• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Energa zapowiada koniec problemów z fakturami

DŁ/KFP
1 sierpnia 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Grupa Energa zapowiada koniec problemów z brakiem faktur dla klientów, którzy oskarżali firmę o zaniedbania. Grupa Energa zapowiada koniec problemów z brakiem faktur dla klientów, którzy oskarżali firmę o zaniedbania.

Zakończenie problemów z fakturami za prąd, na które klienci czekali nawet od 2014 roku zapowiedzieli w poniedziałek w Gdańsku szefowie Grupy Energa.



Czy dotyczyły cię opóźnienia związane z fakturami firmy Energa?

Część odbiorców prądu nie otrzymywała rachunków od kilkunastu miesięcy. Niektórzy czekali na nie od 2014 roku. Do jednych faktury nie docierały, u innych znajdowały się po pół roku, a kwoty na nich widniejące wydawały się dosyć przypadkowe. Nierzadko przekraczały one miesięczne dochody klientów energetycznego potentata.

Powodem tych nieprawidłowości był system informatyczny, na który spółka wydała dziesiątki milionów złotych, a który nie dość, że błędnie fakturował, to na dodatek nie miał modułu windykacji.

- Jeszcze w marcu tego roku około 80 tys. klientów wciąż było długotrwale niefakturowanych. Niektórzy z nich czekali przy tym na rachunki nawet od 2015 roku. Wszystko to było winą decyzji o migrowaniu danych klientów do niestabilnego systemu, przez co doszło do nieprawidłowości i problemów z fakturowaniem. Ten temat mamy już jednak za sobą - mówi Daniel Obajtek, prezes zarządu Grupy Energa.
Czytaj też: Tysiące klientów z wysokimi rachunkami za prąd

Informacje przedstawiciele firmy przekazali na konferencji w poniedziałek. Informacje przedstawiciele firmy przekazali na konferencji w poniedziałek.
Na zaległe faktury czeka jeszcze około 2 tysięcy odbiorców prądu. Rachunki mają otrzymać w sierpniu. Pisma informacyjne do klientów zostały już wysłane. Jak zapewniają przedstawiciele spółki, płatności można będzie rozłożyć na raty.

Prezes Energi zapowiedział powołanie rzecznika klienta, który w razie jakichkolwiek problemów ma prowadzić sprawę od początku do końca. Jeszcze w tym roku ma się też pojawić specjalny program dla seniorów.

- Wyszliśmy na prostą i pozbyliśmy się wszystkich zaległości. Zwracamy się bliżej klienta. Do końca roku wprowadzimy dwa produkty: specjalny program dla seniorów oferujący ułatwiony kontakt z opieką medyczną oraz program edukacyjny, dzięki któremu nasi klienci będą mogli dowiedzieć się nie tylko, jak kupować energię elektryczną, ale też jak wystrzegać się nieuczciwych firm - zapowiada Jarosław Dybowski, prezes zarządu Energa Obrót.
DŁ/KFP

Miejsca

  • Energa Gdańsk, al. Grunwaldzka 472

Opinie (256) ponad 10 zablokowanych

  • Przyszedł PiS i jest ok

    Zmienili wladze w energetyce z PO na PiS zlodzieji odstawili i bedzie wszystko ok

    • 4 12

  • Czy poprawiona zostanie jakosć obsługi na Infolinii ? Chyba brak szkoleń, gdyż konsultanci - każdy mówi co innego w danej (1)

    sprawie.
    Nie sądzę, że to "ich:" wina, to raczej brak organizacji przekazywania wiedzy przez osoby zarządzające.

    • 9 0

    • Były pracownik infolii

      Zgadzam się, pracowałam tam dość długi czas i brak szkoleń i brak jakichkolwiek informacji o tym co się dzieje z fakturami i cała sytuacją byl bardzo bardzo poważny. Zwolniłam się ponieważ nie mogłam wytrzymać wiecznego oszukiwania klientów kłamania im oraz brak możliwości pomocy wykończył mnie nerwowo. Praca niewdzięczna oraz dla silnych psychicznie. Nie polecam.

      • 0 0

  • system informatyczny, na który spółka wydała dziesiątki milionów (1)

    nazwisko prezesika z nadania partyjnego który podjął decyzję o zakupie w/w systemu informatycznego i ile za ten wałek przytulił

    • 7 0

    • Prezes

      Należy spytać władze PO...to oni nadali prezesa który te pieniądze wydal

      • 0 0

  • Otwórzcie więcej spółek (1)

    Niech Energa otworzy jeszcze z 50 spółek i spółeczek i wtedy na pewno wyjdziecie na prostą:/ Firma-dramat. Ale co-monopolista ma przewagę.

    • 16 0

    • Od zmiany władzy zmniejszono nawet ich ilość, ale fakt jest wciąż za dużo.

      • 0 0

  • Czyli problem ze strony Energa a klient ma płacić odsetki. To jakieś pop,,dolone. Kiedy ktoś zrobi porządek?

    • 13 0

  • No super po prostu :D
    Teraz tylko jeszcze nauczyć czytać i pisać tych baranów którzy odczytuja liczniki i w ogóle będzie XX wiek. Bo do XXI to jeszcze macie daleko w tej super firmie...

    • 10 0

  • Hmm

    Ja za miesiąc dostałem 3.5 tyś do zapłaty i rozłożyli mi na 3 raty.

    • 1 0

  • Darmozjady i ja tam pracuje (1)

    • 4 0

    • ....

      Raczej pracowałeś.

      • 0 0

  • pisiewicze i co tu duzo gadać (6)

    już wypisywanie ręczne faktur byłoby szybsze

    czy ktoś zna jakąś inną firmę, do której można przejśc (i będzie się to opłacało)?

    • 6 2

    • nie macie podpowiedzi?

      • 1 0

    • Nie da się zerwać związku z Energą. Możesz sobie przejść do kogo chcesz, ale i tak będziesz musiał mieć podpisaną umowę (1)

      z Energą Operator na dystrybucję energii elektrycznej, bo wszystkie sieci należą do nich, inni dostawcy działają na ich łączach na mocy osobnych umów (nie pytaj o konkrety, bo sam nie wiem do końca jak to działa)

      • 1 0

      • tyle to wiem ale jednak sprzedawca pradu (samego) może być inny

        co prawda przy opłatach abonamentowych i przesyłowych ja akurat prawie nic nie płace za sam prąd (no przesadzam ale pewnie z 50% całosci), ale sama firma mnie wkurza

        • 0 0

    • debil roku (2)

      Pisiewicze? Przecież prezes z nadania PiSu jest dopiero od pół roku, a problem istnieje od 3 lat, kiedy niepodzielnie rządziła PO. Także dopiero PiS robi porządek. Ty z kolei zasługujesz na miano debila roku.

      • 0 1

      • debilem to jestes ty - problemy zaczęły się dokładnie od kiedy jest u władzy PIS (1)

        wiec nie pitol

        • 0 1

        • kolejny "zadowolony" potomek

          SBka?

          • 0 1

  • Zlodzieje

    Kto zapłaci za milionowy program??? Ja i inny odbiorcy

    • 8 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane