• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Estakada na Podwalu. Powinna zniknąć czy zostać?

Maciej Naskręt
28 października 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Dyskusyjny remont estakady na węźle UE
Nie tylko tunele pod Podwalem Przedmiejskim, ale też estakada nad Węzłem Unii Europejskiej powinna zniknąć z centrum miasta. Nie tylko tunele pod Podwalem Przedmiejskim, ale też estakada nad Węzłem Unii Europejskiej powinna zniknąć z centrum miasta.

Likwidacja tuneli pod Trasą W-Z to tylko wstęp do zmian w centrum miasta. Komisja ds. rewitalizacji powinna też forsować plan wyburzenia szpetnej estakady nad ul. Okopową - uważa Maciej Naskręt.



Co głównie zmieniłaby likwidacja estakady nad Węzłem Unii Europejskiej?

Wreszcie drgnęło w sprawie likwidacji tuneli pod ul. Podwale Przedmiejskie zobacz na mapie Gdańska, które od od lat 60. tną tkankę miejską Śródmieścia. Rada Miasta Gdańska podczas wrześniowej sesji powołała komisję do spraw rewitalizacji, która ma zająć się wytyczeniem przejść dla pieszych w miejsce zlikwidowanych tuneli.

Jednak likwidacja czterech podziemnych przejść pod ul. Podwale Przedmiejskie to wciąż za mało, by mówić o scaleniu i ułatwieniu poruszania się pieszych między Głównym a Dolnym Miastem. By to zapewnić, niezbędna jest likwidacja estakady nad splotem ul. Podwale Przedmiejskie i ul. Okopowej. Takie działanie uspokoi ruch samochodowy, a piesi poruszający się przez stworzone przejścia dla pieszych w miejscu tuneli poczują się bardziej bezpieczni.

Szpecąca centrum Gdańska estakada nad połączeniem ul. Podwale Przedmiejskie i al. Armii Krajowej będzie rzadziej uczęszczana, gdy zostanie otwarty tunel pod Martwą Wisłą w 2014 r.. Mieszkańcy Zaspy, Wrzeszcza, Przymorza i pozostałych północnych dzielnic, jadąc w kierunku południowym nie zaryzykują przebijania się przez nowe skrzyżowanie z sygnalizacją na Węźle Unii Europejskiej. Dlatego z pewnością podróżować będą tunelem pod Martwą Wisłą i dalej Trasą Sucharskiego do Południowej Obwodnicy Gdańska.

Do zburzenia estakady przekonuje ponadto jej wygląd i degradacja otaczającej ją przestrzeni miejskiej. Problem w tym, że usunięcie tak ogromnej ilości betonu i stali będzie drogim przedsięwzięciem.

Budowę estakady przy budynku należącym do delegatury Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego pamiętają tylko najstarsi inżynierowie. Obiekt został wybudowany w 1977 r. Pierwotnie w ogóle nie miał powstać, ale decyzją ministerialnego urzędnika, który przybył z Warszawy do Gdańska, by sprawdzić postęp robót na węźle, włączono go pospiesznie do inwestycji.

Co ciekawe, ówczesne przedsięwzięcie wpisało się w historię budownictwa za sprawą pierwszej estakady w Polsce, na którą można było wjeżdżać ze środkowego pasa, a nie z lewego, jak jest na pozostałych węzłach drogowych. Ten węzeł został także "bohaterem" niewybrednych żartów - jako jedno z nielicznych na świecie trzypoziomowych skrzyżowań, nie posiadające ani jednego bezkolizyjnego przejazdu.

Opinie (894) ponad 20 zablokowanych

  • Swietny plan (64)

    widocznie za mało pieszych wpada pod samochody na przejsciach dla pieszych...wiec zbudujmy więcej!

    • 1313 159

    • cofamy się wstecz? (5)

      Nie wiem jak ty ale ja wolę cofac sie na przód :)

      • 27 44

      • A ty cofnij się najlepiej na bok, albo w inny wymiar (3)

        Kolejny żenujący przerywnik, a moderator to chyba na piwo poszedł, bo przed chwilą całkiem ciekawe komentarze poszły w kibel, a powyższy szajs tu wisi i zniekształca dyskusje swoim debilizmem

        • 44 17

        • Swoją drogą kiedy poruszam się w prawy bok to...

          zgodnie z definicją cofania: cofał się będę gdy przesunę się w bok lewy. Więc można się cofać w bok.

          • 6 11

        • Zlikwidujmy też tą cały czas niedziałającą estakadę Słowackiego z Grunwaldzką.
          Ta w centrum chociaż działa.

          • 43 2

        • Jeśli takich ludzi zatrudnia Gdańsk, to to jest przerażające!!!!!
          Ludzie jeśli nie macie na co kasy wydawać to zacznijcie sprzątać te przejscia, a tym urzedasom juz dziekujemy!!!!

          • 58 2

      • Ch.... z estakadą.

        Seryjny samobójca znów działa.

        • 10 4

    • Ktoś tu nie wytrzeźwiał z rana............ (2)

      i majaczy, to może jeszcze zdemontujmy torowiska tramwajowe i linie kolejową, bo to przecież przecina tkankę miejską, no i te koszmarne pajęczyny trakcji zasilających, jakie to nie zabytkowe i obrzydliwe, no i autobusy też zlikwidujmy, ile one robią hałasu, dlaczego nie mogą jeździć riksze i dorożki, no i obowiązkowo zamknąć lotnisko w Rębiechowie, nie może być żeby co chwile jakiś samolot przelatywał i hałasował, bardzo dużo jest do zlikwidowania, oj bardzo dużo

      • 195 26

      • M. Naskręt vel Trol

        Pan M. Naskręt wydaje się być zwykłym, internetowym Trolem. Czasami mam wrażenie że jego praca dla "Trójmiasta" polega na pisaniu artykułów tak żeby wzbudzały jak największe kontrowersje. Czy płaca w trojmiasto pe el jest uzależniona od ilości komentarzy pod artykułem ???

        • 56 7

      • podsumowując

        NIE BĘDZIE NICZEGO ;D

        • 20 1

    • WSZYSCY POD TUNEL POD MARTWĄ WISŁĄ ! (5)

      Starówka zdechnie już całkiem. Nawet ryku silników już nie wbędzie.

      • 40 18

      • to może puśćmy autostradę przez Długą (4)

        Jeśli dla Ciebie "życie" na starym mieście (głównym mieście) to odgłos jadących samochodów.

        • 27 36

        • po liczbie ujemnbych opinii (3)

          widzę, że naprawdę dla Was życie w mieście, to ryk silników...

          Brawo.

          • 14 20

          • To Ci wielcy miastowi (2)

            to jest smutne, że takie dobre pomysły spotykają się z takim oporem. Estakada bez dwóch zdań powinna zniknąć z pejzażu miasta, ale co tam, wielcy postępowi zmotoryzowani miastowi (od zapewne 10 pokoleń z dziada pradziada) mają za grosz wyobraźni przestrzennej i prawidłowo wykształconego poczucia estetyki.

            • 5 9

            • Większość komentujących tu to posiadacze samochodów (1)

              którzy ze swojego apartamentu na Szadółkach albo willi w Koleczkowie dojeżdża do miasta, więc dla nich miasto=ryk silników

              Szkoda, że Ci ludzie nigdy nie byli w miastacch zachodniej Europy, gdzie auta sie wyrzuca z centrum

              • 5 3

              • W miastach zachodniej Europy jest przede wszystkim sprawna komunikacja miejska.

                • 1 0

    • Pan Maciej ma ograniczoną wyobraźnię i nie potrafi (4)

      sobie wyobrazić rozbudowy tego skrzyżowania tak aby było całkowicie bez kolizyjne. Zamiast tego pisze kompletne bzdury, przewidując zmniejszenie ruchu samochodowego.
      Niech Pan się uspokoi bo od spokojnego ruchu samochodowego służą właśnie estakady, szerokie drogi i bezkolizyjne skrzyżowania.

      • 125 21

      • uspokojnenie ruchu samochodów to nie to samo co udrożnienie (3)

        uspokojenie pozwala na spowolnienie ruchu i sprawienie, że jest bardziej jednostajny.

        Nie 80-100km/h, a potem stoi na światłach i znowu 80-100km/h i stoi dwie minuty na światłach. Zamiast tego sytuacja 40-50 i zielona fala. Oczywiście idylla.

        • 29 25

        • Ktoś się nie zgadza z definicją, czy po prostu brak argumentów? (2)

          Zdefiniowałem, co się rozumie pod określeniem "uspokojenie".

          Jeśli ponad 10 osób się nie zgadza, to niech ktoś da prawidłową definicję. No proszę. Kto pierwszy?

          • 7 5

          • Lepiej nic nie definiuj (1)

            Może zamiast 40-50 ustalimy prędkość 30? Po co definiować coś takiego jak uspokojenie ruchu? To się gryzie z pojęciem transportu. W ruchu samochodowym chodzi o to, żeby samochody przemieszczały się szybko, sprawnie i efektywnie, z jak najmniejszą ilością postojów. Skrzyżowania ze światłami, powolny ruch zwiększą emisję szkodliwych substancji przy ruszaniu, hamowaniu itd, blisko starego miasta (o tym nikt nie wspomni).
            Artykułu P. Naskręta szkoda w ogóle komentować...bełkot niedzielnego kierowcy.

            • 20 6

            • nieprawda

              • 2 6

    • spowalniamy czy przyspieszamy

      sam juz nie wiem czy budujemy nowe przejscia dla pieszych czy likwidujemy.jesli dobrze pamietam jakis czas temu pan Nastret apelowal o zlikwidowanie przejscia dla pieszych na ul grunwaldzkiej na wysokosci willi uphagena,ktore dzis juz nie istnieje

      • 29 3

    • Panie Naskręt - poczuł się Pan bogiem ? (9)

      To, że pisze pan artykuliki o inwestycjach drogowych nie upoważnia Pana do tak daleko idących sugestii planistycznych - (ma pan może wyksztacenie w tym kieruku ?) Zburzenie estakady (zabytku myśli technicznej - 3-poziomowe skrzyżowaniwe kolizyjne :) ), to utrata płynności ruchu z kierunku Hucisko w lewo na Podwale Przedmiejskie). Trochę pokory ...

      • 81 15

      • Panie Naskręt (7)

        a skąd tak 100% pewność że wszyscy z Sopot i jego okolic będą jechali przez tunel pod Martwą Wisłą?? jeżeli tak to też będą korki a kierowcy zaczną wybierać drogę przez miasto...i tym to sposobem wszyscy od Sopotu po Stogi będziemy stali w gigantycznych korkach...DZIĘKUJEMY....

        Przejście dla pieszych przez trzypasmową ulicę i torowisko genialny pomysł nie ma co....

        I NA TO IDĄ MOJE PODATKI....

        • 73 14

        • Przy galerii bałtyckiej jest jeszcze więcej pasów. (5)

          W Gdyni nie pamiętam przejść podziemnych przy Skwerze, a też jest szeroko.

          • 13 31

          • to powiedz mi ilu przechodniów zginęło tam w Gdyni a ilu przejechał samochód pod tunelem w Gdańsku. (1)

            • 57 8

            • 0:0

              • 11 6

          • (2)

            Tylko w Gdyni są po 2 pasy w każdym kierunku ruchu a tu mówimy o TRZECH pasach w każdym kierunku ruchu i do tego torowisku...

            a przepraszam wy w Gdyni nie wiecie co to tramwaj:P

            • 37 3

            • a przy galerii bałtyckiej? (1)

              Rozumiem, że kierowcy (szczególnie jeśli nie wiedzą, jakie inwestycje wokół mają być robione) egoistycznie będą za dalszą dewastacją tej części miasta.

              Jeśli ktoś tamtędy dojeżdża do pracy, to mu wygodnie. I to rozumiem. Ale jak ktoś zamiast mówić "tak mi wygodnie. Nie chcę, aby zmieniano" próbuje swój egoizm zamaskować troską o pieszych, to pozostaje tylko szydzić.

              • 8 19

              • a przy galeri korki

                Przy galerii masz korki i uważaj buduje sie estakadę która ma udrożnić ruch.... Widzisz analogię? Tunel rzeczywiście można by zlikwidować ale estakadę ??

                • 0 0

        • Dokładnie na to idą Twoje podatki..

          Zawsze myślałem, że wprowadzenie modernizacji powinny poprzedzić badania. Tak jak po wprowadzeniu zmian powinna nastąpic kontrola efektów uzyskanych. Dywagowanie czy to pomoże, czy też nie, bez przedstawienia Danych skutkuje własnie atakami oburzonych ludzi. To nie jest pierwszy przypadek na świecie zmiany organizacji ruchu na duzą skalę. Trzeba przeanalizować jakis przykład, pokazać dane świadczące o poprawności myślenia i przydatności modernizacji. Bez tego pan N. bedzie linczowany w opiniach dzien w dzień. Może jakieś statystyki? Symulacja? Liczba aut jest liczona, bo wystają na skrzyżowaniach osoby liczace samochody. Autor ma to o co się prosił..

          • 1 0

      • bob budowniczy

        bawi się w boba budowniczego

        • 26 6

    • już jakiś idiota spowolnił czyli zawęził ulicę Kartuską (4)

      i co same korki a jak jedzie karetka do szpitala to już tragedia, to są pomysły z cyklu pana Naskręta . I jeszcze jedno co to znaczy szpetna , w inżynierii nie ma ładny czy brzydki tylko czy dobrze zbudowany i funkcjonalny czy nie . Szpetna to może być panna a nie obiekt inżynieryjny, chyba zmień pan panie Naskręt pracę może na jakąś fizyczną to zrozumie pan ile wysiłku wymaga coś zrobić a nie żyć z biadolenia

      • 76 22

      • na Kartuskiej ruch się uspokoił i upłynnił (3)

        a korki powstają tylko w okolicach Nowych Ogrodów.

        • 15 26

        • (2)

          to dlaczego w godzinach porannych stoi się aż do pętli tramwajowej albo i dale w korku??

          • 0 7

          • Bo wsiadasz do samochodu (1)

            zamiast zostawić auto w domu / na Chełmie/Siedlcach i podjechać tramwajem

            • 7 4

            • Na Siedlcach zmniejszono poważnie częstotliwość kursowania jednej z dwóch linii tramwajowych. Raczej nie zachęca to do korzystania z komunikacji miejskiej, prawda?

              • 3 0

    • Nie rozumiem logiki urbanistow .Ten belkt o cieciu tkanki miejskiej , a co robi w takim razie (4)

      nowa Slowackiego i nieukonczone jeszcze pod nia przejscia . Czy to nie beda znowu przejscia szpecace wyglad ulicy i zrodlo wszelkiego zla na tej ulicy .
      Chcialbym tylko wiedziec jaka firma dostanie zlecenie na przebudowe starych przejsc na podwalu

      • 49 7

      • jak to jak zapewne zaprzyjaźniona z pomysłodawcą....

        Za kilka lat pan Naskręt wpadnie na pomyśl żeby wyburzyć właśnie budowaną za grube miliony Słowackiego....

        • 37 3

      • Słowackiego to g...

        Powielanie starych błędów. Teraz już się tak nie buduje w miastach.

        • 19 26

      • także nie wiem, i uważam, że BARDZO źle się dzieje, że Słowackiego została wybudowana w taki sposób

        Sama idea tej drogi jest słuszna. Powinna tam być droga dwupasmowa.

        Ale wykonanie pozostawia wiele do życzenia. Przecięto Wrzeszcz autostradą...

        • 15 17

      • i to jest błąd naszej władzy

        która sama nie wie, na co się zdecydować

        • 2 1

    • Ból jest taki że za komuny drogi budowano w miastach zamist obwodnich (7)

      Teraz mało kto potrafi wyobrazić sobie, że w centrum miasta nie musi być największy ruch samochodowy. Ludzie zostali przyzwyczajeni że najszybsza droga przez miasto to najkrótsza droga przez centrum. W żadnym zachodnim dużym mieście nie jest to prawdą. A w Gdańsku nie mamy alternatyw. W Gdańsku bardzo czuć brak budowanego tunelu pod Martwą Wisłą i Nowej Wałowej.
      Cała ta W-Z-ka za komuny została budowana przez debili: pierwszy etap 2 jezdnie po 3 pasy a potem brak kasy na skrzyżowania i korki na każdym z nich. Skrzyżowanie z Sikorskiego - wypasione 3 poziomowe z ogromną estakadą a wyjazd z Sikorskiego w kierunku obwodnicy to konieczność zatrzymania się na STOP-ie i wpatrywania w lustro.

      • 20 9

      • Zachodnie to, zachodnie tamto. Jakaś wróżka powiedziała ci, że ilekroć powiesz "zachodnie", twoje życie przedłuży się od (6)

        Przeziębisz podczas XXX wojny światowej, d*powłazie.

        Ludzie mają prawo wyboru. Wybrali wygodę, wypieli się na ascezę. Główną wadą alternatyw względem samochodów jest to, że nie mają cech samochodów. Tych przyjemnych. Mam prawo wybierać z kim się chcę spoufalać. Chcę sam decydować o trasie, godzinie, przystankach i klimie. Proponujesz mi niewolę albo wystawianie się na pastwę żywiołom. Dziękuję, jestem wygodnicki i kij w oko temu, który tego nie akceptuje. Wolność, kocham i rozumiem. Wolności oddać nie umiem.

        • 26 14

        • co to za wolność stania w korkach w mieście, które stawia głównie na ruch samochodowy? (1)

          poszerzanie ulic zwiększa efekt barierowy i sprzyja wyprowadzaniu się mieszkańców na przedmieścia, a miasto właściwe się dusi dosłownie i w przenośni.

          • 8 11

          • Korki są problemem marginalnym. Tylko w kilku źle zaprojektowanych miejscach

            W pozostalych, tylko w razie remontu lub incydentu. To drugie jest krótkotrwałe. Stoi się najwyżej kwadrans. Lepsze to niż 15 sekund w pojeździe, który samochodem nie jest. Horror.

            Jak na razie, ceny nieruchomości w Śródmieściu zwalają z nóg...

            • 12 5

        • Żądasz w

          • 0 0

        • żądasz wolności, (2)

          ale jednocześnie ograniczasz ją innym.

          Cieszę się chociaż, że jesteś szczery. Przeciwnicy zmian an Podwalu (nie mówię o estakadzie, a raczej o całościowym przebudowaniu drogi w aleję. Co do estakady jest mi obojętna) mają tak naprawdę bardzo głęboko w poważaniu pieszych i wygląd miasta. Chodzi tylko i wyłącznie o to, co opisałeś wyżej.

          Własna wygoda. Kosztem wszystkich wokół. Ty możesz jechać samochodem tylko dlatego, że 30-40% społeczeństwa wybiera bardziej racjonalny środek lokomocji.

          Ciekaw jestem, co byś powiedział w takim Londynie, gdzie wjazd do centrum jest płatny. Może po wybudowaniu dróg pozwalających ominąć centrum warto też wprowadzić opłaty za wjazd do "starówkowej części miasta"...

          • 9 10

          • Londyn ...

            Byłeś w Londynie, widziałeś tam metro? Porównujesz to z Gdańskiem ... A te 30-40% racjonalnie z np. Stogów to czym ma jechać, myślisz, że przejścia na Podwalu Przedmiejskim to tylko dla samochodów? A pieszy, rowerzysta i tramwaj? ...

            • 7 3

          • Ja ograniczam cudzą wolność? Lansowałem kiedyś likwidację komunikacji publicznej?

            Torpeduję tylko socjopatów, jak każdy normalny człowiek.

            Marzę o zdelegalizowaniu pieniactwa. Twoje 30%-40% społeczeństwa bezczelnie kłamie, mówiąc że zadaje mu cierpienie. 2 minuty na czerwonym świetle, albo 30 sekund w tunelu. Spędź tyle czasu w Somalii, docenisz Gdańsk.

            Normalność nie jest kwestią statystyki. Kto twierdzi inaczej, ten jest d*powłazem. Choćby wszystkie miasta były jak Londyn, oprócz Gdańska, wtedy Gdańsk byłby wyspą normalności na oceanie zamordyzmu.

            Wolność, kocham i rozumiem. Wolności oddać nie umiem.

            • 2 1

    • to wszystko jest kawałek wiekszego planu (2)

      panowie chodzi o grunty i ich ceny , idzie budowa ..w okolicach toruńskiej trzeba pokazać że to centrum prawie starówka a do takiego imageu nie pasują tunele ...
      To o to chodzi , pytanie kto nakreca teraz maszynkę ....

      • 24 6

      • eeeee ty wiesz ,chyba masz rację. A to co teraz nam tu podają to tylko takie preludium. Zrobią swoje, a my za jakiś czas usłyszymy, że przecież taki był plan i od dawna było wiadomo i ...takie tam

        • 15 2

      • dobra teoria spiskowa nie jest zła

        • 4 3

    • likwidacj tuneli to pomysł

      szatan i pisu !!!!

      • 12 7

    • nie wierzę (2)

      moda na powrót do korzeni za chwilę zaproponują nam sproszkowaną trawę zamiast lekarstw i krzesanie ognia krzemieniem

      • 13 9

      • jak samochód w mieście jest dla ciebie

        symbolem postępu i dobrobytu, znaczy że się zatrzymałeś w rozwoju gdzieś w okolicach połowy XX w.

        • 5 5

      • to naprawdę smutne,

        to smutne, że tak myślisz. Wyburzenie tej estakady, to byłby przejaw bardzo dużego postępu urbanizacyjnego z naszej strony. Jestem na TAK i, co chyba ważne, też jestem kierowcą, wcale nie takim niedzielnym.

        • 4 2

    • Likwidacja estakady miałaby sens (2)

      ale tylko pod warunkiem że trakt św Wojciecha do węzła lipce miałby po dwa pasy w każdą stronę, bezkolizyjne skrzyżowania i ograniczenie prędkości nie niższe niż 70km/h

      • 10 5

      • chyba 100 kmh (1)

        dlaczego mam jechać 70 kmh?

        • 3 1

        • Ja chce 140 km/h pomiędzy Długim Targiem, Dworcem PKP i Galerią Bałtycką

          Da się załatwić?

          • 3 0

    • racja

      To jest pomysl na ratowanie ZUS-u.

      • 3 1

    • To radny PO Dariusz Słodkowski wam teraz pobuduje przejścia , zburzy estakady

      by zyło się lepiej w KORKU !!!!!!!!!!!!!

      • 10 4

    • Nie moge uwierzyc ze komus do pustej glowy przychodza takie pomysly.

      W Gdansku wiele ulic wyglada gorzej niz po wojnie.Rozpadajaca sie nawierzchnia ,brak oznaczen poziomych itd...Podobno z braku funduszy. A tu takie durnie wymyslaja jakies paranoiczne teorie. Likwidowac bezkolizyjne rozwiazania . Pewnie maja cos wspolnego z tymi zlodziejami , zyjacymi ze stawiania swiatel sygnalizacyjnych na kazdej zapyzialej ulicy.

      • 13 6

    • domorosły urbanista

      pisz Pan, Panie Naskręt lepiej o rolnictwie....obrodziło czy nie.... bo w tym kierunku Panu nie idzie!

      • 3 3

    • to nie piesi wpadają pod samochody

      to samochody potrącają pieszych. i jak kierowcy ten fakt zrozumieją i przyswoją, to i statystyki wypadków spadną

      • 2 3

  • Przegięcie. (55)

    Jestem w stanie zrozumieć wiele, że tunele szpecą, że są niebezpiecznie. Ale estakada? Fakt faktem, do pięknych nie należy, ale burząc ją spowodujemy jeszcze większe korki w centrum. Wydaje mi się, że takimi decyzjami zaczynamy się cofać w rozwoju.

    • 1220 108

    • (12)

      Autor tych wypocin o likwidacji estakady to chyba jakiś lewacki oszołom.

      • 81 23

      • Nie - on kopiuje pomysły innych (9)

        Między innymi FRAG i niejakiego MichałaT (tak, tak - tego, własnie tego...).
        Oni najchętniej zabetonowaliby wszystko i cofnęli nas do średniowiecznych koncepcji gęsto zabudowanego miasta (pierzeje budynków przy każdej ulicy i likwidacja zieleni miejskiej, bo jej utrzymanie przecież kosztuje - czytaj zabudowa wolnych terenów na Zaspie i podobnych osiedlach). Zapomnieli o takich wizjonerach, jak choćby baron Haussmann, który wyburzył owe ciasne i wąskie paryskie "pierzeje" i zbudował dzisiejszą sieć ulic centrum Paryża z szerokimi bulwarami i alejami, które są taką samą wizytówka tego miasta jak Luwr czy Wieża Eiffl'a).
        O ideach miast-ogrodów nie wspomnę.
        Beton, beton i tylko beton - niestety także w głowach oszołomów.

        • 37 15

        • Prównanie Paryża do Gdańska... (1)

          ... to jak porównanie Gdańska do Żukowa. Znalazł się "urbanista" - zwolennik koncepcji osiedli zamkniętych, dla których centrum znajduje się w Galerii Bałtyckiej. Brawo.

          • 31 10

          • Masz rację wysłuchajmy lepiej jakiegoś taksiarza.

            • 8 7

        • urbanista ale gdzie kształcony? chyba na WUMLU...

          "Aby obsłużyć miasto, w którym wszyscy poruszaliby się samochodami, na trasy, węzły, parkingi potrzeba ok 130% jego powierzchni"

          - to jedyny powód korków, panie "urbanista"

          • 10 5

        • wejdzie dziad na SSC (2)

          poczyta, poczyta, wypluje artykuł i jeszcze doda "przekonuje Marcin Naskręt". Za lat kilka będzie się chwalił, że to jego pomysły podczas gdy mnie śmieszy, że czytając SSC jestem kilka tygodni do przodu przed lekturą trojmiasto.pl

          • 14 2

          • (1)

            Swoją drogą o tym, że dni tej estakady są policzone mówiło się już przy pierwszych (jeszcze studenckich) konkursach na zagospodarowanie Targu Siennego i Rakowego. Wtedy padała data ~2025.

            • 2 1

            • Być może...

              Ale po co dodawać swoje nazwisko przy każdej tego typu sprawie? Gdy czytam lub oglądam jakiś serwis informacyjny to wstawki typu "jak przekonuje Jan Kowalski" lub "jak uważa Jan Kowalski" dodaje się gdy rzeczony Kowalski wypowiada się jako ekspert, autorytet. W tym przypadku pisanie o sobie w trzeciej osobie i jak o ekspercie... no śmieszne.

              • 13 0

        • nie likwidacji zieleni miejskiej

          Tylko zaprzestanie wciskania wszędzie s****trawników o****nych których nikt nie pielęgnuje i nikomu nie służą i po sezonie od powstania przypominają błoto a nie trawnik.

          Zobacz ile jest trawy pomiędzy jezdniami Havla. Zmarnowano mnóstwo miejsca a sytuacji drogowej nie poprawiono, nadal są korki.

          • 10 0

        • czyli proponujesz co?

          Bo jeśli miasto w którym jest dużo zieleni i zamiast autostrad aleje - to jestem na tak.

          Ale jeśli proponujesz "aleje" w stylu podwala to tracisz mój głos.

          • 2 0

        • Chyba Józefa B.

          • 1 1

      • no jasne, bo przecież to nie jest gierkowska lewacka

        oszołomska estakada. wcale nie

        • 4 5

      • Każdy kto ma inny pogląd od ciebie to lewak ? Nie nadużywaj tego, mimo

        iż też nie zgadzam się z M. Naskrętem.

        • 1 0

    • Zachód Europy zaczyna stawiać na miasta dla pieszych, a nie dla samochodów. (11)

      Niestety w Polsce przechodzimy jeszcze fazę zachłyśnięcia się motoryzacją i wszystko ma być jej podporządkowane. Tak więc b miasta mają być pełne estakad, wielopasmowych dróg, parkingów.. Pytanie, czy w takim mieście mieszka się dobrze?

      • 31 54

      • a ty oczywiście jak małpa wsyzstko co na zachodzie to lepsze prawda?

        • 25 16

      • Zachód Europy robi wiele dziwnych rzeczy. Jak choćby obowiązkowo uczy dzieci w podstawówkach czym jest (5)

        seks oralny. Jak na razie, żaden resort nie nakazał szkołom lekcji praktycznych. Ale ponieważ cechą charakterystyczną debilizmów jest siła rosnąca w postępie geometrycznym...

        Jakbyś usłyszał, że na Zachodzie używają ekskrementów jako kropli do oczu, wypróbowałbyś? Wydaje ci się, że dzięki temu Zachód cechuje się dobrobytem? Rozpacz w czystej postaci. Nawiasem mówiąc, przyczyną są starania, aby być jak najwyżej we Wskaźniku Wolności Gospodarczej. Ruch pieszy czy na zabawkach (rower jest zabawką) nie ma tu wpływu. Poprzez kopiowanie Zachodu, car Piotr przeobraził Rosję z wielkiego zadupia w mocarstwo. Ale on nie kopiował wszystkiego (był w szoku, że parlament brytyjski dyktuje królowi co ma robić). Kultury kopiować się mogą, ale selektywnie. Inaczej masz bezmyślne d*powłastwo. Naśladuj cara Piotra. On przeprowadzał selekcję rozwiązań.

        Może "faza zachłychnięcia się motoryzacją" przejdzie. Ale to potrwa. Polak jest z natury łasy na wygody. Zaznaliśmy za dużo niewygód przez ostatnie 1046 lat. Nie twierdzę, że teraz jest zarąbiście! Ale ratujmy co się da. Zachód widać znudził się luksusami i wybiera ascezę. Prawo wyboru. Nam też pozwól wybierać.

        Mieszka się zarąbiście. Grunt to nie dopuszczać jełopów do desek kreślarskich.

        • 28 7

        • A to dobre (2)

          Czyli co? Rządy Piotra Wielkiego były lepsze od parlamentu bytyjskiego?

          • 2 4

          • Od potencjalnej Izby Bojarów, na pewno. (1)

            Żadnego d*powłastwa. Bo zrobię mistyfikację, że naprawdę na Zachodzie używa się ekskrementów jako kropli do oczu. Ale będziecie wyglądać.

            • 5 1

            • Powiem ci że to g*vvno działa

              • 0 1

        • i tak i nie

          Proponuję nie stawiać sprawy na zasadzie albo czarne albo białe. Nikt nie mówi, że trzeba kopiować każdy pomysł z zachodu, ja w ogóle jestem daleki od pochwały zachodu jako całości. Ale niektóre rozwiązania się nie sprawdziły a my mamy szanse uniknąć błędów ucząc się na tych popełnionych przez innych. Warto z tego skorzystać, w szczególności spojrzeć na zagadnienia transportu (drogi i Lotniska też Panie Szczurek!).

          • 2 0

        • Do matematyka

          Możesz dostarczyć jakiś dowód twierdzenia "Zachód ....obowiązkowo uczy dzieci w podstawówkach czym jest
          seks oralny." Bez dowodu nie uwierzę.

          • 3 1

      • (2)

        Wiesz, kiedy będziemy w Gdańsku mieć komunikację miejską taką, jak na zachodzie, to można będzie zastanowić się nad tymi "genialnymi" pomysłami. Na razie gdańska komunikacja miejska jest brudna, niepunktualna, awaryjna i zatłoczona. O zdewastowanych torowiskach, których remontu nie ma w planach nie wspominając.
        Póki co, takie propozycje mógł wymyslic jedynie kompletny idiota.

        • 6 4

        • ale nie będziemy mieli (1)

          póki system i budżet będą podporządkowane samochodom.

          • 1 1

          • Więc skoro nie mammy, to może czas najwyższy to zmienić? Ale NAJPIERW trzeba usprawnić komunikację. Potem EWENTUALNIE bedzie czas na inne działania.
            Chcesz zmuszać ludzi do korzystania z komunikacji miejskiej. Nie tedy droga, zwłaszcza, że zupełnie nie jest dostosowana do potrzeb mieszkańców dzielnic innych niż Chełm i Wrzeszcz. Zamiast tego ZAPROPONUJ im najpierw WYGODNĄ i SPRAWNĄ komunikację miejską. Wielu się przesiądzie.

            • 2 0

      • czlowieku ty nie masz zielonego pojecia o czym mowisz...

        ide o zaklad, ze nie znasz zadnego jezyka obcego

        • 0 0

    • też uważam, że ta estakada

      wcale nie musi znikać, chociaż faktycznie może piękna nie jest. Dla mnie jednak jest użyteczna, bo świateł i tak mamy dość, a dzięki niej można uniknąć kolejnych udając się w stronę wylotu na Warszawę.
      Co do tuneli to uważam, że powinno zadbać się o bezpieczeństwo w nich, ładny wystrój, a nie unikać odpowiedzialności i oszczędzać pieniądze likwidując je. Przejście w poziomie jezdni też takie super bezpieczne nie jest i jeszcze na głowę pada...

      • 50 8

    • Zlikwidować wszystkie tunele i estakady

      Co 30 metrów przejście dla pieszych i obowiązkowo fotoradar i jeszcze najlepiej strażnik miejski !
      LUDZIE CZY WAS PO_EBAŁO !!!

      • 74 9

    • niemyślisz jak skręt (5)

      duży ruch pójdzie pod martwą wisłę dlatego zburzenie estakady da widoczny ruch w centrum, turyści będą mieli piękny widok na zakorkowany Gdańsk będą myśleć jakim niedorozwiniętym miastem jest Gdańsk ze pozwala na taki syf w centrum.
      Ale cóż myślenie i wyobraźnia Maćka i komisji rewitalizacji jest ograniczona ale cóż lekarze na to już nie mają lekarstwa, a tylko ciuszki modne w gumowym pokoiku bez klamek.

      • 35 8

      • A skąd to wiesz? (1)

        Kto Ci naopowiadał takich bzdur? Wiesz jaki jest ruch z północnych dzielnic Gdańska na wschód? To są śladowe ilości tego, co przejeżdża przez Węzeł Okopowa, główny ruch idzie do UW i sąsiednich instytucji i tam mało kto będzie jeździł naokoło nadkładając po kilkanaście kilometrów dziennie (zobacz, jaki będzie i po czym dojazd od wylotu tunelu do UW).

        • 5 9

        • kto ci dał prawko??

          jak ciężko myślenie ci przychodzi

          ALUZJA sprawdź w słowniku i przeczytaj jeszcze raz

          • 4 6

      • uzbieraj na wycieczkę do Paryża, (2)

        Przejdź się wzdłuż Pól Elizejskich do Łuku Triumfalnego. Korki w Gdańsku to pikuś. A nie słyszałem, żeby Paryż zaliczał się do zacofanych miast.

        • 9 1

        • zrozumiał bym cię

          gdybyś podał przykład np wenecji, amsterdamu itd gdzie masz rzeki przecinające miasto i posiadają 1 główną drogę na drugą stronę miasta gdzie są korki i dają plan tz zmniejszenia ich.

          • 0 1

        • trochę wyżej czytałem, że Paryż

          to wzorowy i godny naśladowania przykład miasta opartego o szerokie arterie dla samochodów...

          • 0 0

    • Kolejny argument aby z daleka omijać centrum i starówkę Gdańska. (1)

      Niech urzędasy sobie przyjeżdżają i stoją w korkach, ja nie będę tego robił ,co za tym idzie wydawał swoich pieniędzy w centrum Gdańska. Pojadę gdzie indziej :)

      • 13 2

      • życzymy miłego weekendu w VILLAGE OUTLET SPA CASH AND CARRY HIPER-MALL

        błąkanie się po kilometrowych parkingach wyłożonych polbrukiem - GRATIS

        ale do centrum, to nie zapraszamy, nie potrzeba nam waszych korków, parkingów i tłustych tyłków wożonych furami po estakadach

        • 9 8

    • ZA TAKIE POMYSŁY POWINIEN PAN STRACIĆ PRACĘ.... (16)

      ZA TAKIE POMYSŁY POWINIEN PAN STRACIĆ PRACĘ....

      Jakie ma pan wykształcenie?? Humanistyczne?? bo na pewno nic co jest z wiązane z kierunkami technicznymi...

      W jednym miejscu będzie kumulował się ruch z całego Gdańska... Na tym skrzyżowaniu będą spotykały się samochody z Armii Krajowej z Huciska Traktu Świętego Wojciecha i wszystko co próbuje przedostać się przez Gdańsk od strony Wrzeszcza...

      ale te wszystkie czynności mają na celu ułatwienia życia mieszkańcom...

      Mam nadzieję że pan też do pracy będzie razem z nami jechał 1,5 godziny a nie 20 min. i tyle samo wracał do żony i dzieci albo jeszcze dłużej.

      • 33 8

      • za takie "wykształcenie techniczne" to ci powinni dyplom odebrać (15)

        no ale czego się spodziewać po ludziach którzy uczyli się że korki rozładowuje się budując estakady i kolejne pasy ruchu

        w sumie to zabawne że Polska to kraj takich gierkowskich wieśniaków, co to nawet nie zauważyli, że świat poszedł naprzód i wywala samochody z miast

        • 7 22

        • A ja mówię, że poszedł do tylu. Dojdzie do tego, że mocarstwa azjatyckie zemszczą się za czasy kolonialne

          poprzez skolonizowanie Europy. Na poważnie: Mamy prawo do wyboru. Jak sobie któryś kraj tak zrobił jak piszesz, to znaczy że przejadły mu się luksusy, woli ascezę. Nam przejadła się asceza. Szanuj prawo wyboru, albo jesteś socjopatą współczesnym.

          Estakady są po to, aby skrzyżowania były bezkolizyjne dla tych, co nie zamierzają skręcać. Im szybciej się opuści, tym lepiej.

          Wykształceni ludzie nie stosują ataków osobistych.

          • 11 4

        • Słaby z Ciebie urbanista.... (13)

          ....Jeżeli uważasz że zburzenie głównego wiaduktu w Gdańsku i dodanie przejść dla pieszych oraz zwężenie ruchu do DWÓCH pasów usprawni ruch to jesteś w ogromnym błędzie...

          Przypomnij sobie co się działo kilka lata temu jak był zamknięty wiadukt "błędnik"?? ogromne korki w całym mieście.... Powinniśmy uczyć się na takich właśnie sytuacjach...a dodam, że wtedy było znacznie mniej samochodów na drogach...

          • 22 2

          • (12)

            a ko ci kaze jechac np do Wrzeszcza przez centrum, przez takich kierowcow najbardziej sie srodmiescie korkuje, powstalo duzo nowych drog wiec mozna szybko objechac omijajac glowne miasto a te trase zostawic dla tych co chca sie tu dostac, zrekonstruowac srodmiescie tak jak bylo przed wojna i bedzie wiecej turystow i ozyje ta czesc Gdanska

            • 4 12

            • (5)

              skoro jesteś taki dobry to powiedz mi w jaki sposób mam szybko i najkrótszą trasą dostać się na Stogi z Kartuskiej wysokość gimnazjum...bez nadrabiania zbędnych kilometrów....i nie przejeżdżając przez centrum miasta??

              • 13 3

              • do placu zebrań ludowych potem nowa wałowa i jesteś (4)

                problem w tym że ty nie czaisz ile i jakie inwestycje w Gdańsku powstają albo powstaną w ciągu 2 lat

                pomijam że na tej trasie masz tramwaje w relacji drzwi - drzwi, no ale wiadomo że szlachta do tramwaju nie wsiędzie... woli "szybko w korku" ;)

                • 6 11

              • gdzie jest nowa walowa? :O (1)

                • 12 0

              • w planach

                • 12 0

              • 2 lat....buahahahaha...

                dobre, humor z rana się poprawił :) Jeśli miałaby powstać w ciągu dwóch lat, to powinni już ją budować.

                • 2 0

              • przez tunel którego jeszcze nie ma...??? mój samochód to nie amfibia:P ja potrzebuje się tam dosłać codziennie nie za 3 do 5 lat...

                więc jeszcze raz próbuj a i miało być nie poprzez CENTRUM

                przecież jesteś taki dobry i wszystko wiesz....

                • 3 0

            • (5)

              odbudować Gdańsk z czasów przedwojennych to można z zabudowy tylko, drogi trzeba dopasować do przyszłości, nic innego nie da się zrobić jak tunele i wiadukty w zabudowanym terenie.
              To że turyści by byli to tylko dzięki budynkom, a przez drogi by uciekali bo nim by dojechali to by stali w gigantycznych korkach gdzie co 100m światła z przejściami na zasypanych tunelach.
              Korki będą bo masz planistów w tym mieście do d... a ludzie np mieszkający na stogach chcąc jechać do wrzeszcza nie będą robić dodatkowych kilkudziesięciu km bo ominąć centrum z ominięciem centrum to można wyskakiwać do mieszkańców np chełmu gdzie mają alternatywne trasy do wrzeszcza.

              • 3 3

              • (2)

                Jakie dodatkowe kilkadziesiąt kilometrów ze Stogów do Wrzeszcza? Przecież za niecałe 2 lata będziesz mieć tunel i trasa do Wrzeszcza się skróci w stosunku do tego co jest obecnie.

                • 2 5

              • (1)

                za NIECAŁE 2 lata!!!
                do tego czasu może być 8 RP,koniec Polski albo co innego.
                a teraz co masz?
                1 trasę która codziennie jest zakorkowana.

                • 7 2

              • No ale tej estakady też nie będą burzyć jutro, tylko najwcześniej jak oddadzą tunel do użytku.

                • 2 1

              • (1)

                patrzysz pod katem dojazdu, ja to rozumiem, ale tu chodzi o ozywienie i spojnosc z pozostala ta atrakcyjniejsza czescia Gdanska,mozna np. Armi Krajowej poprowadzic tunelem a na nim spojna pasujaca zabudowa, takie jest moje zdanie

                • 1 2

              • Oczywiście, że należy patrzeć pod kątem dojazdu. Nikt nie ma dziś czasu, żeby jeździc do pracy 2 godziny w jedną stronę.

                • 0 0

    • likwidacja estakad na Manhattanie w Nowym Jorku i San Francisco (2)

      uspokoiła ruch i zmniejszyła jego natężenie - można obejrzeć na YouTube.

      • 5 12

      • minusujecie (1)

        bo wam jutjub nie działa?

        • 4 3

        • po co youtube, nie którzy widzieli osobiście

          Warto może dopisać co likwidują. Bo oni nie likwidują wszystkich estakad, a tylko co niektóre. Bardzo często likwidują estakadę, bo zrobili w danym miejscu tunel. Po drugie może dodaj, jak są zbudowane miasta w Stanach. Np, że taki Manhatan posiada po kilkadziesiąt dróg równoległych N-S i W-E, a co najważniejsze co druga jest 2x2. Dodaj, że Manchatan posiada olbrzymie parkingi typu P&R i w nich ludzie wsiadają do metra dojeżdzając do pracy.

          Noi najważniejsze dodaj, że ludzie dojeżdzają do tych i wracają z parkingów około 2-5h codziennie. Ceny parkingów na samym Manchatanie są niebotyczne bo od 6-12 dolarów za 1h.

          A wracając do Estakad to w ścisłym centrum Manhatanu ich nie ma, ale nie dlatego, że szpecą, ale dlatego, że ich tam nikt nie wciśnie takie tam jest zagęszczenie budynków. Za to na wjazdach do Manhatanu jest ich od ...... i ciut ciut.

          Aby porównać NY do Gdańska to dla nas Sam Manhatan należałoby umieścić w Śródmieściu, bo tak duża jest różnica w wielkości miast. Czyli Estakada jest w podobnym miejscu czyli na skraju Śródmieścia.

          • 2 2

  • zegarek przestaw (14)

    bo wydaje ci się, że już wstałeś, a majaczysz

    • 455 58

    • Opinia została zablokowana przez moderatora

    • Przyglądam się od pewnego czasu artykułom Pana Naskręta. (5)

      Ten Facet nie powinien mieć prawa do głosu w mediach i siać (swoich) chorych wymysłów.

      • 76 6

      • wiecie dlaczego budynie chcą zlikwidować tunele pod WZką? (3)

        a zgadnijcie po której stronie WZtki kupili sobie apartamenty? i co stanie się z ich wartością kiedy totalnie zakorkują miasto? śmieszy mnie ten przekupny redaktorzyna z trójmiasta... czy oni nas mają za idiotów

        • 18 4

        • no to skoro kupili tam apartamenty, to chyba chcieliby wzrostu ceny? (2)

          Nie sądzisz?

          • 5 1

          • czy ty myślisz, czasem?

            przecież napisałem, że chcą zwiększyć wartość swoich melin na Lastadii i w okolicach

            • 0 0

          • naucz się cztytać idioto

            . www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Mieszkanie-Adamowicza-w-Nowej-Lastadii-ugoda-konczy-spor-n23328.html

            • 0 0

      • ja mam wrażenie, że on dostaje za to pieniądze. Nie wiem za to, czy tylko pensję reportera...

        • 8 1

    • geniusz! (2)

      Pan Naskręt zwariował. Może wyburzymy całe miasto? Nic nie będzie szpecić, nie będzie korków itp.
      Może jakaś petycją, żeby temu Panu zabronić wypisywać bzdury. Niech sobie w ogrodnictwie prace znajdzie, tam można przycinać przesadzać.

      • 56 8

      • lepiej nie bo nie wiedziałby, że zielonym trzeba do góry

        • 24 2

      • jak na razie miasto jest wyburzane w celu poszerzenia ulic

        a korki jak były tak narastają. Propozycja zawarta w artykule wiąże się z dążeniem do wyprowadzenia ruchu tranzytowego poza centrum miasta. Jak ktoś nie wyobraża sobie zmniejszenia skali ruchu samochodów w mieście, niech podejmie próbę poszerzenia wyobraźni - ale tylko po wyłączeniu silnika i wyjściu z samochodu.

        • 3 7

    • Nie wiem czego sobie Pan Naskręt naskręcał, ale ten gość to jest parodia redaktora, obniża tylko wartość tego portalu. Najpierw była pouczająca seria "nie jedź jak łoś" ucząca łamać zasady ruchu drogowego, teraz będzie "co uważa Maciej Naskręt". Zresztą to nie tunele tną "tkankę miejską" tylko sama ulica, żadna różnica czy będzie się chodzić dołem czy górą. Niedawno problemem było, że we Wrzeszczu nie budują tuneli a teraz problemem są istniejące tunele, fajnie by było się na coś zdecydować.

      • 17 2

    • ten frajer skręt czy jak mu tam..

      on jest naprawde jakiś "inteligentny" inaczej..

      • 5 2

    • co za debile.....zamiast rozbudowywac,to chcą burzyc to co mega potrzebne.....

      • 1 2

    • Zamiast pluć na p. Naskręta załóżmy stowarzyszenie "Łapy precz od Gdańska"

      Jeśli przeciwnicy tych chorych pomysłów nie zorganizują się i nie zaczną walczyć o normalność, to zamiast wyremontować tunele i przystosować je dla niepełnosprawnych, zasypią je i zrobią "mega-korki" na Podwalu przedmiejskim.
      Rzygać się chce, jak się czyta takie slogany o "rozciętej tkance miasta". W normalnych miastach buduje się estakady, żeby usprawniać ruch, a nie burzy. Fakt, że ta estakada jest dziwna, ale może lepiej ją mądrze rozbudować lub przebudować, a nie wyburzać. Przydałby się płynniejszy zjazd z Armi Krajowej do centrum, żeby rozładować korki, ale nasi geniusze mają lepszy pomysł - zakorkować skrzyżowanie AK z Łostowicką, żeby mniejszy korek był przed węzłem Grodecka. Jakbym miał stać w korku, to by mi wisiało, czy postoję na dole, czy u góry. Suma stania byłaby podobna, ale przynajmniej ci, co jadą w Łostowicką nie musieliby stać w korku z tymi, co jadą w dół AK.

      • 3 0

  • paranoja........ (22)

    Zlikwidować estakadę na jednym z najbardziej zakorkowanych skrzyżowań w całej Polsce północnej?Zlikwidować podziemne przejścia? Ja chyba jeszcze nie wytrzeźwiałem z rana bo nie wierze w to co czytam....

    • 953 65

    • faktycznie (12)

      większość tu dziś chyba na bani ma jeszcze bo piszą straszne bzdury. Ta estakada to przeżytek minionej epoki. Centrum miasta to nie miejsce na węzły autostradowe. Ruch trzeba wyprowadzać z centrum. Cała ta trasa będzie tracić swój przelotowy charakter i to jest nieuniknione. Niektórzy kierowcy zachowują się tu z taką butą i arogancją jakby byli jedynymi mieszkańcami tego miasta, albo jakby posiadanie samochodu dawało im jakieś większe prawo do decydowania o tym jak ma te miasto wyglądać. I jeszcze ta śmieszna łaskawość i troska o pieszych, których trzeba skanalizować do tuneli i przerzucać kładkami nad jednią aby nic im się nie stało na ulicy. Obódźcie się. Centrum to nie miejsce dla ruchu tranzytowego. Po to jest obwodnica południowa budowana właśnie aby docelowo zwęzić i zamienić podwale w normalną ulicę.

      • 22 68

      • Węzły autostradowe w centrum miasta (7)

        Zmień dilera, bo Cię oszukuje.
        Węzeł Okopwa to Twoim zdaniem węzeł autostradowy?
        A czy chociaż wiesz, co to jest węzeł autostradowy? To jest skrzyżowanie dróg z autostradą umożliwiające bezkolizyjny zjazd i wjazd na te drogi i na autostradę. Gdzie masz bezkolizyjność na Okopowej poza relacją Trakt Św. Wojciecha - Wały Jagiellońskie?.
        A co do tranzytu, to przestań pieprzyć bzdury - tranzyt to zaledwie kilka-kilkanaście procent tego, co przejeżdża przez ten węzeł. Ludzie dojeżdżają głównie do pracy i przy obecnej jakości i cenach komunikacji masowej większość z nich nie ma innej alternatywy jak samochód.
        Odcięcie Dolnego Miasta od Głównego Miasta nastąpiło nie przez tunele i brak przejść jednopoziomowych, lecz poprzez samą budowę Podwala i czy tunele zlikwidują, czy nie, to i tak ta część Miasta jest odcięta i skazana na degenerację (przykre to i smutne, ale prawdziwe). Miasto szumnie deklarowało rewitalizację tej dzielnicy i co? Gdzie ją masz?

        • 46 9

        • (6)

          To nie definicja jest tutaj problemem. Co za roznica czy kolizyjny czy nie? Problem lezy w nuworyszowskim trybie zycia i modelu miasta jemu sluzacym: przemiescic sie szybko samochodem przez centrum z pracy do domu, do galerii i z powrotem. Samochodem wyposazonym w kuloodporne szyby, po buspasie, z wystawionym na dachu kupionym na allegro kogucie.

          • 7 23

          • (2)

            to jest tzw. polski spryt, tak czesto kultywowany przez grupe mikroprzedsiebiorcow i wlascicieli jednoosobowych firm zamieszkujacych grodzone osiedla na obrzezach miasta

            • 11 4

            • wow - widze, ze mieszkancy falowcow uzyskali dostep do netu (1)

              i teraz zieja nienawiscia do tych posiadajacych samochody i mieszkania na normalnych osiedlach.
              mam takie nieodparte wrazenie, ze FRAG do spolki z trojmiasto.pl probuje robic ludziom wode z mozgu i wynajduje jakies durne problemy.... co ciekawe nie maja zadnych konstruktywnych pomyslow - zburzyc estakade, zlikwidowac tunele.....

              • 0 2

              • Pod falowcami wszystkie parkingi zawalone samochodami. Samochód, owszem, był oznaką prestiżu, ale zaczasów młodości... Henry'ego Forda.

                • 0 0

          • A gdzie jest nasze centrum? (1)

            • 3 1

            • w galerii bałtyckiej

              • 13 3

          • Zobacz lepiej, jak wyglada oferta ZKM dla mieszkanców Stogów, Przeróbki, Dolnego Miasta - że o Górkach Zachodnich nie wspomnę.
            Linia tramwajowa remontu nie widziała od ponad 20 lat, tory się pozapadały, szyny zniszczone. Tramwaje na liniach 3 i 8 to najgorsze szroty w taborze ZKM, psują się notorycznie, kursujace składy są za krótkie, częstotliwość zbyt niska. Linia autobusowa to kpiny w żywe oczy - wyłącznie krótkie autobusy co 30 minut, w dodatku dla oszczędności zlikwidowano jedną z linii obsługujacych Dolne Miasto, więc "111" wepchnięto właśnie tam, wydłużając znacznie czas przejazdu.
            Jeśli chcesz dojechać do pracy punktualnie i nie śmierdzieć potem, zostaje Ci tylko własny samochód.

            • 15 2

      • Mógłbym skopiować twój tekst? Wstawiając tylko w miejsce "kierowców" rowerzystów? (3)

        Sens byłby taki sam. Strasznie aroganckie dzieciaki (bo nie wyrosły z zabawek mimo trzech dych na karku). Nie mają prawa do takiej postawy jako mniejszość.

        • 9 3

        • (2)

          Ja ten tekst rozumiem zgoła inaczej. Tu nie chodzi o konflikt kierowca-rowerzysta, tylko o szersze spojrzenie na miasto, jego funkcje i miejsce jakie w nim zajmujemy. Proponowane zmiany to wg mnie jeden z wielu kroków do normalności. Kroków czesto czasochlonnych i trudnych ale niezbednych temu, by Gdansk stal sie normalnym zachodnioeuropejskim miastem.

          • 4 6

          • Zachód i normalność nie idą w parze. (1)

            Często

            • 2 4

            • Swego czasu krążyły po necie fotomontaże europejskich miast upstrzonych reklamami na polska modlę. Moze warto sobie zestawić te kadry ze sznurem samochodów i 3 poziomowym slimakiem wyrastajacym niczym nowotwór trawiacy historyczna/kulturalna/rozrywkowa cześć miasta? Akurat rozwój miast i jakość życia w nich w Europie stoi na wysokim poziomie.

              • 4 2

    • chyba tak

      i przestaw zegarek! niedlugo wjezdzajac do Gdanska bedziemy przestawiac date w zegarku/telefonie na -10 (minus dziesiec) lat! :D hehe

      • 10 5

    • ma powstać obwodnica centrum (4)

      na obecnie zakorkowanym węźle ruch będzie minimalny. Nie martw się - to pieśń przyszłości, najbliższych 20 lat. Wtedy rzeczywiście, zwężenie Podwala, zburzenie estakady i zrobienie pdp w poziomie jezdni niczego nie zakorkuje - bo nikt nie będzie się pchał do Centrum.

      • 7 3

      • Mój pradziad mówił że kiedyś pojadę wyremontowaną Słowackiego bo zaraz mają ją robić. Zmarł 30 lat temu. (3)

        • 17 2

        • ja miałem wjeżdżać na Morenę tramwajem 30 lat temu (1)

          pieniądze poszły na budowę "bezkolizyjnych" węzłów, korki nie zniknęły a sąsiedzi trzymają samochody nawet wtedy, gdy nimi nie jeżdżą.

          • 11 3

          • dziwisz się?

            za PRL był plan i się go wykonywało, co najlepsze - te plany były bliższe zrównoważonemu rozwojowi, niż wymysły postsolidarnościowców. w 1989 uwalono projekty związane z komunikacją zbiorową (najbardziej oberwała kolej), w końcu Polacy zasługują na dobrobyt (najlepiej trzy auta dla każdego).

            • 5 3

        • Widzisz,a za Budynia i Donalda jedziesz.

          I wieloma innymi ulicami też,jest też wiele rzeczy ,o których nie śnił Twój pradziad.

          • 6 0

    • PARANOJA to tylko radny PO z tak młodym wiekiem mógł na to wpaść

      pozdrawiamy panie Dariuszu Słodkowski - nigdy już na was nie zaglosuje

      • 0 1

    • ZAMKNAC OBWODNICE bo oddziela Gdansk od Kaszub

      • 5 3

    • ZLIKWIDOWAC TRAMWAJ na STOGI bo tnie tkanke miejska Srodmiescia

      • 6 2

  • Idioci (13)

    Idioci wszędzie

    • 636 38

    • Pan N. idzie za modą (10)

      siwiec to pana koleżanka?

      • 21 4

      • P. Naskęt jedź Pan do Holandii i ulżyj ludziom (9)

        Albo chociaż się zamknij.

        • 29 5

        • a ty - byłeś kiedyś w Holandii? nie? a szkoda (8)

          no chyba że byłeś tylko po to żeby się zjarać.

          jakbyś się rozejrzał to byś zobaczył ile takich bzdurnych węzłów jak Okopowa, dawno tam przebudowano likwidując tunele, estakady i inne korkotwórcze bzdury

          każda podaż przepustowości dla samochodów zwiększa korek - to jedyna prawda o ruchu samochodowym

          • 5 19

          • każda podaż przepustowości dla samochodów zwiększa korek (1)

            No to teraz popatrzmy:
            -właśnie zwiększyliśmy przepustowość WZ i dojazdów do niej,
            -są plany zrobienia dodatkowego traktu przez Orunię,
            -jest szeroki dojazd Podwalem
            i teraz ograniczymy przepustowość skrzyżowania na zbiegu tych tras. Super

            • 11 3

            • masz rację ale to nie zmienia faktu że to były bzdurne inwestycje

              po prostu nikt nie liczył że pojawi się kasa na obwodownicę płd oraz obwodnicę wschodnią (portową) z tunelem. gdańskowi 2 miliardy PLN spadły z nieba (tusk, euro 2012) i trzeba wreszcie zaczać ROZUMIEĆ co zmienia w miescie tak GIGANTYCZNY prezent

              i zaczac go wykorzystywac (nie wspomne o minimum wdziecznosci ale na to co poniektorych zaslepionych po prostu nie stac)

              • 2 8

          • Tak a zwiększanie podaży żarcia zmniejsza twoje kupy.

            • 10 2

          • W holenderskiej telewizji dwóch socjopatów wzajemnie zeżarło kawałki swoich d*p. (4)

            Chirurg się zgodził, bo nie miał pacjentów. Wszystkich potencjalnych posłano do piachu przez eutanazję. Więc wolę wzbraniać się przed holenderskimi rozwiązaniami.

            • 7 5

            • przykro mi matematyku, ale to 200 tys polaków wyjechało do (3)

              Holandii, a nie 200 tys Holendrów przyjechało do Polski

              ruch turystyczny Gdańsk - Amsterdam też taki jakby jednokierunkowy

              jak to możliwe że tak lgną do tych "sodomitów"

              hahaha

              • 5 6

              • Jarać im się chce, narkomany cholerne. (2)

                Pracują, aby na to mieć. Holender poza Holandią oszaleje z głodu narkotykowego.

                • 3 4

              • narkotyki w Holandii palą przyjezdni (1)

                Holendrów bierze dragi pomijalna liczba

                • 3 1

              • Ci przyjezdni nie zdają sobie sprawy, że karetki pogotowia

                w Holandii to wozy zabójców.

                • 1 2

    • kochany, oni tylko udają (1)

      "sprawnych umysłowo inaczej", ale dobrze wiedzą, że głupoty powtarzane długo i uporczywie z czasem stają się tym w co "ludzie" wierzą....

      • 17 2

      • przeciwnie

        to ty uwierzyłeś, że "tylko samochód"

        • 0 0

  • W Gdańsku budują a w Gdyni nie (21)

    Jak jeżdżę po Gdańsku to widzę że dużo się zmienia, budowy, przebudowy itd.
    W Gdyni zaś mam wrażenie że nic się nie dzieje poza drobnymi remontami.
    Panie Szczurek może już czas na zmiany?

    • 174 95

    • (14)

      Bo to co w Gdyni było budowane 2,3,5 lat temu, teraz jest budowane w Gdańsku...

      • 25 37

      • Co budowano 2,3 lata temu ? (2)

        Jedynie na Wzgórzu Nowotki czy jak to teraz nazywacie zrobiono rondo i zbudowano drogę "różową". Jak sama nazwa wskazuję tą drogą jeżdżą wyłącznie panowie o innej orientacji.

        • 24 33

        • (1)

          Bardzo merytoryczne. Po prostu powalające. Jestem pod wrażeniem poziomu intelektualnego poniektórych gimbusów ;)

          • 17 6

          • Sam jesteś poniektóry.

            • 7 8

      • Gdynia wirtualnie inwestycyjna (3)

        A co wybudowano w Gdynia 2,3, 5 lat temu o takiej skali jak buduje się w Gdańsku. W Gdyni tylko opowiada się o inwestycjach czego szczytem ignorancji jest budowa za 6 mln zł Infoboxu tuby propagandowej obecnej władzy.

        • 22 1

        • Nowy program dla Gdyni to OPAT

          Budujcie OPAT OPAT OPAT
          OPAT czeka na budowe juz 60 lat
          OPAT OPAT OPAT Budujcie

          • 4 1

        • (1)

          Estakada Kwiatkowskiego, Rózowa, Janka Wiśniewskiego, Węzeł wzgórze..... W sumie fajnie się po Gdyni jeździ - czy ty możesz to samo powiedzieć o Gdańsku?

          • 6 5

          • A Morska, Wielkopolska, Chwaszczyńska czy Chwarznieńska ?

            • 3 4

      • (6)

        A teraz kasa wam sie skonczyla i zastój :P

        • 2 1

        • (5)

          Zadłużenie Gdańska ze spółkami zależnymi to grubo ponad 100% rocznego budżetu. Gdyni ułamek tego, mimo, że więcej wydaje na szkoły i takie drobiazgi jak odśnieżanie tychże dróg. Jakiej wielkiej inwestycji drogowej w Gdyni Ci tak brakuje?

          • 5 6

          • Inwestycji drogowych (1)

            takich jak tunel pod torami na Północnej, przedłużenie Różowej do Klifu. W Gdyni nie buduje się dróg alternatywnych tylko remontuje stare ulice

            • 6 2

            • No tak. Różowa właśnie, Wiśniewskiego czy też Kwiatkowskiego przecie są od zawsze ;)

              Jeżdżę często przez całe Trójmiasto, nawet nie porównujmy płynności przejazdu przez Gdynię w stosunku do Gdańska. Tego żadne tunele i zaklinanie rzeczywistości nie zmieni. Takich potworków w dzisiejszych czasach się nie buduje!

              Przygotujcie się mentalnie na:
              - poszerzanie stref płatnego parkowania
              - zabierania skrajnych pasów na buspasy lub miejsca postojowe
              - wzrost liczby ulic jednokierunkowych
              - wzrost stawek za parkowanie
              - zaostrzenie wymogów pozwoleń na budowę w kontekście liczby wymaganych miejsc w parkingach podziemnych
              - stałego wzrostu narzutów na ceny paliwa

              Będzie mniej rozczarowań...

              • 4 6

          • Z tego co wiem, to w Gdyni na utrzymanie szkoły podstawowej :

            sprzątanie, konserwacja i utrzymanie sprzętu, zakup nowego, zakup książek do biblioteki, to jest ok.80tys.zł na rok. Gratuluję dobrego samopoczucia. Na wielkie inwestycje w Gdyni nie ma kasy, pomysły mieszkańców są ignorowane, ale kilkanaście małych, których brakuje od kilkunastu lat, rozładowałoby wiele korków.

            • 1 1

          • brak inwestycji w Gdyni (1)

            my musimy utrzymać stadion i wybudować ECS i go też utrzymać.

            • 2 1

            • ECS jest budowany z pieniędzy centralnych

              jeśli mówisz, to prawdę...

              • 3 3

    • Gdynia Morska Potega Polski juz w upadku bo tu sie wszystko likwiduje

      Gdynia tu sie gasi swiatlo
      Gdynia tu sie wszystko likwiduje
      Gdynia tu sie nic nie oplaca

      • 15 8

    • Przecież budujemy lotnisko! (2)

      To lotnisko jest nam najbardziej potrzebne. Każdy jeden mój znajomy ma awionetkę, z plebsem co samolotu prywatnego nie ma nie gadam. Oni muszą gdzieś lądować, z Pruszcza czy Gdańska daleko im do Seatowers (wiece, tam na Skwerze z tarasem widokowym u góry) czy do getta Suchy Dwór. Dlatego to dla nas priorytet - zapomnijcie o drogach na osiedlach, o rewitalizacji dzielnic. Lotnisko będzie, droga z lotniska do Kwiatkowskiego i nie pyszczeć z dzielnicami, drogami. Marudzicie!

      • 16 2

      • Twoje kompleksy nikogo nie obchodza, wiesz...?

        • 0 0

      • Lotniska są potrzebne w miastach, gdzie nie ma pracy. W Gdyni się przyda.

        • 0 0

    • Nie zazdrosc Gdanskowi tylko zacznij budowac OPAT (1)

      Gdynianie wzywam was do budowania OPAT
      Na OPAT cala Nasza Aglomeracja skorzysta a Gdynia sie odkorkuje i nabierze charakteru Wielkomiejskiej Metropoli
      OPAT powinien laczyc sie z Kosakowem - to lotnisko stanie sie transparentne poniewaz lotnisko wymaga dobrego dojazdu - Rebiechowo z bolem czeka na dobre dojazdy i komunikacje a nie moze sie do czekac od 42
      juz lat

      • 3 2

      • Rębiechowo nie ma dobrych dojazdów?!

        Kiedy ostatni raz byłaś na lotnisku? Mieszkam w Gdyni, pracuje w Gdańsku i niejednokrotnie czy z domu czy z pracy jechałem na lotnisko i nawet w godzinach szczytu dojazd jest raczej przyjemny. Blisko drogi ekspresowej bezpośrednio łączącej się z autostradą na południe, blisko każdego miasta z 3M szeroka Słowackiego, na odcinku lotniskowym (leśnym) po prostu luźno i płynnie... Ludzie, czego wy jeszcze chcecie?! Korków z Wrzeszcza się nie uniknie dopóki ludzie nie zrozumieją że wewnątrz miasta jeździ się komunikacją zbiorową! Ale to samo dotyczy każdego absolutnie lotniska na świecie.

        • 3 2

  • Jak (13)

    by w Trójmieście nie było już innych ważnych porblemów. Proponuje zburzyć też Hotel Heveliusz, Organikę i Zieleniaka.
    Jeden specjalista od transportu już ratuje lotniska. Strach pomyśleć gdzie celuje p. Maciej. Czyżby chciał zmienić ministra-modela N. ????

    • 417 21

    • Pójdźmy dalej

      Ja bym wyburzył wszystko i zamienił Gdańsk w olbrzymi park pełen altanek i ścieżek rowerowych i deptaków, oczek wodnych itp., mieszkańcy nocowali by na ławkach lub w altankach, nikt by się niczym nie martwił, nie było by ulic, bloków, sklepów, każdy by mógł sobie upolować gołąbka na śniadanie, pięknie by było..........

      • 48 4

    • Pan Naskręt nie ma aż takich ambicji, on raczej celuje w ZDiZ do Mietka, tam go ciągnie :)

      • 23 0

    • Na ministra modela to celuje Michał T (6)

      Wybitny specjalista od kolei, lotnisk, betonowania miast i wszystkiego za co się nie weźmie. Dziwne tylko, że zapomniał załapać się na ciągnięcie samolotu OLT-a. Może był wtedy na kolejnej konferencji kolejowej w Chinach (na nasz koszt oczywiście).
      MichałT - niech żyje i wyrasta nadzieja POlskiej młodzieży

      • 11 3

      • Myślę, że jak będziesz miał wiedzę z dziedziny kolei taką jak Michał Tusk (5)

        to będziesz mógł się z niego nabijać.

        Inaczej wychodzisz na ignoranta, żeby nie powiedzieć idiotę.

        • 10 11

        • Przynajmniej nie jest "debilem" :) (1)

          • 5 7

          • hurra

            • 0 0

        • To dziwne (1)

          że mając taką wiedzę na temat kolei, marnował się pracując na lotnisku.

          • 8 1

          • a gdzie miał pracować?

            W muzeum kolejnictwa? Znasz jakieś?

            No gdzieś pracować musiał. Można sprawdzić, czy jego kwalifikacje były niewystarczające na stanowisko, które piastował.

            Mam wrażenie, że ludzie, którzy tak chętnie rzucają błotem w innych po prostu wszystko w życiu załatwiają po układach, stąd ich zawiść, jak ktoś ma lepiej.

            • 3 5

        • Wiedzę z dziedziny kolei?

          To znaczy jaką? Może jakieś konkrety, wielbicielu wątpliwego intelektu "Bączków".

          • 4 2

    • zieleniak zburzyć (1)

      to nie jest zły pomysł. Biura pod wynajem a nie ma parkingu, ktory byłby wystarczający. Standard biur przy prefabrykowanych ściankach - żaden. Na dole bank, który nawet nie ma toalety dla klientów.
      I uroda tego budynku wątpliwa wielce.

      • 7 5

      • Prorem podobnie.

        Takie wieżowce to się burzy w dawnych "murzyńskich" dzielnicach w USA, bo nikt tam nie chciałby mieszkać.

        • 2 0

    • wiadukt błędnik też do rozbiórki (1)

      zamiast tego proponuję semafory i rogatki, co by przestrzeni miejskiej rozgraniczać

      • 17 4

      • może twój golf ma podobnę drogę hamowania jak pociąg,

        ale jednak są pewne różnice.

        • 0 0

  • (18)

    piesi byli by bardziej bezpieczni w przejściu tunelowym gdyby był tam monitoring unikają świateł samochodów i żaden niedzielny kierowca nie potranci go po pijaku

    • 369 23

    • łatwo też się w tunelu poruszać osobom o kulach (14)

      matkom z wózkami, niepełnosprawnym na wózkach etc. Zaszczane windy - samochodziarze, sami sobie do nich wsiadajcie.

      • 7 17

      • (6)

        pieszy mówi o zmodernizowaniu tunelów a matka polka jak zwykle oburzona jest jak ci ciesz ko to na około zapraszam albo czekaj na przejściu asz jakiś debil cie potracić nie rozumiesz ze zmodernizowane tunele sa bez kolizyjne i jak dobrze były by zaprojektowane to nawet marudom ja ty by odpowiadały jak dziecko podrośnie to wypuść je na przejście w godzinach szczytu a samochodów będzie coraz więcej

        • 7 5

        • przecież nie chodzi wam o pieszych, tylko wygodę własnego d*pska (5)

          jeśli lubicie jako kierowcy tunele - fajnie. Mówcie, że dla Was są wygodne (bo choćby pozwalają łamać przepisy i jechać 100km/h, zamiast 50 czy 80).

          Spoko. To rozumiem i to do mnie trafia.

          Jednak kiedy próbujecie wmawiać pieszym, że jesteście za tunelami dla nich, bo dzięki temu są bezpieczniejsi, to śmiać mi się chce.

          Z własnej wygody, nie w trosce o pieszych chcecie tuneli.

          Uważam, że Podwale na pewno powinno zmienić charakter na Aleję. Teraz (a przynajmniej w perspektywie 3 lat) już nie jest potrzebna droga ekspresowa przez miasto.

          Czy jednak likwidacja wszystkich tuneli? Nie wiem. Niektóre mogłyby być. Jednak wymagałaby dużych nakładów inwestycyjnych, aby je ucywilizować. Aktualnie są w kiepskim stanie. Szare, bez dobrego oświetlania, z nieprzyjemnymi zejściami. Tunele podziemne da się zrobić dużo lepiej.

          A gdyby je zlikwidowano - też dobrze. Problem estakady jest dosyć dziwny. Nie wiem, komu i po co ją rozbierać. Jest wiele rzeczy, które należy zrobić przed tym.

          • 7 13

          • Patryk - masz 100% racji!

            • 2 7

          • 30 sekund w oświetlonym i monitorowanym tunelu to żadna trauma. (3)

            A jeśli, to znaczy że masz fobię. Fobie się leczy. Na arcyważnych trasach nie może być przejść, bo są zbyt kłopotliwe dla wielu. Korzystne dla niewielu/

            Obejrzyj sobie tunel pod Aleją Zwycięstwa koło czołgu. Parę lat temu, obraz nędzy i rozpaczy. Teraz ja czuję się w nim lepiej niż na powierzchni.

            Zejdź czasem do podziemia. Zmniejszysz ryzyko czerniaka. Straszna choroba.

            • 13 3

            • 1. jak często korzystasz z tuneli podziemnych na podwalu? (2)

              2. Jaka arcyważna trasa? Czy Ty naprawdę nie wiesz, co jest aktualnie budowane? Czy nie wiesz, co jest w niedalekiej perspektywie planowane?

              Chyba arcyważna dla Ciebie, bo jeździsz nią do domu.

              W-Z na odcinku Podwala traci swoją funkcję tranzytową. Dlatego można i należy czynić starania o przywrócenie tej drogi miastu.

              W innym komentarzu pisałeś, po co Ci tunele (właśnie o swojej wygodzie), więc teraz się znowu nie zasłaniaj bezpieczeństwem pieszych.

              Tam powinna być aleja. Taka jak choćby Hallera.

              A co do tuneli. Ja nie jestem przeciwnikiem z założenia. Są miejsca, gdzie jest to rozwiązanie dobre (choćby przy stadionie, na Wzgórzu w Gdyni), ale te przy podwalu w aktualnym stanie są zaprzeczeniem dobrego tunelu.

              • 4 6

              • W-Z

                Zauważ, że ruch ciężarowy wrócił już na W-Z. Czyżby winiety odpalili na południowej obwodnicy ?

                • 4 1

              • Arcyważna z powodu liczb.

                Po co ci aleja? Żeby mieć spacerek dla slamsów?

                Korzystam z tych tuneli tak często jak reszta.

                Trochę kamer (główna siedziba Policji jest chyba w bezpośrednim sąsiedztwie) i już masz Fort Knox.

                • 3 1

      • Czyli takim, których miejsce jest w domu. A na poważnie: (4)

        Tunelem pod Wzgórzem Świętego Maksymiliana trudniej poruszać się pełnosprawnym, niż inwalidom. Cały jest z myślą o nich

        • 6 0

        • (3)

          ja mowie o takim który będzie przystosowany zarówno dla pieszych jak i dla inwalidów a to ze w Polsce prawie wszystko jest spieprzone i na odpieprz zrobione to wina spoleczenstwa bo jak by mieszkańcy się zjednoczyli i postawili by polityków urzednikow pod sciane i wyciągnęli by konsekfecje za ich blendy to by zastanowili się dwa razy nad tym za co maja się wziasc za pieniądze podatnika a tak obiecują coś cos zrobią na odpieprz i nic im nie grozi to do czego my mamy pretesie

          • 0 3

          • O, Jezu. To była kpina z tym, że pełnosprawnym trudniej. (2)

            Po prostu jest majstersztykiem ten tunel. Dowodem na to, że wrogowie tuneli muszą wyleczyć się z fobii.

            • 5 2

            • wiesz jak bym kiedyś przechodził przez Tunel pod Wzgórzem Świętego Maksymiliana to bym się Mozę domyślił ze żartujesz a tak pomyslalem ze z koleżanka wyżej trzymasz :)

              • 0 1

            • Tuneli raczej nie należy budować

              Ale jeśli już trzeba to tamten tunel naprawdę powinien być pokazywany jako dobry przykład:

              1. Szeroki
              2. Wysoki
              3. Odpowiednie zjazdy/windy
              4. DOBRZE oświetlony
              5. Widoczne kamery
              6. Z każdego wejście widać każde wyjście

              Gdyby tunele pod podwalem spełniały takie kryteria na pewno byłoby mniej przeciwników.

              Zobacz sobie na tunel przy okopowej. przecież to jest zaprzeczenie powyższych punktów :/

              • 2 0

      • (1)

        Ale w tunelu koło estakady nie ma windy a schody są prawie ,że pionowe.Powinny być windy !Człowiek na wózku albo matka z wózkiem nie ma szans ;((((((

        • 1 0

        • Cóż, sądzę, że wybudowanie takich wind będzie kosztować znacznie mniej, niż burzenie estakady w centrum miasta, zasypywanie tuneli i odtrwarzanie skrzyzowań. Pewnie z kilkadziesiąt razy.

          • 6 3

    • tunel jako walka z pijaństwem kierowców

      hmmm...

      • 0 0

    • taki z ciebie pieszy (1)

      że nie masz pojęcia o potrzebach pieszych. Przesiądź się z auta do tramwaju, to trochę języka polskiego liźniesz.

      • 0 1

      • Najlepiej do tramwaju linii 3 lub 8, to z pamięci cały "Słownik wyrazów zelżywych" wyrecytuje.

        • 1 0

  • (4)

    Najlepiej zlikwidujmy wszystko i będzie git.

    • 352 19

    • Ktoś chyba skoczył

      NaSkręta

      • 1 1

    • Wystarczy estakate oblozyc jakims fajnym materialem, moze dac podswietlenie jak oko saurona

      poza tym co to za bzdury o wyburzaniu? Na tej zasadzie to wszystko zburzyc, niech nie bedzie nic.

      • 4 1

    • naskret, wez ty sie sam zlikwiduj

      • 6 0

    • Nie będzie niczego

      • 1 0

  • Popieram zwężenie podwala, ale zburzenie estakady to przesada (29)

    Jej zburzenie spowoduje całkowite zatkanie centrum. A argument typu " jak zatkamy centrum, to nikt tam nie będzie jeździł i się odetka" zakrawa o absurd.

    • 513 46

    • Jakie zwężenie ??? (1)

      Chyba rozum ci się zwęża

      • 18 10

      • Podwala Przedmiejskiego oczywiście

        nie sprecyzowałem, mój błąd.

        • 5 4

    • taki "absurd" ma miejsce przy okazji każdego większego remontu (12)

      1 - 2 dni korków, a potem ludzie PO PROSTU przesiadaja sie na zbiorkom albo jada inna droga.

      szok, prawda?

      dla zmotoryzowanych myśl o tym że można zarządzać ruchem w mieście poprzez zmniejszenie podaży jezdni - przekracza zdolności poznawczo rozumowe

      ciekawe czemu ;)

      • 11 24

      • Dla socjopatów myśl o tym że większość zwyczajnie nie chce robić tego co oni jako mniejszość chcą by robili (5)

        przekracza zdolności poznawczo rozumowe. Więc będą zmuszać, zamiast wyjechać tam gdzie nie byliby socjopatami nie zmieniając się.

        Przynosisz wstyd urbanistą, stosując teksty z atakami osobistymi.

        • 11 4

        • ty przynosisz wstyd swoim polonistĄ... (4)

          a co do reszty - niestety, a może stety - pogląd większości nie oznacza automatycznie "mam rację"

          PS. jeśli chodzi o ataki osobiste - 1:1 ;)
          PPS. nie bądź taki nadwrażliwy...

          • 3 6

          • Zrobiłem to specjalnie, żeby zwrócić na siebie uwagę. (3)

            Jeśli należysz do mniejszości, nie znaczy że masz rację. Ale d*powłazy nie mogą jej mieć. Nie patrzę na treść, tylko na okładkę. Pewne jest czyje potrzeby są istotniejsze.

            • 2 2

            • myślę, że pieszych + klientów komunikacji miejskiej jest tam więcej... (2)

              Zatem likwidujemy?

              Mówię o liczbie ludzi, nie liczbie pojazdów.

              Zauważ, że jeden tramwaj to może być nawet do 200 osób. Jeden samochód to max 5 (nie licząc bardzo rzadkich modeli). A najczęściej jedzie jakieś 1-2 osoby.

              I stąd są korki. To nie jest tak, jak mówisz, że "utknąłem w korku". Mów poprawnie "współtworzę korek".

              Miasto musi być dla wszystkich. Nie tylko dla zmotoryzowanych, ani nie tylko dla pieszych (komunikacja publiczna). Niestety w tamtym miejscu dzisiaj postawiono zdecydowanie na zmotoryzowanych, co miało sens 40 lat temu (nie było obwodnicy południowej, nie planowano nowej wałowej, ani tunelu pod martwą Wisłą). Dzisiaj sens ten traci.

              Powinna to być przyjazna ludziom aleja. I mam nadzieję, że tak się stanie.

              • 9 5

              • myślę o przyjezdnych

                w jaki sposób będą wracali do swoich miast zmotoryzowani np. z Elbląga lub Olsztyna itp. w okresie letnim mam na myśli również Jarmark Św. Dominika ? Tramwajami czy autobusem?

                • 3 3

              • Manipuluj. Ja mogę to samo: Połączyć liczbę klientów komunikacji miejskiej z samochodami.

                Tu silnik i tu silnik, no nie? Mówię o liczbie ludzi, nie liczbie pojazdów.

                Czy suma wszystkich ludzi jaka w samochodach przekracza tę estakadę jest mniejsza niż suma wszystkich klientów tramwajów tamże w ciągu doby? Manipulując kryteriami statystyki, możesz uzyskać wszystko.

                Korki są marginalnym problemem właśnie dzięki estakadom, obwodnicom etc. I po co aleja właśnie tam? Chcesz mieć pieszo do slamsów?

                • 0 2

      • (4)

        dojazd środkami komunikacji miejskiej na Westerplatte graniczy z cudem... muszę do pracy przesiadać się 3 razy jadąc z Kartuskiej podroż zajmuje mi ponad godzinę... a samochodem max 20 min. a jak coś nie przyjedzie to nie mam jak się dostać do pracy...

        • 12 2

        • Kartuska -> węzeł Karczemki -> wezeł południowy -> obwodnica południowa -> trasa sucharskiego (3)

          i problem rozwiązany. Nie musisz wiedzieć o istnieniu podwala.

          A, że kawałek dalej... Może zatem Długą zmieńmy w dwupasmową drogę z ekranami akustycznymi? Bo wiele osób będzie miało dzięki temu bliżej.

          Nadłożyć może z 3-5 km, ale nie będziesz łamał prawa (bo coś mi się nie wydaje, aby 20 min to było zgodnie z przepisami). A starówka i jej okolice będą mogły wreszcie odzyskać swój blask.

          • 7 5

          • Czyli w obie strony 10km * 20 dni w miesiącu = 150 do 300 zł.
            Tylko dlatego, by nie jechać Podwalem. A ile CO2 do atmosfery.
            Super pomysł.

            • 5 3

          • To źle Ci się wydaje. 20 minut to najzupełniej realny czas dojazdu z Kartuskiej na Westerplatte. Bez łamania przepisów.
            Myli Ci się także zadanie obwodnicy. Obwodnica jest po to, żeby wyeliminować z centrum miasta ruch tranzytowy. Nie po to, by utrudniać życie mieszkańcom miasta.

            • 5 2

          • jaki blask? od zasypania tuneli?

            Problemem jest totalne zaniedbanie tych terenów przez władze, a nie tunele i Podwale Przedmiejskie. Tunel to bardzo fajny, bezkolizyjny i bezpieczny sposób przekraczania ulicy.

            • 2 0

      • Jak remontowali "Błędnik" to też były korki tylko że nie 2 dni lecz 3 LATA.....

        • 6 1

    • niczego nie zatka (12)

      wyobraź sobie pierścień - Nowa Wałowa, Nowa Sandomierska, Nowa Małomiejska, Havla, Nowa Bulońska (reszta domyka się przez stary układ drogowy). Do Centrum będą jechać osoby, które będą musiały tam się dostać - idiotyczny węzeł drogowy, łączący osie W-Z, Pn-Pd straci rację bytu.

      • 10 8

      • Nowa Wałowa?

        A gdzie jest ta ulica? Wyobraź sobie, że nie pisze się o budowie nowych ulic tylko o burzeniu starych. Centrum zostanie totalnie zatkane. Dziś wystarczy odblokować lewoskręty pod wiaduktem na Okopowej by się o tym przekonać. I po co było budować Węzeł Karczemki jak jest Obwodnica Południowa???

        • 7 5

      • Nowa Wałowa, Nowa Małomiejska.. (7)

        Fajne plany, ale mówimy tu o obecnej rzeczywistości, nie o dalekosiężnych planach. Nie możesz dziś zburzyć estakady, bo (może) za 30 lat będzie objazd.

        Ok, likwidując estakadę można skrzyżować dwie osie bez robienia skrzyżowania na środkowym poziomie (PN-PD dołem a W-Z po obecnym poziomie) ale zasypanie tuneli, zburzenie estakady i zrobienie drugiego Huciska w miejscu o 2 razy większym natężeniu ruchu to bzdura. Co, Hucisko takie super ? 5 pasów w każdą stronę..

        • 10 2

        • ale ja nie sądzę, żeby burzenie tej estakady miało się zacząć jutro (1)

          to nawet nie jest propozycja miasta. Z tego, co rozumiem jedynie redaktora trojmiasta.pl

          • 4 1

          • Jeżeli do czasu realizacji pomysłu P. Naskręta zdążą wybudować alternatywę to nie widzę problemu

            jak dla mnie można wtedy całe śródmieście przerobić na deptaki. Ale z artykułu wynika że P. Naskręt chciałby by to zrobić w najbliższym czasie, przy okazji likwidacji tuneli po WZ-tką.
            Swoją drogą ciekawe jak to całe zasypywanie i burzenie się ma do nowo realizowanych inwestycji między innymi do tuneli pod Nową Słowackiego. Z jednej strony likwidujemy, z drugiej budujemy nowe. Drugi przykład to największe miejskie skrzyżowanie w Polsce czyli Uczniowska - Marynarki Polskiej. Oczywiście też 3-poziomowe.

            • 3 1

        • wiesz, że te plany są dalekosiężne (4)

          nie martw się, nikt nie zburzy tej estakady przed wybudowaniem pierścienia wokół centrum. Natomiast gdy taki pierścień powstanie - powinno się zniechęcić do wjeżdżania w ścisłe centrum. Plany już są i musisz się z nimi pogodzić. Pierwszy etap - Nowa Wałowa - powstanie w ciągu kilku lat.

          • 0 1

          • (3)

            A ja właśnie bym się obawiał. Kretynów u nas w Gdansku przy władzy nie brakuje.
            A w powstanie tych wszystkich "Nowych" w najbliższym pięćdziesięcioleciu jakoś nie wierzę, skoro nawet "promując" komunikację miejską wyremontować torowiska tramwajowego na Stogach i Przeróbce nie ma za co.

            • 5 0

            • na pewno tego nie zrobią (2)

              sami wożą swoje tyłki do pracy.

              • 1 1

              • (1)

                Ale mieszkają gdzie indziej, więc tę część Gdańska omijają szerokim łukiem. A potrzeby "pospólstwa" mają w... głębokim poważaniu.

                • 3 1

              • gdzie indziej znaczy co

                w warszawie ????

                • 0 0

      • (2)

        No właśnie o to idzie, ze tymi "Nowymi" to jeszcze dłuuugo będziemy tylko w wyobraźni jeździć. Może najpierw powinno się je wybudować, sprawdzić, czy RZECZYWIŚCIE odkorkują centrum i wtedy EWENTUALNIE wyburzać?

        • 3 1

        • (1)

          z takim wyburzeniem to jeszcze dluuugo bedziemy tylko w wyobraźni... taki kontrargument na poziomie :D

          • 0 2

          • Ale póki co tych ulic "Nowych" nie ma, prawda? Są tylko duże długi, więc na ich szybkie powstanie nie ma co liczyć. A dopóki nie zaistnieją, NIE PRZEJMĄ żadnego ruchu, prawda?

            • 1 0

    • Komisją kieruje radny PO Dariusz Słodkowski

      troche za młody i mało doświadczony stąd te kuriozalne pomysły. Lepiej niech już politykuje zamiast zabierać się za inżynierie miejską.

      • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane