• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Elewacja na CH Riviera: miała być kwitnąca, a jest łysa

Michał Sielski
24 czerwca 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat 10 lat temu Riviera stała się Rivierą
  • Na wizualizacjach CH Riviera wyglądała kwitnąco.
  • Bryła miała wpisywać się w zielone wzgórze, które zasłoniła.
  • Od samego początku planowano wprowadzenie zieleni na elewację.
  • Wcześniejsze plany zakładały żywe, zmieniające się kolory.
  • Na wizualizacjach elementy zielone były niezależnie od tego czy zmieniała się nazwa centrum.
  • Tuż po otwarciu okazało się jednak, że efekt znacznie różni się od oczekiwań.

Miała być piękna roślinność i nowe skrzydło centrum wpisane w leśny krajobraz. Mamy ciemną bryłę i reklamy. - Spokojnie, bluszcz rośnie, musimy dać trochę czasu naturze - zapewnia Marek Ciszewski, dyrektor rozbudowanego dwa lata temu Centrum Handlowego Riviera zobacz na mapie Gdyni.



Wierzysz, że to co widzisz na wizualizacjach stanie się potem rzeczywistością?

Jak pięknie wyglądają wszystkie inwestycje na wizualizacjach, tworzonych przed ich zbudowaniem, wiemy wszyscy. Jak jest w rzeczywistości, także możemy się łatwo przekonać. Przed dwoma laty porównaliśmy nawet zrealizowane inwestycje z ich planowanym wyglądem. Nie w każdym przypadku dało się obronić odstępstwa od wizualizacji.

Czytaj więcej: Ile wizji, a ile rzeczywistości w ukończonych inwestycjach.

Czy kolejnym tego przykładem jest elewacja Centrum Handlowego Riviera w Gdyni? Już cztery lata temu władze rozbudowującej je firmy podkreślały, że ma ona wpisać się w otaczający krajobraz.

- Chcielibyśmy, by budynku nie było widać. Ma wpisać się w otaczające go wzgórze, a elewacja będzie dostosowana do krajobrazu. Myślimy też o tym, by jej odcień zmieniał się wraz ze zmianą pory dnia - mówił cytowany przez nas w artykule z października 2011 roku wiceprezes spółki Mayland Yann Guen.

  • Podobno mężczyźni nie znają się na odcieniach, ale zapewne nawet oni mogą z całą pewnością przyznać, że elewacja się nie zieleni.
  • Póki co zamiast pnączy mamy reklamy.
  • Bluszcz? Na razie pełzający.
  • Z niewielkiej odległości nie widać, by elewacja miała być projektem przypominającym ogród.
  • Rośliny powoli wspinają się na przygotowane dla nich miejsce.

Dwa lata później nowe centrum handlowe było gotowe. Ale roślinności - mimo, że są dla niej specjalne stelaże - nadal nie widać.

- Od otwarcia centrum minęły już lata, a zieleni, którą przedstawiano nam na wizualizacjach jak nie było, tak nie ma. Jako mieszkance Gdyni jest mi przykro, że kolejny raz ktoś coś nam obiecuje na wizualizacjach, a w rzeczywistości realizuje inaczej. Stelaże, na których miała być roślinność i dzięki którym elewacja miała wpisać się w krajobraz, służą chyba tylko po to, żeby było gdzie wieszać kolejne banery reklamowe sklepów - nie kryje rozczarowania pani Agnieszka z Gdyni.

Dyrektor CH Riviera: Bluszcz powoli, ale rośnie

Dyrekcja Riviery przekonuje jednak, że nie były to obietnice bez pokrycia.

- Bluszcz cały czas rośnie. Musimy po prostu dać czas naturze - przekonuje dyrektor CH Riviera Marek Ciszewski. - Rośliny wybierane były po konsultacji z miejskim ogrodnikiem, mamy też wynajętą firmę, która się o nie troszczy, a reszta to po prostu kwestia czasu. Jak długiego? Tego nie jesteśmy w stanie określić, bo rośliny w Polsce nie rosną szybko, ale efekt końcowy nie powinien odbiegać od naszych zamierzeń - podkreśla dyrektor CH Riviera.

Miejsca

Opinie (130) 7 zablokowanych

  • Mamy juz 2016 rok a tu nawet kiełków nie widać :)
    Sadzonki uschły, czy nigdy ich nie było?

    • 1 0

  • Dla mnie CH Riviera, to swoisty pomnik konsumpcjonizmu połączonego z poligonem dzikiego kapitalizmu:) (3)

    Brak zieleni na elewacji centrum nie dziwi mnie zupełnie. Realizacja tego punktu inwestycji wiązała i wiąże się z niemałymi kosztami, a właściciele centrum (francuska Casino Group) są zorientowani na zarabianie pieniędzy, a nie ich wydawanie, aby przykładowa"pani Agnieszka" pocieszyła oczęta pięknym bluszczem i klombikami wokół centrum.

    Bywam w Rivierze od czasu do czasu i widzę iście bandycką strategię wynajmu lokali, co przekłada się na znikające co chwilę poszczególne lokale i marki. Niewiele osób wie, jak działają takie umowy najmu, czym są obwarowane i ile to kosztuje. W dużym skrócie kształtuje się to w następujący sposób:
    - czynsz najmu za metr kwadratowy (uśredniając jakieś 25 euro netto za metr kwadratowy)
    - czynsz za części wspólne 8-10 euro netto za metr kwadratowy
    - opłata za "marketing" (też wyrażona w euro i dodawana do czynszu)
    - procent od obrotu (różnie, od 6% do 8%)

    Niewiele podmiotów może sobie pozwolić na takie koszty, nawet windując niebotycznie ceny. Zwróćcie uwagę, że znikają lokale, które są działalnością jednostkową (jeden, maksymalnie dwa lokale), zostają "sieciówki" lub lokale, których właściciele mają więcej niż dwa takie miejsca - tu przykładem są dawne właścicielki Bella (sklepy odzieżowe), które w Klifie mają parę lokali (m.in. Hilfiger Tailored, Camel Active), w Rivierze również kilka marek (Camel Active, Strellson, Pierre Cardin) - mając kilka lokali zwiększa się obrót, tym samym jedne marki zarabiają na drugie i jakoś mogą się utrzymać.

    Reszta lokali, drobna gastronomia, przypadkowe marki i mała działalność handlowa zostają momentalnie wycięte. Przykładem w Rivierze był na przykład sklep "Fresh Style", który proponował Hilfiger Denim i Pepe Jeans. Miał się dobrze, dopóki vis a vis nie otworzono sklepu Van Graff (to ci sami Niemcy, co mają Peek&Cloppenburg w Galerii Bałtyckiej) - szybko wykończono ten całkiem fajny sklep. Najpierw właściciele próbowali nieudolnie manipulować cenami (jeansy HD w VG 600zł...to on też 600zł), potem próbowali obniżać raptownie ceny, co z kolei nie spodobało się Niemcom i zapewne nacisnąwszy na Francuzów, szybciutko zdyscyplinowano Fresh Style, zmuszając ich do rezygnacji z najmu. Podobny los spotka zapewne Dom Czekolady, skądinąd bardzo fajne miejsce i świetne wyroby cukiernicze - oraz inne sklepy "niesieciowe".

    A pan dyrektor CH Riviera niech nie pieprzy głodnych kawałków, że bluszcz rośnie, bo absolutnie nie jest tym zainteresowany. Bez zgody Francuzów pan dyrektor nawet głośniej nie oddycha w pracy, więc proszę...daj pan spokój tym kocopołom i wstydu sobie oszczędź, bo się tego czytać nie da.

    • 46 3

    • kocopoły w Rivierze

      Szanowny Panie (jak sądzę),

      Jestem głęboko poruszony Pana wpisem i znajomością zagadnienia, szczególnie, że troszczy się Pan o mój oddech. Bardzo dziękuję, oddycham swobodnie, od moich francuskich zwierzchników otrzymałem spory zakres kompetencji i swobody działania, gdybyśmy mieli okazję się poznać, to może nie pisałby Pan o mnie w tak nieuprzejmy sposób.
      Zapewniam Pana, że w centrach handlowych, także w Rivierze, da się zarobić nie będąc sklepem sieciowym, dużo zależy od pomysłu i zaangażowania, jak to w życiu. Zapraszam do siebie, chętnie o tym porozmawiam. I o przypadku przytoczonym powyżej, rzeczywistość trochę inaczej wygląda.
      A jutro rano pogadam z bluszczem i wjadę mu na ambicję, że Pan w niego nie wierzy :) . Z pewnością weźmie się, ten bluszcz, do roboty i na przekór naturze zazieleni fasadę w tydzień. Bo w końcu ktoś musi tym być zainteresowany.
      Z poważaniem

      Marek Ciszewski, dyrektor Riviery

      • 1 0

    • tylko (1)

      co to obchodzi zwykłego zjadacza chleba, że znika ten czy inny sklep ze szmatami z Bangladeszu po 600 zł ?

      • 3 4

      • Powinno zjadacza chleba obchodzić, bo każde "zniknięcie" to strata miejsc pracy, a pomnożywszy to przez setki

        sklepów, to tysiące miejsc pracy utracone przez francusko-niemiecką politykę zarządzania powierzchniami w trójmiejskich centrach handlowych.

        • 4 0

  • jakby to skomentować... (4)

    większość wypowiedzi potwierdza tezę, że jest to portal dla niedorozwojów głosujących na kukiza, pomijam PIS (to chyba wyższe stadium chorych na nienawiść)

    nie wiem co się dzieje z edukacja w Polsce, ale dzieje się ewidentnie źle

    sam artykuł godny swoich czytelników

    marnym pocieszeniem jest to, ze parę osób dostrzega absurd argumentacji

    • 1 10

    • 'chorych na nienawiść' pięknie to określiłeś. Dodałbym chorych na teorie spiskowe. Amerykanie bojący się zombie bledną przy pisowcach.

      • 0 0

    • twój komentarz za to kipi brakiem nienawiści (1)

      • 0 1

      • ga i graba (pewnie ta sama osoba)

        to się leczy

        • 0 0

    • na szczaw i mirabelki

      ty platformowy lemingu

      • 0 1

  • Bujda (1)

    Przez jeszcze długie lata roślinność nie będzie spowijała ścian galerii z prostego powodu. Zasłonięcie obiektu handlowego spowoduje iż będzie on mniej widoczny, przez co mniej zauważalny, a za czym to idzie mniej ludzi go zauważy i mniej ludzi wyda tam pieniądze. Teraz przynajmniej już z daleka widać wszystkie te reklamy i kasa leci. A bluszcz moi drodzy, rośnie szybko w każdych warunkach.

    • 1 0

    • Ale.poleciales xd

      • 0 0

  • (1)

    Na razie tam jest ciemno i buro oraz po prostu zwyczajnie brzydko- jak w Gdynin od kiedy się tu zaplegly szczurasy. Co do wzrostu roślin to jest tu jakaś prawda chociaż na pewno można to było zrobić lepiej. Co do oświetlenia jakie można było zrobić od razu i dbałości o otoczenie to totalna porażka. Ciemność tam widać wyłącznie...i syf: odpadające paski ledowe, jaies reszty materiałów budowlany walajace się tu i ówdzie... Szczurasowe syf.

    • 0 0

    • Kurde... chyba byłem w.innej rivierze

      • 0 0

  • Gdynia XXI w.

    Typowa ściema Developera pod dobre relacje z Ratuszem.No i przekonanie ,że nikt tego nie wyegzekwuje !

    • 2 0

  • bluszcz rośnie na C. Riviera hurra, hurra, hurra!

    Naskręt, Sielski, Stąporek trzy sztandary głupoty w trójmiasto.pl

    • 1 1

  • Co za mądry artykuł. (17)

    Chcecie poganiać na portalu wzrost roślin?

    • 342 54

    • Riviera

      Ten bluszcz rosnie proporcjomalnie do zarobkow mieszkancow...

      • 5 0

    • Gdyby włascicielom zalezało (4)

      to roślinki byłyby po sam dach ;) tymczasem wizualizacje mają sie tak samo do realizacji jak obietnice wyborcze do ich spełnienia ;)

      • 26 6

      • No na pewno. (3)

        Staliby i sie na nie groźnie patrzyli. Wtedy rośliny na pewno szybko by urosły.

        • 14 7

        • (1)

          niektóre rośliny, zwłaszcza bluszcze szybko rosną, w 4 lata busz można wyhodować

          • 4 0

          • Mozna tez zakupic juz wychodowany, tak samo jak kupuje sie roznej wielkosci krzewy, a nawet drzewa, ale to juz kosztuje wiecej niz nasionka wysypane przed i potem odpowiedz "no przeciez rosnie, czego chcecie"

            • 3 0

        • popatrz na developerów, jak im zalezy, to calość jest w mig zagospodarowana we wszelakiej maści krzewy, drzewa i tak dalej. Riviera stoi prawie dwa lata. Przez ten czas z całą pewnoscią dałoby sie wyhodowac pnacza na parę ładnych metrów. Tylko ktos by musiał chciec dobrac odpowiednie gatunki roślin ;)

          • 14 2

    • Zająć się też trzeba palaczami przy wejściach (2)

      nie sposób wejść nie wdychając smrodu papierochów

      • 30 6

      • Rozstrzelać!!! (1)

        Najlepiej to ustawić palaczy pod mur i rozstrzelać i po problemie. ;-)

        • 12 4

        • A kto akcyzę będzie płacił?

          • 2 1

    • jak widac odezwały sie oburzone galerianki a wiecie coto zielona sciana w galeri przymorze?

      Myślicie głąby ze ile lat ona rosła gdyby mieli czekac na wzrost cymbale to by czekali 20 lat!! Kupuje sie juz gotowe tak samo jak nie czeka sie gimbusy na to az drzewko urosnie tylko kupuje sie młode!!Tak dlatego ta galeryjka powinna byc juz wstanie tak wygladac jak obiecali.I jak widac mamy setki gimbusów galerianek !!

      • 4 3

    • zapłacone

      to roślimy powinny być już duże i już.
      jak nie to zwolnić z pracy

      • 3 1

    • (3)

      Jaki portal taki artykuł.

      • 61 18

      • Po co czytasz (2)

        jak ci się portal nie podoba?

        • 13 21

        • kiedyś to był niezły portal

          ale idzie na dno jak reszta kraju
          poprzez negatywną selekcję i potanianie,
          do tego dodaj inteligencję opuszczającą ten tonący okręt
          i masz co masz

          • 8 4

        • musi coś robić w pracy

          • 29 3

    • przez 2 lata urosło 30cm? Inwestor uprawia nie rosliny ale wielką ściemę

      • 25 2

    • lepiej zajmijcie sie ostrymi śrubami wystającymi

      na wysokości 175 cm pokrytymi włosami i skórą nieszczęśników którzy w to przydzwonili... Na pewno to boli:/

      Parking, wejscie Foka. Ostatnia kondygnacja.
      Dyrekcja nie reaguje. Zdjęcia na wiocha(.)pl

      • 26 1

  • (6)

    Jesteście chorzy? Najlepiej szybko i ładnie... Od razu żeby było. A nikt nie myśli np. że bluszcz rośnie kilka cm w ciągu roku. Drzewa potrzebują lat by urosnąć. Masakra. Np. moja pelargonia kaskadowa żeby zwisała do 2 m trzeba jeszcze 2 m-cy, a wy narzekacie kiedy wam Riviera się zazieleni.

    • 41 43

    • zapłacone (1)

      to ku..... ma rosnąć metr dziennie

      • 7 0

      • ...i stać na baczność jak patrzę,

        • 1 1

    • Niektóre gatunki bluszczu rosną kilka METRÓW w ciagu roku ;) i tak, u nas na Pomorzu ;) pozdrawiam

      • 7 0

    • Najlepiej to szybko i tanio!!

      Wybór na dobrze i ładnie to raczej rzadkość w tym kraju

      • 2 1

    • gimbus kupuje sie juz wyrosnieta !!Jak kwiaty na dzień matki to czekasz rok aż urosnie?

      czy kupujesz długie cięte!!

      • 12 3

    • Przepraszam,ale chciałbym się dowiedzieć kiedy dokładnie przypada dzień zazielenienia się riwjery ? Chciałbym być w ten dzień i móc zrobić zdjęcia razem z prezydentem i dyrektorem CH.

      • 24 1

  • (2)

    Bardziej martwią te puste przestrzenie w środku...

    • 46 7

    • (1)

      gdzie ty tam widzisz puste przestrzenie ? w całym obiekcie moze sa 3-4 wolne lokale. a weekendy sa takie tłumy że ciężko przejść.

      • 13 9

      • Tłumy spacerowiczów.

        • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane