- 1 Mała uliczka, duży problem (170 opinii)
- 2 Rezerwiści idą na ćwiczenia. Kto najpierw? (443 opinie)
- 3 Nowe podziemne zbiorniki w Akwarium (119 opinii)
- 4 Zbiórka na leczenie psów z pseudohodowli (47 opinii)
- 5 Odliczanie sekund na skrzyżowaniach. Za czy przeciw? (281 opinii)
- 6 Zabójca z Jagatowa przyznał się do winy (170 opinii)
Estakada na Podwalu. Powinna zniknąć czy zostać?
Likwidacja tuneli pod Trasą W-Z to tylko wstęp do zmian w centrum miasta. Komisja ds. rewitalizacji powinna też forsować plan wyburzenia szpetnej estakady nad ul. Okopową - uważa Maciej Naskręt.
Jednak likwidacja czterech podziemnych przejść pod ul. Podwale Przedmiejskie to wciąż za mało, by mówić o scaleniu i ułatwieniu poruszania się pieszych między Głównym a Dolnym Miastem. By to zapewnić, niezbędna jest likwidacja estakady nad splotem ul. Podwale Przedmiejskie i ul. Okopowej. Takie działanie uspokoi ruch samochodowy, a piesi poruszający się przez stworzone przejścia dla pieszych w miejscu tuneli poczują się bardziej bezpieczni.
Szpecąca centrum Gdańska estakada nad połączeniem ul. Podwale Przedmiejskie i al. Armii Krajowej będzie rzadziej uczęszczana, gdy zostanie otwarty tunel pod Martwą Wisłą w 2014 r.. Mieszkańcy Zaspy, Wrzeszcza, Przymorza i pozostałych północnych dzielnic, jadąc w kierunku południowym nie zaryzykują przebijania się przez nowe skrzyżowanie z sygnalizacją na Węźle Unii Europejskiej. Dlatego z pewnością podróżować będą tunelem pod Martwą Wisłą i dalej Trasą Sucharskiego do Południowej Obwodnicy Gdańska.
Do zburzenia estakady przekonuje ponadto jej wygląd i degradacja otaczającej ją przestrzeni miejskiej. Problem w tym, że usunięcie tak ogromnej ilości betonu i stali będzie drogim przedsięwzięciem.
Budowę estakady przy budynku należącym do delegatury Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego pamiętają tylko najstarsi inżynierowie. Obiekt został wybudowany w 1977 r. Pierwotnie w ogóle nie miał powstać, ale decyzją ministerialnego urzędnika, który przybył z Warszawy do Gdańska, by sprawdzić postęp robót na węźle, włączono go pospiesznie do inwestycji.
Co ciekawe, ówczesne przedsięwzięcie wpisało się w historię budownictwa za sprawą pierwszej estakady w Polsce, na którą można było wjeżdżać ze środkowego pasa, a nie z lewego, jak jest na pozostałych węzłach drogowych. Ten węzeł został także "bohaterem" niewybrednych żartów - jako jedno z nielicznych na świecie trzypoziomowych skrzyżowań, nie posiadające ani jednego bezkolizyjnego przejazdu.
Opinie (894) ponad 20 zablokowanych
-
2012-10-28 09:16
Poranoja... Niech niebedzie niczego !! Po co to nam ? Po co drogi ???!!!
- 31 6
-
2012-10-28 09:17
A może zlikwidować samochody?
Wracajmy do PRLu - tam korków nie było. Estakady były zbędne. Przejścia dla pieszych w tunelach to tylko fanaberie jakieś.
- 55 5
-
2012-10-28 09:20
Tylko wtedy, kiedy to trasa WZ wpuszczona zostanie w ziemię i będzie tunelem!
- 33 1
-
2012-10-28 09:20
gdzie można dostać takie na - skręty ?
- 59 5
-
2012-10-28 09:21
(...)
Co do samego pomysłu - jest on idiotyczny. Naprawdę aż dziw bierze ze w 2012 roku dziennikarz może wypisywać takie bzdury. Ok powstaje nowa druga i tunel ale to nie spowoduje że wszyscy zdecydują sie nią pojechać. Nowe drogi buduje sie po to aby rozładować korki, a nie wyjść z założenia że skoro juz powstałą i korki zmalały możemy zlikwidować inne udogodnienia = wrócić do stanu pierwotnego - albo jeszcze gorszego.
- 50 8
-
2012-10-28 09:22
Myślę, żę estakady w wielu punktach miasta ułatwiły by przelotowość !! (2)
Wygodą i bezpieczeństwem dla pieszych są tunele czyli przjścia podziemne a że są tak ohydne i zaniedbane to możemy zawdzięczać osobie za nie odpowiedzialnej.
Niszczyć coś co spełnia swa rolę dobrze i budować coś innego po to aby się pokazać i przemielić nie swoje pieniądze to barbarzyństwo!- 60 8
-
2012-10-28 10:21
tak
niech ludzie chodzą w tunelach jak krety i przejściach podziemnych a grunwaldzką wyburzmy z jednej strony by móc poszerzyc ulicę do 8 pasów z każdej strony co byśmy mieli hajłej jak w mieście aniołów, fak je!
- 3 3
-
2012-10-29 10:14
dlaczego mówisz co jest wygodne dla pieszych?
skoro widać, że masz o tym słabe pojęcie
- 1 1
-
2012-10-28 09:22
Z innej beczki (3)
Mam pytanie?
Czy nie można usprawnic zjazdu z obwodnicy z Gdyni w kierunku Koscierzyny/Węzeł Kowale/ bezpośrednią nitką w prawo zamiast objeżdzac most i pakowac się w mega kolizyjne skrzyżowanie.Trzeba nie lada sprytu aby włączyc się tam do ruchu w godzinach szczytu.Kto o tym decyduje?- 14 1
-
2012-10-28 09:24
napisz do naskręta (1)
- 4 0
-
2012-10-28 10:42
nie pomoże bo jest tam estakada
którą by najchętniej pewnie wyburzył i zrobił skrzyżowanie przez obwodnice
- 3 0
-
2012-10-28 11:49
Pytanie ponów do wójta gminy Kolbudy, najbogatsza gmina w powiecie gdańskim.
- 0 0
-
2012-10-28 09:24
Najpierw Zbuduj a potem Zburz (1)
Tunela nalezy prawidlowo wyremontowac wedlug nowych standartow techniki budowlqanej
Etakade nalezy prawidlowo porzadnie i dobrze wyremontowac wedlug nowych standartow techniki budowlanej
Wescie sie ludzie do Roboty anie do ciaglego gadania
Koniec z tym gadaniem- 41 9
-
2012-10-28 09:29
Zniszczyli Gospodarke i Produkcje to teraz Drogi zniscza
Kolejna sprawa do likwidacji to pewnie Obywateli Polskich bo tylko 3,5 miliona juz wyjechalo ludzi z Polski a trzeba zlikwidowac do ilu ?
- 9 2
-
2012-10-28 09:24
Aż sie nie chce komentować
- 45 6
-
2012-10-28 09:25
PB (2)
To skoro estakada przeszkadza to z jakiego powodu jest budowana nowa przy Gaelrii Bandyckiej?
- 85 2
-
2012-10-28 20:44
to jest bardzo dobre pytanie
ale dziennikarze to idioci. Tak samo jak władze.
Ale żeby nie było - przeszkadza, ale nie tak jak tunele i nie tak jak na Słowackiego.- 2 2
-
2012-10-29 10:15
bo to pomyłka i kuypa kasy w błoto
podobnie jak sposób wykonania całej nowej słowackiego.
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.