• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Energa zapowiada koniec problemów z fakturami

DŁ/KFP
1 sierpnia 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Grupa Energa zapowiada koniec problemów z brakiem faktur dla klientów, którzy oskarżali firmę o zaniedbania. Grupa Energa zapowiada koniec problemów z brakiem faktur dla klientów, którzy oskarżali firmę o zaniedbania.

Zakończenie problemów z fakturami za prąd, na które klienci czekali nawet od 2014 roku zapowiedzieli w poniedziałek w Gdańsku szefowie Grupy Energa.



Czy dotyczyły cię opóźnienia związane z fakturami firmy Energa?

Część odbiorców prądu nie otrzymywała rachunków od kilkunastu miesięcy. Niektórzy czekali na nie od 2014 roku. Do jednych faktury nie docierały, u innych znajdowały się po pół roku, a kwoty na nich widniejące wydawały się dosyć przypadkowe. Nierzadko przekraczały one miesięczne dochody klientów energetycznego potentata.

Powodem tych nieprawidłowości był system informatyczny, na który spółka wydała dziesiątki milionów złotych, a który nie dość, że błędnie fakturował, to na dodatek nie miał modułu windykacji.

- Jeszcze w marcu tego roku około 80 tys. klientów wciąż było długotrwale niefakturowanych. Niektórzy z nich czekali przy tym na rachunki nawet od 2015 roku. Wszystko to było winą decyzji o migrowaniu danych klientów do niestabilnego systemu, przez co doszło do nieprawidłowości i problemów z fakturowaniem. Ten temat mamy już jednak za sobą - mówi Daniel Obajtek, prezes zarządu Grupy Energa.
Czytaj też: Tysiące klientów z wysokimi rachunkami za prąd

Informacje przedstawiciele firmy przekazali na konferencji w poniedziałek. Informacje przedstawiciele firmy przekazali na konferencji w poniedziałek.
Na zaległe faktury czeka jeszcze około 2 tysięcy odbiorców prądu. Rachunki mają otrzymać w sierpniu. Pisma informacyjne do klientów zostały już wysłane. Jak zapewniają przedstawiciele spółki, płatności można będzie rozłożyć na raty.

Prezes Energi zapowiedział powołanie rzecznika klienta, który w razie jakichkolwiek problemów ma prowadzić sprawę od początku do końca. Jeszcze w tym roku ma się też pojawić specjalny program dla seniorów.

- Wyszliśmy na prostą i pozbyliśmy się wszystkich zaległości. Zwracamy się bliżej klienta. Do końca roku wprowadzimy dwa produkty: specjalny program dla seniorów oferujący ułatwiony kontakt z opieką medyczną oraz program edukacyjny, dzięki któremu nasi klienci będą mogli dowiedzieć się nie tylko, jak kupować energię elektryczną, ale też jak wystrzegać się nieuczciwych firm - zapowiada Jarosław Dybowski, prezes zarządu Energa Obrót.
DŁ/KFP

Miejsca

  • Energa Gdańsk, al. Grunwaldzka 472

Opinie (256) ponad 10 zablokowanych

  • A ja ostatni rachunek dostałam w październiku 2015 roku i teraz w sierpniu zejdę na zawał mimo że wpłaciłam co miesiąc pieniazki

    • 2 0

  • Energa

    Z daleka od tej firmy pracownicy infolini nie doszkoleni system do bani informacje docierają z tygodniowym opóźnieniem ,i nie ma go kogo się zwrócić z problemem

    • 5 0

  • dobra zmiana POtrzebowała 2 lata,aby przestać okradać spoleczenstwo--wymyślą inny numer

    • 5 1

  • Z dala od nich.

    Trzeba zmienic operatora chociażby na pgnig. Energa jedna z droższych

    • 6 0

  • skandal

    złodziejstwo i bałagan i brak kompetentnych pracowników

    • 7 0

  • Faktury a koszta. (2)

    Ja ostatnio miałem ciekawą przygodę z Energą, otóż rachunki przychodzą co 2 miesiące. I kwoty z ostatnich 3 faktur (czyli okres pół roku): 200 zł / 310 zł / 800 zł .

    Prawie mini zawał dostałem jak zobaczyłem ostatnią fakturę, na bank byłem pewien, że jakieś problemy po ich stronie lub z licznikiem musiały być, bo po przeanalizowaniu okresu, nie było zwiększonego zużycia niż w pozostałych miesiącach, gdzie kwoty były jak widać o wiele niższe.

    Zacząłem "studiować" fakturę i okazało się, że te kwoty 200 oraz 310 zł to były podane kwoty nie z odczytu liczników lecz z SZACUNKOWYCH (nie było mnie w domu kiedy chodziła osoba) a sam nie dzwoniłem podawać liczników.

    Są 4 metody na odczyt z liczników: szacunkowy, fizyczny (przez pana który chodzi), my możemy zadzwonić i podać stan liczników oraz zdalny.

    Okazało się że jak nazwa wskazuje szacunkowe, czyli korzystają z jakiegoś chyba wzoru albo zaniżają strasznie rachunek a potem jak jest odczyt rzeczywisty, powstają takie perłki.

    Jestem ciekaw jaka faktura by była jakbym dopiero pod koniec roku przyjął na odczyt fizyczny liczników :D Płaciłbym nieświadomie te 300 zł a potem z ponad tysiąc do zapłaty (jak nie dwa :D).

    Wiem, że Ameryki tym nie odkryłem, ale myślę, że będą ludzie którzy o tym nie wiedzą i może dzięki temu jak to przeczytają będą mieli tego świadomość. :)

    • 9 0

    • Tak, jak wiem od znajomej, która pracowała w Enerdze to używa się tam skryptu do obliczania szacunkowego odczytu (1)

      na podstawie twojego zużycia z kilku ostatnich miesięcy. Najlepszy i najpewniejszy jest odczyt zdalny, wtedy ci ściąga do bazy stan licznika codziennie i trudno jest o błąd, bo dokładnie widać ile zużyłeś każdego dnia. Ja po tym jak znajoma mi powiedziała jak to wygląda przeszedłem na odczyt zdalny i nie miałem żadnych problemów z fakturami w ciągu tych ostatnich 2 lat, a wcześniej się zdarzało.

      • 0 0

      • Ciekawe

        Ciekawie brzmi. Jednak nie wiem czy moj licznik jest przystosowany do zdalnego odczytu. Ale bede musial sie ta kwestia zainteresowac.

        • 0 0

  • W ramach rekompensaty i z dobrej woli.

    No to prezes pewnie spłaci część zaległych faktur klientów ze swojej 500 tys .pensji.

    • 6 0

  • jpdl

    3 lata mają zmianę systemu informatycznego. Tą niekompetentna bandę idiotów UOKiK juz dawno powinien zmieść z powierzchni ziemi i zaorać

    • 9 0

  • Mi przysłali po 14 (!) -cach korektę: przez 6 miesięcy źle obliczali faktury. Wtedy wynajmowałem mieszkanie,

    najemca się wyprowadził pół roku temu (wszystko płacił dokładnie tak jak przysyłali). Energa na korektach podała: 'błąd systemowy' i chce, żebym zapłacił za ich błędy. Rozumiem miesiąc, dwa, ale korekty po 14 miesiącach ??? Za chwile okaże się, że mam im coś dopłacić bo 5 lat temu mieli 'błąd systemowy'.

    • 8 0

  • Czy też dostajecie faktury po terminie płatności ? (5)

    Dają 10-cio dniowy termin (od dnia wydruku, nawet nie dnia wysyłki), a list idzie 5-7 dni (albo dłużej).

    • 9 0

    • po terminie

      wysłali rachunek po terminie a później notę odsetkową (80gr) również po terminie

      • 0 0

    • Dokładnie tak, chcą przyciąć na kliencie kase za nieterminową płatność.

      Też dostałem po terminie.

      • 0 0

    • Zdarzało się jak przychodziły pocztą, ale to z winy poczty przeważnie, list powinien iść max. 3 dni (1)

      A zdarzało mi się, że faktury przychodziły mi nawet po 2 tyg. od wysyłki! Od przejścia na elektroniczną fakturę problemu nie mam.

      • 0 0

      • Ale to nie moja sprawa kogo energa wybrała do dostarczania faktur, prawda ?

        Jak im poczta 2 tyg wysyła to niech zrobią termin płatności 3 tyg, proste ?

        • 1 0

    • zawsze mnie to wkurzało - ale taki kraj rad i tacy bolszewicy u władzy

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane