- 1 Kandydat na prezydenta Gdańska odchodzi z partii Hołowni (123 opinie)
- 2 Dachowanie przy dworcu w Gdańsku (98 opinii)
- 3 B. prezes SM "Ujeścisko" wyszedł z aresztu (138 opinii)
- 4 Policjant stanął na rękach. Co w tym złego? (416 opinii)
- 5 Złodziej zatrzymany w skradzionym jeepie (82 opinie)
- 6 Remont Grunwaldzkiej do stycznia 2025 (112 opinii)
Dziewięciu chętnych na budowę obwodnicy Witomina
Dziewięciu oferentów i najniższa oferta o ponad 50 mln mniejsza niż środki przeznaczone na inwestycję - wszystko wskazuje na to, że w przetargu na budowę obwodnicy Witomina uda się wybrać wykonawcę, który zrealizuje kluczowy dla Gdyni projekt.
Zresztą i tu nie obyło się bez opóźnień, bo początkowo koperty z ofertami miały zostać otworzone w połowie maja, później w połowie czerwca, a ostatecznie otwarto je dziś - 28 czerwca 2024 r. Wszystko przez ponad 200 pytań dotyczących SIWZ, zadanych przez potencjalnych wykonawców.
Samą inwestycję - wciąż dla miasta flagową - będą zresztą realizować teraz zupełnie nowe władze.
Wszystko o budowie obwodnicy Witomina
Dobra wiadomość jest taka, że do przetargu stanęło aż dziewięciu oferentów, a każdy z nich złożył ofertę mieszczącą się w założonym przez Gdynię budżecie, który wynosi 130 mln zł.
Oferty w przetargu:
- Polimex Infrastruktura sp. z o.o. - 78 mln 574 tys. zł
- Budimex SA - 84 mln 492 tys. zł
- Kruszywo Sp. z o.o. - 85 mln 127 tys. zł
- NDI SA - 88 mln 660 tys. zł
- Starbag Sp. z o.o. - 89 mln 434 tys. zł
- PHUB Piotr Pawlica - 96 mln 690 tys. zł
- PORR SA - 98 mln 844 tys. zł
- Firma Budowlano-Drogowa MTM SA - 99 mln 229 tys. zł
- Konsorcjum Kobylarnia SA i Mirbud SA - 99 mln 261 tys. zł
Najniższa z ofert opiewa na kwotę nieco ponad 78,5 mln zł. Niemniej nie tylko cena będzie oceniana przez komisję przetargową.
O zwycięstwie w przetargu decydować będą:
- w 60 proc. cena,
- w 20 proc. doświadczenie osoby wyznaczonej do realizacji zadania,
- w 20 proc. czas udzielonej gwarancji.
- To inwestycja drogowa, którą można nazwać strategiczną. Zarówno dla Witomina przez zredukowanie ruchu tranzytowego, jak i dla miasta, zapewniając skuteczniejszy dojazd do Obwodnicy Trójmiasta i zachodnich części Gdyni. Bardzo trudny czas projektowania, niezwykle ambitne założenia w kwestii doboru rozwiązań, ale oferty pokazały, że trud był opłacalny. To, co dodatkowo cieszy, to ogromne zainteresowanie wiodących wykonawców w Polsce - mówi Jakub Ubych, wiceprzewodniczący Rady Miasta Gdyni, a także jeden z głównych orędowników budowy obwodnicy Witomina.
Co ma zmienić realizacja inwestycji?
- Budowa obwodnicy Witomina ma odciążyć Witomino od ruchu tranzytowego pojazdów z zachodnich dzielnic do centrum miasta.
- Będzie się składać z dwóch dwupasowych jezdni, przy czym pasy skrajne będą pełnić funkcję buspasów.
- Przewidziano też ciągi pieszo-rowerowe oraz bezkolizyjne dojścia do terenów leśnych.
Opinie wybrane
-
2024-06-28 13:40
Nareszcie! (8)
O bwodnicy Witomina mówi się od 10 lat. Nareszcie. Witomino jest zajeżdżone na śmierć. Dziwni są malkontenci, a to główna droga do obwodnicy by wyprowadzić ruch z miasta. Może w końcu zbudują przejazd pod torami pomiędzy Pucką, a Chylońską.
- 138 15
-
2024-06-29 09:42
Ad Przejazd przez tory. Nie zbudują bo to ich przerasta.. (2)
Po pierwsze przejazd na Puckiej między Chylońską, a Hutniczą. Po za tym to przerasta wszystkie władze o przejeździe mówiło się 30 lat temu, w międzyczasie Wejherowo wybudowało - 2, Rumia - 1. Prędzej doczekamy się 3 kolejnych remontów Świętojańskiej, 15 remontów fontanny z PRL-u i kosmodromu w Gdyni niż przejazdu przez tory SKM.
- 3 1
-
2024-06-29 14:14
Niech czekają, niech pkp poczuje się i współfinansuje tą inwestycje (1)
- 0 0
-
2024-06-29 15:50
przejazd to jest projekt drogowy a nie kolejowy
- 0 0
-
2024-06-28 14:21
g...o
zrobią, bedziemy sie kurzyć i stać w jeszcze większych korkach przez najbliższe 4 lata, tylko po to żeby korek zaczynał sie przed obwodnicą,a ten termin do końca 2026 to jest jakiś nie śmieszny żart
- 6 8
-
2024-06-28 14:13
nad torami (3)
a nie kończą przypadkiem wiaduktu nad torami?
- 0 6
-
2024-06-28 14:26
A ty wiesz na jakim świecie żyjesz?
- 0 1
-
2024-06-28 14:25
Budimex to pociągnie w trymiga :)))))))))))))))))))))))))) (1)
- 2 1
-
2024-06-28 14:26
Dobrze by było żeby dostał to Bx.
- 0 1
-
2024-06-28 17:54
Skoro UM ma nadwyżkę 50mln (5)
to uważam że powinien dać sobie spokój z dotacjami z UE i zrobić normalne dwupasmowe jezdnie. Przeciez korki na Chwarznienskiej z rana nie są z powodu przejazdu przez Witomino tylko z powodu zwężenia z dwóch na jeden pas. Obwodnica też ma mieć po jednym pasie więc oczywiście korki nie znikną po jej wybudowaniu.
- 44 18
-
2024-06-28 20:07
A przepraszam
Reszta Gdyni nie ma potrzeb? I tak 90 mln pójdzie na potrzeby jednej dzielnicy.
- 2 6
-
2024-06-28 20:06
To nie jest tak że miasto ma teraz luźne 50 milionów. Miasto zaciągnie proporcjonlanie mniejszy kredyt, bo i dofinansowanie z UE będzie rozliczane w proporcjach do wartości całej inwestycji.
- 6 1
-
2024-06-28 18:38
Zle zalozenia i bledne myslenie
Ruch od strony obwodnicy przez Witomino, rozdziela sie obecnie na Witominie na dwa glowne kierunki. W kierunku centrum przez Rolnicza i Kielecka, oraz w kierunku Redlowa, Orlowa itd przez Malokacka. Obie nitki maja po 1 pasie i calkiem dobrze rozprowadzaja ruch w porannym szczycie. Dzieki pojedynczym pasom ruchu mamy plynnosc ruchu na wlotach do
Ruch od strony obwodnicy przez Witomino, rozdziela sie obecnie na Witominie na dwa glowne kierunki. W kierunku centrum przez Rolnicza i Kielecka, oraz w kierunku Redlowa, Orlowa itd przez Malokacka. Obie nitki maja po 1 pasie i calkiem dobrze rozprowadzaja ruch w porannym szczycie. Dzieki pojedynczym pasom ruchu mamy plynnosc ruchu na wlotach do Wzgorza sw Maksymiliana oraz w okolicy Redlowa SKM. W kierunku powrotnym po poludniu, obie jezdnie beda laczyc sie tuz za WItominem na dwupasmowym odcinku lesnym. Bedzie dobrze, a projektowane oddzielne buspasy jeszcze ta sytuacje poprawia.
- 4 1
-
2024-06-28 18:17
A kto powiedział, ze UM ma nadwyżkę??? (1)
Trzeba czytać ze zrozumieniem. O żadnej nadwyżce nie może być mowy dopóki inwestycja nie zostanie zakończona i rozliczona.
- 2 0
-
2024-06-28 19:45
Robi się dokumentację projektową i na jej podstawie zleceniodawca przygotowuje potrzebny jego zdaniem budżet (130mln), a wykonawcy z kolei wyliczają za ile są w stanie wykonać te robotę (np. 80mln). To znaczy że w budżecie zostanie różnica. Nikt w tych kosztach nie uwzględnia że po drodze mogą wykopać dinozaura, tryśnie ropa albo przyjdzie zima tysiąclecia. To się oczywiście może zdarzyć ale to już zupełnie inna historia i pieniadze
- 1 1
-
2024-06-28 14:52
Przeniesienie korków sprzed Witomina za Witomino (5)
Centrum więcej aut nie przyjmie, obwodnicą Witomina to kilka tysięcy wyciętych drzew, 70 mln kosztu i zero efektu. A przepraszam, mieszkańcy Witmina stracą najwięcej, bo dziś wjeżdżają przed korek z Wiczlina i
obwodnicy, a po wybudowaniu obwodnicy będą się ustawiać na końcu korka przed centrum.- 40 103
-
2024-06-29 14:56
Święta racja!
Dlatego trzeba zrobić jak najwięcej deptaków, osłupkować chodniki a samochody schowac do garaży podziemnych.
No i POdnieśc radykalnie stawki za parkowanie do wartosci ustawowych po to by wiocha nie przyjeżdżała a dla mieszkańców Darmowe ZKM!- 1 3
-
2024-06-28 15:41
(1)
"Centrum więcej aut nie przyjmie" - to niech nie pakują w centrum więcej budynków mieszkalnych i hoteli?
- 10 7
-
2024-06-30 08:29
Ale od tego jest centrum!
aby tam były mieszkania i hotele
- 1 0
-
2024-06-28 15:20
weż leki i wsiądź na rower
akurat pada to może ochłoniesz
- 23 3
-
2024-06-28 14:57
Bo nie liczy się rozwój miasta. Ważni są tylko mieszkańcy terenów podmiejskich i wiejskich z ich specyficzną mentalnością.
- 9 12
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.