- 1 Dworzec we Wrzeszczu wreszcie otwarty (227 opinii)
- 2 Rosyjski szpieg skazany na rok więzienia (110 opinii)
- 3 Zniszczyli auto z wypożyczalni (56 opinii)
- 4 Hotel Grand w Sopocie zmieni właściciela? (85 opinii)
- 5 Prokuratura oskarża Lecha Wałęsę (390 opinii)
- 6 Droga Czerwona: wizualizacje trasy (119 opinii)
Ruszyła naprawa estakady Kwiatkowskiego
W poniedziałek ruszyły prace na zamkniętym od miesięcy pasie do skrętu z estakady Kwiatkowskiego w łącznicę na ul. J. Wiśniewskiego w Gdyni. Na początek zaplanowano montaż pierwszej z trzech nowych dylatacji.
- O ograniczeniu na zjeździe w ul. J. Wiśniewskiego pisaliśmy w listopadzie 2021 r.
- Czytelnicy zwrócili uwagę na to, że funkcjonuje ono od kilku miesięcy.
- Urzędnicy odpowiadali, że powodem jest zły stan dylatacji.
- Jesienią nie byli w stanie podać konkretnego terminu naprawy.
Okazało się, że wystarczyło kilka tygodni, by prace ruszyły. Wymiana dylatacji rozpoczęła się w poniedziałek.
- Zamówione wcześniej dylatacje musiały zostać wykonane na konkretny wymiar i są dopasowane do danego miejsca, stąd taki czas oczekiwania, ale dotarły już do wykonawcy, który wymieni uszkodzone elementy - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Droga przejezdna, ale z ograniczeniem prędkości
Główna jezdnia estakady będzie przejezdna. Utrudnienia, co naturalne, mogą pojawić się na łącznicy zjazdowej, ale nie powinny być mocno uciążliwe. Wymiana dylatacji prowadzona będzie bowiem etapami, najpierw na prawej stronie łącznicy, później na lewej.
W trakcie prac ruch będzie przekładany i obowiązywać będzie ograniczenie prędkości.
Kolejne poważniejsze utrudnienia na estakadzie Kwiatkowskiego to jednak kwestia czasu. Do naprawy pozostaje bowiem dylatacja na odcinku Trasy Kwiatkowskiego między ul. Morską a Obwodnicą Trójmiasta.
Dylatacja między Morską i obwodnicą
też do wymiany
W grudniu udało się przywrócić przejezdność dwoma pasami w kierunku Obwodnicy Trójmiasta. Jest też oznakowanie, aby w tym rejonie częściowo ograniczyć prędkość. To jednak prowizoryczne rozwiązanie, bo i tak konieczna będzie wymiana dylatacji.
- Czekamy z rozpoczęciem prac ze względu na trwający okres zimowy, który mógłby wydłużyć zaplanowane roboty. Te prace będą wymagały większych zmian w organizacji ruchu - zapowiada Michał Felon, mianowany pod koniec roku dyrektorem Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni.
Podczas naprawy ruch znowu zostanie zwężony do jednego pasa. Zaplanowane i trwające prace przy wymianie dylatacji są finansowane z budżetu przeznaczonego na bieżące naprawy dróg.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2022-01-17 11:51
(3)
Jestem rocznik 76 i odkąd pamiętam estakadę się budowało, a jak się zbudowało to się ją wiecznie remontuje. Wydaje mi się, że lepiej by było jakby UM w Gdyni powołał do życia osobną spółkę miast, która wykonywałaby naprawy tegoż tworu na bieżąco, a nie za każdym razem organizować przetargi, przygotowywać specyfikacje, czy nadzorować prace.
- 96 2
-
2022-01-17 16:03
Dokładnie, marnotrawienie pieniędzy na dodatkowe prace papierkowe, które trwają latami!
- 6 2
-
2022-01-17 16:17
Zgadzam się. Niech szefuje Borski - przewodniczący rady miasta, zastępca Łucyk a trzeci
w radzie nadzorczej Szczurek. To ma sens. Kasa zawsze skapnie.
- 11 0
-
2022-01-17 18:46
W samym urzędzie miasta pracuje ponad tysiąc
Starczy już tych urzędników
- 7 0
-
2022-01-17 11:58
(11)
Sensowym wyjściem byłoby zastąpienia obecnej estakady, tunelem. Pozwoliłoby to na wydłużenie kanałów portowych w stronę elektrociepłowni. Port zyskał by tereny pod nowe terminale, specjalistyczne stocznie czy obsługę offshore. Po przeniesieniu terminala promowego i wybudowaniu zewnętrzego portu kontenerowego i tak trzeba będzie wszystko przemyśleć na nowo.
- 48 20
-
2022-01-17 13:09
(1)
tunel byłby bardzo kosztowny z banalnego powodu. to wysoki poziom wód gruntowych w tym rejonie. vide proces budowy Sea Towers
- 13 2
-
2022-01-17 13:35
Vide widzę, że jak się puściło miliard złotych w niewidzie pijaństwa
Robiąc sobie obfite Mikołaje czy Matkę Boską Pieniężną, to groszy na dnie sakiewki starcza na cerowanie gierkowskich rozwiązań komunikacyjnych. A może tak elektrowstrząsy na otrzeźwienie?
- 8 5
-
2022-01-17 13:17
tu czego??? Gdynia i tunel??? Patrz Pucka:)
- 18 2
-
2022-01-17 14:17
Głowa cię nie boli?
O czym człowieku piszesz? W Gdyni nawet nie potrafią latać dziur a ty wyjeżdżasz z tunelami za miliardy w miescie bankrucie.
- 17 1
-
2022-01-17 14:43
Tunel pod dnem kanału portowego?!
Wiesz jaka to głębokość?!
- 11 1
-
2022-01-17 17:40
Bez sensu.
Na całym świecie porty rozbudowuje się w kierunku morza. Łatwiej w ten sposób zbudować nabrzeża z dużą głębokością aby przyjmować największe statki. W ten sposób skraca się też czas jaki trzeba przeznaczyć na wejście i wyjście statku z portu.
- 7 1
-
2022-01-17 19:08
Dawne bagna i torfowiska, raczej słabo się do tego nadają.
- 7 0
-
2022-01-17 22:37
Ale dzieje sie w sledziowni... (1)
o ho ho...naprawde wylali 3 metry szescienne asfaltu na ulice? Skad mielista na to kase?
- 0 2
-
2022-01-17 23:07
Mieliśta to chyba w Gdańsku.
Wiśta wio
- 0 1
-
2022-01-18 06:04
Może nie tunel
A niecka, najniższe koszty eksploatacji.
- 0 0
-
2022-01-18 06:46
RRRRrr
dalmor zaorali pod domki burżui z jachtami a ty o rozbudowie
- 1 0
-
2022-01-17 11:05
(14)
chyba jedynym sensownym wyjściem byłoby zburzenie całej estakady i wybudowanie nowej konstrukcji zgodnie z aktualnymi przepisami obciążeniowymi. projekt z lat 70 nie przewidywał takiego natężenia ruchu, o jakości użytych wówczas materiałów nie wspominając.
- 159 5
-
2022-01-17 11:09
Pocieszę Cię (10)
Analizy mówią jasno, że estakada nadaje się do rozbiórki. Jej stan techniczny stwarza niebezpieczeństwo dla życia i zdrowia użytkowników. Teraz zła wiadomość - analizy te są utajnione dla mieszkańców Gdyni.
- 41 10
-
2022-01-17 11:38
(7)
A podasz źródło? chętnie poczytam
- 26 3
-
2022-01-17 11:55
(5)
Ktoś już kiedyś o tym pisał na forum. Zrób research!
- 9 9
-
2022-01-17 12:45
Czyli nie masz źródła, co oznacza że kłamiesz. (4)
Sorry, ale takie zagrywki to możesz w przedszkolu stosować. Wyjeżdżasz z tezą - miej coś na jej poparcie.
- 20 7
-
2022-01-17 12:55
analizy są źródłem (1)
Masz problem z czytaniem?
- 4 8
-
2022-01-17 16:15
Te same analizy które mówią, że kłamiesz?
Co prawda są tajne i nie mogę ich pokazać, ale zapewniam Cię, istnieją...
(tu wstaw jakąś osobistą obelgę, jak w przypadku każdego i**oty, któremu ktoś powiedział "sprawdzam")- 5 1
-
2022-01-17 13:14
Przejdź się pod estakadą z głową do góry to zobaczysz prawdziwy stan konstrukcji (1)
- 15 6
-
2022-01-17 16:02
A złomiarzy tam nie widziałeś jeszcze?
- 2 1
-
2022-01-17 13:10
Opracowania są w dark necie ;)
- 7 2
-
2022-01-17 13:08
analizy są może i tajne, ale koszty remontu powszechnie znane. rachunek ekonomiczny to strata
- 4 2
-
2022-01-18 04:39
... a świstak ...
- 0 0
-
2022-01-17 14:16
Państwo powinno dac kasę (1)
Bo to droga do portu
- 4 4
-
2022-01-17 21:40
państwo zbuduje dojazd do portu na końcu obwodnicy
I tak złośliwie, abyś nie mógł do Suchego Dworu dojechać...
- 1 1
-
2022-01-17 16:00
Dokładnie, ale nie wiem czy wiesz, że w Gdyni budżet mocno się nie spina od lat więc wybiera się tańsze opcje...
- 3 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.