- 1 Rezerwiści idą na ćwiczenia. Kto najpierw? (270 opinii)
- 2 Zabójca z Jagatowa przyznał się do winy (155 opinii)
- 3 Śmierć w stoczni: zabójstwo, a nie wypadek (278 opinii)
- 4 Odliczanie sekund na skrzyżowaniach. Za czy przeciw? (91 opinii)
- 5 Budują nowy ruch miejski (31 opinii)
- 6 Nabrzeże Hanzy na Wyspie Spichrzów (155 opinii)
Dziewięć biur gotowych zaprojektować nowy Wiadukt Biskupia Górka
Gdański ZDiZ zakończył przyjmowanie wniosków o dopuszczenie do przetargu na opracowanie projektu budowy nowego Wiaduktu Biskupia Górka. Zamówieniem wartym 2,5 mln zł zainteresowanych jest aż dziewięć firm, w tym cztery z Gdańska.
Wiadukt Biskupia Górka w zimowej scenerii.
Inwestycją zainteresowane są cztery największe gdańskie biura projektowe: BPBK, Transprojekt Gdański, Mosty Gdańsk i zlokalizowany na Wyspie Sobieszewskiej Europrojekt Gdański. Konkurencja jest spora. To nie dziwi, tym bardziej, że Gdańsk na dokumentację projektową przeznaczył w budżecie ok. 2,5 mln zł.
Niewykluczone, że wykonawcę dokumentacji poznamy w maju tego roku.
Zostanie wyłoniony w dwuetapowym postępowaniu. W pierwszej fazie inwestor, czyli Zarząd Dróg i Zieleni w Gdańsku, bada wnioski firm gotowych opracować dokumentację. Do drugiego etapu zostaną zaproszeni projektanci, którzy spełnią wymogi określone w przetargu. Wtedy też biura będą miały 30 dni na przesłanie oferty cenowej.
Projekt będzie realizowany na podstawie koncepcji opracowanej kilka lat temu przez firmę BPBK.
- Największą jej zaletą jest likwidacja już wiekowego Wiaduktu Biskupia, ale też odkorkowanie Traktu św. Wojciecha w relacji do centrum poprzez likwidację lewoskrętu z ul. Okopowej w kierunku Urzędu Marszałkowskiego. Dla nich zostanie wytyczona nowa droga od strony torów kolejowych pod nowym Wiaduktem Biskupia Górka - mówi Jan Kosiedowski, prezes spółki BPBK.
Na nowym obiekcie ruch w przeciwnych kierunkach będzie odseparowany. Będą dwa równoległe przęsła i tym samym dwie jezdnie. Nie będzie - tak jak dotychczas - jednej jezdni z czterema pasami - po dwa w każdą stronę.
Co ważne, planowana budowa wiaduktu w ciągu Traktu św. Wojciecha będzie prowadzona bez wyłączania ruchu. Najpierw wykonawca zbuduje wiadukt kilka metrów na północ od starego obiektu. Po oddaniu nowego wiaduktu nad torami przerzucony zostanie na niego ruch z i do centrum Gdańska, a w drugiej fazie robót zostanie rozebrany stary obiekt, na którego miejscu budowany będzie nowy wiadukt.
Projekt nowego obiektu ma uwzględniać także dogodny dojazd do parkingu przy ul. Okopowej, z którego korzystają pracownicy i klienci Urzędu Marszałkowskiego oraz Urzędu Wojewódzkiego. Jest to o tyle istotne, że obie placówki planują tam budowę dwukondygnacyjnego podziemnego parkingu.
Obecny Wiadukt Biskupia Górka jest w fatalnym stanie. Przypominają o tym choćby znaki, które są ustawione przed wjazdem. Nie mogą tam poruszać się pojazdy o masie całkowitej wyższej niż 30 ton. Tymczasem dla podobnych obiektów inżynierskich ograniczenie zwykle wynosi 50 ton. Ponadto wprowadzono dopuszczalną prędkość dla pojazdów ciężarowych - 30 km/h. Spowodowane jest to słabym zabezpieczeniem - barierami energochłonnymi, które mogłyby zawieść w czasie zdarzenia z udziałem właśnie ciężarówki.
Na razie trudno wskazać władzom Gdańska termin rozpoczęcia prac budowlanych na wspomnianym wiadukcie.
Nowa Cienista - melodia przyszłości
Ponadto w ramach zamówienia zostanie opracowana koncepcja przebiegu ul. Nowej Cienistej. Nowa droga miałaby wieść nad Kanałem Raduni, Traktem św. Wojciecha oraz torami kolejowymi i włączałaby się w okolicach planowanego węzła Czerwony Most w ul. Nową Sandomierską i ul. Nową Podmiejską.
1. Schuessler-Plan Inżynierzy Sp. z o.o., Zakład Usług Mostowych WIK Sp. z o.o., Zakład Usług Mostowych ''WIK" Witold Kaliński
2. Transprojekt Gdański Sp. z o.o.
3. URS Polska Sp. z o.o.
4. Voessing Polska Sp. z o.o.
5. Konsorcjum firm: Mott MacDonald Polska Sp. z o.o. i Mott MacDonald Limited Mott MacDonald House
6. Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego S.A.
7. Halcrow Group Limited
8. Mosty Gdańsk Sp. z o.o.
9. Europrojekt Gdańsk S.A.
Miejsca
Opinie (36) 7 zablokowanych
-
2014-03-25 22:58
Bóg wybacza, Zaroślak nigdy
- 18 2
-
2014-03-26 00:45
Błąd w tekście.
Znak ograniczenia tonażu dotyczy rzeczywistej masy pojazdów, nie przekraczającej 30 t.
- 7 1
-
2014-03-26 08:54
bb
dajcie już sobie spokój z "wszechwiedzącym" p. Kosiedowskim - nie ten czas i nie ten świat panowie z BPBK.
- 8 4
-
2014-03-26 11:35
z całym szacunkiem ale ten gdańsk to syf.
- 2 4
-
2014-03-26 11:48
Dobre sobie Mosty Gdańsk
zaliczono do 4-ch największych biur w Gdańsku!!!!!!!
To jakieś żarty.- 9 0
-
2014-03-26 11:49
Budyń zarobi. (1)
Potem zawisnie. Jak za starych dobrych czasów. Jakiś cech mu szubieniczkę wyrychtuje siusiakowi.
- 2 4
-
2014-03-26 11:56
Errata
Napisałem coś na k... a edytor(?) poprawił na siusiakowi. To piszę jeszcze raz. Inaczej. kijowi.
- 0 4
-
2014-03-26 11:58
Errata2
CH...jowi. Brak mi słów.
- 0 4
-
2014-03-26 16:18
Wygra najtańszy projekt, potem wygra najtańszy wykonawca, a niedłupo potem będą wyłaniac w przetargu firmę naprawiającą wiadukt bo wykonawca zbankrutuje pod koniec robót.
- 5 0
-
2014-03-26 18:30
Tam pod tym wiaduktem
był kiedyś przystanek tramwajowy tramwaju nr 6, który jeździł na Orunię
- 5 0
-
2014-03-26 18:39
Na serio wszystkie ulice które są planowane mają się nazywać Nowa taka, Nowa siaka, Nowa owaka? Czy to tylko na potrzeby gazety, a nazwy wymyślą jak je (jeśli) pobudują?
- 5 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.