• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Estakada Kwiatkowskiego: trzy miesiące wielkich korków

Michał Sielski
21 marca 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Estakada Kwiatkowskiego potrzebuje remontu
Kierowcy mogą spodziewać się utrudnień przez kilka miesięcy. Kierowcy mogą spodziewać się utrudnień przez kilka miesięcy.

Najprawdopodobniej dopiero w przyszłym tygodniu zacznie się remont przegubów Estakady Kwiatkowskiego w Gdyni. Zwężenie do dwóch pasów i całkowite zamknięcie wjazdu od strony centrum zapowiadają ogromne korki. Postoimy w nich do czerwca.



Starasz się omijać drogę do domu/pracy, gdy wiesz, że jest tam zwężenie?

Remont dwóch przegubów przeprowadzi firma Want z Tczewa, która wygrała przetarg oferując cenę 1,66 mln zł. Prace miały rozpocząć się na początku drugiej połowy marca, ale plany pokrzyżowała zimowa pogoda, która utrzymuje się tej wiosny.

Wykonawcę goni jednak termin zakończenia I etapu prac, który będzie najbardziej uciążliwy dla kierowców. Zwężenia mają bowiem zniknąć do początku lipca, gdy zaczyna się festiwal Open'er. A pracy jest sporo, bo remont obu przegubów to ich rozkucie na całej wysokości, wzmocnienie konstrukcji poprzez wymianę łożysk i zabetonowanie. To mozolny proces technologiczny, któremu "zawdzięczamy" korki, jakie niechybnie się pojawią.

- Na pewno zamknięty będzie wjazd na estakadę zobacz na mapie Gdyni od strony centrum. Ruch w obu kierunkach skierowany zostanie dotychczasowym zjazdem. Estakada będzie też zwężona do dwóch pasów. Szczegóły jeszcze ustalamy z Policją, Zarządem Komunikacji Miejskiej oraz wykonawcą - mówi Stefan Benkowski, kierownik działu drogowego w gdyńskim Zarządzie Dróg i Zieleni.

Urzędnicy wystąpią też z pismem do burmistrz Rumi, by samochody zmierzające do Gdyni, były kierowane przez ul. Morską zobacz na mapie Gdyni. Pozwoliłoby to choć trochę zminimalizować korki na węźle ul. Hutniczej z Estakadą Kwiatkowskiego zobacz na mapie Gdyni.

W związku z naprawą zbudowanej w latach 70. najstarszej części estakady, utrudnienia czekają też kierowców jeżdżących ul. Opata Hackiego zobacz na mapie Gdyni. Na niej stanie bowiem podpora, która ma zabezpieczyć estakadę podczas gdy rozkute będą przeguby.

- Wykonujemy tam już tymczasowy objazd, który pomoże usprawnić ruch przy oddziale Pomorskiego Ośrodka Ruchu Drogowego. Powinien być gotowy i odebrany jeszcze w tym tygodniu - mówi Stefan Benkowski.

Harmonogram remontu

Pierwszy etap, który już się rozpoczął, obejmuje remont przegubu nad ul. Opata Hackiego zobacz na mapie Gdyni. Najprawdopodobniej pod koniec marca zamknięte zostaną dwa pasy w kierunku terminalu kontenerowego (od strony centrum na estakadę wjechać będzie można dotychczasowym zjazdem), a potem w stronę obwodnicy. Termin zakończenia I etapu to 20 czerwca.

Drugi etap prac ma zacząć się najpóźniej 20 czerwca i skończyć do 10 września. W tym czasie naprawiany będzie drugi przegub znajdujący się na wysokości ul. Unruga zobacz na mapie Gdyni. W tym wypadku objazdy poprowadzone będą zjazdami, które są tuż obok, więc nie powinno to powodować tak wielkich korków.

Opinie (151) 5 zablokowanych

  • Gdynia juz zgasila Swiatlo . Gdynia wogole jest nieaktywna. Gdynia spi .

    • 8 3

  • A to dobra wiadomosc moze ta wiadomosc zmusi Gdynie do budowy OPAT (1)

    OPAT

    • 0 2

    • Lotnisko Kosakowo jeszcze bardziej zakorkuje jedyny wiadukt

      Gdynia totalny brak drog lub drogi koncza sie w zycie albo w kartoflach

      • 4 0

  • Jak to jest ze my w polsce jak budujemy to z reguly gdy dochodzimy do konca budowy to juz remontujemy a w innych krajach tak nie jest. Wyglada to na sabotaz. A najlepsze z tego ze koszt budowy u nas jest wyzszy niz w innych krajach.

    • 3 0

  • Moż kogoś posadzą to bedzie można normalnie jeździć

    Kiedy był ostatni remont estakady ?? i znowu ?? Gdynia to bogate miasto. Albo jest to sprawa dla CBA. bo to jest niemożliwością co się wyrabia na drogach. Remonty remonty i jeszcze raz remonty tylko że ciągle w tych samych miejscach. Buduje się drogi rowerowe a rowerzyści prują obok po jezdni?? sygnalizator na sygnalizatorze ???? Myślę, że CBA napewno coś robi w tej sprawie.

    • 4 0

  • centrum???????????? (1)

    od strony centrum wiele mi to mówi...........Janka wiśniewskiego czy Morska??????????????

    • 4 0

    • Morska

      • 4 0

  • Najdziwniejsze stwierdzenie: "Urzędnicy wystąpią też z pismem do burmistrz Rumi, by samochody zmierzające do Gdyni, były kierowane przez ul. Morską zobacz na mapie Gdyni. Pozwoliłoby to choć trochę zminimalizować korki na węźle ul. Hutniczej z Estakadą Kwiatkowskiego". To ja się przepraszam pytam, czy Rumia z tym węzłem graniczy czy jak? Jadąc od strony Hutniczej można jechać na Pogórze, Obłuże, Kosakowo, Chylonię i Cisową (czyli do przynajmniej 1/3 mieszkańców Gdyni) bez docierania do Estakady. To co ma Pani burmistrz zrobić - postawić szlaban przy wiadukcie kolejowym na 5km przed Estakadą? Co da zmniejszenie korków na Hutniczej/Morskiej skoro wydłuży to i tak zapewne kolosalne korki na Morskiej/Estakadzie, skoro tam będzie jeden zjazd/wjazd? Przynajmniej połowa samochodów od strony Rumi wcale nie jedzie do centrum Gdyni. Robili jakieś badania skoro tak twierdzą?

    • 4 0

  • (1)

    Kolejny cytat:"... na wysokości ul. Unruga . W tym wypadku objazdy poprowadzone będą zjazdami, które są tuż obok, więc nie powinno to powodować tak wielkich korków." Człowieku tam są światła tak ustawione, że i teraz jest to jedno z największych korkotwórczych miejsc w mieście, to po wyłączeniu góry będzie porażka nie mniejsza niż przy Morskiej bo obydwie strony mają podobne natężenie ruchu w szczycie.

    • 7 0

    • racja!

      • 1 0

  • Korki

    A ja dojezdzam do Rumi, i czy Hutnicza , czy Morska to taki sam korek bedzie :/ Ciekawe czy ta "nowa" firma, lepiej i szybciej sie upora z tym remontem niz MTM?

    • 3 0

  • Koszt remontu 1,66 mln, (3)

    a straty przez korki i stratę czasu dziesiątki milionów, a władza jak zwykle z siebie zadowolona.

    • 4 2

    • Jak się zawali i będzie miał wypadek to Polak będzie mądry po szkodzie i pewnie nic nowego (2)

      • 2 1

      • A co to za argument?

        Estakada ma być taka, żeby nie trzeba było jej remontować co roku.

        • 2 0

      • Przecież chodzi o obniżanie kosztu remontu

        do minimalnego poziomu kosztem wydłużania terminu wykonania prac (ponad czas niezbędny ze względów technologicznych) bez względu na to jakie będzie to miało skutki dla użytkowników tej estakady w trakcie kolejnego remontu

        • 0 0

  • kiedy się doczekam przetargów, w których głównym kryterium będzie (2)

    szybkość realizacji?

    • 6 0

    • (1)

      wtedy, kiedy bedziemy miec wiecej pieniedzy niz czasu :)

      • 0 0

      • Pieniedzy jakos jednak nie brak na durne pomysly urzedasow i politykierow.

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane