- 1 Nowe fakty ws. "skandynawskiej bójki" (156 opinii)
- 2 Powstrzymał szczególnie zuchwałą kradzież (63 opinie)
- 3 Inteligentne ciepło w miejskich budynkach (35 opinii)
- 4 Péter Magyar w środę z wizytą w Gdańsku (234 opinie)
- 5 Uciekał autem i pieszo. Powód? Narkotyki (15 opinii)
- 6 Montaż podpór pod nową kładkę na Zaspie (25 opinii)
Emmanuel Macron i Donald Tusk na Polsko-Francuskim Szczycie w Gdańsku
Emmanuel Macron, prezydent Francji, przyleciał do Gdańska, gdzie w poniedziałek, 20 kwietnia, zorganizowano pierwszy Polsko-Francuski Szczyt Międzyrządowy. To wizyta na zaproszenie premiera RP Donalda Tuska. - To miasto to dla nas wszystkich kolebka Solidarności, symbol walki o wolność. Wspólne zaufanie między Polską, a Francją to nie tylko słowa, to rzeczywistość - mówił Macron w Gdańsku.
- Wizyta w Dniu Przyjaźni Polsko-Francuskiej
- Macron zaczyna od Wojskowego Cmentarza Francuskiego
- Macron odwiedzi Dwór Artusa i ECS. Program wizyty
- Nadanie tytułu doktora honoris causa w innym terminie
- Był król i królowa Szwecji, będzie nowy premier Węgier
Aktualizacja, godz. 19:40
W ECS doszło do spotkania prezydenta Francji z Lechem Wałęsą.
- Spotkanie, ważna rozmowa, zrozumienie, nadzieja - napisał w mediach społecznościowych Wałęsa, publikując zdjęcia.
Uroczystości zakończyły się przed godz. 20.
Aktualizacja, godz. 18:18
Prezydent Macron i premier Tusk uczcili pamięć Poległych Stoczniowców i złożyli kwiaty pod ich pomnikiem na pl. Solidarności.
Pojawiła się tam też m.in. prezydent Gdańska Aleksandra Dulkiewicz i przewodnicząca Rady Miasta Agnieszka Owczarczak.
Dulkiewicz przywitała się z prezydentem Francji, a premier Tusk przedstawiając ją Macronowi użył określenia, że prezydent Gdańska jest dla niego "jak córka".
Dalsza i ostatnia część uroczystości odbędzie się w ECS. Politycy zwiedzą wspólnie wystawę stałą, a po godz. 18 wezmą udział w ceremonii wręczenia Nagrody Bronisława Geremka za umacnianie relacji polsko-francuskich - otrzyma ją aktor Andrzej Seweryn. Ma się tam pojawić też prezydent Lech Wałęsa.
Po zakończeniu gali prezydent Francji wyjedzie z Gdańska.
Aktualizacja, godz. 16:36
Podczas wspólnej konferencji prasowej premier Donald Tusk poinformował Macrona, że jest "bardzo kochany w Gdańsku", bo na ulicach miasta witało go "ciepło" wielu ludzi.
- Dziś mamy dzień przyjaźni polsko-francuskiej. Obaj bardzo serio zaangażowaliśmy się, żeby relacje polsko-francuskie wynieść na najwyższy możliwy poziom. Cieszę się, że spotkamy się dziś jeszcze w ECS - zwracał się do Macrona Tusk.
Dodał, że w Gdańsku przeprowadzili bardzo owocne rozmowy m.in. o współpracy militarnej i nuklearnej, kulturalnej, czy tej dotyczącej branży energetycznej oraz technologii kosmicznych.
- Łączy nas niezwykła solidarność poglądów. Dziękuję za trwałą przyjaźń i wzajemne zaufanie. Kiedy Francja i Polska będą w potrzebie, będziemy sobie wzajemnie pomagać - stwierdził Tusk.
Emmanuel Macron podziękował premierowi Tuskowi za te słowa.
- Jesteśmy bardzo szczęśliwi, że możemy być u pańskiego boku, w pana mieście, w Gdańsku. To miasto to dla nas wszystkich kolebka Solidarności, symbol walki o wolność. Walka o wolność jest walką współczesną, nadal bijemy się o idee. Wspólne zaufanie między Polską, a Francją to nie tylko słowa, to rzeczywistość - powiedział do Tuska Macron. - Nasze partnerstwo jest coraz bardziej bogate i to zaufanie będzie dalej wzmacniane, bo jest to w interesie Europy.
Tusk przyznał, że część rozmów dotyczyła też planów budowy drugiej elektrowni jądrowej w Polsce, bo Francja jest tu "poważnym, potencjalnym partnerem".
- Jesteśmy na etapie rozpoznawczym. Ale Francja będzie traktowana jako jeden z najpoważniejszych partnerów - powiedział Tusk.
Aktualizacja, godz. 15:50
Polska i francuska delegacja zapozowały do wspólnego zdjęcia przed Dworem Artusa. To tam odbywa się właśnie sesja plenarna. Po godz. 16 zaplanowano wspólną konferencję prasową Donalda Tuska i Emmanuela Macrona.
Aktualizacja, godz. 14:16
W Gdańsku przebywa też Władysław Kosiniak-Kamysz, minister obrony narodowej.
- Polskę i Francję łączy wieloletnia współpraca wojskowa i polityczna. Dziś w Gdańsku, podczas szczytu z udziałem prezydenta Francji i minister obrony Catherine Vautrin, będę rozmawiał o bezpieczeństwie w Europie i na Bliskim Wschodzie, zagrożeniach hybrydowych oraz rozwoju nowoczesnych zdolności obronnych. Wspólne wyzwania wymagają odpowiedzialnych decyzji i właśnie o nich dziś rozmawiamy - poinformował Kosiniak-Kamysz.
Podpisano deklarację intencji o współpracy w obszarze telekomunikacji satelitarnej pomiędzy Polską a Francją.
Czytaj więcej:
Polska stawia na własnego satelitę wojskowego. Trójka gigantów łączy siły
Szef MON zapowiedział też, że francuskie siły zbrojne wezmą udział we wspólnych ćwiczeniach wojskowych w Polsce. Mają się one rozpocząć latem.
-
Lubię to 12
-
Super 76
-
Trzymaj się
-
Ha ha 24
-
Wow 2
-
Przykro mi 8
-
Wrr 66
- Wszystkie 188
Aktualizacja, godz. 13:14
Prezydent Macron wraz z premierem Tuskiem dotarli już na ul. Długą.
-
Lubię to 28
-
Super 15
-
Trzymaj się
-
Ha ha 12
-
Wow 2
-
Przykro mi 8
-
Wrr 69
- Wszystkie 134
- Działamy, nie rozmawiamy! - napisał w mediach społecznościowych premier Tusk, publikując zdjęcie z tego spotkania.
Po drodze na ul. Długą, politycy zatrzymali się przy tablicy upamiętniającej tragicznie zmarłego prezydenta Gdańska Pawła Adamowicza.
-
Lubię to 14
-
Super 61
-
Trzymaj się
-
Ha ha 9
-
Wow 1
-
Przykro mi 5
-
Wrr 71
- Wszystkie 161
Wizyta w Dniu Przyjaźni Polsko-Francuskiej
- Rozmowy w Gdańsku będą dotyczyć m.in. relacji dwustronnych Polski i Francji, wyzwań dla bezpieczeństwa w Europie, a także relacji sojuszniczych i transatlantyckich. Zgodnie z zapisami Traktatu 20 kwietnia ustanowiono Dniem Przyjaźni Polsko-Francuskiej. W szczycie wezmą udział przedstawiciele resortów spraw zagranicznych, obrony, energii oraz kultury i dziedzictwa narodowego - informuje CIR.
Macron zaczyna od Wojskowego Cmentarza Francuskiego
Samolot z prezydentem Francji wylądował na gdańskim lotnisku ok. godz. 11:30.
-
Lubię to 13
-
Super 54
-
Trzymaj się
-
Ha ha 8
-
Wow 6
-
Przykro mi 6
-
Wrr 46
- Wszystkie 133
Wizyta prezydenta Francji spowoduje czasowe utrudnienia w ruchu na terenie Śródmieścia. Kierowcy mogą spodziewać się chwilowego zamykania dróg na czas przejazdu kolumny prezydenckiej.
Macron odwiedzi Dwór Artusa i ECS. Program wizyty
Dalszy program uroczystości z udziałem prezydenta Francji:
- godz. 12:30 powitanie Emmanuela Macrona przez premiera Donalda Tuska przy Złotej Bramie
- godz. 12:35 spotkanie premiera Donalda Tuska z Emmanuelem Macronem w Domu Uphagena
- godz. 13:05 spotkanie delegacji w Domu Uphagena
- godz. 14:35 wspólne zdjęcie przed Dworem Artusa
- godz. 14:45 sesja plenarna w Dworze Artusa
- godz. 16:15 spotkanie z mediami premiera Donalda Tuska i prezydenta Emmanuela Macrona w Dworze Artusa
- godz. 17:05 złożenie kwiatów pod Pomnikiem Poległych Stoczniowców 1970
- godz. 17:25 zwiedzanie wystawy stałej Europejskiego Centrum Solidarności oraz umieszczenie przez premiera Donalda Tuska oraz prezydenta Emmanuela Macrona zawieszek na ścianie wolności
- godz. 18:10 ceremonia wręczenia Nagrody Bronisława Geremka za umacnianie relacji polsko-francuskich. Uroczystość w ECS
Nadanie tytułu doktora honoris causa w innym terminie
16 kwietnia Senat Uniwersytetu Gdańskiego podjął uchwałę o przyznaniu tytułu doktora honoris causa Emmanuelowi Macronowi za jego "wyjątkowy wkład w rozwój współpracy europejskiej w obszarze szkolnictwa wyższego oraz budowę nowoczesnej, zintegrowanej i innowacyjnej europejskiej przestrzeni akademickiej".
Prezydent Francji Emmanuel Macron doktorem honoris causa Uniwersytetu Gdańskiego
Pierwotnie uroczystość wręczenia tytułu planowana była na 20 kwietnia br., podczas wizyty prezydenta Francji w Gdańsku. Jednak ze względu na napięty harmonogram tego dnia termin ceremonii został zmieniony.
Nie podano jeszcze, kiedy prezydent Francji odbierze przyznany mu tytuł.
Był król i królowa Szwecji, będzie nowy premier Węgier
W marcu tego roku w Gdańsku gościli król i królowa Szwecji.
Król i królowa Szwecji w Gdańsku. Spacer po Długiej i spotkanie z Wałęsą
Ostatnio, po wygranych wyborach na Węgrzech, swoją wizytę w Gdańsku zapowiedział Péter Magyar. Chce on odwiedzić Polskę w maju.
Péter Magyar, nowy premier Węgier, chce odwiedzić Gdańsk
Raport: Prezydent Francji spodziewany 11:30
Prezydent Francji spodziewany 11:30 (3 opinie)
Miejsca
Opinie wybrane
-
2026-04-20 13:37
Brawo Gdańsk, Brawo Polska !!! (53)
więcej takich zaproszeń. Będzie głośno w świecie o naszym mieście i regionie.
- 400 373
-
2026-04-23 08:44
Pudrowanie rzeczywistości z Miami.
- 0 0
-
2026-04-21 09:39
O nas jest głośno, gdy
Francuz się zlituje i przyjedzie? Brawo Europejczyk!
- 2 1
-
2026-04-20 17:31
ten fatalny rząd zadłuża nas na miliard dziennie (3)
- 48 31
-
2026-04-20 20:25
19:40
I fotka 3 dzbanów
- 25 10
-
2026-04-20 17:41
Idź pojeździć irydą od Morawiec kiego. (1)
Spłacamy jego długi
- 22 37
-
2026-04-21 08:28
Licho
Taki macie dzisiaj przekaz dnia?
- 4 1
-
2026-04-20 17:03
po co tu tusk? (2)
co przez dwa lata zrobił dla Polski i Pomorza??
- 43 31
-
2026-04-20 17:43
Żeby ciśnienie podnieść pisiunom (1)
- 17 26
-
2026-04-20 19:21
pilnuje swoich
przed pieskami
- 19 3
-
2026-04-20 15:50
Polska - mocarstwo europejskie (1)
Gdańsk stolicą Europy !
- 29 40
-
2026-04-20 17:49
Bo co? Bo odwiedza nas głowa prawdziwego lokalnego mocarstwa, która chce nam coś sprzedać?
- 23 15
-
2026-04-20 15:22
Mieszkaniec ...Mińska i Moskwy ... (5)
...to też Europejczycy!
- 23 16
-
2026-04-20 16:52
(3)
Ruskich wszelkiej maści u nas nadmiar. Straszne. Idę przed południem ulicami polskiego Gdańska i głównie wschodnie języki słychać. I nie są to ludzie, którzy z pracy wracają.
- 19 17
-
2026-04-21 00:16
Zrobiłeś śledztwo?Nie ty bredzisz po pijaku! (2)
Nasz Gdańsk był zawsze wieloetnicznym i dzięki temu bogacił się przez całe wieki ciemnota arogancka dyskredytuje inne nacje jak by Polacy nie emigrowali na cały świat hańba że taka bezrozumna patologia prawicowa jest tutaj
- 1 10
-
2026-04-21 08:30
(1)
A skąd wiesz, że to jest bezrozumna patologia prawicowa? Z pasjansa ci tak wyszło, czy u wróżki byłeś?
- 5 0
-
2026-04-21 09:51
Każdy logicznie myślący po przeczytaniu waszych bredni nie ma wątpliwości o bezrozumnej patoprawicy!
A już 8 lat waszych złodziejskich rządów i bicia kobiet na ich marszach powinno rozwiać wszelkie watpliwosci u normalnych ludzi!Powtarzanie że Tusk jest Niemcem albo pokolewakiem to tylko id...ci aprobują ale wy macie tylko jedną zasadę -brak zasad-pokazaliscie to nawet używając Częstochowskiego sanktuarium i Auschwitz-Birkenau do kampanii politycznej dlatego wasze wycie to miód na moje uszy i oczy
- 0 7
-
2026-04-20 16:11
Dobrze, dobrze, ale zostań u siebie Wania
- 29 10
-
2026-04-20 15:03
Taaaaaa, wy to nie macie szerszych horyzontów niż kopiowanie rozwiązań europejskich (12)
I nie widzicie że w takim, że w tej grze zawsze będziemy petentem. Wydajemy mnóstwo kasy na zbrojenia i energetykę, a pieniążki trafia do Francuzów i zbudują ich gospodarkę.
- 30 20
-
2026-04-20 16:13
Bo wspierający orbana i innych kacapów batyr (6)
zablokował pieniądze dla polskiej zbrojeniówki
- 31 33
-
2026-04-20 16:32
Ileż można! (5)
Przestań ciągle ujadać.
- 20 11
-
2026-04-20 17:14
prawda boli? (4)
- 10 19
-
2026-04-21 08:31
Jak prawda? Prawda czasu, prawda ekranu?
- 4 1
-
2026-04-20 17:44
Kacapów boli, że Polska się rozwija. (2)
- 15 14
-
2026-04-23 08:47
Akurat masz ich najwięcej w obecnym rządzie.
- 0 0
-
2026-04-20 21:24
Nie dodałeś, w którym kierunku się rozwija, konfabulancie.
- 7 3
-
2026-04-20 15:56
(4)
Jak na razie wszystko trafia do ukropow
- 18 20
-
2026-04-20 16:14
a kacapskie onuce tak bardzo by chciały... (3)
- 14 11
-
2026-04-20 16:38
(2)
Do nich pewnie też trafia przecież U to kraina R
- 11 5
-
2026-04-20 17:46
Co ty wania bredzisz? (1)
Idź kartofli pojedz, bo łeb ci z głodu odłączyło. Na samej wodzie daleko nie pociągniesz
- 9 4
-
2026-04-20 19:14
Pociągnę. Pytanie jak długo Ty pociagniesz
- 2 2
-
2026-04-20 15:02
Fajnie (2)
Tylko dlaczego oprowadzają Makarona tymi obskurnymi ulicami. Zaczęli od bramy, nie mogli 300m bliżej?
- 18 13
-
2026-04-20 17:47
Obskurną to masz norę w której mieszkasz (1)
- 3 19
-
2026-04-20 18:44
Przejrzyj na oczy. Nawet w Lidzbarku Warmińskim ogarnęli wjazd/wejście na zabytkową część miasta.
W GD z każdej strony dziurawe drogi, chodniki, żylersy królewicze i bazgroły na ścianach.- 19 3
-
2026-04-20 15:01
Tusk jako autor kilku albumów o Gdańsku może profesjonalnie opowiadać o naszym dumnym antypisowym 1000 letnim grodzie (12)
Brawo premierze jestem dumny z pana i osiągnięć mojego ukochanego miasta Gdańska na pohybel frustratom i złośliwym facecjonistom.
- 36 43
-
2026-04-20 19:25
kiepska prowokacja, towarzyszu,
żonglujesz słowami, nie wiedząc o co chodzi
- 17 4
-
2026-04-20 16:09
Nie, naprawdę? To nie szydera? (9)
- 7 13
-
2026-04-20 17:15
poszukaj tych ksiązek w księgarniach i bibliotekach. Ten komentarz świadczy o tym ze te instytucje są Tobie obce. (8)
- 12 6
-
2026-04-21 00:26
Smarkaczu niewychowany ja rocznie kilkadziesiąt książek wypożyczm i zdanie meneli mnie nie może obrazić (2)
A robię to jak ty jeszcze do nocnika nie dorastałeś.prymitywnych arogantów sukces Tuska i Gdańska jest nieakceptowalny taki mamy klimat
- 1 4
-
2026-04-21 09:43
prymitywnych arogantów sukces Tuska ?
O co kaman, Panocku?
- 2 0
-
2026-04-21 08:33
Wyluzuj, bo ci żyłka pęknie:)
Co ci, człeku, ugniata kopułkę?
- 1 0
-
2026-04-20 21:03
pisał: polskość to nienormalność (2)
- 17 3
-
2026-04-21 00:13
Tyle zrozumiałeś? (1)
I tak nie najgorzej, jak na pisiuna. Tekst był długi, a jednak jedno zdanie złapałeś i zapamiętałeś i nawet napisać umiesz...
- 2 5
-
2026-04-21 08:33
Ogarnij się w końcu
Niecała strona nieuczesanych myśli DT. to wg ciebie długi tekst?
- 2 0
-
2026-04-20 17:48
Jak każdemu prawakowi (1)
- 4 16
-
2026-04-21 08:35
Napisał lewak zatwardziały.
- 2 0
-
2026-04-20 15:24
Dureń...
...i tyle wystarczy!
- 12 5
-
2026-04-20 14:58
Bla bla bla bla
- 3 6
-
2026-04-20 14:55
lepiej nie, wstyd jaki syf po drodze
- 14 5
-
2026-04-20 14:45
no tak, padac na kolana przed panstwem kolonialnym (2)
- 18 15
-
2026-04-20 16:54
(1)
Nikt nie pada przed państwem kolonialnym, tylko ty przed ruskimi.
- 10 8
-
2026-04-21 08:36
Kolejny lokalny astrolog nam się objawił:)
- 1 0
-
2026-04-20 14:15
Jacek Murański jest u tuska jako tłumacz? Kudemą!
- 32 10
-
2026-04-20 13:53
kudemą panie płemierze!
Żelupapą,diskusjon di provokator..Postać znana
- 25 7
-
2026-04-20 12:04
Witamy serdecznie w Polsce (79)
Francja to bardzo ważny i silny sojusznik. A prezydent Macron to wspaniały mówca. I bardzo dobry polityk.
Bienvenue en Pologne.- 453 506
-
2026-04-21 11:38
walisz gruba sciema, prawdopodobnie manipulujesz za kase
- 2 0
-
2026-04-21 11:25
Francja odwróciła się od Polski i kolaborowała z Hitlerem,jeżeli ktoś myśli,że traz będzie inaczej w razie W,to się myli
- 2 0
-
2026-04-21 09:44
Sojusznik? Cha, cha cha!
- 3 0
-
2026-04-21 06:05
francja to ważny i silny sojusznik?
Szczególnie przed II WŚ pokazali to!
- 7 1
-
2026-04-20 22:18
Przecież to wielki kraj (4)
który własnych obywateli wysłał o Auschwitz. A francuskie koleje wystawiały za to rachunek. kolaborowali z niemcami, a później zostali aliantami z własna strefa okupacyjną w Niemczech.
- 12 1
-
2026-04-21 09:31
To było ponad 80 lat temu, a czasy się zmieniają (2)
Nie ma co pielęgnować w sobie resentymentów narodowych, bo to głupota i zaślepienie, tylko dążyć do tego aby obecne relacje międzynarodowe układały się jak najlepiej.
- 1 3
-
2026-04-21 09:45
Doświadczenia nie należy lekceważyć, (1)
właśnie po to, aby nie odrabiać w kółko tych samych lekcji.
- 4 1
-
2026-04-21 14:53
To nie jest lekceważenie doświadczenia
Głupie jest założenie, że każdy kolejny francuski rząd będzie zachowywał się identycznie na przestrzeni dziejów. Dzisiejsze czasy i rzeczywistość międzynarodowa kompletnie różnią się od tych jakie były w przeszłości. Sugerowanie, że jakiś naród ma na stałe wpisany jakiś konkretny sposób zachowania w danej sytuacji politycznej jest niepoważne i niepoparte żadnymi niepodważalnymi dowodami.
- 0 0
-
2026-04-21 09:35
Bo tak się robi politykę.
- 1 2
-
2026-04-20 17:57
przy tablicy dotyczącej tragicznie zmarłego prezydenta miasta opowiadałeś Macronowi jak w 2013 wyrzuciłeś go z partii
i naslales prokuraturę?
- 24 4
-
2026-04-20 17:32
tusk zabrał go na wystawę nasi chłopcy
- 23 3
-
2026-04-20 15:17
(1)
Taki dobry polityk że zrujnował Francję swoimi lewicowymi poglądami to obecnie klaun na arenie politycznej
- 41 26
-
2026-04-21 09:34
A gdyby on miał poglądy prawicowe
to Francja byłaby krainą mlekiem i miodem płynącą. Francja jest taka "zrujnowana", że większość ludzi chciałaby tam mieszkać, bo poziom życia jest tam bardzo wysoki. Weź otrzeźwij!
- 2 3
-
2026-04-20 15:05
Prezydent Macron to schyłkowy polityk, który żadnego ze swoich (2)
efekciarskich pomysłów w polityce europejskiej nie dowiózł. Ale francuski przemysł chętnie sięgnie po polskie pieniądze.
- 41 22
-
2026-04-20 17:53
Poważnie? Zrobił wspólną europejską armię? (1)
Wysłał wojska na Ukrainę? Nastraszył Putina swoją gorącą infolinią? Przekonał Trumpa do czegoś lub sprawił, że Europa stała się mocniejsza? Ten parasol atomowy to też pic na wodę i nie do załatwienia w pozostałym mu czasie.
- 19 3
-
2026-04-21 08:37
Rozumienie krótkich form pisemnych nie jest twoją mocną stroną, nieprawdaż?
- 0 2
-
2026-04-20 14:59
(3)
biorąc pod uwagę fakt że jest najczęściej bitym politykiem na świecie to chyba z tym "wspaniałym mówcą" to mocno nie trafiłeś hahahaha
- 26 9
-
2026-04-20 16:18
Uwzględniając fakt, że batyr woził cię do grandziaka (2)
to nie liczę się z twoją opinią
- 11 23
-
2026-04-20 21:28
(1)
Wy, chłopki-roztropki zawsze macie jakieś fobie.
- 8 1
-
2026-04-21 00:16
Zajmij się robotą do której batyr cię woził.
- 1 11
-
2026-04-20 14:46
moj kto, ktorego nie mam, jest lepszym mowca
- 0 3
-
2026-04-20 14:07
Ufasz panu ?. (3)
- 1 4
-
2026-04-20 14:24
Tak, ufam Jezusowi. (2)
- 10 9
-
2026-04-20 15:45
A teraz powiedz; joł bejbi joł bejbi joł bejbi joł
EJMEN (fragment zaczerpniety z Gliniarz z Beverly Hills 1)
- 2 6
-
2026-04-20 15:27
Zaprawde on jest naszym pasteżem
- 1 6
-
2026-04-20 13:47
To jest odpowiedź
Na następną pytanie ale myślę że jury mogą zaliczyć to odpowiedz
- 2 1
-
2026-04-20 13:42
będą nas bronić tak bohatersko jak w 1939? (8)
- 37 15
-
2026-04-20 14:24
Na dwoje babka wróżyła. (7)
W czasach Napoleońskich można było liczyć na Francuzów.
W czasie II wojny światowej, nie mogliśmy liczyć na Francję, ponieważ Francuzi sami siebie musieli bronić przed okupacją Niemiec.
Obecnie, w czasach pokoju, kiedy na Francję Niemcy nie napadają, bowiem przynależą do tej samej wspólnoty, występuje większe prawdopodobieństwo, żeW czasach Napoleońskich można było liczyć na Francuzów.
W czasie II wojny światowej, nie mogliśmy liczyć na Francję, ponieważ Francuzi sami siebie musieli bronić przed okupacją Niemiec.
Obecnie, w czasach pokoju, kiedy na Francję Niemcy nie napadają, bowiem przynależą do tej samej wspólnoty, występuje większe prawdopodobieństwo, że Francja będzie w stanie się przyłączyć do obrony.
Choć uważam, że najlepiej byłoby się po prostu porozumieć z Rosjanami i żyć z nimi w pokoju, zamiast czuć na karku stan nieustannego zagrożenia konfliktem.- 8 27
-
2026-04-20 20:27
Nie mogliśmy liczyć na Francję bo. (1)
1. Francuzi nie chcieli wojny, pamiętali jeszcze pierwszą.
2. Ich wojsko było silne na papierze.
3. Część się chciała z Niemcami dogadać, zresztą to zrobili
4. Polska na arenie międzynarodowej nie zachowywała się wtedy przewidywalnie. Z jednej strony anty-Niemieccy, z drugiej wizyty dygniatarzy, nic nie warty pakt o nieagresji (który jednak na Zachodzie wywołał poruszenie - Anglicy i Francuzi obawiali się naszego sojuszu z Niemcami), co się nasiliło po zajęciu Zaolzia.- 11 1
-
2026-04-20 21:49
Polska na arenie międzynarodowej
Dziś również zachowuje się nieprzewidywalnie - ustami Radka S.
- 12 2
-
2026-04-20 17:34
(1)
To Rosjanie muszą się dogadać a Europą
- 5 1
-
2026-04-20 21:59
Porozumienie z Rosjanami
Przez jakiś czas rządów Putina nawet z Rosją żyliśmy dobrze, był mały ruch graniczny na Wybrzeżu i spokój w słowach co jest najważniejsze dla narodów.
Majdan, inspirowany przez jankee's, którym bezmyślnie wtórowały nasze polskie asy (jak np. Kowal), zmienił wszystko.....
Tylko porozumienie między sąsiadami jest szansą na pokój- 5 5
-
2026-04-20 16:03
W czasach napoleońskich nam pomogli? Dobre sobie! Wydymali nas okrutnie, nasi walczyli w Hiszpanii i nawet na Haiti. (2)
Nie dotrzymali Francuzi słowa i przelali polska krew dla swoich doraźnych korzyści. Gdzie Ty się człowieku uczyłeś historii?
U Nowackiej chyba?- 26 7
-
2026-04-21 10:06
Tępy nieuku bez broni i amunicji Francuskiej Ruskie by nas czapkami nakryli w 1920r.
Byli jedynymi dostawcami reszta europy nam nic nie pomogła Piłsudski ze swojej piersi zdjął medal aby dac go Francuskiemu marszałkowi za bezcenna pomoc
- 0 1
-
2026-04-20 16:31
Pomoglismy wywalczyc niepodleglosc Haitinczykom
- 6 4
-
2026-04-20 13:27
czy jezus jest zbawieniem ? (5)
- 7 12
-
2026-04-20 14:18
Tak, Pan Jezus jest naszym zbawieniem. (4)
- 14 10
-
2026-04-20 16:20
Czyim? (3)
- 4 6
-
2026-04-20 21:50
(2)
Przecież napisał naszym. Czego nie jarzysz?
- 8 0
-
2026-04-21 00:21
Kto są te one (1)
Pytam bo nie wiem
- 0 1
-
2026-04-21 08:56
Nie interesuj się, bo kociej mordy dostaniesz:)
- 1 0
-
2026-04-20 13:23
Jak w 39?
- 21 10
-
2026-04-20 13:03
kochasz jezusa ? (3)
- 5 17
-
2026-04-20 14:18
Tak, kocham Pana Jezusa. (2)
- 14 5
-
2026-04-20 16:21
Za co? (1)
- 5 4
-
2026-04-21 09:48
Nieszczęsny człowieku
- 2 0
-
2026-04-20 13:02
czy usunięto zapach moczu z okolic Żłotej Bramy? Trochę wstyd (5)
- 30 11
-
2026-04-20 16:19
Poczuje się jak u siebie
- 9 2
-
2026-04-20 14:18
W pa! ryżu, wcale nie jest lepiej. (3)
Pojedź i przekonaj się jak wyglądają enklawy z uchodźcami, których francuzi wyizolowali tworząc swoistą współczesną formę getta. Jak myślisz, skąd się bierze tak wysoki wskaźnik przestępczości w pa! ryżu?
Nikt nie lubi być izolowany. Migranci też z pewnością tego nie lubią.
Francuzi sami na siebie bat nakręcili, a prezydent EmmanuelPojedź i przekonaj się jak wyglądają enklawy z uchodźcami, których francuzi wyizolowali tworząc swoistą współczesną formę getta. Jak myślisz, skąd się bierze tak wysoki wskaźnik przestępczości w pa! ryżu?
Nikt nie lubi być izolowany. Migranci też z pewnością tego nie lubią.
Francuzi sami na siebie bat nakręcili, a prezydent Emmanuel Macron, z pewnością widuje tych ludzi którym zdeptano godność, każdego dnia kiedy jedzie limuzyną przez miasto.
Smród uryny?
Przyjrzyj się ilu bezdomnych koczuje w sercu pa! ryżu, na chodnikach i trawnikach, wprost przeciwnie niż u nas, gdzie tych ludzi praktycznie nie widać, poza drobnym wyjątkiem, kiedy jest wysoki sezon kiedy kwitnie turystyka żebracza, bowiem każdy z nich liczy, że turysta coś wrzuci do czapki...
U nas nie jest aż tak źle.- 24 6
-
2026-04-20 14:20
Przyjrzyj się ilu z tych bezdomnych to Polacy. (2)
- 7 17
-
2026-04-20 16:07
W Berlinie Polacy to najliczniejsi bezdomni alenie we Francji gdzie są marginalnym problemem
- 9 4
-
2026-04-20 15:34
Tak, czarni Polacy w gettach imigranckich. Widziałem na własne oczy.
- 19 4
-
2026-04-20 12:55
dobry sarkazm
moznaby pomyslec ze to tak na powaznie
- 15 8
-
2026-04-20 12:38
Znasz modlitwy ? (2)
- 6 13
-
2026-04-20 16:23
Tak (1)
Najbardziej hokus pokus
- 2 5
-
2026-04-20 17:09
Czy bedziesz kierowal sie w zyciu zasadami
Pisma koranu tory oraz komiksow kajko i koko?
- 2 0
-
2026-04-20 12:14
Dramat (8)
Problem w tym, że nie znasz historii własnego kraju i naszych relacji z Francją. Więc wypisujesz dyrdymały
- 31 19
-
2026-04-20 12:44
Jak widać szersza historia się kłania (2)
II WŚ jest dość specyficzna, gdzie gdzie po I WŚ powstało wiele nowych Państw w Polska i mówienie w tym kontekście o pewności sojuszu jest dość śmieszne. Byliśmy nowym Państwem, które zawiązało sojusz też dość szybko i było to raczej kalkulacją niż pewnością pomocy. Czemu kalkulacją, bo nie chcieliśmy współpracy z Niemcami, a zarazem byliśmy mocno
II WŚ jest dość specyficzna, gdzie gdzie po I WŚ powstało wiele nowych Państw w Polska i mówienie w tym kontekście o pewności sojuszu jest dość śmieszne. Byliśmy nowym Państwem, które zawiązało sojusz też dość szybko i było to raczej kalkulacją niż pewnością pomocy. Czemu kalkulacją, bo nie chcieliśmy współpracy z Niemcami, a zarazem byliśmy mocno wyczerpani i słabo uzbrojeni w stosunku do wrogów. Francja z WB stwierdziły, że nawet przy ich ataku, a do zebrania własnych sił im potrzeba z miesiąc dwa to w tym czasie Polska i tak upadnie. A jak dodali do tego atak od wschodu, to było jasne, że weszliby do wojny po upadku Polski. Zadecydowała kalkulacja i oczekiwanie, że na tym się skończy.
- 12 12
-
2026-04-20 13:12
Czy to takie trudne do zrozumienia dla waści? (1)
Sojusz słabego ze słabym nie daje potęgi.
- 6 14
-
2026-04-20 16:17
ale zmowy słabych moga obalac
mocarzy...
"I Herkules d****a, kiedy ludzi kupa"
I taka zmową "cienkich bolków" kieruje Tusk.- 7 6
-
2026-04-20 12:41
Trolle nieuki już bredzą hejtując Francję niestety (4)
W naszej sytuacji dla każdego patrioty dodatkowy sojusznik jest na wagę złota nawet jeżeli w przeszłości robił biznes z Putinem jak cały świat zresztą.A Francuzi jako jedyni w Europie produkują wszystkie rodzaje broni którą potrzebujemy!
- 32 24
-
2026-04-20 13:47
Udowadniasz ze jestes sam Bieukuem!
Gdyby bie bankrut Napoleon to Polska z Warszawą była by właściwie tylko pod zaborem Pruskim i łatwo wywalczyli byśmy niepodległość.
Niestety ten bandzior nas wykorzystał i wpadliśmy w ręce caratu- 10 12
-
2026-04-20 13:14
Piszesz o sobie? Good luck, nieuku:) (2)
BTW wymień broń produkowaną we Francji, którą potrzebujemy? Poza rakietami manewrującymi oraz systemami satelitarnymi resztę mamy.
- 4 16
-
2026-04-20 16:31
Nikt nie wiedział ze jesteś aroganckim nieukiem ale rozwiałeś wątpliwości swoim wpisem ! (1)
Dziecko ja czytam fachową literaturę światowa militarną w oryginale od lat i zadne brednie anonimowego nie robią na mnie wrazenia wracaj małolacie do domu bo mama czeka zeby ci pieluchy wymienić.Byle co jak ty nie jest w stanie mnie obrazić ani być moim interlokutorem
- 5 3
-
2026-04-20 21:47
Chłopie, jesteś pewien, że odpisałeś właściwemu człowiekowi? Odnoszę wrażenie, graniczące z pewnością, że masz duże problemy z rozumieniem krótkich form pisemnych. A tak btw. jeśli prawdą jest, iż masz 70-tkę na karku, to raczej jesteś ostatnim pokoleniem zsmp, a nie żadnym antykomunistą.
- 1 1
-
2026-04-20 12:14
Francuzi to tchórze. (13)
ta łatka zostanie z nimi na zawsze, lata próby pokazały kto jest kim.
Nawet w światowych filmach się z nich nabijają.- 42 35
-
2026-04-20 14:21
Nawet w Alo Alo. :)))
- 9 1
-
2026-04-20 13:07
a Polacy to złodzieje, niemcy faszyści, itd...łatkami to daleko nie zajedziesz (1)
A macron jako jedyny miał jaja i postawił się pomarańczowej małpie zza oceanu, także Tobie bym przypiął łatkę ślepego
- 31 21
-
2026-04-21 09:55
Niemcy - naziści
- 1 0
-
2026-04-20 12:55
Anglicy nigdy Francji nie lubili i dlatego się nabijają z nich
Francuzi byli podzieleni i jedni chcieli współpracy z Niemcami, a inni chcieli walczyć. Niemcy wchodząc przez Belgię wykorzystali ułożenie wojsk i brak przygotowania wojska do wojny. Pamiętaj, że Włosi na południu mimo przewagi własnej polegli. Pamiętaj, że WB miała we francji 300.000 żołnierzy i zostali oni odcięci. Ogólnie Niemcy byli świetnie do tego ataku przygotowani.
- 16 6
-
2026-04-20 12:54
(8)
Głupek jak ty będzie zawsze pisał brednie. Francja w 1940 zadała Niemcom znacznie większe straty niż Polska. Walki były bardzo zacięte ale co może wiedzieć taki nieuk jak ty? Dokształć się wtedy twoje słowa nie będą wskazywały na totalnego i**otę.
- 23 16
-
2026-04-20 14:46
Tak tak wcale nie dobijali targu z Niemcami. Niemiec w Warszawie misiak się pilnować żeby nie dostać cegła a w Paryżu siedział w knajpie i pił wino jak na wczasach. Do tego sami dowozili Żydów Niemcom więc o czym tu gadać.
- 11 5
-
2026-04-20 13:19
A potem się poddali.
Jasne. W ciągu 6 tygodni prawie zmietli z powierzchni ziemi armię niemiecką:)
- 14 15
-
2026-04-20 13:07
(5)
ale USA miały Hollywood a UK też zadbało żeby szerzyć mit tchórzliwego Francuza. USA powinny być szczególnie wdzięczne bo Francuzi niesamowicie im pomogli w zdobywaniu niepodległości. Czym się USA odwdzięczyły? Brakiem pomocy w rewolucji.
- 16 10
-
2026-04-20 13:16
(4)
Żyjesz w matriksie?
- 10 11
-
2026-04-20 19:21
(1)
gdzie tu nieprawda? że francuzi pomogli w powstaniu USA? Pieniądze, statki, wojsko broń- skąd to mieli Amerykanie? Bitwa pod Yorktown coś mówi? Lafayette?
- 3 1
-
2026-04-21 08:38
Lubię konfabulacje, ale nie do tego stopnia.
- 1 0
-
2026-04-20 17:36
(1)
Nie, znam historię
- 1 2
-
2026-04-21 08:39
Żółtej ciżemki, czy smoka wawelskiego?
- 1 1
-
2026-04-20 17:47
PiotrSulak (2)
kilka znamienitych postaci gościło w Gdańsku ,jak widać czas pomyśleć czy i kto realnie reprezentuje nas ,chciałbym doczekać się by spory ,swary miały miejsce tylko w sejmie a poza nim żeby stanowci jedność ,czasy trudne ale i ludzie coraz intelingentniejsi potrafią docenić i uszanować ,tak powinno być
- 67 44
-
2026-04-21 07:52
Jeżeli pisze się, że premierowi zależało aby nie doszło do spotkania z urzędującym prezydentem to niestety słabo... (1)
- 9 1
-
2026-04-21 10:05
To jest cyrk na kółkach i celowe deprecjonowanie statusu głowy państwa w Polsce. No ale niczego innego po tej kukiełce nie można się spodziewać.
- 6 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
