• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

FRAG: tylko buspas i przejazdy SKM na bilecie miejskim uratują Wrzeszcz

Maciej Naskręt
10 marca 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Kiedy koniec chaosu na stacji we Wrzeszczu?
Niemal cztery miesiące potrwa przebudowa torowiska w ciągu al. Grunwaldzkiej we Wrzeszczu. Jeszcze większe korki w tej części miasta są pewne. Niemal cztery miesiące potrwa przebudowa torowiska w ciągu al. Grunwaldzkiej we Wrzeszczu. Jeszcze większe korki w tej części miasta są pewne.

Tylko pas dla autobusów na al. Grunwaldzkiej i bilety ZTM akceptowane w SKM uratują Wrzeszcz przed kompletnym zakorkowaniem podczas rozpoczynającego się remontu torowiska - uważają członkowie stowarzyszenia Forum Rozwoju Aglomeracji Gdańskiej. - Pas może być, ale tylko w jednym kierunku. Na bilety nie ma co liczyć - odpowiadają urzędnicy.



Czy utworzenie buspasa ustrzeże Wrzeszcz i Strzyżę przed paraliżem drogowym?

Członkowie stowarzyszenia FRAG przekonują, że tylko wprowadzenia takich usprawnień w organizacji ruchu podczas przebudowy torowiska na al. Grunwaldzkiej zobacz na mapie Gdańskaal. Wojska Polskiego zobacz na mapie Gdańska uchroni centralną dzielnicę Gdańska przed paraliżem komunikacyjnym. Przedsięwzięcie ma rozpocząć się na przełomie marca i kwietnia.

O wprowadzeniu osobnego pasa dla autobusów pisaliśmy dwukrotnie, pod koniec stycznia oraz w połowie lutego. Kilka tygodni temu urzędnicy przekonywali, że jego utworzenie jest niemożliwe. Czy coś się zmieniło?

- Na razie nie mamy ostatecznej wersji organizacji ruchu drogowego w ciągu przebudowywanego torowiska we Wrzeszczu. Wybierzemy ją na początku przyszłego tygodnia - zapowiada Tomasz Wawrzonek, kierownik działu inżynierii ruchu w gdańskim Zarządzie Dróg i Zieleni.

Jednak już dziś wiadomo, że najbardziej prawdopodobnym scenariuszem jest wprowadzenie osobnego pasa dla autobusów wyłącznie na jezdni w kierunku Oliwy. Dlaczego nie w drugą stronę?

- Na tej jezdni jeden pas zabierze wykonawca remontu torowiska - tłumaczy Tomasz Wawrzonek.

Druga kwestia to bilety. FRAG przypomina, że gdy w 2007 roku tramwaje nie kursowały we Wrzeszczu ze względu na remont skrzyżowania przy Galerii Bałtyckiej, bilety długookresowe na gdańską komunikację były honorowane w SKM-ce na odcinku Oliwa - Gdańsk Główny.

Czy tym razem będzie podobnie? Niestety nie.

- Jeszcze kilka lat temu było to możliwe, ale teraz już nie. Zmieniły się zasady rozliczeń między spółkami, trudno byłoby nam zawrzeć jakąś umowę o przewozach. Proponujemy jednak zastępcze linie autobusowe - mówi Jerzy Dobaczewski, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego.

Utrudnienia w ruchu pojazdów są nieuniknione. - W trakcie przebudowy torowisk konieczna będzie m.in. wymiana konstrukcji jezdni, nawierzchni, a także przezbrojenia na ok. 300 metrach al. Grunwaldzkiej - wyjaśnia Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik prasowy spółki GIK.

Można więc zakładać, że autobusy staną w korkach. Gdańszczanom pozostaje przesiąść się na... rowery: na remontowanym odcinku istnieje osobna ścieżka rowerowa, która pozwala na w miarę bezpieczną jazdę przez Wrzeszcz.

Inwestycja we Wrzeszczu i Strzyży to zadanie realizowane na dwóch odcinkach. Pierwszy w ciągu al. Wojska Polskiego i al. Grunwaldzkiej od ul. Nowowiejskiego zobacz na mapie Gdańska do ul. Miedzianej zobacz na mapie Gdańska. Drugi na al. Grunwaldzkiej, na odcinku od ul. Klonowej zobacz na mapie Gdańska do ul. Miszewskiego zobacz na mapie Gdańska. Wykonawcą robót będzie firma Torpol, która zainkasuje za to ok. 19,5 mln zł.

Przebudowa torowisk we Wrzeszczu i Strzyży to część Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej GPKM III, dofinansowanego z funduszy UE. Jego koszt wynosi ok. 700 mln zł. Poza remontem torowisk na Zaspie, Przymorzu i Siedlcach, które zakończyły się w listopadzie 2010 r., projekt obejmuje też budowę linii tramwajowej w ciągu ul. Nowej Łódzkiej.

Opinie (374) ponad 10 zablokowanych

  • ... (17)

    czyli korki będą jeszcze większe:)

    • 132 8

    • ... (12)

      ...aby potem były mniejsze.
      Zobacz szklankę do połowy pełną, a nie do połowy pustą.

      • 10 22

      • jakby nie patrzeć (7)

        wychodzi na to samo

        • 2 5

        • jak by patrzeć z szerszej perspektywy (6)

          z tych komentarzy najczęściej płyną 3 komunikaty - nie robić nic, jak coś, to drogi i obniżać ceny. Gdyby ktoś słuchał tutejszych płaczków Polska byłaby taką Libią - tam mają najwyższej jakości drogę przez pustynie, którą się jeździ wielbłądami. Tego właśnie chcecie? A "g*wnowargi McSraksztajn" jak zwykle ma g do powiedzenia.

          • 6 8

          • koleś git dobrze mówisz, ale niestety tylko ja cie słyszę i rozumiem...

            • 3 0

          • gupi ty jestes ??? (2)

            jak bus pas moze zmniejszyc korki ???? i czemu po remoncie torow korki maja byc mniejsze?

            • 5 4

            • Mnijesze korki, bo w miejscu obecnego przystanku Jaśkowa Dolina ma być dodany pas lewoskrętu. (1)

              • 0 0

              • i co z tego?

                dodatkowy cykl dla lewoskrętu? to większe korki na Grunwaldzkiej! światła bez zmian czyli tak jak dziś? nikt z tego pasa nie skorzysta bo wszyscy się tam boją że pieprznie w nich tramwaj. GDYBY CELEM BYŁA WALKA Z KORKAMI TO ZROBILIBY TYLKO PRZENIESIENIE PRZYSTANKÓW I LEWOSKRĘT A NIE WSZYSTKO!

                • 0 2

          • w libi jest duza przepustowosc drog bo panuje socjalizm nie pozwalajacy sie ludziom bogacic i kupowac samochodów, przez co jest ich mniej niz mogłoby byc

            • 0 1

          • co poniektórzy chcą wyjść na tą ulicę-> patrz cukier prawie po 5zł

            • 0 0

      • przecież to remont - po remoncie wrócą normalne korki....

        • 11 0

      • Hehehe... (1)

        po remoncie buspas zostanie. Nie wierzycie chyba że zlikwiduja buspas po remoncie - torowiska. W Warszawie bus pasy wcale nie zmniejszyły korków a zwiększyły mimo że duża ilość mieszkańców przesiadła się do komunikacji. A jak policja nie pilnuje to większość śmiga buspasem.

        • 7 2

        • Zlikwidują bus pas, ponieważ nie będzie potrzebny. Po remoncie wrócą tramwaje i autobusy znikną, więc bus pas będzie bezużyteczny.

          • 0 0

      • od remontu torowiska korki nie będą mniejsze

        a robią go po to, żeby paru przyduapsów mogło wziąć "wziątkę"

        • 2 0

    • Gdańsk, będzie się działo! (2)

      To chyba dobre hasło...

      • 3 1

      • burdel sie bedzie dzial :) (1)

        • 7 1

        • I to na kółkach..

          W autobusue... :D:PP

          Niekrtorzy napaleńcy bedą mieli okazje zeby troche...

          • 0 0

    • członkowie FRAG niech sp............ją na Madagaskar z takimi pomysłami

      co tam? platformerska władza robi z fanatycznych platformersów przyssanych w quasi-państwowym sektorze stowarzszenie czyli tzw. "głos społeczeństwa"? żenada. To właśnie pobiliście w bezeceństwei komunę.

      • 6 6

  • przebudowa torowiska + zabranie jednego pasa na bus pas...zabierzcie jeszcze jeden na drogę rowerową (17)

    na pewno nie będzie większych korków. jak zwykle dbają tylko o elektorat autobusowy.

    • 129 126

    • i podstawiają autobusy co godzinę (np 210 w niedziele)

      Nie ma jak coś p...ąć bez sensu

      • 18 6

    • Kononowicz na prezydenta.....

      Gdybyscie wybrali takiego Kononowicza to on by zrobil porzadek, wszystko by zlikwidowal, buspasy, korki, sciezki...... zamknijcie dla ruchu kolowego cala grunwaldzka..... nie bedzie korkow..... tak remon powinny robic 3 ekipy 24h i skonczyc go w mc a nie 4...... to bedzie masakra

      • 24 1

    • nie tylko autobusowy

      jazda autobusem tworzy lepsze warunki do parkowania przyspawanych do siedzeń własnych samochodów

      jak nie kumasz to przynajmniej nie smuć i nie ściemniaj

      • 9 18

    • BUDYŃ TYLKO O WŁASNEJ I PARTYJNEJ pupIE MYŚLI

      Ci z fur mają go w pupie głęboko - a motłoch bujający sie między słupkami w autobusie to jego elektorat.

      • 6 10

    • (6)

      nie no lepiej nich 120 osób z kazdego tramwaju jadącego co 5 minut przez wrzeszcz wsiądzie do swojego auta lub taksówki wtedy na pewno bedzie lepiej niz zrobic bus pas. Elektorat autobusowy. Ty jedziesz 1 samochodem my jedziemy w 100 osób jednym pojazdem co chwile. ..

      • 14 9

      • a nawet 250 osób (pojemność jednego pociagu tramwajowego) i co 2-3 min (3)

        bo taka jest rzeczywista częstotliwość kursowania. Ale jemu nie wytłumaczysz. On ma na dodatek kompleks i musi sobie go rekompensować autem...

        • 11 5

        • A tobie kto wytłumaczy? (2)

          Więc spróbuję.
          Tramwaj jeżdzi co 5-6 minut. Niech będzie, że co 2-3, ale mi się nie udało zobaczyć takiej częstotliwości. Ale niech tam, może być. A teraz policzcie mądrale, ile samochodów przejedzie przez to samo miejsce pomiędzy dwoma olejnymi tramwajami - idę o zakład, że będzie to duuuużo więcej, niż 120.
          Zanim zaczniecie pisać głupoty, nauczcie się myśleć samodzielnie, a nie powielajcie propogandowe hasełka. Takie bajki to dla Liska i jego elektoratu.
          PS
          A dostawczaki, straż pożarną z Sosonowej i karetki na tory, jak TIT-y - prawda?

          • 5 8

          • a gdzie będziesz parkował, jeżeli te 120 osob co 2-3 minuty, no dobra nawet 5-6 wsiądzie w samochód? This is a question man! Przemyśl sprawę, a jak nie pomoże, to Straż Miejska Ci wytłumaczy podczas zdejmowania blokady z koła.

            • 6 0

          • Moze tobie wytlumacze

            bo chwilowo bredzisz.
            przepustowosc pasa drogi miejskiej to maksimum 1800 pojazdów (teoretyczne). Średnia, nieco zawyżona zajętość auta to 1,7osoby/auto.
            Daje nam to 3060osób/kierunek/godzina.

            W godzinach szczytu przez Wrzeszcz przejezdza 29tramwajów w każdą stronę, kazdy po cirka 200miejsc.
            Przyjmujac napelnienie 66% mamy 29*200*0,67 = 3886 osób/kierunek/godzina

            Wnioski:
            tramwajami porusza się ok. 40% ilości ludzi smrodzących na Grunwaldzkiej.

            Tak właśnie pada logika samochodziarzy.

            Dotarło?
            Dzięki nam masz o 40% krótsze korki.

            Więc dla własnego dobra zacznij wołać o buspas czynny w godzinach szzczytu.
            Bo jak Ci 1/4 ludzi z tramwaju wsiądzie w samochód, to okna nie otworzysz.

            Chyba ze to taki fetysz. Spaliny o poranku.

            • 4 1

      • wagon bydlecy...;)tez jezdzem miejskim syfem...

        • 5 2

      • Ale głupota

        Tramwaj jeżdzi co 5-6 minut. Niech będzie, że co 2-3, ale mi się nie udało zobaczyć takiej częstotliwości. Ale niech tam, może być. A teraz policzcie mądrale, ile samochodów przejedzie przez to samo miejsce pomiędzy dwoma olejnymi tramwajami - idę o zakład, że będzie to duuuużo więcej, niż 120.
        Zanim zaczniecie pisać głupoty, nauczcie się myśleć samodzielnie, a nie powielajcie propogandowe hasełka. Takie bajki to dla Liska i jego elektoratu.
        PS
        A dostawczaki, straż pożarną z Sosonowej i karetki na tory, jak TIT-y - prawda?

        • 1 6

    • (4)

      w autobusie miesci sie 100 osob.
      w gdansku, przewoz 100 osob, to okolo 80 samochodow.
      sami sobie robicie korki :)

      • 16 3

      • Bez sensu (3)

        Tramwaj jeżdzi co 5-6 minut. Niech będzie, że co 2-3, ale mi się nie udało zobaczyć takiej częstotliwości. Ale niech tam, może być. A teraz policzcie mądrale, ile samochodów przejedzie przez to samo miejsce pomiędzy dwoma olejnymi tramwajami - idę o zakład, że będzie to duuuużo więcej, niż 120.
        Zanim zaczniecie pisać głupoty, nauczcie się myśleć samodzielnie, a nie powielajcie propogandowe hasełka. Takie bajki to dla Liska i jego elektoratu.
        PS
        A dostawczaki, straż pożarną z Sosonowej i karetki na tory, jak TIT-y - prawda?

        • 1 4

        • (2)

          No, tylko że tramwaj pojedzie sobie dalej, a te więcej niż 120 samochodów trzeba jeszcze gdzieś zaparkować. Moim zdaniem parkowanie to dużo większy problem niż korki.

          • 2 1

          • A tu masz rację (1)

            Ale zobacz ile dodatkowych pasow ruchu i parkingów możnaby zbudować na miejscach zajmowanych przez pętle i torowiska.

            • 0 4

            • A co ci po pasach ruchu w miejscu pętli? A poza tym gwarantuje ci, że jakby pasażerowie tramwajów przesiedli się do samochodów, to tych dodatkowych pasów i tak by nie starczyło. A parkować to by chyba musieli jeden na drugim.

              Powiedzmy sobie szczerze: ile by nie kwiczeć, to za samochodem w mieście przemawia tylko lenistwo. Ale jako ktoś lubi wydawać 500zł miesięcznie na samochód a potem drugie tyle na fitness żeby mieć trochę ruchu to jego sprawa.

              • 5 0

    • Tak zabrać jeszcze jeden na pas dla rowerów! Niech kierowcy ruszą swoje tłuste d...

      i pochodzą trochę a nie tylko wożą zepsute powietrze!

      • 5 1

  • narazie analizują coś o czym wszyscy już wiedzą (5)

    ...i tak będzie ten zakichany bus pas.... a wszyscy którzy będa przejeżdzać przez wrzeszcz samochodami wqr..ni będą stać w mega korku... zacznie się kombinacja jak w którą boczną uliczke wjechać żeby wogole przejechać

    • 83 21

    • to niech się na 2 miesiące odspawają od samochodów (4)

      • 31 23

      • Nie wiem kim jesteś, ale

        przybij piątkę za ten tekst, hehe

        • 6 10

      • Jesteś tak mądry, że aż mi Ciebie żal...

        • 3 3

      • to jest niesamowite jakim mozna byc kretynem....

        • 4 2

      • to jest rozwiązanie synku, gratuluję!

        poważnie. tylko mentalność pajaców w zapożyczonych na 10 lat leasingowanych padalców z salonu to już inna bajka, pieszo? rowerem? nigdy kur... przecież ja jestem panem! paniskiem ciołkiem i bublem tej ery! chamy na rowery! oddychać będzie można przynajmniej bo ten złom śmierdzący tylko powietrze truje.

        • 4 3

  • (24)

    Buspas to jedyne rozwiązanie- mam gdzies narzekajacych kierowcow, ktorzy wiecznie maja jakies 'ale'. na szczescie rowerzysci maja swoja sciezke. Komus sie nie podoba, niech jezdzi rowerem. Macie wybor!
    No chyba, ze wszyscy jestescie ratownikami z pogotowia.

    A bilety zkm w kolejce powinny byc juz wprowadzone DAWNO- tak jak w Warszawie. Jest to duze ulatwienie.

    • 95 104

    • wiesz ile w benzynie jest podatków (11)

      z każdego litra płacę 50% na to Państwo .... więc trochę szacunku.... i chyba moge mieć jakieś wymagania

      • 47 32

      • od dziś możesz przestać płacić (1)

        • 24 9

        • Od dziś dymaj po banany do Afryki, bo nikt ci ich nie dowiezie

          • 9 1

      • Wymagania chce mieć każdy, własne, dla siebie (1)

        Gdybyś jeździł autobusem, to byś jęczał o pas, taka mentalność.

        • 15 7

        • spoko autobusem też jeżdże

          i wiesz co uważam ze tramwaje sa jeszcze lepsze

          • 17 2

      • podatek za paliwo nie zawiera opłaty za zajmowanie przestrzeni, która jest dobrem rzadkim (4)

        bez opłat za parkowanie miasto się dusi - to widać gołym okiem

        z czasem warto rozważyć opłaty za wjazd
        chodzi o eliminację niepotrzebnych - krótkich przejazdów samochodami i zajmowanie przez nie miejsca na parkingach przez 8 godzin pracy ich właścicieli

        • 18 12

        • (1)

          Zgoda - tylko najpierw poproszę o punktualne, częste kursowanie sparwnych technicznie tramwajów i autobusów. I nie tylko w centrum, bo są dzielnice, które obsługuje się przy pomocy złomu.

          • 9 1

          • do tego bez smierdzacych pasazerow

            i patologii

            • 3 2

        • zeby zapelnic przestrzen po samochodach autobusy jednej lini musialyby jezdzic co 1 min, oczywsicie przy 5 krotnym zwiekszeniu liczby autobusów i linii, to oznaczaloby ze jeden autobus zabierałby ok 5 pasazerów.
          wyobrazasz sobie opłacalnosc takiego transportu?
          jesli tak to nie zdziw sie jak w kolejnosci zostana podniesone ceny biletów i podatkow lokalnych zeby utrzymac twoj chory, kolektywny (bydlęcy) i komunistyczny pomysł

          • 4 8

        • Zgoda na płatny wjazd do miasta, ale

          Bez darmowych przepustek dla pracowników magistratów i temu podobnych - niech też płacą.

          • 7 1

      • a autobus jakiego paliwa używa (1)

        bo chyba nie wody

        • 2 3

        • Autobus pali około 50l/100km, hybrydy potrafią zejść do 35l/100km. Przy dziesięciu pasażerach autobus bije samochody jeśli chodzi o zużycie paliwa. Przy 50 pasażerach nie ma porównania. A są takie autobusy do których wejdzie ponad setka. Poza tym pasażerowie autobusów nie potrzebują parkingów.

          • 8 0

    • ...

      no to kup mi rower. z przyjemnością się na niego przesiądę.

      • 2 3

    • mam gdzies narzekajacych frajerow ktorzy nie maja samochodu (1)

      • 10 10

      • i na wzajem wali mnie twoja fura

        • 10 6

    • mam gdzies narzekajacych pasazerow (2)

      Na bus pas nie ma miejsca. chcesz buspas to sobie zbuduj.Cfaniak z peknieta pupa sie znalazl, czemu ja mam sie na rower przesiasc?! Sam sie przesiadz.Burak jeden, chcesz mi zabrac pas i karzesz sie na rower przesiasc. Powtarzam chces buspas -to go sobie zbuduj, a jezeli nie to sie przesiadz na rower, Ty a nie ja.!!!

      • 7 18

      • hehe a na pas dla aut jest miesjce?

        moze zbuduj sobie pas dla siebie i poginaj.

        co za prostota chołota.

        • 11 5

      • Cóż za bełkot!

        Człowieku, może czytaj co napisałeś.
        Czy Ty sam siebie rozumiesz?

        • 0 0

    • ty kierowca płaci 10 razy tyle w podakach niz ty więc on ma prawo drzeć morde ciekawe co powiesz jak wsyzscy przestaną jeździć i wtedy bedzie płacz ze nie ma kasy na nic

      • 3 10

    • rower puknij się w głowe (1)

      nie każdy ma to szczęście żeby mieszkać blisko Wrzeszcza i jeździć rowerkiem pomyśl człowieku że niektórzy dalej mieszkają jak np w Osowie. Polecam wycieczkę rowerowa a także autobusową w godzinach szczytu aby się przekonać co znaczą korki dla mieszkańców odległych dzielnic!!!! powodzenia i nie małej zadyszki w górę słowackiego na rowerku ;)

      • 0 1

      • latem

        jeździłem i wiem że się da, więc nie narzekaj, dla chcącego nic trudnego! tyle.

        • 0 0

    • jest jak mówisz

      ludziom jest za dobrze, każdy chce mieć auto i każdy chce jeździć, ludzie cholera jasna od czego jest komunikacja miejska? narzekacie że zatłoczona, gdyby większość jeździła ZTM byłoby więcej autobusów i tramwajów, na ulicach mniejszy ruch, mniejsze zanieczyszczenia, szybciej i sprawniej. ale ludziom się w pupach poprzewracało od tego po komunistycznego "bogactwa" i "przepychu"

      • 2 1

    • nie wszyscy mają wybór!

      ja niestety muszę jeszcze zawieźć dziecko do babci, więc muszę jechać samochodem

      • 0 1

    • mam z dzieckiem do zlobka dojezdzac rowerem? wez poszerz troche horyzonty f r a j e r z e

      • 0 1

  • bilety (9)

    dla mnie wprowadzenie jednego biletu na zkm i skm to bylby powod do jezdzenia koleja a nie autem. a tak to i ja narzekam i korkuje miasto- jak wiekszosc nas, kierowcow. dlatego niech trojmiasto pomysli troche...

    • 97 5

    • Ale przecież są bilety metropolitalne (8)

      więc nie wiem o co Ci chodzi :)

      • 13 4

      • (1)

        niestety nie za tanie, wiem bo sam na takim jeżdżę

        • 8 1

        • a jakim takim?

          jakie autko model i silnik?

          bardzo dobra kulture pracy maja silniki v8 :)

          • 0 2

      • (1)

        Przy cenach tychże, samochód z dieslem wypada jednak taniej.

        • 12 4

        • dlatego rząd dowali jakąś dodatkową akcyzę i będzie już taniej ;)

          • 2 1

      • Ale nie jednoprzejazdowe! W warszawie bilet calodobowy na wszystko- 4,55, u nas- 5 zeta na same autobusy. paranoja normalnie...
        I dla porownania- Warszawa- bilet miesieczny bez ograniczen- 50 zl, w Gdansku- 85.

        No i?

        • 4 0

      • Tylko drogie (2)

        kosztuje 170 zł...

        • 2 0

        • majac male autko np. corse b z silnikiem 1,4 (1)

          to autko spala max 6litrow. 6litrow x 4,93zl litr benzyny = 29,58zl.

          tak wiec koszt przejechanego 1km to 0,30gr. Za 170zl mozna corsa przejechac 566km. czy taniej czy drozej niz zkm skm?

          do tego dojda koszty ekploatacji(olej, filtry, opony, czesc) ale przy w miare zadbanym aucie koszty nie sa duze.

          radosc duza :) jadac trase gdansk sopot poltora godziny autkiem mozna przejechac w 45-60minut. w ciagu jednego dnia daje to nam +1 godzine na rozrywke ;)

          to jest przyklad corsy, sa inne kompaktowe autka, ktore pala jeszcze mniej

          • 0 2

          • jasne

            koszt km to min. 0,84zł/km. szpece z ministerstwa tyle wyliczyli dla potrzeb podatkowych.
            A wtedy te wyliczenia już tak różowo nie wyglądają.

            sam przegląd okresowy to 0,01zł/km przy 10k rocznie.Auta zadbane to mniejszosc w kraju.
            A ubezpieczenie, parkingi? Inne koszta? Element losowy (urwanie koła na dziurze)?
            I co z liczeniem postojowego, które w Gdańsku pomalu zaczyna mieć sens liczyć. Jak stoisz w korku i kopcisz mieszkańcom.

            O kosztach zewnętrznych (generowanie chorób przez emisje klekota i inne) przez litość nie wspomnę.

            • 2 0

  • a ja mam gdzieś ludzi w autobusach i kolejkach którzy nie są w stanie kupić samochodu (22)

    i narzekają na spóźniające się autobusy...

    • 51 210

    • Stary z choinki się urwałeś , teraz każdy może kupić szrota na 4 kołach , to żaden znak luksusu ! Nie rozśmieszaj mnie . Nie zapomnij ,że nie w każdej rodzinie są 2 auta , gdzie jedno jeżdzi właśnie samochodem , a drugie korzysta z komunikacji .

      • 45 4

    • Głąbie, jakby wszyscy zlali nagle komunikację

      to byś spod swojej chałupy przez godzinę nie wyjechał.
      A do centrum Gdańska może byś i dojechał. Ale już na pewno - nie zaparkował.

      • 44 2

    • Miłego stania w korkach (13)

      Pfff, przejazd z Gdyni do Wrzeszcza SKM-ką to 25 min, ciekawe ile w godzinach szczytu wyciągasz na tej trasie samochodem.

      • 29 3

      • Max 40 min (11)

        Z dojazdem drzwi w drzwi. Policz ile zajmie czasu dojazd na stację SKM, czekanie na kolejkę i dojście na miejsce docelowe

        • 10 26

        • To dolicz teraz korki w czasie remontu we Wrzeszczu

          :)

          • 11 2

        • wychodzi tyle samo (8)

          wiem, bo jeżdzę. na dodatek jest 5 x taniej, jak nie jeszcze więcej (przy uldze dla studentów np.)

          • 6 3

          • (7)

            taniej bo place podatki z ktorych dofinansowuje sie twoja skm-ke i z powodu tego ze na benzyne skladaja sie w 50% podatki.pozbądzmy sie dopłat do skm-ki i do studentów, pozbadzmy sie vatu i akcyzy na benzyne a zobaczymy co taniej wyjdzie.
            ale nawet jakby nie bylo taniej to i tak wybralbym samochod bo w samochód to kwintesencja wolnośći ktora tacy jak ty faszysci chca zniszczyc

            • 6 16

            • zobaczymy co taniej wyjdzie.

              Wyjdzie Somalia, ale ja wtedy wyjeżdżam

              • 1 1

            • a ja pracuje i studiuje

              • 0 1

            • Kwintesencja wolności to najwyżej chodzenie pieszo albo ew. jazda na rowerze (2)

              Stanie w korku, ba - nawet samo poruszanie się po drodze to siłowe podporządkowanie się: sygnalizacji świetlnej, natężeniu ruchu, cenom benzyny, podatkom, umiejętnościom innych kierowców, itp... - gdzie tu wolność skoro jesteś uciśniony z każdej strony?

              • 4 1

              • (1)

                nie słonko, jazda samochodem to dobrowolne podporządkowanie sie prawu drogowemu a jesli chodzisz pieszo lub jezdzisz rowerem bo cie nie stac na samochod to to jest dopiero zniewolenie.
                druga sprawa ze faktycznie tych regulacji na drogach jest coraz wiecej a to spowalnia ruch a co za tym idzie spowalnia nasza cywilizacje

                • 0 5

              • a kto powiedział, że nie mam samochodu? Jestem wolny na tyle, że mogę zrezygnować z korzystania z niego :)
                Dobrowolne podporządkowanie się prawu drogowemu oraz warunkom panującym na drodze to przecież zaniechanie wolności. Jeśli wg Ciebie stanie w korku w imię wolności posiadania samochodu jest tym co Tobie odpowiada, to niech Ci będzie.

                • 4 0

            • logika Kalego

              VAT od paliwa odliczyć, ale od biletów na SKM nie, tak?

              I bądź spokojny, przyjdzie Ci płacić więcej w benzynie.
              Jak tylko ludzie zaczną się domagać rekompensat za STRATY wynikłe z przerzucania kosztów zewnętrznych transportu indywidualnego w miastach na ich mieszkańców (a nie kierowców).

              Więc chcesz kopcić to płać.

              • 6 1

            • kwi-co?!?!

              kwintesencja wolności, proszę, nie rozśmieszaj mnie... pomyliły ci się sny, amerykański z polskim.... tutaj to nie kwintesencja wolności, a jedno z wielu narzędzi uscisku i kontroli ; >>> całuje w pupki

              • 0 0

        • a w czasie przyszłych korków we wreszczu...? 1h 45m z drzwi do drzwi :) a skm? hmmm... tyle samo? :D dalej wierzmy w swe piękne samochody... powodzenia! i bez gadki zaraz że sam auta nie mam bo mam i jeżdże dosyć dużo ale nie tam gdzie mogę dojechać komunikacją !

          • 3 0

      • kolego z lostowickiej do

        sopotu o godzinie 17 ta trasa zajmuje 45minut....

        • 0 0

    • Zapomniałeś... (1)

      ...zapomniałeś jeszcze dodać jaką masz wypasioną furę masz i że trasę Gdańsk-Warszawa robisz w 2,5 godziny.
      Wtedy twoja wypowiedź byłaby godna tych w Onecie. :)
      A tak... mizernie. :(

      • 21 2

      • trasę gdańsk warszawa robię w 33 godziny trucht 12 km/h, puls 140

        • 12 0

    • EMPATIA

      a pomyślałeś o tych, którzy z przyczyn na które nie mają wpływu (zdrowie) tracą prawo jazdy i muszą poruszać się komunikacją miejską... więcej empatii życzę...

      • 7 0

    • jak masz gdzieś to stój w korku i pomyśl "bogaczu", że czas to pieniądz

      • 5 1

    • zapomniałeś że zdanie j... ciot nas nie interesuje

      flecie bez wykształcenia.

      • 1 2

    • Widać,"co"rządzi kimś,kto ma takie podejście do sprawy.

      Życzę......kilometrowych korków,w których tym swoim autem, utkwisz.

      • 3 1

  • buspas to najlepsze rozwiązanie aby całkowicie zakorkować wrzeszcz (1)

    • 111 36

    • tak, a skąd wiecie?

      macie badania, symulacje? Ja nie mam i dla tego nie wiem, wszystkiego chłopski rozum nie ogarnie, a na pewno nie komunikacji w mieście. Rower i po sprawie, nawet będzie przyjemniej jechać wzdłuż frustratów;)

      • 5 7

  • w Trójmieście nie ma ułatwień... (1)

    • 83 5

    • współczuję

      • 1 3

  • Wiem że trzeba... (5)

    Wiem że trzeba zrobić ten temont. I wie to każdy, kto choć raz miał styczność uczestniczenia w ruchu w tym miejscu.
    Odkładając to na później tworzymy jeszcze większe problemy, bo ruch z roku na rok narasta.
    Ale kompletnie nie rozumiem ludzi odpowiedzialnych za ruch w naszym mieście.
    Na parę dni przed remontem nie został opracowana wersja organizacji ruchu drogowego? Rozumiem, jakby to była jakaś mniej znacząca ulica, gdzie nikomy promil kierowców dla których powstałyby utrudnienia nie miał by większego znaczenia.
    Ale przecież chodzi tu o główny ciąg komunikacyjny całej aglomeracji!
    W tym przypadku nawet nie miał bym nic przeciwko jakby rozpisali przetarg na koncepcję rozwiązania utrudnień w ruchu.
    Zacząć taki remont z podejściem "jakoś to będzie" i "zobaczymy w praniu"?
    Oj, dobrze że nie jestem zwierzchnikiem tych dycydentów, bo by głowy poleciały.

    • 157 4

    • pozostaje tylko mieć nadzieję, że w trakcie prac nie dojdzie do nieprzewidzianych okoliczności

      I nie wydłuży się okres remontu.

      • 8 0

    • oj, szkoda, że nie jesteś zwierzchnikiem decydentów...

      • 8 0

    • (2)

      Człowieku, przejedź się na Przeróbkę, Stogi, Górki Zachodnie, Orunię. TAM są potrzebne remonty.

      • 3 1

      • po co mam tam jeździć??? (1)

        na Stogi ile jeździ linii? 2? ile jeździ linii we Wrzeszczu? - 5? co za tym idzie ilość pasażerów jeżdżących przez Wrzeszcz jest nieporównywalnie większa niż tych którzy jadą na Przeróbkę czy Stogi.... remonty są potrzebne wszędzie jednak zawsze tak jest że najpierw remonty wykonuje się w centrum a na samym końcu na obrzeżach....
        Przyjdzie czas i na rejony wspomniane przez Ciebie...

        • 10 1

        • W centrum torowiska są w dobrym stanie. W doskonałym, jeśli porównamy to ze stanem torowiska na Stogach i Przeróbce.
          Czekamy na remont już ponad dwadzieścia lat. I jakoś nie możmy się doczekać. Za korzystanie z rozsypującego się torowiska i zdezelowanych tramwajów płacimy takie same stawki, jak mieszkańcy Chełmu.
          A wyznacznikiem tego, kiedy i gdzie przeprowadza się remonty powinien być STAN infrastruktury. Szyny tramajowe na Przeróbce trzeba codziennie spawać - są tak żużyte, że pod ciężarem tramwaju pękają.
          Dalsze odkładanie remontu to w tym przypadku czekanie na tragedię.

          • 1 0

  • A kiedy rozpocznie się remont to juz nie warto napiasać? (6)

    Moim skromnym zdaniem artykuł napisany "ma kolanie".

    • 53 14

    • czytaj uwazniej (1)

      "Przedsięwzięcie ma rozpocząć się na przełomie marca i kwietnia."

      • 7 6

      • ale data jest już znana ale widocznie Pan dziennikarz nie znalazł tego w goggle więc uważa że to nie istnieje ;-)

        • 7 6

    • napisali

      Przecież jest napisane- na przełomie marca i kwietnia

      • 0 5

    • przełom marca i kwietnia to nie termin

      wygląda na to że władze jeszcze same nie wiedzą kiedy to się zacznie :)
      Przełom marca i kwietnia, czyli od 21.03 do 8.04 ??
      Warto przygotować mieszkańców troche wcześniej a nie na ostatnia chwilę.

      • 6 0

    • od 15marca ruszają (1)

      • 1 0

      • a skąd wiesz że 15?

        tak kiedys pisano, ale nikt tego nie potwierdza

        • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane