• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Innobaltica wybrała wykonawcę systemu Fala

rb
2 czerwca 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Oszuści podszywają się pod system Fala
Wszystkie oferty, jakie wpłynęły w przetargu na I etap wdrożenia wspólnego biletu Fala, były za wysokie. O tym, czy przetarg zostanie rozstrzygnięty, zadecyduje teraz komisja przetargowa. Wszystkie oferty, jakie wpłynęły w przetargu na I etap wdrożenia wspólnego biletu Fala, były za wysokie. O tym, czy przetarg zostanie rozstrzygnięty, zadecyduje teraz komisja przetargowa.

Spółka InnoBaltica otworzyła koperty z ofertami na wspólny system poboru opłat za przejazdy komunikacją miejską oraz system informacji pasażerskiej w województwie pomorskim. Ostatecznie wybrano ofertę firmy Thales, której oferta uzyskała największą liczbę punktów.



Aktualizacja, 9 lipca, godz. 9:55.



Konsorcjum, na czele którego stoi firma Thales, uzyskało najwyższą punktację w przetargu na zbudowanie systemu zintegrowanego biletu FALA dla Pomorza. Według komisji oceniającej nadesłane rozwiązania, przedstawiło ono najkorzystniejszą ofertę. Oznacza to, że w ciągu najbliższych trzech miesięcy zostanie podpisana umowa na realizację tego zadania i jesienią rozpocznie się tworzenie systemu.

- Wszystkie firmy, które złożyły oferty to podmioty o bardzo dużym doświadczeniu, które tworzyły już rozwiązania zintegrowanego biletu w wielu miejscach na świecie - mówi Jarosław Kuik, dyrektor projektu ze spółki InnoBaltica. - Każda z ofert reprezentowała bardzo wysoki poziom. Ocena, której dokonywaliśmy to złożony proces, w którym przyznaje się punkty za bardzo szczegółowe elementy sytemu. Najwięcej punktów w tym procesie uzyskało konsorcjum Thalesa, choć musimy przyznać, że różnice punktowe były niewielkie.
Wybrana oferta zgromadziła 86 na 100 możliwych punktów. Druga w kolejności oferta, którą złożyło konsorcjum z liderem Asseco Data System SA uzyskała 83 pkt, a oferta Conduent Business Solutions France SAS została oceniona na 76 pkt.

Wśród kryteriów, według których były oceniane oferty poza ceną liczyło się też podejście do realizacji projektu, sposób spełnienia wymagań stawianych przed rozwiązaniem, podejście do skalowalności i rozbudowy rozwiązania czy utrzymanie samego systemu.



Czy wspólny system rozliczania za bilety usprawni i ułatwi korzystanie z transportu zbiorowego w woj. pomorskim?

Po grudniowym unieważnieniu przetargu, a następnie kilkukrotnym przesuwaniu terminu otwarcia ofert, w końcu udało się rozstrzygnąć pierwszy etap przetargu na wdrożenie na obszarze województwa pomorskiego wspólnego systemu poboru opłat za przewozy w zbiorowym transporcie pasażerskim oraz systemu jednolitej informacji pasażerskiej.

Maksymalna kwota, jaką zamawiający, czyli spółka InnoBaltica, przeznaczyła na podstawę tego zadania, to 104 mln zł. Wszystkie złożone oferty przekroczyły tę sumę i opiewały na kwoty od ok. 128 mln zł do 230 mln zł.

Do przetargu przystąpiły cztery firmy:

  1. konsorcjum, którego Liderem jest Asseco Data System SA - 128 mln
  2. konsorcjum, którego liderem jest Thales Polska Sp. z o.o. - 130 mln
  3. Conduent Business Solutions France SAS - 135 mln zł
  4. Mennica Polska SA - 230 mln


O tym, czy zamawiający zwiększy kwotę na realizację zadania, zadecydują teraz wspólnicy spółki InnoBaltica, a więc gminy Gdańska, Gdyni, Urząd Marszałkowski, miasto Słupsk i pomorskie uczelnie wyższe.

Informacja z otwarcia ofert Informacja z otwarcia ofert
Oceny złożonych ofert dokona pięcioosobowa komisja przetargowa. Pierwszym i podstawowym kryterium jest cena, jaką zaproponowali potencjalni wykonawcy systemu. Oceniany będzie również sposób, w jaki wykonawca planuje prowadzić prace wdrożeniowe, skład zespołu wskazanego do pracy przy projekcie (doświadczenie, wykształcenie), a także możliwości rozbudowy zaproponowanego rozwiązania. Istotnym elementem prac komisji będzie ocena sposobu, w jaki oferent spełnia wymagania postawione przed systemem.

- W związku z ograniczeniami epidemiologicznymi nie odbędzie się co prawda fizyczna prezentacja makiet przygotowanych przez wykonawców, a ocena rozwiązań nastąpi na podstawie filmu stanowiącego element oferty, przygotowanego na podstawie zdefiniowanych przez spółkę InnoBaltica scenariuszy i danych testowych. Postępowanie wygra podmiot, który uzyska najwyższą liczbę punktów za złożoną ofertę. Po procedurze punktacji ofert nastąpi weryfikacja formalnych wymogów wobec wykonawcy - czytamy w komunikacie spółki InnoBaltica.
Jeśli wszystko przebiegnie pomyślnie, ogłoszenie wyników postępowania nastąpi jeszcze w czerwcu 2020 roku. Umowa na budowę systemu ma zostać podpisana nie później niż do końca sierpnia 2020 roku.

- Jeśli tak się stanie, pierwszy etap budowy Fali, czyli funkcjonalność aplikacyjna "Podróż mobilna", uruchomiony zostanie w sierpniu 2021 roku. Funkcjonalność "Podróż z kartą" wdrożona zostanie do maja 2022 roku, a poprzedzona będzie montażem ponad 7 tys. urządzeń walidujących w pojazdach komunikacji miejskiej oraz na przystankach kolejowych - podano w komunikacie.
Począwszy od lipca 2021 roku otwierane będą punkty obsługi klienta w największych miastach Pomorza, gdzie osoby potrzebujące pomocy przy zakładaniu i obsłudze elektronicznych kont pasażerskich uzyskają fachową pomoc. Terminem kończącym wdrożenie projektu będzie 30 czerwca 2023 roku.

Oficjalne logo biletu Fala Oficjalne logo biletu Fala

Czym jest Fala?



Przypomnijmy: projekt realizowany jest w ogromnej większości ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, z którego spółka InnoBaltica uzyskała 90 mln zł dofinansowania na projekt pod nazwą: "Zwiększenie dostępności regionalnego transportu kolejowego w województwie pomorskim poprzez jego integrację z transportem lokalnym - budowa elektronicznej platformy zintegrowanych usług mobilności".

Za te pieniądze utworzony zostanie wysoko zaawansowany technologicznie system działający na terenie województwa pomorskiego. Znajdą się w nim m.in. konta pasażerów, informacje o cenach biletów, trasach przejazdów autobusów, tramwajów, trolejbusów i pociągów, rozkładach jazdy.

System będzie zawierał aplikację bilingową, która pozwoli rozliczyć pasażera za przejazdy na danej trasie na podstawie identyfikowania go w różnych środkach komunikacji. Identyfikacja ta będzie wymagała od pasażera "odbijania się" w pojeździe lub na przystanku kolejowym na specjalnym czytniku (walidatorze). Istotnym elementem będzie też aplikacja mobilna Fala, która umożliwi zaplanowanie trasy oraz pełne rozliczenie kosztów przejazdu różnymi środkami lokomocji.

System będzie także dostarczał online szereg różnych danych organizatorom transportu publicznego oraz przewoźnikom. Będą to m.in. informacje o potokach pasażerskich, o stopniu napełnienia pojazdów będących aktualnie na trasach itp. Dzięki temu podmioty zarządzające komunikacją dostaną narzędzie ułatwiające im błyskawiczne reagowanie na zmieniającą się sytuację na drogach, precyzyjne rozliczenia i długoterminowe analizy.

Dofinansowanie z POIiŚ ma pokryć koszt nie tylko systemu, ale także blisko 1 tys. urządzeń walidujących na 350 na przystankach kolejowych, 6 tys. urządzeń w 1,1 tys. pojazdach, wydanie 300 tys. specjalnych kart (nośników identyfikacji NFC), zorganizowanie ok. 30 punktów obsługi klienta oraz przeprowadzenie kampanii edukacyjno-informacyjnej w całym województwie (dwa ostatnie działania nie były przedmiotem trwającego właśnie przetargu, a ich wykonawcy zostaną wyłonieni w odrębnych postępowaniach).
rb

Miejsca

Opinie (80) 8 zablokowanych

  • Mnie zastanawia jedno (2)

    Wszyscy wiedzieli ile mniej więcej kasy, ma na to inobaltica, bo dostali kasę z ue. jakim cudem mennicy wyszło 230 mln, jaki tłuk tam pracuje, by przestrzelić oferty konkurencji o 100 baniek...

    • 14 1

    • Tu chodzi tylko o to by wziąć udział w przetargu

      Akcjonariusze musza widzieć, że spółka jest aktywna na rynku.

      • 0 0

    • Pewnie

      im nie zależało. Za to żabojady kolejny biznes zrobią.

      • 0 0

  • Stop fachowcom

    Śrubowane wymagania, nieprecyzyjnie określany przedmiot zamówienia, wymagania serwisowe z kosmosu i teraz mamy minimum 30% więcej niż budżet. Najdroższa oferta 130% powyżej budżetu. A miasta nie mają kasy na dołożenie . I UE też nie doda. Jak teraz czują się organizatorzy? Jeden przetarg po roku do piachu. Teraz drugi, po pół roku, do śmietnika. Fachowcy . Myśleli, że wykonawcy się podłożą, albo nie potrafią liczyć? No i kurs euro w kryzysie.

    • 9 1

  • ... (2)

    Czyli krótko mówiąc to, co można mieć teraz korzystając ze SkyCash i JakDojade. Skoro jednak mamy luźne 100 milionów na takie wydatki, to niech próbują. Za 3-4 lata dostaniemy wersję beta i sprawdzimy jak działa.

    • 17 0

    • (1)

      W SkyCash i jak dojade masz tylko możliwość kupna biletów na komunikację w mieście, a system ten dotyczy też innych przewoźników, nie tylko tych obsługujących komunikację miejską. U wielu przewoźników nie ma takich udogodnień jak możliwość wykupu biletu przez internet czy płatność kartą.

      • 0 0

      • za 100 baniek nie takie rzeczy wdrożysz

        • 0 0

  • jeszcze jeden system płatności. (2)

    Nie ma to żadnego związku ze "wspólnym biletem" w postaci wspólnej taryfy na przejazdy i wspólnych zasad ustalania ich kosztów. W efekcie każdy przewoźnik ustala swoje warunki, dzielą między siebie teren i hulaj dusza...
    Jedyne ułatwienie to ułatwienie wyciągnięcia pieniędzy z kieszeni mieszkańca.

    • 15 2

    • Nie ma związku, bo nigdy go nie deklarowano. (1)

      Ten system ma służyć zestawianiu podróży kilkoma środkami transportu i dokonywaniu za taką podróż jednej płatności.

      • 3 0

      • "Poznaliśmy oferty za wspólny bilet "

        A czym jest taka informacja, jak nie deklaracją?
        Typowa "gierka semantyczna", gdzie znajomym wyrazom nadaje się odmienne znaczenie. Odmienia się przez wszystkie przypadki "wspólny bilet", aby zbliżyć się do ofiary i jej wyobrażeń i oswoic z nowym znaczeniem.
        Po po upływie odpowiedniego czasu, wciska się kit w postaci "wspólnej portnonetki", którą przewoźnicy uważają za swoją i "psią michę"...
        Nawet nie jest to "jedna płatność", bo płacisz za każdy etap podróży, nie zyskując obewcnych bonusów za dystans... i wiele podobnych kwiatków...
        Klasyczny przykład neoliberalnego myślenia o bezpośedniej opłacalności....
        Czyli "golić baranów"!!!

        • 1 0

  • No tak, mamy tu wiele krytyki, ale to nie dziwota. (3)

    Tutaj udzielają się mieszkańcy 3M, którzy mają łatwą sytuację jeśli chodzi o korzystanie ze zbiorówki. Tymczasem to jest system dla całego województwa.

    • 3 3

    • System inwigilacji i okradania pasażerów wykonane po polsku g.. które podobnie jak rowerek mevo będzie się latami uczylo a w tym czasie z pewnością tysiącom ludzi naliczy za dużo za przejazd a ludzie będą miesiącami walczyć o swoje pieniądze z jakąś spoleczka pełna tepych niekompetentnych pociotkow

      • 2 0

    • jak coś jest do wszystkiego (1)

      to jest do niczego...
      Szczególnie w wykonaniu urzędu marszałkowskiego.
      Który dopiero w ostatnich latach przypomniał sobie o województwie z "wybitnym" uwzglednieniem kolei.
      Jak tam ma się uruchomienie pociągów do Bytowa? Jak tam tabor dla połączeń lokalnych?

      • 0 0

      • Ile lat trzeba było czekać na jedną taryfę w SKM i PR?

        Ile lat trzeba będzie czekać, aby w soboty ostatni pociąg z Chojnic nie jechał już o 17?

        Ile lat poczekamy na pociągi Kościerzyna - Czersk?

        • 0 0

  • Co to za nazwa ? Nawiązuje do tradycji w wojsku. (2)

    Jak dla mnie to skandal.

    Janusz

    • 9 3

    • Jakieś przykre wspomnienia (1)

      kotku?

      • 2 0

      • Akurat bylem w rezerwie. Zawsze rządziłem.

        Janusz

        • 0 0

  • Mennica Polska to jakiś żart. Wystarczy, że zajmują się ciągle niesprawnymi biletomatami.

    • 7 1

  • Na początku wyleje się fala

    Entuzjazmu a pewnie z czasem fala krytyki... Jak to było z mevo

    • 4 0

  • Czyli jakdojade

    Czyli tworzą jakdojade i skay casha za grube miliony?

    • 5 0

  • Problemem nie jest wysyp przewoznikow (2)

    Tylko organizatorów przejazdów. W samym Trójmieście z okolicami jest ich 4. Nie licząc niezrzeszonych prywaciarzy. Każdy ma swój zarząd, związki, "pomysły", koterie itp. To generuje koszty. Dlatego gdzie indziej można taniej, a tutaj "niedasie"

    • 6 0

    • I każdy kompletnie inne ceny i taryfy.

      • 0 0

    • czyli jeden magistrat na Trójmiasto

      ;) :)))
      Rewolucja porównywalna z Październikową...
      "Błyskawica" zamiast "Aurory"?! ;)))

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane