• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Elektryczne hulajnogi na minuty wkrótce w Trójmieście

Krzysztof Koprowski
18 października 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Lime będzie pierwszą firmą w Trójmieście z otwartym systemem wypożyczenia hulajnóg elektrycznych. Lime będzie pierwszą firmą w Trójmieście z otwartym systemem wypożyczenia hulajnóg elektrycznych.

Kolejny gracz oferujący współdzielenie pojazdów wejdzie na trójmiejski rynek. Tym razem nie będą to jednak samochody czy skutery na minuty, lecz hulajnogi elektryczne. Obecnie nieznany jest dokładny termin startu, choć można już podejrzeć strefę działania systemu.



Czy hulajnogi elektryczne będą konkurencją dla współdzielonych aut, skuterów i rowerów?

Lime to amerykański startup, który błyskawicznie rozwija się dzięki wsparciu finansowemu Google oraz Ubera. W swojej ofercie posiada bezstacyjne systemy rowerów oraz hulajnóg elektrycznych w Stanach Zjednoczonych oraz Europie (Hiszpania, Francja, Niemcy, Austrii, Szwajcaria, Czechy).

Teraz rozpoczyna działalność w Polsce, uruchamiając system z hulajnogami elektrycznymi we Wrocławiu. Za przejazd trzeba zapłacić 2 zł (opłata jednorazowa za każde wypożyczenie) oraz 50 gr za każdą minutę użytkowania.

Korzystając z aplikacji na telefon komórkowy można jednak zauważyć, że Lime nie zamierza ograniczać się wyłącznie do stolicy Dolnego Śląska.

W systemie widnieje już strefa, w której Lime będzie działać w Trójmieście (oraz kilku innych polskich miastach). Obecnie obszar ten wyznaczono w oparciu o gdańskie dzielnice Strzyża, Wrzeszcz Górny i Dolny, Aniołki oraz Śródmieście.

Dokładnego terminu startu systemu w Trójmieście firma na razie nie podaje.

Strefa działania Lime w granicach Trójmiasta. Strefa działania Lime w granicach Trójmiasta.

Skutery elektryczne trzech firm i auta na minuty



Przypomnijmy, że w Trójmieście w ramach usług współdzielonego transportu działają już skutery elektryczne Blinkee, Eco Share oraz Yumi (ten ostatni ogłosił już przerwę zimową) oraz samochody Traficar (od kilku dni w ramach testów można skorzystać dodatkowo z dziewięciu aut elektrycznych).

Za przejazd skuterami elektrycznymi zapłacić trzeba 49 gr (Yumi) lub 69 gr (Blinkee, Eco Share) za każdą minutę jazdy, zaś współdzielony samochód to koszt 50 gr za każdą minutę i 80 gr za każdy kilometr.

  • Skuter elektryczny Blinkee.
  • Skuter elektryczny Eco Share.
  • Skutery elektryczne Yumi.
  • Jedno z dziewięciu aut elektrycznych testowanych w Trójmieście przez Traficar.

Rowery metropolitalne ze wspomaganiem elektrycznym



18 listopada planowane jest rozpoczęcie działalności roweru metropolitalnego Mevo. Obecnie na terenie całego Trójmiasta można zobaczyć nowe stojaki, które umożliwią zwrot rowerów do systemu bez dodatkowych opłat.

Wszystkie rowery Mevo będą posiadały wspomaganie elektryczne, a koszt wypożyczenia zamknie się w kwocie 10 gr za każdą minutę lub z opcją abonamentu miesięcznego za 10 zł, w ramach którego do wykorzystania jest każdego dnia 90 minut.

Czytaj również: Artykuł z lipca: Coraz więcej współdzielonego transportu w Trójmieście

Stojaki rowerowe ustawione z myślą o systemie Mevo. Stojaki rowerowe ustawione z myślą o systemie Mevo.

Opinie (323) 8 zablokowanych

  • 50 gr za minutę to bardzo drogo. (3)

    Chyba tylko zagraniczni turyści będą korzystać.

    • 10 0

    • (2)

      Powinno być 5 gr.

      • 2 0

      • Więc otwórz taką wypożyczalnię i zrób po 5 gr. (1)

        • 2 2

        • Zdziercy!

