• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Estakada na Podwalu. Powinna zniknąć czy zostać?

Maciej Naskręt
28 października 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Dyskusyjny remont estakady na węźle UE
Nie tylko tunele pod Podwalem Przedmiejskim, ale też estakada nad Węzłem Unii Europejskiej powinna zniknąć z centrum miasta. Nie tylko tunele pod Podwalem Przedmiejskim, ale też estakada nad Węzłem Unii Europejskiej powinna zniknąć z centrum miasta.

Likwidacja tuneli pod Trasą W-Z to tylko wstęp do zmian w centrum miasta. Komisja ds. rewitalizacji powinna też forsować plan wyburzenia szpetnej estakady nad ul. Okopową - uważa Maciej Naskręt.



Co głównie zmieniłaby likwidacja estakady nad Węzłem Unii Europejskiej?

Wreszcie drgnęło w sprawie likwidacji tuneli pod ul. Podwale Przedmiejskie zobacz na mapie Gdańska, które od od lat 60. tną tkankę miejską Śródmieścia. Rada Miasta Gdańska podczas wrześniowej sesji powołała komisję do spraw rewitalizacji, która ma zająć się wytyczeniem przejść dla pieszych w miejsce zlikwidowanych tuneli.

Jednak likwidacja czterech podziemnych przejść pod ul. Podwale Przedmiejskie to wciąż za mało, by mówić o scaleniu i ułatwieniu poruszania się pieszych między Głównym a Dolnym Miastem. By to zapewnić, niezbędna jest likwidacja estakady nad splotem ul. Podwale Przedmiejskie i ul. Okopowej. Takie działanie uspokoi ruch samochodowy, a piesi poruszający się przez stworzone przejścia dla pieszych w miejscu tuneli poczują się bardziej bezpieczni.

Szpecąca centrum Gdańska estakada nad połączeniem ul. Podwale Przedmiejskie i al. Armii Krajowej będzie rzadziej uczęszczana, gdy zostanie otwarty tunel pod Martwą Wisłą w 2014 r.. Mieszkańcy Zaspy, Wrzeszcza, Przymorza i pozostałych północnych dzielnic, jadąc w kierunku południowym nie zaryzykują przebijania się przez nowe skrzyżowanie z sygnalizacją na Węźle Unii Europejskiej. Dlatego z pewnością podróżować będą tunelem pod Martwą Wisłą i dalej Trasą Sucharskiego do Południowej Obwodnicy Gdańska.

Do zburzenia estakady przekonuje ponadto jej wygląd i degradacja otaczającej ją przestrzeni miejskiej. Problem w tym, że usunięcie tak ogromnej ilości betonu i stali będzie drogim przedsięwzięciem.

Budowę estakady przy budynku należącym do delegatury Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego pamiętają tylko najstarsi inżynierowie. Obiekt został wybudowany w 1977 r. Pierwotnie w ogóle nie miał powstać, ale decyzją ministerialnego urzędnika, który przybył z Warszawy do Gdańska, by sprawdzić postęp robót na węźle, włączono go pospiesznie do inwestycji.

Co ciekawe, ówczesne przedsięwzięcie wpisało się w historię budownictwa za sprawą pierwszej estakady w Polsce, na którą można było wjeżdżać ze środkowego pasa, a nie z lewego, jak jest na pozostałych węzłach drogowych. Ten węzeł został także "bohaterem" niewybrednych żartów - jako jedno z nielicznych na świecie trzypoziomowych skrzyżowań, nie posiadające ani jednego bezkolizyjnego przejazdu.

Opinie (894) ponad 20 zablokowanych

  • Piszę z przyszlosci. Mamy 2023 rok a problemy jeszcze wieksze.

    Wizje i pomysły spełzły na niczym. Gdańskiem rządzi ta sama ekipa od 25 lat. Korki są takie, że szkoda gadać.

    • 0 0

  • W Gdańsku widać tylko wzmocnienie roli i siły deweloperów a nie żadnej tkanki miejskiej, o mieszkańcach już od lat nikt nie

    pamięta

    • 0 0

  • Tunel

    Może tunelu pod Martwą Wisłą też lepiej nie budować bo może okazać się że jest brzydki i trzeba będzie zasypać?

    • 4 2

  • Wierutne bzdury

    Radnych którzy wymyślili ten debilizm należy zatrudnić żeby przeprowadzali z lizakami pieszych przez przejścia na Podwalu. Może zmądrzeją?

