• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Elektryczne hulajnogi na minuty wkrótce w Trójmieście

Krzysztof Koprowski
18 października 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Lime będzie pierwszą firmą w Trójmieście z otwartym systemem wypożyczenia hulajnóg elektrycznych. Lime będzie pierwszą firmą w Trójmieście z otwartym systemem wypożyczenia hulajnóg elektrycznych.

Kolejny gracz oferujący współdzielenie pojazdów wejdzie na trójmiejski rynek. Tym razem nie będą to jednak samochody czy skutery na minuty, lecz hulajnogi elektryczne. Obecnie nieznany jest dokładny termin startu, choć można już podejrzeć strefę działania systemu.



Czy hulajnogi elektryczne będą konkurencją dla współdzielonych aut, skuterów i rowerów?

Lime to amerykański startup, który błyskawicznie rozwija się dzięki wsparciu finansowemu Google oraz Ubera. W swojej ofercie posiada bezstacyjne systemy rowerów oraz hulajnóg elektrycznych w Stanach Zjednoczonych oraz Europie (Hiszpania, Francja, Niemcy, Austrii, Szwajcaria, Czechy).

Teraz rozpoczyna działalność w Polsce, uruchamiając system z hulajnogami elektrycznymi we Wrocławiu. Za przejazd trzeba zapłacić 2 zł (opłata jednorazowa za każde wypożyczenie) oraz 50 gr za każdą minutę użytkowania.

Korzystając z aplikacji na telefon komórkowy można jednak zauważyć, że Lime nie zamierza ograniczać się wyłącznie do stolicy Dolnego Śląska.

W systemie widnieje już strefa, w której Lime będzie działać w Trójmieście (oraz kilku innych polskich miastach). Obecnie obszar ten wyznaczono w oparciu o gdańskie dzielnice Strzyża, Wrzeszcz Górny i Dolny, Aniołki oraz Śródmieście.

Dokładnego terminu startu systemu w Trójmieście firma na razie nie podaje.

Strefa działania Lime w granicach Trójmiasta. Strefa działania Lime w granicach Trójmiasta.

Skutery elektryczne trzech firm i auta na minuty



Przypomnijmy, że w Trójmieście w ramach usług współdzielonego transportu działają już skutery elektryczne Blinkee, Eco Share oraz Yumi (ten ostatni ogłosił już przerwę zimową) oraz samochody Traficar (od kilku dni w ramach testów można skorzystać dodatkowo z dziewięciu aut elektrycznych).

Za przejazd skuterami elektrycznymi zapłacić trzeba 49 gr (Yumi) lub 69 gr (Blinkee, Eco Share) za każdą minutę jazdy, zaś współdzielony samochód to koszt 50 gr za każdą minutę i 80 gr za każdy kilometr.

  • Skuter elektryczny Blinkee.
  • Skuter elektryczny Eco Share.
  • Skutery elektryczne Yumi.
  • Jedno z dziewięciu aut elektrycznych testowanych w Trójmieście przez Traficar.

Rowery metropolitalne ze wspomaganiem elektrycznym



18 listopada planowane jest rozpoczęcie działalności roweru metropolitalnego Mevo. Obecnie na terenie całego Trójmiasta można zobaczyć nowe stojaki, które umożliwią zwrot rowerów do systemu bez dodatkowych opłat.

Wszystkie rowery Mevo będą posiadały wspomaganie elektryczne, a koszt wypożyczenia zamknie się w kwocie 10 gr za każdą minutę lub z opcją abonamentu miesięcznego za 10 zł, w ramach którego do wykorzystania jest każdego dnia 90 minut.

Czytaj również: Artykuł z lipca: Coraz więcej współdzielonego transportu w Trójmieście

Stojaki rowerowe ustawione z myślą o systemie Mevo. Stojaki rowerowe ustawione z myślą o systemie Mevo.

Opinie (323) 8 zablokowanych

  • (2)

    to już jest kretyństwo: w przypadku najechania takiej hulajnogi na pieszego kto jest winny? Inna rzecz, że tak jak rowerzyści, skaterzy itp. bedą naginać po chodnikach jak wariaci

    • 5 3

    • (1)

      hulajnogarz jest formalnie pieszym i ma prawo i obowiązek jechać po chodniku.
      Nie ma prawa jechać drogą dla rowerów ani jezdnią.

      • 2 1

      • ale powinno się na niej uważać na innych pieszych, prawda?

        • 1 1

  • Super pomysł nietrawie tylko pseudo roweru bo elektryczny to jest skuter rower jest rowerem nim pedałujesz

    • 1 9

  • (1)

    Postępu się nie zatrzyma. Za kilka lat normą będą elektryczne buty. Do wszystkiego się przyzwyczaimy jak do śmierdzącego popcornu w kinach.

    • 2 4

    • Elektryczne buty już są

      Szukaj: Segway Electric Shoes

      • 1 0

  • ile osób może hulać na hulajnodze na raz?

    • 4 0

  • kiedy poidełka z wódeczką na minuty?

    • 8 1

  • kolejny wytwór chorej wyobraźni

    To przykre i chore. I jak wszystko od ubera upadnie.

    • 4 5

  • (1)

    Im więcej opcji przemieszczania się tym lepiej. Komu nie pasuje nadal może bezpłatnie "z kapcia". Co do cen trzeba pamiętać, że to nie charytatywna działalność. Całość: koszt pojazdów, serwis, kradzieże, dewastacja , wymiana akumulatorów musi się zwrócić i dać jakiś dochód. Odważni i bogaci muszą być ci co w to wchodzą.

    • 6 1

    • Do sporadycznego korzystania to ok. Ale gdyby ktoś chciał codziennie do roboty podjeżdżać 10-15 minut w jedną stronę, to w rok zapłaci tyle, że kupiłby na własność hulajnogę. A więc drugi i kolejne lata jeździ już prawie za darmo.

      • 0 0

  • chulajnogi i owszem.po wyborach każda rodzina,polska rodzina ma chulajnogę ode Mnie (2)

    • 4 3

    • Podaj adres. (1)

      Wyślę Ci słownik ortograficzny.
      Za darmo.
      Ode mnie.

      • 1 0

      • Ja terz chcę.

        • 1 0

  • Hulajnoga jest rowerem (7)

    ponieważ rower to pojazd o szerokości nieprzekraczającej 0,9 m poruszany siłą mięśni osoby jadącej tym pojazdem.

    • 3 7

    • (6)

      niestety nie elektryczna nią zgodnie z kodeksem drogowym nie możesz się poruszać po ścieżkach rowerowych a i jazda po ulicy jest kontrowersyjna

      • 1 0

      • mogę (5)

        wystarczy że jest to pomocniczy napęd elektryczny do 250 W, 48 V i odłączający się po przekroczeniu 25 km/h uruchamiany naciskiem na pedały.
        W mojej hulajnodze mam 2 pedały w "podłodze".
        Definicja pedału: mechanizm dźwigniowy uruchamiany przez naciśnięcie stopą.
        Nie musi to być korba z zębatkami

        • 1 0

        • (4)

          Nie możesz, bo hulajnogę się pcha/odpycha a nie porusza siłą mięśni osoby jadącej tym pojazdem. Gdyby tak przyjąć rolki byłyby "pojazdami"... a ktoś mógłby wpaść na pomysł z łyżwami albo nartami ;)

          Inna sprawą, co jest pojazdem... hulajnoga nie jest

          • 0 1

          • mogę (3)

            "poruszać siłą mięśni" oznacza, że wprawiam ją w ruch za pomocą własnych mięśni. Jeżeli odpycham się od podłoża nogą to właśnie to robię.
            Hulajnoga jest pojazdem:
            pojazd to urządzenie do transportu ludzi lub towarów, w różnych środowiskach: na kołach, gąsienicach, płozach, w przestrzeni kosmicznej (wynoszony rakietą nośną), w głębinach morskich. Pojazd może być napędzany własnym źródłem napędu (zasilanym z własnego lub zewnętrznego źródła energii), ciągnięty lub pchany

            • 1 0

            • (2)

              definicja pojazdu w kodeksie jest inna - musi być przystosowany do ruchu drogowego

              • 1 0

              • Wystarczy że spełnia to co rower czyli (1)

                - co najmniej jeden skutecznie działający hamulec,
                - sygnał dźwiękowy o nieprzeraźliwym dźwięku,
                - z przodu – co najmniej jedno światło pozycyjne barwy białej lub żółtej selektywnej,
                - z tyłu – co najmniej w jedno światło odblaskowe barwy czerwonej o kształcie innym niż trójkąt oraz co najmniej jedno światło pozycyjne barwy czerwonej.

                • 1 0

              • dawno piszę, że hulanogi to są rowery

                i te światla tylko po zmroku itp
                w dzień wystarczy tylko odblask, może być tyci
                byle nie trójkątny, jak w przyczepie

                • 0 0

  • To tez bedzie stalo gdzie popadnie jak skutery i samochody?

    • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane