- 1 Słupki na środku drogi, znaki nie pomogły (205 opinii)
- 2 Gdzie są wrota Bramy Nizinnej? (63 opinie)
- 3 Cmentarzysko traficarów w sopockim lesie (213 opinii)
- 4 Ugaszono pożar na budowie osiedla (184 opinie)
- 5 Podsuwają pomysły na kary dla śmieciarzy (109 opinii)
- 6 Obwodnica Witomina: ogłoszono przetarg na budowę (182 opinie)
Ruszyła naprawa estakady Kwiatkowskiego
W poniedziałek ruszyły prace na zamkniętym od miesięcy pasie do skrętu z estakady Kwiatkowskiego w łącznicę na ul. J. Wiśniewskiego w Gdyni. Na początek zaplanowano montaż pierwszej z trzech nowych dylatacji.
- O ograniczeniu na zjeździe w ul. J. Wiśniewskiego pisaliśmy w listopadzie 2021 r.
- Czytelnicy zwrócili uwagę na to, że funkcjonuje ono od kilku miesięcy.
- Urzędnicy odpowiadali, że powodem jest zły stan dylatacji.
- Jesienią nie byli w stanie podać konkretnego terminu naprawy.
Okazało się, że wystarczyło kilka tygodni, by prace ruszyły. Wymiana dylatacji rozpoczęła się w poniedziałek.
- Zamówione wcześniej dylatacje musiały zostać wykonane na konkretny wymiar i są dopasowane do danego miejsca, stąd taki czas oczekiwania, ale dotarły już do wykonawcy, który wymieni uszkodzone elementy - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Droga przejezdna, ale z ograniczeniem prędkości
Główna jezdnia estakady będzie przejezdna. Utrudnienia, co naturalne, mogą pojawić się na łącznicy zjazdowej, ale nie powinny być mocno uciążliwe. Wymiana dylatacji prowadzona będzie bowiem etapami, najpierw na prawej stronie łącznicy, później na lewej.
W trakcie prac ruch będzie przekładany i obowiązywać będzie ograniczenie prędkości.
Kolejne poważniejsze utrudnienia na estakadzie Kwiatkowskiego to jednak kwestia czasu. Do naprawy pozostaje bowiem dylatacja na odcinku Trasy Kwiatkowskiego między ul. Morską a Obwodnicą Trójmiasta.
Dylatacja między Morską i obwodnicą też do wymiany
W grudniu udało się przywrócić przejezdność dwoma pasami w kierunku Obwodnicy Trójmiasta. Jest też oznakowanie, aby w tym rejonie częściowo ograniczyć prędkość. To jednak prowizoryczne rozwiązanie, bo i tak konieczna będzie wymiana dylatacji.
- Czekamy z rozpoczęciem prac ze względu na trwający okres zimowy, który mógłby wydłużyć zaplanowane roboty. Te prace będą wymagały większych zmian w organizacji ruchu - zapowiada Michał Felon, mianowany pod koniec roku dyrektorem Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni.
Podczas naprawy ruch znowu zostanie zwężony do jednego pasa. Zaplanowane i trwające prace przy wymianie dylatacji są finansowane z budżetu przeznaczonego na bieżące naprawy dróg.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2022-01-17 11:51
(3)
Jestem rocznik 76 i odkąd pamiętam estakadę się budowało, a jak się zbudowało to się ją wiecznie remontuje. Wydaje mi się, że lepiej by było jakby UM w Gdyni powołał do życia osobną spółkę miast, która wykonywałaby naprawy tegoż tworu na bieżąco, a nie za każdym razem organizować przetargi, przygotowywać specyfikacje, czy nadzorować prace.
- 96 2
-
2022-01-17 18:46
W samym urzędzie miasta pracuje ponad tysiąc
Starczy już tych urzędników
- 7 0
-
2022-01-17 16:17
Zgadzam się. Niech szefuje Borski - przewodniczący rady miasta, zastępca Łucyk a trzeci
w radzie nadzorczej Szczurek. To ma sens. Kasa zawsze skapnie.
- 11 0
-
2022-01-17 16:03
Dokładnie, marnotrawienie pieniędzy na dodatkowe prace papierkowe, które trwają latami!
- 6 2
-
2022-01-17 11:58
(11)
Sensowym wyjściem byłoby zastąpienia obecnej estakady, tunelem. Pozwoliłoby to na wydłużenie kanałów portowych w stronę elektrociepłowni. Port zyskał by tereny pod nowe terminale, specjalistyczne stocznie czy obsługę offshore. Po przeniesieniu terminala promowego i wybudowaniu zewnętrzego portu kontenerowego i tak trzeba będzie wszystko przemyśleć na nowo.
- 48 20
-
2022-01-18 06:46
RRRRrr
dalmor zaorali pod domki burżui z jachtami a ty o rozbudowie
- 1 0
-
2022-01-18 06:04
Może nie tunel
A niecka, najniższe koszty eksploatacji.
- 0 0
-
2022-01-17 22:37
Ale dzieje sie w sledziowni... (1)
o ho ho...naprawde wylali 3 metry szescienne asfaltu na ulice? Skad mielista na to kase?
- 0 2
-
2022-01-17 23:07
Mieliśta to chyba w Gdańsku.
Wiśta wio
- 0 1
-
2022-01-17 19:08
Dawne bagna i torfowiska, raczej słabo się do tego nadają.
- 7 0
-
2022-01-17 17:40
Bez sensu.
Na całym świecie porty rozbudowuje się w kierunku morza. Łatwiej w ten sposób zbudować nabrzeża z dużą głębokością aby przyjmować największe statki. W ten sposób skraca się też czas jaki trzeba przeznaczyć na wejście i wyjście statku z portu.
- 7 1
-
2022-01-17 14:43
Tunel pod dnem kanału portowego?!
Wiesz jaka to głębokość?!
- 11 1
-
2022-01-17 14:17
Głowa cię nie boli?
O czym człowieku piszesz? W Gdyni nawet nie potrafią latać dziur a ty wyjeżdżasz z tunelami za miliardy w miescie bankrucie.
- 17 1
-
2022-01-17 13:17
tu czego??? Gdynia i tunel??? Patrz Pucka:)
- 18 2
-
2022-01-17 13:09
(1)
tunel byłby bardzo kosztowny z banalnego powodu. to wysoki poziom wód gruntowych w tym rejonie. vide proces budowy Sea Towers
- 13 2
-
2022-01-17 13:35
Vide widzę, że jak się puściło miliard złotych w niewidzie pijaństwa
Robiąc sobie obfite Mikołaje czy Matkę Boską Pieniężną, to groszy na dnie sakiewki starcza na cerowanie gierkowskich rozwiązań komunikacyjnych. A może tak elektrowstrząsy na otrzeźwienie?
- 8 5
-
2022-01-17 11:05
(14)
chyba jedynym sensownym wyjściem byłoby zburzenie całej estakady i wybudowanie nowej konstrukcji zgodnie z aktualnymi przepisami obciążeniowymi. projekt z lat 70 nie przewidywał takiego natężenia ruchu, o jakości użytych wówczas materiałów nie wspominając.
- 159 5
-
2022-01-17 16:00
Dokładnie, ale nie wiem czy wiesz, że w Gdyni budżet mocno się nie spina od lat więc wybiera się tańsze opcje...
- 3 3
-
2022-01-17 14:16
Państwo powinno dac kasę (1)
Bo to droga do portu
- 4 4
-
2022-01-17 21:40
państwo zbuduje dojazd do portu na końcu obwodnicy
I tak złośliwie, abyś nie mógł do Suchego Dworu dojechać...
- 1 1
-
2022-01-17 11:09
Pocieszę Cię (10)
Analizy mówią jasno, że estakada nadaje się do rozbiórki. Jej stan techniczny stwarza niebezpieczeństwo dla życia i zdrowia użytkowników. Teraz zła wiadomość - analizy te są utajnione dla mieszkańców Gdyni.
- 41 10
-
2022-01-18 04:39
... a świstak ...
- 0 0
-
2022-01-17 13:08
analizy są może i tajne, ale koszty remontu powszechnie znane. rachunek ekonomiczny to strata
- 4 2
-
2022-01-17 11:38
(7)
A podasz źródło? chętnie poczytam
- 26 3
-
2022-01-17 13:10
Opracowania są w dark necie ;)
- 7 2
-
2022-01-17 11:55
(5)
Ktoś już kiedyś o tym pisał na forum. Zrób research!
- 9 9
-
2022-01-17 12:45
Czyli nie masz źródła, co oznacza że kłamiesz. (4)
Sorry, ale takie zagrywki to możesz w przedszkolu stosować. Wyjeżdżasz z tezą - miej coś na jej poparcie.
- 20 7
-
2022-01-17 13:14
Przejdź się pod estakadą z głową do góry to zobaczysz prawdziwy stan konstrukcji (1)
- 15 6
-
2022-01-17 16:02
A złomiarzy tam nie widziałeś jeszcze?
- 2 1
-
2022-01-17 12:55
analizy są źródłem (1)
Masz problem z czytaniem?
- 4 8
-
2022-01-17 16:15
Te same analizy które mówią, że kłamiesz?
Co prawda są tajne i nie mogę ich pokazać, ale zapewniam Cię, istnieją...
(tu wstaw jakąś osobistą obelgę, jak w przypadku każdego i**oty, któremu ktoś powiedział "sprawdzam")- 5 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.