- 1 Nie wiedzą, kto leży w tych grobach (68 opinii)
- 2 Rezerwiści idą na ćwiczenia. Kto najpierw? (494 opinie)
- 3 Był senator skazany na więzienie (251 opinii)
- 4 Mała uliczka, duży problem (225 opinii)
- 5 Zbiórka na leczenie psów z pseudohodowli (113 opinii)
- 6 Nowe podziemne zbiorniki w Akwarium (134 opinie)
Dziecko wbiegło pod samochód. Centymetry od wypadku
Centymetry dzieliły od tragedii. Samochód zatrzymał się tuż przed małym dzieckiem.
Dosłownie centymetry zadecydowały o tym, że w środę rano, 15.06.2022 r., na przejściu przy ul. Żwirki i Wigury nie doszło do tragedii, kiedy mały chłopiec wbiegł na pasy tuż przed nadjeżdżający samochód.
Aktualizacja, 16.06.2022 r.
W sprawie zabrali głos również policjanci.
- Ze wstępnych ustaleń wynika, że sytuacja miała miejsce w "strefie zamieszkania". W związku z tym obowiązujące przepisy stanowią, że to pieszy (w tej sytuacji dziecko) ma pierwszeństwo na całej szerokości jezdni - poinformowała Monika Falkowska z Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Wojewódzkiej Policji w Gdańsku.
Aktualizacja, godz. 13:17
Po publikacji artykuł skontaktował się z nami autor filmu.
- Nie mogłem przejść obok tego incydentu bez komentarza. Jestem ojcem dwójki dzieci oraz sam poruszam się po mieście samochodem. Coraz częściej widuję lekceważenie podstawowych zasad bezpieczeństwa, związane z korzystaniem przez pieszych z telefonu. Są momenty w których powinniśmy zdać sobie sprawę (póki nie jest za późno), że najważniejsze w życiu jest bezpieczeństwo i ochrona najbliższych. Na filmie widać wzorową postawę kierowcy, który wykazał się refleksem i zimną krwią, bo jeśli i on by zawiódł, to byłbym świadkiem wielkiej tragedii - mówi pan Tomasz z Zaspy.
Na nagraniu widać kilkuletnie dziecko, które beztrosko wbiega na przejście dla pieszych przy ul. Żwirki i Wigury na Zaspie. Kilka metrów za nim idzie mama, zapatrzona w telefon komórkowy.
Chłopiec dobiegł do połowy pasów, gdy tuż przed nim wyhamował samochód jadący ul. Żwirki i Wigury. Choć dziecko w ostatniej chwili wykonało unik, auto uderzyłoby w nie, gdyby kierowca gwałtownie nie hamował.
Dziecko wbiegło na pasy przed samochód (421 opinii)
To kolejna groźna sytuacja, w której centymetry decydowały o uniknięciu tragedii. W 2021 r. opisaliśmy incydent nagrany na skrzyżowaniu al. Hallera z al. Płażyńskiego. Na filmie widać przejście dla pieszych, kiedy to na zielonym świetle przechodzą piesi.
Dziecko prawie wjechało pod tramwaj
W pewnej chwili z lewej strony pojawia się kilkuletni chłopczyk na biegowym rowerku. W tle widać jadący także na zielonym świetle tramwaj.
Chwila nieuwagi wystarczyła, by kilkuletnie dziecko na biegowym rowerku niemal wjechało pod jadący tramwaj. Malca w ostatniej chwili udało się zatrzymać. Moment grozy nagrał stojący na światłach kierowca na al. Hallera.
Chłopiec w ostatniej chwili został złapany. Wideo z 2021 r.
Opinie wybrane
-
2022-06-15 12:07
(161)
Gdyby doszło do wypadku (na szczęście nic się nie stało) wina byłaby kierowcy, bo ma obowiązek zatrzymania się przed przejściem, w myśl nowych przepisów. Oczywiście, dziecko powinno być pod stałą opieką rodziców.
- 357 340
-
2022-06-17 10:08
Wina byłaby nieodpowiedzialnej matki nie kierowcy !!
- 1 0
-
2022-06-17 08:43
tylko ze to jest jako wtargnięcie na jezdnię, myśl
tylko ze to jest jako wtargnięcie na jezdnię, myśl
- 1 0
-
2022-06-16 23:00
i to była strefa zamieszkania
- 0 1
-
2022-06-16 08:52
Na przejście dla pieszych nie wolno wbiegać. Wina matki za brak opieki plus telefon przed oczami.
- 1 0
-
2022-06-15 23:33
Winny jest tylko i wyłacznie głupi rodzic.
- 5 1
-
2022-06-15 23:23
z pewnością
szczególnie kiedy pieszy biegnie przez przejście dla pieszych, a auto jest jak kadr z filmu -robisz pauzę i auto zatrzymuje sie w miejscu
- 1 0
-
2022-06-15 22:56
nie ma takiego obowiązku zawsze, tylko w momencie gdy ktoś stoi przy przejściu lub się zbliża. Na wtargnięcie nie ma siły. Tu była mała prędkość więc się udało. Stare przepisy co do wtargnięcia nadal obowiązują i nie mozna na chama wbiegać na przejście. Tu zawiódł rodzic. Z pewnością miał dobre zamiary ale mała nieuwaga i mogło dojść do tragedii.
- 3 0
-
2022-06-15 22:52
To nie takie pewne. To tylko nagłówki z gazet. Nadal obowiązują przepisy o wtargnięciu i obowiązek opiekuna nad dzieckiem. Tutaj decydowałby sąd o "priorytecie".
- 2 0
-
2022-06-15 19:41
Z tym nagraniem raczej nie
Majać ten filmik kierowca by się mógł wybronić, jest przepis że nie wolno wybiec na jezdnie bezpośrednio przed auto, a młodego raczej nie było widać przez zaparkowane auto. Matka wtedy powinna beknąć.
- 4 0
-
2022-06-15 19:40
to jest zaspa
tam obowiązuje strefa zamieszkania, którą większość blachosmrodów ma gdzieś.
Cytat: Strefy zamieszkania są tworzone w celu ułatwienia pieszym swobodnego poruszania się w pobliżu ich domów. Służą między innymi zapewnieniu bezpieczeństwa nie tylko dorosłym pieszym, ale i dzieciom.
Te ostatnie tylko w tej strefie mają prawo dotam obowiązuje strefa zamieszkania, którą większość blachosmrodów ma gdzieś.
Cytat: Strefy zamieszkania są tworzone w celu ułatwienia pieszym swobodnego poruszania się w pobliżu ich domów. Służą między innymi zapewnieniu bezpieczeństwa nie tylko dorosłym pieszym, ale i dzieciom.
Te ostatnie tylko w tej strefie mają prawo do samodzielnego poruszania się po drodze nawet wtedy, gdy jeszcze nie skończyły 7 lat. Wynika to z faktu, że strefy zamieszkania nie dotyczy przepis mówiący, że dziecko w wieku do 7 lat może korzystać z drogi tylko pod opieką osoby, która osiągnęła wiek 10 lat. Dzięki ograniczeniom praw kierowców w strefie zamieszkania dzieci mogą przemieszczać się bez obaw.
Poza tym w strefie zamieszkania pieszy może poruszać się po całej szerokości drogi i nie ma obowiązku ograniczać się tylko do chodnika czy drogi dla pieszych. Co najważniejsze, w całej tej strefie pieszy ma pierwszeństwo przed pojazdem. Jest to kolejny przywilej pieszych w strefie zamieszkania, który znacząco wpływa na zobowiązania i ograniczenia dotyczące kierowców.- 1 4
-
2022-06-15 18:45
Bzdura. Ewidentnie dziecko wbieglobez opieki
- 4 0
-
2022-06-15 18:28
Matka winna widac na filmie ze gapila sie w smartfona!
- 5 0
-
2022-06-15 17:30
Fakt, że pieszy w strefa zamieszkania ma pierwszeństwo, nie uzasadnia, że może on bez uwzględnienia innych uczestników ruchu zmieniać tor ruchu. W strefie zamieszkania poruszają się pojazdy i pieszy winien zachować ostrożność. Pierwszeństwo pieszego w strefie zamieszkania ma na celu jego ochronę, jednak nie zwalnia go od zachowania zasad ostrożności. (Postanowienie Sądu Najwyższego Izba Karna z dnia 20 grudnia 2016 r. II KK 367/16)
- 6 0
-
2022-06-15 17:20
Tak?
Proszę podać podstawę prawną.
- 2 0
-
2022-06-15 16:45
Gdzie w nowych przepisach jest zpisany naka zatrzymania się przed przejściem?
Przede wszystkim nie ma pierwszeństwa pieszy wbiegający na przejście!
- 7 1
-
2022-06-15 16:41
Na szczęście na nagraniu widać, że dziecko jest bez opieki i wbiegło na ulice. Kierowca czysty. Cała wina spoczywałaby na madce
- 11 2
-
2022-06-15 16:05
Szanowny "kierowca".
Samo czytanie przepisów to nie wszystko, należy je znać, mieć pełną wiedzę i wiedzieć, rozumieć co się czyta. Oczywiście w świetle nowych przepisów pieszy wchodzący na przejście i będący na nim ma pierwszeństwo, ale nadal działa uzupełnienie tych przepisów w postaci zdrowego rozsądku, czyli: bezpośrednio przed jadącySzanowny "kierowca".
Samo czytanie przepisów to nie wszystko, należy je znać, mieć pełną wiedzę i wiedzieć, rozumieć co się czyta. Oczywiście w świetle nowych przepisów pieszy wchodzący na przejście i będący na nim ma pierwszeństwo, ale nadal działa uzupełnienie tych przepisów w postaci zdrowego rozsądku, czyli: bezpośrednio przed jadący pojazd, w tym również na przejściu dla pieszych, nie wolno pieszemu wchodzić. Obaj mają zachować szczególną ostrożność, pieszy nie może przechodzić w miejscu o ograniczonej widoczności oraz zza pojazdu. Czy to tak trudno ogarnąć jedną makówką ? Oczywiście, to kierowca pojazdu zostałby ukarany, bo działa zasada w domyśle obrony słabszego, chronionego uczestnika ruchu, pod warunkiem jednak, że nie ma nagrania z kamery, wtedy jest wszystko jak na talerzu i dlatego w dzisiejszych czasach nie wyobrażam sobie poruszania się bez takowej.- 7 3
-
2022-06-15 16:01
Nie bylaby wina kierowcy
Jakby doszło do wypadku to szkoda kierowcy, który nie musi spodziewać się biegnącego dziecka. Jak sama nazwa wskazuje jest to przejscie dla pieszych. Żaden kierowca nie musi się tego spodziewać. Nieodpowiedzialni rodzice to jest smutne, że nie dbają o bezpieczeństwo własnych dzieci ani o swoje grzebiąc właśnie w telefonie na przejściu. Liczba
Jakby doszło do wypadku to szkoda kierowcy, który nie musi spodziewać się biegnącego dziecka. Jak sama nazwa wskazuje jest to przejscie dla pieszych. Żaden kierowca nie musi się tego spodziewać. Nieodpowiedzialni rodzice to jest smutne, że nie dbają o bezpieczeństwo własnych dzieci ani o swoje grzebiąc właśnie w telefonie na przejściu. Liczba potrąceń na pasach zwiększyła się odkąd wszedł przepis o tym, że to kierowca musi przepuścić pieszego i to właśnie na kierowców spadł obowiązek dbania o bezpieczeństwo wszystkich i swoje i pieszych. Przykre. Jestem kierowcą jak i pieszym i nie wyobrażam sobie wtargnąć na przejście tylko dlatego że mam pierwszeństwo i kierowca musi mnie przepuścić....
- 9 1
-
2022-06-15 14:59
Do Redakcji: to jest strefa zamieszkania, to zmienia postrzeganie tej sytuacji!
Winny byłby kierowca, bo to jest strefa zamieszkania. Piesi mają tam pierwszeństwo, dzieci do lat 7 mogą poruszać się drogą bez opieki dorosłego. Te pasy to tylko pasy a nie przejście bo brakuje tam oznaczenia pionowego ale i tak to bez znaczenia bo przejść dla pieszych nie stosuje się w strefie zamieszkania bo tam pieszy może chodzić gdzie chce. Samochody zaparkowane tam wzdłuż krawężnika są zaparkowane nieprawidłowo bo poza wyznaczonymi miejscami - do odholowania wszystkie.
- 7 8
-
2022-06-15 14:53
Nie bardzo (1)
To jest wtargnięcie ; nie przejście.
- 7 1
-
2022-06-15 16:02
W PoRD nawet nie ma pojęcia wtargnięcia
Jest art. 14.1, niezrozumiały i dla redaktora (ostatnia pozycja ankiety) i połowy komentujących nieuków tutaj.
- 1 1
-
2022-06-15 14:45
Nie ma zadnego obowiazku zatrzymania sie przed przejsciem (3)
Jesli na przejsciu nikogo nie ma to nie musi sie zatrzymywac. Nikogo na przejsciu nie bylo , dziecko wtargnelo na przejscie. Kierowca ma obowiazek zachowac szczegolna ostroznosc zblizajac sie do przejscia co tez uczynil gdyz zdazyl zahamowac. Calkiem mozliwe ze jechal szybciej niz dopuszczalane tam 20km/h co nie zmienia faktu ze zdazyl zahamowac. Granatowy seat nie powinien tam parkowac bo ogranicza widocznosc przejscia. O pani z telefonem sie nie bede wypowiadal bo kazdy widzial.
- 11 3
-
2022-06-15 16:01
Nie no, przez pół jezdni dzieciak się przecież teleportował, wcale go na jezdni nie było ;)
- 0 1
-
2022-06-15 14:52
(1)
Kazdy, kto prowadzi auto, widzi, jak szybko jechal kierowca, wiec przestan chrzanic, ze "byc moze".
- 4 4
-
2022-06-15 15:03
Powinienes robic za "radar" w policji
Skoro potrafisz ocenic predkosc jadacego auta patrzac na nie z boku na filmie. Brawo.
Zahamowal, zachowal ostroznosc, nie doprowadzil do potracenia. Kierowca zrobil wszystko jak nalezy w przeciwienstwie do kobiety,dziecka i wlasciciela granatowego Seata- 7 2
-
2022-06-15 14:24
Nie, ponieważ w Prawie o ruchu drogowym wciąż jest art. 14 mówi, że: Pieszemu zabrania się: (1)
"wchodzenia na jezdnię bezpośrednio przed jadący pojazd, w tym również na przejściu dla pieszych"
a także między innymi przebiegania przez jezdnię.- 11 3
-
2022-06-15 16:00
Kolejny, który nie rozróżnia jezdni od pasa ruchu.
- 1 2
-
2022-06-15 14:03
Nie ma obowiazku zatrzymania. Oddaj prawko nieuku.
- 6 5
-
2022-06-15 14:06
Madka nie przejeła się specjalnie sytuacją, pewnie ma w domu jeszcze kilka takich.
- 14 1
-
2022-06-15 12:49
Nawet nie tylko dlatego. To strefa zamieszkania (gdzie notabene obowiązuje max. 20 km/h, ten kierowca jechał wyraźnie szybciej), więc pieszy ma prawo poruszać się całą szerokością drogi, a dzieci mogą poruszać się bez opieki.
- 8 22
-
2022-06-15 12:46
A przez przejście się przechodzi nie przebiega, a samochód nie zatrzyma się w miejscu , słyszeliście o drodze chamowania? Nawet jakby uderzył to lekko . Tylko i wyłącznie wina matki , brawa dla kierowcy !!!
I tak miał serce w gardle i ciśnienie na miesiąc podwyższone !!- 26 7
-
2022-06-15 12:43
nie było by winy kierowcy bo to wtargnięcie na jezdnię (4)
obowiązkiem rodziców jest pilnowanie smarka, jak nie jest w stanie za nim nadążyć niech mu smycz z szelkami założy. Fakt obecne i**otyczne przepisy sprawiły, że ludzie zachowują się czasami jak zombie na przejściach nie patrząc wcale czy coś jedzie czy nie i gapiąc się w telefon, bo on ma pierwszeństwo. Potem zgrzyt zębami, że pomimo pierwszeństwa leży x czasu połamany albo idzie do piachu, bo np auto ciężarowe w miejscu nie staje.
- 38 7
-
2022-06-15 14:26
Doucz się. (2)
- 3 2
-
2022-06-15 15:18
wracaj do książek i elementarza (1)
bo zaraz masz poprawkę testu ośmioklasisty
- 3 1
-
2022-06-15 15:59
Co, już artykuł 2 PoRD i definicja jezdni przerosła?
Frustruj się dalej.
- 3 1
-
2022-06-15 13:00
Jaka jezdnia?
Tam jezdni nie ma! :)
- 5 10
-
2022-06-15 12:32
Matka oczywiście zajęta smartfonem gdy dziecko biegnie w kierunku przejścia. Gratulacje dla Karyny. (1)
- 54 2
-
2022-06-15 13:01
Kilka metrów za nim idzie mama, zapatrzona w telefon komórkowy.
Jaki to telefon, ile cali, jaka pamięć , kolor....
- 10 3
-
2022-06-15 12:31
Zakaz parkowania w odległości mniejszej niż 10 m od przejścia dla pieszych! (2)
Dlatego właśnie jest zakaz parkowania w odległości mniejszej niż 10 m od przejścia dla pieszych. Strefa ta powinna zostać wolna właśnie po to, aby nie ograniczać widoczności zarówno pieszym jak i kierowcom. Na tym filmie dokładnie to widać - na skrzyżowanie wbiega mały/niski chłopiec, który jest całkowicie przysłonięty przez zaparkowane granatowe auto. Widać, że kierowca który hamował jechał ostrożnie bo inaczej by nie zdążył zatrzymać auta, ale nadbiegającego chłopca nie mógł nawet zauważyć.
- 42 0
-
2022-06-15 12:35
PS. Golf hakiem przy przejściu (1)
Jeśli jezdnia jest dwukierunkowa to zasłania wszystko.
- 4 1
-
2022-06-15 14:55
Droga jednokierunkowa
- 2 0
-
2022-06-15 12:30
(2)
Pokaż mi ten przepis który mówi o obowiązku zatrzymania się przed przejściem dla pieszych?? przepisy mówią że pieszy ma pierwszeństwo bedac na przejściu ale także w momencie wchodzenia... czytaj gdy podchodzi do krawędzi jezdni. Kierowca zbliżając się do przejścia ma obowiązek zachowania szczególnej ostrożności, zmniejszyć prędkość tak, aby nie
Pokaż mi ten przepis który mówi o obowiązku zatrzymania się przed przejściem dla pieszych?? przepisy mówią że pieszy ma pierwszeństwo bedac na przejściu ale także w momencie wchodzenia... czytaj gdy podchodzi do krawędzi jezdni. Kierowca zbliżając się do przejścia ma obowiązek zachowania szczególnej ostrożności, zmniejszyć prędkość tak, aby nie narazić na niebezpieczeństwo pieszego znajdującego się na tym przejściu albo na nie wchodzącego i ustąpić pierwszeństwa pieszemu znajdującemu się na tym przejściu. Zgodnie z przepisami pieszy może wejść na jezdnię w miejscu dozwolonym, po wcześniejszym upewnieniu się, że jego wejście na jezdnię i jej opuszczenie nie utrudni ruchu drogowego. Nie wolno także przebiegać przez jezdnię, wchodzić bezpośrednio przed nadjeżdżający pojazd, w tym również na przejściu dla pieszych, nie można też wychodzić na jezdnię na przykład zza autobusu. To mówią przepisy wiec czyja byłaby wina?? Do tego mamusia zapatrzona w telefon.. mandacik.
- 42 4
-
2022-06-15 15:58
Sam sobie odpowiedziałeś, kierowcy
"Kierowca zbliżając się do przejścia ma obowiązek zachowania szczególnej ostrożności, zmniejszyć prędkość tak, aby nie narazić na niebezpieczeństwo pieszego znajdującego się na tym przejściu albo na nie wchodzącego i ustąpić pierwszeństwa pieszemu znajdującemu się na tym przejściu".
Dzieciak był na przejściu przez dobre kilka kroków.- 0 8
-
2022-06-15 14:26
Ten dzieciak był i na drodze i na jezdni
Zanim wszedł na pas ruchu, którym porusza się kierowca. Czy strefa zamieszkania czy nie, trzeba bezwzględnie ustąpić i tyle
- 4 15
-
2022-06-15 12:29
(2)
To nie jest prawda co piszesz. Kierowca ma obowiązek zatrzymać się przed przejściem, gdy pieszy stoi na chodniku i chce przejść na drugą stronę. Pieszy nie może wtargnąć przed jadący pojazd, co widzimy na tym filmiku. To nie jest tak, że pieszy ma bezwzględne pierwszeństwo na przejściu dla pieszych.
- 60 6
-
2022-06-15 15:57
Pieszy nie może wejść na jezdnię bezpośrednio przed jadący pojazd
I dziecko na jezdnię nie weszło w takiej sytuacji, bo na pasie ruchu od jego strony nie było żadnego pojazdu.
- 2 6
-
2022-06-15 14:02
Pieszy wcale musi stac w swietle obowiazujacych przepisow. Przeciwnie - moze na przejscie wchodzic.
- 4 5
-
2022-06-15 12:19
Ale pieszemu nie wolno wtargnąć gwałtownie na drogę (wbiegnięcie tym jest) a matka ma obowiązek nadzoru dziecka (12)
Czyli co najmniej współwinna matka.
- 90 12
-
2022-06-15 12:22
W strefie zamieszkania cała przestrzeń jest formalnie chodnikiem!!!!!! (11)
tam pieszy nie ma na co wtargnąć
- 19 68
-
2022-06-15 12:52
kto ci powiedział że to strefa zamieszkania ? (5)
- 12 4
-
2022-06-15 12:57
nikt! znam się na znakach! Jest D-40 przy wjazdach! (4)
- 7 10
-
2022-06-15 13:19
W strefie zamieszkania nie ma przejść dla pieszych (3)
- 19 2
-
2022-06-17 13:55
To pokaż artykuł, mówiący że przejście dla pieszych odwołuje strefę zamieszkania
A tak poza tym, o przejściu dla pieszych stanowi znak pionowy, nie zebra na jezdni.
- 0 0
-
2022-06-15 14:54
Prawdopodobnie przejscia byly wyznaczone zanim znak D-40 postawili
A ze u nas jest znakowa samowolka to nie zlikwidowali przejscia w strefie zamieszkania.
Nie wydaje mi sie jednak ze pieszy moze tak sobie bezkarnie wbiec pod auto nawet w strefie zamieszkania. Kierowca ma obowiazek zachowac szczegolna ostroznosc co uczynil ale matka ma obowiazek pilnowania dziecka czego nie uczynila.- 10 2
-
2022-06-15 13:40
w Gdańsku są. Maluje Pan Wawrzonek
- 8 1
-
2022-06-15 12:30
To po co te pasy w tamtym miejscu? Skoro dla ciebie jezdnia to chodnik?
- 37 6
-
2022-06-15 12:23
dywanem najlepiej i bawialnią (3)
- 39 11
-
2022-06-15 13:24
Dywaniem nie, bawialnią tak (2)
Strefa zamieszkania to takie jedno wielkie podwórze, gdzie dzieci mogą się bawić bez nadzoru dorosłych. Fakt, nie opinia.
- 6 34
-
2022-06-16 00:27
Opiekun dziecka do lat 7 ma obowiązek nadzorować jego bezpieczeństwo zawsze i wszędzie
Kodeks drogowy to nie jedyne prawo w Polsce.
- 6 0
-
2022-06-15 23:14
bez nadzoru dorosłych? xD
mam nadzieję ze nie masz dzieci
- 6 0
-
2022-06-15 12:19
sugeruję zapoznać się z przepisami (6)
Właśnie takie uproszczone rozumienie przepisów prowadzi do tragedii. Nie - kierowca nie ma obowiązku zatrzymać się przed przejściem dla pieszych. Pieszy ma pierwszeństwo kiedy znajduje się na przejściu lub wchodzi na przejście, to wcale nie znaczy, że może wtargnąć pod nadjeżdżający pojazd. Nie - nie byłaby wina kierowcy. Winna byłaby matka, która nie dopilnowała dziecka, które wtargnęło na jezdnię.
- 124 21
-
2022-06-16 06:33
Strzał w stopę - strefa zamieszkania.
- 0 1
-
2022-06-15 19:48
bzdura!
to jest zaspa - tam obowiązuje strefa zamieszkania
- 0 4
-
2022-06-15 12:25
(3)
Wina by była wspólna - bo jest tam faktycznie obowiązek 20km/h - aczkolwiek i przy takiej prędkości jakby facet byłby kawałek dalej to dziecko by oberwało, a przy jego wzroście to mogło by zostać rozjechane i nawet nie zauważone jakby samochód był wyższy. Ale zgadzam się całkowicie, że 'uproszczanie przepisu' jest najgłupszą rzeczą, bo zaraz
Wina by była wspólna - bo jest tam faktycznie obowiązek 20km/h - aczkolwiek i przy takiej prędkości jakby facet byłby kawałek dalej to dziecko by oberwało, a przy jego wzroście to mogło by zostać rozjechane i nawet nie zauważone jakby samochód był wyższy. Ale zgadzam się całkowicie, że 'uproszczanie przepisu' jest najgłupszą rzeczą, bo zaraz stworzy nam się druga grupa świętych krów obok ped**arzy (nie rowerzystów, którzy przestrzegają przepisów jak należy). - ale to też kampania społeczna by się przydała, bo ta co była odniosła skutek jeśli chodzi o kierowców bo naprawdę rzadko ktoś się przed pieszym który wchodzi na pasy nie zatrzyma, ale jak pieszemu się wydaje, że nagle jest nietykalny to jest to delikatnie mówiąc złe
- 33 14
-
2022-06-15 13:37
Wina byłaby kierowcy (2)
bo to strefa zamieszkania. To rozwiązuje wszelkie wątpliwości. Pieszy może sobie biegać, tańczyć itp. bo to w zasadzie jeden wielki chodnik.
- 12 42
-
2022-06-16 10:01
A jak będzie tańczył i biegał bez nóg, gdy następnym razem wpakuje się pod śmieciarkę? Która ma długa drogę chamowania?
- 2 0
-
2022-06-15 14:05
yhy, to puszczaj sobie dziecko samopas - pewnie jest tam nieśmiertelne ;-)
jest tam jezdnia, można poruszać się po jezdni z konkretną prędkością i ta, jak dzieciak by tam się bawił to powinien się zatrzymać, ale jak wbiega pod maskę samochodu który MOŻE sięt am poruszać, to jest to zaniedbanie swoich obowiązków jako opiekun i nieważne co się Tobie wydaje, argumentem tutaj na końcu zawsze jest zderzak.- 23 7
-
2022-06-15 12:10
Do wypadku nie doszło dzięki szybkiej reakcji kierowcy (93)
Matka do ukarania za brak nadzoru i kontroli nad dzieckiem.
- 286 26
-
2022-06-16 12:54
W strefie zamieszkania maksymalna prędkość wynosi 20 km/h...
..., więc ta szybka reakcja o której piszesz, to nie powinien być żaden wyczyn....
- 0 0
-
2022-06-15 19:42
Bzdura
tylko dla blachosmrodów jest to ciężkie do pojęcia
- 0 7
-
2022-06-15 15:24
To jest wina matki patrzyła w smartfona i miala w nosie dziecko. Widac ze ma w reku smartfona.
- 28 0
-
2022-06-15 15:04
Znam równie dzikie dziecko, nieustająco pouczane o zagrożeniach (2)
Brawa dla kierowcy, ale z gromami na matkę bym sę wstrzymał.
- 1 14
-
2022-06-16 09:58
Mamę należy pochwalić? Czy wstrząsnąć babiszonem bezmózgim?
- 0 0
-
2022-06-15 15:21
A dlaczego wstrzymałbyś się z gromami na matkę? To tylko i wyłącznie jej wina. Gdyby matka dziecka pilnowała, trzymała go za rękę i obserwowała otoczenie, ulicę a dziecko by się jej wówczas wyrwało to można by było nie jojczyć na matkę. Ale ta matka puściła dziecko samopas, nie zwracała na nie uwagi a sama była zapatrzona w telefon, który w tym momencie był dla niej ważniejszy. Więc gromy jak najbardziej matce się należą.
- 33 4
-
2022-06-15 12:25
Całkiem możliwe, że zahamował za niego samochód jeśli ma taki system (2)
- 9 21
-
2022-06-15 17:28
Czasami samochody mają takie systemy
Szkoda, że matki zapatrzone w telefon nie mają systemu, który by zafundował jej solidnego plaskacza, przypominając o dziecku.
- 11 0
-
2022-06-15 12:50
całkiem możliwe to, że matka była pijana, a smarkfon też był pijany
i kierowca i dziecko też
- 31 7
-
2022-06-15 12:16
Szybkiej reakcji? (83)
Dziecko doebiegło do połowy przejścia a ten dopiero dał po hamulach, nie mówiąc o tym, że nie dochował obowiązku zwolnienia przed przejściem. Na szczęscie wg nowych przepisów to całkowicie jego wina.
- 65 335
-
2022-06-15 23:41
Mówisz o przepisach
Dobrze. To zapoznaj się z tymi starymi. Dla pieszych. Nie można na przejście wbiegać, nie można na nim zwalniać ani się zatrzymywać. Poczytaj sobie. W przypadku dziecka to opiekun jest odpowiedzialny za to żeby nie wbiegało na jezdnię. Jak dzieciak wypadnie z 10 piętra to też nie ona będzie winna tylko grawitacja?
- 4 0
-
2022-06-15 19:23
Szybkiej reakcji? Haaaalo do zajścia nie doszło by gdyby ,,mamusia,, zamiast w telefon się gapić, trzymała by dziecko za rączkę!!!!!!!
- 6 0
-
2022-06-15 13:56
Odezwał się mistrz refleksu
- 0 5
-
2022-06-15 13:52
Czy tak małe dziecko może samo przechodzić przez przejście dla pieszych ? NIE (2)
Odpowiedź jest zatem oczywista kto jest winien, że dziecko samo bez nadzoru osoby dorosłej znalazło się na drodze.
- 53 8
-
2022-06-15 19:47
bzdura! (1)
ono ma tam więcej praw niż kierowca blachosmrodu - strefa zamieszkania
- 1 14
-
2022-06-16 09:56
Prawa może sobie wsadzić do ogródka ja wpakuje się następnym razem prosto pod koła. Należy bezwzględnie karać takie i**otki mamuśki.
- 2 0
-
2022-06-15 12:48
ty tak poważnie ? (24)
jest ograniczenie i się go trzymasz jak jedziesz a nie zwalniasz przed każdym przejściem do 5km/h bo jakaś roztargniona Grażyna prowadzi swojego kaszojada 20 metrów dalej. Jeśli idzie z takim smarkiem to niech ciągnie go za rękę a nie puszcza w samopas jak na placu zabaw.
- 82 13
-
2022-06-15 14:00
(10)
Komentarz typowy dla wolactwa. Na calym cywilizowanym swiecie takie ulice na osiedlach to jest jedna wielka strefa pieszego, w ktorej kierowca musi miec oczy dookola glowy i jechac wolno. Tak, dziecko trzeba prowadzic za reke, to prawda. Bywaja jednak rozne sytuacje, kto ma dziecko ten wie, ze wystarczy czasem sekunda, zeby sie wyrwalo i bylo metry
Komentarz typowy dla wolactwa. Na calym cywilizowanym swiecie takie ulice na osiedlach to jest jedna wielka strefa pieszego, w ktorej kierowca musi miec oczy dookola glowy i jechac wolno. Tak, dziecko trzeba prowadzic za reke, to prawda. Bywaja jednak rozne sytuacje, kto ma dziecko ten wie, ze wystarczy czasem sekunda, zeby sie wyrwalo i bylo metry od ciebie. Wlasnie dlatego kierowcy na zachodzie od dawna rozumieja, ze na drodze nie sa jej wlascicielami i nie udzielaja laskawie pieszym pozwolenia na przejscie, tylko sa ta strona, na ktorej ciazy wieksza odpowiedzialnosc za innych, bo prowadza urzadzenie, ktore dosc latwo zabija.
- 11 22
-
2022-06-15 17:30
Mimo wszystko są dzieci tzw. szatany, do których tłumaczenia ustne nie trafiają
Po tym wydarzeniu młody będzie się bał ulicy. Miał jednak wielkie szczęście, ze nie stracił życia.
- 3 0
-
2022-06-15 15:33
i dziecko wyrwało się (6)
a matka w telfonie nawet głowy nie podniosła. Odpowiedzialność karna ciązy na wszystkich. Matki obowiązkiem jest pilnowanie dziecka. Kierowcy uwaznosc
- 16 1
-
2022-06-15 19:47
bez sensu
nie wiesz co to strefa zamieszkania?
- 0 3
-
2022-06-15 15:53
(4)
Widzimy fragment rzeczywistosci, o ktorej nie mamy pojecia. Moze byla na instagramie, moze odpowiadala spoznionej opiekunce do dziecka albo czekala na jakas istotna wiadomosc nt np. zdrowia kogos bliskiego. Nie wiemy - powstrzymajmy sie od ocen. Faktem jest, ze dziecko wbieglo, choc nie powinno, ale tak bywa z dziecmi. I ze kierowca jechal za szybko, nie obserwujac okolic przejscia, do czego obliguje go prawo.
- 0 18
-
2022-06-15 19:07
Nerwy mi już puszczają czytając brednie tępych ludzi a ty jesteś największą amebą. Piesi też mają obowiązki a nie tylko przywileje. Wina leży tylko i wyłącznie po stronie tej tępej baby, która nie potrafi przypilnować kaszojada. Ile on jechał skoro twierdzisz, że za szybko?
- 10 1
-
2022-06-15 17:25
Kierowca nie potrącił dziecka. Dlaczego twierdzisz, że jechał za szybko?
- 10 2
-
2022-06-15 16:40
nie jestem pewien czy to o instagramie to ironia (1)
- 5 0
-
2022-06-15 17:57
Patrząc na resztę wypowiedzi obawiam się, że to o instagramie
jest na poważnie.
- 4 0
-
2022-06-15 15:13
sam sobie odpowiedziałeś (1)
a zachód to chyba znasz z opowiadań. Pojedź do Włoch, Belgii albo do Francji, o UK nie mówiąc i wyjdź pospacerować po jakiejś jezdni. Jeśli pierwszy lepszy sfrustrowany kierowca cię nie zwyzywa to drugi raczej na bank spuści ci oklep. To że dzieciak jest raz tu raz tam to chyba wie każdy rodzic, więc jeśli błąka się z nim po mieście wśród ruchu
a zachód to chyba znasz z opowiadań. Pojedź do Włoch, Belgii albo do Francji, o UK nie mówiąc i wyjdź pospacerować po jakiejś jezdni. Jeśli pierwszy lepszy sfrustrowany kierowca cię nie zwyzywa to drugi raczej na bank spuści ci oklep. To że dzieciak jest raz tu raz tam to chyba wie każdy rodzic, więc jeśli błąka się z nim po mieście wśród ruchu drogowego powinien uważać szczególnie. Samochód to nie rower który staje w miejscu a rozpędzona masa , dodaj do tego czas reakcji i głupotę pieszych, którzy o fizyce mają takie pojęcie jak przeciętny Chińczyk o żyrafach i zdarzenie gotowe. Droga tonie plac zabaw i przedszkole.
- 16 6
-
2022-06-15 15:51
Wlochy to nie Zachod. Mieszkam na Zachodzie.
- 2 5
-
2022-06-15 13:14
20km/h to prędkość maksymalna nie nakazana (3)
- 11 5
-
2022-06-15 13:32
Idz na piechotę (2)
- 4 3
-
2022-06-15 13:55
Dokładnie, tak (1)
W strefie zamieszkania pieszy ma zawsze pierwszeństwo, więc prędkość należy dostosować do prędkości pieszego
- 9 17
-
2022-06-15 19:04
hahahaha mistrz. Podaj przepis w pord, bo kisne.
- 4 0
-
2022-06-15 12:57
Wiecie, dlaczego "Grażyna" w sensie ubliżającym? (8)
Bo jest to czysto polskie imię, które pierwszy użył Adam Mickiewicz. Dlatego wszyscy o zacięciu antypolskim lubią je w takiej formie używać.
Przeproś, jeśli tego nie wiedziałeś- 5 48
-
2022-06-15 19:01
zbłaźniłeś się tym, ale to nie pierwszyzna w twoim życiu.
- 1 0
-
2022-06-15 17:28
Otoż to nie jest czysto polskie imię, lecz urobione (faktycznie przez wieszcza) z litewskiego słowa 'graži'
czyli 'piękna'
- 5 0
-
2022-06-15 15:05
xd (1)
o zacięciu antypolskim ? co ty jarałeś ?
- 4 3
-
2022-06-15 19:02
spacja przed znakiem interpunkcyjnym? Jarałeś chyba to samo.
- 1 0
-
2022-06-15 14:43
Janusz i Grażyna w popkulturze (1)
Janusz i Grażyna to określenie odnoszące się żartobliwie do postawy życiowej pokolenia 50+
które często wiąże się z przywarami określanymi jako tzw. "cebula". W opozycji dla nich stoi Karyna i Sebastian lat 20-30 oraz ich potomstwo Jessica oraz Bryan. Więc możliwe jest nawet że bohaterką artykułu jest Karyna i jej mała Jessica a nie Grażyna xd. Lece... i miłego dnia życzę- 21 4
-
2022-06-15 15:06
heh
Karyna i Jessica, jeszcze Denisa brakuje z dziarą pod okiem
- 6 0
-
2022-06-15 13:40
no i trolle
antypolskie się spieniły
- 5 1
-
2022-06-15 13:03
otóż nie ...
Janusz i Grażyna były maga popularne imiona na pocz lat 70tych...
reszta jest milczeniem * - LOL- 20 3
-
2022-06-15 12:25
Dziecko było i tak zasłonięte dla kierowcy przez niebieski samochód stojący za blisko przejścia po lewej stronie (51)
Nie gdybaj o winie kierowcy, bo wypadku nie było, a jego reakcja była szybka, kiedy dziecko znalazło się w jego polu widzenia.
- 222 19
-
2022-06-16 23:19
Strefa zamieszkania -parkowanie w miejscu do tego niewyznaczonym
Jeśli to jest strefa zamieszkania, to czy auta zaparkowane przed i za przejściem (ograniczając widoczność) stoją w miejscu do tego wyznaczonym? Czy tam są wymalowane i oznakowane miejsca postojowe?
- 0 0
-
2022-06-15 18:12
Kierowca wymusił pierszeństwo na pieszym (1)
Mandat bez dyskusji. Miał farta ze nie doszło do wypadku.
- 3 22
-
2022-06-15 19:00
Lecz się póki nie jest za późno. Tępa matka woli fejsbuczka przeglądać niż opiekować się kaszojadem. Z tym nagraniem kierujący zostałby uniewinniony a cała wina leży na tępej matce.
- 22 1
-
2022-06-15 17:47
Czyli jechał na ślepo. Niezły kolo.
Wyobraźnia konia. Zabrać mu prawko i tyle.
- 3 15
-
2022-06-15 12:41
Ewidentna wina kierowcy byłaby w przypadku nieszczęścia. (16)
Dziecko wbiegło (mogło wejść taki sam efekt) na przejście 2sec przed nadjeżdzającym autem. Inaczej, ono już 2sec było na przejsciu.
To jest droga osiedlowa, jednokierunkowa, nie przelotowa. Na takich odcinkach nie powinno przekraczać się 30km/h. Przy takiej prędkości spokojnie mozna zwolnić i z wyprzedzeniem zauważyć pieszego, szczególnie, że zblizamy się do przejścia. Sensacje i wine dziecka widzicie tylko dlatego, że dziecko wbiegło.- 29 81
-
2022-06-16 13:27
Ta, kierowcy, oraz matki. Też by była to jej wina.
- 0 0
-
2022-06-15 18:30
(1)
A zauwazyles, ze matka idac gapi sie w smartfona?!!! Spojrz jeszcze raz kto tu jest winny!
- 20 1
-
2022-06-15 19:01
A babcia śpi w mieszkaniu a kot się przeciąga w ogródku...
I tak samochód jedzie za szybko a kierowca nie obserwuje okolicy drogi.
- 1 22
-
2022-06-15 14:28
Gdyby to był dorosły to tak, ale tu mamy malucha, co auto stojące przed przejściem zasłaniało go (1)
w całości aż nie wszedł na przejście. Kierowca nawet jadąc 20 km/h nie dostrzegłby go wcześniej.
- 29 3
-
2022-06-15 15:33
On wbiegl 2sec zanim auto sie pojawilo.
Zakladajac, ze jechalby przepisowe 20km/h, spokojnie zdazylby go zauwazyc i zahamowac bez wjezdzania na pasy.
- 4 31
-
2022-06-15 13:53
A na przejscie sie wchodzi czy wbiega?
- 50 5
-
2022-06-15 12:49
(3)
zdrowy jesteś? Jaka jest droga zatrzymania auta w miejscu?uczyli na kursie i w szkole na fizyce?
widać,że komentarze pisze madka z rodzinką- 56 12
-
2022-06-15 15:31
Tak uczyli. Zalezna od predkosci. (2)
Jadac 2km/h potrzebujesz mniej niz metra na zatrzymanie. Jadac 200km/h ponad 150m. Jakies pytania jeszcze?
- 4 11
-
2022-06-16 06:56
Czyli jadąc 20 potrzebujesz 15 metrów???
- 1 1
-
2022-06-15 17:22
Ten samochód zatrzymał się po około trzech metrach od naciśnięcia hamulca
W związku z tym mam pytanie? Z jaką prędkością jechał ten kierowca, licząc po twojemu?
- 9 2
-
2022-06-15 12:46
Tam jest ograniczenie do 20km/h (5)
- 20 5
-
2022-06-15 15:29
Jesli jest ograniczenie do 20km/h to tym bardziej (2)
winien kierowca. Przy takiej predkosci droga hamowania to max 1,5 dlugosci auta, a wiec 7m. A wiec nawet widząc dziecko z odleglosci 10m, co bylo mozliwe powinien po heblach zapodac. Inna sprawa, ze auto zaslanialo przejscie. Ale to tym bardziej sie zwalnia aby upewnic sie, ze nikt nie przechodzi.
- 5 30
-
2022-06-15 15:48
misiu patysiu, kierowca nie miał szans zauważyć go wczesniej bo dziecko było zasłonięte zaparkowanym autem. (1)
- 16 6
-
2022-06-15 17:24
Dziecko wbiegło na ulicę.
- 20 0
-
2022-06-15 13:54
(1)
Ten kierowca nie jechal 20...
- 9 11
-
2022-06-15 18:57
a ile? bo wiesz skoro negujesz a jak nie wiesz to się nie wypowiadaj.
- 9 0
-
2022-06-15 12:32
No masakra (29)
Dziecko było zasłonięte :) Jak przejście jest zasłonięte tym bardziej trzeba zwolnić albo nawet się zatrzymać, żeby się upewnić, że nikt nie zbliża się do przejścia (notabene ma bezwzgędne pierwszeństwo). Jak spowodujesz wypadek wyjeżdżając spod podporządkowanej żadna zła widoczność cię nie usprawiedliwa, ale wiem nie spowodujesz wypadku bo wtedy uważasz a pieszy co tam , można go walnąć. Przejście dla pieszych jak nazwa wskazuje to oaza pieszych niczym chodnik a nie przejazd dla samochodów...
- 55 173
-
2022-06-15 19:16
Nie ma czegoś takiego jak " bezwzględnie " pierwszeństwo.Pieszy także musi upewnić się o możliwości bezpiecznego przejścia.Natomiast małoletni musi być pod opieką dorosłych.Tu zawiodło jedno i drugie, mama pilnowała telefonu, a od dziecka trudno wymagać rozwagi.
- 18 0
-
2022-06-15 18:53
pierdzielisz głupoty jest takie coś jak wtargnięcie pod nadjeżdżający pojazd nawet na przejściu, więc skończ pleść takie bzdury.
- 20 1
-
2022-06-15 16:47
Co ty bredzisz! (1)
Pieszy nie ma całkowitego pierwszeństwa! Nie może tak po prostu wejść sobie pod koła. A tym bardziej wbiec. Metrowe dziecko, kierowca nie miał szans zareagować szybciej. Od obserwacji bombelka jest jego matka. Kierowca obserwuje drogę i przejście po dwóch stronach ulicy, czy nikt nie oczekuje na przejście przez jezdnię. Oczekuje. A nie wbiega zza maski auta.
- 45 4
-
2022-06-15 19:44
bzdura!
to jest zaspa
tam obowiązuje strefa zamieszkania, którą większość blachosmrodów ma gdzieś.- 3 17
-
2022-06-15 15:26
Oaza dzwona
Oaza? widać że komunikacja miejska jezdzisz
- 1 3
-
2022-06-15 13:27
Pieszy to nie święta krowa, jak komuś życie nie miłe to niech nie patrzy co się dzieje w okolicach przejścia/ulicy. (5)
Nie jeden poległ, który myślał że nie trzeba zwracać uwagi jak się wchodzi na przejście dla pieszych.
- 60 15
-
2022-06-15 14:09
Patrząc na ilość minusów można dojść do wniosku że tyle osób nie zwraca uwagi i czuje się nieśmiertelnymi. (1)
- 35 5
-
2022-06-15 15:18
z takim nagraniem może miałby szansę się wybronić
Gdyby doszło do wypadku to okazałoby się, że 1) matka trzymała dziecko za rękę, 2)szli powoli uważnie rozglądając się na boki, 3) kierowca jechał za szybko. Tymczasem kierowca jechał powoli skoro zdążył, a wina jest matki, że dziecka nie pilnuje. Mam nadzieję, że młody i pani Matka coś wyciągnęli z tej lekcji. Ja za g*wniarza wyszedłem zza autobusu
Gdyby doszło do wypadku to okazałoby się, że 1) matka trzymała dziecko za rękę, 2)szli powoli uważnie rozglądając się na boki, 3) kierowca jechał za szybko. Tymczasem kierowca jechał powoli skoro zdążył, a wina jest matki, że dziecka nie pilnuje. Mam nadzieję, że młody i pani Matka coś wyciągnęli z tej lekcji. Ja za g*wniarza wyszedłem zza autobusu i oparłem się ręką o maskę samochodu, też zdążył zahamować. Od tamtej pory już nie sprawdzam kto ma pierwszeństwo i czyja ewentualnie wina. Wolę przepuścić dzbana niż potem się użerać w sądzie a co gorsza zdrowie tracić.
- 48 5
-
2022-06-15 13:35
W strefie zamieszkania pieszy jest świętą krową (2)
To jest jeden wielki chodnik.
- 25 44
-
2022-06-15 15:46
a jakie prawo zwalnia pieszego z bycia ostrożnym?
- 41 4
-
2022-06-15 13:52
W strefie zamieszkania nie ma pasow a Tu sa. Znaczy sie strefy brak.
- 35 14
-
2022-06-15 12:50
ty prawa jazdy to chyba nie masz (1)
albo kupiłeś je na wschodzie
- 20 11
-
2022-06-15 13:10
kiedyś raz takie prawko - to do płatków śniadaniowych dawali
a i jeszcze był Paszport - polsatu
- 4 5
-
2022-06-15 12:46
Jaka masakra? (5)
"Dziecko dobiegło do połowy przejścia a ten dopiero dał po hamulcach" Napisałem ci tylko dlaczego kierowca zaczął hamować dopiero jak biegnące dziecko już było na pasach.
Zresztą o czym my tu dyskutujemy? Zgodnie z przepisami, kierowca ma obowiązek zachować bezpieczną prędkość, pozwalającą uniknąć wypadku, czy kolizji. Zatrzymał się? Zatrzymał. Potrącił dziecko? Nie. Nie ma żadnych podstaw do wieszania psów na kierowcy, bo zachował się prawidłowo.- 120 14
-
2022-06-16 12:59
Prawdopodobnie jechał za szybko....
Szybciej niż dozwolone 20 km/h
- 2 2
-
2022-06-15 14:01
(3)
Art. 14.
Zabrania się:
1)
wchodzenia na jezdnię:
a)
bezpośrednio przed jadący pojazd, w tym również na przejściu dla pieszych,
b)
spoza pojazdu lub innej przeszkody ograniczającej widoczność drogi;
2)
przechodzenia przez jezdnię w miejscu o ograniczonej widoczności drogi;
3)
rozwiń...Art. 14.
Zabrania się:
1)
wchodzenia na jezdnię:
a)
bezpośrednio przed jadący pojazd, w tym również na przejściu dla pieszych,
b)
spoza pojazdu lub innej przeszkody ograniczającej widoczność drogi;
2)
przechodzenia przez jezdnię w miejscu o ograniczonej widoczności drogi;
3)
zwalniania kroku lub zatrzymywania się bez uzasadnionej potrzeby podczas przechodzenia przez jezdnię lub torowisko;
4)
przebiegania przez jezdnię;
5)
chodzenia po torowisku;
6)
wchodzenia na torowisko, gdy zapory lub półzapory są opuszczone lub opuszczanie ich rozpoczęto;
7)
przechodzenia przez jezdnię w miejscu, w którym urządzenie zabezpieczające lub przeszkoda oddzielają drogę dla pieszych albo chodnik od jezdni, bez względu na to, po której stronie jezdni one się znajdują;
8)
korzystania z telefonu lub innego urządzenia elektronicznego podczas wchodzenia lub przechodzenia przez jezdnię lub torowisko, w tym również podczas wchodzenia lub przechodzenia przez przejście dla pieszych - w sposób, który prowadzi do ograniczenia możliwości obserwacji sytuacji na jezdni, torowisku lub przejściu dla pieszych.- 123 8
-
2022-06-16 13:06
Strefa zamieszkania...!!! szach-mat
Te twoje wypociny tutaj nie działają...
- 3 1
-
2022-06-15 16:04
Brawo
Dokładnie tak. Piesi też powinni znać przepisy. A nie oczekuje się tego tylko od kierowców. Usłyszeli "ma obowiązek przepuścić..." i nic więcej dla nich się nie liczy. Nie czują poczucia dbania o własne życie i zdrowie.
- 56 7
-
2022-06-15 14:20
Rozróżniasz jezdnię od pasa ruchu?
- 3 24
-
2022-06-15 12:42
(1)
Przecież zwolnił!
- 40 13
-
2022-06-15 12:53
z 20 km/h które tam są dozwolone do 0
a może z 40?
- 16 26
-
2022-06-15 12:39
(7)
No ale czubie on jechał na tyle wolno, że wyhamował, czego Ty nie rozumiesz troglodyto?
- 152 35
-
2022-06-15 19:43
bzdura!
wo jest strefa zamieszkania
- 1 0
-
2022-06-15 13:11
Poza tym to jest strefa zamieszkania (5)
Jeden wielki chodnik. Nie ma oczym dyskutować , tylko i wyłącznie wina kierowcy.
- 35 157
-
2022-06-16 13:21
A czego dotyczy ta wina? Zatrzymania się na pasach? :)
- 2 0
-
2022-06-15 13:29
to jest pseudostrefa, która nie funkcjonuje gdy są chodniki czasem ścieżki i wyznaczone przejścia (1)
to esencja działań tutejszego ZDiZ
- 43 7
-
2022-06-16 12:58
A gdzie to wyczytałeś, że strefa zamieszkania nie funkcjonuje gdy są chodniki...?
- 3 0
-
2022-06-15 13:26
to czemu jest przejście dla pieszych? Pewnie w tym miejscu już/jeszcze nie ma strefy. (1)
- 64 13
-
2022-06-15 14:47
Tam jest nadal strefa zamieszkania. Konczy sie jakies 20 metrow dalej.
- 15 5
-
2022-06-15 12:06
(25)
Brawo dla kierowcy za refleks, a matce dożywotnio zabrać telefon...
- 1046 45
-
2022-06-17 20:23
Niedzielny tatus w akcji !
- 0 1
-
2022-06-17 20:22
Co to za ojciec? Dlaczego gapil sie w telefon zamast pilnowac maluszka na ulicy?
Wspolczucia dla mamy chlopca.
- 0 1
-
2022-06-17 20:21
Dziecko bylo z patotatusiem co widac na filmie !
Kobieta w czerwonej kurtce to obca osoba, probowala je ratowac . W ostatniej chwili nadbiega tatunio bo sie zorientowal dopiero ze dzieciak juz przejechal ulice i w linii prostej wpadnie pod tramwaj. Zadna matka by na cos takiego nie pozwolila ! A tatusiowie chca teraz juz nie tylko sie opiekowac ale sami wychowywac dzieci ktore ukradna matkom.
- 0 1
-
2022-06-16 12:51
Swoją drogą - co ten pan Tomasz akurat nagrywał?
- 2 0
-
2022-06-15 22:21
Jaki refleks? (1)
Dzieciak przeszedl juz jeden pas. Kierowca jakby tylko dotknął dzieciaka to mialby PJ zatrzymane i czekalby na rozprawe. A ten pojazd zaparkowany byl 10m od przejscia? Tam w momencie potracenia byloby trzech winnych
- 2 10
-
2022-06-16 13:02
Spójrz na czas, jaki upłynął (widać na nagraniu) od wbiegnięcia dziecka na pasy do zatrzymania samochodu - sekunda...
- 1 2
-
2022-06-15 16:01
Dziecko lepiej zabrać- przeszkadza, jak widać, w zabawie snartfonem.
- 23 1
-
2022-06-15 13:44
Jak dla mnie to kierowca miał szczęście że nic się nie stało bo poszedłby pierdzieć na długie lata (2)
Dzieciak był na przejściu kilka dobrych sekund i miał pierwszeństwo. Jeśli S. zamieszkania to tym bardziej na niekorzyść kierowcy. A na dostosowanie prędkości i zachowanie szczególnej ostrożności to nie wygląda. Tak się po mieście nie jeździ, właśnie dlatego, że zawsze może wbiec dziecko. Ale, przecież codziennie prowadzimy auta, widzimy jak ludzie bezrefleksyjnie jeżdzą, prawda?
- 7 46
-
2022-06-15 23:03
kierowcy nic by nie groziło (1)
dziecko wbiegło na przejście, nie ma żadnych dobrych sekund. Hamowanie z 30 km/h to sekunda czyli 8 metrów zanim auto się zatrzyma. Jak się doda sekundę reakcji to się robi 16 metrów. Widać że kierowca jechał wolno.
- 9 1
-
2022-06-17 08:28
brak znajomosci przepisow
madka nieodpowiedzialna, ale wina zawsze bedzie kierowcy, to jego obowiazek "zachowac szczegolna ostroznosc"
- 0 1
-
2022-06-15 13:25
jaki refleks kierowcy? (1)
zatrzymał się w ostatniej chwili. Co robił wcześniej, gdy dziecko było już na pasach?
- 6 45
-
2022-06-15 23:00
hamował
natomiast zauważył je dopiero gdy wbiegło czego nie wolno robić. Zawinił rodzic
- 8 1
-
2022-06-15 12:20
Jaki refleks? ile on jechał w strefie zamieszkania? (9)
dlaczego nie ustąpił pierwszeństwa pieszemu w strefie zamieszkania?
z bandyty drogowego robicie bohatera? skandal- 17 109
-
2022-06-15 22:59
jechał wolno i ustąpił pierwszeństwa bo nie doszło do kolizji
natomiast pieszy wtargnął na przejście czego nie powinien robić. Co prawda trudno tu winić dziecko, ale rodzic pozwolił sobie na nieuwagę.
- 6 0
-
2022-06-15 17:40
a ty z kierowcy, z ofiary przypadkowej sytuacji bandytę.. szkoda słów
- 5 0
-
2022-06-15 13:53
Madko dziecka odpuść sobie. Raczej podziękuj kierowcy za refleks.
- 40 2
-
2022-06-15 12:50
Co Ty (1)
Bredzisz
- 2 0
-
2022-06-15 12:57
co Ty bredzisz
- 1 1
-
2022-06-15 12:39
(3)
W strefie zamieszkania nie ma przejść dla pieszych.
- 43 12
-
2022-06-15 13:42
Ale malują, bo jak nie namalują to nasi dzielni kierowcy obstawią chodniki tak szczelnie, że z torbą się nie przeciśniesz
- 4 7
-
2022-06-15 12:51
tam też nie ma. paski na nawierzchni to nie przejście dla pieszych
przejście dla pieszych oznaczone jest znakiem pionowym d-6 !!! widzisz tam taki znak?
- 11 6
-
2022-06-15 12:51
kobieto przestań pisać i wybielać swoją ewidentną winę-czyli brak nadzoru nad małoletnim
- 72 7
-
2022-06-15 12:17
Jesteś zbyt okrutny.
Już kara śmierci byłaby łagodniejsza ;).
- 48 6
-
2022-06-15 12:14
I odebrać 500+ (1)
- 106 6
-
2022-06-15 18:51
"Na filmie widać wzorową postawę kierowcy, który wykazał się refleksem i zimną krwią, bo jeśli i on by zawiódł, to byłbym świadkiem wielkiej tragedii"
czy ja wiem, czy wielkiej tragedii? Ile warte jest dzisiaj 500+?- 3 9
-
2022-06-15 12:03
(75)
Zbliżając się do przejścia dla pieszych kierujący jest zobowiązany zachować szczególną ostrożność. Nic nie zasłaniało kierującemu widoku matki zajętej telefonem i dziecka, które biegło. Mógł a właściwie powinien to przewidzieć. Ja osobiście zawsze obserwuję
- 150 765
-
2022-06-17 05:08
Przecież zachował szczególną ostrożność!
To widać wyraźnie po bardzo krótkiej drodze hamowania. Dzięki temu to dziecko żyje! Jakby to był gorszy samochód (słabe hamulce) albo gorszy/głupszy kierowca to prawdopodobnie nie żyłoby! Pierwszeństwo nie ma oznaczać głupoty i wbiegania sobie pod maskę. Spójrz co robi matka w tym momencie! Taki dzieciak powinien już wiedzieć, że nie ma prawa wchodzić sam na drogę i ma zaczekać na matkę.
- 0 0
-
2022-06-16 14:25
Owszem! Ale matka zbliżając się z małym dzieckiem do przejścia, tez powinna przewidzieć sytuację i zachować ostrożność
- 1 0
-
2022-06-16 08:12
Na pewno uwierzę...
- 0 0
-
2022-06-15 22:00
Głupoty wygadujesz
Dziecko jest małe, przed przejściem zaparkowane auto i krzaki. Z perspektywy kierowcy g. Było widać. Kierowca wykazał się właśnie należytą uwagą, w przeciwieństwie do Matki dziecka. Sam jestem kierowcą i mam małe dzieci i w zarówno w jednej i drugiej roli trzeba mieć oczy dookoła głowy. Nowe przepisy są bardzo trafne, nie mniej widać , że bardziej
Dziecko jest małe, przed przejściem zaparkowane auto i krzaki. Z perspektywy kierowcy g. Było widać. Kierowca wykazał się właśnie należytą uwagą, w przeciwieństwie do Matki dziecka. Sam jestem kierowcą i mam małe dzieci i w zarówno w jednej i drugiej roli trzeba mieć oczy dookoła głowy. Nowe przepisy są bardzo trafne, nie mniej widać , że bardziej stosują się do nich kierowcy niż piesi, którzy często czują się zwolnieni z obowiązku jakiejkolwiek uwagi: nos w telefonie, nagłe wejście na pasy (wbieganie, szybki wjazd hulajnogą, etc.).
- 4 0
-
2022-06-15 19:16
(1)
Ludzie o czym piszecie,rozumiem ze kierowca ma obowiazek,ale przede wszystkim czemu nikt nie potepia matki tego dziecka ile takich obrazkow jest na co dzien i zadnej refleksji?????Telefon na pierwszym miejscu to jest straszne,dlaczego matka tego dziecka nie zostala ukarana porzadnym mandatem moze "zmadrzala"by
- 6 1
-
2022-06-15 20:20
Bo jest u siebie na osiedlu, strefie zamieszkania, może czuć się bezpiecznie, a nie zakładać przestępczość na każdym kroku. Po tej asfaltowej ścieżce, po której jechał ten pojazd, dziecko może nawet i raczkować i grać w piłkę. Wszystko. A kierowca jest gościem.
- 0 5
-
2022-06-15 17:05
Błąd - tam jest strefa ruchu. (1)
Przejscia nie powinno być wymalowanego.
Piesi mają prawo poruszać sie cała szerokością drogi i mają pierwszeństwo przed pojazdami.
Dodatkowo strefa ruchu oznacza ograniczenie prędkości do 20 km\h a patrzac na to kiedy i jak zatrzymało sie auto - kierowca powinien stracic prawo jazdy gdyż przepisów nie przestrzegał.- 4 7
-
2022-06-16 10:11
Nie, tam jest strefa zamieszkania a nie strefa ruchu, nie gadaj głupot.
- 1 0
-
2022-06-15 15:50
Samochód zaparkowany nieprzepisowo zasłaniał.wina matki i właściciela zaparkowanego auta
- 5 2
-
2022-06-15 14:57
krzaki i zaparkowane samochody zasłaniały małę dziecko także strzał kulą w płot niestety bredzisz
- 3 1
-
2022-06-15 14:39
Tym tokiem rozumowania nikt by nie wyjechal samochodem. Ciekawe jak ten gościu co rozjeżdżał ludzi po Długiej tak nie myślał
- 1 2
-
2022-06-15 14:24
No nie wiem czy była by to wina kierowcy (3)
To się nazywa wtargnięcie na pasy ostatnio w internecie było podobnie z dziewczyną która została potrącona i była to jej wina do tego jeszcze brak nadzoru nad dzieckiem tu z kolei wina matki.
- 12 8
-
2022-06-15 17:08
To jest strefa zamieszkania
Tam nie musi być przejscia dla pieszych (nawet nie powinno).
Piesi mają prawo poruszać sie całą szerokością drogi i mają bezwzgledne pierwszeństwo przed pojazdami.
W strefie zamiwszkania nie istnieje coś takiego jak "wtargniecie".
To pojazd jest "gościem" w strefie zamieszkania.- 5 3
-
2022-06-15 16:10
Nie, nie nazywa się. (1)
- 6 6
-
2022-06-15 16:37
Nazywa.
- 6 3
-
2022-06-15 13:35
Kiedys bedzie taki moment (2)
Że sam rąbniesz kogoś na pasach lub w innej sytuacji gdzie nie jesteś winny i zmieni ci się pogląd
- 7 8
-
2022-06-15 15:31
Będzie ? Co ty pitolisz koleś. Mam prawko od 1985 roku i do tej pory żadnego potrącenia. (1)
A do 2000 roku za bardzo grzeczny za kierownicą to nie byłem. W pierwszym roku obowiązywania punktów karnych (1994) uzbierałem 20 pkt na 21 (wtedy nie było limitu 24 jak jest obecnie). Musiałem mocno uważać, aby prawka nie utracić i jeździć wolno moją ówczesną Mazdą 323. Po 2000 roku ? Ostatnie punkty karne i mandat otrzymałem w 2006 roku.
A do 2000 roku za bardzo grzeczny za kierownicą to nie byłem. W pierwszym roku obowiązywania punktów karnych (1994) uzbierałem 20 pkt na 21 (wtedy nie było limitu 24 jak jest obecnie). Musiałem mocno uważać, aby prawka nie utracić i jeździć wolno moją ówczesną Mazdą 323. Po 2000 roku ? Ostatnie punkty karne i mandat otrzymałem w 2006 roku.
Jak wtedy nie potrąciłem żadnego pieszego, to teraz tym bardziej. Chyba, że jako stary ponad 80-letni (za 22 lata) piernik będę się upierał jeździć samochodem do końca życia.- 2 3
-
2022-06-15 19:18
Na prawdę?
To stan umysłu.....
- 0 0
-
2022-06-15 13:25
przejście dla pieszych
a nie bieżnia dla stworzeń niższych niż maska auta
- 18 7
-
2022-06-15 13:20
Co Ty pi...olisz?!?!?!?! (5)
Dziecko wyskakuje z za samochodu. Jak kierowca ma przewidzieć? Ma przed każdym przejściem niezależnie od sytuacji hamować do 20km/h?
Jesteś ograniczony umysłowo.- 26 9
-
2022-06-16 10:11
Tam nie ma przejścia dla pieszych - to jest strefa zamieszkania.
- 0 1
-
2022-06-15 16:11
tak, dokładnie tak powinien postąpić, tak samo jak pieszy powinien zatrzymać się przed przejściem nawet gdyby miał zielone światło, a rowerzysta zejść z roweru na drodze rowerowej... ;-)
- 4 1
-
2022-06-15 15:24
To ty pitolisz w zwłaszcza w drugiej części wypowiedzi.
Stojący samochód zbyt blisko przejścia nie jest, zatem sprawa dyskusyjna.
Ale przed przejściami niekiedy trzeba wyhamować nawet do 20 km/h. A tym bardziej jak do przejścia są niemal przyklejone zaparkowane samochody, jak np. u mnie w Redłowie przy budynku "Altusa" od strony Legionów. Na równoległej do Legionów uliczce przy budynku są 2Stojący samochód zbyt blisko przejścia nie jest, zatem sprawa dyskusyjna.
Ale przed przejściami niekiedy trzeba wyhamować nawet do 20 km/h. A tym bardziej jak do przejścia są niemal przyklejone zaparkowane samochody, jak np. u mnie w Redłowie przy budynku "Altusa" od strony Legionów. Na równoległej do Legionów uliczce przy budynku są 2 przejścia dla pieszych i codziennie stoją przy nich jakieś samochody zasłaniające widok na nie.
Poza tym niemal regułą jest zachowanie pasażerów "zbiorkomu" po wysiadce z autobusów w PL. Wiele razy jadąc przez kraj zbliżając się do stojących na przystankach autobusów PKS zwalniałem powoli do 20, 30 km/h, bo spodziewałem się wyjścia jego pasażerów zza niego wprost na jezdnie. I moje przewidywanie sprawdzało się.
Gdybym słuchał takich jak ty, tobym przejechał wielu pieszych. A tak moje konto w tym zakresie od 1985 roku to zero.
Tak samo robię przy przejściach jak widzę w ich pobliżu pieszych - zazwyczaj lekko zwalniam i jestem gotowy do zatrzymania.
Lżejsze czy mocniejsze zwalnianie zależne jest od tego jaki mam widok na przejście i jego bliskie okolice. Mocno przysłonięte (przez inne samochody, drzewa, słupy itp.) to bardziej zwalniam.
A może ty chcesz mnie pouczać, jak takiś mądry w jeździe samochodem ? Tylko w latach 90 miałem parę lekkich kolizji z innymi samochodami i to było wszystko w tym zakresie. Ostatnie punkty karne to miałem w 2006 roku.- 3 2
-
2022-06-15 14:29
Tak. Ma obowiązek ustąpienia pierwszeństwa
- 8 2
-
2022-06-15 14:26
ale tam można jechać max 20 na godzinę a nie zwalniać tylko przed zebrą
- w strefie zamieszkania można wejść na ulicę w każdym miejscu nie tylko wyznaczonym jako przejście - co ciekawe wyjeżdżając z takiej strefy traktowany jesteś jako włączający się do ruchu...
- 12 5
-
2022-06-15 13:11
Jak nic nie zasłaniało? Krzaczory wyższe, niż dzieciak, a ta przyspawana do tego badziewia w garści. Zastanów się, zanim coś nasmarujesz.
- 17 2
-
2022-06-15 13:03
(1)
Serio? A ta pseudo matka z geba w telefonie to jest spoko? Widzę, że najlepiej to myśleć za wszystkich i przewidywać każde zachowanie.
- 27 3
-
2022-06-17 22:45
U nas wczoraj, msza św. po której ruszała procesja Bożego Ciała dookoła naszego kościoła
Ksiądz wychodzi przeczytać Ewangelię, czyta - czyli proklamuje Słowo Boże - a tu telefon dzwoni u starego babska. Dłuugo minęło, zanim wyłączyła. A wiem, że babsko, choć nie widziałem, bo po kilkunastu sekundach poziom dzwonienia wzrósł, czyli dopiero komórkę niezdarnie "wydłubała" z uprzednio zamkniętej czy pół-zamkniętej torebki.
- 0 0
-
2022-06-15 13:02
Nieodpowiedzialna matka (1)
Przed przejściem stał nieprawidłowo zaparkowany samochód (dlatego właśnie nie wolno parkowac przed przejściem!), który mógł całkowicie zasłonic wybiegajace z chodnika dziecko. To matka zachowała się nieodpowiedzialnie i wykazała się całkowitym brakiem wyobraźni. Tak male dziecko przez przejścieprowadzi sie za rękę. Ale widac tetefon byl w tym momencie ważniejszy.
- 32 5
-
2022-06-16 05:48
dlatego takie przepisy
jak priorytet dla pieszych na przejściu, strefy 30 itp. są niebezpieczne, bo dają złudne poczucie bezpieczeństwa i zatracenie instynktów samozachowawczych;
piesi nie myślą, bo nie czują zagrożenia- 1 0
-
2022-06-15 12:58
(1)
Strefa zamieszkania nie zwalnia też z puszczania dzieci luzem i nie pilnowania ich. Wina wyłącznie tej durnej krowy co puściła to dzieckoluzem
- 34 6
-
2022-06-15 16:09
I dlatego właśnie kierowcy taśmowo przegrywają sprawy o kolizję z pieszym na przejściu
Zero wiedzy. Tak, właśnie biegania m.in. dzieci luzem ma prawo i obowiązek spodziewać się kierowca w strefie zamieszkania. To jest główny powód ich wyznaczania.
- 5 9
-
2022-06-15 12:50
a Karyna ma prawo patrzeć (2)
w smartfona i puszczać dzieciaka luzem i powodować wypadki.
- 40 3
-
2022-06-15 13:10
(1)
Coraz więcej takich przypadków. Nieodpowiedzialne matki puszczają swoje kilkuletnie dzieciaki poza kontrolą na rowerkach, hulajnogach a obok ruch uliczny, samochody osobowe, ciężarowe, autobusy, chwila nieuwagi takiego kierowcy bombelka i ląduje pod kołami i tragedia gotowa. Dziwię się takim matkom, że mają takie zaufanie do swoich kilkuletnich
Coraz więcej takich przypadków. Nieodpowiedzialne matki puszczają swoje kilkuletnie dzieciaki poza kontrolą na rowerkach, hulajnogach a obok ruch uliczny, samochody osobowe, ciężarowe, autobusy, chwila nieuwagi takiego kierowcy bombelka i ląduje pod kołami i tragedia gotowa. Dziwię się takim matkom, że mają takie zaufanie do swoich kilkuletnich dzieci i dynamicznego w ruchu otoczenia. Ale cóż, zawsze taka potem powie, że dziecko miało pierwszeństwo, że to na nie inni mają uważać, tylko co z tego jak już dojdzie do tragedii...?
- 22 2
-
2022-06-15 13:58
Mnie az sciska ze stresu jak widze 2-3 latki na hulajnogacj przy ruchliwej ulicy 10m od matki czy ojca albo bawiace sie pilka w takim miejscu.
- 18 3
-
2022-06-15 12:46
akurat przed przejściem dla pieszych sytuację zasłaniało mu zaparkowane auta - do tego dziecko poniżej metra wysokości - 10 metrów od przejścia, skrzyżowania nie powinno być nic zaparkowane!
- 23 3
-
2022-06-15 12:42
(2)
No i przewidział troglodyto bo nie uderzył w dzieciaka.
- 29 6
-
2022-06-15 13:08
Tak przewidział, że aż artykuł o nim napisali :) (1)
Nic nie przewidział
- 8 24
-
2022-06-15 19:24
Artykuł jest o matce z telefonem przed oczami zamiast dziecka.
- 8 1
-
2022-06-15 12:25
niebieski samochod na poboczu
A niebieski samochód stojący po lewej? Nie zasłaniał widoczności? Tego malutkiego chłopca nie było widać z perspektywy nadjeżdżającego.
- 50 2
-
2022-06-15 12:23
Gratuluję rentgena w patrzałkach. (2)
Mój wzrok nie przenika zaparkowanych samochodów i krzaczorów.
- 49 7
-
2022-06-15 20:14
Bo tam nie powinno być żadnych samochodów, tam jest zakaz parkowania.
- 2 2
-
2022-06-15 16:07
To jedź wolniej
- 5 14
-
2022-06-15 12:13
Kierowca (7)
nie mógł przewidzieć, że dziecko wbiegnie na jezdnię, a matka była jeszcze sporo od przejścia. Wina mamusi. Zamiast trzymać telefon nalezy trzymac dziecko za rękę!
- 84 13
-
2022-06-15 13:17
Dokładnie, kuźwa.
- 8 3
-
2022-06-15 12:24
Nie mógł przewidzieć, że na przejściu może być pieszy? (5)
Obowiązek zmniejszenia prędkości przed przejściem i zachowanie szczególnej ostrożności to gdzie?
- 16 58
-
2022-06-16 10:09
To nie jest przejście dla pieszych - to strefa zamieszkania.
- 1 1
-
2022-06-15 12:34
gdyby nie zachował szczególnej ostrożności (3)
to ten film inaczej by się skończył. Wielką tragedią.
- 50 5
-
2022-06-15 17:57
tyle, że zachowanie szczególnej ostrożności powinno (2)
było poskutkować zatrzymaniem się przed przejściem, a nie na nim
- 1 12
-
2022-06-15 18:07
Tak bo samochód staje w miejscu. (1)
Wszyscy mądrale którzy piszą takie głupoty powinni pójść na kurs i zobaczyć jak się hamuje i co widzi kierowca.
- 16 1
-
2022-06-15 20:13
To niech jedzie 10 km/h, to było w strefie zamieszkania!
- 1 5
-
2022-06-15 12:11
(2)
Zobowiązana zachować szczególną ostrożność to jest matka dziecka ! Zamiast siedzieć z pyskiem w telefonie niech się dzieciakiem zainteresuje.
- 89 4
-
2022-06-15 17:55
ok, a jakby matka szła z mężem?
to wtedy co? w interesie pieszego jest upewnienie się, czy kierowca nie łamie przepisu, a obowiązkiem kierowcy jest przejeżdżać przez przejście tak, żeby nie zrobić pieszemu krzywdy. to dość proste, nie rozumiem co jest trudne do zrozumienia tu.
- 3 4
-
2022-06-15 13:04
Sprawdzala termin na hybryDki bo 500 plus wpadlo
- 35 4
-
2022-06-15 12:05
(20)
Jak widać kierowca zareagował poprawnie. Madka nie.
- 166 14
-
2022-06-15 12:23
Kierowca zareagował poprawnie? (19)
Zatrzymanie samochodu w połowie przejścia, gdy pieszy już na nim był od dłuższego czasu jest poprawne? Kierowca nie planował w ogóle hamowania. O zgrozo nie zakładał obecności pieszego na przejściu. Do hamowania zmusiła go dopiero sytuacja.
- 35 130
-
2022-06-15 21:01
Pieszy (1)
nie powinien wbiegać na przejście. Tak samo jak rowerzysta nie może przez nie przejechać, chyba że jest w tym celu oznaczone.
- 7 1
-
2022-06-17 08:33
to ze ktos czegos "nie powinien" nie zwalnia kierowcy z obowiazku stosowania sie do przepisow ruchu drogowego
- 0 1
-
2022-06-15 13:54
Tak, od 3 godzin dziecko było na pasach.
- 20 5
-
2022-06-15 13:15
Tak jest, jak piszesz, jak się balkonik prowadzi. Kierowca znakomicie zareagował.
- 23 6
-
2022-06-15 13:00
pieszy był od dłuższego czasu na przejściu? (6)
Ty ślepy jesteś? Dzieciak wbiegł na przejście a nie przebywał na nim od dłuższego czasu !
- 74 8
-
2022-06-15 16:07
I od pierwszego kroku po przejściu miał już pierwszeństwo (5)
a czasu wystarczyło na przebycie połowy jezdni
- 7 30
-
2022-06-15 16:35
To jest wtargnięcie, (4)
a to jest wyraźnie zapisane w kodeksie. Pieszemu nie wolno wtargnąć przed pojazd nawet na przejściu. Doucz się kodeksu.
- 36 8
-
2022-06-16 10:06
Wtargnięcie pieszego w strefie zamieszkania?? Grubo! Gdzie wtargnął? Pieszy ma prawo chodzić nawet na rękach na całej szerokości drogi a kierowca ma obowiązek mu ustępować, jechać max 20 km/h i tak, żeby nie stwarzać zagrożenia. Skoro tu stały nielegalnie zaparkowane pojazdy zasłaniające widok to powinien jechać 5 km/h bo w każdym momencie z każdej strony miało prawo wyskoczyć dziecko.
- 2 2
-
2022-06-15 20:58
(2)
Co Ty p**szysz? Jakie wtargnięcie? Wtargnięcie jest wtedy gdy pieszy stoi przed przejściem, a nagle zmienia zamiar i na nie wchodzi pod najeżdżający pojazd. Tutaj bąbelek zbliżał się do przejścia ze stałą prędkością... A że kierowca go zbyt późno zauważył? Również jego wina (mimo nieuwagi matki, któraw mojej ocenie byłaby współwinna).
- 3 20
-
2022-06-16 10:07
(1)
Tam nie ma przejścia dla pieszych - to jest strefa zamieszkania!!! Nauczcie się w końcu przepisów, albo przestańcie się udzielać i siać dezinformację.
- 0 0
-
2022-06-19 11:23
Nie znam się, to się wypowiem ..
Po co wyznaczać przejścia w takich strefach skoro grono mądrali i tak uważa, że wolno tam wszystko i wszędzie? Każdemu z nich życzę podobnych przygód przy codziennym opuszczaniu osiedla!
- 0 0
-
2022-06-15 12:29
(7)
oczywiście że poprawnie, to jest przejście dla pieszych, a nie bieżnia dla bombelka by sie wybiegał
- 135 18
-
2022-06-15 12:35
to jest strefa zamieszkania. pieszy może sobie robić co chce w takiej strefie!!!! (6)
- 23 116
-
2022-06-15 13:25
Gwarantuję ci mądralo... (3)
Że jeśli kierowca będzie jechał przepisowe 30km/h i rzucisz mu się pod koła, to będziesz miał połamane nogi. Oznakowanie nie zwalnia z myślenia.
Tym bardziej mądralo, że małe dzieci ciężko z auta dostrzec. A już szczególnie wbiegające zza jakiegoś auta.
A do tego jak dziecko biega, a matka z nosem w telefonie - to jest patologia, a nie wina kierowcy.- 85 8
-
2022-06-15 16:06
Patologią to jest narzucanie pieszym nieistniejących obowiązków przy ignorowaniu swoich. (1)
Zdarzenie miało miejsce na skraju (ale jeszcze w obrębie) strefy zamieszkania. Krótki przegląd: (1) zakaz parkowania poza miejscami wyznaczonymi (złamany); (2) limit prędkości pojazdu 20 km/h (złamany); (3) bezwzględny zakaz używania sygnałów dźwiękowych; (4) obowiązek ustąpienia pierwszeństwa pieszemu w dowolnym punkcie jezdni (niewiele brakowało); (5) dzieci legalnie mogą znaleźć się w tej strefie nawet bez opieki dorosłego.
- 11 38
-
2022-06-15 19:21
Co za głupoty,takie komentarze bezwzględnie powinny być usunięte.
- 7 2
-
2022-06-15 15:20
20 km/h
Kierowca miał szczęście, bo to byłaby jego wina.
- 12 13
-
2022-06-15 12:51
a ty znowu swoje
- 11 5
-
2022-06-15 12:46
Strefa zamieszkania czy nie
Pieszy nadal musi myśleć a nie włazić pod koła.
Jest multum ulic, wyjazdów itp. gdzie kierujący nie ma żadnej widoczności i to jest największy problem.
Każdy użytkownik chodnika powinien chociaż na 2 sec stanąć przed przejściem zanim na nie wejdzie/wjedzie, ludzie są tak bezmyślni że tego nie da się nawet opisać. Powyższa sytuacja jest przerażająca, dziecko jak dziecko nie pomyśli ale ta kobieta z głową w telefonie to brak mi słów.- 92 18
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.