• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Elewacja na CH Riviera: miała być kwitnąca, a jest łysa

Michał Sielski
24 czerwca 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat 10 lat temu Riviera stała się Rivierą
  • Na wizualizacjach CH Riviera wyglądała kwitnąco.
  • Bryła miała wpisywać się w zielone wzgórze, które zasłoniła.
  • Od samego początku planowano wprowadzenie zieleni na elewację.
  • Wcześniejsze plany zakładały żywe, zmieniające się kolory.
  • Na wizualizacjach elementy zielone były niezależnie od tego czy zmieniała się nazwa centrum.
  • Tuż po otwarciu okazało się jednak, że efekt znacznie różni się od oczekiwań.

Miała być piękna roślinność i nowe skrzydło centrum wpisane w leśny krajobraz. Mamy ciemną bryłę i reklamy. - Spokojnie, bluszcz rośnie, musimy dać trochę czasu naturze - zapewnia Marek Ciszewski, dyrektor rozbudowanego dwa lata temu Centrum Handlowego Riviera zobacz na mapie Gdyni.



Wierzysz, że to co widzisz na wizualizacjach stanie się potem rzeczywistością?

Jak pięknie wyglądają wszystkie inwestycje na wizualizacjach, tworzonych przed ich zbudowaniem, wiemy wszyscy. Jak jest w rzeczywistości, także możemy się łatwo przekonać. Przed dwoma laty porównaliśmy nawet zrealizowane inwestycje z ich planowanym wyglądem. Nie w każdym przypadku dało się obronić odstępstwa od wizualizacji.

Czytaj więcej: Ile wizji, a ile rzeczywistości w ukończonych inwestycjach.

Czy kolejnym tego przykładem jest elewacja Centrum Handlowego Riviera w Gdyni? Już cztery lata temu władze rozbudowującej je firmy podkreślały, że ma ona wpisać się w otaczający krajobraz.

- Chcielibyśmy, by budynku nie było widać. Ma wpisać się w otaczające go wzgórze, a elewacja będzie dostosowana do krajobrazu. Myślimy też o tym, by jej odcień zmieniał się wraz ze zmianą pory dnia - mówił cytowany przez nas w artykule z października 2011 roku wiceprezes spółki Mayland Yann Guen.

  • Podobno mężczyźni nie znają się na odcieniach, ale zapewne nawet oni mogą z całą pewnością przyznać, że elewacja się nie zieleni.
  • Póki co zamiast pnączy mamy reklamy.
  • Bluszcz? Na razie pełzający.
  • Z niewielkiej odległości nie widać, by elewacja miała być projektem przypominającym ogród.
  • Rośliny powoli wspinają się na przygotowane dla nich miejsce.

Dwa lata później nowe centrum handlowe było gotowe. Ale roślinności - mimo, że są dla niej specjalne stelaże - nadal nie widać.

- Od otwarcia centrum minęły już lata, a zieleni, którą przedstawiano nam na wizualizacjach jak nie było, tak nie ma. Jako mieszkance Gdyni jest mi przykro, że kolejny raz ktoś coś nam obiecuje na wizualizacjach, a w rzeczywistości realizuje inaczej. Stelaże, na których miała być roślinność i dzięki którym elewacja miała wpisać się w krajobraz, służą chyba tylko po to, żeby było gdzie wieszać kolejne banery reklamowe sklepów - nie kryje rozczarowania pani Agnieszka z Gdyni.

Dyrektor CH Riviera: Bluszcz powoli, ale rośnie

Dyrekcja Riviery przekonuje jednak, że nie były to obietnice bez pokrycia.

- Bluszcz cały czas rośnie. Musimy po prostu dać czas naturze - przekonuje dyrektor CH Riviera Marek Ciszewski. - Rośliny wybierane były po konsultacji z miejskim ogrodnikiem, mamy też wynajętą firmę, która się o nie troszczy, a reszta to po prostu kwestia czasu. Jak długiego? Tego nie jesteśmy w stanie określić, bo rośliny w Polsce nie rosną szybko, ale efekt końcowy nie powinien odbiegać od naszych zamierzeń - podkreśla dyrektor CH Riviera.

Miejsca

Opinie (130) 7 zablokowanych

  • fakt faktem ze riviera jest obrzydliwa
    brudnoszary klocek
    mówi wszystko o poczuciu estetyki um Gdynia
    no ale riviera to nie kiosk nie można wyrzucić z miasta bo nie ma na dizajnerski kiosk

    • 4 0

  • Sztuczny jak prawidziwy

    A może sztuczny bluszcz załatwiłby sprawę a dodatkowo zawsze można go umyć a i tak nikt się nie skapnie że jest sztuczny,ha (:

    • 0 1

  • riviera

    ten moloch to jak bunkier,zadnej kawiarni ,lodziarni na zewnatrz, zadnego tarasu,to po co komu ogrod botaniczny na zewnatrz?

    • 3 1

  • jaki bluszcz?

    Na zdjęciach widzę winobluszcz pięciolistkowy, a to nie jest bluszcz. Bluszcz i winobluszcz to kompletnie różne rośliny. Nie dość, że Pan redaktor wysmarował bezsensowny artykuł, to jeszcze rzetelności zabrakło...

    • 1 0

  • bluszcz rośnie na C. Riviera hurra, hurra, hurra!

    Naskręt, Sielski, Stąporek trzy sztandary głupoty w trójmiasto.pl

    • 1 1

  • Gdynia XXI w.

    Typowa ściema Developera pod dobre relacje z Ratuszem.No i przekonanie ,że nikt tego nie wyegzekwuje !

    • 2 0

  • Bujda (1)

    Przez jeszcze długie lata roślinność nie będzie spowijała ścian galerii z prostego powodu. Zasłonięcie obiektu handlowego spowoduje iż będzie on mniej widoczny, przez co mniej zauważalny, a za czym to idzie mniej ludzi go zauważy i mniej ludzi wyda tam pieniądze. Teraz przynajmniej już z daleka widać wszystkie te reklamy i kasa leci. A bluszcz moi drodzy, rośnie szybko w każdych warunkach.

    • 1 0

    • Ale.poleciales xd

      • 0 0

  • (1)

    Na razie tam jest ciemno i buro oraz po prostu zwyczajnie brzydko- jak w Gdynin od kiedy się tu zaplegly szczurasy. Co do wzrostu roślin to jest tu jakaś prawda chociaż na pewno można to było zrobić lepiej. Co do oświetlenia jakie można było zrobić od razu i dbałości o otoczenie to totalna porażka. Ciemność tam widać wyłącznie...i syf: odpadające paski ledowe, jaies reszty materiałów budowlany walajace się tu i ówdzie... Szczurasowe syf.

    • 0 0

    • Kurde... chyba byłem w.innej rivierze

      • 0 0

  • Mamy juz 2016 rok a tu nawet kiełków nie widać :)
    Sadzonki uschły, czy nigdy ich nie było?

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane