiadania dzieci nie trzeba żadnych kompetencji i można dodać, że do posiadania zwierząt też niestety nie. Straszno.- 12 3
-
2024-09-05 09:26
co tu robisz twoje miejsce jest na umysłowym śmietniku i nie tylko
- 1 2
-
2024-09-04 08:32
Czy wiadomo co w tej lemoniadzie? Parę kropel czegoś kolorowego... Przecież przestrzega się przed piciem otwartych napojów w pubach, barach...
- 35 17
-
2024-09-04 08:07
jak się wchodzi handlowac na teren parafii to wypada zapytac administratora tj. proboszcza (12)
to takie trudne?
- 49 37
-
2024-09-04 08:31
Ale każdy ksiądz handluje poza parafią, na cudzych terenach (5)
Wchodzi w szpitalu nieproszony do sali z chorymi albo po porodach, zdarza się że zaczepia dzieci w szkole (w zeszłym roku sytuacja w sopockiej podstawówce np), jest obecny w skarbówce i w tysiącu innych miejsc....
- 37 33
-
2024-09-04 17:07
(1)
Czym niby handlują ksieza w szpitalach i skarbówce? Bo zdarzało mi się widywać księży w szpitalach, ale posługiwali nieodpłatnie. W skarbówce nigdy nie natknęłam się na duchownego sprawującego jakieś obrzędy czy handlującego dewocjonaliami.
- 9 5
-
2024-09-05 10:41
Odpustami
- 1 4
-
2024-09-04 10:30
zgadzam się
- 5 8
-
2024-09-04 09:43
Bzdury wypisujesz.
Pacjenci w salach zmieniają się. Ksiądz jeżeli już to pyta się kto przyjmuje komunię. Przez zamknięte drzwi trudno pytać.
- 16 13
-
2024-09-04 09:07
to, że ktoś łamie prawo nie znaczy, że od razu wszyscy mogą
- 5 7
-
2024-09-04 08:11
kościół (5)
To wspólnota i należy do wszystkich
- 21 25
-
2024-09-04 10:48
czyli powinni zapytac wszystkich? a gdyby cie nie było w domu?
- 10 5
-
2024-09-04 09:07
o, to daj znać jak będziesz już jeździł Bentleyem Rydzyka
przecież to własność wspólna, prawda?
- 14 8
-
2024-09-04 08:49
Do wszystkich? Ha, ha, ha! (1)
Nie, mój misiu, kościół należy do wyznawców. I to nie "wszystkich". Poza tym probo jest administratorem. Czy wam całkiem to ideolo na mózg się rzuciło? Serio, czy po stronie liberalno-lewicowej jest ktoś, kto posługuje się logicznym myśleniem? Matematyką, może chociaż? Przecież nie wyrośliście na Marsie, tylko wśród katoli, ludzi myślących. A tu: "nie chodzę do kościoła, więc mogę być i**otą". No, tak, to daleko nie znajdziecie.
- 15 22
-
2024-09-04 09:03
A tego probo wyznaczyła administratorem rada parafialna?
A swoją drogą, nieźle nakreśliłeś misiu rolę laikatu w życiu KK. Ma g do gadania
- 10 10
-
2024-09-04 08:14
Jest też wyznaczona osoba, która za nią odpowiada.
- 13 12
-
2024-09-04 08:03
Lemoniada (1)
Jednym słowem,trzymać się daleko od kościoła.
- 45 25
-
2024-09-04 14:33
Zgadzam się
Lepiej żeby niektórzy trzymali się z daleka
- 2 3
-
2024-09-04 08:03
(10)
A dlaczego ma marnować w ten sposób pieniądze?
I jeszcze promować działalność bez pozwolenia sanepidu, bez obowiązku podatkowego? W dodatku nielegalną; praca małoletnich jest wbrew prawu.- 23 36
-
2024-09-04 08:33
Niech sam zacznie placic wszystkie podatki (2)
Kk jest pozwalniany z podatków albo ma takie ulgi, o których zwykły przedsiebiorca czy Kowalski może tylko pomarzyć....
- 28 15
-
2024-09-04 09:16
To idź do polityki i zmień prawo.
- 11 5
-
2024-09-04 08:58
Kalina
I wszystko jasne!!!!
- 16 8
-
2024-09-04 08:09
Praca od 13 roku życia jest legalna. (6)
Małe zarobki nie są objęte ani skarbówką ani sanepidem. Są na to wyroki sądów.
- 33 15
-
2024-09-04 11:54
Od 15 roku życia nieuku
- 7 3
-
2024-09-04 08:16
to jakies glupoty
- 6 6
-
2024-09-04 08:19
(3)
Mylisz się. Dopiero od 15. roku życia można być zatrudnionym. I taka osoba nie jest zwolniona z sanepidu, jeżeli sprzedaje żywność.
- 18 8
-
2024-09-04 08:36
A przypomnij proszę, gdzie te chłopaki byli zatrudnieni.... (2)
- 11 6
-
2024-09-04 09:24
"Robię u brata". A brat? - "Roboty szuka"
Może być?
- 4 2
-
2024-09-04 08:57
No to niech idą i się zatrudnią, pracują legalnie. Jeżeli skończyli 15 lat.
- 6 6
-
2024-09-04 08:01
Żałosne
Jak ktoś wszystkich ludzi sprawujących określoną funkcję lub wykonujących określony zawód wrzuca do jednego wora
- 12 9
-
2024-09-04 07:40
Musi miec pieniądze dla swoich dzieci
- 38 18
-
2024-09-04 07:32
(6)
Prawda? Kupiłby trochę tej lemoniady, dzieci by miały frajdę i wpadłyby pieniądze;) on nie zbiednieje, a pic jej nie musi.
- 25 25
-
2024-09-04 15:35
nie wpychaj na siłę lemoniady
Może nie chce?nie lubi?albo nie ma na nią ochoty? Każdy niech kupuje te produkty, które mu smakują. Ty kup sobie lemoniadę od dzieci i miej z tego satysfakcję, ale nie narzucaj swojej woli innym
- 6 3
-
2024-09-04 08:59
Nieprawda.
Dzieciom co miesiąc wpadają pieniądze (podatnika) i mają frajdę, mogą je wydawać.
A poza tym nie mów komuś, na co ma wydawać pieniądze.- 10 7
-
2024-09-04 08:52
Jakby to były chłopaki, które udzielają się w życiu Kościoła (1)
Pewnie gadka była by inna. Jak chcą pocwaniakować , no to inna para kaloszy.
- 7 5
-
2024-09-04 11:16
gdyby udzielali zię w życiu parafii
to na pewno znalazłyby się dla nich godziwe zajęcia, płatne lub charytatywne, ale przynajmniej legalne. Tu najwyraźniej rodzice wola wychowywać w imię zasady relatywizmu moralnego "cel uświęca środki" - zdobdź swoje pierwsze pieniażki, nie martw się o przepisy i pozwolenia
- 6 7
-
2024-09-04 08:06
i myślisz, że wówczas ktoś by o tym napisał?
Wątpię. Takie historie się nie sprzedają, zwłaszcza na tym portalu.
- 17 9
-
2024-09-04 08:02
Znaczy co
Wylać? To jest niby ok?
- 12 7
-
2024-09-04 07:16
odkłada na nowego maybacha
- 41 29
-
2024-09-04 07:19
Dlatego ja ich przeganiam co roku jak mnie nachodzą (14)
- 35 25
-
2024-09-04 08:06
Nikt cię nie nachodzi. (12)
Kolędę trzeba umówić. Gdybyś chodził do kościoła to byś wiedział a nie pierdoły wypisywał.
- 22 21
-
2024-09-04 08:34
Nachodzą.... (3)
Ministranci walą dzwonkiem jakby się paliło i pytają czy kolęda bedzie
- 13 16
-
2024-09-05 10:44
(2)
No i niech dzwonią, chodzą i pukają. Wystarczy grzecznie odmówić. Przecież nie przychodzą okradać. Każdy dzwonek do drzwi to potencjalna możliwość okazania serdeczności drugiemu człowiekowi. I już masz dobry uczynek na koncie.
- 1 0
-
2024-09-05 13:14
(1)
może w tej chwili nie przychodzą okradać, ale jak ich widzę przypomina mi się ile kradną z moich podatków.
- 0 1
-
2024-09-05 18:08
Ministranci?
No to pojechałeś
- 0 0
-
2024-09-04 08:12
(7)
zawsze jak tylko zadzwonią, otwieram drzwi i mówię głośno, wyp....
- 11 26
-
2024-09-04 12:01
(1)
Bohater z Ciebie - żeby tak zrobić to trzeba mieć odwagę.
- 4 4
-
2024-09-04 13:14
Ministrantami są dzieci
Tak mówisz do dzieci? I masz się za kogoś lepszego niż ten proboszcz?
- 11 2
-
2024-09-04 10:24
(3)
Bo jesteś zwykłym chamem i troglodytą, typowym przedstawicielem "uśmiechniętej Polski".
- 11 5
-
2024-09-04 11:06
Fakt, z waszych ust płyną tylko piękne, pełne miłości do bliźniego słowa. (2)
Co można zaobserwować w komentarzach powyżej. Widzisz źdźbło w oku brata swego, a w swoim belki nie dostrzegasz.
- 7 8
-
2024-09-04 11:16
A ty?
Spójrz we własne oczy? Pouczasz innych, a kto ci dał takie prawo? Twoje opinie jakie są? Zastanawiasz się czasem nad sobą i swoim postępowaniem?
- 6 3
-
2024-09-04 11:18
Taak, kłam, szkaluj, prowokuj, ubliżaj, pluj a potem wymagaj "miłości bliźniego".
To jest wasz język i postępowanie, bo jesteście po prostu zwykłą patologią.
- 8 4
-
2024-09-04 08:14
Jesteś chamem
Fakt
- 22 8
-
2024-09-04 07:24
Ja ciebie też przegonię, jeszcze psem poszczuję.
- 10 30
-
2024-09-04 07:25
(1)
Działy nie odpaliły. Normalne.
- 14 5
-
2024-09-04 09:12
albo nie dały pobawić się wiadomo czym
- 3 11
-
2024-09-04 08:45
(52)
Nigdy nie kupuję takiej lemoniady.
Bałabym się. Skąd wiem co tam jest, jak było robione i ile stało.
Masakra.
Popieram żeby dzieci uczyły się zarabiać na swoje zachcianki, ale niech sprzedają swoje stare zabawki, zrobią jakieś wachlarzyki czy broszki z wełny. Nigdy rzeczy do spożywania.- 657 167
-
2024-09-05 18:51
(1)
1) Praca dzieci jest wbrew prawu. Dzieci nie muszą zarabiać, są od tego ich rodzice, oraz podatnik sporo tu pomaga zresztą, by dziecko miało na "zachcianki". Nie powinno się namawiać dzieci do zarabiania i wykorzystywania faktu, że są dziećmi, by ktoś się zlitował i kupił, jedynie z racji, że to dziecko sprzedaje, gdyż jest to nieuczciwe działanie.
1) Praca dzieci jest wbrew prawu. Dzieci nie muszą zarabiać, są od tego ich rodzice, oraz podatnik sporo tu pomaga zresztą, by dziecko miało na "zachcianki". Nie powinno się namawiać dzieci do zarabiania i wykorzystywania faktu, że są dziećmi, by ktoś się zlitował i kupił, jedynie z racji, że to dziecko sprzedaje, gdyż jest to nieuczciwe działanie.
2) Po co ktoś miałby kupować jakąś starą zabawkę po kimś jak można za te pieniądze kupić nową? Stare zabawki albo się komuś oddaje za darmo albo wyrzuca, a nie jeszcze zarabia na jakichś starych gratach.
3) Rzeczy, które dzieci robią, jak np. jakieś broszki, itp., są po prostu brzydkie, i jeśli ktoś takie coś w ogóle kupi, to jedynie z litości, jak już wspomniano, bo to dziecko zrobiło.- 2 1
-
2024-09-07 00:14
"praca" dzieci w takiej formie to nauka przez zabawę, doświadczenie, uczy inicjatywy, przedsiębiorczości itd.
jeśli ktoś uważa, że dzieci powinny być wychowane na grzecznych cudzych pracowników, to faktycznie niech odda całe wychowanie polskiej szkole, cel zostanie osiągnięty- 0 0
-
2024-09-05 10:19
Czy te dzieciaki wywierały jakikolwiek przymus na idące do kościoła owieczki?
Raczej nie czyli kupowali ci co chcieli. A swoje mądre rady miłośniczko wełnianych broszek zostaw dla swoich dzieci
- 2 7
-
2024-09-05 09:07
a ja kupuje
i wspieram przedsiębiorczość młodych ludzi, najwyżej na kiblu skończe xD
- 7 5
-
2024-09-05 08:36
(3)
ta w sklepie z syropkiem glukozowo fruktozowym jest "świetna"
d**ilcze- 10 8
-
2024-09-05 08:56
Czyli wolisz te same tylko rozlewane brudnymi rękami na ulicy? (2)
- 4 4
-
2024-09-05 10:21
Polecam ci wizytę w jakiejkolwiek wytworni wód gazowanych. (1)
Zobaczysz jak faktycznie to wygląda.
- 3 2
-
2024-09-05 12:14
Sterylnie
Idą po taśmie produkcyjnej. Nikt ich nie przelewa do butelek rękami, ani nie czerpie wody brudnym wiadrem ze stawu i nie przelewa do butli. Muszą spełniać
określone normy.Jak masz inną wiedzę, że któryś zakład produkcyjny nie spełnia norm to podziel się info, który?- 5 1
-
2024-09-04 21:45
(2)
to mają iść kraść, chyba lepiej że coś robią
- 6 14
-
2024-09-05 17:44
"Coś" robią? Może niech coś bezinteresowanie zrobią tak na początek? Pomogą sąsiadowi, starszej osobie? Ale to widać dla nich chyba za dużo bycie "posądzonym" o bezinteresowność! Takie dzieciaki mimo góry pieniędzy, jaka co miesiąc jest przekazywana na ich rzecz przez podatników, wciąż chcą więcej? Chcą "dorabiać"? Dorabiać to można do pensji, jak
"Coś" robią? Może niech coś bezinteresowanie zrobią tak na początek? Pomogą sąsiadowi, starszej osobie? Ale to widać dla nich chyba za dużo bycie "posądzonym" o bezinteresowność! Takie dzieciaki mimo góry pieniędzy, jaka co miesiąc jest przekazywana na ich rzecz przez podatników, wciąż chcą więcej? Chcą "dorabiać"? Dorabiać to można do pensji, jak komuś nie starcza. Ale jak ktoś w dużej mierze sponsorowany przez podatnika uważa, że mu jeszcze więcej trzeba...? I sprzedaje coś, czego sam zapewne by nie wypił?
- 0 2
-
2024-09-05 08:39
i kradziesz i taka sprzedaż są nielegalne zatem nie
- 4 3
-
2024-09-04 19:20
ale opłatek z niemytych przedtem rąk księdza to łykasz jak pelikan (1)
- 26 9
-
2024-09-04 22:25
Nie zapomnij o kałowej wodzie święconej przy drzwiach :)
- 16 5
-
2024-09-04 13:42
twarde prawo ale prawo brawo klecho
A za wyrzucanie parafianek z domowym ciastem z parafialnych świąt i straszeniem ich policją sanepidem i skarbówką masz plusa za konsekwencje no chyba że tego nie robisz?
- 12 11
-
2024-09-04 09:09
Pewnie cytryny przy obwodnicy zbierały z drzew. (1)
A woda z Raduni
- 25 2
-
2024-09-04 15:39
hhehehehehe, ciekawe ile zje&ów dało plusa mysląc sobie tak: no nieeeeeeeee, racja...pewnie pozbierali gdzies te cytryny przy drodze które sa całe w spalinach, skandal!
- 0 6
-
2024-09-04 08:58
Przecież wiadome (13)
Że same tego nie zrobiły tylko rodzice im pomogli. Akurat domowa lemoniada to woda cukier i sok z cytryny ewentualnie mięta. Na pewno skladowo lepsze od wszystkiego w sklepie, a nawet jak postoi trochę na słońcu to nie jest zepsute po godzinie. Wasze napoje w butelkach pet stoją przed sklepem na słońcu godzinami chłonąc pyszny plastik.
Ostatnio gdy piłem taką lemoniadę od córki sąsiadów nawet mieli kubki wielorazowe które mama na bieżąco wymieniała.- 19 49
-
2024-09-05 08:58
A jak rodzic był przed robieniem tej lemoniady na kupie i nie umył rąk?
- 2 2
-
2024-09-04 09:50
dlaczego sami nie zrobili? trzynastolatek nie potrafi wycisnąć cytryny do wody i wrzucić cukru? (10)
to bardziej niż proste. ale co jest problemem to stan czystości rąk, pojemnika oraz pochodzenie wody.
- 34 5
-
2024-09-07 00:17
gdzie ty myślisz że oni tę wodę brali co? z kałuży? co jest z wami nie tak, luuuudzie
- 0 0
-
2024-09-04 21:48
(1)
nasza woda przecież nie zabija
- 0 1
-
2024-09-05 12:17
Nie wiesz
Że nie każda woda jest zdatna do picia i wodą, która nie nadaje się do spożycia też możesz się zatruć?
- 1 0
-
2024-09-04 10:49
(6)
Cytryna zabija bakterie. Jesli wyciskali gołymi rękami to wszystko w porządku. Woda z kranu jest zdatna do picia. A skoro kubki są wielorazowe to po umyciu nadają się do powtórnego użycia. Ale po co myć skoro cytryna zabija bakterie?
- 5 22
-
2024-09-04 16:30
Jak dla mnie to sam możesz i wypić wodę po pierogach
ale nie częstuj nią innych
- 7 3
-
2024-09-04 13:30
Kranówkę to sobie sam pij (1)
A nie serwujesz innym. W mojej rodzinie nikt nie pije kranówki.
- 5 13
-
2024-09-04 15:37
tak tak, wiemy, a do wanny leci perier
- 4 5
-
2024-09-04 13:28
I wirusy i pasożyty też (1)
Zabija cytryna?
- 9 3
-
2024-09-04 17:58
Ale na wampiry to już czosnek chyba raczej?
Czy też skropić sokiem z cytryny i uciekną, bo nie idzie zapamiętać czym kogo przegonić?Lemoniada drażni księdza, ksiądz działa "przepędzjąco" na dzieci, a cytryna unicestwia bakterie?Czy jak?
- 1 1
-
2024-09-04 11:40
A cytryny umyte? Sama chemia na nich żeby do nas dotarły w takim stanie
- 8 5
-
2024-09-04 09:19
mówisz o teorii jak powinno być ale praktyka czyli te słoje z breją mogą być nieco inne
- 12 2
-
2024-09-04 08:55
Ciekawe... (5)
Że nie boisz się kupować z knajp, czy barów a tam ciekawe rzeczy na zapleczu się dzieją, byś się zdziwiła. Chociaż po kuchennych rewolucjach powinnaś już to wiedzieć.
- 26 25
-
2024-09-05 09:00
Dlatego kupuje tylko w maku
Tam myją ręce na okrągło i tego pilnują
- 0 1
-
2024-09-04 14:12
Żeby się zatrudnić w gastro (3)
Musisz mieć książeczkę sanitarno-epidemiologiczną.
- 14 4
-
2024-09-07 00:18
czyli nie być nosicielem dwóch czy trzech bakterii. super.
- 0 0
-
2024-09-05 10:25
Taka książeczka nie wpływa na nieumyte ręce po kupie. (1)
- 2 2
-
2024-09-05 18:12
Ale przynajmniej
Wiesz, że ktoś nie ma w tej kupie dzikunów i chorób zakaźnych, a to już b. dużo
- 0 0
-
2024-09-04 08:56
Tu masz rację, ale z tym księdzem jest tak, że niezależnie co dzieciaki by nie sprzedawały i tak by je pogonił (13)
Chyba, ze zapłaciłyby mu placowe.
Ten proboszcz to jest znany ze swojego uwielbienia mamony i rzeczy materialnych.
Jak dziecko szło do komunii, to przygotował sobie specjalną listę rzeczy które chciałby dostać w rach podziękowania proboszczowi i nie były to tanie rzeczy.
Hehehehehe
Patologia kościelna.
Do tegoChyba, ze zapłaciłyby mu placowe.
Ten proboszcz to jest znany ze swojego uwielbienia mamony i rzeczy materialnych.
Jak dziecko szło do komunii, to przygotował sobie specjalną listę rzeczy które chciałby dostać w rach podziękowania proboszczowi i nie były to tanie rzeczy.
Hehehehehe
Patologia kościelna.
Do tego niezliczone biznesy i inne rzeczy o których nie piszę, bo zablokują.
Od dawna tam nie chodzę i nie mam zamiaru, jest wiele innych kościołów, gdzie nie ma cwaniaka biznesmena a jest ksiądz z powołania- 30 10
-
2024-09-04 09:48
Pogonił - nie wiemy czy tak było naprawdę czy to wyolbrzymienie wkurzonego rodzica.
Nie znam tego księdza i nie bronię go, ale nie znamy faktycznych okoliczności, tylko zranione uczucua jednej ze stron.
A to że księża to nie słudzy boga tylko biznesmeni to zdaję sobię sprawę bardzo dobrze.
Już jakiś czas temu złożyłam akt apostazji.
PS. boga specjalnie małą literą - żeby nie było mnie tu zwymyślają od nieuków :).- 10 10
-
2024-09-04 09:11
(7)
Jeśli tak psioczysz na Kościół, to dlaczego w ogóle posyłasz swojego dzieciaka do Komunii?
- 7 12
-
2024-09-05 09:01
Ona ma tylko psy
Które śpią w łóżku i jeżdżą na spacery w wózku dziecięcym
- 1 2
-
2024-09-04 19:23
coraz mniej dzieci idzie do komunii , zobacz nieliczną procesję gdy wokół mieszka tysiące ludzi ,a będziesz w szoku
- 5 1
-
2024-09-04 10:51
Skąd wiesz że mam dzieci?
- 6 7
-
2024-09-04 09:43
(3)
Skąd wiesz że posyłam?
- 8 7
-
2024-09-04 10:21
Przeczytaj swój własny wpis może. Nie wiesz już, co napisałeś? (2)
- 5 6
-
2024-09-04 13:54
(1)
Napisał,że jego dziecko? Może dziecko znajomych
- 3 5
-
2024-09-04 14:27
Kolega mu powiedział
Że słyszał od swojego kolegi, któremu inny kolega to powiedział ...
- 2 2
-
2024-09-04 09:04
(3)
Zacznijmy od tego, ze jakby moje dziecko rozlozylo sie ze straganem pod kosciolem czy na czyims terenie to sama bym je pogonila wyjasniajac dlaczego tego sie nie robi. W swoim ogrodku pozwolil bys przedsiebiorczym dzieciom sprzedawac cos?
- 31 5
-
2024-09-04 09:12
Straganem? Może market dzieci zbudowały, co ? (2)
Rozstawienie kartonika ze słojem z lemoniadą nazywasz straganem?
I tak - pozwoliłbym im sprzedawać w swoim ogródku. Bo powinno się wspierać takie dzieciaki a nie dawać kopa w zadek i pokazywać brutalność dorosłych. I jeszcze ksiadz. Tfu jego ma....- 9 20
-
2024-09-05 07:00
Życie jest brutalne
Ludzie w dorosłym życiu muszą umieć sobie radzić z odnowami, z tym, że nie zawsze wszystko idzie gładko po ich myśli, że pojawiają się problemy, że trzeba umieć się dogadać z innymi, że życie składa się z kompromisów, więc lepiej uczyć dzieci od małego jak sobie radzić w dorosłym życiu
- 5 1
-
2024-09-04 13:33
No i zgoda na własnym ogródku
Niech sprzedają.
- 11 2
-
2024-09-04 08:55
Okej? (1)
Nie chcesz to nie kupuj lol'
- 4 8
-
2024-09-04 09:04
Chcesz,nie masz pozwolenia nie sprzedawaj
- 14 5
-
2024-09-04 08:27
(68)
Tyle się mówi i przestrzega, żeby nie kupować np przetworów, twarożków od babci sprzedającej na rynku, jak historia faceta który umarł po zatruciu galaretką a popieracie napoje nie wiadomego pochodzenia od obcych dzieciaków, stojące kilka dni na słońcu? W życiu bym tego nie tknął
- 769 184
-
2024-09-05 09:11
właśnie tej hipokryzji nie zrozumiem nigdby, bo to dziecko?
natomiast dzieci mają rodziców i zapomogi od państwa co miesiąc!
- 4 1
-
2024-09-05 00:37
(4)
Składniki niewiadomego pochodzenia to woda butelkowa, cytryna, lód i cukier z pobliskiego sklepu, a dzieciaki robią te lemoniady na bieżąco i nie stoją kilka dni na sloncu. Dzieciaki chcą zarobić, kiedyś się chodziło zbierać truskawki, zbieralo się butelki i do skupu zanosiło a teraz dzieciaki nie mają jak zarobić sobie. Moja córka z koleżanką też
Składniki niewiadomego pochodzenia to woda butelkowa, cytryna, lód i cukier z pobliskiego sklepu, a dzieciaki robią te lemoniady na bieżąco i nie stoją kilka dni na sloncu. Dzieciaki chcą zarobić, kiedyś się chodziło zbierać truskawki, zbieralo się butelki i do skupu zanosiło a teraz dzieciaki nie mają jak zarobić sobie. Moja córka z koleżanką też sprzedawala lemoniadę plus jeszcze miały bransoletki na sprzedaż które samo zrobiły. Na lemoniadzie zarabiały od 50 do 120 dziennie przez 2 tyg a bransoletki sprzedały 3 w tym czasie. Więc jaki wniosek?
- 9 8
-
2024-09-05 09:11
a myją ręce, a warunki są odpowiednie? (3)
- 3 2
-
2024-09-07 00:23
jakie warunki? jakie Ty potrzebujesz konkretnie warunki co?
ostatnio kupowałem od dzieciaka kawałek ciasta - spryskał sobie najpierw ręce sprayem do odkażania, wytarł chusteczką, a ciasta i tak gołą ręką nie dotknął.
co jest z wami nie tak ludzie, kubek przesłodzonej obrzydliwie "lemoniady" z kwasku cytrynowego, którajakie warunki? jakie Ty potrzebujesz konkretnie warunki co?
ostatnio kupowałem od dzieciaka kawałek ciasta - spryskał sobie najpierw ręce sprayem do odkażania, wytarł chusteczką, a ciasta i tak gołą ręką nie dotknął.
co jest z wami nie tak ludzie, kubek przesłodzonej obrzydliwie "lemoniady" z kwasku cytrynowego, która nawet w życiu nie widziała witaminy za 15 zł kupicie z komercyjnej budki, a świeżej zdrowej lemoniady za 5 zł nie, bo "dziecko na pewno ma ręce wymazane kupą, a woda jest z kibla".
leczcie się błagam.- 2 0