    • 2 2

  • Swietny plan (64)

    widocznie za mało pieszych wpada pod samochody na przejsciach dla pieszych...wiec zbudujmy więcej!

    • 1313 159

    • Panie Naskręt - poczuł się Pan bogiem ? (9)

      To, że pisze pan artykuliki o inwestycjach drogowych nie upoważnia Pana do tak daleko idących sugestii planistycznych - (ma pan może wyksztacenie w tym kieruku ?) Zburzenie estakady (zabytku myśli technicznej - 3-poziomowe skrzyżowaniwe kolizyjne :) ), to utrata płynności ruchu z kierunku Hucisko w lewo na Podwale Przedmiejskie). Trochę pokory ...

      • 81 15

      • Panie Naskręt (7)

        a skąd tak 100% pewność że wszyscy z Sopot i jego okolic będą jechali przez tunel pod Martwą Wisłą?? jeżeli tak to też będą korki a kierowcy zaczną wybierać drogę przez miasto...i tym to sposobem wszyscy od Sopotu po Stogi będziemy stali w gigantycznych korkach...DZIĘKUJEMY....

        Przejście dla pieszych przez trzypasmową ulicę i torowisko genialny pomysł nie ma co....

        I NA TO IDĄ MOJE PODATKI....

        • 73 14

        • Dokładnie na to idą Twoje podatki..

          Zawsze myślałem, że wprowadzenie modernizacji powinny poprzedzić badania. Tak jak po wprowadzeniu zmian powinna nastąpic kontrola efektów uzyskanych. Dywagowanie czy to pomoże, czy też nie, bez przedstawienia Danych skutkuje własnie atakami oburzonych ludzi. To nie jest pierwszy przypadek na świecie zmiany organizacji ruchu na duzą skalę. Trzeba przeanalizować jakis przykład, pokazać dane świadczące o poprawności myślenia i przydatności modernizacji. Bez tego pan N. bedzie linczowany w opiniach dzien w dzień. Może jakieś statystyki? Symulacja? Liczba aut jest liczona, bo wystają na skrzyżowaniach osoby liczace samochody. Autor ma to o co się prosił..

          • 1 0

        • Przy galerii bałtyckiej jest jeszcze więcej pasów. (5)

          W Gdyni nie pamiętam przejść podziemnych przy Skwerze, a też jest szeroko.

          • 13 31

          • (2)

            Tylko w Gdyni są po 2 pasy w każdym kierunku ruchu a tu mówimy o TRZECH pasach w każdym kierunku ruchu i do tego torowisku...

            a przepraszam wy w Gdyni nie wiecie co to tramwaj:P

            • 37 3

            • a przy galerii bałtyckiej? (1)

              Rozumiem, że kierowcy (szczególnie jeśli nie wiedzą, jakie inwestycje wokół mają być robione) egoistycznie będą za dalszą dewastacją tej części miasta.

              Jeśli ktoś tamtędy dojeżdża do pracy, to mu wygodnie. I to rozumiem. Ale jak ktoś zamiast mówić "tak mi wygodnie. Nie chcę, aby zmieniano" próbuje swój egoizm zamaskować troską o pieszych, to pozostaje tylko szydzić.

              • 8 19

              • a przy galeri korki

                Przy galerii masz korki i uważaj buduje sie estakadę która ma udrożnić ruch.... Widzisz analogię? Tunel rzeczywiście można by zlikwidować ale estakadę ??

                • 0 0

          • to powiedz mi ilu przechodniów zginęło tam w Gdyni a ilu przejechał samochód pod tunelem w Gdańsku. (1)

            • 57 8

            • 0:0

              • 11 6

      • bob budowniczy

        bawi się w boba budowniczego

        • 26 6

    • już jakiś idiota spowolnił czyli zawęził ulicę Kartuską (4)

      i co same korki a jak jedzie karetka do szpitala to już tragedia, to są pomysły z cyklu pana Naskręta . I jeszcze jedno co to znaczy szpetna , w inżynierii nie ma ładny czy brzydki tylko czy dobrze zbudowany i funkcjonalny czy nie . Szpetna to może być panna a nie obiekt inżynieryjny, chyba zmień pan panie Naskręt pracę może na jakąś fizyczną to zrozumie pan ile wysiłku wymaga coś zrobić a nie żyć z biadolenia

      • 76 22

      • na Kartuskiej ruch się uspokoił i upłynnił (3)

        a korki powstają tylko w okolicach Nowych Ogrodów.

        • 15 26

        • (2)

          to dlaczego w godzinach porannych stoi się aż do pętli tramwajowej albo i dale w korku??

          • 0 7

          • Bo wsiadasz do samochodu (1)

            zamiast zostawić auto w domu / na Chełmie/Siedlcach i podjechać tramwajem

            • 7 4

            • Na Siedlcach zmniejszono poważnie częstotliwość kursowania jednej z dwóch linii tramwajowych. Raczej nie zachęca to do korzystania z komunikacji miejskiej, prawda?

              • 3 0

    • WSZYSCY POD TUNEL POD MARTWĄ WISŁĄ ! (5)

      Starówka zdechnie już całkiem. Nawet ryku silników już nie wbędzie.

      • 40 18

      • to może puśćmy autostradę przez Długą (4)

        Jeśli dla Ciebie "życie" na starym mieście (głównym mieście) to odgłos jadących samochodów.

        • 27 36

        • po liczbie ujemnbych opinii (3)

          widzę, że naprawdę dla Was życie w mieście, to ryk silników...

          Brawo.

          • 14 20

          • To Ci wielcy miastowi (2)

            to jest smutne, że takie dobre pomysły spotykają się z takim oporem. Estakada bez dwóch zdań powinna zniknąć z pejzażu miasta, ale co tam, wielcy postępowi zmotoryzowani miastowi (od zapewne 10 pokoleń z dziada pradziada) mają za grosz wyobraźni przestrzennej i prawidłowo wykształconego poczucia estetyki.

            • 5 9

            • Większość komentujących tu to posiadacze samochodów (1)

              którzy ze swojego apartamentu na Szadółkach albo willi w Koleczkowie dojeżdża do miasta, więc dla nich miasto=ryk silników

              Szkoda, że Ci ludzie nigdy nie byli w miastacch zachodniej Europy, gdzie auta sie wyrzuca z centrum

              • 5 3

              • W miastach zachodniej Europy jest przede wszystkim sprawna komunikacja miejska.

                • 1 0

    • to nie piesi wpadają pod samochody

      to samochody potrącają pieszych. i jak kierowcy ten fakt zrozumieją i przyswoją, to i statystyki wypadków spadną

      • 2 3

    • Nie rozumiem logiki urbanistow .Ten belkt o cieciu tkanki miejskiej , a co robi w takim razie (4)

      nowa Slowackiego i nieukonczone jeszcze pod nia przejscia . Czy to nie beda znowu przejscia szpecace wyglad ulicy i zrodlo wszelkiego zla na tej ulicy .
      Chcialbym tylko wiedziec jaka firma dostanie zlecenie na przebudowe starych przejsc na podwalu

      • 49 7

      • i to jest błąd naszej władzy

        która sama nie wie, na co się zdecydować

        • 2 1

      • także nie wiem, i uważam, że BARDZO źle się dzieje, że Słowackiego została wybudowana w taki sposób

        Sama idea tej drogi jest słuszna. Powinna tam być droga dwupasmowa.

        Ale wykonanie pozostawia wiele do życzenia. Przecięto Wrzeszcz autostradą...

        • 15 17

      • Słowackiego to g...

        Powielanie starych błędów. Teraz już się tak nie buduje w miastach.

        • 19 26

      • jak to jak zapewne zaprzyjaźniona z pomysłodawcą....

        Za kilka lat pan Naskręt wpadnie na pomyśl żeby wyburzyć właśnie budowaną za grube miliony Słowackiego....

        • 37 3

    • Likwidacja estakady miałaby sens (2)

      ale tylko pod warunkiem że trakt św Wojciecha do węzła lipce miałby po dwa pasy w każdą stronę, bezkolizyjne skrzyżowania i ograniczenie prędkości nie niższe niż 70km/h

      • 10 5

      • chyba 100 kmh (1)

        dlaczego mam jechać 70 kmh?

        • 3 1

        • Ja chce 140 km/h pomiędzy Długim Targiem, Dworcem PKP i Galerią Bałtycką

          Da się załatwić?

          • 3 0

    • Ból jest taki że za komuny drogi budowano w miastach zamist obwodnich (7)

      Teraz mało kto potrafi wyobrazić sobie, że w centrum miasta nie musi być największy ruch samochodowy. Ludzie zostali przyzwyczajeni że najszybsza droga przez miasto to najkrótsza droga przez centrum. W żadnym zachodnim dużym mieście nie jest to prawdą. A w Gdańsku nie mamy alternatyw. W Gdańsku bardzo czuć brak budowanego tunelu pod Martwą Wisłą i Nowej Wałowej.
      Cała ta W-Z-ka za komuny została budowana przez debili: pierwszy etap 2 jezdnie po 3 pasy a potem brak kasy na skrzyżowania i korki na każdym z nich. Skrzyżowanie z Sikorskiego - wypasione 3 poziomowe z ogromną estakadą a wyjazd z Sikorskiego w kierunku obwodnicy to konieczność zatrzymania się na STOP-ie i wpatrywania w lustro.

      • 20 9

      • Zachodnie to, zachodnie tamto. Jakaś wróżka powiedziała ci, że ilekroć powiesz "zachodnie", twoje życie przedłuży się od (6)

        Przeziębisz podczas XXX wojny światowej, d*powłazie.

        Ludzie mają prawo wyboru. Wybrali wygodę, wypieli się na ascezę. Główną wadą alternatyw względem samochodów jest to, że nie mają cech samochodów. Tych przyjemnych. Mam prawo wybierać z kim się chcę spoufalać. Chcę sam decydować o trasie, godzinie, przystankach i klimie. Proponujesz mi niewolę albo wystawianie się na pastwę żywiołom. Dziękuję, jestem wygodnicki i kij w oko temu, który tego nie akceptuje. Wolność, kocham i rozumiem. Wolności oddać nie umiem.

        • 26 14

        • żądasz wolności, (2)

          ale jednocześnie ograniczasz ją innym.

          Cieszę się chociaż, że jesteś szczery. Przeciwnicy zmian an Podwalu (nie mówię o estakadzie, a raczej o całościowym przebudowaniu drogi w aleję. Co do estakady jest mi obojętna) mają tak naprawdę bardzo głęboko w poważaniu pieszych i wygląd miasta. Chodzi tylko i wyłącznie o to, co opisałeś wyżej.

          Własna wygoda. Kosztem wszystkich wokół. Ty możesz jechać samochodem tylko dlatego, że 30-40% społeczeństwa wybiera bardziej racjonalny środek lokomocji.

          Ciekaw jestem, co byś powiedział w takim Londynie, gdzie wjazd do centrum jest płatny. Może po wybudowaniu dróg pozwalających ominąć centrum warto też wprowadzić opłaty za wjazd do "starówkowej części miasta"...

          • 9 10

          • Ja ograniczam cudzą wolność? Lansowałem kiedyś likwidację komunikacji publicznej?

            Torpeduję tylko socjopatów, jak każdy normalny człowiek.

            Marzę o zdelegalizowaniu pieniactwa. Twoje 30%-40% społeczeństwa bezczelnie kłamie, mówiąc że zadaje mu cierpienie. 2 minuty na czerwonym świetle, albo 30 sekund w tunelu. Spędź tyle czasu w Somalii, docenisz Gdańsk.

            Normalność nie jest kwestią statystyki. Kto twierdzi inaczej, ten jest d*powłazem. Choćby wszystkie miasta były jak Londyn, oprócz Gdańska, wtedy Gdańsk byłby wyspą normalności na oceanie zamordyzmu.

            Wolność, kocham i rozumiem. Wolności oddać nie umiem.

            • 2 1

          • Londyn ...

            Byłeś w Londynie, widziałeś tam metro? Porównujesz to z Gdańskiem ... A te 30-40% racjonalnie z np. Stogów to czym ma jechać, myślisz, że przejścia na Podwalu Przedmiejskim to tylko dla samochodów? A pieszy, rowerzysta i tramwaj? ...

            • 7 3

        • Żądasz w

          • 0 0

        • co to za wolność stania w korkach w mieście, które stawia głównie na ruch samochodowy? (1)

          poszerzanie ulic zwiększa efekt barierowy i sprzyja wyprowadzaniu się mieszkańców na przedmieścia, a miasto właściwe się dusi dosłownie i w przenośni.

          • 8 11

          • Korki są problemem marginalnym. Tylko w kilku źle zaprojektowanych miejscach

            W pozostalych, tylko w razie remontu lub incydentu. To drugie jest krótkotrwałe. Stoi się najwyżej kwadrans. Lepsze to niż 15 sekund w pojeździe, który samochodem nie jest. Horror.

            Jak na razie, ceny nieruchomości w Śródmieściu zwalają z nóg...

            • 12 5

    • nie wierzę (2)

      moda na powrót do korzeni za chwilę zaproponują nam sproszkowaną trawę zamiast lekarstw i krzesanie ognia krzemieniem

      • 13 9

      • to naprawdę smutne,

        to smutne, że tak myślisz. Wyburzenie tej estakady, to byłby przejaw bardzo dużego postępu urbanizacyjnego z naszej strony. Jestem na TAK i, co chyba ważne, też jestem kierowcą, wcale nie takim niedzielnym.

        • 4 2

      • jak samochód w mieście jest dla ciebie

        symbolem postępu i dobrobytu, znaczy że się zatrzymałeś w rozwoju gdzieś w okolicach połowy XX w.

        • 5 5

    • domorosły urbanista

      pisz Pan, Panie Naskręt lepiej o rolnictwie....obrodziło czy nie.... bo w tym kierunku Panu nie idzie!

      • 3 3

    • to wszystko jest kawałek wiekszego planu (2)

      panowie chodzi o grunty i ich ceny , idzie budowa ..w okolicach toruńskiej trzeba pokazać że to centrum prawie starówka a do takiego imageu nie pasują tunele ...
      To o to chodzi , pytanie kto nakreca teraz maszynkę ....

      • 24 6

      • dobra teoria spiskowa nie jest zła

        • 4 3

      • eeeee ty wiesz ,chyba masz rację. A to co teraz nam tu podają to tylko takie preludium. Zrobią swoje, a my za jakiś czas usłyszymy, że przecież taki był plan i od dawna było wiadomo i ...takie tam

        • 15 2

    • Pan Maciej ma ograniczoną wyobraźnię i nie potrafi (4)

      sobie wyobrazić rozbudowy tego skrzyżowania tak aby było całkowicie bez kolizyjne. Zamiast tego pisze kompletne bzdury, przewidując zmniejszenie ruchu samochodowego.
      Niech Pan się uspokoi bo od spokojnego ruchu samochodowego służą właśnie estakady, szerokie drogi i bezkolizyjne skrzyżowania.

      • 125 21

      • uspokojnenie ruchu samochodów to nie to samo co udrożnienie (3)

        uspokojenie pozwala na spowolnienie ruchu i sprawienie, że jest bardziej jednostajny.

        Nie 80-100km/h, a potem stoi na światłach i znowu 80-100km/h i stoi dwie minuty na światłach. Zamiast tego sytuacja 40-50 i zielona fala. Oczywiście idylla.

        • 29 25

        • Ktoś się nie zgadza z definicją, czy po prostu brak argumentów? (2)

          Zdefiniowałem, co się rozumie pod określeniem "uspokojenie".

          Jeśli ponad 10 osób się nie zgadza, to niech ktoś da prawidłową definicję. No proszę. Kto pierwszy?

          • 7 5

          • Lepiej nic nie definiuj (1)

            Może zamiast 40-50 ustalimy prędkość 30? Po co definiować coś takiego jak uspokojenie ruchu? To się gryzie z pojęciem transportu. W ruchu samochodowym chodzi o to, żeby samochody przemieszczały się szybko, sprawnie i efektywnie, z jak najmniejszą ilością postojów. Skrzyżowania ze światłami, powolny ruch zwiększą emisję szkodliwych substancji przy ruszaniu, hamowaniu itd, blisko starego miasta (o tym nikt nie wspomni).
            Artykułu P. Naskręta szkoda w ogóle komentować...bełkot niedzielnego kierowcy.

            • 20 6

            • nieprawda

              • 2 6

    • cofamy się wstecz? (5)

      Nie wiem jak ty ale ja wolę cofac sie na przód :)

      • 27 44

      • Ch.... z estakadą.

        Seryjny samobójca znów działa.

        • 10 4

      • A ty cofnij się najlepiej na bok, albo w inny wymiar (3)

        Kolejny żenujący przerywnik, a moderator to chyba na piwo poszedł, bo przed chwilą całkiem ciekawe komentarze poszły w kibel, a powyższy szajs tu wisi i zniekształca dyskusje swoim debilizmem

        • 44 17

        • Jeśli takich ludzi zatrudnia Gdańsk, to to jest przerażające!!!!!
          Ludzie jeśli nie macie na co kasy wydawać to zacznijcie sprzątać te przejscia, a tym urzedasom juz dziekujemy!!!!

          • 58 2

        • Zlikwidujmy też tą cały czas niedziałającą estakadę Słowackiego z Grunwaldzką.
          Ta w centrum chociaż działa.

          • 43 2

        • Swoją drogą kiedy poruszam się w prawy bok to...

          zgodnie z definicją cofania: cofał się będę gdy przesunę się w bok lewy. Więc można się cofać w bok.

          • 6 11

    • Nie moge uwierzyc ze komus do pustej glowy przychodza takie pomysly.

      W Gdansku wiele ulic wyglada gorzej niz po wojnie.Rozpadajaca sie nawierzchnia ,brak oznaczen poziomych itd...Podobno z braku funduszy. A tu takie durnie wymyslaja jakies paranoiczne teorie. Likwidowac bezkolizyjne rozwiazania . Pewnie maja cos wspolnego z tymi zlodziejami , zyjacymi ze stawiania swiatel sygnalizacyjnych na kazdej zapyzialej ulicy.

      • 13 6

    • To radny PO Dariusz Słodkowski wam teraz pobuduje przejścia , zburzy estakady

      by zyło się lepiej w KORKU !!!!!!!!!!!!!

      • 10 4

    • Ktoś tu nie wytrzeźwiał z rana............ (2)

      i majaczy, to może jeszcze zdemontujmy torowiska tramwajowe i linie kolejową, bo to przecież przecina tkankę miejską, no i te koszmarne pajęczyny trakcji zasilających, jakie to nie zabytkowe i obrzydliwe, no i autobusy też zlikwidujmy, ile one robią hałasu, dlaczego nie mogą jeździć riksze i dorożki, no i obowiązkowo zamknąć lotnisko w Rębiechowie, nie może być żeby co chwile jakiś samolot przelatywał i hałasował, bardzo dużo jest do zlikwidowania, oj bardzo dużo

      • 195 26

      • podsumowując

        NIE BĘDZIE NICZEGO ;D

        • 20 1

      • M. Naskręt vel Trol

        Pan M. Naskręt wydaje się być zwykłym, internetowym Trolem. Czasami mam wrażenie że jego praca dla "Trójmiasta" polega na pisaniu artykułów tak żeby wzbudzały jak największe kontrowersje. Czy płaca w trojmiasto pe el jest uzależniona od ilości komentarzy pod artykułem ???

        • 56 7

    • racja

      To jest pomysl na ratowanie ZUS-u.

      • 3 1

    • likwidacj tuneli to pomysł

      szatan i pisu !!!!

      • 12 7

    • spowalniamy czy przyspieszamy

      sam juz nie wiem czy budujemy nowe przejscia dla pieszych czy likwidujemy.jesli dobrze pamietam jakis czas temu pan Nastret apelowal o zlikwidowanie przejscia dla pieszych na ul grunwaldzkiej na wysokosci willi uphagena,ktore dzis juz nie istnieje

      • 29 3

  • Dobry pomysł

    To dobry pomysł. Można zrobić tunel lub inaczej poprowadzić ruch. Miasto byłoby piękniejsze bez estakady.

    • 0 2

  • Czyżby zatrudnili nowego urbanistę w magistracie

    Przypominam wam hasło pewnego gościa ze wschodnich rejonów naszego kraju: " zlikwiduję to, zlikwiduję tamto, nie będzie niczego..."Kononowicz

    • 1 0

  • A jak ja ze wsi dojadę do miasta (1)

    Chcę szybciutko do Galerii Bałtyckiej, a tu zatrzymuj się chłopie i pieszych puszczaj. Ma być jak na siódemce. Miasto jak krowa nie jest od tego żeby było ładnie.

    • 3 5

    • Not sure if troll, or just stupid

      Jeżeli Szanowny Pan Gustav nie raczył żartować to radzę raczej przejść się do swojego wiejskiego sklepiku niż przyjeżdżać do nas. Nie chcemy tu Pana. :P

      • 0 0

  • nieeeeeeeeee

    Ja bym przerwał budowę ECS bo też bedzie szpecić wizerunek miasta i rozebrał. Mam nadzieję że zabraknie im pieniędzy na te głupoty, skoro są tunele i estakada to po co wydawać kasę na ich likwidację. obwodnica południowa to coś innego, my mówimy o drodze wlotowej do centrum miasta, ludzie jadący do pracy i tak muszą jechać tędy a nie obwodnicą południową lub tunelem

    • 0 0

  • Ludzie czy wam odebrano rozum, przecież to sabotaż (1)

    Autor tego tekstu powinien zniknąć, to znaczy wrócić skąd przyjechał do Gdańska. P.S. Estakadę zbudowano w 1974roku a nie w 1977

    • 3 1

    • POpieram!

      Niech wraca na swoją wiochę - tak po prostu i bez skrętu ;)

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane