- 1 Rezerwiści idą na ćwiczenia. Kto najpierw? (409 opinii)
- 2 Nowe podziemne zbiorniki w Akwarium (76 opinii)
- 3 Odliczanie sekund na skrzyżowaniach. Za czy przeciw? (239 opinii)
- 4 Po wyborach chcą zbudować ruch miejski (91 opinii)
- 5 Zabójca z Jagatowa przyznał się do winy (166 opinii)
- 6 Śmierć w stoczni: zabójstwo, a nie wypadek (296 opinii)
Estakada na Podwalu. Powinna zniknąć czy zostać?
Likwidacja tuneli pod Trasą W-Z to tylko wstęp do zmian w centrum miasta. Komisja ds. rewitalizacji powinna też forsować plan wyburzenia szpetnej estakady nad ul. Okopową - uważa Maciej Naskręt.
Jednak likwidacja czterech podziemnych przejść pod ul. Podwale Przedmiejskie to wciąż za mało, by mówić o scaleniu i ułatwieniu poruszania się pieszych między Głównym a Dolnym Miastem. By to zapewnić, niezbędna jest likwidacja estakady nad splotem ul. Podwale Przedmiejskie i ul. Okopowej. Takie działanie uspokoi ruch samochodowy, a piesi poruszający się przez stworzone przejścia dla pieszych w miejscu tuneli poczują się bardziej bezpieczni.
Szpecąca centrum Gdańska estakada nad połączeniem ul. Podwale Przedmiejskie i al. Armii Krajowej będzie rzadziej uczęszczana, gdy zostanie otwarty tunel pod Martwą Wisłą w 2014 r.. Mieszkańcy Zaspy, Wrzeszcza, Przymorza i pozostałych północnych dzielnic, jadąc w kierunku południowym nie zaryzykują przebijania się przez nowe skrzyżowanie z sygnalizacją na Węźle Unii Europejskiej. Dlatego z pewnością podróżować będą tunelem pod Martwą Wisłą i dalej Trasą Sucharskiego do Południowej Obwodnicy Gdańska.
Do zburzenia estakady przekonuje ponadto jej wygląd i degradacja otaczającej ją przestrzeni miejskiej. Problem w tym, że usunięcie tak ogromnej ilości betonu i stali będzie drogim przedsięwzięciem.
Budowę estakady przy budynku należącym do delegatury Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego pamiętają tylko najstarsi inżynierowie. Obiekt został wybudowany w 1977 r. Pierwotnie w ogóle nie miał powstać, ale decyzją ministerialnego urzędnika, który przybył z Warszawy do Gdańska, by sprawdzić postęp robót na węźle, włączono go pospiesznie do inwestycji.
Co ciekawe, ówczesne przedsięwzięcie wpisało się w historię budownictwa za sprawą pierwszej estakady w Polsce, na którą można było wjeżdżać ze środkowego pasa, a nie z lewego, jak jest na pozostałych węzłach drogowych. Ten węzeł został także "bohaterem" niewybrednych żartów - jako jedno z nielicznych na świecie trzypoziomowych skrzyżowań, nie posiadające ani jednego bezkolizyjnego przejazdu.
Opinie (894) ponad 20 zablokowanych
-
2012-10-28 09:38
jzełczałe jajo
moze czas wylać do kibla ten zjełczały budyń razem
z etatowymi upolitycznionymi bezradnymi dla nich każde wydawanie publicznych pieniędzy to extra kasa bokiem..- 18 0
-
2012-10-28 09:40
Ja mam lepsze rozwiązanie (2)
lepiej jest zburzyć ten szpecący wiadukt na Grunwaldzka/ Słowackiego przecież on tam stoi bezużyteczny, szpeci centrum wrzeszcza nic nie wnosi a utrudnia ruch pieszych i samochodowy!!!
- 39 5
-
2012-10-28 13:30
wielu ludzi tam widziało tunel pod Grunwaldzką i torami
niestety, tunel kłócił się z wizją TCz na estakadach.
- 1 0
-
2012-10-28 13:33
Bo jeszcze nie jest otwarty, cierpliwości.
Jest nieprzecietnie ładny i ma ekrany.
- 1 2
-
2012-10-28 09:41
Czy dzisiaj jest 1 kwiecień? Przespałem zimę?? (3)
- 40 5
-
2012-10-28 09:55
tak, niedżwiedziu
- 0 1
-
2012-10-28 10:12
obstawiam że 1 kwiecień był jakieś 2012 lat temu...
- 2 1
-
2012-10-28 14:50
"1 kwiecień"....
- 0 1
-
2012-10-28 09:41
Zlikwidujmy wszystko
nie będzie niczego! K. Kononowicz
- 30 3
-
2012-10-28 09:42
Kupa Baranow bez wyobrazni
trasa sucharskiego nie odkorkuje trasy w-z jak rowniez likwidacja tuneli i estakady nie poparawi estetyki brudnego i zasyfialego miasta
likwidacja estakady i tuneli przyczynicie sie do zakorkowania centrum miasta i wzrostu wypadkow bo piesi beda biegac potej zakorkowanej drodze - switla tu nic nie pomoga ale pomorzy tylko cmentarz na lostowicach ktory szybko sie rozrasta- 32 10
-
2012-10-28 09:47
Szpetna estakada (1)
Szpetna estakada? A co powiedziecie o tej kolo Galerii Baltyckiej? Tamta pewnie jest przepiekna...
- 35 5
-
2012-10-28 10:33
Ta przy Galerii,jest ochydna!!!!!!!!!!
- 4 2
-
2012-10-28 09:49
Budyniowi i jego ekipie juz czas odejsc od koryta bo wymyslaja kolejne afery (2)
likwidacja przejsc i likwidacja estakady to swietny pomysl na zrobienie durzej kasy bo tego nikt nie policzy - wszystko kosztem podatnika
- 21 7
-
2012-10-28 09:50
Teraz to juz Europa Gold
- 3 2
-
2012-10-28 12:16
nie durzej, a wienkszei
- 1 0
-
2012-10-28 09:50
na kacu był chyb apisząc ten artykuł (2)
Mam pytanie , czy Pan takie bzdurne artykuły pisze rano po na dużym kacu po sobotniej balandze ?
Proszę przejechać się do Berlina na Potsdamer Platz i zobaczyć jak to się robi w nowoczesnym mieście.
jak życie zeszło do podziemi i nastąpiła pełna integracja z kolejkami S-Bahn - , inna komunikacją.
Tam koło estakady przecież będzie przystanek SKM , tunele , estakady to normalna rzecz w dużej aglomeracji.- 35 6
-
2012-10-28 11:37
(1)
ale przy placu Poczdamskim nie ma żadnej estakady drogowej!
i życie nie zeszło tylko do podziemi ale kwitnie na powierzchni! tak jak zresztą w całym Berlinie, gdzie nie ma żadnych tuneli dla pieszych pod ulicami,wszystkie przejścia są naziemne z priorytetem dla pieszych, żadnych estakad, żadnych mega skrzyżowań z hektarowymi wyspami centralnymi a miasto jest 10 razy większe od Gdańska - za to doskonała komunikacja miejska, szerokie chodniki z zakazem parkowania na nich i sklepy przy ulicach! (u nas widoczne już tylko w centrach handlowych, dodatkowo generujących ruch samochodowy). I wszechobecne tłumy pieszych i rowerzystów na ulicach niemal przez całą dobę. A estakady w Berlinie są dość liczne ale tylko kolejowe, które w odróżnieniu do samochodowych są b. miastotwórcze i przy każdej stacji S czy U kwitnie życie, powstają sklepy, knajpy i place miejskie.
dodatkowo nie ma żadnych ekranów akustycznych, bilbordów jak na lekarstwo i nie widziałem na żadnym budynku tych obrzydliwych szmat reklamowych zalepiających nasze miasta- 4 2
-
2012-10-28 19:08
No właśnie, doskonała komunikacja miejska. Tylko, że w Gdansku na razie jest FATALNA.
- 2 1
-
2012-10-28 09:52
Fajnie - coś jest
wyremontowane za .... mln zł, a potem jest temat wyburzyc. Ostatnio był tez tekst o wyburzeniu Opery Bałtyckiej, a 2 lata temu wymieniono okna na nowe. I tak w kółeczko.
- 25 4
-
2012-10-28 09:54
TRASA W-Z do LIKWIDACJI (4)
Jeszcze Trasy W-Z nie zbudowali do konca z gracja i elegancja a juz beda likwidowac
Trasa W-Z to trasa szybkiego ruche a nie osiedlowa ulica - wescie ziny prysznic budowanomatolki- 35 2
-
2012-10-28 12:22
no właśnie chodzi o to, aby przestała być trasą szybkiego ruchu (2)
W mieście nie ma potrzeby autostrad. Są potrzebne aleje.
Jak ktoś chce z Wawy szybko przejechać do Gdyni to zapraszamy na obwodnicę południową i następnie obwodnicą. Nie trzeba się już pchać przez miasto.
Jeśli ktoś chce na Zaspę, Przymorze czy do Sopotu: krajowa 7 -> S7 (obwodnica południowa) -> trasa sucharskiego -> tunel pod Martwą Wisłą -> Droga Zielona i tu albo w Hallera, albo Czarny Dwór i dalej w miasto.
Nie wiem, czy piszący tu komentarze nie wiedzą jakie inwestycje drogowe są planowane czy piszą dla złośliwości.
Dodatkowo Warto dowiedzieć się czegoś o Nowej Politechnicznej oraz Nowej Wałowej. Jeśli wtedy ktoś nadal będzie upierał się, że trzeba tu autostrady, no to już trudno - widocznie się nie dogadamy.
Jeśli jednak chodzi o samą estakadę, to nie wiem, czy jest ona taka potrzebna.
I druga rzecz - przestańcie już wreszcie patrzeć na świat przez pryzmat "zachodu". Jak na zachodzie zaczną obcinać sobie uszy też będziecie uważać, że to słusznie?- 1 3
-
2012-10-28 20:32
A to tunel pod Martwą Wisłą już zbudowali? A mnie się wydawało, że jeszcze nawet Sucharskiego nie skończyli...
Druga sprawa - wielu krajową "7" jedzie właśnie do Gdańska, nie do Gdyni. Więc MUSZA mieć do dyspozycji drożne ulice, także w centrum. A nie dodatkowe miejsca korkogenne.- 2 2
-
2012-10-28 22:15
He ...
Nowa Wałowa o ile kiedyś powstanie jest dobrą alternatywą, ale wytłumacz jeszcze deweloperom i projektantom Nowej Wałowej, że chcesz im przenieść autostradę z Podwala Przedmiejskiego :)
- 0 0
-
2012-10-28 22:05
w godzinach szczytu to nie jest droga szybkiego ruchu
trzeba myśleć o wyprowadzeniu ruchu tranzytowego poza miasto i tworzyć system komunikacji szynowej, inaczej miasto jak jest zakorkowane, tak będzie
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.