- 1 Rezerwiści idą na ćwiczenia. Kto najpierw? (251 opinii)
- 2 Śmierć w stoczni: zabójstwo, a nie wypadek (274 opinie)
- 3 Zabójca z Jagatowa przyznał się do winy (147 opinii)
- 4 Nabrzeże Hanzy na Wyspie Spichrzów (147 opinii)
- 5 15 mln dofinansowania na prace na Puckiej (51 opinii)
- 6 Nocna akcja SAR na Bałtyku (67 opinii)
Dziś oficjalnie rusza budowa Pomorskiej Kolei Metropolitalnej
Wmurowanie kamienia węgielnego pod budowę przystanku Pomorskiej Kolei Metropolitalnej Port Lotniczy.
Przy gdańskim lotnisku w poniedziałek został wmurowany kamień węgielny pod budowę Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. To symboliczne rozpoczęcie prac przy 18-kilometrowej linii kolejowej, bowiem maszyny na placu budowy pojawiły się na początku czerwca.
Aktualizacja godz. 15:30 Zapraszamy do obejrzenia relacji video z tego wydarzenia.
O godz. 11 w poniedziałek odbędzie się podpisanie aktu erekcyjnego oraz symboliczne wmurowanie go i przykrycie "szyną węgielną" pod budowę Pomorskiej Kolei Metropolitalnej - 18-kilometrowej linii, która dwoma torami połączy Wrzeszcz z Osową. Akt erekcyjny zostanie wmurowany w fundament jednego z filarów podpierających projektowaną, 900-metrową estakadę i stację PKM Gdańsk Port Lotniczy .
Przypomnijmy, że inwestorem przedsięwzięcia jest spółka samorządu województwa - PKM SA. Natomiast wykonawcą polsko-hiszpańskie konsorcjum firm: Budimex (lider) i Ferrovial (partner), które zobowiązało się wybudować linię do lata 2015 r. za kwotę 716 mln zł.
W uroczystości mają wziąć udział przedstawiciele władz województwa pomorskiego, członkowie rządu, parlamentarzyści, prezydenci miast i samorządowcy z gmin objętych projektem PKM. Pojawią się też reprezentanci urzędów, instytucji i firm zaangażowanych w projekt. Poniedziałkowe wydarzenie będzie miało jednak wyłącznie charakter symboliczny, bowiem prace związane z budową kolei ruszyły na początku czerwca tego roku.
Na trasie dawnej Kolei Kokoszkowskiej, w świetle której pobiegnie Pomorska Kolej Metropolitalna znajduje się 14 obiektów mostowych częściowo zniszczonych działaniami wojennymi z 1945 r. Część tych obiektów została już rozebrana, a najbardziej rozpoznawalny obiekt - Most Weisera Dawidka - został zburzony. Wszystkie obiekty na dobre mają zniknąć do końca sierpnia.
Tak będziemy podróżować Pomorską Koleją Metropolitalną.
Nieopodal pętli tramwajowej na gdańskiej Strzyży stanęła już potężna palownica. W najbliższych dniach mieszkańcy Strzyży będą mogli - oczywiście z bezpiecznej odległości i zza ogrodzenia - obserwować, jak wygląda palowanie pod powstającymi w tym miejscu estakadą i przystankiem.
Budowa Pomorskiej Kolei Metropolitalnej prowadzona będzie równocześnie na całej linii. - Wyjątkiem będzie budowa wiaduktów na sąsiadujących z sobą ulicach, które będą wówczas dla siebie naturalnymi objazdami, chodzi tu głównie o al. Grunwaldzką, ul. Wita Stwosza i ul. Polanki - tłumaczy Konopacki.
Bitwa o Most Weisera Dawidka.
Pomorska Kolej Metropolitalna jest największą inwestycją infrastrukturalną realizowaną przez Samorząd Województwa Pomorskiego. Nowa linia połączy Gdańsk-Wrzeszcz z Portem Lotniczym im. Lecha Wałęsy i dalej połączy się z istniejącą linią kolejową Gdynia - Kościerzyna. Dzięki PKM zarówno z Gdańska, jak i z Gdyni można będzie dojechać pociągiem do Portu Lotniczego w niecałe 25 minut.
Koszt realizacji projektu PKM wynosi 720,5 mln zł netto i w 70 proc. dofinansowany jest ze środków Unii Europejskiej. Całkowita wartość projektu PKM - po uwzględnieniu 186,5 mln zł wartości gruntów przekazanych pod inwestycję - to 907 mln zł netto.
Miejsca
Opinie (162) 8 zablokowanych
-
2013-07-01 19:43
To jest investycja z kolejki potrzeb , gdzieś tak na 89 miejscu. Do tego , już od początku źle zaprojektowana. (2)
Sianko z niej poleci do kieszeni BUDOWNICZYCH...
W Gdańsku jest długa kolejka w lokalówce , ludzie wołają o swój kąt - TAKIE SĄ PRAWNE OBOWIĄZKI GMIN , nie stadiony na ME czy chybione koleje.
Słyszałeś Adamowicz?
Powinieś za taką politykę gospodarczą odpowiadać karnie, zresztą , nie tylko za to.- 4 10
-
2013-07-01 21:53
Bo ta inwestycja jest robiona właśnie dla sianka
Tylko durnie wierzą w sens tej budowy i nie znają negatywnych skutków tej inwestycji - począwszy od ekonomii a skończywszy na ekologii.
- 0 4
-
2013-07-01 22:31
Pomoc społeczną trzeba ukrócić. W zamian za to dać możliwość rozwoju gospodarce i dać ludziom pracę oraz dojazd do niej. A wówczas ludzie sami sobie kupią mieszkania.
- 0 0
-
2013-07-01 19:58
Wszystko to, za pieniądze niemieckiego podatnika. Spłacają przeszłość powoli. (2)
Więc choć nie plujcie na Niemców.
- 3 5
-
2013-07-01 23:46
ruskie też tak gadali
że ciągle nas wspomagali, mojemu dziadkowi do dziś za parę lat ciężkiej pracy nie zapłacili więc kto komu jest winny?o zrabowanym mieniu nie wspomnę.
- 1 1
-
2013-07-02 10:35
tak to tylko wygląda a póżniej się okarze że w pociągach będzie pisać wszystko po niemiecku.
- 1 1
-
2013-07-01 20:18
PICU PICU
klakierstwo i pokazówki na POkaz jak za komuny
PO=PZPR- 7 2
-
2013-07-01 21:29
a wlasnie ze mam
cale 8 centymetrow
- 1 1
-
2013-07-01 23:00
Pociąg będzie jeździł pusty bo komu się będzie chciało jechać do Wrzeszcza i przesiadać na kolej?
- 1 2
-
2013-07-01 23:01
Jakbym MIŚia oglądał... ;) A paszporty dawali??? ;)
- 2 1
-
2013-07-01 23:02
kolej
Panie Marszałku drogi wojewódzkie się rozsypują!!!!!!!!!!!!! Kaszubi nie mają jak dojechac do Gdańska. Bzdury Pan gada, ze kolej bedzie służyc Kaszubom. Poza tym podział środkow na cale woj. a nie na Trojmiasto.
- 2 3
-
2013-07-02 01:01
Budowac Budowac Budowac!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- 2 1
-
2013-07-02 10:34
jak widze te głupie ryje na krzesełkach część cwaniaków i złodzieji część głupków
to się aż człowiekowi dziwnie robi.a te pokazy to rozumiem że to byli wolontariusze.
- 1 1
-
2013-07-02 10:37
adamowicz idz sobie.
- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.