          • 0 1

  • Chyba na łeb upadli!!! (3)

    50 groszy za minutę to chyba tylko dla nowobogackich!!! Chyba taksówką wyjdzie taniej!!!

    • 12 0

    • Podziękuj aparatowi fiskalnemu. Z kazdego (2)

      zeta 50 % to opłaty, podatki i inne ukryte szykany.

      • 2 0

      • Podobno prąd taki tani jest...

        wszystko chcecie na prąd przecież! ;)

        • 1 0

      • Chcieliście 500+ to teraz płacić i nie wyć!

        • 1 0

  • stojaki na rowery (6)

    bardzo "DOBRY" pomysł montowania stojaków na miejscach postojowych samochodów, róbcie tak dalej, a samochody znikną, tylko kto będzie płacił podatki, kupował benzynę itd.
    Lokalizacje nieprzemyślane, a może celowe działanie

    • 10 10

    • (2)

      i bardzo dobrze miasto będzie wydawać mniej na kierowców.
      Zaoszczędzone środki można będzie sensowniej wydać.

      • 4 2

      • (1)

        pytanie czym szanowny pan/pani jeździ do pracy jesienią, zimą i gdy pada, a miejsce parkingowe będzie wyłączone przez cały rok, można je lokalizować na terenie obok nie likwidując miejsc parkingowych
        popieram rowery itp. pojazdy, ale proszę o przemyślane wybory miejsc bez szkody dla innych użytkowników

        • 2 2

        • Komunikacją.

          Jeździłem do przedszkola , szkoły , na uczelnię a teraz do pracy.

          • 4 0

    • Jak przestaniesz zatruwac siebie i innych spalinami to i napytanie sobie odpowiesz (2)

      Gdybys miał mózg przynajmniej muszki owocówki to być wiedział ze szkody jakie taki burak jak ty wyrządzasz są 100 tys razy większe niż to jakie koszty ponosisz! Kazdy Dzień bez samochodu na ulicach to ogromny zyska dla państwa ,miasta mieszkańców!

      • 4 2

      • lecz sie

        obcislogaciowcu.

        • 2 2

      • elektrykiem

        obrażać to brzydka cecha nawet dla mniejszych od owocówki, a tak na marginesie odmiennego zdania jest kilka milionów posiadaczy samochodów i państwo pozwalające produkować , sprzedawać i pobierać różnego typu daniny, gdyby było inaczej to by samochodów nie było.
        A propos szkód dla środowiska to szanowny pan więcej zatruwa niż ja jeżdżący elektrycznym napędem.
        Pozdrawiam myślących inaczej i do zobaczenia na hulajnodze w styczniu.

        • 0 0

  • skoro amerykanie mają tak wygórowane żądania (pieniężne), to jest pole do popisu dla Polaków (1)

    dla mnie cena to nieporozumienie, tym bardziej że będzie już funkcjonował system Velo

    przypomnę także, że elektryczne skutery w Berlinie czy Paryżu są tańsze od naszych, co bardzo dużo mówi o polskim modelu biznesowym

    ale zwłaszcza ci, którzy tak strasznie narzekają na firmy zachodnie, mogą tu zaoferować konkurencyjne hulajnogi narodowe... tym bardziej, ze te nie wymagają aż tak dużych nakładów finansowych

    • 7 0

    • a Gdynia?

      • 0 0

  • A kiedy drony do zwiedzania miasta z wysokości?

    • 4 0

  • Takie samo g... jak samochod. Ludzie, zacznijcie ruszać tylki! Pewnie jeszcze będą jeździć po ścieżkach rowerowych i chodnikach

    • 4 2

  • Wychodzi na to że tańsze są

    Rowery, a nawet skutery!

    • 5 2

  • No to teraz obok parkowanych gdzie popadnie aut i skuterów dojdą porzucane gdziekolwiek hulajnogi

    • 5 1

  • kierowca

    i parkuja głaby gdzie popoadnie.bo janusz z grzayna wypozyczyli to moga parkowac gdzie i jak chca

    • 3 2

  • Jak mnie ci rowerzyści wkurzają. No dziady jedne. Ja se stoję uczciwie w korku a oni jadą. No tak nie może być., :), :)

    • 6 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane