- 1 Do czego służyła najsłynniejsza hala Stoczni? (82 opinie)
- 2 Sopot zbuduje wieżę widokową (50 opinii)
- 3 Pamiętasz, co odstawiali twoi nauczyciele? (238 opinii)
- 4 Rozwikłano zbrodnię sprzed 26 lat (213 opinii)
- 5 Wpadł jeden z narkotykami, to wpadł i drugi (131 opinii)
- 6 Będzie można ładować Mevo w domu (148 opinii)
Estakada na Podwalu. Powinna zniknąć czy zostać?
Likwidacja tuneli pod Trasą W-Z to tylko wstęp do zmian w centrum miasta. Komisja ds. rewitalizacji powinna też forsować plan wyburzenia szpetnej estakady nad ul. Okopową - uważa Maciej Naskręt.

Jednak likwidacja czterech podziemnych przejść pod ul. Podwale Przedmiejskie to wciąż za mało, by mówić o scaleniu i ułatwieniu poruszania się pieszych między Głównym a Dolnym Miastem. By to zapewnić, niezbędna jest likwidacja estakady nad splotem ul. Podwale Przedmiejskie i ul. Okopowej. Takie działanie uspokoi ruch samochodowy, a piesi poruszający się przez stworzone przejścia dla pieszych w miejscu tuneli poczują się bardziej bezpieczni.
Szpecąca centrum Gdańska estakada nad połączeniem ul. Podwale Przedmiejskie i al. Armii Krajowej będzie rzadziej uczęszczana, gdy zostanie otwarty tunel pod Martwą Wisłą w 2014 r.. Mieszkańcy Zaspy, Wrzeszcza, Przymorza i pozostałych północnych dzielnic, jadąc w kierunku południowym nie zaryzykują przebijania się przez nowe skrzyżowanie z sygnalizacją na Węźle Unii Europejskiej. Dlatego z pewnością podróżować będą tunelem pod Martwą Wisłą i dalej Trasą Sucharskiego do Południowej Obwodnicy Gdańska.
Do zburzenia estakady przekonuje ponadto jej wygląd i degradacja otaczającej ją przestrzeni miejskiej. Problem w tym, że usunięcie tak ogromnej ilości betonu i stali będzie drogim przedsięwzięciem.
Budowę estakady przy budynku należącym do delegatury Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego pamiętają tylko najstarsi inżynierowie. Obiekt został wybudowany w 1977 r. Pierwotnie w ogóle nie miał powstać, ale decyzją ministerialnego urzędnika, który przybył z Warszawy do Gdańska, by sprawdzić postęp robót na węźle, włączono go pospiesznie do inwestycji.
Co ciekawe, ówczesne przedsięwzięcie wpisało się w historię budownictwa za sprawą pierwszej estakady w Polsce, na którą można było wjeżdżać ze środkowego pasa, a nie z lewego, jak jest na pozostałych węzłach drogowych. Ten węzeł został także "bohaterem" niewybrednych żartów - jako jedno z nielicznych na świecie trzypoziomowych skrzyżowań, nie posiadające ani jednego bezkolizyjnego przejazdu.
Opinie (893) ponad 20 zablokowanych
-
2012-10-28 09:02
Swietny plan
widocznie za mało pieszych wpada pod samochody na przejsciach dla pieszych...wiec zbudujmy więcej!
- 1313 159
-
2012-10-28 09:03
Przegięcie.
Jestem w stanie zrozumieć wiele, że tunele szpecą, że są niebezpiecznie. Ale estakada? Fakt faktem, do pięknych nie należy, ale burząc ją spowodujemy jeszcze większe korki w centrum. Wydaje mi się, że takimi decyzjami zaczynamy się cofać w rozwoju.
- 1220 108
-
2012-10-28 09:06
zegarek przestaw
bo wydaje ci się, że już wstałeś, a majaczysz
- 455 58
-
2012-10-28 09:06
paranoja........
Zlikwidować estakadę na jednym z najbardziej zakorkowanych skrzyżowań w całej Polsce północnej?Zlikwidować podziemne przejścia? Ja chyba jeszcze nie wytrzeźwiałem z rana bo nie wierze w to co czytam....
- 953 65
-
2012-10-28 09:06
Idioci
Idioci wszędzie
- 636 38
-
2012-10-28 09:06
W Gdańsku budują a w Gdyni nie
Jak jeżdżę po Gdańsku to widzę że dużo się zmienia, budowy, przebudowy itd.
W Gdyni zaś mam wrażenie że nic się nie dzieje poza drobnymi remontami.
Panie Szczurek może już czas na zmiany?- 174 95
-
2012-10-28 09:06
Jak
by w Trójmieście nie było już innych ważnych porblemów. Proponuje zburzyć też Hotel Heveliusz, Organikę i Zieleniaka.
Jeden specjalista od transportu już ratuje lotniska. Strach pomyśleć gdzie celuje p. Maciej. Czyżby chciał zmienić ministra-modela N. ????- 417 21
-
2012-10-28 09:07
piesi byli by bardziej bezpieczni w przejściu tunelowym gdyby był tam monitoring unikają świateł samochodów i żaden niedzielny kierowca nie potranci go po pijaku
- 369 23
-
2012-10-28 09:07
Najlepiej zlikwidujmy wszystko i będzie git.
- 352 19
-
2012-10-28 09:08
Popieram zwężenie podwala, ale zburzenie estakady to przesada
Jej zburzenie spowoduje całkowite zatkanie centrum. A argument typu " jak zatkamy centrum, to nikt tam nie będzie jeździł i się odetka" zakrawa o absurd.
- 513 46
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.