- 1 Flipper dał się oszukać i stracił 15 tys. zł (410 opinii)
- 2 Dwóch 29-latków z narkotykami (47 opinii)
- 3 Akcja ratunkowa nurka przy Westerplatte (161 opinii)
- 4 15 mln zł wygrane w Eurojackpot w Gdańsku (107 opinii)
- 5 Martwe dziki z Karwin miały ASF (232 opinie)
- 6 Paraliż drogowy na północy Gdyni (172 opinie)
Dziewięć biur gotowych zaprojektować nowy Wiadukt Biskupia Górka
Gdański ZDiZ zakończył przyjmowanie wniosków o dopuszczenie do przetargu na opracowanie projektu budowy nowego Wiaduktu Biskupia Górka. Zamówieniem wartym 2,5 mln zł zainteresowanych jest aż dziewięć firm, w tym cztery z Gdańska.
Wiadukt Biskupia Górka w zimowej scenerii.
Inwestycją zainteresowane są cztery największe gdańskie biura projektowe: BPBK, Transprojekt Gdański, Mosty Gdańsk i zlokalizowany na Wyspie Sobieszewskiej Europrojekt Gdański. Konkurencja jest spora. To nie dziwi, tym bardziej, że Gdańsk na dokumentację projektową przeznaczył w budżecie ok. 2,5 mln zł.
Niewykluczone, że wykonawcę dokumentacji poznamy w maju tego roku.
Zostanie wyłoniony w dwuetapowym postępowaniu. W pierwszej fazie inwestor, czyli Zarząd Dróg i Zieleni w Gdańsku, bada wnioski firm gotowych opracować dokumentację. Do drugiego etapu zostaną zaproszeni projektanci, którzy spełnią wymogi określone w przetargu. Wtedy też biura będą miały 30 dni na przesłanie oferty cenowej.
Projekt będzie realizowany na podstawie koncepcji opracowanej kilka lat temu przez firmę BPBK.
- Największą jej zaletą jest likwidacja już wiekowego Wiaduktu Biskupia, ale też odkorkowanie Traktu św. Wojciecha w relacji do centrum poprzez likwidację lewoskrętu z ul. Okopowej w kierunku Urzędu Marszałkowskiego. Dla nich zostanie wytyczona nowa droga od strony torów kolejowych pod nowym Wiaduktem Biskupia Górka - mówi Jan Kosiedowski, prezes spółki BPBK.
Na nowym obiekcie ruch w przeciwnych kierunkach będzie odseparowany. Będą dwa równoległe przęsła i tym samym dwie jezdnie. Nie będzie - tak jak dotychczas - jednej jezdni z czterema pasami - po dwa w każdą stronę.
Co ważne, planowana budowa wiaduktu w ciągu Traktu św. Wojciecha będzie prowadzona bez wyłączania ruchu. Najpierw wykonawca zbuduje wiadukt kilka metrów na północ od starego obiektu. Po oddaniu nowego wiaduktu nad torami przerzucony zostanie na niego ruch z i do centrum Gdańska, a w drugiej fazie robót zostanie rozebrany stary obiekt, na którego miejscu budowany będzie nowy wiadukt.
Projekt nowego obiektu ma uwzględniać także dogodny dojazd do parkingu przy ul. Okopowej, z którego korzystają pracownicy i klienci Urzędu Marszałkowskiego oraz Urzędu Wojewódzkiego. Jest to o tyle istotne, że obie placówki planują tam budowę dwukondygnacyjnego podziemnego parkingu.
Obecny Wiadukt Biskupia Górka jest w fatalnym stanie. Przypominają o tym choćby znaki, które są ustawione przed wjazdem. Nie mogą tam poruszać się pojazdy o masie całkowitej wyższej niż 30 ton. Tymczasem dla podobnych obiektów inżynierskich ograniczenie zwykle wynosi 50 ton. Ponadto wprowadzono dopuszczalną prędkość dla pojazdów ciężarowych - 30 km/h. Spowodowane jest to słabym zabezpieczeniem - barierami energochłonnymi, które mogłyby zawieść w czasie zdarzenia z udziałem właśnie ciężarówki.
Na razie trudno wskazać władzom Gdańska termin rozpoczęcia prac budowlanych na wspomnianym wiadukcie.
Nowa Cienista - melodia przyszłości
Ponadto w ramach zamówienia zostanie opracowana koncepcja przebiegu ul. Nowej Cienistej. Nowa droga miałaby wieść nad Kanałem Raduni, Traktem św. Wojciecha oraz torami kolejowymi i włączałaby się w okolicach planowanego węzła Czerwony Most w ul. Nową Sandomierską i ul. Nową Podmiejską.
1. Schuessler-Plan Inżynierzy Sp. z o.o., Zakład Usług Mostowych WIK Sp. z o.o., Zakład Usług Mostowych ''WIK" Witold Kaliński
2. Transprojekt Gdański Sp. z o.o.
3. URS Polska Sp. z o.o.
4. Voessing Polska Sp. z o.o.
5. Konsorcjum firm: Mott MacDonald Polska Sp. z o.o. i Mott MacDonald Limited Mott MacDonald House
6. Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego S.A.
7. Halcrow Group Limited
8. Mosty Gdańsk Sp. z o.o.
9. Europrojekt Gdańsk S.A.
Miejsca
Opinie (36) 7 zablokowanych
-
2015-02-18 17:57
architekt
Tylko nie Europrojekt
- 1 0
-
2014-03-25 22:07
biskupia?! (3)
odkąd to żyjemy w kraju wyznaniowym! górka OK ale nigdy biskupia bo to zalatuje klerykalizmem! tak jest ze świętokrzyskim.. to też trzeba zmienić
- 12 51
-
2014-03-26 23:47
Tylko udowadniasz,
że antyklerykałowie, to istoty bezmózgie, a na pewno niedouczone. Nie pierwszy to zresztą przykład. Biskupia górka nosi taką nazwę od wielu wieków, ponieważ była własnością biskupów włocławskich, którzy tutaj mieli swoją letnią rezydencję... Widzisz, jakie to proste? Wystarczyło pomyśleć, dowiedzieć się czegoś, a nie tak od razu najeżdżać. To może teraz pomyślałbyś i dowiedział się czegoś na temat Boga, to może skończyłbyś z tymi ateistycznymi bzdurami?
- 4 1
-
2014-03-26 16:46
;)
- 4 0
-
2014-03-26 12:47
zmień głowę
To może ta nazwa Ci się spodoba, Bischofsberg ,pewnie też nie bo historyczna
- 6 0
-
2014-03-26 18:57
i tak też powinien nazywać się nowo powstający przystanek BISKUPIA GÓRKA - Jak do lat 60 ub. wieku było. (1)
Ten wiadukt za 130 mln , podobnie jak i przystanek za 70 mln. powstaje tylko dlatego , że buduje się nowe centrum handlowe u podnóża Biskupiej.
Najlepszy teren oddano za grosze a tak się napalono , że Gildii za 1% dano nowy teren miejski na Zaspie i nikt nie warczy , że zarząd Gildii wynajął powierzchnię Biedronce... będą zarabiać na darowanym terenie miejskim- naszym. A miało być dla drobnych handlarzy...
Tiry musza dowieźć towary a kolej klientów, sądzicie , że " miasto"" robi to za free ??
:-)- 1 5
-
2014-03-26 19:21
Lepiej siedź cicho głębokie gardło jak się nie znasz...
Wiadukt na Zaroślaku nie ma nic wspólnego z przystankiem SKM Śródmieście, którego inwestorem jest PKP, a przystanek nosił kiedyś nazwę Petershagen, po wojnie Pietraszewo
- 4 0
-
2014-03-26 18:39
Na serio wszystkie ulice które są planowane mają się nazywać Nowa taka, Nowa siaka, Nowa owaka? Czy to tylko na potrzeby gazety, a nazwy wymyślą jak je (jeśli) pobudują?
- 5 0
-
2014-03-26 18:30
Tam pod tym wiaduktem
był kiedyś przystanek tramwajowy tramwaju nr 6, który jeździł na Orunię
- 5 0
-
2014-03-26 16:18
Wygra najtańszy projekt, potem wygra najtańszy wykonawca, a niedłupo potem będą wyłaniac w przetargu firmę naprawiającą wiadukt bo wykonawca zbankrutuje pod koniec robót.
- 5 0
-
2014-03-25 22:15
tak projektują ze potem przez 10 lat poprawki robią (1)
- 12 10
-
2014-03-26 13:45
zalać budyniem
lepsze rozwiązanie
- 2 3
-
2014-03-26 11:58
Errata2
CH...jowi. Brak mi słów.
- 0 4
-
2014-03-26 11:49
Budyń zarobi. (1)
Potem zawisnie. Jak za starych dobrych czasów. Jakiś cech mu szubieniczkę wyrychtuje siusiakowi.
- 2 4
-
2014-03-26 11:56
Errata
Napisałem coś na k... a edytor(?) poprawił na siusiakowi. To piszę jeszcze raz. Inaczej. kijowi.
- 0 4
-
2014-03-26 11:48
Dobre sobie Mosty Gdańsk
zaliczono do 4-ch największych biur w Gdańsku!!!!!!!
To jakieś żarty.- 9 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.